Purentakiskon hinta julkisella puolella

Anonyymi

Mulle on vuosia suositeltu kyseistä kapistusta ja nyt, kun olen aloittanut hampaiden valkaisuprosessin, olen alkanut harkita myös kiskon hankkimista. Mikäli oikein olen ymmärtänyt niin Toimeentulotuki ei siinä avusta, joten omasta pussistani sen joutuisin maksamaan.
Tänään puhuttuani suuhygienistin kanssa asiasta hän mainitsi hinnaksi noin 300€ Helsingin kaupungilla. Jäi siis epäselväksi, että mikä on todellinen hinta. Mikäli teistä joku on ottanut yökiskot viimeisen 5 kuukauden aikana niin pyydän, että kertoisitte tarkan hinnan ja sem, että onko yläviisurit pakko poistaa ennen kiskojen teettämistä?

4

5090

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Tuo noin 300 € on ihan hyvä arvio, johon ainakin kannattaa varautua. En asu Helsingissä, mutta Uudellamaalla kyllä.

Ensin otetaan muotit, sitten menet sovitukseen ja saat kiskon.
      Itse jouduin käymään vielä kiskon viilauksessa, kun kipeytti etuhampaan.

Itse kisko oli 285 €, mutta ne muut käynnit lisää hintaa. Eli lisää tuli vielä
      65 €. Yht siis 350 €. Jos mitään viilauksia ei tarvita, niin 300 € on oikea hinta.

Minulla ei noita viisureita ole, mutta luulisi, että olisi hyvä poistaa, koska jos alkavat vaivata ja joudutaan poistamaan, niin kiskoa joudutaan taas viilaamaan.

• Anonyymi

Kiitos vastauksestasi! Olen tällä hetkellä osa-aikatyössä ja loput rahat tulevat Kelalta, joten siksi tämä vaatii myös tarkkaa suunnittelua.

Kaikki viisurit ovat puhjenneet ja vain vasen alaviisuri on jouduttu poistamaan. Vuonna 2020 toisessa kunnassa asuessani lääkäri suositteli myös saman puoleisen yläviisurin poistoa, mutta kieltäydyin, sillä jo viisurin ja toisen välissä oleva hammas jouduttiin poistamaan halkeilun ja kivun takia yli 2 vuotta aiemmin.

Lääkärin mukaan kisko saattaisi tuntua tiukalta viisurin kanssa. Mikäli alkaisin poistaa monia takahampaita niin pelkona olisi purennan ja leuan kaventuminen, esimerkkinä hampaattomat vanhukset.

• Anonyymi

Vaimolle tehtiin perinteinen akryylinen narskuttajan yökisko eurohampaassa hämeentiellä vuosi sitten. Hammaslääkäri Ada Tikka. Heillä on jatkuvasti mainos vantaan sanomissa sekä kirkko ja kaupunki lehdessä. Hinta on eri näissä kahdessa mainoksessa mutta suostuivat tekemään halvemman mukaan 190 €. Kyse on kokonaishinnasta sisältäen 2-3 käyntiä teknikon osuuden. Kuitin kanssa sai vielä anomalla kelasta noin 25 € takaisin työn osuudesta. Voin suositella. Ja tulee siis halvemmaksi kuin julkisella tehtynä.

• Anonyymi

Kiitos vinkistä! Pidän tuon ehdottomasti mielessäni yhtenä vaihtoehtona.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      49
      1516
    2. Sunnuntai terveiset kaivatulle

Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      76
      1345
    3. Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua

Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊
      Ikävä
      86
      993
    4. Kaupan työtekijä

Kyllä on pahaa katsottavaa kun myyjällä on purtu kaula, hyvin epäsoveliasta
      Kuhmo
      17
      982
    5. Oletko koskaan suuttunut jostain kaivatullesi?

Mitä hän teki tai mitä tapahtui, mistä suutuit?
      Ikävä
      86
      936
    6. Ai miehillä ei ole varaa maksaa

Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee
      Ikävä
      187
      876
    7. Olet mielessäni

viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s
      Ikävä
      20
      831
    8. Olen paremman näköinen kuin sinä

Jos aletaan sille tielle mies.
      Ikävä
      82
      811
    9. Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta

Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi
      Maailman menoa
      93
      797
    10. Kaipaan seuraasi niin

monella eri tavalla ja tasolla. En tiedä mitä tapahtui, mutta niin vain kävi että ihastuin sinuun.
      Ikävä
      17
      740
    Aihe