Purentakiskon hinta julkisella puolella

Anonyymi

Mulle on vuosia suositeltu kyseistä kapistusta ja nyt, kun olen aloittanut hampaiden valkaisuprosessin, olen alkanut harkita myös kiskon hankkimista. Mikäli oikein olen ymmärtänyt niin Toimeentulotuki ei siinä avusta, joten omasta pussistani sen joutuisin maksamaan.
Tänään puhuttuani suuhygienistin kanssa asiasta hän mainitsi hinnaksi noin 300€ Helsingin kaupungilla. Jäi siis epäselväksi, että mikä on todellinen hinta. Mikäli teistä joku on ottanut yökiskot viimeisen 5 kuukauden aikana niin pyydän, että kertoisitte tarkan hinnan ja sem, että onko yläviisurit pakko poistaa ennen kiskojen teettämistä?

4

3170

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tuo noin 300 € on ihan hyvä arvio, johon ainakin kannattaa varautua. En asu Helsingissä, mutta Uudellamaalla kyllä.

      Ensin otetaan muotit, sitten menet sovitukseen ja saat kiskon.
      Itse jouduin käymään vielä kiskon viilauksessa, kun kipeytti etuhampaan.

      Itse kisko oli 285 €, mutta ne muut käynnit lisää hintaa. Eli lisää tuli vielä
      65 €. Yht siis 350 €. Jos mitään viilauksia ei tarvita, niin 300 € on oikea hinta.

      Minulla ei noita viisureita ole, mutta luulisi, että olisi hyvä poistaa, koska jos alkavat vaivata ja joudutaan poistamaan, niin kiskoa joudutaan taas viilaamaan.

      • Anonyymi

        Kiitos vastauksestasi! Olen tällä hetkellä osa-aikatyössä ja loput rahat tulevat Kelalta, joten siksi tämä vaatii myös tarkkaa suunnittelua.

        Kaikki viisurit ovat puhjenneet ja vain vasen alaviisuri on jouduttu poistamaan. Vuonna 2020 toisessa kunnassa asuessani lääkäri suositteli myös saman puoleisen yläviisurin poistoa, mutta kieltäydyin, sillä jo viisurin ja toisen välissä oleva hammas jouduttiin poistamaan halkeilun ja kivun takia yli 2 vuotta aiemmin.

        Lääkärin mukaan kisko saattaisi tuntua tiukalta viisurin kanssa. Mikäli alkaisin poistaa monia takahampaita niin pelkona olisi purennan ja leuan kaventuminen, esimerkkinä hampaattomat vanhukset.


    • Anonyymi

      Vaimolle tehtiin perinteinen akryylinen narskuttajan yökisko eurohampaassa hämeentiellä vuosi sitten. Hammaslääkäri Ada Tikka. Heillä on jatkuvasti mainos vantaan sanomissa sekä kirkko ja kaupunki lehdessä. Hinta on eri näissä kahdessa mainoksessa mutta suostuivat tekemään halvemman mukaan 190 €. Kyse on kokonaishinnasta sisältäen 2-3 käyntiä teknikon osuuden. Kuitin kanssa sai vielä anomalla kelasta noin 25 € takaisin työn osuudesta. Voin suositella. Ja tulee siis halvemmaksi kuin julkisella tehtynä.

      • Anonyymi

        Kiitos vinkistä! Pidän tuon ehdottomasti mielessäni yhtenä vaihtoehtona.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      333
      3261
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      225
      2017
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      59
      1622
    4. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      5
      1447
    5. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      82
      1329
    6. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      284
      1243
    7. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      81
      1074
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      52
      1061
    9. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      81
      1018
    10. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      146
      888
    Aihe