Yläluomileikkaus ja leikkaushaavan päällä oleva nahka

Anonyymi

Hei!
Kävin viikko sitten leikkauksessa ja tänään otettiin tikit ja teipit pois. Teipit oli todella ärsyttävät ja tuntui että turvotusta oli sen yläpuolella paljonkin ja teippien takia ei päässyt laskemaan. MUTTA, nyt kun teipit on poissa, sen leikkaushaavan päälle on ”valunut” nahkaa. Olen helv huolissani jääkö se siihen. Rasvaa ei tiettävästi poistettu. Leikattiin rf-veitsellä/kynällä. Onko muilla teippien poiston jälkeen ollut nahka roikkuvana siinä ja jos niin lähtikö pois ajan kanssa? Minulla siis näkyy se leikkaushaava ihan kunnolla eikä ole siellä vaossa ainakaan vielä. Sairaanhoitaja rauhoitteli että teipit on estänyt sen turvotuksen tasoittumisen. En jotenkaan vaan siis osaa rauhoittua ollenkaan. Olen siis vanhemman näköinen nyt kuin ennen leikkausta. Harmittaa jos jää tuolla tavalla.
Odottelen vielä mutta olisi kiva kuulla onko muilla vastaavia kokemuksia ja jäikö korjattavaa.

5

380

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Joitain vuosia sitten kävin itäkeskus yksityis sektori yläluomi leikkaus.Maksoin sen itse. Leikkaus oli onnistunut.Kela ei korvanut mitään. Mutta loppui päänsärkyt,kun yläluomet ei roikkunut enää silmissä, kuin lippu puoli-tangossa.Ihan oli tikit jotka poistetiin viikon päästä ja aika muuten kesä.Joloin kumaa ja hikoo.Hyvin parani yläluomet ja ihan tytyväinen olin toimenpide.Parasta pääsin päänsärystä,kun silmiä ei tarvinut enää siristää? Vai mikä sana oikea on? Samassa paikaa pistatin kasvoistani 3 luomea.1 oli silmän nurkassa.Paranivat hyvin ja ei arpia.Harmi sinun tapaus. Terveisin Aikuinen nainen vanha Itä-Helsinki.

• Anonyymi

Kyllä se siitä luultavasti tasoittuu. Leikkaushaava on niin tuore, että turvotusta on varmasti vielä. Odotele rauhassa, vaikka tiedän, että se vaikeaa on.

• Anonyymi

Onko tilanne parempi?

• Anonyymi

Täällä sama juttu! Tasoittuiko ollenkaan? Mulla ei ole edes teippejä muuten kuin silmien nurkissa. Ompeleet vielä luomilla, mutta tuntuu että haavan päällä roikkuu löysää ihoa aivan kuin ennenkin, ja kulmia saa nostella. Viikko tosiaan aikaa toimenpiteestä ja huomenna ompeleiden poisto.

• Anonyymi
      UUSI

Siis mulla näkyy silmien sivuilla arpea samoin jos nukun naamallani toinen puoli jossa arpi epäsymmetrinen hieman niin siksi hommaan tyynyn jolla en nuku enää naamallani
      Siis niin iso ero etten vaihtaisi leikkaustulosta, arpien odotin olevan huomaamattomampia
      Tuo tyyny on nimenomaan kehitetty plastiikkakirurgia toipujille

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Venäjän sotilaiden raiskaama 1 vuotias poika kuoli vammoihinsa

https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/fac86480-df24-41b8-be6c-6ab6ff6476e4 Järkyttävää tämä jatkuva raiskaaminen. patriarkka Kirilin mielestä p
      Maailman menoa
      369
      3955
    2. Lasta odottava Johanna Harlin hehkuu Cannesin juhlissa - Some ylistää: "Maailman kaunein mama"

Oi, mitkä kuvat suoraan Ranskan Rivieralta. Onnea loppuodotukseen, Johanna ja Renny Harlin! Oletko muuten katsonut The Harlins -realityä? Mielipiteit
      Kotimaiset julkkisjuorut
      66
      3181
    3. Martina taitaa olla Hangossa

Mitäköhän siellä tapahtuu…
      Kotimaiset julkkisjuorut
      104
      1754
    4. Meidän Hanko

Siis toi ämmä. Mitähän Stefu maksoi (ehkä ponin), että astuu tiluksilleen kuittailemaan Sohville. Nyt on pappa siinä kunnossa, että kannattanee olla h
      Kotimaiset julkkisjuorut
      117
      1512
    5. 68
      1333
    6. Sano mies jotain mistä tietäisin että tykkäät

Olen itse kirjoittanut tosi tunnisteellisesti, tiedät mun naisen olevan täällä, jos olet hän. Ihan siksi että uskallan paremmin irl, jos tiedän että t
      Ikävä
      136
      1273
    7. Onko Suomi huonompi kotimaa kuin Venäjä?

Täällä kirjoittelee muutama ihminen Suomesta siihen sävyyn, että kysymys on pakko esittää. Jos siis vertailet toisiinsa näitä kahta maata, onko Venä
      Maailman menoa
      447
      887
    8. Kaikkeuden kauniimmat simmut

Olet timanttia ja ja. Ikävä on.
      Ikävä
      24
      789
    9. Suomen kuherruskuukausi Ukrainan kanssa on ohi. Väitän, että suomalaisia on harhautettu.

Aivan ensimmäiseksi haluan sanoa, että jokaisella on oikeus mielipiteeseen. Voi myös olla sitä mieltä, että saa haluta Suomen liittymistä Natoon. Enne
      Maailman menoa
      227
      780
    10. Uskotko nainen vielä ihmeisiin

Sinun täytyy vain uskoa ja luottaa💕
      Ikävä
      81
      763
    Aihe