Pelottaa...

Anonyymi

Moi oon 10v tyttö mul pelottaa ihan sikana että mun äiti ja iskä kuolee.. en tiiä miks mietin tämmöisiä. Mutta mul pelottaa todella paljon, näin joskus unta että mun äiti kuoli en haluu et mun iskä tai äiti kuolee haluun unohtaa tätä juttu kokonaan. Mutta se ei vaa lähde mun ajatuksesta.. mulla pelottaa enemmän et mun iskä kuolee koska sillä on astma mun mielestä ja en tiiä mistään astmasta. Voiko joku kertoo mikä on astma ja miten mä saan nää kuolema jutut pois mun ajatuksesta?

3

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Astma tulee yleensä allergiasta, eli kun allergia menee pahemmaksi, voi tulla astmaa.
      Astma vaikuttaa hengitykseen, keuhkoihin, mutta pysyy useimmiten lääkkeillä hyvässä hoitotasapainossa, eli sen kanssa pystyy elämään aika normaalia elämää.

      Astma kai harvemmin on mitenkään hengenvaarallinen, etenkään silloin kun on lääkkeet käytössä.
      Hengenahdistusta voi tulla ajoittain, sitä varten on hengitettävää lääkettä.

      Pelkästään astman takia harvempi on kuollut, eri asia, jos sairastuu johonkin pahaan keuhkosairauteen, niin astma saattaa olla vaikeampi siinä kohtaa.

      Aika monet ihmiset sairastavat nykyään astmaa, ja pärjäävät ihan hyvin.
      En usko, että isäsi olisi kuolemassa siihen, varmaan hänelläkin on lääkitys.

      Yritä ajatella jotain iloisempia asioita kuin vanhempiesi epätodennäköistä kuolemaa.
      Olet itse sen verran nuori, että vanhempasikin taitavat olla vielä aikuisten niinsanotussa parhaassa iässä. Eli eivät taida kuolla vielä pitkään aikaan.

      Unetkin ovat sellaisia, ettei niissä ole ajoittain ns. päätä eikä häntää, eli ne eivät ole todellsuutta, ja harvemmin edes tietää, mistä sellaiset tulevat.

      Tuleehan sitä mietittyä kaikenlaisia asioita, joskus synkkiäkin, mutta niille ei kannata antaa valtaa, vaan yrittää nauttia elämästä, kavereista, perheestä, keväästä ja alkavasta kesästä.

    • Anonyymi

      Aloitus on jatkumoa erään ikämiehen nettiaddikdiosta. On ikäänkuin "pakko" jatkaa valitsemallaan raiteella.

      • Anonyymi

        Oletko kenties itse ikämies, joka ei hyväksy tosiasiaa, että on sitä ikää tullut ?
        Useammille palstoille samanlaista juttua jatkuvasti heittelemässä, kuka aloittaja on mitenkin vanha jne..
        Hanki jostain apua ongelmiisi, niin saatat päästä oikealle raiteelle.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      455
      3313
    2. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      426
      3056
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      127
      2839
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      164
      2192
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      8
      2030
    6. 177
      1399
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1347
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      97
      1226
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      80
      1199
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1040
    Aihe