Pelottaa...

Anonyymi

Moi oon 10v tyttö mul pelottaa ihan sikana että mun äiti ja iskä kuolee.. en tiiä miks mietin tämmöisiä. Mutta mul pelottaa todella paljon, näin joskus unta että mun äiti kuoli en haluu et mun iskä tai äiti kuolee haluun unohtaa tätä juttu kokonaan. Mutta se ei vaa lähde mun ajatuksesta.. mulla pelottaa enemmän et mun iskä kuolee koska sillä on astma mun mielestä ja en tiiä mistään astmasta. Voiko joku kertoo mikä on astma ja miten mä saan nää kuolema jutut pois mun ajatuksesta?

4

266

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Astma tulee yleensä allergiasta, eli kun allergia menee pahemmaksi, voi tulla astmaa.
      Astma vaikuttaa hengitykseen, keuhkoihin, mutta pysyy useimmiten lääkkeillä hyvässä hoitotasapainossa, eli sen kanssa pystyy elämään aika normaalia elämää.

Astma kai harvemmin on mitenkään hengenvaarallinen, etenkään silloin kun on lääkkeet käytössä.
      Hengenahdistusta voi tulla ajoittain, sitä varten on hengitettävää lääkettä.

Pelkästään astman takia harvempi on kuollut, eri asia, jos sairastuu johonkin pahaan keuhkosairauteen, niin astma saattaa olla vaikeampi siinä kohtaa.

Aika monet ihmiset sairastavat nykyään astmaa, ja pärjäävät ihan hyvin.
      En usko, että isäsi olisi kuolemassa siihen, varmaan hänelläkin on lääkitys.

Yritä ajatella jotain iloisempia asioita kuin vanhempiesi epätodennäköistä kuolemaa.
      Olet itse sen verran nuori, että vanhempasikin taitavat olla vielä aikuisten niinsanotussa parhaassa iässä. Eli eivät taida kuolla vielä pitkään aikaan.

Unetkin ovat sellaisia, ettei niissä ole ajoittain ns. päätä eikä häntää, eli ne eivät ole todellsuutta, ja harvemmin edes tietää, mistä sellaiset tulevat.

Tuleehan sitä mietittyä kaikenlaisia asioita, joskus synkkiäkin, mutta niille ei kannata antaa valtaa, vaan yrittää nauttia elämästä, kavereista, perheestä, keväästä ja alkavasta kesästä.

• Anonyymi

Aloitus on jatkumoa erään ikämiehen nettiaddikdiosta. On ikäänkuin "pakko" jatkaa valitsemallaan raiteella.

• Anonyymi

Oletko kenties itse ikämies, joka ei hyväksy tosiasiaa, että on sitä ikää tullut ?
        Useammille palstoille samanlaista juttua jatkuvasti heittelemässä, kuka aloittaja on mitenkin vanha jne..
        Hanki jostain apua ongelmiisi, niin saatat päästä oikealle raiteelle.

• Anonyymi

Onkohan se aika yleistä lapsena pelätä vanhempiensa kuolemaa ?
      Minäkin pelkäsin menettäväni heidät ja pelkäsin sitä
      mihin minä sitten joudun.
      Pelko unohtui sitten myöhemmin kuin kasvoin.
      Astmaattisen täytyy muista pitää lääke lähellä.
      Harvoin astmaan kuolee.
      Toivon, että olet jo voinut rauhoittua sen suhteen !
      Miten voit nyt ?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. SDP palauttaa Suomen kansalle kulta-ajat

Hyvinvointivalto on pääosin SDP:n ja osin myös Maalaisliiton rakentama. Hyvinvointivaltion ylläpito edellyttää oikeude
      Maailman menoa
      149
      13190
    2. Aamun Riikka: työttömyydessä lähestytään viime laman synkintä vaihetta

Nopeasti mentiiin upean Marinin hallituksen ennätystyöllisyydestä toiseen ääripäähän, kohti Suomen historian kurjimpia t
      Maailman menoa
      72
      9631
    3. Älkää vassarit kuvitelko, että Marinin kulta-ajat palaavat

Vaikka demarit voittaisivat seuraavat vaalit, se ei palauta Marinin taskut-täyteen-kelasta-aikaa takaisin, ei voi eikä h
      Maailman menoa
      96
      9128
    4. Suomen velka kasvoi ennätysvauhtia - Mäkynen repostelee

– Velka kasvoi eniten tilaston historiassa, Mäkynen kirjoittaa. – Vuoden 2025 toisella neljänneksellä selvästi eniten k
      Maailman menoa
      20
      7756
    5. Giorgia Meloni vs Riikka Purra

Kyllä Italian pääministeri on kauniimpi ja seksikkäämpi, kuin Suomen valtiovarainministeri Riikka Purra. Mitä jotkut näk
      Maailman menoa
      38
      6734
    6. 148
      6168
    7. Ohhoh. Kokoomusvirkamiehen mukaan Suomessa ei ole työttömyyskriisiä

Kun kokoomuksen johtama hallitus epäonnistuu täydellisesti talouspolitiikassaan, niin aikaisemmin erittäin pahaksi määri
      Maailman menoa
      19
      3145
    8. En lähde armeijaan enkä siviilipalvelukseen

Maanantaina telkan uutisissa toistamiseen kerrottiin tästä luuserista, joka kärsii muka "masennuksesta", mutta nauraa rä
      Maailman menoa
      392
      1225
    9. Aikuisten säälittävä käytös

Mikä mahtaa aikuisia hiertää ja mistä näin kovaa että alaikäisen pahoinpitelyn jälkeen vielä kirjotellaan täällä. Sana v
      Hyrynsalmi
      7
      1164
    10. YLE: Stora Enso Imatra aloittaa yyteet

www.hs.fi/talous/art-2000011528377.html Yle: Stora Enso aloitti muutos­neuvottelut Imatran-tehtailla Metsäteollisuus|Yl
      Imatra
      84
      1010
    Aihe