Saarnaajat top-15 !??

Anonyymi

Yle areenasta löytyy hyvä audio kuunnelma sarja:

https://areena.yle.fi/audio/1-50754359

Onko oma suosikki pastorisi päässyt tälle tavoitellu listalle?

Olisiko palstan ansiokkaista saarnaajista syytä tehdä jakso näiden muiden 15 jatkoksi?

55

1781

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Pitäisikö Pirkko nostaa mukaan Top-20 !?11!?

    • Anonyymi

      Suosikkini on Kalevi Lehtinen. Hänellä oli selkeän saarnaamisen lahja.

      • Anonyymi

        Onko Kalvei erikoistunut jalan pidentämiseen, kaatuiluun vai kielillämöilisemiseen vai kenties kaikkiin samaan aikaan ?


      • Anonyymi

        Rovasti-evankelista Kalevi Lehtinen on ollut Suomen parhainpia ihmismielen manipuloijia. Hänen maaginen vetovoimansa on ollut vertaansa vailla. Monet lavahypnotisoijatkin ovat kadehtineet häntä. Hänen saarnansa vei ihmisen taivaallisiin sfääreihin jotka veivät ihmisen taivaallisiin paratiiseihin ja ikuiseen elämään. Ehtona oli vain antautuminen hänen sanomalleen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rovasti-evankelista Kalevi Lehtinen on ollut Suomen parhainpia ihmismielen manipuloijia. Hänen maaginen vetovoimansa on ollut vertaansa vailla. Monet lavahypnotisoijatkin ovat kadehtineet häntä. Hänen saarnansa vei ihmisen taivaallisiin sfääreihin jotka veivät ihmisen taivaallisiin paratiiseihin ja ikuiseen elämään. Ehtona oli vain antautuminen hänen sanomalleen.

        En ole Lehtistä nähnyt livenä koskaan. Puhuinkin lähinnä hänen kirjoistaan. Ihan kiinnostaisi tietää, että miten se Lehtisen hypnoosivoima voisi toimia kirjan välityksellä. :)


    • Anonyymi

      On monia saarnaajia joiden sanoista olen vuosien varrella saanut lohdutusta ja apua. Mutta eniten pidän Risto Santalan tavasta puhua. Hänen tietonsa Raamatusta on hyvin suuri. Valitettavasti hän kuoli 2012. Olet nyt taivaassa, Risto ja saarnaat enkeleille. Kiitos kaikesta kauniista mitä olet minulle antanut.

      • Siis täh? Mistä sinä tiedät onko kyseinen henkilö todella teidän aitolaisten taivaassa? Sinäkö sen päätät? Ja miten niin taivaassa "jo nyt"? Eikö sinne teidän taivaaseen enää astutakkaan vasta sitten kun jeesuksenne tulee takaisin ja "herättää" ihmiset kuolleista kuulemaan että kumpaako mennään, taivaaseen vaiko helvettiin? Näinhän täällä on useasti kerrottu.


    • Anonyymi

      Onhan näitä ollut, Hilja Aaltonen, Helena Konttinen mm.
      Nykyisistä piispoista ja papeista Mikkelin hiippakunnan piispa Seppo Häkkinen ja ent. Luterilainen pappi Heikki Linnavirta.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Mukavaa kun joku ottaa puheeksi hyvät ja ansiokkaat suomalaiset saarnaajat. He ovatkin ansainneet meidän kaikkien syvimmät kiitokset ja kiitollisuuden. Niitä on niin paljon etten tiedä mistä aloittaisi. Sanotaan vaikka Keijo Rainerma. Hänellä on ihana ääni, lempeä ja rauhallinen. Hän ei koskaan korota ääntään vaikka hänen sanomansa on täynnä totuutta eli ei arkaile myös saarnata synnistä ja kadotuksesta.

      Mikä suomalainen saarnaaja on sinun suosikkisi?

      • Anonyymi

        "
        Mikä suomalainen saarnaaja on sinun suosikkisi?
        "

        Kyllä alan kalistua Patrik Tiaisen kannalle. On jopa ajanut autolla ilman bensaa!!!


      • Tuossa on vain yksi suomalainen saarnaaja, Patrik Tiainen. Loput ovat sitten amerikkalaisia.


    • Anonyymi

      Kaikilla omat suosikkinsa ja kaikilla omat oppinsa. Eikö Raamatussa sanota että kristityillä pitää olla yhteinen oppi? Mistä te tiedätte kenellä saarnaajista on oikea oppi?

    • Anonyymi

      Paavo Väyrynenkin on kova saarnaamaan.

    • <<Onko oma suosikki pastorisi päässyt tälle tavoitellu listalle?>>

      On. Michael L. Brown, jonka luentoja olen kuunnellut jonkin verran. Olen kuunnellut myös Ilkka Vakkurin kulttijohtajat-sarjaa. Enpä kyllä oikein usko tuohon Brownin Trump-alfauros -linjaukseen. Enemmän huvittava juttu.

      • Anonyymi

        Osaatko arvioida montako miljoonaa euroa ja ihmistä pelkästään nämä 15 ovat huijanneet?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Osaatko arvioida montako miljoonaa euroa ja ihmistä pelkästään nämä 15 ovat huijanneet?

        No enpä ole sitä ajatellut. Tuossa listassa voi olla miljonäärisaarnaajiakin.


      • Anonyymi
        Yksi_usko kirjoitti:

        No enpä ole sitä ajatellut. Tuossa listassa voi olla miljonäärisaarnaajiakin.

        Oletko ylipäätään ajatellut mitään muuta kun Jeesus satuja?


    • Anonyymi

      Jos haluaa tutustua varsinaisiin saarnaajiin, pitää mennä johonkin lahkolaisten tilaisuuteen. Luterilaisten kirkosta ei saarnaajia, ihmeparantajia yms. taikureita löydy.

    • Uskovan ei kuulu fanittaa saarnaajia vaan Jeesusta.

      • Anonyymi

        Nämä saarnaajat uskottelevat ihmisille olevansa Jeesuksen asialla ja fanittavansa juuri Jeesusta ja edustavansa Jeesusta puheissaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nämä saarnaajat uskottelevat ihmisille olevansa Jeesuksen asialla ja fanittavansa juuri Jeesusta ja edustavansa Jeesusta puheissaan.

        Miksi muuten kaikki saarnaajat on niin prsaukisia jopa miljonääreinä, että aina vaan pitää kerjätä hyödyllisiltä lissää rahhaa (massia) ?


    • Anonyymi

      "Näin viime yönä 3.4.2022 unta presidentti Donald Trumpista, joka lopussa laittoi kätensä harteilleni ja sanoi: "Rukoillaan Joukon puolesta!" Mitä muuta unessa oli, lue:"

      Tämä mies on taas saanut tukea uskolleen ja ryhtyi profetoimaan. On muuta vahva ja todellinen tuki hänellä.

    • Tuo on hyvä sarja.

      "No business like show business."
      ”Yhdysvalloissa saarnaaminen on biljoonan dollarin bisnes. Se vaikuttaa kaikilla yhteiskunnan osa alueilla ja varsinkin politiikassa. Mutta onko totuutena valhe? Saarnaajat - No business like show business.”

      ”Asiantuntijana teologian tohtori (Ph.D. in Missiology), Israelin Ystävät ry:n toiminnanjohtaja ja Shalom-lehden päätoimittaja, kulttitutkija Ilkka Vakkuri. Toimittajana Raimo Tyykiluoto.”

      Nopeasti huomaa, miten noita oppeja on osittain tänne suomeenkin omaksuttu.

      • Anonyymi

        "”Yhdysvalloissa saarnaaminen on biljoonan dollarin bisnes. "

        Tässä on taasen normaali käännösvirhe, minkä jopa ammattikääntäjät tekevät systemaattisesti.

        USA:ssa sanotaan että billion dollar business, minä pitäisi kääntää miljardin dollarin liikevaihto.

        Billion-sana käännetään suomeksi systemaattisesi aina väärin.


      • Kerros mummo muutama sinun korvasyyhyysi saarnaava saarnaaja.


    • Anonyymi

      monentena helppoheikki on ?

    • Näitä bennyhinnejä, kennethcopelandeja ja kumppaneita ei menestysteologian ulkopåuolella pahemmin arvosteta.

      • Kuitenkin esim. TV 7:lla pyörii monia noiden ohjelmia ja saarnoja.


      • mummomuori kirjoitti:

        Kuitenkin esim. TV 7:lla pyörii monia noiden ohjelmia ja saarnoja.

        Entäs sitten? Olen kuunnellut joskus TV7:lta Yliluonnollista-sarjaa, joka on hyvin mielenkiintoinen ja koukuttavakin. Tosin se, että aina kaikki paranee, on hieman epäilyttävää. Yliluonnollista-sarjassa Sid Rothin haastattelemana on esiintynyt joskus myös Jonathan Cahn, joita jaksoja suosittelen. Tosin Jonathan on kertonut havainnoistaan 50-ja 7-vuotisista sykleistä. Minullakin on tuo Johathanin kirja, tosin en ole sitä jaksanut lukea. Mutta ihmettelen Vakkurin (jonka saarnoja kuuntelen jatkuvasti netissä) listaa, jossa on mukana myös Sid Roth ja Michael Brown. Ne eivät mielestäni kuulu listalle. Roth on ollut kiinteistöalalla ja nyt eläkkeellä.

        Tässä esimerkki Sid Rothin ohjelmasta, johon on helppo yhtyä. Olen vilpittömästi iloinen siitä, että juutalaiset löytävät Jeesuksen. Mielestäni Sid Roth julistaa puhdasta evankeliumia. Turha pelotella Vakkurinkaan.
        https://www.tv7.fi/arkki/yliluonnollista/sid-roth_p66583/


      • Yksi_usko kirjoitti:

        Entäs sitten? Olen kuunnellut joskus TV7:lta Yliluonnollista-sarjaa, joka on hyvin mielenkiintoinen ja koukuttavakin. Tosin se, että aina kaikki paranee, on hieman epäilyttävää. Yliluonnollista-sarjassa Sid Rothin haastattelemana on esiintynyt joskus myös Jonathan Cahn, joita jaksoja suosittelen. Tosin Jonathan on kertonut havainnoistaan 50-ja 7-vuotisista sykleistä. Minullakin on tuo Johathanin kirja, tosin en ole sitä jaksanut lukea. Mutta ihmettelen Vakkurin (jonka saarnoja kuuntelen jatkuvasti netissä) listaa, jossa on mukana myös Sid Roth ja Michael Brown. Ne eivät mielestäni kuulu listalle. Roth on ollut kiinteistöalalla ja nyt eläkkeellä.

        Tässä esimerkki Sid Rothin ohjelmasta, johon on helppo yhtyä. Olen vilpittömästi iloinen siitä, että juutalaiset löytävät Jeesuksen. Mielestäni Sid Roth julistaa puhdasta evankeliumia. Turha pelotella Vakkurinkaan.
        https://www.tv7.fi/arkki/yliluonnollista/sid-roth_p66583/

        Ei kukaan pelottele, vaan kertoo asiat kuten ne ovat.

        Eli väite on väärä, etteikö näitä saarnaajia arvostettaisi - jopa siis suomessa.


      • mummomuori kirjoitti:

        Ei kukaan pelottele, vaan kertoo asiat kuten ne ovat.

        Eli väite on väärä, etteikö näitä saarnaajia arvostettaisi - jopa siis suomessa.

        Joo ja tässä on aivan loistava ohjelma, jossa Sid Roth haastattelee Michael Brownia. Molemmat käsittämättömästi Vakkurin "mustalla listalla".

        Aivan ihana ohjelma, jonka voi katsoa ja nauttia katsomastaan aivan ilman mitään pelkoa.

        https://www.tv7.fi/arkki/yliluonnollista/vieraana-michael-brown_p37670/


      • mummomuori kirjoitti:

        Ei kukaan pelottele, vaan kertoo asiat kuten ne ovat.

        Eli väite on väärä, etteikö näitä saarnaajia arvostettaisi - jopa siis suomessa.

        <<Ei kukaan pelottele, vaan kertoo asiat kuten ne ovat>>

        Vakkuri ei kyllä kerro kuin vain oman näkemyksensä. Se on faktaa. Kuuntelin huolella tuonkin Vakkurin luennon ja ihmettelin kenestä hän oikein puhuu. Olen kuunnellut kyllä jonkun verran Michael Brownia enkä voi yhtyä Vakkurin kantaan lainkaan. Brown ei koskaan kannusta väkivaltaan. Höpsis. Sen kyllä olen tiennyt, että Brown vastustaa aborttia - ei kovin outoa Yhdysvalloissa. Brown tuntee Vanhan testamentin (toisin kuin Vakkuri asiaa vähättelee). Brownilla on paljon hyviä videoita ja hyvää ja asiantuntevaa opetusta. Muuten löysin netistä videon tuosta Iisebelin hengestä, josta Vakkuri vaahtoaa. No, jokainen voi katsoa sen jos haluaa - se on englanninkielinen. Ei tässä ole kyse mistään sodan lietsonnasta - hyvänen aika. :) https://www.youtube.com/watch?v=SMfn-Y0tXfM


      • mummomuori kirjoitti:

        Ei kukaan pelottele, vaan kertoo asiat kuten ne ovat.

        Eli väite on väärä, etteikö näitä saarnaajia arvostettaisi - jopa siis suomessa.

        Kuuntelinpa tuon Sid Rothistakin olleen Vakkurin ohjelman. Kyllä siinä annettiin myös väärää kuvaa Rothista, jossa korostettiin hänen okkultistista taustaansa. Roth on kertonut taustastaan hyvin selvästi, josta video alla. Hän on päässyt tästä Jeesuksen avulla. Tätä Vakkuri ei koskaan maininnut ohjelmassaan. Laitan tästäkin videon alle.

        https://www.youtube.com/watch?v=-ITXEuOIfw4

        Yksipuolisia noi Vakkurin videot, tosin en ole kuunnellut muita kuin nuo kaksi. Toki Rothilla on hyvin erilaisia haastateltavia, mutta itse en ole kaikista kiinnostunut. Jokainen poimii sieltä sellaista, mikä kiinnostaa.


      • Yksi_usko kirjoitti:

        Kuuntelinpa tuon Sid Rothistakin olleen Vakkurin ohjelman. Kyllä siinä annettiin myös väärää kuvaa Rothista, jossa korostettiin hänen okkultistista taustaansa. Roth on kertonut taustastaan hyvin selvästi, josta video alla. Hän on päässyt tästä Jeesuksen avulla. Tätä Vakkuri ei koskaan maininnut ohjelmassaan. Laitan tästäkin videon alle.

        https://www.youtube.com/watch?v=-ITXEuOIfw4

        Yksipuolisia noi Vakkurin videot, tosin en ole kuunnellut muita kuin nuo kaksi. Toki Rothilla on hyvin erilaisia haastateltavia, mutta itse en ole kaikista kiinnostunut. Jokainen poimii sieltä sellaista, mikä kiinnostaa.

        Vakkurin kulttijohtajat-ohjelmat olen kuunnellut kaikki. Ne olivat hyviä


      • Yksi_usko kirjoitti:

        Kuuntelinpa tuon Sid Rothistakin olleen Vakkurin ohjelman. Kyllä siinä annettiin myös väärää kuvaa Rothista, jossa korostettiin hänen okkultistista taustaansa. Roth on kertonut taustastaan hyvin selvästi, josta video alla. Hän on päässyt tästä Jeesuksen avulla. Tätä Vakkuri ei koskaan maininnut ohjelmassaan. Laitan tästäkin videon alle.

        https://www.youtube.com/watch?v=-ITXEuOIfw4

        Yksipuolisia noi Vakkurin videot, tosin en ole kuunnellut muita kuin nuo kaksi. Toki Rothilla on hyvin erilaisia haastateltavia, mutta itse en ole kaikista kiinnostunut. Jokainen poimii sieltä sellaista, mikä kiinnostaa.

        Tässä videossa myös Michael Brown kertoo elämästään, siitä pimeästäkin puolesta, josta Jeesus vapautti. https://www.youtube.com/watch?v=y52AFriobOE&t=4s


      • Yksi_usko kirjoitti:

        Kuuntelinpa tuon Sid Rothistakin olleen Vakkurin ohjelman. Kyllä siinä annettiin myös väärää kuvaa Rothista, jossa korostettiin hänen okkultistista taustaansa. Roth on kertonut taustastaan hyvin selvästi, josta video alla. Hän on päässyt tästä Jeesuksen avulla. Tätä Vakkuri ei koskaan maininnut ohjelmassaan. Laitan tästäkin videon alle.

        https://www.youtube.com/watch?v=-ITXEuOIfw4

        Yksipuolisia noi Vakkurin videot, tosin en ole kuunnellut muita kuin nuo kaksi. Toki Rothilla on hyvin erilaisia haastateltavia, mutta itse en ole kaikista kiinnostunut. Jokainen poimii sieltä sellaista, mikä kiinnostaa.

        Olen kunnellut nuo kaikki. Mielestäni kommentit ovat olleet hyviä ja perusteltuja.

        Mutta toki fanina mieluummin ajattelet vain hyvää, etkä uskaltaudu kritisoimaan näitä.


      • Anonyymi
        mummomuori kirjoitti:

        Olen kunnellut nuo kaikki. Mielestäni kommentit ovat olleet hyviä ja perusteltuja.

        Mutta toki fanina mieluummin ajattelet vain hyvää, etkä uskaltaudu kritisoimaan näitä.

        Totta: " Luterilaisten kirkosta ei saarnaajia, ihmeparantajia yms. taikureita löydy."

        Eikä kyllä löydy Jumalaakaan!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta: " Luterilaisten kirkosta ei saarnaajia, ihmeparantajia yms. taikureita löydy."

        Eikä kyllä löydy Jumalaakaan!

        Kovista etsinnöistä huolimatta väitettyjä tuhansia jumalia ei ole löytynyt yhtään mistään. Omituinen juttu vai onko ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kovista etsinnöistä huolimatta väitettyjä tuhansia jumalia ei ole löytynyt yhtään mistään. Omituinen juttu vai onko ?

        Rukoile Jeesusta joka päivä vuoden verran ja katso mitä tapahtuu. Jos siis uskallat. Rukoile näin: "Jeesus Kristus, Jumalan Poika, armahda minua syntistä."


      • mummomuori kirjoitti:

        Olen kunnellut nuo kaikki. Mielestäni kommentit ovat olleet hyviä ja perusteltuja.

        Mutta toki fanina mieluummin ajattelet vain hyvää, etkä uskaltaudu kritisoimaan näitä.

        <<Olen kunnellut nuo kaikki. Mielestäni kommentit ovat olleet hyviä ja perusteltuja.>>

        Kyllä, mutta peristelut eivät pidä Sid Rothin ja Michael Brownin suhteen paikkaansa. Molemmat ovat aktiivisia kristittyjä. Sarja mustamaalaa heidät väärin perustein, niin kuin aiemmin mainitsin. Paha juttu.

        <<Mutta toki fanina mieluummin ajattelet vain hyvää>>

        Minä fanina? Ikään kuin fanittaisin saarnaajia. Höpsis. Kyse on Sid Rothista ja Michael Brownista, jotka eivät kuulu kyseiselle listalle. Muista listan saarnaajista en ole kiinnostunut pätkääkään.

        << etkä uskaltaudu kritisoimaan näitä.>>

        Sid Roth oli ennen uskoo tuloa kiinnostunut okkultismista, mutta uskoon tulon jälkeen hylkäsi tämän. Vakkuri sekoittaa Rothin entisen jumalattoman elämän nykyiseen uudesti syntyneeseen elämään. Totta kait kritisoin okkultismia, mutta niin Rothkin kritisoi. Jos vaivaudut kuuntelemaan Rothin oman todistuksen, niin sinunkin pitäisi käsittää, että Roth vastustaa okkultismia. Hän todistaa siitä, miten kaukana hän oli itse tuona aikana Jumalasta. "One for Israel" -sarja on yksi parhaista.

        Roth, sarjassaan Yliluonnollista, haastattelee ihmisiä, jotka ovat Jumalan ihmeen avulla parantuneet. Mitä pahaa tässä on? Sarjassa ei tuoda esiin okkultismia vaan Pyhän Hengen vaikuttamista.


      • Yksi_usko kirjoitti:

        <<Olen kunnellut nuo kaikki. Mielestäni kommentit ovat olleet hyviä ja perusteltuja.>>

        Kyllä, mutta peristelut eivät pidä Sid Rothin ja Michael Brownin suhteen paikkaansa. Molemmat ovat aktiivisia kristittyjä. Sarja mustamaalaa heidät väärin perustein, niin kuin aiemmin mainitsin. Paha juttu.

        <<Mutta toki fanina mieluummin ajattelet vain hyvää>>

        Minä fanina? Ikään kuin fanittaisin saarnaajia. Höpsis. Kyse on Sid Rothista ja Michael Brownista, jotka eivät kuulu kyseiselle listalle. Muista listan saarnaajista en ole kiinnostunut pätkääkään.

        << etkä uskaltaudu kritisoimaan näitä.>>

        Sid Roth oli ennen uskoo tuloa kiinnostunut okkultismista, mutta uskoon tulon jälkeen hylkäsi tämän. Vakkuri sekoittaa Rothin entisen jumalattoman elämän nykyiseen uudesti syntyneeseen elämään. Totta kait kritisoin okkultismia, mutta niin Rothkin kritisoi. Jos vaivaudut kuuntelemaan Rothin oman todistuksen, niin sinunkin pitäisi käsittää, että Roth vastustaa okkultismia. Hän todistaa siitä, miten kaukana hän oli itse tuona aikana Jumalasta. "One for Israel" -sarja on yksi parhaista.

        Roth, sarjassaan Yliluonnollista, haastattelee ihmisiä, jotka ovat Jumalan ihmeen avulla parantuneet. Mitä pahaa tässä on? Sarjassa ei tuoda esiin okkultismia vaan Pyhän Hengen vaikuttamista.

        "Roth, sarjassaan Yliluonnollista, haastattelee ihmisiä, jotka ovat Jumalan ihmeen avulla parantuneet. Mitä pahaa tässä on? "

        Juu, ehkä se, miten näitä ihmisiä käytetään hyväksi rahan hankkimiseen?


      • Anonyymi
        mummomuori kirjoitti:

        "Roth, sarjassaan Yliluonnollista, haastattelee ihmisiä, jotka ovat Jumalan ihmeen avulla parantuneet. Mitä pahaa tässä on? "

        Juu, ehkä se, miten näitä ihmisiä käytetään hyväksi rahan hankkimiseen?

        Ilmoita poliisille jos noin tehdään


      • Anonyymi
        mummomuori kirjoitti:

        Olen kunnellut nuo kaikki. Mielestäni kommentit ovat olleet hyviä ja perusteltuja.

        Mutta toki fanina mieluummin ajattelet vain hyvää, etkä uskaltaudu kritisoimaan näitä.

        Kerrotko muutaman sinua opillisesti ja suuntauksellisesti miellyttävän saarnaajan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kovista etsinnöistä huolimatta väitettyjä tuhansia jumalia ei ole löytynyt yhtään mistään. Omituinen juttu vai onko ?

        Kuka on löytänyt kuka ei.


      • Anonyymi
        Yksi_usko kirjoitti:

        Entäs sitten? Olen kuunnellut joskus TV7:lta Yliluonnollista-sarjaa, joka on hyvin mielenkiintoinen ja koukuttavakin. Tosin se, että aina kaikki paranee, on hieman epäilyttävää. Yliluonnollista-sarjassa Sid Rothin haastattelemana on esiintynyt joskus myös Jonathan Cahn, joita jaksoja suosittelen. Tosin Jonathan on kertonut havainnoistaan 50-ja 7-vuotisista sykleistä. Minullakin on tuo Johathanin kirja, tosin en ole sitä jaksanut lukea. Mutta ihmettelen Vakkurin (jonka saarnoja kuuntelen jatkuvasti netissä) listaa, jossa on mukana myös Sid Roth ja Michael Brown. Ne eivät mielestäni kuulu listalle. Roth on ollut kiinteistöalalla ja nyt eläkkeellä.

        Tässä esimerkki Sid Rothin ohjelmasta, johon on helppo yhtyä. Olen vilpittömästi iloinen siitä, että juutalaiset löytävät Jeesuksen. Mielestäni Sid Roth julistaa puhdasta evankeliumia. Turha pelotella Vakkurinkaan.
        https://www.tv7.fi/arkki/yliluonnollista/sid-roth_p66583/

        Eräs suomalainen saarnaaja kuulostaa ihan tuolta Rothilta pölöttäessään kielillä. Kyseisen saarnaajan nimi on Weijo Lindroos. Hän on luultavasti katsonut tuota Rothin ohjelmaa aikoinaan vähän liikaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rukoile Jeesusta joka päivä vuoden verran ja katso mitä tapahtuu. Jos siis uskallat. Rukoile näin: "Jeesus Kristus, Jumalan Poika, armahda minua syntistä."

        Suositteletko valehtelua? En tunne itseäni syntiseksi.


      • mummomuori kirjoitti:

        "Roth, sarjassaan Yliluonnollista, haastattelee ihmisiä, jotka ovat Jumalan ihmeen avulla parantuneet. Mitä pahaa tässä on? "

        Juu, ehkä se, miten näitä ihmisiä käytetään hyväksi rahan hankkimiseen?

        <<Juu, ehkä se, miten näitä ihmisiä käytetään hyväksi rahan hankkimiseen?>>

        Hirveän yksipuolista tuollainen ajattelutapa. Totta kait on tuomittavaa ihmisten hyväksikäyttäminen. Mutta entä jos ihminen kokee parantuneensa ja saaneensa avun tai jos ihminen on parantunut ja saanut avun? Onko se tuomittavaa. Sitten viittaat rahan hankkimiseen. Enpä ole tiennytkään, että kirkkoon ei voi tulla ilmaiseksi. Tuomittavaa on se, että jos saarnaaja pyytää saada rahaa oman yksityislentokoneen hankkimiseen.


      • Yksi_usko kirjoitti:

        <<Juu, ehkä se, miten näitä ihmisiä käytetään hyväksi rahan hankkimiseen?>>

        Hirveän yksipuolista tuollainen ajattelutapa. Totta kait on tuomittavaa ihmisten hyväksikäyttäminen. Mutta entä jos ihminen kokee parantuneensa ja saaneensa avun tai jos ihminen on parantunut ja saanut avun? Onko se tuomittavaa. Sitten viittaat rahan hankkimiseen. Enpä ole tiennytkään, että kirkkoon ei voi tulla ilmaiseksi. Tuomittavaa on se, että jos saarnaaja pyytää saada rahaa oman yksityislentokoneen hankkimiseen.

        ”Mutta entä jos ihminen kokee parantuneensa ja saaneensa avun tai jos ihminen on parantunut ja saanut avun? Onko se tuomittavaa.”

        Ei toki, mutta ei siihen tätä miestä eikä tällaisia ohjelmia tai saarnoja tarvita! Tiesitkö että suurin osan ns. ihmeparantumisista tapahtuu uskonnottomille?

        ”Sitten viittaat rahan hankkimiseen. Enpä ole tiennytkään, että kirkkoon ei voi tulla ilmaiseksi.”

        Roth oli vakuutusten myyjä, joka haaveili rikkaaksi tulemisesta. Hän keksi tarinan, jossa hän ”tapasi” Jeesuksen, kytki tämän paranormaaliin eli yliluonnolliseen ideaan. Tätä hän lähti myymään eri ohjelmien kautta, jossa on kaikenlaisia meedioprofetoijia, ajatuslukijoita sun muuta.
        Hän on jopa tehnyt kännykkä sovelluksen, jonka kautta voi ostaa ja saada juuri sellaisia ihmeitä kuin haluaa.

        ”Tuomittavaa on se, että jos saarnaaja pyytää saada rahaa oman yksityislentokoneen hankkimiseen.”

        No jaa, koska on aina vaarana, että joku pitää tällaista viihdehömppää todellisena, sortuu laittamaan rahojaan tavalla tai toisella.

        Kieltämättä Roth yhdistelee näitä enemmän ehkä pakanallisia yliluonnollisuuksia omaperäiseen kristinuskon ja juutalaisuuden välimaastoon hyvin omaperäisellä tavalla.


      • Anonyymi
        mummomuori kirjoitti:

        ”Mutta entä jos ihminen kokee parantuneensa ja saaneensa avun tai jos ihminen on parantunut ja saanut avun? Onko se tuomittavaa.”

        Ei toki, mutta ei siihen tätä miestä eikä tällaisia ohjelmia tai saarnoja tarvita! Tiesitkö että suurin osan ns. ihmeparantumisista tapahtuu uskonnottomille?

        ”Sitten viittaat rahan hankkimiseen. Enpä ole tiennytkään, että kirkkoon ei voi tulla ilmaiseksi.”

        Roth oli vakuutusten myyjä, joka haaveili rikkaaksi tulemisesta. Hän keksi tarinan, jossa hän ”tapasi” Jeesuksen, kytki tämän paranormaaliin eli yliluonnolliseen ideaan. Tätä hän lähti myymään eri ohjelmien kautta, jossa on kaikenlaisia meedioprofetoijia, ajatuslukijoita sun muuta.
        Hän on jopa tehnyt kännykkä sovelluksen, jonka kautta voi ostaa ja saada juuri sellaisia ihmeitä kuin haluaa.

        ”Tuomittavaa on se, että jos saarnaaja pyytää saada rahaa oman yksityislentokoneen hankkimiseen.”

        No jaa, koska on aina vaarana, että joku pitää tällaista viihdehömppää todellisena, sortuu laittamaan rahojaan tavalla tai toisella.

        Kieltämättä Roth yhdistelee näitä enemmän ehkä pakanallisia yliluonnollisuuksia omaperäiseen kristinuskon ja juutalaisuuden välimaastoon hyvin omaperäisellä tavalla.

        Kerrotko muutaman sinua opillisesti ja suuntauksellisesti miellyttävän saarnaajan?


    • Anonyymi

      Veli Saarikalle oli hyvä.
      Niilo Ylivainio myös.
      Näitä kuuntelen vieläkin.

    • Anonyymi

      Minusta Benjamin Turkia on mainio. Hänellä on oma slotti Radio Patmoksen lauantaipäivässä kello 11. Ne on äänitetty Jerusalemissa, jossa Turkia asuu. Kannattaa kuunnella. Hyvä suomalainen Raamatunopettaja ja huippututkija.

      • Anonyymi

        Turkia on kyllä hyvä. Toinen hyvä on Turkka Aaltonen. Ollut aikoinaan SLEY:n opettaja.


    • Anonyymi

      "Saarnaajat top-15 !??"
      Tuo kysymys kuuluisi kylläkin johonkin lahkolaisten palstalle. Luterilaisuuteen ei saarnaajat, ihmeparanatajat yms. kuulu.

    • Anonyymi

      "Onko oma suosikki pastorisi päässyt tälle tavoitellu listalle?"

      Ei ollut suosikkia listalla. Suosikkini on ehdottomasti Hannu Äimänen. Se vetää luentoja Helsingin Raamattukoulussa. Tosi hyvä tyyppi ja saarnaa puhdasta Jumalan sanaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ammuskelu Härmän häjyissä

      Onko jollain enempää tietoa?
      Seinäjoki
      82
      3382
    2. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      11
      2065
    3. Keksin sinulle tänään uuden lempinimen

      Olet kisu-muija. Mitäs tykkäät älynväläyxestäni?
      Ikävä
      79
      1638
    4. Muistutus t-Naiselle.

      Olet ilkeä ja narsistinen k-pää. Annat itsestäsi kiltin kuvan ulospäin kelataksesi ihmiset ansaan. Sitten päsmäröit, hau
      Ikävä
      152
      1491
    5. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      313
      1456
    6. Oiskohan se aika

      Selvittää pää vihdoin ja viimein. Minun kaivattu ei todellakaan käy täällä ja piste. Ei ole mitään järkeä enää tuhlata t
      Ikävä
      6
      1263
    7. Oho! Varmistusta odotellaan.

      Pitäneekö paikkansa? "🇺🇦Ukrainian drones hit a 🇷🇺Russian Tu-22M3 bomber at the Olenya airfield,"
      NATO
      123
      1251
    8. Siis oikeasti S... En ymmärrä...

      Oletko se sinä joka täällä kaipailee? Kaikki täsmää.
      Ikävä
      20
      1213
    9. Onko jotain sanottavaa vielä, nyt voi kertoa

      Poistun kohta täältä ja unohdan ajatuksen naimisiin menosta. Mieheltä
      Ikävä
      29
      1199
    10. Mää oikeasti vielä kuolen

      Tämän tilanteen takia. Minä tosissani yritin ja tiedän että tämä tilanne sattuu sinuunkin. Molemmat taidetaan olla niin
      Ikävä
      45
      1077
    Aihe