Neitsyt Maria

Anonyymi

"Muisteltuamme kaikkein pyhintä, puhtainta, siunatuinta, kunniallista valtiatartamme, Jumalan synnyttäjää, ainaista neitsyttä Mariaa" lausutaan ortodoksisessa liturgiassa.
Voiko olla kamalampaa harhaoppia kuin tuo Marian palvominen. Vain Jumala on kaikkein pyhin. Marian kusuminen kaikkein pyhimmäksi sekä Jumalan synnyttäjäksi alkaa olla Jumalan pilkkaa.
Tämähän on tietysti minun mielipide asiasta. Vaikka resitoiminen kuulostaa hienolta, se ei peitä sanoman inhottavuutta. Mitä mieltä ortodoksit tai muut kristityt ovat asiasta? Onko termi Jumalan synnyttäjä vastenmielinen?

7

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Maria kultti on harhaoppia. Sillä ei ole mitään tekemistä kristinopin kanssa. Jeesuksella oli veljiä ja ainakin kaksi siskoa. Tämä tarkoittaa ettei maria voi olla "ikuinen" neitsyt.
      Ordotoksit eivät lue eivätkä tunne raamattua.

    • Anonyymi

      Ettek tiedä, että Jeesus on Jumala. Hnet lähetettiin tekemään uusi liitto ihmisten ja Jumalan välille.

      Luukkaan evankeliumi kuvaa Jeesuksen perustamaa uutta liittoa, joka on aikaisempien veriliittojen täyttymys, seuraavilla sanoilla (Luuk 22:14-20) Ja kun hetki tuli, asettui hän aterialle ja apostolit hänen kanssansa. Ja hän sanoi heille: ”Minä olen halajamalla halannut syödä tämän pääsiäislampaan teidän kanssanne, ennenkuin minä kärsin; sillä minä sanon teille, etten minä sitä enää syö, ennenkuin sen täyttymys tapahtuu Jumalan valtakunnassa.” Ja hän otti maljan, kiitti ja sanoi: ”Ottakaa tämä ja jakakaa keskenänne. Sillä minä sanon teille: tästedes minä en juo viinipuun antia, ennenkuin Jumalan valtakunta tulee.” Ja hän otti leivän, kiitti, mursi ja antoi heille ja sanoi: ”Tämä on minun ruumiini, joka teidän edestänne annetaan. Tehkää se minun muistokseni.” Samoin myös maljan, aterian jälkeen, ja sanoi: ”Tämä malja on uusi liitto minun veressäni, joka teidän edestänne vuodatetaan.”

    • Anonyymi

      >...Mitä mieltä ortodoksit tai muut kristityt ovat asiasta? Onko termi Jumalan synnyttäjä vastenmielinen?

      On. koska ei Raamatun opetusta.

    • Anonyymi

      Tutustu vanhan testamentin profetia ennustuksiin Jeesuksen syntymästä.

    • Anonyymi

      Ortodoksit eivät palvo Neitsyt Mariaa, kunnioittavat kyllä häntä, koska synnytti Kristuksen. Tekö ette anna arvoa tälle eli ette usko Jeesuksen syntyneen Mariasta?

    • Anonyymi

      Mistä teet sen johtopäätöksen että ”palvotaan”? Tuossahan lukee että ”Muisteltuamme kaikkein pyhintä, puhtainta, siunatuinta, kunniallista valtiatartamme, Jumalan synnyttäjää, ainaista neitsyttä Mariaa" etkö itse usko että Maria synnytti Kristuksen, joka on Jumalan poika ja että Maria oli ainainen neitsyt? Eikö häntä siis saisi muistella, arvostaa ja kunnioittaa? Vai haluatko vain tässä ortodoksisuus palstalla yrittää käännyttää meitä pois omasta uskostamme?

    • Anonyymi

      Mitä te idiootit tällaisia asioita ,jotka menevät teidän käsityskyvyn yläpuolelle pohditte.Maksakaa mieluimmin velkanne pois ja lopettakaa näpistely.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      434
      3133
    2. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      108
      2522
    3. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      376
      2394
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      158
      2045
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      7
      1867
    6. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1287
    7. 167
      1273
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      97
      1186
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      72
      1121
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      88
      977
    Aihe