Emättimen hiivatulehdus?

Olen 14-vuotias nuori ja olen aika varma että minulla on hiiva tulehdus ensimmäistä kertaa mutta en tiedä mitä tehdä sille. En ole yhtään läheinen äitini kanssa ja en luule että hän ottaisi tällaista vakavasti joten mietin voinko mennä terveyskeskukseen tämän takia ilman varaamatta aikaa? Antaisivatko he minulle lääkitystä jos sanon että minulla on se vai laittavatko he minut testeihin? En haluaisi että he katsovat minun intiimialueita.Tämä tuntuu tosi nololta sanoa terveyskeskuksen vastaanottajille mutta mitä sanon heille kun minun vuoroni tulee? Sanonko vain että luulen että minulla on hiivatulehdus ja he antavat minulle lääkettä. Pelotaa Enkä tiedä mitä tehdä tämän kanssa! Pliis auttakaa!

24

138

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Vieläkö ehdit apteekkiin tänään. Tai sitten huomenna. Saat ilman reseptiä yhden tabletin, Fluconazol 150 mg.

      • Mulla ei ikäväkyllä ole rahaa eikä mun äiti ottaisi tätä vakavasti eikä silläkään ole rahaa tällähetkellä. :/


      • Anonyymi
        Lishot kirjoitti:

        Mulla ei ikäväkyllä ole rahaa eikä mun äiti ottaisi tätä vakavasti eikä silläkään ole rahaa tällähetkellä. :/

        No voi hyvä lapsi sun kanssas. Jos se on hiivatulehdus niin aika kurja olo on. Tosin voi mennä ohikin itsestään. Katsoin netistä hintaa, heittelee eri paikoissa 7-14 euroa.
        Hiivatulehduksen varmistaa sillä että kun katsot peilillä pilsaasi, siellä on valkoista kokkaremaista valkovuotoa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        No voi hyvä lapsi sun kanssas. Jos se on hiivatulehdus niin aika kurja olo on. Tosin voi mennä ohikin itsestään. Katsoin netistä hintaa, heittelee eri paikoissa 7-14 euroa.
        Hiivatulehduksen varmistaa sillä että kun katsot peilillä pilsaasi, siellä on valkoista kokkaremaista valkovuotoa.

        Kun ei mulla sitäkään ole. Mun äiti antaa huomenna mulle 14 euroa uusiin kenkiin mun tanssi treeneihin mutta sitäkin rahaa oon odottanut jo 4 kuukautta ja jos en käytä sitä kenkiin nii en todennäköisesti saa niitä vielä pitempään aikaan ja tartten ne mun treeneihin. Mun pitäs myös kertoo sille kun sit se huomaisi ettei mulla oo niitä kenkiä. Mietin että jos käyn terveyskeskuksessa kysymässä lääkettä antavatko he ilmaiseksi


      • Anonyymi
        Lishot kirjoitti:

        Kun ei mulla sitäkään ole. Mun äiti antaa huomenna mulle 14 euroa uusiin kenkiin mun tanssi treeneihin mutta sitäkin rahaa oon odottanut jo 4 kuukautta ja jos en käytä sitä kenkiin nii en todennäköisesti saa niitä vielä pitempään aikaan ja tartten ne mun treeneihin. Mun pitäs myös kertoo sille kun sit se huomaisi ettei mulla oo niitä kenkiä. Mietin että jos käyn terveyskeskuksessa kysymässä lääkettä antavatko he ilmaiseksi

        Sun pitää varata aika terveyskeskukseen.Päivystykseen voi mennä ilman ajanvarausta mutta se maksaa.


      • Anonyymi
        Lishot kirjoitti:

        Kun ei mulla sitäkään ole. Mun äiti antaa huomenna mulle 14 euroa uusiin kenkiin mun tanssi treeneihin mutta sitäkin rahaa oon odottanut jo 4 kuukautta ja jos en käytä sitä kenkiin nii en todennäköisesti saa niitä vielä pitempään aikaan ja tartten ne mun treeneihin. Mun pitäs myös kertoo sille kun sit se huomaisi ettei mulla oo niitä kenkiä. Mietin että jos käyn terveyskeskuksessa kysymässä lääkettä antavatko he ilmaiseksi

        Terveyskeskuskesta ei saa lääkkeitä vaan reseptin ja lääke maksaa apteekissa.Sä et saa sitä ilmasiksi mistään.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Terveyskeskuskesta ei saa lääkkeitä vaan reseptin ja lääke maksaa apteekissa.Sä et saa sitä ilmasiksi mistään.

        Kauan kestää että se lähtee jos odottaa?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Terveyskeskuskesta ei saa lääkkeitä vaan reseptin ja lääke maksaa apteekissa.Sä et saa sitä ilmasiksi mistään.

        Tai saako terveyskeskuksesta alennusta?


      • Anonyymi
        Lishot kirjoitti:

        Kun ei mulla sitäkään ole. Mun äiti antaa huomenna mulle 14 euroa uusiin kenkiin mun tanssi treeneihin mutta sitäkin rahaa oon odottanut jo 4 kuukautta ja jos en käytä sitä kenkiin nii en todennäköisesti saa niitä vielä pitempään aikaan ja tartten ne mun treeneihin. Mun pitäs myös kertoo sille kun sit se huomaisi ettei mulla oo niitä kenkiä. Mietin että jos käyn terveyskeskuksessa kysymässä lääkettä antavatko he ilmaiseksi

        Mitä oireita sinulla on ja onko sinulla jo kuukautiset? Kaikki ei todellakaan ole hiivaa. Oikesti harva kutina on hiivaa.

        Alapäätä voivat ärsyttää tiukat vaatteet, pikkuhousunsuojat, tamponit ja siteet.


      • Anonyymi
        Lishot kirjoitti:

        Kun ei mulla sitäkään ole. Mun äiti antaa huomenna mulle 14 euroa uusiin kenkiin mun tanssi treeneihin mutta sitäkin rahaa oon odottanut jo 4 kuukautta ja jos en käytä sitä kenkiin nii en todennäköisesti saa niitä vielä pitempään aikaan ja tartten ne mun treeneihin. Mun pitäs myös kertoo sille kun sit se huomaisi ettei mulla oo niitä kenkiä. Mietin että jos käyn terveyskeskuksessa kysymässä lääkettä antavatko he ilmaiseksi

        Taidat olla joku huomion haluinen trolli


    • Anonyymi

      Ikäsi puolesta olet koulussa. Miksi et piipahtaisi kouluterveydenhoitajan luona. Siinä voi olla ratkaisu ilmaisuuteen. Mitä muuten pelkäät, kun et äidille kerro. Hiivasienitulehduksessa ei ole mitään hävettävää. Useilla on ollut, minulla kolme kertaa. Se johtuu siitä että ulosteen bakteereita menee pilsaan ja sekoittaa pilsan bakteerikannan. Ei mistään muusta syystä. Voi tulla esim. jos pyyhkii väärään suuntaan takapuoltaan. Kirjoittaa sinun puolestasi huolestunut, joka kirjoitti jo 08.04.2022 20:17
      PS. Terveyskeskuksessa on toimisto arkena auki. Meillä pääsee puolessa tunnissa. Jonota sinne ja kerro huolesi. Voivat hoitaa sinulle ilmaisen lääkärissä käynnin. Tästä en tiedä, mutta kannatta kokeilla. En usko että lasta hoitamatta jätetään.

      • Anonyymi

        Kiitos neuvoista. Aattelin jos meen tohon läheiseen terveystaloon kertomaan. Pitääkö minun vain sanoa että epäilen hiivatulehdusta? Kai se on ilmaista siellä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos neuvoista. Aattelin jos meen tohon läheiseen terveystaloon kertomaan. Pitääkö minun vain sanoa että epäilen hiivatulehdusta? Kai se on ilmaista siellä?

        No ei ole ilmaista, ei! Terveystalossa mikään ei ole ilmaista, pelkkä hymykin maksaa. Kallis paikka.
        Sinun ikäinen on koulussa. Mene koulun terveydenhoitajan luokse, saat parhaat neuvot ongelmaasi ilmaiseksi!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No ei ole ilmaista, ei! Terveystalossa mikään ei ole ilmaista, pelkkä hymykin maksaa. Kallis paikka.
        Sinun ikäinen on koulussa. Mene koulun terveydenhoitajan luokse, saat parhaat neuvot ongelmaasi ilmaiseksi!

        Oon käynyt kuvelän terveyskeskuksessa ennen ja siellä oli ilmaista mutta se on suljettu koki viikonlopun. en tiedä onko kampin terveystalossa kun se on seuraavaksi lähin. Luin netistä että alaikäisten terveyskeskus käynnit pitäisi olla ilmaisia mutta en ole varma onko näin eikä terveystalon sivustolla lue mitään alaikäisten käynneistä. Koulun alkuun mun pitäisi taas ootta vielä 2 päivää kun on viikonloppu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oon käynyt kuvelän terveyskeskuksessa ennen ja siellä oli ilmaista mutta se on suljettu koki viikonlopun. en tiedä onko kampin terveystalossa kun se on seuraavaksi lähin. Luin netistä että alaikäisten terveyskeskus käynnit pitäisi olla ilmaisia mutta en ole varma onko näin eikä terveystalon sivustolla lue mitään alaikäisten käynneistä. Koulun alkuun mun pitäisi taas ootta vielä 2 päivää kun on viikonloppu.

        Et sä siihen hiivatulehdukseen kuole kahdessa päivässä.


      • Anonyymi

        Kirjoitin terveyskeskus, mikä on kunnallinen. Terveystalo on yksityinen ja kovemmat hinnat, sinne sinun ei kannata mennä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oon käynyt kuvelän terveyskeskuksessa ennen ja siellä oli ilmaista mutta se on suljettu koki viikonlopun. en tiedä onko kampin terveystalossa kun se on seuraavaksi lähin. Luin netistä että alaikäisten terveyskeskus käynnit pitäisi olla ilmaisia mutta en ole varma onko näin eikä terveystalon sivustolla lue mitään alaikäisten käynneistä. Koulun alkuun mun pitäisi taas ootta vielä 2 päivää kun on viikonloppu.

        niin mutta sä et saa sieltä sitä lääkettä vaan sun pitää mennä apteekkiin ja siellä se lääke maksaa.Alaikäinen ei saa apteekista ilmaseksi lääkettä.


    • Anonyymi

      Anteeks nyt,mutta eikö tää suomi24 oo aikuisten, siis yli18 vuotiaille!!
      Jos on niin ylläpito, miks täällä on 14-vuotiaiden kirjotuksia?

      Täällä kun on paljon sellasta juttua jotka eivät ole alaikäisten silmille tarkoitettuja!!!

      • Anonyymi

        Ei sunkaan täällä mitään ikärajoja ole, ihan kaikille on tarkoitettu. Olisihan ihme jos nuori ei saisi kysyä terveydestään. MIstä sitten kysyisi, jos kerran ei äidiltä voi.
        En tosin minäkään nuorena äidiltä mitään kysynyt, onneki oli siskoja. En kavereidenkaan kanssa puhunut mistään tulehduksista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei sunkaan täällä mitään ikärajoja ole, ihan kaikille on tarkoitettu. Olisihan ihme jos nuori ei saisi kysyä terveydestään. MIstä sitten kysyisi, jos kerran ei äidiltä voi.
        En tosin minäkään nuorena äidiltä mitään kysynyt, onneki oli siskoja. En kavereidenkaan kanssa puhunut mistään tulehduksista.

        Kyllä täällä on ikäraja!
        Mene Valikko ja sieltä Säännöt... siellä lukee mm näin....

        Suomi24 Chatin ikäraja on 16 vuotta. Vain 16 vuotta täyttänyt henkilö voi käyttää Suomi24:n chattia. Seksi-kategoriassa ikäraja on 18 vuotta. Tarvittaessa ylläpito voi estää alle 16-vuotiaan pääsyn chatiin. 16 -kategoria on tarkoitettu vain 16–21-vuotiaille käyttäjille.....jne

        Vastaisuudessa kun teet näitä provoja tänne muka alaikäisenä, niin käytä edes tuota 16 vuotias-ikärajaa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä täällä on ikäraja!
        Mene Valikko ja sieltä Säännöt... siellä lukee mm näin....

        Suomi24 Chatin ikäraja on 16 vuotta. Vain 16 vuotta täyttänyt henkilö voi käyttää Suomi24:n chattia. Seksi-kategoriassa ikäraja on 18 vuotta. Tarvittaessa ylläpito voi estää alle 16-vuotiaan pääsyn chatiin. 16 -kategoria on tarkoitettu vain 16–21-vuotiaille käyttäjille.....jne

        Vastaisuudessa kun teet näitä provoja tänne muka alaikäisenä, niin käytä edes tuota 16 vuotias-ikärajaa!

        Mutta eihän tämä ole chati tai seksisivu, niillä sivuilla todella on ikäraja. Tämä on terveyspalsta, jossa ei ikärajaa ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta eihän tämä ole chati tai seksisivu, niillä sivuilla todella on ikäraja. Tämä on terveyspalsta, jossa ei ikärajaa ole.

        Haloo, mistä sulle saatais valoo sun tukan alle!!!
        Jos pääset Suomi24:seen voit lukea kaikki palstat.
        Mitäpä jos avaat vaikkapa tuon suhdelehden tai viihdeosion, yhteiskuntasivun ja selaat niillä olevia keskusteluita. Onko niillä olevat kaikki keskusteluketjut tarkoitettu lasten silmille?
        Mun mielestä ei todellakaan ole!
        Joten, toistan, seuraavan kerran kun teet näitä tyhmiä aloituksia tänne, niin vaihda edes tuo keksitty ikä keskustelupalstan sääntöjen mukaiseksi.


    • Anonyymi

      Tälle teinille on vastattu ettei saa apteekista ilmaseksi lääkkeitä koska on teini.Teininille ei ole mitään maksuvapautusta apteekissa.

    • Anonyymi

      Sinä 10.04.2022 20:04. Tälle nuorelle nyt ainakin kävi selväksi että on näillä sivuille on henkilö, joka ei tippaakaan halua auttaa häntä hänen hädässään vaan moittia muotovirheestä. Ei vaikuttanut että aloittaja olisi tulut tänne sopimattomia kirjoituksia kyttäämään. Toivottavasti on nyt keksinyt avun vaivaansa.
      Kaikkea hyvää sinullekin.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      591
      4091
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3428
    3. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2979
    4. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2911
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2244
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2181
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      2107
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1945
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1940
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1889
    Aihe