Hoitajien röyhkeä palkkavaatimus!! Ei ole röyhkeydellä rajaa!

Anonyymi

Tilastokeskuksen mukaan kuntasektorilla työskentelevän sairaanhoitajan peruspalkka vuonna 2020 oli 2546 euroa, säännöllisen työajan palkka 3207 euroa ja kokonaisansio 3309 euroa kuukaudessa.

Lähihoitajan peruspalkka oli 2206 euroa, säännöllisen työajan palkka 2847 euroa ja kokonaisansio 2901 euroa kuukaudessa.

Kuukausitasolla laskettuna kokonaisansion ja lakkoavustuksen ero olisi lähihoitajalla suurimmillaan runsaat 1400 euroa.

Lakkoavustus parempi kuin palkka!!!
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/11b99490-36db-4c34-81ba-abf9a3435995

119

914

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Hoitajat kuuluvat hyvätuloiseen ökyluokkaan. Kehtaisivat edes hävetä ja mennä itseensä.

      • Anonyymi

        Eipä ole kommentoijat ilmeisesti joutuneet sairaalaan!
        Siellä ollessa se totuus hoitajien työstä niin fyysisen kuin henkisenkin rasittavuuden määrä valkenee. Ja kaiken aikaa on kyse ihmisten hengestä ja terveydestä. Että nyt vähän kunnioitusta ihmiset!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eipä ole kommentoijat ilmeisesti joutuneet sairaalaan!
        Siellä ollessa se totuus hoitajien työstä niin fyysisen kuin henkisenkin rasittavuuden määrä valkenee. Ja kaiken aikaa on kyse ihmisten hengestä ja terveydestä. Että nyt vähän kunnioitusta ihmiset!

        Olen ollut useasti sairaalassa. On kovaa duunia, mutta varsinkin siihen nähden luulisi olevan vähemmän ylipainoisia? Tiedän paljon muitakin vastuullisia ja tärkeitä ammatteja joissa on huomattavasti pienempi liksa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eipä ole kommentoijat ilmeisesti joutuneet sairaalaan!
        Siellä ollessa se totuus hoitajien työstä niin fyysisen kuin henkisenkin rasittavuuden määrä valkenee. Ja kaiken aikaa on kyse ihmisten hengestä ja terveydestä. Että nyt vähän kunnioitusta ihmiset!

        Tuli tuossa liki viikko oltua sairaalan pahnoilla. Ei tuntunut kiire olevan. Hoitavat ravasivat jatkuvasti kahvilla ja naurua riitti. Hoitajien juoruporukka istui jouten jatkuvasti läppää heittämässä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuli tuossa liki viikko oltua sairaalan pahnoilla. Ei tuntunut kiire olevan. Hoitavat ravasivat jatkuvasti kahvilla ja naurua riitti. Hoitajien juoruporukka istui jouten jatkuvasti läppää heittämässä.

        Yöyrh! Viisaasti öyhötetty siellä oikealla!

        Rrräyh! Pitääkin muistaa vaatia päitä pökkylle kun seuraavan kerran nähdään osastolla! Saamatonta sakkia. Orpo on oikeassa, näitä on rokotettava!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eipä ole kommentoijat ilmeisesti joutuneet sairaalaan!
        Siellä ollessa se totuus hoitajien työstä niin fyysisen kuin henkisenkin rasittavuuden määrä valkenee. Ja kaiken aikaa on kyse ihmisten hengestä ja terveydestä. Että nyt vähän kunnioitusta ihmiset!

        Olin 5 päivää sairaalassa. Jos en olisi itse huomauttanut hoitajalle lääkityksestä, niin olisivat tehneet jo toisen virheen työssään. Kolmannen virheen hoitaja teki, kun kotiutti mua. On se kumma, kun potilaan pitää itse valistaa hoitajia, tai muuten ne saattaa tappaa. Voi luoja niitä vanhuksia tai muuten vaan ymmärtämättömiä, jotka eivät ymmärrä, vaan ottavat kiltisti vastaan sen mitä hoitajatäti tekee/sanoo.

        Kiire ei käy syyksi tuollaisissa hoitovirheissä, mitä mun kohdalla tehtiin. Se oli täyttä ammattitaidottomuutta, lukemisen ymmärtämättömyyttä, huolimattomuutta, värien kanssa pelleilemistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eipä ole kommentoijat ilmeisesti joutuneet sairaalaan!
        Siellä ollessa se totuus hoitajien työstä niin fyysisen kuin henkisenkin rasittavuuden määrä valkenee. Ja kaiken aikaa on kyse ihmisten hengestä ja terveydestä. Että nyt vähän kunnioitusta ihmiset!

        Pitääkö myös terkkarin neuvonnassa persettään lepuuttavien hoitsujen palkkaa nostaa?

        Entä myös sinänsä tarpeellista mutta kevyttä ja helppoa työtä tekevien verinäytteen ottajien?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eipä ole kommentoijat ilmeisesti joutuneet sairaalaan!
        Siellä ollessa se totuus hoitajien työstä niin fyysisen kuin henkisenkin rasittavuuden määrä valkenee. Ja kaiken aikaa on kyse ihmisten hengestä ja terveydestä. Että nyt vähän kunnioitusta ihmiset!

        Kiinni vaan kaikki sairaalat. Hölmöt suomalaiset mitään hoitoa tarvi. Kuolkoot pois:):):)


      • Anonyymi

        Tosi pieni palkka työn vaativuuteen ja raskauteen verrattuna. Jos palkka ja työolot olisivat hyvät, hoitajista ei olisi pulaa.

        Kansanedustajien ( kulukorvauksineen, muine etuineen ) ja johtajien palkat kaikkineen etuineen on vähintäänkin 10 000- 80000/kk euroa. Miksi kukaan ei kauhistele niitä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen ollut useasti sairaalassa. On kovaa duunia, mutta varsinkin siihen nähden luulisi olevan vähemmän ylipainoisia? Tiedän paljon muitakin vastuullisia ja tärkeitä ammatteja joissa on huomattavasti pienempi liksa.

        Kun seuraavan kerran sairastut, et tarvi hoitoa etkä hoitajia. Hoida itsesi äläkä valita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuli tuossa liki viikko oltua sairaalan pahnoilla. Ei tuntunut kiire olevan. Hoitavat ravasivat jatkuvasti kahvilla ja naurua riitti. Hoitajien juoruporukka istui jouten jatkuvasti läppää heittämässä.

        Mitä sinä sairaalassa? Olisit hoitanut itse itsesi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olin 5 päivää sairaalassa. Jos en olisi itse huomauttanut hoitajalle lääkityksestä, niin olisivat tehneet jo toisen virheen työssään. Kolmannen virheen hoitaja teki, kun kotiutti mua. On se kumma, kun potilaan pitää itse valistaa hoitajia, tai muuten ne saattaa tappaa. Voi luoja niitä vanhuksia tai muuten vaan ymmärtämättömiä, jotka eivät ymmärrä, vaan ottavat kiltisti vastaan sen mitä hoitajatäti tekee/sanoo.

        Kiire ei käy syyksi tuollaisissa hoitovirheissä, mitä mun kohdalla tehtiin. Se oli täyttä ammattitaidottomuutta, lukemisen ymmärtämättömyyttä, huolimattomuutta, värien kanssa pelleilemistä.

        Miksi sairastuit ja menit hoitoon? Olisit itse hoitanut itsesi, jotta ei tarvitse hoitajia moittia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitääkö myös terkkarin neuvonnassa persettään lepuuttavien hoitsujen palkkaa nostaa?

        Entä myös sinänsä tarpeellista mutta kevyttä ja helppoa työtä tekevien verinäytteen ottajien?

        Näytteenotto ei taida riittää, näytteet pitää myös analysoida. Käsitellä, säilyttää oikein ja osata vielä saada tulos, joka on luotettava . Mutta mitäpä siitä ymmärtäisit.

        Ja näytteenotosta vielä: keskimäärin kolmen minuutin välein tulee uusi potilas, 0-99 vuotias ja kaikilla omat näytteensä otettavana. Ystävällisyys,tilannetaju, ammattitaito ja sosiaaliset kyvyt tarvitaan että ymmärtää, onnistuuko näytteenotto tämän potilaan kanssa vai hälytänkö apua.
        Hyvä ohje on se, että voit arvostella toista, kun olet kulkenut 10 mailia hänen saappaaissaan!


      • Anonyymi

        En tekisi tuolla palkalla hoitajan hommia surkean alimitoitettu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuli tuossa liki viikko oltua sairaalan pahnoilla. Ei tuntunut kiire olevan. Hoitavat ravasivat jatkuvasti kahvilla ja naurua riitti. Hoitajien juoruporukka istui jouten jatkuvasti läppää heittämässä.

        Olen saman huomannut kun olen potilaana ollut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi sairastuit ja menit hoitoon? Olisit itse hoitanut itsesi, jotta ei tarvitse hoitajia moittia.

        Pakko oli mennä. Mulla oli murtunut kaikki 5 kpl lannerangan nikamia. Syöttivät mulle muutaman kuukauden kipulääkkeitä ja mun paksusuoli hajos niistä. Ambulanssi haki ja pistivät makoilemaan osastolle. No kun makoilin ton selän takia, niin hoitaja tuli lykkäämään mulle napaan piikin kuulemma siksi, ettei tulpat iske. Kuinka tyhmä hoitajan pitää olla, että pistää verenohennusainetta potilaalle, joka on juuri vuotanut HB:n 138:sta 76:een parin tunnin aikana? No vuoto alko uudestaan ja taas olin veripussien seurassa. Tuli vielä sitä seuraava päivänä piikkinsä kanssa. Sanoin sille, että voisiko se kysyä lääkäriltä, että onko toi nyt ihan tarpeen, koska edellisestäkin napapiikistä vuosin ihan kohtuu rankasti ja jouduin olemaan sairaalassa taas 3 lisäpäivää. Eipä tullut piikkeineen enää takasi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuli tuossa liki viikko oltua sairaalan pahnoilla. Ei tuntunut kiire olevan. Hoitavat ravasivat jatkuvasti kahvilla ja naurua riitti. Hoitajien juoruporukka istui jouten jatkuvasti läppää heittämässä.

        Valehtele enemmän...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eipä ole kommentoijat ilmeisesti joutuneet sairaalaan!
        Siellä ollessa se totuus hoitajien työstä niin fyysisen kuin henkisenkin rasittavuuden määrä valkenee. Ja kaiken aikaa on kyse ihmisten hengestä ja terveydestä. Että nyt vähän kunnioitusta ihmiset!

        Palkkavaatimuksia olisi pitänyt esittää myös aiemmin - E i k ä tyytyä aina % korotuksiin joissa tietenkin pienipalkkaisin saa vähiten korotusta.
        Nyt esitetty palkkavaatimus on niin kohtuuton että, kyllä saa lakossa olla pitkään.
        A Saarikon mukaan - joka vastaa valtion taludesta, kuntasektorille tuo vaadittu korotus maksaisi 5v kuluttua - johon palkkavaatimus ulottuu, 4 miljardia vuodessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tosi pieni palkka työn vaativuuteen ja raskauteen verrattuna. Jos palkka ja työolot olisivat hyvät, hoitajista ei olisi pulaa.

        Kansanedustajien ( kulukorvauksineen, muine etuineen ) ja johtajien palkat kaikkineen etuineen on vähintäänkin 10 000- 80000/kk euroa. Miksi kukaan ei kauhistele niitä?

        Kansanedustajia on vain 200 hoitajia ehkäpä hiukan enemmän.
        Tuo hoitajien vaatima korotus maksaa 5v kuluttua 4 miljardia veronmaksajille.
        Verratkaa sitä kalliin autoilumme kustannuksiin joista kertyy veroina 8 miljardia vuodessa (alv, käyttömaksu ja polttoainevero)


      • Anonyymi

        Yhtä ahneita kuin maanjussit.


    • Anonyymi

      Persu sai kohtauksen kun naisvaltainen ala vaatii pakkojaan ylöspäin.

      • Anonyymi

        Niillä on paremmat palkat kuin perusinsinöörillä. Perusinsinöörin liksasta maksetaan hoitoalan palkat.


      • Anonyymi

        Öyh öyh, vakio-tollolla vaan persut vilisee silmissä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niillä on paremmat palkat kuin perusinsinöörillä. Perusinsinöörin liksasta maksetaan hoitoalan palkat.

        Insinöörillä on kyllä palkka yli 5000e / kk ja enemmänkin. Ei ole omalla alalla, jos palkka on pienempi.


      • Anonyymi

        Kpkkarikin tais saada sydärin.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Lääkärin palkka 3900 euroa. Nyt hoitajat vaativat enemmän liksaa kunn lääkärit saa.

      • Anonyymi

        Haluaisimpa nähdä lääkärin, joka tyytyy 3900€/kk palkkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Haluaisimpa nähdä lääkärin, joka tyytyy 3900€/kk palkkaan.

        Tiedän ja tunnen hemmetin vaativissa tehtävissä, julkisella puolella olevia lääkäreitä, jonka palkka on tasan tuota tasoa, plus miinus 200 €. Tämä on fakta.


      • Anonyymi

        Näkee, että täällä on tyhmiä ja tietämättömiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tiedän ja tunnen hemmetin vaativissa tehtävissä, julkisella puolella olevia lääkäreitä, jonka palkka on tasan tuota tasoa, plus miinus 200 €. Tämä on fakta.

        Tuo lääkäri on kyllä jossakin aputöissä, ei oman alan töissä.


    • Anonyymi

      Mauton pyyntö, nyt meni kansan tuki

      • Anonyymi

        Oletko sinä koko kansa?


      • Anonyymi

        -Hoitajat pyytää luokkaa 30% extra palkankorotusta, kun Ruotsin tason saavuttaminen vastaa lehden artikkelista katsoen noin 15% palkankorotusta.
        -Ruotsia vastaavat lukemat olisi peruspalkassa luokkaa LH 2,3t -> 2,6t, ja SH 2,6t ->3t.
        -Päälle tulee lisät, joista vkoloput ja pyhät ovat helppoa lisärahaa (jos maksetaan rahana), kun taas ylityöt, 2-vuoro ja 3-vuoro vaikeeta.
        -Lisien olisi oltava ilman korotuksia, jos halutaan nostaa erityisesti peruspalkan tasoa.
        -Keskimääräisine lisineen LH saa Ruotsissa nykykurssilla noin 3t (2,3t netto).
        -Keskimääräisine lisineen SH saa Ruotsissa esim. noin 3,9t (2,9t netto).

        https://statsskuld.se/en/jobs/salary/sjuksköterska-geriatrik
        https://statsskuld.se/en/jobs/salary/undersköterska-hemsjukvård


    • Anonyymi

      Niillähän on jo valmiiksi hemmetin iso palkka, vai tonni vielä lisää, pyh

    • Anonyymi

      Mites kuljetusyrittäjät joiden panoksella käytännössä koko yhteiskunta pyörii? Dieselin hinnan takia tuhannet yritykset menossa nurin mutta helpotusta ei hallituksen taholta annettu, duunia painetaan silti hampaat irvessä vaikka talo lähtisi alta??

      • Anonyymi

        Mitä välii jollain työläisillä on? Me saadaan ulkko mailtta lisää.
        T:Vasemmistolainen


      • Anonyymi

        Niin ja hoitsut rääkyy lisää rahaa. Joka ikinen vuosi sama huuto potku raivari esitys . . . Eivät saa minulta sympatiaa.


    • Anonyymi

      Myytti pienituloisuudesta on rakennettu palkkaneuvotteluja varten eikä vastaa todellisuutta.
      Työn toimivuus ja järkevät olosuhteet on sitten toinen juttu, mikä on osin jopa kääntäen verrannollinen palkkavaatimuksiin.

      • Anonyymi

        Kunta-alalla tietävät totuuden, mediaa varten itketään pienipalkkaisuudesta. Kuormittavuutta alalta pitäisi poistaa ja tapahtuu kyllä ihan työnajakamisella josta tehy on kieltätynyt.


    • Anonyymi

      Jos hallitus ja kun hallitus avustaa Italian mafiaa, miksei se voisi tukea hoitajia? Haittamaahanmuuton hinta on kolmesta neljään miljardiin euroon joka ikinen vuosi. Siitä olisi hyvä lopettamalla se, ottaa oman kansan hyväksi sitä rahnua.

    • Anonyymi

      Euroopan molokin kita ottaako useita miljardeja eikä siitä ikinä hyödy oma kansa millään tavalla.

      • Anonyymi

        Siis ottaa. Marin näkyy olevan enemmän huolissaan tämän eurostoliiton puolesta kuin oman kansan.


      • Anonyymi

        Sitävastoin Euroopan rikollisjärjestöt tulevat sukeltamaan rahamereen tämän näiden pakettien myötä. Kun kukaan ei valvo rahojen käyttöä juuri nimeksikään, on selvää että rikolliset haistavat rahan hajun.


    • Anonyymi

      Mielestäni hoitajien palkat olisi saatava muiden Pohjoismaiden tasolle.

      Työ on vaativaa.

      Ps. En ole terveydenhoitoalalla

      • Anonyymi

        Pitääkö ainoastaan hoitajien elämä saada muiden pohjoismaiden tasolle?


      • Anonyymi

        Muissa pohjoismaissa on eläminen paljon kalliimpaa, kuten Norjassa. Ei voi palkkoja verrata jeskenään.


    • Anonyymi

      En tiedä mistä näitä lukuja revitään. Oma tyttäreni on sairaanhoitaja, jolla on jo kaksi ikälisää. Nettopalkka kuulemma n.1700€/kk. Että semmosta. Vieläkö herättää kateutta ?

      • Anonyymi

        Sitten hänen palkkaansa pitäisi varmaankin nostaa. Se ei tarkoita, että jokaisen hoitajan palkkaa pitäisi nostaa tonnilla.


      • Anonyymi

        Sitten hän ei tee täysiä tunteja, vaan on osa-aikainen tai keikkatyötä tekevä ja tekee milloin viittii.


      • Anonyymi

        lisät tuohon....


      • Anonyymi

        Verotus ja Tel- ja työttömyysvakuutusmaksut leikkaavat palkasta ison osan.


      • Anonyymi

        Kannattaisi vaihtaa työnantajaa jos noin huono on. Mun parilla sairaanhoitaja kavereilla on lisien kera yli 50 000 € vuositulot. Olen nähnyt tilinauhat
        .


      • Anonyymi

        On osa-aikainen tai tekee lyhennettyä työviikkoa. Pitäiskö lyhtemmällä työviikollakin saada yli neljä tonnia palkkaa? Jotain rajaa vaatimuksilla.


      • Anonyymi

        Tyttäresi valehtelee. Ihme kun uskot.


      • Anonyymi

        Tainnut unohtaa kertoa lisien osuuden.


    • Anonyymi

      Ei ole röyhkeydellä rajaa.

    • Anonyymi

      Hoitajat valehtelevat palkasta. Joka kuukausi yli 3000 euroa brutto.

      • Anonyymi

        Ei naisten palkkaus ole korjattu sillä, että hoitajat saavat isot korotukset. Kyllä on paljon pienempipalkkaisempia naisia ja vaikka kuinka haluaisivat tehdä vuorotöitä, ei se ole mahdollista. Sama pieni palkka aina. Hoitajat voivat sentään vaikuttaa omaan palkkaansa, tekemällä erilaisia vuoroja. Minusta 2400 kuulostaa ihan normaalilta peruspalkalta, ei se pieni ole, jos siihen vielä saa lisiä... Muillakaan korkeakoulutetuilla sen ihmeempi palkka ole. Pitäisikö muiden vielä pienempipalkkaisten maksaa hoitajien korotukset verotuksessaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei naisten palkkaus ole korjattu sillä, että hoitajat saavat isot korotukset. Kyllä on paljon pienempipalkkaisempia naisia ja vaikka kuinka haluaisivat tehdä vuorotöitä, ei se ole mahdollista. Sama pieni palkka aina. Hoitajat voivat sentään vaikuttaa omaan palkkaansa, tekemällä erilaisia vuoroja. Minusta 2400 kuulostaa ihan normaalilta peruspalkalta, ei se pieni ole, jos siihen vielä saa lisiä... Muillakaan korkeakoulutetuilla sen ihmeempi palkka ole. Pitäisikö muiden vielä pienempipalkkaisten maksaa hoitajien korotukset verotuksessaan?

        Hakekaa hoitajiksi kateelliset, niin saatte nauttia hoitotyön arjesta!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hakekaa hoitajiksi kateelliset, niin saatte nauttia hoitotyön arjesta!

        Onko joku pakottanut sinut sinne? Jos et tykkää, niin vaihda alaa!!!


    • Anonyymi

      Sairaanhoitajat n.3500 euroa brutto kk

    • Anonyymi

      Siisti sisätyö lomaedut maksimaaliset 46 pv. Vuosi

    • Anonyymi

      46 arkipäivää ja viikonloput 2 pv vko.

    • Anonyymi

      Kehtaat noin sanoa. Kyllä hoitajille kuuluu normaali palkka, niinkuin muillekin työssäkäyville. Ovat varmasti ansainneet palkkansa!! Suomessa syydetään rahaa vaikka mihin kohteisiin miljoonia ja miljoonia. Näyttää kyllä löytyvän, mutta ei hoitajille.

      • Anonyymi

        Niillä nyt sattuu olemaan normaali palkka. Ne haluavat epänormaalin kovaa korotusta.


      • Anonyymi

        Näin on, jopa Afrikkalaiset maahanmuuttajat saavat tuplaten samat etuisuudet tekemättä yhtään mitään, kuin on sairaanhoitajan kuukausipalkka.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin on, jopa Afrikkalaiset maahanmuuttajat saavat tuplaten samat etuisuudet tekemättä yhtään mitään, kuin on sairaanhoitajan kuukausipalkka.

        Ja taas unohdettiin lisät. Ootte te aikamoisia kusettajia.


    • Anonyymi

      Kyllä on ihan puppua!Minulla toinen tytär kätilö ja toinen vanhustenhuollossa ja palkka käteen kuukaudessa 1850 sis lisät ym pyhätyöt.
      Kätilölle 2200€ kk.
      Tietääkö ihmiset mitä he tekevät vuoron aikana?
      Kyllä nyt kaikki puolustamaan palkankorotuksia!!

      • Anonyymi

        Siis saavat nuo bruttona käteen. No ei ainakaan ole pienet tulot.


      • Anonyymi

        Mitään palkkoja ei ilmoiteta nettotuloina. Ymmärrätkö edes sitä, miksi on näin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitään palkkoja ei ilmoiteta nettotuloina. Ymmärrätkö edes sitä, miksi on näin?

        Tuossa kuitenkin luki että käteen


      • Anonyymi

        Nämä normi netto palkkoja...


      • Anonyymi

        Kätilön keskipalkka Suomessa on reilut 3400 euroa kuukaudessa (palkkatiedot vuodelta 2020)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitään palkkoja ei ilmoiteta nettotuloina. Ymmärrätkö edes sitä, miksi on näin?

        Valitettavasti verotus on Suomessa korkea, päälle muut TEL ja työttömyysvakuutusmaksut. Todellinen ansio on käteen jäävä ansio.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kätilön keskipalkka Suomessa on reilut 3400 euroa kuukaudessa (palkkatiedot vuodelta 2020)

        Nettopalkka alle 2500 e.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kätilön keskipalkka Suomessa on reilut 3400 euroa kuukaudessa (palkkatiedot vuodelta 2020)

        Sisältääkö tämä myös yötyöt ja viikonloput?
        Peruspalkka on 2650


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nettopalkka alle 2500 e.

        Aika monella on suomessa nettopalkka alle 2500€, minullakin. (Korkeakoulututkinto)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nettopalkka alle 2500 e.

        Ihan normaali netto palkka. Kaikki ei saa edes sitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valitettavasti verotus on Suomessa korkea, päälle muut TEL ja työttömyysvakuutusmaksut. Todellinen ansio on käteen jäävä ansio.

        Kyllä kaikki muutkin maksavat veroja ja eläkevakuutusmaksuja palkastaan.


    • Anonyymi

      Eivät nuo palkat pidä paikkaansa. Lähihoitajia ei saada kunnissa palkattua, avoimiin paikkoihin ei ole hakijoita.
      Lähtöpalkka on 2100 €/kk. Useita vuosia alalla olleelle 2300 €/kk.

      • Anonyymi

        Kiinnostaisi tietää, että kun puhutaan huonoista hoitajan palkoista, kertotaan lähihoitajan palkka. Eikös lähihoitajilla ja sairaanhoitajilla ole erilainen koulutus?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiinnostaisi tietää, että kun puhutaan huonoista hoitajan palkoista, kertotaan lähihoitajan palkka. Eikös lähihoitajilla ja sairaanhoitajilla ole erilainen koulutus?

        Lähihoitajat tekevät ne raskaat työt. Pesevät potilaat, kääntävät potilaat, vaipottavat potilaat jne. Heille kuuluisi palkkaa enemmän, jos mitataan työn raskautta. Sairaanhoitajat eivät noihin töihin osallistu, jos ei ole aivan pakko. Sairaanhoitajat eivät ansaitse lisää, eikä ainakaan tonnia kuussa.


    • Anonyymi

      Vakavan sairauden takia jouduin olemaan yhtäjaksoisesti 16kk sairaalahoidossa. Mielestäni sairaanhoitajien ja apuhoitajien työn vaativuus edelleen ohitetaan ja alaa pidetään kutsumusammattina. Ulkomailla tehtyäni töitä olen rohkaissut hoitajia ehkeis kokeilemaan ulkomaan hommia rutkasti paremmalla palkalla. Ilmasilta esim. Saudi-Arabiaan tekisi hoitohenkilökunnalle hyvää ymmärtääkseen kuinka heidän työtään voidaan todella arvostaa ja maksaa siitä sen mukaan. Myös jo työskentely Ruotsissa ja Norjassa avaisi monen silmät. Toivottavasti lakko pitää ja parhaassa tapauksessa hallitus löytää edestään tämän tilanteen ensi vuodenvaihteen jälkeen. Siinä "pakkolaki Marin" saisi jättää Ilmarin ja bileillat väliin ja keskittyä tärkeämpiin ongelmiin.

    • Anonyymi

      12-13e tunti eikö saman saa kesäpoika raksalla,

    • Anonyymi

      Hoitajien palkkaus on ollut jo iät ja ajat alimitoitettu ja ala ali arvostetettu. Ihan kohtuullisia on nuo vaatimukset . Moniko viitsii pestä vanhuksien takamuksia yöllä ja valvoa teho osastoilla yötä myöden minimitason palkoilla, joilla ei tule oikeasti edes kunnolla toimeen? On sitä helpompiakin ammatteja joissa ei tarvitse edes riskeerata omaa terveyttään ja on paremmat tienestit.

      • Anonyymi

        Eivätkö hoitajat ole tienneet millaista työtä hoitoalalla tehdään, kun ovat sinne hakeutuneet? Voi sitä hakeutua "helpompaankin" ammattiin, jos ei miellytä.


      • Anonyymi

        Menee kaupan kassalle niin ei tartte potilaita pestä.


    • Anonyymi

      Aivan järkyttävän törkeät vaatimukset! Huh huh! Palkat ovat jo nyt varsin korkeat, eikä niitä insinöörien palkkaan voi verrata mitenkään. Insinöörin työ on huomattavasti vaativampaa. Jos hoitajilla riittäisi lahjat insinöörin työhön, niin tällöin jokainen hoitaja olisi insinööri. Alan vaihtaminen Suomessa on kaikille mahdollista. Toivottavasti tällaiset vaatimukset eivät kuuna päivänä mene läpi. Palkan alennus olis sopiva rangaistus tällaisesta tahallisesta ihmisten ja yhteiskunnan kiusaamisesta lakkoilulla!

      • Anonyymi

        Insinöörin työ henkisesti keveämpää. Ei tarvitse olla vuorovaikutuksessa haastavien asiakkaiden/potilaiden kanssa eikä työ ole muutenkaan niin kuormittavaa kuten hoitajilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Insinöörin työ henkisesti keveämpää. Ei tarvitse olla vuorovaikutuksessa haastavien asiakkaiden/potilaiden kanssa eikä työ ole muutenkaan niin kuormittavaa kuten hoitajilla.

        Ei nyt kannata väheksyä muiden töitä... Kyllä insinöörinkin työ voi olla henkisesti raskasta. Ja ei kaikkien hoitajien työ välttämättä ole henkisedti raskasta...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Insinöörin työ henkisesti keveämpää. Ei tarvitse olla vuorovaikutuksessa haastavien asiakkaiden/potilaiden kanssa eikä työ ole muutenkaan niin kuormittavaa kuten hoitajilla.

        Inssin työ on henkisesti kovaa. Työmaalla tilaaja, asentajat ja konttorissa pomo niskassa vaatimyksineen. Työ on kiireistä ja stressaavaa. Työtä on liikaa. Niin, älä edes viitsi puhua jos et tiedä mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Insinöörin työ henkisesti keveämpää. Ei tarvitse olla vuorovaikutuksessa haastavien asiakkaiden/potilaiden kanssa eikä työ ole muutenkaan niin kuormittavaa kuten hoitajilla.

        Noinko sinä arvostat muiden työtä vaikket näköjään edes tiedä, mitä insinöörit tekee? Kyllä insinöörikin voi olla hyvin raastavissa ja pinnaa kiristävissä töissä. Hän voi kohdata työpäivän mittaan v-mäisiä asiakkaita, työntekijöitä (alaisiaan) ja lisäksi hänellä saattaa olla miljooninen eurojen vastuut kannettavana.

        Annanpa esimerkin. Puolisoni oli erään suuren tunnetun yrityksen palveluksessa. Hän oli siellä valmistuspäällikkönä. Kun puhutaan metallista, niin jokainen ymmärtää alan ja vahvan liiton, sekä kovapalkkaiset työmiehet (saivat palkkaa enempi, mitä keskijohto). Siellä työntekijät, mikäli eivät saaneet jotain ihan mitättömän pientäkin tahtoaan läpi, niin alkoivat mm. hidastamaan työtahtia ja viivästyttämään miljoonia maksavien laitteiden valmistumista. Ole siinä sitten viivästyssakkojen, alaisten, tilaajan, ja isojen pomojen potkittavana, mutta muista pitää pokka ja olla näyttämättä kuinka paljon sua v-tuttaa.

        Onneksi ei ole enää siellä, vaan pisti pystyyn oman yrityksen. Sen motto on, että koskaan se ei palkkaa yhtäkään duunaria töihin. Metallimiehellä on joka kuukausi kuukautiset koeajan päättymisen jälkeen. Sen tietää siitä, kun saikutetaan viikko kuukaudessa ja ennen menkkojen alkua itkupotkuraivoillaan.


    • Anonyymi

      Ahneet pienen koulutuksen saaneet perushoitajat, heh

      • Anonyymi

        Älä vain koskaan sairastu ja tarvitse hoitoa. Hoida aina itse itsesi!


    • Anonyymi

      Voihan sitä jokainen opiskella itsensä hoitoalalle, jos sen palkkat tuntuvat noin huikeilta.

      • Anonyymi

        Olen opiskellut vähintään yhtä kauan kuin hoitajat, mutta palkka on silti pienempi kuin monen hoitajan...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen opiskellut vähintään yhtä kauan kuin hoitajat, mutta palkka on silti pienempi kuin monen hoitajan...

        Minä en ole opiskellut edes sen vertaa kuin useimmat hoitajat mutta tienaan huomattavasti heitä enemmän!


    • Anonyymi

      Hoitajien kuukausipalkkoja pitäisi leikata eli pienentää 800-1000 eurolla. Liikaa maksetaan jo nyt.

      • Anonyymi

        Elikkä siellä ei kiinnosta työnteko, vain työssäkäviöiden palkkojen leikkaaminen?


      • Anonyymi

        Mksi loikoilet etkä hae hoitokoulutukseen, kun noin paljon kadehdit? Voihan olla, että hoitoa/hoitajia ei ole tarjolla, kun sairastut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mksi loikoilet etkä hae hoitokoulutukseen, kun noin paljon kadehdit? Voihan olla, että hoitoa/hoitajia ei ole tarjolla, kun sairastut.

        Sitten vaan hoitajat menee lakkoon, ottaisivat meidät työttömät töihin heidän sijaan kortistosta tarkoitin edellisellä.

        Saatannan madot = hoitajat


    • Anonyymi

      Tonni heti liksoihin lisää per kk , tällä maalla on varaa maksaa kyllä kun lopetetaan tarpeeton maailmanparantaminen , noitten käsissä kansalaistenkin terveys on , nyt kannattaa ulosmitata kunnon palkankorotukset kuten muillakin aloilla tehtäisiin vastaavassa tilanteessa.

    • Anonyymi

      Oikeastaan täytyisi koko ammattinimikkeitten suma sekä pekkaspäivät poistaa kokonaan. 5 viikkoinen vuosiloma ja ylitöitä työviikon (5pv) aikana korkeintaan 3 tuntia/henkilö .
      Työnantajan olisi pakko ottaa lisää väkeä jos ylitöitä tulee enemmän kuin 3tuntia/työntekijä työviikossa. Samalla nostaa alkupalkkoja ja vuosittaiset palkankorotukset minimissään 2% joka alalla johon ei tarvittaisi koulutusta.
      Kenenkään palkka ei saisi olla 100 000Eur/kk korkeampi.

    • Anonyymi

      Pipsa Possu Deluxe ajoneuvo
      Possun kanssa retkelle! Anna vauhtia niin pomppivat penkeillä.

    • Anonyymi

      Olen mies 55 vuotias. Olen ollut kahden vuoden aikana kahdesti yliopistosairaalassa osastohoidossa ensin kädenalueen murskavamman takia ja toisella kertaa aortan "ongelmien" takia sydänteholla. Muutama vrk kerrallaan. Julkisuudessa on ollut paljon kirjoituksia hoitotyön suuresta kiireestä ja stressaavasta työtahdista...molemmilla kerroilla hoidossa ollessani en kylläkään pystynyt potilaana todentamaan mtn kiireeseen viittaavaa...käsittääkseni töissä ollessa toki täytyy töitä tehdäkin...
      En epäile etteikö monilla osastoilla ja hoitotyössä ole hyvinkin kuormittavia ja kiireisiä paikkoja...auttaisiko sinne lisähenkilökunta? Mutta että kaikille hoitajille ylisuuret palkankorotukset työn kuormittavuudesta riippumatta? En kannata. Ja tämän kirjoituksen arvostelijoille...Olen tehnyt elämäni aikana kyllä töitä enemmän kuin moni teistä lukijoista...ja en ole ollut "suojatyöpaikoissa"...kyllä ne tuntipalkat ovat olleet monasti alle minimipalkkojen kuten pienyrittäjillä monesti asianlaita on.
      Terveisin M55

    • Anonyymi

      Kovat on liksat,kyllä niillä pitäisi pärjätä.

    • Anonyymi

      Paljonko mepit saavat muuten brysselissä? Entäs sen jälkeen kun tippuvat sieltä?Monta kk vielä tippumisen jälkeen suojarahaa tekemättä yhtään mitään....miksi?

      • Anonyymi

        Pitää myös laskea, miten moni sitä palkkaa saa. Joku pääjohtaja saa hirmuien paljon palkkaa, maksaa kyllä siitä sitten veroja muutaman hoitajan palkan verran.
        Mutta jos vaikka annettaisiin jokaiselle suomalaiselle ylimääräistä euro päivässä, niin se olisi jo 6 miljoonaa euroa ylimääräistä päivässä. Muutamassa kuukaudessa satoja miljoonia.

        En pidä siitä, miten tuo hoitajien päällikkö huutaa että uupumus saadaan korjattaua rahalla. Ei taida ihan niin olla. Muuten ei tarvittaisi kallista mt-hoitoa, annettaisiin vain rahaa.

        Osa hoitajista on ollut kovilla rokottamattomien takia levinneessä koronahoidossa. Suurin osa on kuitenkin voinut tehdä ihan normaalisti työtään.

        Ylilmääräistä rahaa kunnilla ei ole, jotain pitää jättää tekemättä, jos tehdään järjettömän suuria palkankorotuksia. Luultavasti tehostetaan toimintoja ja vähennetään hoitajia.


    • Anonyymi

      Vanha suomalainen sananparsi:

      "Ei se ole hullu, joka pyytää, vaan se, joka maksaa".

    • Anonyymi

      Täysin kohtuuton palkankorotus vaatimus. Ei tule onnistumaan.

    • Anonyymi

      Jokainen hoitaja on tiennyt mihin ammattiin ryhtyy. Jokaisessa työssä on omat vastuunsa. Jos insinööri tekee väärät laskelmat ihmisiä saattaa kuolla, jos rakentaja jättää puolet taloon tulevista nauloista käyttämättä, ihmisiä saattaa kuolla, jos hoitaja antaa väärän piikin , ihmisiä saattaa kuolla.
      Miksi ihmeessä hoitajat nyt nostavat itseään jollekin jalustalle ja esittävät pelastavaa enkeliä
      Hoitaja on hoitaja, lääkärin apulainen, niinkuin lapset sen ilmaisevat, ei hoitaja ole vastuussa onko hoito oikeaa vaan lääkäri. Hoitaja toimii lääkärin ohjeiden mukaan, ei siis mitään sooloilua ei ongelman ratkaisua. Toki hätätilanteessa pitää osata toimia ja kutsua sitä lääkäriä, mutta senhän osaa maalikkokin.
      Joissain paikoissa on kiire, joissain ei. Eiköhän pitäisi näillä palkkavaatimus rahoilla enemmin pistää kuntoon se terveydenhuolto, niin ettei toiset kuormitu.
      Yksityisellä puolella jokaisessa ammatissa on käytetty kaiken maailman kellokalleja ym ja saatu työn tehokkuus hyvälle tasolle. Ikinä en ole kuullut että valtion tai kunnan työntekijöiden työtehoa ja työtapoja olisi tutkittu (missään ammatissa).

    • Anonyymi

      Minun kuukausitulot käteenjäävä 1400e,kun teki 10 - 12 tuntista päivää, ei ikinä enempää. Terveys kesti 10 vuotta.
      Nyt eläkkeellä ja asunnosta lähtien ilman tukea olen pärjännyt. T. Työmies

    • Anonyymi

      Voin sanoa miten paljon sairaanhoitaja tienaa kun perheessä sellainen on, ei ole lähimainkaan liksa 3000 euroa kuin joku hyväkäs väitti palstalla. Peruspalkka on noin 2400 euroa plus lisät. Oli ensiavussa töissä jossa kiire oli jokapäiväistä, tauon sai pitää jos aikaa oli jne. Sitten saa vielä monestikin kestää asiakkaiden röykeääkin käytöstä jopa käydään kiinni. Nyt sitten vaihtaa kaupunkia ja työpaikkaa ja ensiavusta pois. Minä puollan hoitajien vaatimuksia, kova henkinen paine, hoitavia käsiä liian vähän ja pieni liksa. Monesti on poliitikot luvanneet lisää palkkaa hoitajille vaan mitään kunnon muutosta ei tapahdu ja työ olot vielä hankalat ja aina vaan pitää venyä ja korona vielä kuormitti hoitajat äärirajoille. Ovat kyllä palkankorotuksensa ansainneet toisin kuin paperimiehet tai vielä vähemmän kansanedustajat lisineen ja etuineen.

      • Anonyymi

        Koittasit nyt jo sinäkin ymmärtää, että paperimiesten palkat maksaa yksityinen työnantaja. Ne eivät ole meidän veronmaksajien pussista pois. Paperimiehet tekevät selvää rahaa/tulosta työnantajalleen, mutta hoitajat vievät rahaa.

        Hoitajien keskipalkka on tilastojen mukaan n. 3450 euroa/kk. En usko, että tilastot valehtelvat niin paljon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koittasit nyt jo sinäkin ymmärtää, että paperimiesten palkat maksaa yksityinen työnantaja. Ne eivät ole meidän veronmaksajien pussista pois. Paperimiehet tekevät selvää rahaa/tulosta työnantajalleen, mutta hoitajat vievät rahaa.

        Hoitajien keskipalkka on tilastojen mukaan n. 3450 euroa/kk. En usko, että tilastot valehtelvat niin paljon.

        Terveydenhuolto on pyhä lehmä nykyään, joten hyvähän se on vaatia. Feminismi luotiin, että saatiin verotettua koko väestöä ja lääketiede politisoitiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Terveydenhuolto on pyhä lehmä nykyään, joten hyvähän se on vaatia. Feminismi luotiin, että saatiin verotettua koko väestöä ja lääketiede politisoitiin.

        Lääketiede on varsinainen rahasampo.


    • Anonyymi

      Perusongelma on 2000-luvun alussa lääkäreille annettu kohtuuttoman suuri palkankorotus. Lääkäreiden ja hoitajien palkkaero kasvoi liian suureksi.

    • Anonyymi

      Järjetöntä ja täysin kohtuutonta.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      49
      5005
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3287
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1412
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      181
      1265
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      957
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      878
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      857
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      215
      741
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      738
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe