Raamatun mukaan uskomalla Kristukseen, pelastuu palvelemaan lihalla synnin lakia, lukee Kristuksesta syntiopin luoneen Paavalin tärkeimmässä opetuskirjeessä, kirje Roomalaisille ja seitsemäs luku.
Room. <<<7:25 Kiitos Jumalalle Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, kautta! Niin minä siis tämmöisenäni palvelen mielellä Jumalan lakia, mutta lihalla synnin lakia.<<<
Tähän viitaten Luther kirjoittaa, ettei uskovan tekemää syntiä merkitä ollenkaan hänen tililleen.
<<Vaikka uskovalla on syntiä ja vaikka hän sitä tekeekin, hän pysyy kuitenkin hurskaana, kun taas epäuskoinen pysyy jumalattomana tehdessään syntiä. Siinä on tosihurskaiden viisaus ja lohtu, että vaikka heillä on ja he tekevät syntiä, he kumminkin tietävät: usko Kristukseen saa aikaan, ettei sitä merkitä heidän tililleen.<<
Ei löydy uskovilta vastausta. Mitä veikkaatte Lutherin tarkoittaneen - miksi uskovan tekemää syntiä ei merkitä uskovan tilille ollenkaan vaikka muiden merkitään? Voisi kuvitella, että asia olisi päinvastoin, mutta ei ole.
Gallup-tutkimus syntien tilityksestä!
200
761
Vastaukset
- Anonyymi
<<uskovan tekemää syntiä ei merkitä uskovan tilille ollenkaan vaikka muiden merkitään<<
Väärin, ei Luther sano, että muidenkaan syntejä mihinkään merkitään, hän sanoo, että epäuskoinen pysyy vain jumalattomana.Niin pysy Rakkaat jumalalattomana kun ei kerran halua löytää Syntienpoistajan ja Vapauttajan niinkuin Lutherakaan ei löytänyt .. Voi voi kun olen huolissaan Lutherista joka on vienyt pieniä heikkoja uskovia helvettiin..
Se on juuri näin ,kuten Paavali kirjoittaa.Se on tosin osa Totuus ,eli raamattu tulee osata joka sivulta ja tarkennuksien kanssa.
Siellä on noin kymmenen muuta kohtaa ,mitkä tulee tuohon asia yhteyteen.
Kristityssä on siis elämän Hengen laki ja syntiä ei merkitä kun sen tunnustaa ja tekee parannuksen.
Sekin on vain osa Totuus sillä jos uskova tekee tahallaan syntiä voi pahimmillaan joutua erilleen Jumalasta niin ,että tulee hyljänneeksi Jumalan ja menettää pelastuksen eli tekee Pyhän Hengen pilkan jne.
On paljon siis kohtia joita on liitteenä tuohon synti asiaan.
Esim Paavali kehoittaa vaeltamaan Hengessä eikä lihassa ja siimäkin jos elämme lihassa vain niin emme näe taivasten iloja.
Siis lyhyesti kristityllä on vastuu tekemisistään koko ajan ,mutta hairahduksia ei lasketa kun ne tuodaan esiin ja tunnustetaan ja taas lisäliite joka täytyy osata asiaan liittyen.
Jos annamme muille anteeksi niin meillekkin annetaan ja päinvastoin eli raamattu täyyy osata ja ymmärtää ,että tietää ja ymmärtää antaa anteeksi.- Anonyymi
<<Kristityssä on siis elämän Hengen laki ja syntiä ei merkitä kun sen tunnustaa ja tekee PARANNUKSEN.<<
Lukeeko tässä Paavalin tärkeimmässä opetuskirjeessä jotakin parannuksesta - minun Raamatussa lukee jopa palvelemisesta:
Room. <<7:25 Kiitos Jumalalle Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, kautta! Niin minä siis tämmöisenäni PALVELEN mielellä Jumalan lakia, mutta LIHALLA SYNNIN LAKIA.<<
MrHyvis, valehtelet. Anonyymi kirjoitti:
<<Kristityssä on siis elämän Hengen laki ja syntiä ei merkitä kun sen tunnustaa ja tekee PARANNUKSEN.<<
Lukeeko tässä Paavalin tärkeimmässä opetuskirjeessä jotakin parannuksesta - minun Raamatussa lukee jopa palvelemisesta:
Room. <<7:25 Kiitos Jumalalle Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, kautta! Niin minä siis tämmöisenäni PALVELEN mielellä Jumalan lakia, mutta LIHALLA SYNNIN LAKIA.<<
MrHyvis, valehtelet.Sinä se palvelet syntiä ja valhetta itse kun et tajua mitään mitä teksti kirjoittaa tai et ymmärrä tarkoitusta.
Sinunlaisia keuhkoajia on paljon ,jotka mölisee ja on turpa suorana huutamassa kun saatana huudattaa,mutta...
Synninlaki lihassa tarkoittaa sitä ,että lihassa meissä jokaisessa kulkee synti mukana ja se on aatamin ja eevan aikaan saannosta.
Se ,mitä paavali tarkoitti ja siteerasi tuota lihaansa ja sama kaikilla niin synti menee lihan piikkiin.
Siksi paavali kirjoittaa näin siteeraten .
Tässä on myös selvä opetus siihen ,että lihaa ei voi voittaa lihalla.
Emme voi kukaan sanoa ,että nyt lopetan tämän synnin sillä lihassa on se se ns nimenomaan ns lihan synninlaki.
Sen lihan synnin esim himon voimme voittaa vain rukouksella ja kääntyä Jumalan puoleen ja pyrimme Hengen vaellukseen ja Jumalan yhteyteen.
Vaeltakaamme Hengessä se on kehoitus.
Jos jotain muutakaan asiaa et tiedä niin kysy vaan .Minne meni synti rakas MrHyvis kun teit parannuksen ?? Vai oliko se valeparannuksenteko niinkuin valearmo joka sua kanattaa vale uskossa. Niinpä niin...
Savis kirjoitti:
Minne meni synti rakas MrHyvis kun teit parannuksen ?? Vai oliko se valeparannuksenteko niinkuin valearmo joka sua kanattaa vale uskossa. Niinpä niin...
Oletko savis elänyt ,että et ole tehnyt missään mitään väärää.
Jokainen jossain lipsahtaa....kuten raamattu sanookin.
Siksi on Jeesus joka näkee sen sydämmenMrHyvis kirjoitti:
Oletko savis elänyt ,että et ole tehnyt missään mitään väärää.
Jokainen jossain lipsahtaa....kuten raamattu sanookin.
Siksi on Jeesus joka näkee sen sydämmenKysyisin että mitä se sinua rakas hyödyttää että ja jos istun mun syntejäni kanssa helvetissä ja sinä vieressä ,, jos en ole löytänyt Syntienpoistajan,, niinkuin ei tule tapahtumaan ,, kun on niin että >> Jeesus ei petä ketään niinkuin ihminen ,,, vaan antaa avun ajan kanssa.
Odota sinä Herra ...Savis kirjoitti:
Kysyisin että mitä se sinua rakas hyödyttää että ja jos istun mun syntejäni kanssa helvetissä ja sinä vieressä ,, jos en ole löytänyt Syntienpoistajan,, niinkuin ei tule tapahtumaan ,, kun on niin että >> Jeesus ei petä ketään niinkuin ihminen ,,, vaan antaa avun ajan kanssa.
Odota sinä Herra ...Minulla on syntien poistaja ja käsittelen asiat Jumalan kanssa.
Sinä voit itse miettiä oletko tehnyt Jeesuksen turhaksi tai valehtelijaksi.
Minulle Jeesus on totta ,kuten sekin ,että en ole täydellinen ihminen .
Jeesus rukoilee alati ihmisten puolesta Jumalan edessä......haluatko vastata miksi ????????
Jos kerran maailmassa ei ole enää syntiä tai uskovat sitä ei tee muka.
Haluatko vastata?MrHyvis kirjoitti:
Minulla on syntien poistaja ja käsittelen asiat Jumalan kanssa.
Sinä voit itse miettiä oletko tehnyt Jeesuksen turhaksi tai valehtelijaksi.
Minulle Jeesus on totta ,kuten sekin ,että en ole täydellinen ihminen .
Jeesus rukoilee alati ihmisten puolesta Jumalan edessä......haluatko vastata miksi ????????
Jos kerran maailmassa ei ole enää syntiä tai uskovat sitä ei tee muka.
Haluatko vastata?Non mutta rakas MrHyvis ?
Miten nihmessä sanot että sinulla on >> Minulla on syntien poistaja <<
Miten se on mahdollista että edelleen olet synnissä ja teet syntiä jos sä olet Ottanut vastaan Syntienpoistajan ?
Onko Jumalan käsivarta tullut liian heikko sua auttamaan tai viivyttäkö Hän apua sinulle ??Savis kirjoitti:
Non mutta rakas MrHyvis ?
Miten nihmessä sanot että sinulla on >> Minulla on syntien poistaja <<
Miten se on mahdollista että edelleen olet synnissä ja teet syntiä jos sä olet Ottanut vastaan Syntienpoistajan ?
Onko Jumalan käsivarta tullut liian heikko sua auttamaan tai viivyttäkö Hän apua sinulle ??Jeesus on tie ja Hänen kauttaan on syntien anteeksi anto.
Raamatun selvä ohje on tunnustaa synnit ja miksi???
Siksi ,että Jeesus on NYT välimies meidän ja Jumalan välissä ja rukoilee eli poistaa karitsana meidän lipsahduksemme.
Sitä on Totuus tässä asiassa ja jos et tätä asiaa tajua niin älä leiki opettajaa.
Toivottavasti opit tämän perusasian.
Uskovan elämä on matka ja se on valmis vasta viimeisessä henkäyksessä ja siinä kohtaa tiedetään mikä on tilanne.
Onko pysynyt Kristuksessa loppuun saakka vai onko luopunut ja alkanut seuraamaan vaikka riivaajien oppia tai luopunut ja alkanut tekemään syntiä synnin perään mistään välittämättä yms...Jeesus varoittas nimenomaan lopunajalla tästä.MrHyvis kirjoitti:
Jeesus on tie ja Hänen kauttaan on syntien anteeksi anto.
Raamatun selvä ohje on tunnustaa synnit ja miksi???
Siksi ,että Jeesus on NYT välimies meidän ja Jumalan välissä ja rukoilee eli poistaa karitsana meidän lipsahduksemme.
Sitä on Totuus tässä asiassa ja jos et tätä asiaa tajua niin älä leiki opettajaa.
Toivottavasti opit tämän perusasian.
Uskovan elämä on matka ja se on valmis vasta viimeisessä henkäyksessä ja siinä kohtaa tiedetään mikä on tilanne.
Onko pysynyt Kristuksessa loppuun saakka vai onko luopunut ja alkanut seuraamaan vaikka riivaajien oppia tai luopunut ja alkanut tekemään syntiä synnin perään mistään välittämättä yms...Jeesus varoittas nimenomaan lopunajalla tästä.>> Jeesus on tie ja Hänen kauttaan on syntien anteeksi anto. <<
Tottakai koska anteeksianto annettiin jo yli 2000v sitten kun Hän sovitti kaikkien synnit ristillä. Sen Ristintapahtuman olis hyvä löytää .. Koska sen kautta on mahdollisuus saada pois synit joka vie helvettiin..
Muuten sulla on ihan hyvä ajatus ettei kannattais jäädä makamaan synneissä !!Savis kirjoitti:
>> Jeesus on tie ja Hänen kauttaan on syntien anteeksi anto. <<
Tottakai koska anteeksianto annettiin jo yli 2000v sitten kun Hän sovitti kaikkien synnit ristillä. Sen Ristintapahtuman olis hyvä löytää .. Koska sen kautta on mahdollisuus saada pois synit joka vie helvettiin..
Muuten sulla on ihan hyvä ajatus ettei kannattais jäädä makamaan synneissä !!Uskovan tie on matka ja Jeesus on Tie..Totuus ja elämä ja syntien tunnustus Jumalalle kuuluu uskovan elämään.
Se tarkoittaa ,että tuomme vääryyyden teot valoon ja valo puhdistaa ne ja Jeesus on valo ja esirukoilija Jumalan edessä koko matkan.
Ei ole mitään kerran pelastettu aina pelastettu oppia .
Siksi raamattu on niin paksu ja satoja varoituksia täynnä.MrHyvis kirjoitti:
Uskovan tie on matka ja Jeesus on Tie..Totuus ja elämä ja syntien tunnustus Jumalalle kuuluu uskovan elämään.
Se tarkoittaa ,että tuomme vääryyyden teot valoon ja valo puhdistaa ne ja Jeesus on valo ja esirukoilija Jumalan edessä koko matkan.
Ei ole mitään kerran pelastettu aina pelastettu oppia .
Siksi raamattu on niin paksu ja satoja varoituksia täynnä.Tästä olen sama mieltä sun kanssa MrHyvis !! >> Ei ole mitään kerran pelastettu aina pelastettu oppia .
EIKÄ MYÖSKÄÄN OLE MITÄÄN lyhyitä tiliejä olemassa joka voisi rukoilemalla saada hyvitystä ja anteeksi sentakia että pyytä anteeksi.
Jos ihmisellä on syntejä joka hän harrastaa joka päivä nin hän tuli vapauttamaan niistä. Sen takia Jumala kuoli Poikana hänen puolesta että uskova saisi pois synnit joka vietiin Poikaan ja kuoli Hänen mukaan Ristillä. Siinä ei ole mitään pikku hilja tie sihen vaan kun se tulee todelliseksi Uskovan elämään niin ne poistuu ja ihminen on vapaa...Savis kirjoitti:
Tästä olen sama mieltä sun kanssa MrHyvis !! >> Ei ole mitään kerran pelastettu aina pelastettu oppia .
EIKÄ MYÖSKÄÄN OLE MITÄÄN lyhyitä tiliejä olemassa joka voisi rukoilemalla saada hyvitystä ja anteeksi sentakia että pyytä anteeksi.
Jos ihmisellä on syntejä joka hän harrastaa joka päivä nin hän tuli vapauttamaan niistä. Sen takia Jumala kuoli Poikana hänen puolesta että uskova saisi pois synnit joka vietiin Poikaan ja kuoli Hänen mukaan Ristillä. Siinä ei ole mitään pikku hilja tie sihen vaan kun se tulee todelliseksi Uskovan elämään niin ne poistuu ja ihminen on vapaa...Raamatun perusopetus on ,että ........Tunnustetaan syntimme ja tuomme ne päivän valoon.
Samalla kun sen oikein teemme eli nöyrästi ja asian käsitellen me olemme oikealla tiellä.
Jos me emme tunnusta niin synti asuu meissä ja siitä alkaa väärä tie jossa olemme koko ajan synnin vietävänä jos itsessämme hyväksymme synnin ja sidomme sen itseemme.
Tämä on ÄÄRIMMÄISEN TÄRKEÄ ASIA.
Siksi meidän tulee tuoda syntimme valoon eli tunnustaa ja sitä syntiä ei muisteta eikä kirjata.
Sitä on elämä Kristuksessa ja vapautuksessa .MrHyvis kirjoitti:
Raamatun perusopetus on ,että ........Tunnustetaan syntimme ja tuomme ne päivän valoon.
Samalla kun sen oikein teemme eli nöyrästi ja asian käsitellen me olemme oikealla tiellä.
Jos me emme tunnusta niin synti asuu meissä ja siitä alkaa väärä tie jossa olemme koko ajan synnin vietävänä jos itsessämme hyväksymme synnin ja sidomme sen itseemme.
Tämä on ÄÄRIMMÄISEN TÄRKEÄ ASIA.
Siksi meidän tulee tuoda syntimme valoon eli tunnustaa ja sitä syntiä ei muisteta eikä kirjata.
Sitä on elämä Kristuksessa ja vapautuksessa .MrHyvis Rakas kirjoittaa oikein Raamatun perusopetus on ,että ........Tunnustetaan syntimme ja tuomme ne päivän valoon.
Jos ei te parannusta Jumalan Voimasta synneistä niin ei ole mitään tarve tunnusta mitään..
SIIS MEIDÄN TULIS OLLA kova tarve saada pois nä synnit meidän elämästä , joka vie meidät helvettiin , Mutta jos ei ole Jumalan Pelko , niin voimme valearmossa jatkaa viheltelen eteenpäin synneissä ninkuin ei mikään hätä , ole ollenkaan.
Synnin palkka on kuolema..
1. Joh. 4:17
Näin on rakkaus tullut täydelliseksi meissä, että meillä olisi turva tuomiopäivänä; sillä sellainen kuin hän on, sellaisia mekin olemme tässä maailmassa.
- Anonyymi
Höpö höpö ja höpö. Jos noin on niin sittenhän kristitty voi tehdä mitä tahansa syntiä kas kun sitä ei lueta synniksi. Hahaa sanon minä. Tuollaisella asenteella ihminen löytää itsensä takuuvarmasti Jumalan valtakunnan ulkopuolelta.
Ihminen on vastuussa synneistään Jumalan edessä. Sitä ei muuta Lutherit eivätkä muutkaan jotka väittävät muuta.
Raamattu tuo esille hyvin selvästi että synnin palkka on kuolema ja tekemäsi synnit LUETAAN sinulle synniksi josta joudut vastaamaan taivaallisen tuomioistuimien edessä.
Suosittelen lukemaan Lutherin jo kauan sitten vanhentuneiden tekstien sijaan Raamattua, joka opastaa ihmisen ikuisen elämän tielle toisin kuin Luther ja älyttömät opetukset ettei kristitylle luettuasi syntiä.- Anonyymi
<<Jos noin on niin sittenhän kristitty voi tehdä mitä tahansa syntiä kas kun sitä ei lueta synniksi. Hahaa sanon minä. Tuollaisella asenteella ihminen löytää itsensä takuuvarmasti Jumalan valtakunnan ulkopuolelta.<<
Niinpä, voi palvella lihalla synnin lakia - se on opin pelastus syntien valtakunnassa, kun perataan opin mukaan pois taivasten valtakunta. Totta kai ollaan Isä Jumalan valtakunnan - eli Jeesuksen opettaman taivasten valtakunnan - ulkopuolella. Kuka on sanonut, ettei oltaisi?! Tässähän käytetään uhrilahjana Jahvelle taivasten valtakunnan Isä Jumalaa Jeesuksen Kristus-hahmossa. Se mikä uhrataan lakkaa kokonaan olemasta. Ei ole Jumala eikä ole taivasten valtakuntaa. Uskovaiset menevät Jahvensa luokse helvetin tuleen. Löytyy 1.Kor. 3:13 - ja edelleenkin. Kristitty voi pyytää tekemänsä synnin anteeksi.
Sanonpa suoraan ja jokainen voi vastata .
OLETKO OLLUT SYNTIÄ TEKEMÄTTÄ KOKO USKON VAELLUKSEN AJAN.....VASTAAPPA REHELLISESTI.
Minä ainakin sanon ...en ole ollut synnitön tai virheetön vaan olen tehnyt ,mutta olen asian käsitellyt Jumalan kanssa.
Sitä se uskon vaellus on.Sitten samalla pyydän voimaa parantaa kulkuani joka päivä.
Tunnen myös ,että virheeni on anteeksi annettu ja puolustaja auttaa enkelien kanssa käyttäytymään elämässä oikein.
Sekään ei takaa sitä ,että olisin 100 pros virheetön sillä kukaan ei ole paitsi Jeesus.- Anonyymi
MrHyvis kirjoitti:
Kristitty voi pyytää tekemänsä synnin anteeksi.
OLETKO OLLUT SYNTIÄ TEKEMÄTTÄ KOKO USKON VAELLUKSEN AJAN.....VASTAAPPA REHELLISESTI.
Minä ainakin sanon ...en ole ollut synnitön tai virheetön vaan olen tehnyt ,mutta olen asian käsitellyt Jumalan kanssa.
Sitä se uskon vaellus on.Sitten samalla pyydän voimaa parantaa kulkuani joka päivä.
Tunnen myös ,että virheeni on anteeksi annettu ja puolustaja auttaa enkelien kanssa käyttäytymään elämässä oikein.
Sekään ei takaa sitä ,että olisin 100 pros virheetön sillä kukaan ei ole paitsi Jeesus.Olen ollut täysin rehellisesti vastatttuna täysin synnitön koko elämäni ajan, koska olen kokenut synnittömän sikiämisen eli syntynyt ilman perisyntiä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen ollut täysin rehellisesti vastatttuna täysin synnitön koko elämäni ajan, koska olen kokenut synnittömän sikiämisen eli syntynyt ilman perisyntiä.
Ja olen sata varma, että on muitakin, jotka eivät edes ymmärrä yhtään mitä syntihokemia te hoette ja elävät taivasten valtakunnassa kuten minäkin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja olen sata varma, että on muitakin, jotka eivät edes ymmärrä yhtään mitä syntihokemia te hoette ja elävät taivasten valtakunnassa kuten minäkin.
Ja se, että teemmekö me oikeita valintoja vaiko vääriä valintoja ja korjaamme kulkuamme, käytöstämme, ei ole uskontoa, vaan se on psykologiaa.
Minäkin Rakas sanon hah haa ja sanon että olet oikeassa siinä että ei uskova VOI tehdä mitä tahansa syntiä kas kun sitä ei lueta synniksi.
MrHyvis kirjoitti:
Sekään ei takaa sitä ,että olisin 100 pros virheetön sillä kukaan ei ole paitsi Jeesus.Ahaa MrHyvis ????????????????????????
Sitten otat syntien anteeksi pyytämällä kortti esiin ja näytät että sinä itse voit pelastaa itsesi niinkuin joku superjumala kun pyydät synnit anteeksi ??? Huh mikä ansa ja valhetta.
Jeesusta kunnioitta joka antoi anteeksi kaikkien ihmisen synnit yli 2000v sitten kuolemalla sinunkin puolesta niin ettei ole mitään enää millä ja mitä pyytäisit anteeksi..Anonyymi kirjoitti:
Olen ollut täysin rehellisesti vastatttuna täysin synnitön koko elämäni ajan, koska olen kokenut synnittömän sikiämisen eli syntynyt ilman perisyntiä.
No miten Äitisi rakas tuli synnitön ???
Savis kirjoitti:
Ahaa MrHyvis ????????????????????????
Sitten otat syntien anteeksi pyytämällä kortti esiin ja näytät että sinä itse voit pelastaa itsesi niinkuin joku superjumala kun pyydät synnit anteeksi ??? Huh mikä ansa ja valhetta.
Jeesusta kunnioitta joka antoi anteeksi kaikkien ihmisen synnit yli 2000v sitten kuolemalla sinunkin puolesta niin ettei ole mitään enää millä ja mitä pyytäisit anteeksi..Sinä et näytä tajuavan mitään mitä tarkoitti ,että toi pelastuksen maailmaan ja jos joku ottaa Kristuksen vastaan ja alkaa silloin Pyhityselämään.
Opettele asiat ennenkuin tulet neuvomaan.
Jumalan edessä Jeesuskin rukoilee koko ajan meidän edestä.... ja jos et tajua miksi niin ole hiljaa.MrHyvis kirjoitti:
Sinä et näytä tajuavan mitään mitä tarkoitti ,että toi pelastuksen maailmaan ja jos joku ottaa Kristuksen vastaan ja alkaa silloin Pyhityselämään.
Opettele asiat ennenkuin tulet neuvomaan.
Jumalan edessä Jeesuskin rukoilee koko ajan meidän edestä.... ja jos et tajua miksi niin ole hiljaa.Pyhä Henki rakas on opettanut minua ja sen minä opetan sinulle katso tätä tarkkaan tässä on Hän joka tuli antamaan sinulle Pyhityselämä josta sulla ei ole hajuakaan >>>
>> Joh. 1:29
Seuraavana päivänä hän näki Jeesuksen tulevan tykönsä ja sanoi: "Katso, Jumalan Karitsa, joka ottaa pois maailman synnin!
>>JA TOINEN KOHTA JOKA KÄSITTELEE SAMA AIHE ON TÄMÄ ,, SIIS POIS SYNNIT >>
1. Joh. 3:5
Ja te tiedätte hänen ilmestyneen ottamaan pois synnit; ja hänessä ei ole syntiä.
VOI VOI LUKEKAA >> OTTAAKSEEN >>>
Hepr. 9:28
samoin Kristuskin, kerran uhrattuna ottaakseen pois monien synnit, on toistamiseen ilman syntiä ilmestyvä pelastukseksi niille, jotka häntä odottavat.
HÄNET UHRATTIIN ETTÄ HÄN PYSTYISI >>>OTTAMAAN POIS<<< TEIDÄN SYNNIT KUOLEMAN KAUTTA.
Hepr. 10:4
Sillä mahdotonta on, että härkäin ja kauristen veri voi ottaa pois syntejä.
Room. 11:26
POISTAA TARKOITTAA ETTÄ HÄN OTTAA POIS >>>
ja niin kaikki Israel on pelastuva, niinkuin kirjoitettu on: "Siionista on tuleva pelastaja, hän poistaa jumalattoman menon Jaakobista.
TÄSSÄ LUKEE SELVÄSTI ETTÄ HÄN ON ILMESTYNYT TEILLE OTTAMAAN POIS SYNNIT >> 1. Joh. 3:5
Ja te tiedätte hänen ilmestyneen ottamaan pois synnit; ja hänessä ei ole syntiä.Savis kirjoitti:
Pyhä Henki rakas on opettanut minua ja sen minä opetan sinulle katso tätä tarkkaan tässä on Hän joka tuli antamaan sinulle Pyhityselämä josta sulla ei ole hajuakaan >>>
>> Joh. 1:29
Seuraavana päivänä hän näki Jeesuksen tulevan tykönsä ja sanoi: "Katso, Jumalan Karitsa, joka ottaa pois maailman synnin!
>>JA TOINEN KOHTA JOKA KÄSITTELEE SAMA AIHE ON TÄMÄ ,, SIIS POIS SYNNIT >>
1. Joh. 3:5
Ja te tiedätte hänen ilmestyneen ottamaan pois synnit; ja hänessä ei ole syntiä.
VOI VOI LUKEKAA >> OTTAAKSEEN >>>
Hepr. 9:28
samoin Kristuskin, kerran uhrattuna ottaakseen pois monien synnit, on toistamiseen ilman syntiä ilmestyvä pelastukseksi niille, jotka häntä odottavat.
HÄNET UHRATTIIN ETTÄ HÄN PYSTYISI >>>OTTAMAAN POIS<<< TEIDÄN SYNNIT KUOLEMAN KAUTTA.
Hepr. 10:4
Sillä mahdotonta on, että härkäin ja kauristen veri voi ottaa pois syntejä.
Room. 11:26
POISTAA TARKOITTAA ETTÄ HÄN OTTAA POIS >>>
ja niin kaikki Israel on pelastuva, niinkuin kirjoitettu on: "Siionista on tuleva pelastaja, hän poistaa jumalattoman menon Jaakobista.
TÄSSÄ LUKEE SELVÄSTI ETTÄ HÄN ON ILMESTYNYT TEILLE OTTAMAAN POIS SYNNIT >> 1. Joh. 3:5
Ja te tiedätte hänen ilmestyneen ottamaan pois synnit; ja hänessä ei ole syntiä.Kyllähän tuon jokainen tietää.
Se asia on sitten jos ja kun uskova tekee Kristuksessa olevana syntiä tai vääryyttää tai rikoksen.
Siitähän raamattu kertoo ainakin 100 sivunverran asiaa.
Turha väittää ,että uskova on pulmunen joka ei haksahda koskaan.
Siitä tässä on kysymys.MrHyvis kirjoitti:
Kyllähän tuon jokainen tietää.
Se asia on sitten jos ja kun uskova tekee Kristuksessa olevana syntiä tai vääryyttää tai rikoksen.
Siitähän raamattu kertoo ainakin 100 sivunverran asiaa.
Turha väittää ,että uskova on pulmunen joka ei haksahda koskaan.
Siitä tässä on kysymys.Siitä on kyse Rakas MrHyvis että Jumala vie niinkuin Pyhä Raamattu opettaa läpi Ristinkuolemaan , ennenkuin saamme astua Puhdistettuna Taivaaseen . Pyhä Raamattu on rakennettu niin että kohti loppua , näemme mitä meidän tulis tulla Johanneksen kirjeissä uskovaisena , ennenkuin me astumme Taivaaseen , niinkuin sitten näytetään Ilmestyskirjassa minkälaisia olemme Taivaassa.
MrHyvis kirjoitti:
Sekään ei takaa sitä ,että olisin 100 pros virheetön sillä kukaan ei ole paitsi Jeesus.Pyysikö Jeesus huora pyytämään synnit anteesksi niinkuin kirjoitat >> Kristitty voi pyytää tekemänsä synnin anteeksi. <<
Pyydä anteeksi ja mene sitten jatkamaan synnintiellä. Niinko se menee ????????????????????????????????????????????????????????????????????????????
Milloin ainoana syntien puolustusta loppuu ???Savis kirjoitti:
Pyysikö Jeesus huora pyytämään synnit anteesksi niinkuin kirjoitat >> Kristitty voi pyytää tekemänsä synnin anteeksi. <<
Pyydä anteeksi ja mene sitten jatkamaan synnintiellä. Niinko se menee ????????????????????????????????????????????????????????????????????????????
Milloin ainoana syntien puolustusta loppuu ???On jopa niin ,että ....tunnustakaa toisullenne synnit seurakunnassa.
Ei ole mitään oikopolkua ja valmista kakkua.
Uskonelämä on vaellus ja päättyy kun kuolemme ja se tila ratkaiseeMrHyvis kirjoitti:
On jopa niin ,että ....tunnustakaa toisullenne synnit seurakunnassa.
Ei ole mitään oikopolkua ja valmista kakkua.
Uskonelämä on vaellus ja päättyy kun kuolemme ja se tila ratkaiseeSeurakunta rakas MrHyvis on Kristuksen Ruumis . Tunnustakaa Jumalalle Kristuksessa..
Uskonelämän aikan meillä on mahdollisuus löytää Seurakunta joka on Syntienpoistaja ja Vapauttaja. Luottaa Jumala Hän sen tekee ja saat Puhdistua Veressä !!!!
Jeesus oli oppilaittensa silmissä kärsivä messias, joka oli nyt lain täyttymys.
Heille se merkitsi sitä, että messias oli maksanut jokaisen syntivelan, joka pyrkii totuuteen.
Heille oli annettu anteeksi, koska he tekivät syntiä vahingossa, koska lähtö henkiselle matkalle voi olla alkuun aika vaikea.
Ihmisillä, jotka tekivät pahaa tahallaan ei ollut anteeksiantoa.- Anonyymi
Siitähän nyt ei ollut kyse, vaan siitä, miksi uskovaisten tekemää syntiä ei merkitä tilille Lutherin mukaan?
Anonyymi kirjoitti:
Siitähän nyt ei ollut kyse, vaan siitä, miksi uskovaisten tekemää syntiä ei merkitä tilille Lutherin mukaan?
Mistäs minä tiedän mitä Lutherin päässä liikkui ja miksi siitä pitäisi välittää?
Hän oli tavallinen mies.- Anonyymi
Verum_an_falsum kirjoitti:
Mistäs minä tiedän mitä Lutherin päässä liikkui ja miksi siitä pitäisi välittää?
Hän oli tavallinen mies.No, se tavallinen mies teki uskonnon nimeltä luterilaisuus, jos et tiennyt. Siitä tiedetään, että mitä hän kirjoitti, että mitä hän myös ajatteli. Ja se miksi saa palvella lihalla synnin lakia, kun on käyttänyt Jumalaa teurastettuna lampaana ja kironnut ristille, niin se nyt tietysti liittyy logiikkaan, koska Saatanan avulla kirotaan, eikä siihen edes tarvita Lutherin päätä. Ja se miksi välitetään asiasta, niin se liittyy uskontoon ja luterilaisuuteen, joka on tämän palstan aihe, jossa kirjoitamme juuri nyt.
Anonyymi kirjoitti:
No, se tavallinen mies teki uskonnon nimeltä luterilaisuus, jos et tiennyt. Siitä tiedetään, että mitä hän kirjoitti, että mitä hän myös ajatteli. Ja se miksi saa palvella lihalla synnin lakia, kun on käyttänyt Jumalaa teurastettuna lampaana ja kironnut ristille, niin se nyt tietysti liittyy logiikkaan, koska Saatanan avulla kirotaan, eikä siihen edes tarvita Lutherin päätä. Ja se miksi välitetään asiasta, niin se liittyy uskontoon ja luterilaisuuteen, joka on tämän palstan aihe, jossa kirjoitamme juuri nyt.
Luther ei ollut naulitsemassa Jeesusta ristille.
Millä voimalla Jeesus kirosi viikunapuun?
Lutherin opetukset liittyvät lutherilaisuuteen ja siihen miten hän Raamattua tulkitsi, mutta ei hän Raamattua kirjoittanut, johon on taltioitu kirjoitukset kärsivästä messiaasta.- Anonyymi
Lutherin opetukset liittyvät lutherilaisuuteen ja siihen miten hän Raamattua tulkitsi, mutta ei hän Raamattua kirjoittanut, johon on taltioitu kirjoitukset kärsivästä messiaasta.Mutta Luther oli Raamatusta tulkitsemassa Paavalin oppi, ja siitä tässä on kyse, koska se on kristinuskon perustana. Haluaisinpa tietää, että kuka on kirjoittanut ja miksi Jeesuksen kiroavan, koska siinähän käytetään Saatanaa apuna, kuten hänen kiroamiseen ristille Paavalin sanoin tosi Jumalana.
Ei Raamattua tarvitse tulkita, siellä on aivan selkeä tarina ja kirjalla juoni, kuten on kaikilla kirjoilla juonensa - tämä kärsivä messias tuon tarinan mukaan kirotaan ristille tosi Jumalana ja sitten pelastuu palvelemaan lihalla synnin lakia, kun on vaihtanut ensin taivasten valtakunnan synnin valtakuntaan, koska pääsiäisen lammas, tosi Jumala, on teurastettu. Näin siis Paavalin sanoin. Anonyymi kirjoitti:
Mutta Luther oli Raamatusta tulkitsemassa Paavalin oppi, ja siitä tässä on kyse, koska se on kristinuskon perustana. Haluaisinpa tietää, että kuka on kirjoittanut ja miksi Jeesuksen kiroavan, koska siinähän käytetään Saatanaa apuna, kuten hänen kiroamiseen ristille Paavalin sanoin tosi Jumalana.
Ei Raamattua tarvitse tulkita, siellä on aivan selkeä tarina ja kirjalla juoni, kuten on kaikilla kirjoilla juonensa - tämä kärsivä messias tuon tarinan mukaan kirotaan ristille tosi Jumalana ja sitten pelastuu palvelemaan lihalla synnin lakia, kun on vaihtanut ensin taivasten valtakunnan synnin valtakuntaan, koska pääsiäisen lammas, tosi Jumala, on teurastettu. Näin siis Paavalin sanoin.Ei sano Paavali kertaakaan, että "tosi jumala" olisi teurastettu.
Paavali ei pidä Jeesusta jumalana eikä lausu mitään hokkuspokkuksia vaan toteaa yksinkertaisesti mitä kirjoituksissa sanotaan: "Kirottu on jokainen, joka on puuhun ripustettu".
Luther tuntuu olevan sinulle tärkeämpi kuin Raamattu.
Kärsivä messias ei suinkaan ollut Paavalin keksintö. Se oli ollut voimassa oleva ajatus jo pitkään.- Anonyymi
Ei sano Paavali kertaakaan, että "tosi jumala" olisi teurastettu.
Paavali ei pidä Jeesusta jumalana eikä lausu mitään hokkuspokkuksia vaan toteaa yksinkertaisesti mitä kirjoituksissa sanotaan: "Kirottu on jokainen, joka on puuhun ripustettu".
Luther tuntuu olevan sinulle tärkeämpi kuin Raamattu.
Kärsivä messias ei suinkaan ollut Paavalin keksintö. Se oli ollut voimassa oleva ajatus jo pitkään.<<Luther tuntuu olevan sinulle tärkeämpi kuin Raamattu.<<
Jutun juoni ei ole siinä, että pitääkö Paavali Jeesusta tosi Jumalana, joka termi tulee Augsburgin tunnustuksesta, jossa on erotettu kaksi Jumalaa toisistaan sanomalla toista, tosi Jumalaksi, joka on uhri vihaiselle Jumalalle.
Tärkeintä on Raamatun totuus - tulihan ihminen jo paratiisissa tiedolla jumalien kaltaiseksi!
Johonkin tuntui kuitenkin se uskovaisten jumaluus kadonneen yhdellä Paavalin perisyntijakeella, ja vaihtoivat oitis taivasten valtakunnan synnin valtakunnaksi ja ryhtyivät hokemaan olevansa läpeensä syntisiä.
Mielenkiintoinen ilmiö. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
<<Luther tuntuu olevan sinulle tärkeämpi kuin Raamattu.<<
Jutun juoni ei ole siinä, että pitääkö Paavali Jeesusta tosi Jumalana, joka termi tulee Augsburgin tunnustuksesta, jossa on erotettu kaksi Jumalaa toisistaan sanomalla toista, tosi Jumalaksi, joka on uhri vihaiselle Jumalalle.
Tärkeintä on Raamatun totuus - tulihan ihminen jo paratiisissa tiedolla jumalien kaltaiseksi!
Johonkin tuntui kuitenkin se uskovaisten jumaluus kadonneen yhdellä Paavalin perisyntijakeella, ja vaihtoivat oitis taivasten valtakunnan synnin valtakunnaksi ja ryhtyivät hokemaan olevansa läpeensä syntisiä.
Mielenkiintoinen ilmiö.Minkähän takia?!
Anonyymi kirjoitti:
Minkähän takia?!
Siksi, että tahdot todistaa Jeesuksen opetusta vastaan, joka kylläkin oli juutalainen ja kirkkoa vastaan hyökkäämällä katsot hyökkääväsi Jeesuksen sanoja vastaan, onko niin?
Anonyymi kirjoitti:
<<Luther tuntuu olevan sinulle tärkeämpi kuin Raamattu.<<
Mielenkiintoinen ilmiö.Syntisiksi kutsuivat juutalaiset itseään jo ennen Jeesusta.
Jeesus saattoi hyvinkin olla pappi ja jatkoi entisellä linjalla kehottaen ihmisiä kääntymään pois synnistä.- Anonyymi
Syntisiksi kutsuivat juutalaiset itseään jo ennen Jeesusta.
Jeesus saattoi hyvinkin olla pappi ja jatkoi entisellä linjalla kehottaen ihmisiä kääntymään pois synnistä.Ovatko naiset ja miehet samanarvoisia. Jeesus oli mies ja Raamattu sanoo:
”nainen vaietkoon seurakunnassa” tai ”mies on naisen pää”. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ovatko naiset ja miehet samanarvoisia. Jeesus oli mies ja Raamattu sanoo:
”nainen vaietkoon seurakunnassa” tai ”mies on naisen pää”.Raamattu:
naisten tulee olla vaiti seurakunnan kokouksissa. Heidän ei ole lupa puhua, vaan heidän on oltava kuuliaisia, niin kuin lakikin sanoo. 35Jos he tahtovat tietoa jostakin, heidän on kysyttävä sitä kotona omalta mieheltään, sillä naisen on sopimatonta puhua seurakunnan kokouksessa. 36Teidänkö luotanne Jumalan sana on lähtenyt liikkeelle? Tai onko se tullut pelkästään teidän luoksenne? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Raamattu:
naisten tulee olla vaiti seurakunnan kokouksissa. Heidän ei ole lupa puhua, vaan heidän on oltava kuuliaisia, niin kuin lakikin sanoo. 35Jos he tahtovat tietoa jostakin, heidän on kysyttävä sitä kotona omalta mieheltään, sillä naisen on sopimatonta puhua seurakunnan kokouksessa. 36Teidänkö luotanne Jumalan sana on lähtenyt liikkeelle? Tai onko se tullut pelkästään teidän luoksenne?Jeesus oli mies. Mitäs tähän sanot, feministi? ... sillä naisen on sopimatonta puhua seurakunnan kokouksessa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesus oli mies. Mitäs tähän sanot, feministi? ... sillä naisen on sopimatonta puhua seurakunnan kokouksessa.
Vai olisiko sinunkin, feministi, syytä olla hiljaa palstoilla? Mitä suomalaiset muuten ajattelevat sinusta?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vai olisiko sinunkin, feministi, syytä olla hiljaa palstoilla? Mitä suomalaiset muuten ajattelevat sinusta?
Mitä tämän palstan lukijat muuten ajattelevat sinusta?
- Anonyymi
Siksi, että tahdot todistaa Jeesuksen opetusta vastaan, joka kylläkin oli juutalainen ja kirkkoa vastaan hyökkäämällä katsot hyökkääväsi Jeesuksen sanoja vastaan, onko niin?
No ei todellakaan, minähän kuljen käsikynkkää Jeesuksen kanssa yrittämässä oikaista sen vääryyden, joka hänelle on tehty ja minkä Luther paljastaa. Ja varsinkin - mitä kirkkoon tulee - lyön paavin kanssa ylävitoset, kun hiukankin pääsen tässä eteenpäin, jos hiukankin saan jonkun ymmärrystä aukeamaan. Te kaikki ootte niin pihalla kuin lumiukot.
- Anonyymi
Syntisiksi kutsuivat juutalaiset itseään jo ennen Jeesusta.
Jeesus saattoi hyvinkin olla pappi ja jatkoi entisellä linjalla kehottaen ihmisiä kääntymään pois synnistä.Edelleenkään - Jeesus ei opettanut mitään synnistä, hän vastusti koko syntien valtakuntaa ja Jahvea ja tuomittiin jumalanpilkasta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ovatko naiset ja miehet samanarvoisia. Jeesus oli mies ja Raamattu sanoo:
”nainen vaietkoon seurakunnassa” tai ”mies on naisen pää”.Raamattu sanoo Jahven uskontoa, jota Jeesus juuri vastusti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No ei todellakaan, minähän kuljen käsikynkkää Jeesuksen kanssa yrittämässä oikaista sen vääryyden, joka hänelle on tehty ja minkä Luther paljastaa. Ja varsinkin - mitä kirkkoon tulee - lyön paavin kanssa ylävitoset, kun hiukankin pääsen tässä eteenpäin, jos hiukankin saan jonkun ymmärrystä aukeamaan. Te kaikki ootte niin pihalla kuin lumiukot.
Mitä me ajattelemme sinusta, feministi. Jeesus oli mies. Mitäs tähän sanot?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä me ajattelemme sinusta, feministi. Jeesus oli mies. Mitäs tähän sanot?
On niin tärkeää, mitä toiset ajattelevat sinusta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Raamattu sanoo Jahven uskontoa, jota Jeesus juuri vastusti.
Mutta Jeesus oli mies.
Ei ei Verum_an_falsum vaan jokainen uskovainen joka löytää Uudestisyntyminen omaan Elämään on Oikea Juutalainen >>>
Room. 2:28
Sillä ei se ole juutalainen, joka vain ulkonaisesti on juutalainen, eikä ympärileikkaus se, joka ulkonaisesti lihassa tapahtuu;
Room. 2:29
vaan se on juutalainen, joka sisällisesti on juutalainen, ja oikea ympärileikkaus on sydämen ympärileikkaus Hengessä, ei kirjaimessa; ja hän saa kiitoksensa, ei ihmisiltä, vaan Jumalalta.Anonyymi kirjoitti:
No Rakkaat !! Kun Luther ei koskaan löytänyt tien >Kristukseen . Elikkä Ristinkuoleman kautta muutokseen Kristuksen kaltainen hän jäi raakaleena ja hyökkäsi talonpoikien kimppuun ja Juutalaisten kimppuun lihassa.
Haluattekko pysyä lihassa Lutherin kanssa? Vai löytää Tie Kristukseen että saatt pysyä Kristuksessa ikuisuudessa siitä on kyse..Anonyymi kirjoitti:
No, se tavallinen mies teki uskonnon nimeltä luterilaisuus, jos et tiennyt. Siitä tiedetään, että mitä hän kirjoitti, että mitä hän myös ajatteli. Ja se miksi saa palvella lihalla synnin lakia, kun on käyttänyt Jumalaa teurastettuna lampaana ja kironnut ristille, niin se nyt tietysti liittyy logiikkaan, koska Saatanan avulla kirotaan, eikä siihen edes tarvita Lutherin päätä. Ja se miksi välitetään asiasta, niin se liittyy uskontoon ja luterilaisuuteen, joka on tämän palstan aihe, jossa kirjoitamme juuri nyt.
Niin Rakkaat Lutherisuus teki lihallisen opin jossa valearmo hallitsee perkeleestä ja niin liberilasuus tuottaa pedofiilit, lesbopiispat ja homopapit ja muu saasta koska synti lihassa sen tuottaa ja siinä te sitten kerrotte että Jumala minua rakastaa tällaisena . Huh..
Lutherin opetukset liittyvät lutherilaisuuteen ja siihen miten hän Raamattua tulkitsi, mutta ei hän Raamattua kirjoittanut, johon on taltioitu kirjoitukset kärsivästä messiaasta.Kyllä Hän kirjoittanutb rakas vaikka et ymmärrä että Pyhä Henki käytti ihmisiä kirjoittamassa Pyhä Raamatun että me voisimme löytä TIe Totuuteen joka vie ikuiseen Elämään..
Anonyymi kirjoitti:
Mutta Luther oli Raamatusta tulkitsemassa Paavalin oppi, ja siitä tässä on kyse, koska se on kristinuskon perustana. Haluaisinpa tietää, että kuka on kirjoittanut ja miksi Jeesuksen kiroavan, koska siinähän käytetään Saatanaa apuna, kuten hänen kiroamiseen ristille Paavalin sanoin tosi Jumalana.
Ei Raamattua tarvitse tulkita, siellä on aivan selkeä tarina ja kirjalla juoni, kuten on kaikilla kirjoilla juonensa - tämä kärsivä messias tuon tarinan mukaan kirotaan ristille tosi Jumalana ja sitten pelastuu palvelemaan lihalla synnin lakia, kun on vaihtanut ensin taivasten valtakunnan synnin valtakuntaan, koska pääsiäisen lammas, tosi Jumala, on teurastettu. Näin siis Paavalin sanoin.Se vaan rakas että kun lihalla tulkitsee Pyhä Raamattu niin syntyy oppi syvältä ja ei kukaan tulis seurata Luther ja hänen oppia vaan Pyhän Hengen Oppi ja seurata Häntä Kristukseen..
Anonyymi kirjoitti:
Edelleenkään - Jeesus ei opettanut mitään synnistä, hän vastusti koko syntien valtakuntaa ja Jahvea ja tuomittiin jumalanpilkasta.
Ei osata sanoa miksi Jeesus tuomittiin. Sillä, että hän puhdistaa temppelin täytyy olla jokin vaikutus. Ehkä Jeesuksen oli profeettana vaikeuksia tehdä kompromisseja roomalaisten kanssa temppelissä tms.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Raamattu sanoo Jahven uskontoa, jota Jeesus juuri vastusti.
Mutta hän oli mies.
- Anonyymi
Oletko edes kristitty?
- Anonyymi
Ei osata sanoa miksi Jeesus tuomittiin. Sillä, että hän puhdistaa temppelin täytyy olla jokin vaikutus. Ehkä Jeesuksen oli profeettana vaikeuksia tehdä kompromisseja roomalaisten kanssa temppelissä tms.
Joko kristitty tai muu. Ei pidä sekoittaa eri uskontoja keskenään.
Anonyymi kirjoitti:
Oletko edes kristitty?
En ainakaan sillä perusteella, että uskon Jeesuksella olleen jumalan, jota hän rukoili ja että jumala on yksi.
Minua kiinnostaa teologia ja se kuinka eri uskonnot tavoittelevat tosiasiassa samaa.
- Anonyymi
Ei meille missään kohden Raamattua erotella vahinko ja tahallaan syntejä. Tai niin, että sama synti olisi tahallaan synti, muttei ei vahingossa. Ei koska ei meille lueta lakia vanhassa liitossa. Ei Jeesus vain tuonut armoa ja armahdusta, vaan hän naulasi lain ja täytti sen puolestamme. Kun pääsemme Herran omiksi uudestisyntymän kautta, meille ei lueta lakia. Siinä pelastus.
Mutta ei lakia ole kumottu eikä se ole voimaton kuten Paavali sanoo. Se on voimassa, mutta vain uskottomille, miehimyksille, varkaille ja muille. Heille luotaan laki ja he saavat sen mukaan tuomion.
Luther ei loppujen lopuksi tajunnut Hengen elämästä yhtään mitään. Hän oli pelkkä teologia.- Anonyymi
<<Ei meille missään kohden Raamattua erotella vahinko ja tahallaan syntejä. <<
Niin, taivasten valtakunnassa, joka Jeesuksen mukaan on meissä ja meidän ympärillämme, ei ole syntiä ollenkaan. - Anonyymi
<<Luther ei loppujen lopuksi tajunnut Hengen elämästä yhtään mitään. Hän oli pelkkä teologia.<<
Onnistui kuitenkin erottamaan Jumalan ja Saatanan toisistaan, vaikka molemmat käytti samaa nimeä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
<<Luther ei loppujen lopuksi tajunnut Hengen elämästä yhtään mitään. Hän oli pelkkä teologia.<<
Onnistui kuitenkin erottamaan Jumalan ja Saatanan toisistaan, vaikka molemmat käytti samaa nimeä.Otanpa täältä taivasten valtakunnan puolelta puhelun sinne teidän syntien valtakunnan puolelle. HALOO!
Miten te jouduitte sinne? Mitä te teitte? Ei siellä tietenkään mitään syntiä merkitä tilille, kun olette jo siellä odottamassa niitä Paavalin lupaamia tulenliekkejä Jeesuksen sanomalla Perkele-Jumalalla.
Miksi te olette siellä puoellla - tulkaa tänne puolelle! - Anonyymi
<<Ei Jeesus vain tuonut armoa ja armahdusta, vaan hän naulasi lain ja täytti sen puolestamme.<<
Minkä lain täytti teidän puolestanne?! Minkä armon toi?! Ei helvetin puolella ole mitään armoa, Raamatun mukaan te menette tietysti tulenliekkeihin - se lukee siellä. ja Lutherin mukaan ei ole mitään armoa. Paavali tahtookin teitä olemaan ja tekemään niin, että se kaikki on ansainnut vain vihan eikä mitään armoa (Luther, Sidottu ratkaisuvalta) - niin miten Paavalin opissa sitten olisi armo?! Mistä olet tällaisen keksinyt? Et ainakaan Raamatusta. Sinä olet syntienvaltakunnan puolella, saat palvella lihalla synnin lakia ja menet lopulta Raamatun mukaan helvettiin. Ei tässä ole mitään epäselvää. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
<<Ei Jeesus vain tuonut armoa ja armahdusta, vaan hän naulasi lain ja täytti sen puolestamme.<<
Minkä lain täytti teidän puolestanne?! Minkä armon toi?! Ei helvetin puolella ole mitään armoa, Raamatun mukaan te menette tietysti tulenliekkeihin - se lukee siellä. ja Lutherin mukaan ei ole mitään armoa. Paavali tahtookin teitä olemaan ja tekemään niin, että se kaikki on ansainnut vain vihan eikä mitään armoa (Luther, Sidottu ratkaisuvalta) - niin miten Paavalin opissa sitten olisi armo?! Mistä olet tällaisen keksinyt? Et ainakaan Raamatusta. Sinä olet syntienvaltakunnan puolella, saat palvella lihalla synnin lakia ja menet lopulta Raamatun mukaan helvettiin. Ei tässä ole mitään epäselvää.Luther:
<<Olisihan ollut lienteämpää, jos hän (Paavali) olisi sanonut ainoastaan, että »me OLIMME VIHAN lapsia», mutta lisätessään LUONNOSTAAN-sanan hän tahtoi meitä olemaan siinä mielessä, että kaikki se, MITÄ ME OLEMME JA TEEMME, ON PELKÄSTÄÄN VIHAN eikä mitenkään ARMON ANSAINNUT. Raamatusta tuskin voinet löytää lyhyydessään voimakkaampaa sanaa vapaata ratkaisuvaltaa vastaan.<<
Luther: Sidottu ratkaisuvalta s. 349, 1982 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luther:
<<Olisihan ollut lienteämpää, jos hän (Paavali) olisi sanonut ainoastaan, että »me OLIMME VIHAN lapsia», mutta lisätessään LUONNOSTAAN-sanan hän tahtoi meitä olemaan siinä mielessä, että kaikki se, MITÄ ME OLEMME JA TEEMME, ON PELKÄSTÄÄN VIHAN eikä mitenkään ARMON ANSAINNUT. Raamatusta tuskin voinet löytää lyhyydessään voimakkaampaa sanaa vapaata ratkaisuvaltaa vastaan.<<
Luther: Sidottu ratkaisuvalta s. 349, 1982Kun te käytätte teurastettuna pääsiäisen lampaana ja uhrina tosi Jumalaa Saatanalle (Jeesuksen sanoin Raamatusta Perkeleelle), teidän Jumalanne on silloin Saatana ja te olette syntien valtakunnassa ja saatte palvella syntiä ihan niin paljon kuin haluatte, eikä sitä merkitä teidän tilille, ja te menette tietysti Jumalanne luokse Raamatun mukaan helvettiin. Aivan loogista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kun te käytätte teurastettuna pääsiäisen lampaana ja uhrina tosi Jumalaa Saatanalle (Jeesuksen sanoin Raamatusta Perkeleelle), teidän Jumalanne on silloin Saatana ja te olette syntien valtakunnassa ja saatte palvella syntiä ihan niin paljon kuin haluatte, eikä sitä merkitä teidän tilille, ja te menette tietysti Jumalanne luokse Raamatun mukaan helvettiin. Aivan loogista.
Aivan yksinkertaisesti, te tartuitte Saatanan ansaan Raamatusta, oman itsenne puolesta suostuitte uhraamaan tosi Jumalan, jolloin siirryitte syntien valtakuntaan ja Saatana tuli jumalaksenne. Miten te voitte edes kuvitella, että uhraamalla teurastettuna lampaana Jeesus tosi Jumalana ja kiroamalla ristiin, te menisitte taivaasten valtakuntaan, tai Jeesus tulisi vielä noutamaankin teidät. Te olette ahneudestanne totaalisen umpi sokeita!
Mutta palvelija, joka tekee tietämättään sitä, mikä on väärää hänen herransa silmissä ansaitsee vähemmän ruoskan iskuja kuin se, joka tekee sitä tietoisesti.
Anonyymi kirjoitti:
Otanpa täältä taivasten valtakunnan puolelta puhelun sinne teidän syntien valtakunnan puolelle. HALOO!
Miten te jouduitte sinne? Mitä te teitte? Ei siellä tietenkään mitään syntiä merkitä tilille, kun olette jo siellä odottamassa niitä Paavalin lupaamia tulenliekkejä Jeesuksen sanomalla Perkele-Jumalalla.
Miksi te olette siellä puoellla - tulkaa tänne puolelle!Juutalaiset kutsuvat synniksi vääryyttä, jota ihmiset tekevät.
Väärillä teoilla kai ihmiset ovat joutuneet syntisyyteen.
Synnit saattoi maksaa, joko uhrieläimillä tai sitten messias saattoi ottaa ne kantaakseen, ajattelivat juutalaiset.
Jeesus oli oman kansansa profeetta ja kutsui isäkseen sitä, jota juutalaiset sanoivat jumalakseen.
Jeesuksen kuollessa oppilaat näkivät rabbinsa tuona messiaana, joka on tullut lunastamaan synnit.
YksinkertaistaAnonyymi kirjoitti:
Minkä lain täytti teidän puolestanne?! Minkä armon toi?! Ei helvetin puolella ole mitään armoa, Raamatun mukaan te menette tietysti tulenliekkeihin - se lukee siellä. ja Lutherin mukaan ei ole mitään armoa. Paavali tahtookin teitä olemaan ja tekemään niin, että se kaikki on ansainnut vain vihan eikä mitään armoa (Luther, Sidottu ratkaisuvalta) - niin miten Paavalin opissa sitten olisi armo?! Mistä olet tällaisen keksinyt? Et ainakaan Raamatusta. Sinä olet syntienvaltakunnan puolella, saat palvella lihalla synnin lakia ja menet lopulta Raamatun mukaan helvettiin. Ei tässä ole mitään epäselvää.Lain täyttäminen tarkoittaa sitä, että Jeesus eli noudattaen lakia ilman syntiä, mihin ihmiset eivät kyenneet.
Ajattele, että joku elää koko elämänsä sukupuolistereotypian mukaan aina kuolemaan asti ja näin hän on vienyt sen typerän stereotypian kirjaimellisesti hautaan ja vapauttanut toiset siitä.
Laki vietiin ristille ja Jeesuksesta tuli lain täyttymys. Kaikki, jotka söisivät hänen sanansa olisivat puhtaita synnistä ja vapaita toorasta.
Helvettiä ei Raamattu tunne.Anonyymi kirjoitti:
Kun te käytätte teurastettuna pääsiäisen lampaana ja uhrina tosi Jumalaa Saatanalle (Jeesuksen sanoin Raamatusta Perkeleelle), teidän Jumalanne on silloin Saatana ja te olette syntien valtakunnassa ja saatte palvella syntiä ihan niin paljon kuin haluatte, eikä sitä merkitä teidän tilille, ja te menette tietysti Jumalanne luokse Raamatun mukaan helvettiin. Aivan loogista.
Jeesukseen viitataan monia kertoja profeettana, mutta hän ei kertaakaan sano olevansa jumala.
Hän kutsuu isäkseen sitä, jota juutalaiset sanovat jumalakseen.
Kovin syntiseltä/laittomalta ja väärältä meno täällä maailmassa näyttää.
Jeesus ei mennyt helvettiin vaan Jumalan valtakuntaan ja lupasi saman oppilailleen.Anonyymi kirjoitti:
Aivan yksinkertaisesti, te tartuitte Saatanan ansaan Raamatusta, oman itsenne puolesta suostuitte uhraamaan tosi Jumalan, jolloin siirryitte syntien valtakuntaan ja Saatana tuli jumalaksenne. Miten te voitte edes kuvitella, että uhraamalla teurastettuna lampaana Jeesus tosi Jumalana ja kiroamalla ristiin, te menisitte taivaasten valtakuntaan, tai Jeesus tulisi vielä noutamaankin teidät. Te olette ahneudestanne totaalisen umpi sokeita!
Olen selittänyt monta kertaa, että kärsivä messias kuului juutalaisuuteen.
Jeesukseen viitataan ihmisenä ja profeettana, ei jumalana.
Jeesus oli juutalaisten profeetta, joten on täysin loogista, että hänellä oli sama jumala ja hän suoritti ns uskonpuhdistusta.
Profeetta Jeesus lupasi, että hänen seuraajansa pääsisivät Jumalan valtakuntaan.- Anonyymi
Mutta palvelija, joka tekee tietämättään sitä, mikä on väärää hänen herransa silmissä ansaitsee vähemmän ruoskan iskuja kuin se, joka tekee sitä tietoisesti.
<<Mutta palvelija, joka tekee tietämättään sitä, mikä on väärää hänen herransa silmissä<<
Syytä olettaa, että Luojajumala ei ole ollenkaan yhtä pikkusieluinen kuin kartanon herra - onhan kyseessä ylimaallinen äly. Ja olet ilmeisesti sitä mieltä, että uskonnon kuuluukin olla kopio feodaaliyhteiskunnasta, kuten teologian tohtori Tarkki asian määritteli:
<<– Canterburylaisen sovitusoppi käytti keskiaikaisen feodaaliyhteiskunnan mallia, jossa kartanon herra ei voinut antaa torpparin rikkomuksia anteeksi ilman hyvitystä. Ihmiset olivat tehneet syntiä Jumalaa vastaan, joka vaati hyvitystä.
JOS VERISTÄ SIJAISKÄRSIMYSTÄ KOROSTAVA KRISTINUSKO TULISI MARKKINOILLE NYT, SE TODENNÄKÖISESTI KIELLETTÄISIIN TAI SAISI AINAKIN K18-MERKINNÄN.
– Koska ihmiset eivät kyenneet tähän Jumalan itsensä piti tulla ihmiseksi ja sovittaa pahat teot. Jeesus hyvitti ihmiskunnan synnit kärsimällä verisen uhrikuoleman. Nykyihmisen on vaikeata pitää tällaista veriuhriajattelua, vampyyriteologiaa mielekkäänä.<<
– Jos veristä sijaiskärsimystä korostava kristinusko tulisi markkinoille nyt, se todennäköisesti kiellettäisiin tai saisi ainakin K18-merkinnän, Tarkki sanoo.<<
Ei teologian tohtorikaan huomaa, että jos puhutaan synnistä, niin silloin Jumalana on Saatana eikä Jeesuksen puhuma taivasten valtakunnan Isä Jumala. Tuo synti-sana ja taivasten valtakunnan Isä Jumala eivät ole edes samassa todellisuudessa, mutta on sanaparina iskostettu Paavalin toimesta jo ihmisten geeneihin asti niin, ettei kukaan (muu kuin Luther) tajua tätä - ne eivät kuulu samaan maailmaan. Isot kirjaimet kirkko- ja kaupunkilehdessä. Tässä linkki. Ja oikeastaan tässä on koko Raamatun juonikin. Ei ole mennyt perille, että mitä Jeesus tarkoitti sanoessaan, ettei kahdella hevosella voi ratsastaa samaan aikaan.
https://www.kirkkojakaupunki.fi/-/kristinusko-2-0 - Anonyymi
Juutalaiset kutsuvat synniksi vääryyttä, jota ihmiset tekevät.
Väärillä teoilla kai ihmiset ovat joutuneet syntisyyteen.
Synnit saattoi maksaa, joko uhrieläimillä tai sitten messias saattoi ottaa ne kantaakseen, ajattelivat juutalaiset.
Jeesus oli oman kansansa profeetta ja kutsui isäkseen sitä, jota juutalaiset sanoivat jumalakseen.
Jeesuksen kuollessa oppilaat näkivät rabbinsa tuona messiaana, joka on tullut lunastamaan synnit.
Yksinkertaista<<Jeesus oli oman kansansa profeetta ja kutsui isäkseen sitä, jota juutalaiset sanoivat jumalakseen.<<
Jos jonkun faktan laittaa noin sata kertaa, niin todennäköisesti auttamattomimmatkin aivot ottavat sen kyllä jossakin vaiheessa uutena tietona vastaan. Stefanos tapettiin samasta syystä kuin Jeesus - eli Jumalan pilkasta, kun opetti juutalaisten Jumala Jahvea vastaan, Mooseksen lakia vastaan, Jahven rituaaleja vastaan sekä Jahven temppeliä vastaan, sekä Jahven uhrikulttia vastaan, joka Jahve on juutalaisten Jumala ja joka on nyt myös kristinuskon Jumalana Jeesuksen kiroamisella tosi Jumalana ristiin. Jahve on VT:n Saatana - myös arkeologisin todistettuna. Tässä:
<<Stefanos oli myös tunnettu evankeliointikyvystään ja hän julisti Jeesuksen opetuksia Jerusalemin asukkaille, myös kreikkalaisten synagogien jäsenille. TÄLLÖIN Stefanosta syytettiin jumalanpilkasta[6] ja puhumisesta temppeliä ja lakia vastaan[7] Stefanos oli esiintynyt myös rohkeana Mooseksen kulttimenojen vastustajana[1].<<
Lähde: Wikipedia, Pyhä Stefanos, lähdeviitteet Apostolien tekoihin
Koitapa tavata oikein tavu tavulta, että mitä siinä lukee. - Anonyymi
Jeesukseen viitataan monia kertoja profeettana, mutta hän ei kertaakaan sano olevansa jumala.
Jeesus ei mennyt helvettiin vaan Jumalan valtakuntaan ja lupasi saman oppilailleen.Älä rasita päätäsi - et kuitenkaan ymmärtäisi, että mikä tämä kahden Jumalan kuvio Raamatussa on, että miksi toinen Jumala on uhrilahjana toiselle Jumalalle ja miksi Paavali kiroaa sen uhrilahjajumalan ristille ja käskee syödä sen kannibalistisena ihmissyöntiriittinä. Ja miksi ylipäätään tässä juutalaisessa himmelissä Jeesuksesta tulee itse Tosi Jumala Augsburgin tunnustuksen mukaan. Ei auta vaikka antaisin vihjeeksi 5.Moos.13 luettavaksi.
- Anonyymi
Jeesus oli juutalaisten profeetta, joten on täysin loogista, että hänellä oli sama jumala ja hän suoritti ns uskonpuhdistusta.
Profeetta Jeesus lupasi, että hänen seuraajansa pääsisivät Jumalan valtakuntaan.<<on täysin loogista, että hänellä oli sama jumala<<
Raamattu ei tunne sinun logiikkaasi - onhan sen kehittäyt ylimaallinen äly ns. Jumalan sana. Uskonto, kuten tietysti Raamattukin, tunnistaa kaksi Jumalaa - Saatanan ja Jumalan - mutta Saatana ei esittele itseään Saatanana, koska silloin ei yksikään sielu tarttuisi syöttiin.
Vai huutaako kalastaja veden alle kalalle, että - hei! - olen laittanut tämän kiemurtelevan madon sisään vaarallisen koukun? Ei huuda. Saatana ja Jumala pitää kyetä itse erottamaan. Muutenhan ei ole edes selvinnyt Raamatun testistä, kun vilja kypsyy ja alkaa elonleikkuu. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
<<on täysin loogista, että hänellä oli sama jumala<<
Raamattu ei tunne sinun logiikkaasi - onhan sen kehittäyt ylimaallinen äly ns. Jumalan sana. Uskonto, kuten tietysti Raamattukin, tunnistaa kaksi Jumalaa - Saatanan ja Jumalan - mutta Saatana ei esittele itseään Saatanana, koska silloin ei yksikään sielu tarttuisi syöttiin.
Vai huutaako kalastaja veden alle kalalle, että - hei! - olen laittanut tämän kiemurtelevan madon sisään vaarallisen koukun? Ei huuda. Saatana ja Jumala pitää kyetä itse erottamaan. Muutenhan ei ole edes selvinnyt Raamatun testistä, kun vilja kypsyy ja alkaa elonleikkuu.Toistaiseksi olen löytänyt vain Martti Lutherin, joka on kyennyt erottamaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toistaiseksi olen löytänyt vain Martti Lutherin, joka on kyennyt erottamaan.
Ja Luther on kyennyt tuomaan sen myös oivallisen hyvin esille. Tämä ei tietenkään tarkoita missään nimessä sitä, ettei sellaisia pappeja ja teologeja olisi olemassa Lutherin lisäksi, mutta heillä ei virkansa puolesta ole lupa kertoa, koska silloin Raamatun idea ei toteutuisi - jokaisen on kyettävä itse löytämään totuus. Vain minulla on lupa kertoa. Tässä on kyse isoakin suuremmasta asiasta.
- Anonyymi
Profeetta Jeesus lupasi, että hänen seuraajansa pääsisivät Jumalan valtakuntaan.<<Profeetta Jeesus lupasi, että hänen seuraajansa pääsisivät Jumalan valtakuntaan.<<
Raamatusta Jeesuksen sanat:
Luuk. <<17:20 Ja kun fariseukset kysyivät häneltä, milloin Jumalan valtakunta oli tuleva, vastasi hän heille ja sanoi: "Ei Jumalan valtakunta tule nähtävällä tavalla, eikä voida sanoa: 'Katso, täällä se on', tahi: 'Tuolla'; sillä katso, Jumalan valtakunta on sisällisesti teissä."<<
Mitenkäs sinne nyt sitten 'päästäisiin'? Anonyymi kirjoitti:
<<Profeetta Jeesus lupasi, että hänen seuraajansa pääsisivät Jumalan valtakuntaan.<<
Raamatusta Jeesuksen sanat:
Luuk. <<17:20 Ja kun fariseukset kysyivät häneltä, milloin Jumalan valtakunta oli tuleva, vastasi hän heille ja sanoi: "Ei Jumalan valtakunta tule nähtävällä tavalla, eikä voida sanoa: 'Katso, täällä se on', tahi: 'Tuolla'; sillä katso, Jumalan valtakunta on sisällisesti teissä."<<
Mitenkäs sinne nyt sitten 'päästäisiin'?Syömällä Jeesuksen sanat.
Hän saattoi hyvinkin olla myös aito juutalainen pappi.Anonyymi kirjoitti:
<<on täysin loogista, että hänellä oli sama jumala<<
Vai huutaako kalastaja veden alle kalalle, että - hei! - olen laittanut tämän kiemurtelevan madon sisään vaarallisen koukun? Ei huuda. Saatana ja Jumala pitää kyetä itse erottamaan. Muutenhan ei ole edes selvinnyt Raamatun testistä, kun vilja kypsyy ja alkaa elonleikkuu.Eiköhän juutalaista jumalanpalvelusta suorittavalla juutalaisella ollut ihan sama jumala kuin kanssapalvelijoillaan.
Tutkijat ovat luopuneet jo ajatuksista, että Jeesus halusi kaataa tuon uskonnon ja tuoda tilalle jotain muuta.Anonyymi kirjoitti:
Älä rasita päätäsi - et kuitenkaan ymmärtäisi, että mikä tämä kahden Jumalan kuvio Raamatussa on, että miksi toinen Jumala on uhrilahjana toiselle Jumalalle ja miksi Paavali kiroaa sen uhrilahjajumalan ristille ja käskee syödä sen kannibalistisena ihmissyöntiriittinä. Ja miksi ylipäätään tässä juutalaisessa himmelissä Jeesuksesta tulee itse Tosi Jumala Augsburgin tunnustuksen mukaan. Ei auta vaikka antaisin vihjeeksi 5.Moos.13 luettavaksi.
Tiedän kyllä mitä sinä ajat takaa, mutta luotan enemmän historiantutkijoihin.
Ehkä Jeesuksen oli vaikea hyväksyä sitä, että hänen isänsä ja juutalaisten temppelissä tehtiin kompromisseja roomalaisten kanssa. Kenties hän olisi tahtonut entisöidä sen niin kuin se oli ennen roomalaisia.Anonyymi kirjoitti:
<<Jeesus oli oman kansansa profeetta ja kutsui isäkseen sitä, jota juutalaiset sanoivat jumalakseen.<<
Jos jonkun faktan laittaa noin sata kertaa, niin todennäköisesti auttamattomimmatkin aivot ottavat sen kyllä jossakin vaiheessa uutena tietona vastaan. Stefanos tapettiin samasta syystä kuin Jeesus - eli Jumalan pilkasta, kun opetti juutalaisten Jumala Jahvea vastaan, Mooseksen lakia vastaan, Jahven rituaaleja vastaan sekä Jahven temppeliä vastaan, sekä Jahven uhrikulttia vastaan, joka Jahve on juutalaisten Jumala ja joka on nyt myös kristinuskon Jumalana Jeesuksen kiroamisella tosi Jumalana ristiin. Jahve on VT:n Saatana - myös arkeologisin todistettuna. Tässä:
<<Stefanos oli myös tunnettu evankeliointikyvystään ja hän julisti Jeesuksen opetuksia Jerusalemin asukkaille, myös kreikkalaisten synagogien jäsenille. TÄLLÖIN Stefanosta syytettiin jumalanpilkasta[6] ja puhumisesta temppeliä ja lakia vastaan[7] Stefanos oli esiintynyt myös rohkeana Mooseksen kulttimenojen vastustajana[1].<<
Lähde: Wikipedia, Pyhä Stefanos, lähdeviitteet Apostolien tekoihin
Koitapa tavata oikein tavu tavulta, että mitä siinä lukee.Tapettiinko muutkin profeetat vain koska nämä tekivät ihmeitä?
Tuo sinun "faktasi" on tutkijoiden kesken hylätty. Jeesus ei tullut kumoamaan juutalaisuutta vaan ennallistamaan.
Oikeastaan Jeesusta ei voi typistää yhteen sanaan. Hän oli mahdollisesti
profeetta, pappi, eksorkisti, rabbi ja vanhurskauden opettaja.Anonyymi kirjoitti:
<<Mutta palvelija, joka tekee tietämättään sitä, mikä on väärää hänen herransa silmissä<<
Syytä olettaa, että Luojajumala ei ole ollenkaan yhtä pikkusieluinen kuin kartanon herra - onhan kyseessä ylimaallinen äly. Ja olet ilmeisesti sitä mieltä, että uskonnon kuuluukin olla kopio feodaaliyhteiskunnasta, kuten teologian tohtori Tarkki asian määritteli:
<<– Canterburylaisen sovitusoppi käytti keskiaikaisen feodaaliyhteiskunnan mallia, jossa kartanon herra ei voinut antaa torpparin rikkomuksia anteeksi ilman hyvitystä. Ihmiset olivat tehneet syntiä Jumalaa vastaan, joka vaati hyvitystä.
JOS VERISTÄ SIJAISKÄRSIMYSTÄ KOROSTAVA KRISTINUSKO TULISI MARKKINOILLE NYT, SE TODENNÄKÖISESTI KIELLETTÄISIIN TAI SAISI AINAKIN K18-MERKINNÄN.
– Koska ihmiset eivät kyenneet tähän Jumalan itsensä piti tulla ihmiseksi ja sovittaa pahat teot. Jeesus hyvitti ihmiskunnan synnit kärsimällä verisen uhrikuoleman. Nykyihmisen on vaikeata pitää tällaista veriuhriajattelua, vampyyriteologiaa mielekkäänä.<<
– Jos veristä sijaiskärsimystä korostava kristinusko tulisi markkinoille nyt, se todennäköisesti kiellettäisiin tai saisi ainakin K18-merkinnän, Tarkki sanoo.<<
Ei teologian tohtorikaan huomaa, että jos puhutaan synnistä, niin silloin Jumalana on Saatana eikä Jeesuksen puhuma taivasten valtakunnan Isä Jumala. Tuo synti-sana ja taivasten valtakunnan Isä Jumala eivät ole edes samassa todellisuudessa, mutta on sanaparina iskostettu Paavalin toimesta jo ihmisten geeneihin asti niin, ettei kukaan (muu kuin Luther) tajua tätä - ne eivät kuulu samaan maailmaan. Isot kirjaimet kirkko- ja kaupunkilehdessä. Tässä linkki. Ja oikeastaan tässä on koko Raamatun juonikin. Ei ole mennyt perille, että mitä Jeesus tarkoitti sanoessaan, ettei kahdella hevosella voi ratsastaa samaan aikaan.
https://www.kirkkojakaupunki.fi/-/kristinusko-2-0Ei ole väliä hyväksyvätkö ihmiset sitä enää. Se tapahtui jo ja Jeesuksen oppilaat katsoivat hänet messiaaksi, joka lunastaa synnit.
Tuo on juutalaista ajattelua eikä kenenkään auta vängätä sitä vastaan, mistä kristillisyys sai alkunsa. Historiaa ei voi muuttaa.- Anonyymi
Syömällä Jeesuksen sanat.
Hän saattoi hyvinkin olla myös aito juutalainen pappi.Jeesus ei ensinnäkään ollut edes juutalainen eli benjaminin heimoa kuten Paavali, joka heimo Raamatun mukaan tappoi israelilaiset, vaan oli israelilainen itse, tähän on vihje eräässä Paavalin kirjeessä. Juutalaiset ovat varastaneet israelilaisten identiteetin.
- Anonyymi
Eiköhän juutalaista jumalanpalvelusta suorittavalla juutalaisella ollut ihan sama jumala kuin kanssapalvelijoillaan.
Tutkijat ovat luopuneet jo ajatuksista, että Jeesus halusi kaataa tuon uskonnon ja tuoda tilalle jotain muuta.Väitätkö sinä, että tutkijat eivät tiedä Jeesuksen surmatun jumalanpilkasta vaikka se lukee Raamatussa?! Ja löytyy Stefanoksen puolustuspuheestakin?! No sun justuissa ei ole yleensäkään päätä eikä häntää.
- Anonyymi
Tiedän kyllä mitä sinä ajat takaa, mutta luotan enemmän historiantutkijoihin.
Ehkä Jeesuksen oli vaikea hyväksyä sitä, että hänen isänsä ja juutalaisten temppelissä tehtiin kompromisseja roomalaisten kanssa. Kenties hän olisi tahtonut entisöidä sen niin kuin se oli ennen roomalaisia.No et kyllä tiedä 'mitä ajan takaa', kun et ymmärrä ylipäätään hölkäsen pöläystä edes niiden tutkijoiden jutuista itse, johon nyt kehotat minua tukeutumaan.
- Anonyymi
Tapettiinko muutkin profeetat vain koska nämä tekivät ihmeitä?
Tuo sinun "faktasi" on tutkijoiden kesken hylätty. Jeesus ei tullut kumoamaan juutalaisuutta vaan ennallistamaan.
Oikeastaan Jeesusta ei voi typistää yhteen sanaan. Hän oli mahdollisesti
profeetta, pappi, eksorkisti, rabbi ja vanhurskauden opettaja.Juutalaisuus Jahvella, joka on niiden mainostamiesi tutkijoiden löydöksenä Baal-jumala, eli VT:n saatana, palvotaan syntioppia, Jeesus opetti taivasten valtakunnasta, eikä synnistä. Huoh.
- Anonyymi
Ei ole väliä hyväksyvätkö ihmiset sitä enää. Se tapahtui jo ja Jeesuksen oppilaat katsoivat hänet messiaaksi, joka lunastaa synnit.
Tuo on juutalaista ajattelua eikä kenenkään auta vängätä sitä vastaan, mistä kristillisyys sai alkunsa. Historiaa ei voi muuttaa.Juu ja se historia Raamattu-kirjana kertoo tarinan, kun tuli yksi Jeesus ja rupesi väittämään, ettei olekaan pakko elää juutalaisten syntien valtakunnassa, vaan voi elääkin taivasten valtakunnassa, joka oli tullut maanpäälle, ja se tyyppi naulattiin ristille jumalana ihmisten syntien puolesta, jotta uskovaiset voivat ryhtyä hokemaan olevansa läpeensä syntisiä. Meniköhän joku pieleen?! Voivitunidiootit.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesus ei ensinnäkään ollut edes juutalainen eli benjaminin heimoa kuten Paavali, joka heimo Raamatun mukaan tappoi israelilaiset, vaan oli israelilainen itse, tähän on vihje eräässä Paavalin kirjeessä. Juutalaiset ovat varastaneet israelilaisten identiteetin.
Ja tässä on yksi pointti - juutalaiset ovat saaneet varastamallaan israelilaisten identiteetillä kristinuskon kautta myös uskomattoman vallan, kun tulevat uskovaisten suista kutsutuksi 'Jumalan omaisuuskansana', vaikka todellisuudessa saat täikamman kansaa etsiä nimeä 'juutalainen' Vt:stä. Mooseksen kirjoissa se ei esiinny kertaakaan. Tällä oli nimenomaan merkitys holokaustilla luodun Israelin valtion taustoihin. Valhetta valheen päällä.
- Anonyymi
Ei ole väliä hyväksyvätkö ihmiset sitä enää. Se tapahtui jo ja Jeesuksen oppilaat katsoivat hänet messiaaksi, joka lunastaa synnit.
Tuo on juutalaista ajattelua eikä kenenkään auta vängätä sitä vastaan, mistä kristillisyys sai alkunsa. Historiaa ei voi muuttaa.Vai oikein Jeesuksen opetuslapset olivat Jeesuksen ristinjuurella taputtamassa käsiään, kun Jeesus tappettiin syntien puolesta, kun koko oppikin on tehty montakymmentä vuotta myöhemmin?! Ja todennäköisesti Paavali ehtinyt jo nämä opetuslapsetkin surmauttamaan?! Miten ylipäätään edes kehtaat suoltaa jotakin tuollaista suustasi?!
- Anonyymi
Jeesus ei mennyt helvettiin vaan Jumalan valtakuntaan ja lupasi saman oppilailleen.Sinä vihaat miehiä, mutta Jeesus oli mies.
Anonyymi kirjoitti:
Vai oikein Jeesuksen opetuslapset olivat Jeesuksen ristinjuurella taputtamassa käsiään, kun Jeesus tappettiin syntien puolesta, kun koko oppikin on tehty montakymmentä vuotta myöhemmin?! Ja todennäköisesti Paavali ehtinyt jo nämä opetuslapsetkin surmauttamaan?! Miten ylipäätään edes kehtaat suoltaa jotakin tuollaista suustasi?!
Historiantutkimus on sitä mieltä, että opetuslapset, jotka ensialkuun piilottelivat tulivat nähneeksi Jeesuksen tämän kuoleman jälkeen, "missä mielessä - se on epävarmaa". Tämä sai heidät uskomaan, että Jeesus on tuo messias ja viemään sanaa eteenpäin.
- Anonyymi
Historiantutkimus on sitä mieltä, että opetuslapset, jotka ensialkuun piilottelivat tulivat nähneeksi Jeesuksen tämän kuoleman jälkeen, "missä mielessä - se on epävarmaa". Tämä sai heidät uskomaan, että Jeesus on tuo messias ja viemään sanaa eteenpäin.
Jeesus oli mies.
- Anonyymi
Mitä tämän palstan lukijat sinusta ajattelevat?
- Anonyymi
Nainen vaietkoon tällä palstalla.
- Anonyymi
Mitä tämän palstan lukijat sinusta ajattelevat? Mitä mieltä olet siitä?
Anonyymi kirjoitti:
Juu ja se historia Raamattu-kirjana kertoo tarinan, kun tuli yksi Jeesus ja rupesi väittämään, ettei olekaan pakko elää juutalaisten syntien valtakunnassa, vaan voi elääkin taivasten valtakunnassa, joka oli tullut maanpäälle, ja se tyyppi naulattiin ristille jumalana ihmisten syntien puolesta, jotta uskovaiset voivat ryhtyä hokemaan olevansa läpeensä syntisiä. Meniköhän joku pieleen?! Voivitunidiootit.
Juutalaiset "hokivat" jo ennen sitä olevansa syntisiä.
Se juutalainen pappi ja profeetta tuli ennallistamaan omaa uskontoaan ja vaatimaan mielen uudistusta.
Se rabbi naulattiin ristille ja hänen oppilaansa tulivat siihen tulokseen, että hän oli kirjoituksissa puhuttu kärsivä messias.
Kaikki meni juutalaisten ajatuksenjuoksun mukaan.- Anonyymi
Se juutalainen pappi ja profeetta tuli ennallistamaan omaa uskontoaan ja vaatimaan mielen uudistusta.
Se rabbi naulattiin ristille ja hänen oppilaansa tulivat siihen tulokseen, että hän oli kirjoituksissa puhuttu kärsivä messias.
Kaikki meni juutalaisten ajatuksenjuoksun mukaan.Juutalaiset miehet, eivät naiset. Miten sinä feministinä kiinnität huomiota miesten sanoihin.
- Anonyymi
Kaikki meni juutalaisten ajatuksenjuoksun mukaan.Tämä feministi vierailee muuten myös kaikenlaisissa hindulaiskohteissa. Sinne sinä kuulut. Mutta Raamattu on jotain aivan muuta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juutalaiset miehet, eivät naiset. Miten sinä feministinä kiinnität huomiota miesten sanoihin.
Niin. Jumala on myös mies. Mitä sanot?
- Anonyymi
Kaikki meni juutalaisten ajatuksenjuoksun mukaan.Miksi edes käytät niin paljon vaivaa Raamatun lukemiseen, kun Jumala on myös mies, mutta sinä vihaat miehiä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi edes käytät niin paljon vaivaa Raamatun lukemiseen, kun Jumala on myös mies, mutta sinä vihaat miehiä.
Hyvä kysymys, todella.
Anonyymi kirjoitti:
Juutalaisuus Jahvella, joka on niiden mainostamiesi tutkijoiden löydöksenä Baal-jumala, eli VT:n saatana, palvotaan syntioppia, Jeesus opetti taivasten valtakunnasta, eikä synnistä. Huoh.
Jeesus ei ehkä opettanut biologiaa siten kuin sen tänään tunnemme, mutta ei siitä pidä loukkaantua, koska hän eli toisella aikakaudella ja toisessa kulttuurissa.
Anonyymi kirjoitti:
Väitätkö sinä, että tutkijat eivät tiedä Jeesuksen surmatun jumalanpilkasta vaikka se lukee Raamatussa?! Ja löytyy Stefanoksen puolustuspuheestakin?! No sun justuissa ei ole yleensäkään päätä eikä häntää.
Historiantutkijat eivät keskity pelkästään Raamattuun. Sekoitat teologian ja historiantutkimuksen keskenään.
Anonyymi kirjoitti:
Jeesus ei ensinnäkään ollut edes juutalainen eli benjaminin heimoa kuten Paavali, joka heimo Raamatun mukaan tappoi israelilaiset, vaan oli israelilainen itse, tähän on vihje eräässä Paavalin kirjeessä. Juutalaiset ovat varastaneet israelilaisten identiteetin.
Benjaminilaiset kuuluivat Israeliin. He olivat yksi kahdestatoista heimosta. Heidät erotettiin joukosta pahan tekonsa tähden.
- Anonyymi
Kaikki meni juutalaisten ajatuksenjuoksun mukaan.Falsum, olet nainen.
- Anonyymi
Jeesus ei ehkä opettanut biologiaa siten kuin sen tänään tunnemme, mutta ei siitä pidä loukkaantua, koska hän eli toisella aikakaudella ja toisessa kulttuurissa.
Mutta biologisesti hän oli edelleen mies. Miksi sitten kiinnität huomiota hänen sanoihinsa. Jumala on myös mies. Miksi siis kiinnostua teologiasta ollenkaan, kun vihaat miehiä.
.
- Anonyymi
Eiköhän kristinuskon perussanoma ole evankeliumi, siis ilosanoma Jeesuksesta Kristuksesta ja pelastuksesta, jonka Hän on meille valmistanut.
Paavali oli vain tietynlainen Sanan saattaja, apostoli, joka lähti viemään evankeliumin sanomaa pakanamaihin, siis "kaikille kansoille", kuten Jeesuksen lähetyskäskyssä sanotaan.- Anonyymi
Vedit mutkat suoriksi. Se Paavalin oma evankeliumi Jeesuksen kiroamisesta Kristuksena (tosi Jumala) ristiin, johtaa tulen liekkeihin Jahven luo 1. Kor. 11-13 , joka Jahve jo Mooseksen kirjoissa puhuu palavasta pensaasta, ja jota Jahvea Jeesus vastusti, ja tuli tuomituksi jumalanpilkasta Raamatun mukaan kuolemaan. Siitä on todellisuudessa ilosanoma kaukana. Voi olla, että Jeesuksellakin olisi jotakin sanomista hänen käyttämisestään teurastettuna lampaana Jahvelle uhrilahjana. Oletko ajatellut?
- Anonyymi
Raamatun mukaan - ja Paavalin sanoin hänen Roomalaiskirjeen 7. luku - tällä pelastuu vain palvelemaan lihalla synnin lakia. Jeesuksen lähetyskäskyllä, joka liittyy taivasten valtakunnan tulemiseen maanpäälle, tällä Paavalin syntiopilla ei ole mitään tekemistä. Ettekö te erota edes helvettiä taivaasta?!
Anonyymi kirjoitti:
Vedit mutkat suoriksi. Se Paavalin oma evankeliumi Jeesuksen kiroamisesta Kristuksena (tosi Jumala) ristiin, johtaa tulen liekkeihin Jahven luo 1. Kor. 11-13 , joka Jahve jo Mooseksen kirjoissa puhuu palavasta pensaasta, ja jota Jahvea Jeesus vastusti, ja tuli tuomituksi jumalanpilkasta Raamatun mukaan kuolemaan. Siitä on todellisuudessa ilosanoma kaukana. Voi olla, että Jeesuksellakin olisi jotakin sanomista hänen käyttämisestään teurastettuna lampaana Jahvelle uhrilahjana. Oletko ajatellut?
Ja Jeesus kutsui tätä juutalaisten jumalaa isäkseen.
- Anonyymi
Ja Jeesus kutsui tätä juutalaisten jumalaa isäkseen.
Miksi kiinnität huomiota Jeesuksen sanoihin, hänhän on mies. Miksi siis kiinnostua teologiasta ollenkaan, kun vihaat miehiä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi kiinnität huomiota Jeesuksen sanoihin, hänhän on mies. Miksi siis kiinnostua teologiasta ollenkaan, kun vihaat miehiä.
Joko 100-prosenttisesti feministinen tai ei lainkaan. Jumala on myös mies.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joko 100-prosenttisesti feministinen tai ei lainkaan. Jumala on myös mies.
Miten feministi voi olla kiinnostunut Jumalasta, joka on mies?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten feministi voi olla kiinnostunut Jumalasta, joka on mies?
...joten nainen vaietkoon tällä palstalla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
...joten nainen vaietkoon tällä palstalla.
Jumala on mies.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olisko se poikkeus?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olisko se poikkeus?
Ei ole poikkeuksia täällä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jumala on mies.
On todella ristiriitaista vihata kaikkia miehiä, mutta väittää samalla kinastella täällä miesten asioista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On todella ristiriitaista vihata kaikkia miehiä, mutta väittää samalla kinastella täällä miesten asioista.
”nainen vaietkoon seurakunnassa” , ”mies on naisen pää”.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hän on osallistunut hindukeskusteluihin muilla palstoilla. Miksi? Joko olet siis täysi kristitty tai täysi hindu. Joko tai. Ei keskitietä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hän on osallistunut hindukeskusteluihin muilla palstoilla. Miksi? Joko olet siis täysi kristitty tai täysi hindu. Joko tai. Ei keskitietä.
Ei pidä sekoittaa eri uskontoja keskenään.
- Anonyymi
Pitää osata erottaa nämä kaksi asiaa toisistaan Taivasten valtakunta joka on Pyhä ja synnitön ja ihminen ja koko luomakunta, joka on synnin turmelema.
Jeesus on "välimies" Jumalan ja ihmisen välillä. Taivaassa ei ole syntiä, mutta maailmassa on. "Jeesus sanoi kukaan ei tule Isän luo, muutoin kun Minun kauttani". Jeesus on sovittanut ihmisten synnin ristin kuolemallaan, ja siten mahdollistanut Jumalan ja ihmisen välisen yhteyden. Tavallaan niinkuin puhdistanut synnin ihmisestä, jotta ihmisestä tulisi myös synnitön ja siten taivaskelpoinen.- Anonyymi
Vai taivasten valtakunta on synnitön?! Voiko sitten Jumalan paratiisissa olla Saatana ja synti, johon koko uskontosi perustuu?
Pahimpia harhoja ja ekstyksiä tosin on....Kerran pelastettu aina pelastettu oppi joka on suoraan raamatun opetusta eli Jumalan opetusta vastaan.
Tässä syntiasiassa Jumala kyllä tuntee ja näkee Kristityn sydämmen tilan ja nimenomaan tulee kysykseen sanat...tekee tahallisesti syntiä...on paatunut sydämmeltään.....on jopa polttomerkattu ,että silloin tilanne on paha.
Siksi kristityn täytyy Jumalan kanssa käsitellä asiat koko ajan maallisella vaelluksellaan ja pyrkiä vaeltamaan Hengessä sillä Hengessä vaeltaminen estää niitä ns lihan himoja mitä meissä jokaisessa on ja on alusta asti ollut.
Sitä on kristityn vaellus eli ihmisen vaellus joista kukaan ei ole täydellinen tai on pataloginen valehtelija.- Anonyymi
Oliko mielestäsi Jumalan paratiisissa Saatana Luojajumalan luvalla houkuttelemassa ihmistä syntiin, jolloin syntyi perisynti ja kaikista ihmisistä tuli syntisiä?
- Anonyymi
MrHyvis, sinun syntijumalasi on Saatana, jonka kanssa pidät neuvonpitoa. Jeesus vastusti tuota jumaluutta ja tapettiin jumalanpilkasta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
MrHyvis, sinun syntijumalasi on Saatana, jonka kanssa pidät neuvonpitoa. Jeesus vastusti tuota jumaluutta ja tapettiin jumalanpilkasta.
Kyseessä on Jahve, tulivuoren jumala 4000 vuoden takaa, joka vaatii myös ihmisuhreja kuten lapsia uhrattavaksi itselleen. Ja tälle jumaluudelle Jeesus tosi Jumalana on ristille kirottu uhri kristinuskon mukaan.
- Anonyymi
MrHyvis, sinä olet patologinen valehtelija, se on siellä ihan ketjun alussa todistettu. Pidät kiinni saamastasi uhrista, Jeesus nimisestä, ristille kuoliaaksi kidutettuna valheen voimin ahneuttasi, kun olet todellisuudessa vastuussa ihan itse kaikista teoistasi. Raamatun mukaan.oppisi johtaakin helvertiin. Löytyy edelleen 1.Kor.3:13 ja sinun uhrisi kirous löytyy Gal.3:13.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
MrHyvis, sinä olet patologinen valehtelija, se on siellä ihan ketjun alussa todistettu. Pidät kiinni saamastasi uhrista, Jeesus nimisestä, ristille kuoliaaksi kidutettuna valheen voimin ahneuttasi, kun olet todellisuudessa vastuussa ihan itse kaikista teoistasi. Raamatun mukaan.oppisi johtaakin helvertiin. Löytyy edelleen 1.Kor.3:13 ja sinun uhrisi kirous löytyy Gal.3:13.
Ja kiroaminen, mihin käytetään tietysti saatanaa apuna, johtaa helvettiin, eikä taivaaseen. Tämän ymmärtämiseen ei tarvita kuin kaksi aivosolua. Ja näin se on myös Raamatussa.
Anonyymi kirjoitti:
Sinä olet saatanan oma ...poistu herjaamasta.
Anonyymi kirjoitti:
Poistu saatana pilkkaamasta.
Anonyymi kirjoitti:
Kyseessä on Jahve, tulivuoren jumala 4000 vuoden takaa, joka vaatii myös ihmisuhreja kuten lapsia uhrattavaksi itselleen. Ja tälle jumaluudelle Jeesus tosi Jumalana on ristille kirottu uhri kristinuskon mukaan.
Ristille kuoli "tosi profeetta", "tosi vanhurskauden opettaja", "tosi pappi", "tosi rabbi" ja "tosi eksorkisti".
Joo, et ehkä tykkää juutalaisten ajattelutavasta tai siitä, että Jeesus ei tiennyt kaikkea, mutta sille nyt ei voi mitään.Anonyymi kirjoitti:
Temppelihäiriköinti oli epäilemättä se, mikä huolestutti ihmisiä.
Papit olivat vaatineet oikeudekseen myydä uhrieläimiä ja temppelistä oli tullut kauppakeskus.
Jeesusta tämä selvästi harmitti.- Anonyymi
Papit olivat vaatineet oikeudekseen myydä uhrieläimiä ja temppelistä oli tullut kauppakeskus.
Jeesusta tämä selvästi harmitti.Pistäpä lukien vaikka wikipedia Pyhä Stefanos, joka opetti Jeesuksen opetuksi ja kivitettiin kuoliaaksi jumalanpilkasta, niin näet mikä 'Jeesusta selvästi harmitti'. Tästä harmituksestaan myös hänet kidutettiin kuoliaaksi jumalanpilkasta naulaamalla ristiin tarinan mukaan
Anonyymi kirjoitti:
Pistäpä lukien vaikka wikipedia Pyhä Stefanos, joka opetti Jeesuksen opetuksi ja kivitettiin kuoliaaksi jumalanpilkasta, niin näet mikä 'Jeesusta selvästi harmitti'. Tästä harmituksestaan myös hänet kidutettiin kuoliaaksi jumalanpilkasta naulaamalla ristiin tarinan mukaan
"Minun isäni huoneesta ette tee markkinapaikkaa!"
Tuo ilmaisee jo ihan tarpeeksi hyvin, että Jeesus suuttui koska papeista oli tullut nyt jonkinlaisia kaupustelijoita.- Anonyymi
MrHyvis kirjoitti:
Poistu saatana pilkkaamasta.
No sitten sinun pitäisi hylätä Jahven syntien valtakunta ja lopettaa palvomasta Jeesusta teurastettuna lammasuhrina Jahve Perkeleelle, eikä auta mennä sitren syömään tätä myöskään kannibalistisella ihmissyöntiriitillä Raamatun mukaan kuvitellen veren ja ruumiin olevan todellisesti läsnä Paavalin sanoin julistaaksesi Herran kuolemaa. Kipaisepa peilin eteen, MrHyvis. Joka ainoa minun sanani, kun kirjoitan on suraan Raamatusta. Sinä kyykäärmeen sikiö!! Jeesuksen pettäjä!!
- Anonyymi
Jeesusta tämä selvästi harmitti.Tajuatko sinä pässi mistä uskonnosta on kyse, jos uhrataan ihmisiä tai eläimiä?!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tajuatko sinä pässi mistä uskonnosta on kyse, jos uhrataan ihmisiä tai eläimiä?!
Juu, ihan pikkusen Jeesusta tosiaan harmitti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juu, ihan pikkusen Jeesusta tosiaan harmitti.
Lisäystä vielä. Olettetekylläyhtiäsekopäitä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lisäystä vielä. Olettetekylläyhtiäsekopäitä.
Kyllä olen.kauhuissani taas pääsiäisviikosta, että missä ja miten paljon lapsia taas Jahvelle polttouhrataan ja syödään. Jos silmien edessä oleva Raamattukaan ei yhtään kolise tyhmään päähän, niin mitä kaikkea sen varjolla Jumalan kunniaksi tehdäänkään.
Anonyymi kirjoitti:
Tajuatko sinä pässi mistä uskonnosta on kyse, jos uhrataan ihmisiä tai eläimiä?!
Kyse oli juutalaisuudesta. Juutalainen rabbi puolusti temppeliä.
- Anonyymi
Ristille kuoli "tosi profeetta", "tosi vanhurskauden opettaja", "tosi pappi", "tosi rabbi" ja "tosi eksorkisti".
Joo, et ehkä tykkää juutalaisten ajattelutavasta tai siitä, että Jeesus ei tiennyt kaikkea, mutta sille nyt ei voi mitään.Ai että en tykkää, kun ihmidiä kidutetaan kuoliaaksi jumalina tai eläimiä ja lapsia polttourataan Saatanalle ja syödään ne. Voi vutsi, onkohan mussa jotakin vikaa?!
Anonyymi kirjoitti:
Ai että en tykkää, kun ihmidiä kidutetaan kuoliaaksi jumalina tai eläimiä ja lapsia polttourataan Saatanalle ja syödään ne. Voi vutsi, onkohan mussa jotakin vikaa?!
En tykkää siitä, että Hitler murhasi juutalaisia enkä siitä, että alkuperäiskansoja tapettiin ja kulttuureja tuhottiin, mutta en silti ala kirjoittamaan historiaa uudelleen, enkä väitä, että Stalin olikin munkki, joka meditoi monta tuntia päivässä ja eli hyvin askeettisesti harmoniassa luonnon kanssa.
Anonyymi kirjoitti:
No sitten sinun pitäisi hylätä Jahven syntien valtakunta ja lopettaa palvomasta Jeesusta teurastettuna lammasuhrina Jahve Perkeleelle, eikä auta mennä sitren syömään tätä myöskään kannibalistisella ihmissyöntiriitillä Raamatun mukaan kuvitellen veren ja ruumiin olevan todellisesti läsnä Paavalin sanoin julistaaksesi Herran kuolemaa. Kipaisepa peilin eteen, MrHyvis. Joka ainoa minun sanani, kun kirjoitan on suraan Raamatusta. Sinä kyykäärmeen sikiö!! Jeesuksen pettäjä!!
Mene muualle...ja ota lääkkeesi jos auttaa.
Sinähän oot ihan sekaisin.- Anonyymi
MrHyvis kirjoitti:
Mene muualle...ja ota lääkkeesi jos auttaa.
Sinähän oot ihan sekaisin.Sinun oppisi perustuu tosi Jumalan käyttämiseen teurastettuna uhrilampaana itsesi puolesta Saatana Jahvelle Raamatun mukaan, että saat tehdä sitä pahaa mitä vihaat, ja tämä totuus ei Raamatusta poistu minun lääkityksellä. Ja tällä opilla menet Raamatun mukaan helvetin liekkeihin Jahve Jumalasi luo, joka on todellisuudessa Raamatun Saatana, jolle uhraat Jumalan Jeesuksen Kristus hahmossa ristille kirottuna. (Gal.3:13)
Anonyymi kirjoitti:
Sinun oppisi perustuu tosi Jumalan käyttämiseen teurastettuna uhrilampaana itsesi puolesta Saatana Jahvelle Raamatun mukaan, että saat tehdä sitä pahaa mitä vihaat, ja tämä totuus ei Raamatusta poistu minun lääkityksellä. Ja tällä opilla menet Raamatun mukaan helvetin liekkeihin Jahve Jumalasi luo, joka on todellisuudessa Raamatun Saatana, jolle uhraat Jumalan Jeesuksen Kristus hahmossa ristille kirottuna. (Gal.3:13)
Sinä olet oikeasti tyyppi sekaisin.
Se nähdään aikanaan kuka menee minnekkin.
Joh. 8:44
Te olette isästä perkeleestä, ja isänne himoja te tahdotte noudattaa. Hän on ollut murhaaja alusta asti, ja totuudessa hän ei pysy, koska hänessä ei totuutta ole. Kun hän puhuu valhetta, niin hän puhuu omaansa, sillä hän on valhettelija ja sen isä.
Lihassa noudetaan lihan himoka ja silloin ei ole ihminen otollinen . Lihallinen ihminen ei ole Jumalalle otollinen eikä liha tulekkaan mutta Hengellinen ihminen on ja on matkalla Taivaaseen..- Anonyymi
Tajuatko Jeesus sanoo tuon juutalaiselle fariseukselle heidän Jumala Jahvesta, joka samainen fariseus teki kristinuskon teille Jeesuksesta uhrina Jahvelle, jota oppia te nyt palvotte kristinuskona tuon perkeleen ollessa virallisesti teidän jumalanne?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tajuatko Jeesus sanoo tuon juutalaiselle fariseukselle heidän Jumala Jahvesta, joka samainen fariseus teki kristinuskon teille Jeesuksesta uhrina Jahvelle, jota oppia te nyt palvotte kristinuskona tuon perkeleen ollessa virallisesti teidän jumalanne?
Lue vaikka wikipedia Jahve ja tämän loistavan jumaluuden taustat. Varsinkin nimi Asera, Jahven äiti/vaimo on vaikuttava, löytyy 2.Kuningasten kirjan , luku 23, kun Jahvelle ja Aseralle rakenntttuja lasten polttouhripaikkoja tuhotaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lue vaikka wikipedia Jahve ja tämän loistavan jumaluuden taustat. Varsinkin nimi Asera, Jahven äiti/vaimo on vaikuttava, löytyy 2.Kuningasten kirjan , luku 23, kun Jahvelle ja Aseralle rakenntttuja lasten polttouhripaikkoja tuhotaan.
Mutta hyvin kelpaa kristityille Jumalaksi vuonna 2022. Ja jäljet on nähtävissä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta hyvin kelpaa kristityille Jumalaksi vuonna 2022. Ja jäljet on nähtävissä.
Mutta ei kelpaa Jeesuksen opetus taivasten valtakunnasta eikä hyvä isä Jumala, joka teidän opissanne on myös Jahvelle uhrilahja. Ja te siat vielä puolustatte tätä oppia ja Jeesuksen uhraamista teurastettuna lampaana kuvitellen siitä olevan hyötyä. Menette Raamatun mukaan helvettiin tällä opillanne.
Anonyymi kirjoitti:
Ja samalla Jeesus kutsuu isäkseen juutalaisten jumalaa.
Johannes Kastaja sanoo fariseuksille "älkää luulko, että te voitte sanoa 'olemmehan me Abrahamin lapsia'".
Miksi he eivät voineet niin sanoa? Siksikö, että verilinja poikkesi vai siksi että he osoittivat olevansa henkisesti niin kaukana hänestä?
Eiköhän se ole jälkimmäinen. Fariseukset osoittavat samalla tavoin katkaisseensa välinsä jumalaan kuin Abrahamiin vaikka heillä onkin sama jumala kuin Jeesuksella.Anonyymi kirjoitti:
Mutta ei kelpaa Jeesuksen opetus taivasten valtakunnasta eikä hyvä isä Jumala, joka teidän opissanne on myös Jahvelle uhrilahja. Ja te siat vielä puolustatte tätä oppia ja Jeesuksen uhraamista teurastettuna lampaana kuvitellen siitä olevan hyötyä. Menette Raamatun mukaan helvettiin tällä opillanne.
Mutta Rakas !!! Jos Pyhä Raamattu valehtele niin silloin Jumala on tullut valehtelija ja silloin ollaan kaikki uskovaiset menossa helvettiin paisi sinä ja uskonnottamat.
No minä luotaan Pyhä Raamattu ja Jumala . Hän ei petä meidät !!!!- Anonyymi
Savis kirjoitti:
Mutta Rakas !!! Jos Pyhä Raamattu valehtele niin silloin Jumala on tullut valehtelija ja silloin ollaan kaikki uskovaiset menossa helvettiin paisi sinä ja uskonnottamat.
No minä luotaan Pyhä Raamattu ja Jumala . Hän ei petä meidät !!!!Teidän Jumalanne Jahve Jeesuksen sanoin on itse isä Perkele ja kaiken valheen isä, jolle te Paavalin opilla palvotte Jeesusta verellään uutena liittona teurastettuna pääsiäisen uhrilampaana.
- Anonyymi
Savis kirjoitti:
No minä luotaan Pyhä Raamattu ja Jumala . Hän ei petä meidät !!!!Uskontoon kuuluu Jumala ja Saatana ja te olette lähteneet palvomaa Jeesusta tosi Jumalana/uhrilampaana tsenne puolesta Raamatun saatanan opin houkuttelemana.
- Anonyymi
Ja samalla Jeesus kutsuu isäkseen juutalaisten jumalaa.
Johannes Kastaja sanoo fariseuksille "älkää luulko, että te voitte sanoa 'olemmehan me Abrahamin lapsia'".
Miksi he eivät voineet niin sanoa? Siksikö, että verilinja poikkesi vai siksi että he osoittivat olevansa henkisesti niin kaukana hänestä?
Eiköhän se ole jälkimmäinen. Fariseukset osoittavat samalla tavoin katkaisseensa välinsä jumalaan kuin Abrahamiin vaikka heillä onkin sama jumala kuin Jeesuksella.Jeesuksen puhuma Jumala on edelleenkin taivasten valtakunna isä, ei Paavalin syntiopin Jahve perkele, Jeesuksen sanoin, jolle hän Paavalin opissa on uhrilahja tosi Jumalana. Lue nyt, tana, vaikka se Augsburgin tunnustus. Ei kai tosi Jumala voi olla itselleen teurastettu uhrilammas?!
Anonyymi kirjoitti:
Uskontoon kuuluu Jumala ja Saatana ja te olette lähteneet palvomaa Jeesusta tosi Jumalana/uhrilampaana tsenne puolesta Raamatun saatanan opin houkuttelemana.
Olet näköjään rakas laatimassa uuden opin missä perkele on päähenkilö..
Anonyymi kirjoitti:
Jeesuksen puhuma Jumala on edelleenkin taivasten valtakunna isä, ei Paavalin syntiopin Jahve perkele, Jeesuksen sanoin, jolle hän Paavalin opissa on uhrilahja tosi Jumalana. Lue nyt, tana, vaikka se Augsburgin tunnustus. Ei kai tosi Jumala voi olla itselleen teurastettu uhrilammas?!
Ei Jeesus itseään jumalaksi sanokaan. Oppilaat sanovat häntä rabbiksi, profeetaksi ja herraksi.
Hän ei myöskään antanut Augsburgin uskontunnustusta sen enempää kuin Paavalikaan.
Juutalaisten jumala oli epäilemättä tuon rabbin jumala.
Eihän kyseessä olekaan se miten asiat oikeasti ovat vaan mitä Jeesus ajatteli.Anonyymi kirjoitti:
Uskontoon kuuluu Jumala ja Saatana ja te olette lähteneet palvomaa Jeesusta tosi Jumalana/uhrilampaana tsenne puolesta Raamatun saatanan opin houkuttelemana.
No sitten olemme Rakas lähteneet seuraamaan Oikea Jumala !!!!
Kysy nyt Jumalalta kenen Jumala sinä palvoat ????Verum_an_falsum kirjoitti:
Ei Jeesus itseään jumalaksi sanokaan. Oppilaat sanovat häntä rabbiksi, profeetaksi ja herraksi.
Hän ei myöskään antanut Augsburgin uskontunnustusta sen enempää kuin Paavalikaan.
Juutalaisten jumala oli epäilemättä tuon rabbin jumala.
Eihän kyseessä olekaan se miten asiat oikeasti ovat vaan mitä Jeesus ajatteli.Mutta Jeesus ei paljastunut heille koskaan suoraan että Hän on Jumala ja heidän Messias..Vasta ihan lopuksi hän sanoi näin Rakas .
Niin kauan olen teidän kanssa olen ollut ja 8 Filippus sanoi hänelle: "Herra, näytä meille Isä, niin me tyydymme".
9 Jeesus sanoi hänelle: "Niin kauan aikaa minä olen ollut teidän kanssanne, etkä sinä tunne minua, Filippus! Joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän; kuinka sinä sitten sanot: 'Näytä meille Isä'?
10 Etkö usko, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa? Niitä sanoja, jotka minä teille puhun, minä en puhu itsestäni; ja Isä, joka minussa asuu, tekee teot, jotka ovat hänen.
11 Uskokaa minua, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa; mutta jos ette, niin uskokaa itse tekojen tähden.
Siis Hän oli sekä Poka että Isä samanaikaisesti täysin Yhtä.. Uskokaa nyt jo !!Savis kirjoitti:
Mutta Jeesus ei paljastunut heille koskaan suoraan että Hän on Jumala ja heidän Messias..Vasta ihan lopuksi hän sanoi näin Rakas .
Niin kauan olen teidän kanssa olen ollut ja 8 Filippus sanoi hänelle: "Herra, näytä meille Isä, niin me tyydymme".
9 Jeesus sanoi hänelle: "Niin kauan aikaa minä olen ollut teidän kanssanne, etkä sinä tunne minua, Filippus! Joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän; kuinka sinä sitten sanot: 'Näytä meille Isä'?
10 Etkö usko, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa? Niitä sanoja, jotka minä teille puhun, minä en puhu itsestäni; ja Isä, joka minussa asuu, tekee teot, jotka ovat hänen.
11 Uskokaa minua, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa; mutta jos ette, niin uskokaa itse tekojen tähden.
Siis Hän oli sekä Poka että Isä samanaikaisesti täysin Yhtä.. Uskokaa nyt jo !!Jumala oli myös muissa profeetoissa ja teki ihmeitä näitten kautta. Hekin puhuivat jumalan nimissä. Ovatko hekin jumalia?
Anonyymi kirjoitti:
Jeesuksen puhuma Jumala on edelleenkin taivasten valtakunna isä, ei Paavalin syntiopin Jahve perkele, Jeesuksen sanoin, jolle hän Paavalin opissa on uhrilahja tosi Jumalana. Lue nyt, tana, vaikka se Augsburgin tunnustus. Ei kai tosi Jumala voi olla itselleen teurastettu uhrilammas?!
Se on sinun käsitys perkeleestä että >> Paavalin syntiopin Jahve perkele, Jeesuksen sanoin, jolle hän Paavalin opissa on uhrilahja tosi Jumalana ..
- Anonyymi
Jeesus oli miehinen miesten mies, Tooran mukaan hänellä iso elin.
Toista kuin sumalaisilla miehillä keskikoko 13,7cm eli kamalaa kyllä yli 49% pienempi!!!
😁Mitä rakas sun irstaus ja haureus ateistipalstalta tänne sovi ??? Te parannusta että saat elää iankaikkisesti Taivaassa !!
- Anonyymi
Savis kirjoitti:
Mitä rakas sun irstaus ja haureus ateistipalstalta tänne sovi ??? Te parannusta että saat elää iankaikkisesti Taivaassa !!
Onko sullakin nakin kokoinen?
😁 Anonyymi kirjoitti:
Onko sullakin nakin kokoinen?
😁Mieti mielummin rakas , että minnekö sä joudut irstaan ja lenkkimakkaran kanssa kun kuolet. Koska nyt ei hyvältä näyttää..
- Anonyymi
Savis kirjoitti:
Mieti mielummin rakas , että minnekö sä joudut irstaan ja lenkkimakkaran kanssa kun kuolet. Koska nyt ei hyvältä näyttää..
Sinäkin kiemurtelet joka tapauksessa pikku kyykäärmeesi kanssa käärmeiden kolosta synnittömäksi, kuten aloituksesta ilmenee.
"Room. <<<7:25 Kiitos Jumalalle Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, kautta! Niin minä siis tämmöisenäni palvelen mielellä Jumalan lakia, mutta lihalla synnin lakia.<<<
Tähän viitaten Luther kirjoittaa, ettei uskovan tekemää syntiä merkitä ollenkaan hänen tililleen." Anonyymi kirjoitti:
Sinäkin kiemurtelet joka tapauksessa pikku kyykäärmeesi kanssa käärmeiden kolosta synnittömäksi, kuten aloituksesta ilmenee.
"Room. <<<7:25 Kiitos Jumalalle Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, kautta! Niin minä siis tämmöisenäni palvelen mielellä Jumalan lakia, mutta lihalla synnin lakia.<<<
Tähän viitaten Luther kirjoittaa, ettei uskovan tekemää syntiä merkitä ollenkaan hänen tililleen."Täytyykö alkaa kiittää Luther jakiitoksen kanssa mennä lihassa alkoon tänään mutta ensin täytyy ryöstä jonkun että on raha sinne mennä. Ja senjälkeen kun on vedetty puoli pullo niin huoratalo toteuttamaan Lutherin liahlliset nautinnot ja senjälkeen vedetään loput pullosta ja mennään kotiin pieksimään lapset ja vaimo jolloin hän soittaa polisit paikkalle ja aamulla sitten herätään ja todetaan että ihana tät ei voi merkata minun tilille koska Luther on niin sanonut ja poliisit on sitten ymmällä mikä uskova tämä on ja minusta kirjoitetaan iltalehdessä jossa kaikki nauraa että olipa Luther melkoinen epeli..
No kun tuo lutherin liperaalinen liusuva syntiin oppi josta ei kannetaan mitään vastuu Jumalan edessä on kyllä ?? Niin olis hauska muuten mutta kun on niin tappava . Siis iankaikkisesti tappava helvettiin että pysy kaukana kehoitan teitä..
- Anonyymi
Savis kirjoitti:
Täytyykö alkaa kiittää Luther jakiitoksen kanssa mennä lihassa alkoon tänään mutta ensin täytyy ryöstä jonkun että on raha sinne mennä. Ja senjälkeen kun on vedetty puoli pullo niin huoratalo toteuttamaan Lutherin liahlliset nautinnot ja senjälkeen vedetään loput pullosta ja mennään kotiin pieksimään lapset ja vaimo jolloin hän soittaa polisit paikkalle ja aamulla sitten herätään ja todetaan että ihana tät ei voi merkata minun tilille koska Luther on niin sanonut ja poliisit on sitten ymmällä mikä uskova tämä on ja minusta kirjoitetaan iltalehdessä jossa kaikki nauraa että olipa Luther melkoinen epeli..
Onko se Lutherin vika, jos Paavali Raamatussa on teille tuollaisen opin tehnyt? Sehän perustuu Paavalin mukaan juuri siihen, että tekee sitä pahaa mitä vihaa, eikä pysty olemaan tekemättä .Juuri sen takia Jeesus Kristuksena ja tosi Jumalana on Raamatun mukaan teurastettu pääsiäisen lampaana Paavalin toimesta. Luther vain kertoo mitä Raamatussa lukee.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko se Lutherin vika, jos Paavali Raamatussa on teille tuollaisen opin tehnyt? Sehän perustuu Paavalin mukaan juuri siihen, että tekee sitä pahaa mitä vihaa, eikä pysty olemaan tekemättä .Juuri sen takia Jeesus Kristuksena ja tosi Jumalana on Raamatun mukaan teurastettu pääsiäisen lampaana Paavalin toimesta. Luther vain kertoo mitä Raamatussa lukee.
Ja nyt te palvotte Jeesusta jumalauhrina juuri tästä syystä Jahven kanssa tämän verellä liitona, käyttämällä opin mukaan tosi Jumalaa uhrinanne. Tämän nimi on kristinusko.
Anonyymi kirjoitti:
On se juuri Lutherin vika , että hän teki tuollaisen opin , vääristelemällä Paavalin opit , joka tulis tulkita kokonaisena ,. eikä ottaa vain osa ja näyttää , että joooo Paavali jatkoi hirveänä synnintekijänä.
Mene sinäkin samalla evällä. Huh huh sitä Luther joka jäi synnissä ja lihassa , kun ei löytänyt Ristinkuoleman salaisuus , että olis vapautunut. !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!- Anonyymi
Savis kirjoitti:
On se juuri Lutherin vika , että hän teki tuollaisen opin , vääristelemällä Paavalin opit , joka tulis tulkita kokonaisena ,. eikä ottaa vain osa ja näyttää , että joooo Paavali jatkoi hirveänä synnintekijänä.
Mene sinäkin samalla evällä. Huh huh sitä Luther joka jäi synnissä ja lihassa , kun ei löytänyt Ristinkuoleman salaisuus , että olis vapautunut. !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Ilman Lutheria sinäkään et olisi noin sekaisin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ilman Lutheria sinäkään et olisi noin sekaisin.
Luterilaiset sekavuuttaan ei tajua minkälaisessa uskonnossa elävät.
😁 Anonyymi kirjoitti:
Luterilaiset sekavuuttaan ei tajua minkälaisessa uskonnossa elävät.
😁NO RAKKAAT !!
ON se niin järkyttävä kun se uskonto tuottaa lespopiispoja Ruotsissa ja homo Pridekirkkoja Suomessa ja kaikkila on Paavin siunaus päällä joka kehotta uskovat rukoilla Jumalan äiti mukama. On se järkyttävä Paavi että istuu pallilla jossa on julistanut olevan Jumalan sijainen.. Ja siinä ekumeeniassa ja sen henkivallan alla olette.
Puhumatta vauvakastejumala joka kastaa vauva ja sitten vauva on menossa Taivaaseen ilman Evankeiumia,, eikä myöskään ole ottanut Jeesusta vastaan , joka olis tehnyt hänet Jumalan lapsiksi .
Koska kaikki jotka ottivat Jeesusta vastaan tulivat Jumalan lapsiksi on kirjoitettu.
Ja sinne perkelen asettama vauvakaste minunkin ateistivanhemmat vei minut heidän vanhempien, sukulaisten ja tuttavien vuoksi pappin luokse , joka ripotteli vettä mun päähän joka ei tehnyt minulle mitään .. Mutta lutheilaiset kun oltiin niin piti kaikki rituaalit käydä läpi. huh huh...- Anonyymi
Savis kirjoitti:
NO RAKKAAT !!
ON se niin järkyttävä kun se uskonto tuottaa lespopiispoja Ruotsissa ja homo Pridekirkkoja Suomessa ja kaikkila on Paavin siunaus päällä joka kehotta uskovat rukoilla Jumalan äiti mukama. On se järkyttävä Paavi että istuu pallilla jossa on julistanut olevan Jumalan sijainen.. Ja siinä ekumeeniassa ja sen henkivallan alla olette.
Puhumatta vauvakastejumala joka kastaa vauva ja sitten vauva on menossa Taivaaseen ilman Evankeiumia,, eikä myöskään ole ottanut Jeesusta vastaan , joka olis tehnyt hänet Jumalan lapsiksi .
Koska kaikki jotka ottivat Jeesusta vastaan tulivat Jumalan lapsiksi on kirjoitettu.
Ja sinne perkelen asettama vauvakaste minunkin ateistivanhemmat vei minut heidän vanhempien, sukulaisten ja tuttavien vuoksi pappin luokse , joka ripotteli vettä mun päähän joka ei tehnyt minulle mitään .. Mutta lutheilaiset kun oltiin niin piti kaikki rituaalit käydä läpi. huh huh...Hyvä kun muistutit paavista, Jumalan sijaisesta maanpäällä. Kaikesta päätellen tämä nykyinen paavi ei sijaistakaan Jahve-jumalaa, vaan Jeesuksen puhumaa taivasten valtakunnan Isä Jumalaa.
<<Yksi lehtijuttu aiheutti valtavan kohun Vatikaanissa: totesiko paavi, että helvettiä ei ole olemassa?
Pääsiäisviikolla julkisuuteen tuli artikkeli, jonka mukaan paavi Franciscus olisi sanonut, että helvettiä ei ole olemassa.
30.3.2018 3:12
Pääsiäisviikko sai roomalaiskatolisten joukossa yllättävän käänteen, kun italialainen journalisti julkaisi haastattelun paavi Franciscuksen kanssa.
93-vuotias toimittaja Eugenio Scalfari kertoi paavin sanoneen, että helvettiä ei ole olemassa.
Scalfari on tunnettu ateisti. Tästä huolimatta hänet tunnetaan paavin ystävänä. Hän tapasi paavin vähän aikaa sitten ja kirjoitti kysymys-vastaus -tyyppisen jutun keskustelustaan paavin kanssa.
Scalfarin artikkelissa hän kysyy paavilta, minne ”pahat sielut” menevät ja missä heitä rangaistaan. Artikkelin mukaan paavi vastasi näin:
– Heitä ei rangaista. Ne jotka katuvat, saavat Jumalan armahduksen. Mutta he, jotka eivät kadu, ja joille ei voi antaa anteeksi, katoavat. Helvettiä ei ole olemassa, mutta syntisten sielujen katoaminen on.
Artikkeli keräsi valtavan huomion uskovien keskuudessa. Vatikaani kiirehti kiirastorstaina kumoamaan Scalfarin kirjoitukset. Vatikaanin mukaan toimittaja oli siteerannut paavia väärin.
Vatikaanista kerrotaan, että paavi ei ollut antanut Scalfarille lupaa haastatteluun. Kyseessä oli pikemminkin hänen tulkintansa keskustelusta, eikä paavin kirjaimellisia sanomisia.
Uutistoimisto Reuters kertoo, että Italian toiseksi suurimman sanomalehden La Repubblican perustaja Scalfari on tunnettu siitä, että hän ei kirjoita muistiinpanoja tai nauhoita haastatteluja. Hän koostaa keskustelut myöhemmin pitkiksi artikkeleiksi.
Reutersin mukaan kyseessä oli jo kolmas kerta, kun Vatikaani antaa lausunnon Scalfarin paavia koskevista kirjoituksista. Vuonna 2014 hän oli kirjoittanut, että paavi olisi luopunut synnin käsitteestä.<<
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000005624217.html
Syntiä ei ole, eikä helvettiä ole. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyvä kun muistutit paavista, Jumalan sijaisesta maanpäällä. Kaikesta päätellen tämä nykyinen paavi ei sijaistakaan Jahve-jumalaa, vaan Jeesuksen puhumaa taivasten valtakunnan Isä Jumalaa.
<<Yksi lehtijuttu aiheutti valtavan kohun Vatikaanissa: totesiko paavi, että helvettiä ei ole olemassa?
Pääsiäisviikolla julkisuuteen tuli artikkeli, jonka mukaan paavi Franciscus olisi sanonut, että helvettiä ei ole olemassa.
Pääsiäisviikko sai roomalaiskatolisten joukossa yllättävän käänteen, kun italialainen journalisti julkaisi haastattelun paavi Franciscuksen kanssa.
93-vuotias toimittaja Eugenio Scalfari kertoi paavin sanoneen, että helvettiä ei ole olemassa.
Scalfari on tunnettu ateisti. Tästä huolimatta hänet tunnetaan paavin ystävänä. Hän tapasi paavin vähän aikaa sitten ja kirjoitti kysymys-vastaus -tyyppisen jutun keskustelustaan paavin kanssa.
Scalfarin artikkelissa hän kysyy paavilta, minne ”pahat sielut” menevät ja missä heitä rangaistaan. Artikkelin mukaan paavi vastasi näin:
– Heitä ei rangaista. Ne jotka katuvat, saavat Jumalan armahduksen. Mutta he, jotka eivät kadu, ja joille ei voi antaa anteeksi, katoavat. Helvettiä ei ole olemassa, mutta syntisten sielujen katoaminen on.
Artikkeli keräsi valtavan huomion uskovien keskuudessa. Vatikaani kiirehti kiirastorstaina kumoamaan Scalfarin kirjoitukset. Vatikaanin mukaan toimittaja oli siteerannut paavia väärin.
Vatikaanista kerrotaan, että paavi ei ollut antanut Scalfarille lupaa haastatteluun. Kyseessä oli pikemminkin hänen tulkintansa keskustelusta, eikä paavin kirjaimellisia sanomisia.
Uutistoimisto Reuters kertoo, että Italian toiseksi suurimman sanomalehden La Repubblican perustaja Scalfari on tunnettu siitä, että hän ei kirjoita muistiinpanoja tai nauhoita haastatteluja. Hän koostaa keskustelut myöhemmin pitkiksi artikkeleiksi.
Reutersin mukaan kyseessä oli jo kolmas kerta, kun Vatikaani antaa lausunnon Scalfarin paavia koskevista kirjoituksista. Vuonna 2014 hän oli kirjoittanut, että paavi olisi luopunut synnin käsitteestä.<<
Syntiä ei ole, eikä helvettiä ole.Tämä on paavilta vuodelta 2013:
" Paavi suositteli, että ateistit tottelevat omaatuntoaan. Paavi Franciscus uskoo, että Jumala armahtaa niitäkin, jotka eivät usko häneen, jos he seuraavat omantuntonsa ääntä.
Paavi selvitti näkemyksiään tällä viikolla julkaistussa pitkässä avoimessa kirjeessä La Repubblica -sanomalehden perustajalle Eugenio Scalfarille, joka ei ole katolilainen. Paavi vastasi Scalfarin aiemmin lehdessä julkaisemiin kysymyksiin." - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämä on paavilta vuodelta 2013:
" Paavi suositteli, että ateistit tottelevat omaatuntoaan. Paavi Franciscus uskoo, että Jumala armahtaa niitäkin, jotka eivät usko häneen, jos he seuraavat omantuntonsa ääntä.
Paavi selvitti näkemyksiään tällä viikolla julkaistussa pitkässä avoimessa kirjeessä La Repubblica -sanomalehden perustajalle Eugenio Scalfarille, joka ei ole katolilainen. Paavi vastasi Scalfarin aiemmin lehdessä julkaisemiin kysymyksiin."<<<Paavi suositteli, että ateistit tottelevat omaatuntoaan.<<<
Uskovaisten ei kannata enää vaivautua, kun ovat jo helvettiin kerran matkalla. Anonyymi kirjoitti:
Hyvä kun muistutit paavista, Jumalan sijaisesta maanpäällä. Kaikesta päätellen tämä nykyinen paavi ei sijaistakaan Jahve-jumalaa, vaan Jeesuksen puhumaa taivasten valtakunnan Isä Jumalaa.
Syntiä ei ole, eikä helvettiä ole.No huh huh Rakkaat ! Ja tuollainen kirkko seuraatte sitten ja ioitsette paavista .. Vai helvetti ei ole olemassa. Paha pelkään että Paavi tule huomaamaan etä helvetti on olemassa kun kuolee...
Anonyymi kirjoitti:
<<<Paavi suositteli, että ateistit tottelevat omaatuntoaan.<<<
Uskovaisten ei kannata enää vaivautua, kun ovat jo helvettiin kerran matkalla.No tuskin hän nyt ihan noin asiaa tarkoitti vaan lähinnä , että ateistikin voi olla hyvä ihminen ja ei hän ihan väärässä tuossa ole etenkin katolilaisen kirkon johtajana tuon hyvin tietänee. Ei uskovaisuus automaattisesti merkitse mitään hyvää/korkeaa moraalia tai priimaa omatuntoa.
Anonyymi kirjoitti:
Tämä on paavilta vuodelta 2013:
Paavi selvitti näkemyksiään tällä viikolla julkaistussa pitkässä avoimessa kirjeessä La Repubblica -sanomalehden perustajalle Eugenio Scalfarille, joka ei ole katolilainen. Paavi vastasi Scalfarin aiemmin lehdessä julkaisemiin kysymyksiin."Paavi ,, Joopa joo Rakkaat . Siis ihna uuden oppi omasta omatunnosta millä pelastutaan eikä enää ainoastaan Jeesuksen Nimen kautta !!
Kyllä eletään lopun aikana..- Anonyymi
Savis kirjoitti:
Paavi ,, Joopa joo Rakkaat . Siis ihna uuden oppi omasta omatunnosta millä pelastutaan eikä enää ainoastaan Jeesuksen Nimen kautta !!
Kyllä eletään lopun aikana..Hyvähän se on etteivät esim. sarjamurhaajaraiskaajat saa armoa kääntyessään pappien puoleen synnit tunnustan.
Kiero on Luterilainen uskontunnustus.
😁 - Anonyymi
Savis kirjoitti:
Paavi ,, Joopa joo Rakkaat . Siis ihna uuden oppi omasta omatunnosta millä pelastutaan eikä enää ainoastaan Jeesuksen Nimen kautta !!
Kyllä eletään lopun aikana..Paavikin on lukenut Raamattua, että se Jeesuksen nimeen tekeminen, nimen kautta olikin laittomuuden tekemistä (Matt./)! Uskonto muuttuu nyt järkevämmäksi, ja muutos on alkanut jo äitikirkosta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyvähän se on etteivät esim. sarjamurhaajaraiskaajat saa armoa kääntyessään pappien puoleen synnit tunnustan.
Kiero on Luterilainen uskontunnustus.
😁Mitä kieroa luterilaisuudessa on?! Selkeä, selvä totuus. Toista se on katolisuudessa, kun siellä on muinoin jopa papit keksineet syntejä, että voidaan kerätä enemmän aneita kirkkokansalta. Sellainenkin synti heillä on ollut kuin neitsyt Marian raiskaaminen, siitä on saanut jo hyvät rahat. Olihan on oma pappi, jolla oli hyvä mielikuvitus keksimässä näitä syntejä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä kieroa luterilaisuudessa on?! Selkeä, selvä totuus. Toista se on katolisuudessa, kun siellä on muinoin jopa papit keksineet syntejä, että voidaan kerätä enemmän aneita kirkkokansalta. Sellainenkin synti heillä on ollut kuin neitsyt Marian raiskaaminen, siitä on saanut jo hyvät rahat. Olihan on oma pappi, jolla oli hyvä mielikuvitus keksimässä näitä syntejä.
Kaikesta tuosta näkyy, että minkälainen teatteri koko uskonto on ollut 2000 vuotta - luterilaiset ehkä vain vähän tosikoita ymmärtämään kaikkia uskonnon hienouksia.
- Anonyymi
Savis kirjoitti:
No huh huh Rakkaat ! Ja tuollainen kirkko seuraatte sitten ja ioitsette paavista .. Vai helvetti ei ole olemassa. Paha pelkään että Paavi tule huomaamaan etä helvetti on olemassa kun kuolee...
<<Vai helvetti ei ole olemassa. Paha pelkään että Paavi tule huomaamaan etä helvetti on olemassa kun kuolee...<<
Olet oikeassa, totta kai helvetti on olemassa. Sinne menevät kaikki kristitytkin, koska Paavali niin Jumalan sanassa sanoo. Löytyy 1.Korintolaiskirjeen 3. luvun 11-13 jakeista. Olisin kyllä äärettömän pettynyt, jos paavi olisikin oikeassa. - Anonyymi
Tolkun.Ihminen kirjoitti:
No tuskin hän nyt ihan noin asiaa tarkoitti vaan lähinnä , että ateistikin voi olla hyvä ihminen ja ei hän ihan väärässä tuossa ole etenkin katolilaisen kirkon johtajana tuon hyvin tietänee. Ei uskovaisuus automaattisesti merkitse mitään hyvää/korkeaa moraalia tai priimaa omatuntoa.
Kyllä tarkoitti. Vain omatunto ratkaisee oikein toimimisen. Ja ihan kaikilla ihmisillä. Mutta uskovaisilla ei sellaista komponenttia edes ole.
- Anonyymi
Savis kirjoitti:
Kyllä eletään lopun aikana..<<Kyllä eletään lopun aikana..<<
Kädet kyynärpäitä myöten ristissä odotankin teidän tempaustanne. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
<<Kyllä eletään lopun aikana..<<
Kädet kyynärpäitä myöten ristissä odotankin teidän tempaustanne.Kun saadaan apinalauma jollekin toiselle planeetalle, että tämä maailma tästä vähän rahoittuisikin.
- Anonyymi
"Mutta Johannes Kastajan päivistä tähän asti hyökätään taivasten valtakuntaa vastaan, ja hyökkääjät tempaa sen itselleen" Joh.
Aina tulee olemaan niitä, jotka pyrkivät väkivalloin menemään taivasten valtakuntaan ilman Jeesusta.
Jeesus on portti, mistä mennään sisälle. Ei sinne aidan yli hypitä synteineen. Taivaaseen ei pääse kukaan, jota ei olisi "karitsan verellä" pesty.- Anonyymi
Juu, ja tuolla lampaana teurastetun tosi Jumalan Jeesuksen Paavalin luomalla uskolla sinulle Raamatun mukaan loimottavat edelleenkin vain helvetin tulen liekit, kun Jeesus sentään jo 2000 vuotta sitten ymmärsi vastustaa itse tätä karitsanuhraus kulttia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juu, ja tuolla lampaana teurastetun tosi Jumalan Jeesuksen Paavalin luomalla uskolla sinulle Raamatun mukaan loimottavat edelleenkin vain helvetin tulen liekit, kun Jeesus sentään jo 2000 vuotta sitten ymmärsi vastustaa itse tätä karitsanuhraus kulttia.
Ja tämä kultti on juuri se taivasten valtakunnan tempaaminen ja avainten varastaminen sekä piilottaminen Jeesuksen nimen hyväksikäytöllä.
- Anonyymi
Ymmärrätkö, kun Jeesus on portti, se myös tarkoittaa sitä mitä Jeesus opetti ja mitä hän vastusti, eikä hänen jumalana uhrattua henkeään teurastettuna lampaana hänen vihamiehensä tekemällä syntiopilla hänen ruumiinsa syönteineen ja verensä juonteineen!
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos tienaaminen koneella kiinnostaa niin lue!
Olen kerrännyt muutaman linkin kyselysivustoille. Vastaa kyselyihin ja tienaa rahaa! Minimikotiutus on sivuilla 10e ja v58905Kimmo Kiljunen sekoili täysin - joutuu nyt syrjään
HS: Kimmo Kiljunen syrjään ulkoasiainvaliokunnan johdosta. SDP:n eduskuntaryhmä aikoo vaihtaa ulkoasiainvaliokunnan puh4182291Martina Aitolehti pitkästä aikaa tv:ssä - Nyt mukana kokkauskisassa!
Oho, Martina Aitolehti nyt kokkauskisassa! Häntä ei ole nähtykään pitkään aikaan tv:ssä. Mukana myös mm. Henny Harjusola2761809Keski-ikäiset julkkismiehet vaihtaa nuorempiin!
Seiska tietää kertoa: erikoisjoukot Janne Lehtosen vaimo yli 20v avioliitosta hakee eroa, Janne -ikuista rakkautta hehku351776Kimmo Kiljunen
"Kimmo Kiljunen, sdp, esittää rajuja väitteitä. Hän tapasi suomenvenäläisiä. Julki tulleella videolla hän vaatii rajaa3021464- 791216
- 731103
Salassapito luottamuselimissä. Missä kulkee raja?
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila (kesk) kyselee, mitä minulle oma väki aikoo tehdä, kun toin hallituksen69890- 47846
Miksi teet tästä niin vaikeaa?
Olisin sinun, jos haluaisit. Antaisin sinulle koko sydämeni. Et halua kohdata minua, vaikka kuitenkin haluat. Yritä jo p26844