Yläluomileikkaus ja leikkaushaavan päällä oleva nahka

Anonyymi

Hei!
Kävin viikko sitten leikkauksessa ja tänään otettiin tikit ja teipit pois. Teipit oli todella ärsyttävät ja tuntui että turvotusta oli sen yläpuolella paljonkin ja teippien takia ei päässyt laskemaan. MUTTA, nyt kun teipit on poissa, sen leikkaushaavan päälle on ”valunut” nahkaa. Olen helv huolissani jääkö se siihen. Rasvaa ei tiettävästi poistettu. Leikattiin rf-veitsellä/kynällä. Onko muilla teippien poiston jälkeen ollut nahka roikkuvana siinä ja jos niin lähtikö pois ajan kanssa? Minulla siis näkyy se leikkaushaava ihan kunnolla eikä ole siellä vaossa ainakaan vielä. Sairaanhoitaja rauhoitteli että teipit on estänyt sen turvotuksen tasoittumisen. En jotenkaan vaan siis osaa rauhoittua ollenkaan. Olen siis vanhemman näköinen nyt kuin ennen leikkausta. Harmittaa jos jää tuolla tavalla.
Odottelen vielä mutta olisi kiva kuulla onko muilla vastaavia kokemuksia ja jäikö korjattavaa.

5

904

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Joitain vuosia sitten kävin itäkeskus yksityis sektori yläluomi leikkaus.Maksoin sen itse. Leikkaus oli onnistunut.Kela ei korvanut mitään. Mutta loppui päänsärkyt,kun yläluomet ei roikkunut enää silmissä, kuin lippu puoli-tangossa.Ihan oli tikit jotka poistetiin viikon päästä ja aika muuten kesä.Joloin kumaa ja hikoo.Hyvin parani yläluomet ja ihan tytyväinen olin toimenpide.Parasta pääsin päänsärystä,kun silmiä ei tarvinut enää siristää? Vai mikä sana oikea on? Samassa paikaa pistatin kasvoistani 3 luomea.1 oli silmän nurkassa.Paranivat hyvin ja ei arpia.Harmi sinun tapaus. Terveisin Aikuinen nainen vanha Itä-Helsinki.

    • Anonyymi

      Kyllä se siitä luultavasti tasoittuu. Leikkaushaava on niin tuore, että turvotusta on varmasti vielä. Odotele rauhassa, vaikka tiedän, että se vaikeaa on.

    • Anonyymi

      Onko tilanne parempi?

    • Anonyymi

      Täällä sama juttu! Tasoittuiko ollenkaan? Mulla ei ole edes teippejä muuten kuin silmien nurkissa. Ompeleet vielä luomilla, mutta tuntuu että haavan päällä roikkuu löysää ihoa aivan kuin ennenkin, ja kulmia saa nostella. Viikko tosiaan aikaa toimenpiteestä ja huomenna ompeleiden poisto.

    • Anonyymi

      Siis mulla näkyy silmien sivuilla arpea samoin jos nukun naamallani toinen puoli jossa arpi epäsymmetrinen hieman niin siksi hommaan tyynyn jolla en nuku enää naamallani
      Siis niin iso ero etten vaihtaisi leikkaustulosta, arpien odotin olevan huomaamattomampia
      Tuo tyyny on nimenomaan kehitetty plastiikkakirurgia toipujille

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      585
      3879
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3318
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2801
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2759
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2144
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2091
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1967
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1865
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1810
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1759
    Aihe