Semmoista mahdollisuutta ainakin uumoilen olematta asiasta mitenkään varma. Uumoilen mahdollisuutta kahdesta syystä:
1) Ei Venäjä oikeasti pidä Suomen Nato-jäsenyyttä itselleen varsinaisena uhkana vaikka geopoliittinen haitta Venäjälle ja Venäjän pyrkimyksille se tietenkin on.
2) Jos Venäjä nyt erittäin agressiivisesti yrittäisi estää Suomen jäsenyyttä niin propagandatappio olisi iso jos Suomi kaikesta huolimatta liittyy. Putinilla ei ole enää oikein varaa uusiin poliittisiin tappioihin.
Mikäli uumoiluni ei ole tyhmää toiveajattelua vaan on ainakin sinne päin oikea niin Venäjä jatkaa Suomen Nato-jäsenyyttä vastustavaa propagandaansa vähän eri vaihteella. Se tarkoittaisi, että jäsenyys niellään, mutta sen oletetut negatiiviset vaikutukset Venäjän turvallisuuteen pyritään minimoimaan diplomatialla eikä niinkään "sotateknisillä toimilla" - vai miten se termi kuului. Sen negatiivisuuden minimoinnin Putinin hallitus voi sitten näyttää poliittisena voittona. Propagandaa itse Natoa vastaan silti tietenkin jatketaan. Suomen ja Ruotsin Natoon liittyminen selitetään venäläisille osoituksena enemmän Yhdysvaltain ja Naton kuin Suomen ja Ruotsin agressiivisuudesta Venäjää kohtaan.
Uumoilua ja ounastelua siis nuo ajatukset vain ovat. Luotan siihen, että maan ulkopoliittisella johdolla on toki paremmat tiedot Nato-ratkaisun pohjaksi.
Onko Venäjä nielemässä Suomen ja Ruotsin Natoon liittymisen?
3
54
Vastaukset
- Anonyymi
Pientä kiusaa voidaan tehdä ja puolustusta rajoilla vahvistaa. Putin tietää varsin hyvin, ettei Suomi ei ole sen vaarallisempi Naton jäsenenä. Potutusta saattaa aiheuttaa se, että Nato tuli naapuriin omien toimien seurauksena. Mutta välit ovat tuskin kovin lämpimät muutenkaan Ukrainan sodan jälkeen.
- Anonyymi
''Onko Venäjä nielemässä Suomen ja Ruotsin Natoon liittymisen?''
No eihän reppanoilla ole muutakaan mahdollisuutta, eivät voi sitä estääkään.
Eikä niillä oikein ole enää varaakaan munata itseään yhtään enempää, se kiintiö on nyt täys seuraavat sata vuotta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 165363
Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin2212761- 402318
Onko muita oman polkunsa kulkijoita
Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella422103Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon332046Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja731717Sydän karrella
Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme131440- 381300
- 1641292
Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o651257