Pelottaa...

Anonyymi

Moi oon 10v tyttö mul pelottaa ihan sikana että mun äiti ja iskä kuolee.. en tiiä miks mietin tämmöisiä. Mutta mul pelottaa todella paljon, näin joskus unta että mun äiti kuoli en haluu et mun iskä tai äiti kuolee haluun unohtaa tätä juttu kokonaan. Mutta se ei vaa lähde mun ajatuksesta.. mulla pelottaa enemmän et mun iskä kuolee koska sillä on astma mun mielestä ja en tiiä mistään astmasta. Voiko joku kertoo mikä on astma ja miten mä saan nää kuolema jutut pois mun ajatuksesta?

3

153

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Astma tulee yleensä allergiasta, eli kun allergia menee pahemmaksi, voi tulla astmaa.
      Astma vaikuttaa hengitykseen, keuhkoihin, mutta pysyy useimmiten lääkkeillä hyvässä hoitotasapainossa, eli sen kanssa pystyy elämään aika normaalia elämää.

Astma kai harvemmin on mitenkään hengenvaarallinen, etenkään silloin kun on lääkkeet käytössä.
      Hengenahdistusta voi tulla ajoittain, sitä varten on hengitettävää lääkettä.

Pelkästään astman takia harvempi on kuollut, eri asia, jos sairastuu johonkin pahaan keuhkosairauteen, niin astma saattaa olla vaikeampi siinä kohtaa.

Aika monet ihmiset sairastavat nykyään astmaa, ja pärjäävät ihan hyvin.
      En usko, että isäsi olisi kuolemassa siihen, varmaan hänelläkin on lääkitys.

Yritä ajatella jotain iloisempia asioita kuin vanhempiesi epätodennäköistä kuolemaa.
      Olet itse sen verran nuori, että vanhempasikin taitavat olla vielä aikuisten niinsanotussa parhaassa iässä. Eli eivät taida kuolla vielä pitkään aikaan.

Unetkin ovat sellaisia, ettei niissä ole ajoittain ns. päätä eikä häntää, eli ne eivät ole todellsuutta, ja harvemmin edes tietää, mistä sellaiset tulevat.

Tuleehan sitä mietittyä kaikenlaisia asioita, joskus synkkiäkin, mutta niille ei kannata antaa valtaa, vaan yrittää nauttia elämästä, kavereista, perheestä, keväästä ja alkavasta kesästä.

• Anonyymi

Aloitus on jatkumoa erään ikämiehen nettiaddikdiosta. On ikäänkuin "pakko" jatkaa valitsemallaan raiteella.

• Anonyymi

Oletko kenties itse ikämies, joka ei hyväksy tosiasiaa, että on sitä ikää tullut ?
        Useammille palstoille samanlaista juttua jatkuvasti heittelemässä, kuka aloittaja on mitenkin vanha jne..
        Hanki jostain apua ongelmiisi, niin saatat päästä oikealle raiteelle.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ja taas ammuttu kokkolassa

Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.
      Kokkola
      30
      3621
    2. Kukka ampu taas Kokkolassa?

T. olisi hetkeä aiemmin lähtenyt johonkin. Naapuri kai tekijä J.K., ei paljasjalkainen Kokkolalainen, vaan n. 100km pääs
      Kokkola
      9
      1678
    3. Kuinka kauan

Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?
      Ikävä
      113
      1493
    4. Milli-helenalla ongelmia

Suomen virkavallan kanssa. Eipä ole ihme kun on etsintäkuullutettu jenkkilässäkin. Vähiin käy oleskelupaikat virottarell
      Kotimaiset julkkisjuorut
      224
      1310
    5. Helena Koivu on äiti

Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      143
      981
    6. Kun näen sinut

tulen iloiseksi. Tuskin uskallan katsoa sinua, herätät minussa niin paljon tunteita. En tunne sinua hyvin, mutta jotain
      Ikävä
      34
      913
    7. Purra saksii taas. Hän on mielipuuhassaan.

Nyt hän leikkaa hyvinvointialueiltamme kymmeniä miljoonia. Sotea romutetaan tylysti. Terveydenhoitoamme kurjistetaan. ht
      Maailman menoa
      243
      905
    8. Yhdelle miehelle

Mä kaipaan sua niin paljon. Miksi sä oot tommonen pösilö?
      Ikävä
      60
      889
    9. Ja taas kerran hallinto-oikeus että pieleen meni

Hallinto-oikeus kumosi kunnanhallituksen päätöksen vuokratalojen pääomituksesta. https://sysmad10.oncloudos.com/cgi/DREQ
      Sysmä
      67
      872
    10. Löydänköhän koskaan

Sunlaista herkkää tunteellista joka jumaloi mua. Tuskin. Siksi harmittaa että asiat meni näin 🥲
      Ikävä
      98
      839
    Aihe