EPÄONNISTUNEEN ITSEMURHAN SEURAUKSET

Anonyymi

Olen alaikäinen huostaanotettu ihmisen käppyrä. Olen liian "terve" saadakseni kunnollista apua ongelmiini, mutta liian "sairas" päästäkseni pois paikasta, joka saa minut vakavissani harkitsemaan itsemurhaa. Haluan joko kuolla tai saada ansaitsemaani apua. Pelkään vain epäonnistuneen itsemurhan seuraamuksia. Vammautumista, yksityisyyden ja vapauden lopullista menettämistä. Katsotaanko puhelimeni ja tavarani tai kehoni läpi? Onko se sen arvoista vai jatkanko tyynen ja vakaan ihmisen teeskentelyä? KERTOKAA!

11

165

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Itsemurhan nimi on ITSE murha. Kaikki siihen liittyvä arvokeskustelu täytyy pohtia ja tehdä itse.

      Tiedän valitettavasti ihmisiä, jotka ovat epäonnistuneet. Eivät he ole valittaneet kohtaloaan, mutta pelkään että ei se ainakaan helpota elämää.

      • Anonyymi

        Avun hakeminen on se juttu

        Nöyrtyä ja pyytää apua

        Meillä sitä saa

        Joka maassa ei


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Avun hakeminen on se juttu

        Nöyrtyä ja pyytää apua

        Meillä sitä saa

        Joka maassa ei

        Se avun saamisen halu on se juttu

        Halu saada apua

        Olet päättänyt


    • Anonyymi

      No kannattaisko kertoa ihmisille, että sua ahdistaa niin paljon, että suunnittelet itsemurhaa? Ehkä ne sitten ottavat tosissaan ja saat apua?

    • Anonyymi

      Äiti kuoli kun olin 9, isä kun 13. Huoltaja oli perseestä ja kaikista sain tapella. Pidä oma linjasi. Nykyään Suomessa suht hyvä sosiaalihuolto joten jos et työtä tekemällä pärjää niin pidä se tiukilla. Siitä me veroja maksetaan. Uskon että tulet pärjäämään mutt ota kaikki apu vastaan ja vaadi sitä. Tsemppiä ja pärjää! Rakkaudella Anneli.

    • Anonyymi

      Millasessa paikassa siis oot tällä hetkellä?

    • Hei,

      Hyvä, että kirjoitit tänne! Itsetuhoisista ajatuksista kannattaisi kertoa jollekin turvalliselle aikuiselle lähipiirissä.

      Laitan tähän myös ulkopuolisia tahoja, joihin voit halutessasi olla yhteydessä matalalla kynnyksellä:

      https://sekasin247.fi/

      Sekasin-chat nuorille on auki vuoden jokaisena päivänä, maanantaista perjantaihin klo 9-24 sekä lauantaisin ja sunnuntaisin 15-24. Chatissa päivystävät mielenterveyden ammattilaiset sekä koulutetut vapaaehtoiset.

      Myös Tukinetissä on monenlaisia palveluita, joita voit halutessasi käyttää. Tukinetissä voi jutella ammattilaisten kanssa tai saada vertaistukea. Palvelumuotoina ovat tukisuhteet, ryhmäkeskustelut, ryhmächatit ja yksilöchatit.

      Tukinet -tukipisteesi netissä, https://tukinet.net/

      Tukinet on avoinna kellon ympäri vuoden jokaisena päivänä. Tukinetin kaikki palvelut saa maksutta käyttöönsä, kun on anonyymisti rekisteröitynyt ja kirjautunut sivuille. Osaa palveluista voi käyttää ilmankin rekisteröitymistä.

      Voimia tilanteeseesi!

      Lämpimin terveisin
      SOS-kriisikeskus/Kata

      • Anonyymi

        Ammatti - ihmiselle kun kertoo itsariajatuksesta

        Pääsee suljetulle

        Nm ; on kokemusta


    • Anonyymi

      AP täällä. Siis ajattelin ns. lavastaa itsemurhayrityksen, vaikka hankkimalla ampuma-aseen ja pitämällä sitä ohimolla niin että "vahingossa" jäisin kiinni siitä ja kaikki luulisivat että oikeasti yritin. Mutta en ole varma mitä siitä seuraisi. Heitettäisiinkö minut vain suljetulle, jossa minulla ei tosiaan olisi mitään yksityisyyttä tai oikeutta vaikkapa puhelimeni käyttöön. Katsottaisiinko minun tavarani ja sivuhistoriani yms läpi ja tongittaisiin arkaluontoista tietoa pääni sisältä? Sieltä sitten kahden viikon jälkeen takaisin laitosohjaajien armolle, erona vain, ettei minulla ole enää yksityisyyttä tai oikeuksia tai minkäänlaista päätösvaltaa yhtään mihinkään, minua kohdeltaisiin kuin heitteillejätettyä kotikissaa. Vai?

      • Anonyymi

        Mistä tiedät, että kuolema helpottaa tilannettasi? Ehkä asiat muuttuvat pahemmiksi kuoleman jälkeen? Siis jos riistät itseltäsi henkesi. Ehkä helpotus kestää vain sekunnin, jos sitäkään. Ajattele asiaa. Elä nyt elämäsi loppuun asti ja turvaudu täysin Jumalaan, siis täysin. Näin kaikki toimii. Ja jos elämäsi päättyy luonnolliseen kuolemaan, et ainakaan ole vastuussa oman henkesi riistämisestä.

        Kuolema tulee, kun kuoleman aika koittaa. Monet muutkin sinun lisäksi ovat väsyneitä elämään ja
        elämän vaikeuksiin. Monet muutkin odottavat heitä. Mutta älä tee pahaa itsellesi. Sillä kaikki uskonnot kieltävät sen. Vaikka et uskoisi Jumalaan, kuolema kohtaa meitä kaikkia joskus. Älä huolehdi siitä. Kuolema on sataprosenttinen.

        Jos ihminen kuolee, koska hän ei pärjännyt yhteiskunnassa, kuten monet ihmiset tekevät, se on luonnollinen kuolema, eikä hän ole vastuussa oman henkensä ottamisesta. Tällaisessa tapauksessa kuoleman jälkeinen tilanteesi on paljon helpompi. Niin kauan kuin luotat edelleen omiin voimiisi, se voi olla huono asia. Luovuta elämäsi kokonaan Jumalalle - silloin tapahtuu se, minkä on tapahduttava, ja kaikki on luonnollista. Täysin, ilman minkäänlaista ponnistelua tai vaivannäköä sinun puoleltasi. Se olisi minun neuvoni. Mutta tietysti voit tehdä niin kuin pidät oikeana. Ja juuri siinä on kyse vapaasta valinnasta elämässämme. Tässäkin asiassa. Kaikkea hyvää, rakas ystäväni. Me muutkin kärsimme, me kaikki kärsimme, mutta eri tavoin.


    • Anonyymi

      Junia menee koko ajan.


      Onnea matkaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on kaivattusi etunimi?

      Otsikossa siis on kysymys eriteltynä. Vain oikeat vastaukset hyväksytään.
      Ikävä
      124
      2274
    2. En kestä katsoa

      Sitä miten sinusta on muut kiinnostuneita. Olen kateellinen. Siksi pitäisi lähteä pois
      Ikävä
      103
      1357
    3. Peräti 95 % persujen kannattajista rasisteja

      Kertoo EVA:n teettämä kysely. Pakollista yhdenvertaisuuskoulutusta tarvitsee siis paljon laajempi joukko kuin pelkästää
      Maailman menoa
      314
      1053
    4. Kun viimeksi kohtasitte/näitte

      Mitä olitte tekemässä? Millainen ympäristö oli? Löydetään toisemme...
      Ikävä
      104
      1037
    5. Anna minulle anteeksi

      Anna minulle anteeksi. Minä pyydän.
      Ikävä
      109
      1021
    6. Olet kyllä vaarallisen himokas

      Luova, kaunis, määrätietoinen, pervo, mielenkiintoinen, kovanaama, naisellinen ja erikoinen.
      Ikävä
      86
      919
    7. On minulla suunitelma

      Siitä ei vain tiedä kukaan muu kuin tällä hetkellä minä. Suunnitelma ja varasuunnitelma. Sinun takiasi nainen. Vain s
      Ikävä
      44
      690
    8. Palstan ylivoimaisesti suosituin keskustelunaihe

      Palstan suosituin keskustelunaihe näyttää olevan homoseksuaalisuus. Otsikoiden perusteella voisi kuvitella olevansa Seks
      Luterilaisuus
      252
      689
    9. Ei koskaan saatu tuntea

      Mitä olisi ollut painautua toisiimme vasten. Hengittää syvään, hyväillä ja rakastella vailla kiirettä. Tai repiä vaattee
      Ikävä
      33
      670
    10. 50
      664
    Aihe