Neitsyt Maria

Anonyymi

"Muisteltuamme kaikkein pyhintä, puhtainta, siunatuinta, kunniallista valtiatartamme, Jumalan synnyttäjää, ainaista neitsyttä Mariaa" lausutaan ortodoksisessa liturgiassa.
Voiko olla kamalampaa harhaoppia kuin tuo Marian palvominen. Vain Jumala on kaikkein pyhin. Marian kusuminen kaikkein pyhimmäksi sekä Jumalan synnyttäjäksi alkaa olla Jumalan pilkkaa.
Tämähän on tietysti minun mielipide asiasta. Vaikka resitoiminen kuulostaa hienolta, se ei peitä sanoman inhottavuutta. Mitä mieltä ortodoksit tai muut kristityt ovat asiasta? Onko termi Jumalan synnyttäjä vastenmielinen?

7

174

Vastaukset 7

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Maria kultti on harhaoppia. Sillä ei ole mitään tekemistä kristinopin kanssa. Jeesuksella oli veljiä ja ainakin kaksi siskoa. Tämä tarkoittaa ettei maria voi olla "ikuinen" neitsyt.
      Ordotoksit eivät lue eivätkä tunne raamattua.

• Anonyymi

Ettek tiedä, että Jeesus on Jumala. Hnet lähetettiin tekemään uusi liitto ihmisten ja Jumalan välille.

Luukkaan evankeliumi kuvaa Jeesuksen perustamaa uutta liittoa, joka on aikaisempien veriliittojen täyttymys, seuraavilla sanoilla (Luuk 22:14-20) Ja kun hetki tuli, asettui hän aterialle ja apostolit hänen kanssansa. Ja hän sanoi heille: ”Minä olen halajamalla halannut syödä tämän pääsiäislampaan teidän kanssanne, ennenkuin minä kärsin; sillä minä sanon teille, etten minä sitä enää syö, ennenkuin sen täyttymys tapahtuu Jumalan valtakunnassa.” Ja hän otti maljan, kiitti ja sanoi: ”Ottakaa tämä ja jakakaa keskenänne. Sillä minä sanon teille: tästedes minä en juo viinipuun antia, ennenkuin Jumalan valtakunta tulee.” Ja hän otti leivän, kiitti, mursi ja antoi heille ja sanoi: ”Tämä on minun ruumiini, joka teidän edestänne annetaan. Tehkää se minun muistokseni.” Samoin myös maljan, aterian jälkeen, ja sanoi: ”Tämä malja on uusi liitto minun veressäni, joka teidän edestänne vuodatetaan.”

• Anonyymi

>...Mitä mieltä ortodoksit tai muut kristityt ovat asiasta? Onko termi Jumalan synnyttäjä vastenmielinen?

On. koska ei Raamatun opetusta.

• Anonyymi

Tutustu vanhan testamentin profetia ennustuksiin Jeesuksen syntymästä.

• Anonyymi

Ortodoksit eivät palvo Neitsyt Mariaa, kunnioittavat kyllä häntä, koska synnytti Kristuksen. Tekö ette anna arvoa tälle eli ette usko Jeesuksen syntyneen Mariasta?

• Anonyymi

Mistä teet sen johtopäätöksen että ”palvotaan”? Tuossahan lukee että ”Muisteltuamme kaikkein pyhintä, puhtainta, siunatuinta, kunniallista valtiatartamme, Jumalan synnyttäjää, ainaista neitsyttä Mariaa" etkö itse usko että Maria synnytti Kristuksen, joka on Jumalan poika ja että Maria oli ainainen neitsyt? Eikö häntä siis saisi muistella, arvostaa ja kunnioittaa? Vai haluatko vain tässä ortodoksisuus palstalla yrittää käännyttää meitä pois omasta uskostamme?

• Anonyymi

Mitä te idiootit tällaisia asioita ,jotka menevät teidän käsityskyvyn yläpuolelle pohditte.Maksakaa mieluimmin velkanne pois ja lopettakaa näpistely.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä sun salaisuus on,kun näytät niin nuorelta..

Vaikka oot jo noin vanha!?
      Ikävä
      163
      2751
    2. MiltäKaivattusi

Näyttää? !
      Ikävä
      56
      1159
    3. Perhoseni (miehelle)

Miksi et usko, että mun rakkaus sinuun on aitoa ja vilpitöntä? Tai että se oli jo silloin? Miksi ajattelet, ettet ole r
      Ikävä
      160
      947
    4. Myönnetään, tunnen lämpimiä tunteita kohtaasi

Vaikutat tosin liian hyvältä ollaksesi totta. Komeita miehiä on maailma pullollaan mutta sinussa on jotain.....
      Ikävä
      57
      887
    5. Kuollut teini Kajaanissa

Kuulemma sellaista huhua liikkeessä?
      Kajaani
      4
      819
    6. Mitä meidän välillämme

On käynyt näiden vuosien aikana?
      Ikävä
      83
      787
    7. Onko Sofia jälleen jätetty?

Moni asia viittaisi siihen, että hän on jälleen sinkku.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      173
      770
    8. Rekat seisovat dieselin hinnan takia . Ala ei kestä tällaista hintatasoa, sanoo yrittäjä .

EU:n kallein diesel on kova paikka kuljetusalalle. Ajoja on jätetty ajamatta kannattavuus­ongelmien vuoksi, sanoo alan e
      Kajaani
      177
      712
    9. Kuka se on

Kuhmon komein aikamies?
      Kuhmo
      6
      674
    10. Totta on asia. Jeffrey Cohen on jättänyt Sofian.

Vaimon viesti on paljastanut totuuden.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      191
      670
    11. Olen tavattavissa

tänään klo 17-02 siinä ravintolassa. Tulethan sinäkin?
      Ikävä
      53
      657
    12. Halaus juuri sinulle

Kaikki järjestyy kyllä. Luota vain. ❤️🫶
      Ikävä
      59
      656
    13. Uskaltaisitko

Tavata kaivattusi tässä tilanteessa?
      Ikävä
      67
      646
    14. Uskallatko paljastaa

Millä nimellä löydyn puhelimestasi?
      Ikävä
      55
      608
    15. Mies, näetkö minut myös

Seksuaalisena ihmisenä ja naisena? Haluatko minua seksuaalisesti? Vai olenko mielestäsi tyttönen?
      Ikävä
      21
      588
    16. Nainen, mitä mieltä olet kodittomista?

Ja heistä jotka eivät kykene huolehtimaan asioistaan, itsestään eikä terveydestään? Miten heidän kanssaan tulisi toimia?
      Ikävä
      123
      555
    17. Kuinkahan monen

Naisen puolisoa olet nainen vikitellyt ja eron aiheuttanut? Toivottavasti karma on ku*sut muroihisi useamman kuin kerran
      Ikävä
      66
      539
    18. Voiko se ikinä toimia

Voiko meistä ikinä tulla mitään? Näin kauan aikaa on kulunut ja mitään ei tapahdu... En usko, että sinä mietit minua het
      Ikävä
      32
      538
    19. Meneekö unohtamis

Projektisi hyvin??
      Ikävä
      34
      517
    20. Voin tulla

Sisustamaan sulle 🤭
      Ikävä
      55