Adblue-ohituksen tekevien autot takavarikoitava valtiolle

Anonyymi

https://www.is.fi/autot/art-2000008717452.html

Tässä ei pidä sallia minkäänlaista lepsuilua. Koska asiasta on tullut ilmiö, tulee välittömästi kasvattaa valvovien poliisien määrää ja täsmäiskuja kohdennettava autoihin, joissa järjestelmä on käytössä. Ohitus tietää automaattisesti auton menettämistä valtiolle - vain riittävän tuntuva rangaistus toimii rikoksen ehkäisijänä.

Se Adblue-järjestelmä ei ole tehty vain autoilijoiden kiusaksi ja sillä on elintärkeä tehtävä Suomen päästötavoitteiden kannalta ja tämä asia on Suomelle juuri nyt tärkein yksittäinen asia ja kaikkeen, mikä vaikuttaa tähän negatiivisesti, tulee suhtautua kovimmalla mahdollisella rangaistusasteikolla.

71

6764

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Suomen päästöillä ei ole väliä kun esim Intia avaa useita hiilivoimaloita vuodessa. Ennen kuin muu maailma saadaan mukaan ilmastotalkoisiin, en itsekään viitsi tehdä yhtään enempää.

      Dieselautoissa kannatta aina ohjelmoida pois EGR, Adblue ja DPF, samalla myös tyhjentää DPF suodattimen. Viatkin vähenee ainakin puolella nykydieseleissä kun poistaa nämä käytöstä.

      • Anonyymi

      • Anonyymi

        Eli jos me avattaisiin myös useita hiilivoimaloita niin sillä ei ole väliä? Mutta kun Intia avaa niin sillä on?

        Taitaa olla sellaisia taikapäästöjä nämä meidän kotoiset päästöt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli jos me avattaisiin myös useita hiilivoimaloita niin sillä ei ole väliä? Mutta kun Intia avaa niin sillä on?

        Taitaa olla sellaisia taikapäästöjä nämä meidän kotoiset päästöt.

        Eli meinaat että vain Suomen päästöt aiheuttaa ilmastonmuutosta mutta Intian päästöt ei?

        Maiden kuten Intian toiminta kumoaa kaikki Suomessa/EUssa tehtävät ilmastotoimet joten siksi täällä vähentämällä päästöjä ei mitenkään estetä ilmastonmuutosta. Intia voisi hyvin käyttää puhtaampaa energiaa koska siihen on nykypäivänä olemassa tekniikka, mutta tarkoituksella eivät välitä pätkääkään päästöjen vähentämisestä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli meinaat että vain Suomen päästöt aiheuttaa ilmastonmuutosta mutta Intian päästöt ei?

        Maiden kuten Intian toiminta kumoaa kaikki Suomessa/EUssa tehtävät ilmastotoimet joten siksi täällä vähentämällä päästöjä ei mitenkään estetä ilmastonmuutosta. Intia voisi hyvin käyttää puhtaampaa energiaa koska siihen on nykypäivänä olemassa tekniikka, mutta tarkoituksella eivät välitä pätkääkään päästöjen vähentämisestä.

        En tarkoita, että vain Suomen päästöt aiheuttaisivat ilmastonmuutosta. Tarkoitan sitä, että sekä Suomen että Intian päästöt aiheuttavat sitä.

        Mutta sitä minä en ymmärrä, että minkä vuoksi Suomen toimilla ei ole vaikutusta.

        Kyllä minä ymmärrän mitä ajat takaa. En ole pöljä. Mutta jos oletetaan, että ilmastonmuutoksen torjunta nähdään toivottavaa asiana, niin minusta silloin ei pidä luopua Suomen tekemästä työstä vaan pyrkiä kaikin keinoin saamaan Intia mukaan ilmastonmuutosta vastaan.

        Intian päästöt eivät kumoa Suomen tekemiä toimia. Vähemmän päästöjä Suomessa tarkoittaa vähemmän päästöjä maailmanlaajuisesti. Suomen työ ei ole turhaa, vaan saastuttajien työ on vahingollista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Esim täällä 700€ EGR, adblue ja DPF poisto https://www.chiptuning.fi/hinnasto.htm

        Tuon summan säästää varmasti tulevaisuudessa takaisin vähentyneinä korjauskuluina.

        700€ ?

        Onpa kallis hinta, jos tuossa ei tehdä muuta kuin "ohjelmointia".

        Sana on lainausmerkeissä, koska ei tuossa mitään oikeaa ohjelmointia tehdä, vaan jonkun toisen tahon muualla tekemän ohjelmiston asennustyö auton tietojärjestelmään.

        Jostain syystä tuota työtä on autoalala alettu kutsua ohjelmoinniksi, vaikka kyse on tosiaan muualla tehdyn ohjelmiston asennustyöstä.


    • Anonyymi

      Tietenkin Venäjän tankkien yms sotakalustonsa dieselmoottorit ovat vähäpäästöisiä mutta heiltähän ei Adblue- aineet kesken lopu !!

    • Anonyymi

      Älä aloittaja jauha provosoivaa sontaa. Ei poliisit voi millään keinolla tuota muutosta todeta. Sitä ei voida havaita edes katsastuksessa. Hiilidioksidipäästöihin muutos ei vaikuta mitenkään, vaan typen oksideihin. Pikemminkin järjestelmän toimiessa syntyy enemmän hiilidioksidia.
      Ilmaston kannalta asialla ei ole juuri merkitystä jo Suomen pienen autokannan takia joissa kyseinen järjestelmä on.

      Aina näitä vihervassu vouhottajia riitttää. Oliko nyt fillarista rengas tyhjä etkä päässyt polkemaan?

    • Anonyymi

      Tämä kaikki hössötys on pelkkää vihreiden höpötystä.

    • Anonyymi

      Auto on tarkoitus pitää semmoisena kun se tehtaalta tulee. Ei sitä ole tarkoitettu muutettavaksi tai jotain poistettavaksi.

      • Anonyymi

        Voi kunpa moposkootterinkin saisi pitää sellaisena kuin se on tehtaalta tullut.
        Mutta ei, kun on tarvinnut laittaa rajoitinlevy variaattoriin ja kuri pakoputkeen.


    • Anonyymi

      Siinä yksi tekopyhä kukkahattusetä nyt niin moralistina, että heikompia jo hirvittää.

      Ehdotan, että pidät huolen oman Toyotasi saastuttamisesta ja annat sen seisoa pihalla pysyvästi.

    • Anonyymi

      Työkoneista ja traktoreista voi hyvin poistaa ad blue järjestelmän kun niitä ei tarvitse katsastaa.

      • Anonyymi

        Kaikki autotkin voi poistaa liikenteestä ja mennä hevosilla. Niitäkään kun ei tarvitse katsastaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki autotkin voi poistaa liikenteestä ja mennä hevosilla. Niitäkään kun ei tarvitse katsastaa.

        Hevonenkin päästelee päästöjä, puhdasta ei olekaan, edes täyssähköautot, millä se "lataussähkö" tuotetaan ??


      • Anonyymi

        Vielä tulee aika ,kun traktorit ja muut katsastetaan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hevonenkin päästelee päästöjä, puhdasta ei olekaan, edes täyssähköautot, millä se "lataussähkö" tuotetaan ??

        Hevonen päästelee luonnollisia suolikaasuja, kuten sinäkin, ja lantaa, eli paskaa, kuten sinäkin. Katsastus pakkoa ei ole. Kummallakaan....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hevonen päästelee luonnollisia suolikaasuja, kuten sinäkin, ja lantaa, eli paskaa, kuten sinäkin. Katsastus pakkoa ei ole. Kummallakaan....

        Eli päästötöntä ei ole olemassakaan ;))


    • Anonyymi

      Samoin ylinopeudesta ja kännykkään puhumisesta välittömästi ajoneuvo valtiolle!
      Ylipäätään mistä tahansa liikennerikkomuksesta.

      (Hyvä provo muuten tuo aloitus 😉 )

      • Anonyymi

        Kyllä.
        Kaikista rikoksista auto valtiolle.

        Jos ei ole autoa, niin sellainen pitää ostaa, jonka sitten menettää valtiolle.


    • Anonyymi

      Tulee ohittajille kallis paukku kun AdBlue -järjestelmä hapettuu.

      • Anonyymi

        Kyllä. Ja koita siinä sitten myydä sitä eteenpäin


    • Anonyymi

      Fasistisessa vihreänsiirtymän suomessa pitää työssä käyvät autonomistajat tuomita 12-vankilaan tai auto luovutettava valtiolle.
      Elokapinaan mars pössyttelemään. Ilmat on lämmenneet. Vihreä ohisalo huutamaan iskulauseita sannan kanssa.

    • Anonyymi

      No nastarenkaat ovat ilmalle pahempi kuin nykydieselin päästöt.....

    • Anonyymi

      Vihreät tulee puolueena kieltää, noiden toiminta on järjestäytyneen yhteiskunnan vastaista ja viheropit on uhka jo luonolle, heidän sairaat toimensa tulee rinnastaa natsien jättimäisiin rakennushankeisiin, puolueen juuret onkin natsisaksassa sittenmin Itäisessä. Luin jostain jotta juuri nyt on alkamassa poliittinen keskustelu miten jyrkkien natsilakien saksassa puolue pääsi valtaan.

      • Anonyymi

        Kuka uskaltaa ostaa semmoisen dieselauton josta AD Blue ohjelmoitu pois.. En minä ainakaan .. Joskus vielä katsastuksessa tarkistavat senkin.. on jäljestäpäin kallista ruveta sitä laittamaan toimintakuntoon. Ja paha haju paljastaa heti onko ohjelmoitu pois käytöstä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuka uskaltaa ostaa semmoisen dieselauton josta AD Blue ohjelmoitu pois.. En minä ainakaan .. Joskus vielä katsastuksessa tarkistavat senkin.. on jäljestäpäin kallista ruveta sitä laittamaan toimintakuntoon. Ja paha haju paljastaa heti onko ohjelmoitu pois käytöstä.

        Ei sun hajusi mitään paljasta .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuka uskaltaa ostaa semmoisen dieselauton josta AD Blue ohjelmoitu pois.. En minä ainakaan .. Joskus vielä katsastuksessa tarkistavat senkin.. on jäljestäpäin kallista ruveta sitä laittamaan toimintakuntoon. Ja paha haju paljastaa heti onko ohjelmoitu pois käytöstä.

        Se kyllä katsastuksessa tarkistetaan jo.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuka uskaltaa ostaa semmoisen dieselauton josta AD Blue ohjelmoitu pois.. En minä ainakaan .. Joskus vielä katsastuksessa tarkistavat senkin.. on jäljestäpäin kallista ruveta sitä laittamaan toimintakuntoon. Ja paha haju paljastaa heti onko ohjelmoitu pois käytöstä.

        Hyviä ovat! Ajaa vaan kunnolla lämpimäksi niin ei näy päästöissä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuka uskaltaa ostaa semmoisen dieselauton josta AD Blue ohjelmoitu pois.. En minä ainakaan .. Joskus vielä katsastuksessa tarkistavat senkin.. on jäljestäpäin kallista ruveta sitä laittamaan toimintakuntoon. Ja paha haju paljastaa heti onko ohjelmoitu pois käytöstä.

        Ei sitä hajusta huomaa, mutta väärin tehdyn dpf: poiston kyllä haistaa jo kaukaa, jos myös hapetuskatalysaattori on samalla paskottu.
        Dpf poiston kuulee myös pakoäänistä heti, turbon vihellys kuuluu selvästi putkesta.
        Tuttu katsastusmies näitä selvitti, hylkäillyt jonkin verran nuorten miehien nokivasaroita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei sitä hajusta huomaa, mutta väärin tehdyn dpf: poiston kyllä haistaa jo kaukaa, jos myös hapetuskatalysaattori on samalla paskottu.
        Dpf poiston kuulee myös pakoäänistä heti, turbon vihellys kuuluu selvästi putkesta.
        Tuttu katsastusmies näitä selvitti, hylkäillyt jonkin verran nuorten miehien nokivasaroita.

        No nyt löyty selitys sille, miks turbovolvot vihelti -80 luvulla.


    • Anonyymi

      Kyseinen laitteisto ei vaikuta Co2 päästöihin millään lailla .

    • Anonyymi

      "Adblue-ohituksen tekevien autot takavarikoitava valtiolle".
      Eipäs. Koko Adblue järjestelmä on yksi kaikista typerimmistä ja turhimmista keksinnöistä autoihin. Viisaampi ratkaisu olisi jakeluvelvoitteen avulla lisätä fossiiliseen diesel polttoaineseen nykyistä suurempia pitoisuuksia uusiutuvia diesel komponentteja koska ne vähentävät kaikkien diesel moottoreiden lähipäästöjen määriä auton iästä riippumatta. Toinen vaihtoehto olisi parafiinisen dieselin määrän lisääminen tavalliseen dieseliin sekoitettuna.

      • Anonyymi

        "Toinen vaihtoehto olisi parafiinisen dieselin määrän lisääminen tavalliseen dieseliin sekoitettuna."

        Toimisi kesällä oikein hyvin.

        Mutta eikö tuo "parafiininen diesel" ole juuri sitä ainetta, joka -20 °C lämpötilassa jähmettyy tankkiin ja/tai polttoaineputkeen tai -letkuun siten, että autolla ei ajeta mihinkään ennen ilmojen lämpenemistä ?


    • Anonyymi

      Ei onnistu! Tai voithan sä tulla yrittää! Voin sanoo että helpolla et mun Meseä saa! Pala ulos!

    • Anonyymi

      Miksi ihmeessä se tarvitsisi poistaa. Ihan toimiva järjestelmä. Eihän jotain muutakaan varustetta autosta poisteta.

    • Anonyymi

      Hyvä juttu, noita päästö-amputointeja kun diesel-miehet alkaa oikein kunnolla tehdä niin saavat mitä pyytävätkin: good-bye diesel-henkilöautoille!

    • Anonyymi

      kaikki on VW konsernin syytä

      • Anonyymi

        Miten se tuo manipulointi VW : liitetään, yksityiset on dieseleitään manipuloineet vaikka kunka kauan.


    • Anonyymi

      Niin siis mä voin paljastaa mitä tämä aiheuttaa niin
      Ei tule sitten yllätyksenä!
      Raskaan kaluston puolella kaikki vaihtoon menevät autot ehtona on että kyseiset järjestelmät toimivat tai ne kunnostetaan vaihtajan piikkiin.
      Tämän saman käytännön otamme kevyemmän kaluston puolella käyttöön 1.5 alkaen.
      Tiedoksenne. Tämä vinkki ei maksa mitään.

    • Anonyymi

      5000 euroa maksoi AdBlue remontti, siinä meni myös ohjainyksikkö vaihtoon. Ei kannata räplätä sitä ollenkaan.

    • Anonyymi

      taitaa vihreäliike ja valtio olla nyt väärässä

      autoliitto apuun nyt

    • Anonyymi

      Juu,henki pois.

    • Anonyymi

      JOS AdBlue -ainetta olisi saatavilla normaalisti, olisin samaa mieltä.

      Mutta esim. Bilteman nettisivut ovat pitkään kertoneet sekä 5L että 10L AdBlue -kanisterien olevan loppu varastosta.

      JOS AdBluen saatavuus on heikko, niin tuo saasteenpoistojärjestelmän tilapäinen poiskytkentä nimenomaan pitäisi sallia.

      Lisäksi dieselveron perimiselle ei ole mitään perusteita, kun diesel maksaa nyt enemmäin kuin bensiini.

      Poliitikot rankaisevat autoilijaa (ja erityisesti dieselautoilijaa) täysin perusteettomasti.

      Olen tätä mieltä, vaikka ajan bensiiniautolla, en dieselillä. Mutta periaatteisiini kuuluukin rehellisyys, ei pelkkä oman edun tavoittelu.

      Suomen poliitikot haluavat Suomen liikennepäästöt kuriin huomattavasti muuta Eurooppaa nopeammin, ja lasku tästä näkyy Euroopan kalleimpina liikennepolttoaineiden hintoina.

      Hallitus pitäisi saada vaihdettua, ja mieluiten HETI !
      Ja tietenkin sellaiseen, joka ajaisi Suomen kansan etuja, ei pienen ja superrikkaan kansainvälisen eliitin etuja kuten nyt.

      • Anonyymi

        EU ei salli minkäänlaisia poikkeuksia. Järjestelmä on käytössä, tai autosi on laiton, piste.

        Muutenkin vaikea ymmärtää näiden suomalaisten yrittäjien moraalia, jotka työkseen kytkevät näitä järjestelmiä pois. Vaikkei poiskytkeminen laitonta ole, niin yrittäjän pitäisi ainakin heti soittaa poliisit paikalle, mikäli autoilija yrittää poistua paikalta laittoman autonsa kanssa. Ei sellainen peli kertakaikkiaan vetele, että noin vain aletaan viittaamaan kintaalla lakipykälille ja yhteisille pelisäännöille!


      • Anonyymi

        AdBlueta saa tälläkin hetkellä Bilteman verkkosivujen mukaan 14 tavaratalosta verkkokaupasta.

        Voihan sen dieselveron (tai tarkemmin käyttövoimaveron) poistaa, mutta sen tuloksena litrahinta vaan nousee entisestään. Ei ole ilmaisia lounaita, vaan jostain se raha on tilalle otettava. Käyttövoimaveron vastineeksihan dieseliä on verotettu kevyemmin kuin bensiiniä ja jos dieselin korkea maailmanmarkkinahinta aiheuttaa se että se on bensiiniä kalliimpaa niin se on vaan voi voi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        EU ei salli minkäänlaisia poikkeuksia. Järjestelmä on käytössä, tai autosi on laiton, piste.

        Muutenkin vaikea ymmärtää näiden suomalaisten yrittäjien moraalia, jotka työkseen kytkevät näitä järjestelmiä pois. Vaikkei poiskytkeminen laitonta ole, niin yrittäjän pitäisi ainakin heti soittaa poliisit paikalle, mikäli autoilija yrittää poistua paikalta laittoman autonsa kanssa. Ei sellainen peli kertakaikkiaan vetele, että noin vain aletaan viittaamaan kintaalla lakipykälille ja yhteisille pelisäännöille!

        Paskat minä EU:sta välitän. Ja jos tuosta ei helposti jää kiinni ja se on kannattavaa niin taatusti kytken järjestelmän pois päältä.

        Ja yrittäjänä tekisin muutoksen ja voisin tehdä muutoksen vielä pimeästi käteisellä. Olen itse maksanut monia asioita pimeästi enkä näe siinä mitään ongelmaa. Aivan kuten olen kiertänyt erilaisia maksumuureja netissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paskat minä EU:sta välitän. Ja jos tuosta ei helposti jää kiinni ja se on kannattavaa niin taatusti kytken järjestelmän pois päältä.

        Ja yrittäjänä tekisin muutoksen ja voisin tehdä muutoksen vielä pimeästi käteisellä. Olen itse maksanut monia asioita pimeästi enkä näe siinä mitään ongelmaa. Aivan kuten olen kiertänyt erilaisia maksumuureja netissä.

        Niin jokainen voi tietysti miettiä minkälainen yhteiskunta olisi jos kaikki toimisivat kuin sinä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin jokainen voi tietysti miettiä minkälainen yhteiskunta olisi jos kaikki toimisivat kuin sinä.

        No se olisi sitten sellainen kuin korruptoitunut venäjä. Aika yksinkertaista...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        AdBlueta saa tälläkin hetkellä Bilteman verkkosivujen mukaan 14 tavaratalosta verkkokaupasta.

        Voihan sen dieselveron (tai tarkemmin käyttövoimaveron) poistaa, mutta sen tuloksena litrahinta vaan nousee entisestään. Ei ole ilmaisia lounaita, vaan jostain se raha on tilalle otettava. Käyttövoimaveron vastineeksihan dieseliä on verotettu kevyemmin kuin bensiiniä ja jos dieselin korkea maailmanmarkkinahinta aiheuttaa se että se on bensiiniä kalliimpaa niin se on vaan voi voi.

        Polttoöljyllä voi ajaa halvalla, pitää vaan tietää miten väriaine poistetaan, ettei näy posliinien testissä . . . .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        EU ei salli minkäänlaisia poikkeuksia. Järjestelmä on käytössä, tai autosi on laiton, piste.

        Muutenkin vaikea ymmärtää näiden suomalaisten yrittäjien moraalia, jotka työkseen kytkevät näitä järjestelmiä pois. Vaikkei poiskytkeminen laitonta ole, niin yrittäjän pitäisi ainakin heti soittaa poliisit paikalle, mikäli autoilija yrittää poistua paikalta laittoman autonsa kanssa. Ei sellainen peli kertakaikkiaan vetele, että noin vain aletaan viittaamaan kintaalla lakipykälille ja yhteisille pelisäännöille!

        "EU ei salli minkäänlaisia poikkeuksia. Järjestelmä on käytössä, tai autosi on laiton, piste."

        Tuo väite on naurettava, siinäkin tapauksessa, että se olisi totta (onko ?)

        Suomessa asiasta päättää eduskunta, ei EU.

        Mikäli EU yrittää esim. uhkasakoilla kumota eduskunnan päätöstä, silloin ainoa oikea keino on ilmoittaa EU:lle: "Lopettakaa tuollainen uhkasakolla uhkailu. Mikäli jatkatte uhkailua, seuraus on se, että Suomi eroaa EU:sta, ja tarvittaessa ilman erosopimusta, mikäli erosopimuksen ehdoista ei päästä yksimielisyyteen".

        Itse asiassa: voi olla, ettei edes tarvitse *erota* EU:sta, vaan purkaa EU -jäsenyys sillä perusteella, ettei ko. jäsenyyttä alunperinkään ole sovittu laillisella tavalla (EU -liittymissopimus on liittymishetkellä voimassa olleen Suomen perustuslain vastainen).

        Miksi Suomen pitäisi noudattaa EU:n määräyksiä, kun EU:sta voi erota, tai EU -jäsenyyden voi purkaa, koska se on laittomasti solmittu !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        AdBlueta saa tälläkin hetkellä Bilteman verkkosivujen mukaan 14 tavaratalosta verkkokaupasta.

        Voihan sen dieselveron (tai tarkemmin käyttövoimaveron) poistaa, mutta sen tuloksena litrahinta vaan nousee entisestään. Ei ole ilmaisia lounaita, vaan jostain se raha on tilalle otettava. Käyttövoimaveron vastineeksihan dieseliä on verotettu kevyemmin kuin bensiiniä ja jos dieselin korkea maailmanmarkkinahinta aiheuttaa se että se on bensiiniä kalliimpaa niin se on vaan voi voi.

        "Käyttövoimaveron vastineeksihan dieseliä on verotettu kevyemmin kuin bensiiniä ja jos dieselin korkea maailmanmarkkinahinta"

        Tuon kirjoittajalla on puutteellinen näkemys asiasta!

        1. "dieseliä on verotettu kevyemmin kuin bensiiniä" - niin AIEMMIN onkin - vaan onko moista verotuseroa ENÄÄ olemassa ?

        2. ns. jakeluvelvoite (jota 20 vuotta sitten ei ollut olemassakaan) ilmeisesti nostaa sekä bensiinin että dieselin hintaa, mutta nostaa dieselin hintaa jopa enemmän kuin bensiinin.
        Koska jakeluvelvoite on valtiovallan määräämä asia, se on veroihin rinnastettavissa oleva maksu, vaikkei virallisesti olekaa vero. Eli dieselin korkeampi käyttövoimavero ei ole perusteltu, koska dieselin polttoainevero jakeluvelvoitteen aiheuttama lisäkustannus > bensiinin vastaava.

        3. Onko dieselinmaailmanmarkkinahintaa olemassakaan?
        Raakaöljyllä on maailmanmarkkinahinta, tai itse asiassa useita sellaisia raakaöljylaadusta riippuen.

        Kyseessä on valtiovallan järjetön rahastus.
        Ja nykyään yhä suurempi osa veroista ohjautuu suoraan ulkomaille, kyvyttömän ja/tai pahantahtoisen hallituksemme takia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paskat minä EU:sta välitän. Ja jos tuosta ei helposti jää kiinni ja se on kannattavaa niin taatusti kytken järjestelmän pois päältä.

        Ja yrittäjänä tekisin muutoksen ja voisin tehdä muutoksen vielä pimeästi käteisellä. Olen itse maksanut monia asioita pimeästi enkä näe siinä mitään ongelmaa. Aivan kuten olen kiertänyt erilaisia maksumuureja netissä.

        Satutko tarvitsemaan yrityksellesi räätälöityjä tietokoneohjelmistoja ?

        Alan isot tekijät ylläpitävät työvälinekartellia - ostajalle tämä merkitsee sekä huonoa laatua että kallista hintaa. Itse tekisin eri työvälineellä kuin tuohon kartelliin kuuluvat - lopputulos on sekä halvempi että laadukkaampi.

        Mutta isot yritykset ei osta muilta kuin tuon kartellin jäseniltä !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Satutko tarvitsemaan yrityksellesi räätälöityjä tietokoneohjelmistoja ?

        Alan isot tekijät ylläpitävät työvälinekartellia - ostajalle tämä merkitsee sekä huonoa laatua että kallista hintaa. Itse tekisin eri työvälineellä kuin tuohon kartelliin kuuluvat - lopputulos on sekä halvempi että laadukkaampi.

        Mutta isot yritykset ei osta muilta kuin tuon kartellin jäseniltä !

        Menee apinalta 2 minuuttia tehdä ogjelma ja aasilta 3 minuuttia vaihtaa se autoon. Ilmaiseksi.


    • Anonyymi

      Mittee se sinnuu liikuttaa mitä noapur tekköö aatollensa?

      • Anonyymi

        IKH luettelossa oli AdBlueta 10.. 20...200..ja 1000 litran lekkereissä eikä sen kalliimpaa kuin ennenkään. Älkää pilatko autoa ne turhaan, sitä saa.


    • Anonyymi

      Ihmettelen samaa. Miksi järjestelmä pitäisi poistaa?

    • Anonyymi

      Olkaa ainakin tietoisia, että poistettu ad blue järjestelmä tuhoutuu käyttämättömänä täysin!

      Säiliö, putket, pumppu ja suuttimet menevät pilalle, nesteen kuivuttua ja kiteydyttyä järjestelmään.
      Eli järjestelmän käyttöönotto parin vuoden päästä koodaamalla käyttöön ei onnistu.

      Työnantajan Volvo kuormuriin remontti maksoi käryn käytyä 60000 euroa ja käytännössä kaikki tuli uutta.

    • Anonyymi

      päinvastoin

      valtion kustannettava ohitusleikkaus!

      nyt on viherrasismi iskenyt autoilijoita kohtaan!

      oikeuteen koko homma

    • Anonyymi

      Ymmärtääköhän nämä "kiisselimiehet" mitä ovat tekemässä? Päästötekniikan amputointi tekee autosta laittoman liikennekäyttöön. Kyllähän sillä itse voi silti ajaa ratsioita peläten, mutta:

      - Jos myyt tuollaisen auton, niin ostaja voi vaatia asian huomatessaan kaupan purkua tai merkittävää alennusta kauppahinnasta!

      - Jos joudut liikenneonnettomuuteen, jossa auto menee lunastukseen, niin vakuutusyhtiö voi maksaa siitä peltoauton tasoisen korvauksen!

    • Anonyymi

      älä inise!

      • Anonyymi

        Juttu on vuodelta 2022.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juttu on vuodelta 2022.

        Edelleen ajankohtainen. Lisäisin alkuperäiseen vaatimukseen. Kusisäiliöön jäätymisilmaisin pakolliseksi, jos kuljettaja lähtee liikkeelle ennenkuin kusijärjestelmä on sula ja toimii, lähtee automaattinen viesti että auton voi hakea paalattavaksi.

        On niin järetön systeemi, että parempi poistaa arktisista valtioista mahdollisimman nopeasti. Päästöt oikeasti kuriin sellaisella tekniikalla mikä töimii myös talvella. Kesällä kuitenkin lomaillaan yli kuukausi, ettei siitä ainakaan yrityskäytössä hirveästi apua ole. Esim. joku laskettelukeskuksen varusteidensiirto paku, siinäpä sitä onkin järkeä että joka paikkaan mihin pysähdytään, rakennetaan pakulle lämmitetty talli ettei kusi jäädy tankkiin.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Ad järjestelmä ei vaikuta muuhun kuin nox päästöihin . Co2 päästöihin ei mitään vaikutusta .

    • Anonyymi

      Kesällä kusen tankkiin jää päästöt putkeen ja auton pdf kiittää , ja päästöt vähenee.

    • Anonyymi

      Diesel ilman adblue tököttejä on silti tuhat kertaa ympäristöystävällisempi sekä eettisempi kulkuväline kuin yksikään sähkövatkain

      • Anonyymi

        Olisko niitä tieteellisiä perusteita eikä mutuilua?


    • Anonyymi

      Ideologisesti joutilaana loisivilta Kelatuet poikki. Lopullisesti.

      sdp- haisee

    • Anonyymi

      Hiukkasloukun kohdalla hitsattu paikka ja katsatusmies ei huomaa et hiukkasloukun on poistettu ...sokeitako ne on.?

    • Anonyymi

      Kyllähän se niin on, että kenenkään ei kannata ostaa diesel-henkilöautoa ellei kauppakirjassa ole seuraavan laista lausetta:

      "Mikäli osoittautuu, että auton päästölaitteita tai moottorin ohjausta on modifioitu ennen kauppapäivää, kauppa joko a) purkautuu, tai b) myyjä maksaa kaikki kustannukset auton saattamisesta lain edellyttämään kuntoon".

      Tuo "ennen kauppapäivää" tietysti aiheuttaa isoja riitoja ja juristit odottavatkin jo vesi kielellä pääsyä kynimään käytettyjen diesel-autojen ostajia ja myyjiä!

      Kallista? No elämä...eikun diesel-auto on!

    • Anonyymi

      HO hoijaa ! miksi ei Suomeen saada ADBlue aine -31 niinkuin on Norjassa,kyllä nämä asiat pitää saada Valtiovallaan ensin kuntoon,ne paperit seisoo Eduskunnassa eikä tehdä mitään,eli syy löytyy Arkadianmäeltä,ei autoilijoista.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jäätävä epävarmuus

      Mistä tää hirveä epävarmuus molemminpuolin johtuu? Pohjimmiltaan uskon, että molemmat tietää, että tunteita on. Vai onko
      Ikävä
      85
      2107
    2. Ainakin hän on elossa

      ehdin jo huolestua.
      Ikävä
      43
      1690
    3. Persut romahti Haapaveellä, kiitos Ilkka!

      Persut saivat historiallisen tappion haapaveellä! Kiitos Ilkka!
      Haapavesi
      65
      1427
    4. Hyvää yötä, olen rakastunut suhun

      Sanon tämän kyllä vielä sulle henkilökohtaisestikin. 😘
      Ikävä
      74
      1218
    5. Mitä hellittelynimiä

      Sinulla on kaivatustasi?
      Ikävä
      77
      1161
    6. Pitsaa selliiä

      Onko uudet pitsat hyviä, kannatteooko käyvä vai suosiollako pittää hilipasta sotkamoon
      Kuhmo
      26
      1134
    7. Tiedätkö et olet

      Ärsyttävän hyvännäköinen.
      Ikävä
      48
      1133
    8. Mitä meille oikein

      Tapahtuu vai tapahtuuko mitään?
      Ikävä
      59
      1051
    9. Olet vain kiltimpi

      Ja rauhallisempi ja rakastavampi. Se vetoaa
      Ikävä
      37
      913
    10. Teki mieli

      Huutaa meidän nimet tänne, niin ei jäisi epäselvyyttä. Ikävä sinua urpo.
      Ikävä
      39
      884
    Aihe