Saman käärmeen lupaus: "Ette suinkaan kuole"

Anonyymi

Genesis 3:4 Niin käärme sanoi vaimolle: "Ette suinkaan kuole;"

- sama käärme lupaa kuolemattomuutta adventisteille

Jeesus sanoi "pastoreita" kyykäärmeen sikiöiksi.
Eihän Jeesus ainakaan valehtele mutta pastorit...

Onko se totta että adventistipastorit lupaavat pelastuspaikkoja (iankaikkista kuolemattomuutta) seurakuntansa jäsenille?

42

263

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Matt. 3:7 Mutta nähdessään paljon fariseuksia ja saddukeuksia tulevan kasteelle hän sanoi heille: "Te kyykäärmeitten sikiöt, kuka on neuvonut teitä pakenemaan tulevaista vihaa?"

      Mutta eiväthän adventistit usko siihen mitä Jeesus sanoo?
      Kirjanoppineiden hengetöntä korvasyyhyä korvasyyhyä ja sellainen kyllä kelpaa.

    • Anonyymi

      Käärmehet ne vaan lupailevat iankaikkista elämää.
      Pastorit taivaspaikkojen lupaajina kunhan uskot vain.

    • Anonyymi

      Toistat noissa kirjoituksissasi noita päivittäisiäsi päähänpinttymää.
      Mutta, kiitos Herralle, siitä, että Kristuksessa Hän on toista mieltä.
      Hänessä on iankaikkisen elämän armolahja, mutta tarkastapa - kuinka yleisuskonnossa tuo käärmeoppi - ette suinkaan kuole, on tosi.
      Siellä Jumalan sanan vastaisesti elätetään kadotettua - olkiukkoa, tallattavaa tuhkaa, ikäänkuin elävänä. Jopa aiotte käydä heitä taivaistasi joka viikko katsomassa, miten he kärsivät. Sieltä löytyy tuo mainitsemasi selitys.
      Eli olet väärällä palstalla. Mene luterilaisten luo - heillähän jo kastamaton vauva - kuollessaan joutuu iankaikkisesti helvetin tuleen.
      Kirjoituksesi kohdistuu silloin sinne, mitä yrität puhua

      • Anonyymi

        1Mo 2:17 mutta hyvän- ja pahantiedon puusta älä syö, sillä sinä päivänä, jona sinä siitä syöt, pitää sinun kuolemalla kuoleman". [ts. Ilmestyskirjan tuoman tuomion mukaan II- kuolema. Ensin kuollaan luonnollinen kuolema ja sitten tuomiossa olkiukot - II- kuolema - kuolemalla - kuollaan. Ei ole iankaikkisen elämän armolahjaa, ei ole lupaa elämänpuulle, ei ole elämää istessään, eikä Jumala anna Elämänantajana kadotetulle elämää]

        Ja Herra Jumala sanoi: "Katso, ihminen on tullut sellaiseksi kuin joku meistä, niin että hän tietää hyvän ja pahan. ---> Kun ei hän nyt vain ojentaisi kättänsä ja ottaisi myös elämän puusta ja >söisi< - ja - >>eläisi iankaikkisesti!"<<
        Niin Herra Jumala ajoi hänet pois Eedenin paratiisista viljelemään maata, josta hän oli otettu. Ja hän karkoitti ihmisen ja asetti Eedenin paratiisin itäpuolelle kerubit ynnä välkkyvän, leimuavan miekan vartioitsemaan elämän puun tietä. (1Mo 3:22-24)

        [näin ehdollistettiin elämä, Elämänpuu on vasta perillä, nyt lupaus elämästä on Kristuksessa]

        Niin he sanoivat hänelle: "Mitä meidän pitää tekemän, että me Jumalan tekoja tekisimme?" Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Se on Jumalan teko, että te uskotte häneen, jonka Jumala on lähettänyt". (Joh 6:28-29)

        Joh 6:40 Sillä minun Isäni tahto on se, että jokaisella, joka näkee Pojan ja uskoo häneen, on iankaikkinen elämä; ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä."

        Sillä minä olen tullut taivaasta, en tekemään omaa tahtoani, vaan hänen tahtonsa, joka on minut lähettänyt. Ja minun lähettäjäni tahto on se, että minä kaikista niistä, jotka hän on minulle antanut, en kadota yhtäkään, vaan herätän heidät viimeisenä päivänä.
        (Joh 6:38-39)

        Minä olen se elävä leipä, joka on tullut alas taivaasta. Jos joku syö tätä leipää, hän elää iankaikkisesti. Ja se leipä, jonka minä annan, on minun lihani, maailman elämän puolesta."
        (Joh 6:51)

        Niin Jeesus sanoi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: ellette syö Ihmisen Pojan lihaa ja juo hänen vertansa, --->ei teillä ole elämää itsessänne.<<<--
        Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, -->sillä on iankaikkinen elämä, ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä. <<-- (Joh 6:53-54)

        Joh 6:58 Tämä on se leipä, joka tuli alas taivaasta. Ei ole, niinkuin oli teidän isienne: he söivät ja kuolivat; ---->>> joka tätä leipää syö, --[se elää iankaikkisesti." ] <<-- näin tämä iankaikkisen elämän armolahja ehdollistetaan.

        Entä kadotettu? Edenissä ei luvattu kaikille elämää - elämänpuuta.

        --> Sillä katso: se päivä on tuleva, joka palaa kuin pätsi. <--
        Ja kaikki julkeat ja kaikki, jotka tekevät sitä, mikä jumalatonta on, ovat oljenkorsia; ja heidät polttaa se päivä, joka tuleva on, sanoo Herra Sebaot, niin ettei se jätä heistä juurta eikä oksaa.
        [jumalaton, oljenkorsi, tuli, lopputulos, ei jää "heistä" juurta - eikä oksaa, niin täydellinen tuho] Sitä ennen oli tuomio, tuomion jälkeen luomakunnan palautus kohdalleen, ja Jumalan valta tappaa syntiä tekevä sielu - koska tuo vihollisen mieliala sielussa saa tuomionsa - Jumala tuomitsee - Herra Sebaot. Tämä on Jumalan itsensä sana, ettei eksy.

        Mutta teille, jotka minun nimeäni pelkäätte, on koittava vanhurskauden aurinko ja parantuminen sen siipien alla, ja te käytte ulos ja hypitte kuin syöttövasikat ja tallaatte jumalattomat; sillä he tulevat tomuksi teidän jalkapohjienne alle sinä päivänä, jonka minä teen, sanoo Herra Sebaot. (Mal 4:1-3)

        [eli kaksi eri lopputulosta. Jumalan kunnioittava elämä saa elämän, ja kun luomakunta on uusi taivas ja maa - jumalattomat ovat tomuna - iankaikkisesti.]


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        1Mo 2:17 mutta hyvän- ja pahantiedon puusta älä syö, sillä sinä päivänä, jona sinä siitä syöt, pitää sinun kuolemalla kuoleman". [ts. Ilmestyskirjan tuoman tuomion mukaan II- kuolema. Ensin kuollaan luonnollinen kuolema ja sitten tuomiossa olkiukot - II- kuolema - kuolemalla - kuollaan. Ei ole iankaikkisen elämän armolahjaa, ei ole lupaa elämänpuulle, ei ole elämää istessään, eikä Jumala anna Elämänantajana kadotetulle elämää]

        Ja Herra Jumala sanoi: "Katso, ihminen on tullut sellaiseksi kuin joku meistä, niin että hän tietää hyvän ja pahan. ---> Kun ei hän nyt vain ojentaisi kättänsä ja ottaisi myös elämän puusta ja >söisi< - ja - >>eläisi iankaikkisesti!"<<
        Niin Herra Jumala ajoi hänet pois Eedenin paratiisista viljelemään maata, josta hän oli otettu. Ja hän karkoitti ihmisen ja asetti Eedenin paratiisin itäpuolelle kerubit ynnä välkkyvän, leimuavan miekan vartioitsemaan elämän puun tietä. (1Mo 3:22-24)

        [näin ehdollistettiin elämä, Elämänpuu on vasta perillä, nyt lupaus elämästä on Kristuksessa]

        Niin he sanoivat hänelle: "Mitä meidän pitää tekemän, että me Jumalan tekoja tekisimme?" Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Se on Jumalan teko, että te uskotte häneen, jonka Jumala on lähettänyt". (Joh 6:28-29)

        Joh 6:40 Sillä minun Isäni tahto on se, että jokaisella, joka näkee Pojan ja uskoo häneen, on iankaikkinen elämä; ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä."

        Sillä minä olen tullut taivaasta, en tekemään omaa tahtoani, vaan hänen tahtonsa, joka on minut lähettänyt. Ja minun lähettäjäni tahto on se, että minä kaikista niistä, jotka hän on minulle antanut, en kadota yhtäkään, vaan herätän heidät viimeisenä päivänä.
        (Joh 6:38-39)

        Minä olen se elävä leipä, joka on tullut alas taivaasta. Jos joku syö tätä leipää, hän elää iankaikkisesti. Ja se leipä, jonka minä annan, on minun lihani, maailman elämän puolesta."
        (Joh 6:51)

        Niin Jeesus sanoi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: ellette syö Ihmisen Pojan lihaa ja juo hänen vertansa, --->ei teillä ole elämää itsessänne.<<<--
        Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, -->sillä on iankaikkinen elämä, ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä. <<-- (Joh 6:53-54)

        Joh 6:58 Tämä on se leipä, joka tuli alas taivaasta. Ei ole, niinkuin oli teidän isienne: he söivät ja kuolivat; ---->>> joka tätä leipää syö, --[se elää iankaikkisesti." ] <<-- näin tämä iankaikkisen elämän armolahja ehdollistetaan.

        Entä kadotettu? Edenissä ei luvattu kaikille elämää - elämänpuuta.

        --> Sillä katso: se päivä on tuleva, joka palaa kuin pätsi. <--
        Ja kaikki julkeat ja kaikki, jotka tekevät sitä, mikä jumalatonta on, ovat oljenkorsia; ja heidät polttaa se päivä, joka tuleva on, sanoo Herra Sebaot, niin ettei se jätä heistä juurta eikä oksaa.
        [jumalaton, oljenkorsi, tuli, lopputulos, ei jää "heistä" juurta - eikä oksaa, niin täydellinen tuho] Sitä ennen oli tuomio, tuomion jälkeen luomakunnan palautus kohdalleen, ja Jumalan valta tappaa syntiä tekevä sielu - koska tuo vihollisen mieliala sielussa saa tuomionsa - Jumala tuomitsee - Herra Sebaot. Tämä on Jumalan itsensä sana, ettei eksy.

        Mutta teille, jotka minun nimeäni pelkäätte, on koittava vanhurskauden aurinko ja parantuminen sen siipien alla, ja te käytte ulos ja hypitte kuin syöttövasikat ja tallaatte jumalattomat; sillä he tulevat tomuksi teidän jalkapohjienne alle sinä päivänä, jonka minä teen, sanoo Herra Sebaot. (Mal 4:1-3)

        [eli kaksi eri lopputulosta. Jumalan kunnioittava elämä saa elämän, ja kun luomakunta on uusi taivas ja maa - jumalattomat ovat tomuna - iankaikkisesti.]

        Miyä vikaa mukamas lopullisessa kuolemasasa on. Turhaa täällä kuolemalla pelotella. Hyvää se vaan on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miyä vikaa mukamas lopullisessa kuolemasasa on. Turhaa täällä kuolemalla pelotella. Hyvää se vaan on.

        ”Jos joku tulee minun tyköni eikä vihaa isäänsä ja äitiänsä ja vaimoaan ja lapsiaan ja veljiään ja sisariaan, vieläpä omaa elämäänsäkin, hän ei voi olla minun opetuslapseni.” on Raamatun 1933/38-käännös. Tämä on tarkka käännös ja sama kuin muunkielisissäkin käännöksissä, esimerkiksi Youngin: ”If any one doth come unto me, and doth not hate his own father, and mother, and wife, and children, and brothers, and sisters, and yet even his own life, he is not able to be my disciple”.

        Vuoden 1992 käännös ei ole käännös vaan kuvaus siitä, mitä työryhmä on ajatellut Jeesuksen vertauskuvallisesti tarkoittavan: ”Jos joku tulee minun luokseni mutta ei ole valmis luopumaan isästään ja äidistään, vaimostaan ja lapsistaan, veljistään ja sisaristaan, vieläpä omasta elämästään, hän ei voi olla minun opetuslapseni.” Samalla tapaa Mein Kampfista ja Koraanistakin voisi tuottaa kiltit, sensuroidut versiot, jotka eivät vastaisi sitä, miten moni lukija ne tulkitsee. Oikeaa tekstin alkuperäistä tarkoitusta ei kukaan voi varmuudella tietää.
        http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?ref=Luuk. 14.26

        Nämä ”väärinkäsikset” ovat olleet Aron mukaan erityisen paha ongelma lähetystyössä, joten tarvittiin sensuroitu versio.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ”Jos joku tulee minun tyköni eikä vihaa isäänsä ja äitiänsä ja vaimoaan ja lapsiaan ja veljiään ja sisariaan, vieläpä omaa elämäänsäkin, hän ei voi olla minun opetuslapseni.” on Raamatun 1933/38-käännös. Tämä on tarkka käännös ja sama kuin muunkielisissäkin käännöksissä, esimerkiksi Youngin: ”If any one doth come unto me, and doth not hate his own father, and mother, and wife, and children, and brothers, and sisters, and yet even his own life, he is not able to be my disciple”.

        Vuoden 1992 käännös ei ole käännös vaan kuvaus siitä, mitä työryhmä on ajatellut Jeesuksen vertauskuvallisesti tarkoittavan: ”Jos joku tulee minun luokseni mutta ei ole valmis luopumaan isästään ja äidistään, vaimostaan ja lapsistaan, veljistään ja sisaristaan, vieläpä omasta elämästään, hän ei voi olla minun opetuslapseni.” Samalla tapaa Mein Kampfista ja Koraanistakin voisi tuottaa kiltit, sensuroidut versiot, jotka eivät vastaisi sitä, miten moni lukija ne tulkitsee. Oikeaa tekstin alkuperäistä tarkoitusta ei kukaan voi varmuudella tietää.
        http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?ref=Luuk. 14.26

        Nämä ”väärinkäsikset” ovat olleet Aron mukaan erityisen paha ongelma lähetystyössä, joten tarvittiin sensuroitu versio.

        Jotkut kristityt väittävät, että nykyään vain Uusi testamentti pätee. Ehkä he tietävät paremmin kuin Jeesus. Monessa Uuden testamentin kohdassa Jeesus sanoo, että kaikki Vanhan testamentin lait sitovat ikuisesti, toisissa päinvastaista. Lisäksi Jeesus itsekin määrää ikuista kidutusta ja kuolemaa niille, jotka eivät usko häneen, erittäin monessa kohdin.

        Matt. 5:17 ”Älkää luulko, että minä (Jeesus) olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään.”
        Matt. 5:18 ”Sillä totisesti minä (Jeesus) sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut.”
        Tosin Jeesus puhuu myös tälle ristiriitaisia lakia vähätellen ja rikkoo itse (Vanhan testamentin) lakia.

        Lailla usein tarkoitetaan vain viittä Mooseksen kirjaa (”Toora” eli ”Pentateukki”), mutta niistäkin löytyy julmuuksia ja ristiriitoja yllin kyllin.

        On myös niitä kristittyjä, joiden mielestä Raamattu ei ole Jumalan sanaa tai”Raamattua on tulkittava oikein”. Samaa ajatellaan Koraanistakin. Kumpikin kirja on paikoin paha, ellei sitä tulkita todella liberaalisti, ja kummastakin voi löytää myös hyvää. Nykyään Raamattua tulkitaan yleensä sivuuttaen ikävät kohdat ja tulkiten monia kohtia erittäin väljästi – jotkut tekevät samaa Koraanillekin, Näin toimien tietysti on mahdollista päästä melko liberaaliinkin lopputulokseen.

        Seuraavassa on lisää otteita Raamatusta. Ne perustuvat osin sivuihin http://skepticsannotatedbible.com/highlights.html. Osa näistä on esimerkkejä Jumalan julmuudesta, sovinismista, seksismistä, orjuuden suosimisesta ym. ja jopa mielettömistä määräyksistä.

        1. Mooseksen kirja (Genesis):
        1:1-2:3, 2:4-25 Kaksi ristiriitaista luomistarua.

        2. Mooseksen kirja (Exodus):
        21:15, 21:20-21 Jos lapsi lyö vanhempaansa, hänet on surmattava. Jos mies lyö orjaansa, hänellä on siihen täysi oikeus, paitsi jos orja kuolee ennen kuin päivä tai pari on kulunut, jolloin miestä on rangaistava.

        3. Mooseksen kirja (Leviticus)
        20:9-12 Homot ja avionrikkojat (naimisissa olevien kanssa rakastelevat) on tapettava.
        21:16-23 Vammaiset, lyhytkasvuiset, lättänenäiset, sokeat ym. eivät saa tulla alttarille.

        4. Mooseksen kirja (Numeri)
        11:1 Jumala vihaa vaikertajia. Jos hän kuulee sinun valittavan, hän polttaa sinut kuoliaaksi.
        14:18 Lapsia pitää rangaista iso-iso-isoisien teoista.
        15:32-36 Mies kerää keppejä lauantaina (sapattina). Jumalan mukaan siitä hyvästä hänet on tapettava.
        31:14-18 Mooses kehottaa miehiään tappamaan miehet ja ei-neitsyet mutta pitämään neitsyet itsellään (ilmeisesti seksuaalipalveluksiin).

        5. Mooseksen kirja (Deuteronomium)
        22:11 Villaa ja pellavaa ei saa käyttää yhtaikaa.
        22:23-24 Esiaviollisesta seksistä molemmat pitää kivittää kuoliaiksi. Jos raiskauksen uhri ei ole huutanut tarpeeksi kovaa, kivitä hänet kuoliaaksi.
        (Peloissaan oleva uhri ei välttämättä saa huudettua tai uskalla.)
        23:10 Jumalan määräykset niille, jotka näkevät märkiä unia.
        23:1 Et voi mennä kirkkoon, jos kiveksesi on vahingoittunut tai peniksesi katkaistu.
        23:2 Avioliiton ulkopuolella syntyneen lapsetkaan eivät saa käydä kirkossa, aina 10. polveen asti.

        Joosua
        11:20 Jumala kovettaa Israelin vihollisten sydämet, jotta nämä taistelisivat israelilaisia vastaan ja näin Jumala voisi tuhota heidät täysin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ”Jos joku tulee minun tyköni eikä vihaa isäänsä ja äitiänsä ja vaimoaan ja lapsiaan ja veljiään ja sisariaan, vieläpä omaa elämäänsäkin, hän ei voi olla minun opetuslapseni.” on Raamatun 1933/38-käännös. Tämä on tarkka käännös ja sama kuin muunkielisissäkin käännöksissä, esimerkiksi Youngin: ”If any one doth come unto me, and doth not hate his own father, and mother, and wife, and children, and brothers, and sisters, and yet even his own life, he is not able to be my disciple”.

        Vuoden 1992 käännös ei ole käännös vaan kuvaus siitä, mitä työryhmä on ajatellut Jeesuksen vertauskuvallisesti tarkoittavan: ”Jos joku tulee minun luokseni mutta ei ole valmis luopumaan isästään ja äidistään, vaimostaan ja lapsistaan, veljistään ja sisaristaan, vieläpä omasta elämästään, hän ei voi olla minun opetuslapseni.” Samalla tapaa Mein Kampfista ja Koraanistakin voisi tuottaa kiltit, sensuroidut versiot, jotka eivät vastaisi sitä, miten moni lukija ne tulkitsee. Oikeaa tekstin alkuperäistä tarkoitusta ei kukaan voi varmuudella tietää.
        http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?ref=Luuk. 14.26

        Nämä ”väärinkäsikset” ovat olleet Aron mukaan erityisen paha ongelma lähetystyössä, joten tarvittiin sensuroitu versio.

        6:24-26 Rikkaat, hyvinsyöneet tai kunnioitetut joutuvat helvettiin (päinvastoin kuin Markus 4:25).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ”Jos joku tulee minun tyköni eikä vihaa isäänsä ja äitiänsä ja vaimoaan ja lapsiaan ja veljiään ja sisariaan, vieläpä omaa elämäänsäkin, hän ei voi olla minun opetuslapseni.” on Raamatun 1933/38-käännös. Tämä on tarkka käännös ja sama kuin muunkielisissäkin käännöksissä, esimerkiksi Youngin: ”If any one doth come unto me, and doth not hate his own father, and mother, and wife, and children, and brothers, and sisters, and yet even his own life, he is not able to be my disciple”.

        Vuoden 1992 käännös ei ole käännös vaan kuvaus siitä, mitä työryhmä on ajatellut Jeesuksen vertauskuvallisesti tarkoittavan: ”Jos joku tulee minun luokseni mutta ei ole valmis luopumaan isästään ja äidistään, vaimostaan ja lapsistaan, veljistään ja sisaristaan, vieläpä omasta elämästään, hän ei voi olla minun opetuslapseni.” Samalla tapaa Mein Kampfista ja Koraanistakin voisi tuottaa kiltit, sensuroidut versiot, jotka eivät vastaisi sitä, miten moni lukija ne tulkitsee. Oikeaa tekstin alkuperäistä tarkoitusta ei kukaan voi varmuudella tietää.
        http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?ref=Luuk. 14.26

        Nämä ”väärinkäsikset” ovat olleet Aron mukaan erityisen paha ongelma lähetystyössä, joten tarvittiin sensuroitu versio.

        Kirje efesolaisille
        1:4-5, 11 Jumala on ennalta määrännyt meidät taivaaseen tai helvettiin. Mitkään ajatuksemme, sanamme tai tekomme eivät vaikuta tähän.
        1:7 Jumala murhasi poikansa estääkseen itseään vahingoittamasta muita teoista, joita he eivät ole tehneet.
        5:22-24 Vaimojen on antauduttava miehilleen kaikessa kuin nämä olisivat jumalia.
        6:5 Orjien on toteltava herrojaan ”kuin Kristusta”.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ”Jos joku tulee minun tyköni eikä vihaa isäänsä ja äitiänsä ja vaimoaan ja lapsiaan ja veljiään ja sisariaan, vieläpä omaa elämäänsäkin, hän ei voi olla minun opetuslapseni.” on Raamatun 1933/38-käännös. Tämä on tarkka käännös ja sama kuin muunkielisissäkin käännöksissä, esimerkiksi Youngin: ”If any one doth come unto me, and doth not hate his own father, and mother, and wife, and children, and brothers, and sisters, and yet even his own life, he is not able to be my disciple”.

        Vuoden 1992 käännös ei ole käännös vaan kuvaus siitä, mitä työryhmä on ajatellut Jeesuksen vertauskuvallisesti tarkoittavan: ”Jos joku tulee minun luokseni mutta ei ole valmis luopumaan isästään ja äidistään, vaimostaan ja lapsistaan, veljistään ja sisaristaan, vieläpä omasta elämästään, hän ei voi olla minun opetuslapseni.” Samalla tapaa Mein Kampfista ja Koraanistakin voisi tuottaa kiltit, sensuroidut versiot, jotka eivät vastaisi sitä, miten moni lukija ne tulkitsee. Oikeaa tekstin alkuperäistä tarkoitusta ei kukaan voi varmuudella tietää.
        http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?ref=Luuk. 14.26

        Nämä ”väärinkäsikset” ovat olleet Aron mukaan erityisen paha ongelma lähetystyössä, joten tarvittiin sensuroitu versio.

        1:4-5, 11 Jumala on ENNALTA MÄÄRÄNNYT meidät taivaaseen tai helvettiin. Mitkään ajatuksemme, sanamme tai tekomme eivät vaikuta tähän.



        Joten turhaa edes yrittää mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ”Jos joku tulee minun tyköni eikä vihaa isäänsä ja äitiänsä ja vaimoaan ja lapsiaan ja veljiään ja sisariaan, vieläpä omaa elämäänsäkin, hän ei voi olla minun opetuslapseni.” on Raamatun 1933/38-käännös. Tämä on tarkka käännös ja sama kuin muunkielisissäkin käännöksissä, esimerkiksi Youngin: ”If any one doth come unto me, and doth not hate his own father, and mother, and wife, and children, and brothers, and sisters, and yet even his own life, he is not able to be my disciple”.

        Vuoden 1992 käännös ei ole käännös vaan kuvaus siitä, mitä työryhmä on ajatellut Jeesuksen vertauskuvallisesti tarkoittavan: ”Jos joku tulee minun luokseni mutta ei ole valmis luopumaan isästään ja äidistään, vaimostaan ja lapsistaan, veljistään ja sisaristaan, vieläpä omasta elämästään, hän ei voi olla minun opetuslapseni.” Samalla tapaa Mein Kampfista ja Koraanistakin voisi tuottaa kiltit, sensuroidut versiot, jotka eivät vastaisi sitä, miten moni lukija ne tulkitsee. Oikeaa tekstin alkuperäistä tarkoitusta ei kukaan voi varmuudella tietää.
        http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?ref=Luuk. 14.26

        Nämä ”väärinkäsikset” ovat olleet Aron mukaan erityisen paha ongelma lähetystyössä, joten tarvittiin sensuroitu versio.

        2. Kirje tessalonikalaisille

        2:9 Saatana, ei Jumala, on kaikkivaltainen.
        2:11-12 Jumala laittaa meidät uskomaan valheisiin voidakseen tuomita sielumme helvettiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ”Jos joku tulee minun tyköni eikä vihaa isäänsä ja äitiänsä ja vaimoaan ja lapsiaan ja veljiään ja sisariaan, vieläpä omaa elämäänsäkin, hän ei voi olla minun opetuslapseni.” on Raamatun 1933/38-käännös. Tämä on tarkka käännös ja sama kuin muunkielisissäkin käännöksissä, esimerkiksi Youngin: ”If any one doth come unto me, and doth not hate his own father, and mother, and wife, and children, and brothers, and sisters, and yet even his own life, he is not able to be my disciple”.

        Vuoden 1992 käännös ei ole käännös vaan kuvaus siitä, mitä työryhmä on ajatellut Jeesuksen vertauskuvallisesti tarkoittavan: ”Jos joku tulee minun luokseni mutta ei ole valmis luopumaan isästään ja äidistään, vaimostaan ja lapsistaan, veljistään ja sisaristaan, vieläpä omasta elämästään, hän ei voi olla minun opetuslapseni.” Samalla tapaa Mein Kampfista ja Koraanistakin voisi tuottaa kiltit, sensuroidut versiot, jotka eivät vastaisi sitä, miten moni lukija ne tulkitsee. Oikeaa tekstin alkuperäistä tarkoitusta ei kukaan voi varmuudella tietää.
        http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?ref=Luuk. 14.26

        Nämä ”väärinkäsikset” ovat olleet Aron mukaan erityisen paha ongelma lähetystyössä, joten tarvittiin sensuroitu versio.

        1:9 Jumala on valinnut meistä pelastetut ja kirotut, emmekä voi vaikuttaa siihen mitenkään.

        Turhaa edes yrittää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ”Jos joku tulee minun tyköni eikä vihaa isäänsä ja äitiänsä ja vaimoaan ja lapsiaan ja veljiään ja sisariaan, vieläpä omaa elämäänsäkin, hän ei voi olla minun opetuslapseni.” on Raamatun 1933/38-käännös. Tämä on tarkka käännös ja sama kuin muunkielisissäkin käännöksissä, esimerkiksi Youngin: ”If any one doth come unto me, and doth not hate his own father, and mother, and wife, and children, and brothers, and sisters, and yet even his own life, he is not able to be my disciple”.

        Vuoden 1992 käännös ei ole käännös vaan kuvaus siitä, mitä työryhmä on ajatellut Jeesuksen vertauskuvallisesti tarkoittavan: ”Jos joku tulee minun luokseni mutta ei ole valmis luopumaan isästään ja äidistään, vaimostaan ja lapsistaan, veljistään ja sisaristaan, vieläpä omasta elämästään, hän ei voi olla minun opetuslapseni.” Samalla tapaa Mein Kampfista ja Koraanistakin voisi tuottaa kiltit, sensuroidut versiot, jotka eivät vastaisi sitä, miten moni lukija ne tulkitsee. Oikeaa tekstin alkuperäistä tarkoitusta ei kukaan voi varmuudella tietää.
        http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?ref=Luuk. 14.26

        Nämä ”väärinkäsikset” ovat olleet Aron mukaan erityisen paha ongelma lähetystyössä, joten tarvittiin sensuroitu versio.

        Vuoden 1992 sensuroitu ja vääristelty Raamatun nykykäännös

        Vuoden 1992 nykykäännös on sensuroitu ja vääristelty versio alkuperäistekstistä. Tämän näkee esimerkiksi vertaamalla vuoden 1992 käännöstä 1933/38-käännökseen ja vieraskielisiin, vaikkapa Luuk. 14:26, jossa Jeesus vaatii perheenjäsenten vihaamista, nykykäännöksessä vain luopumista. Käännöksen tavoitteena ei ollut toistaa se, mitä Raamatussa sanotaan, vaan kirjoittaa se, millainen vertauskuvallinen tulkinta on nykyään muotia. Käännöstyöryhmän professori Jussi Aro: ”Sanatarkat käännökset ovat pelottavan alttiita väärinkäsityksille ja väärille tulkinnoille. Raamatun sana on käännettävä, ei sana sanalta vaan ajatus ajatukselta, jotta se tavoittaisi kuulijansa. On pyrittävä saamaan esille sen ydin, ei kuori.” Nämä ”väärinkäsikset” ovat olleet Aron mukaan erityisen paha ongelma lähetystyössä, joten tarvittiin sensuroitu versio. Eri kristityt kuitenkin tulkitsevat Raamattua eri tavoin, ja siksikin on vääristelevää antaa ymmärtää sukupolvea–paria Jeesuksen jälkeen eläneiden ihmisten kirjoittaneen jotain muuta kuin kirjoittivat. Jos kuitenkin johonkin oppiin pitää käännyttää, mieluummin vuoden 1992 oppiin kuin alkuperäiseen julmaan oppiin.

        Samalla tavalla voisi Mein Kampfista ja Koraanista tuottaa kiltimmät, sensuroidut versiot, esimerkiksi kääntämällä juutalaisvastaiset tekstit: ”Juutalaiset ovat esimerkki siitä, miten eri kansat voivat paremmin eläessään omassa keskuudessaan kuin sekaisin.”


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ”Jos joku tulee minun tyköni eikä vihaa isäänsä ja äitiänsä ja vaimoaan ja lapsiaan ja veljiään ja sisariaan, vieläpä omaa elämäänsäkin, hän ei voi olla minun opetuslapseni.” on Raamatun 1933/38-käännös. Tämä on tarkka käännös ja sama kuin muunkielisissäkin käännöksissä, esimerkiksi Youngin: ”If any one doth come unto me, and doth not hate his own father, and mother, and wife, and children, and brothers, and sisters, and yet even his own life, he is not able to be my disciple”.

        Vuoden 1992 käännös ei ole käännös vaan kuvaus siitä, mitä työryhmä on ajatellut Jeesuksen vertauskuvallisesti tarkoittavan: ”Jos joku tulee minun luokseni mutta ei ole valmis luopumaan isästään ja äidistään, vaimostaan ja lapsistaan, veljistään ja sisaristaan, vieläpä omasta elämästään, hän ei voi olla minun opetuslapseni.” Samalla tapaa Mein Kampfista ja Koraanistakin voisi tuottaa kiltit, sensuroidut versiot, jotka eivät vastaisi sitä, miten moni lukija ne tulkitsee. Oikeaa tekstin alkuperäistä tarkoitusta ei kukaan voi varmuudella tietää.
        http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?ref=Luuk. 14.26

        Nämä ”väärinkäsikset” ovat olleet Aron mukaan erityisen paha ongelma lähetystyössä, joten tarvittiin sensuroitu versio.

        4. Moos. 11:1 Jumala vihaa vaikertajia. Jos hän kuulee sinun valittavan, hän polttaa sinut kuoliaaksi.
        Sananlaskut 1:26-28 Jumala nauraa epäonnellesi, haukkuu sinua, kun olet peloissasi, ja on välinpitämätön, kun pyydät häneltä apua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ”Jos joku tulee minun tyköni eikä vihaa isäänsä ja äitiänsä ja vaimoaan ja lapsiaan ja veljiään ja sisariaan, vieläpä omaa elämäänsäkin, hän ei voi olla minun opetuslapseni.” on Raamatun 1933/38-käännös. Tämä on tarkka käännös ja sama kuin muunkielisissäkin käännöksissä, esimerkiksi Youngin: ”If any one doth come unto me, and doth not hate his own father, and mother, and wife, and children, and brothers, and sisters, and yet even his own life, he is not able to be my disciple”.

        Vuoden 1992 käännös ei ole käännös vaan kuvaus siitä, mitä työryhmä on ajatellut Jeesuksen vertauskuvallisesti tarkoittavan: ”Jos joku tulee minun luokseni mutta ei ole valmis luopumaan isästään ja äidistään, vaimostaan ja lapsistaan, veljistään ja sisaristaan, vieläpä omasta elämästään, hän ei voi olla minun opetuslapseni.” Samalla tapaa Mein Kampfista ja Koraanistakin voisi tuottaa kiltit, sensuroidut versiot, jotka eivät vastaisi sitä, miten moni lukija ne tulkitsee. Oikeaa tekstin alkuperäistä tarkoitusta ei kukaan voi varmuudella tietää.
        http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?ref=Luuk. 14.26

        Nämä ”väärinkäsikset” ovat olleet Aron mukaan erityisen paha ongelma lähetystyössä, joten tarvittiin sensuroitu versio.

        https://vapaasana.net/2007/11/28/raamatun-julmuuksia-ja-ristiriitoja/

        5. Moos. 23:2 Avioliiton ulkopuolella syntyneen lapsetkaan eivät saa käydä kirkossa, aina 10. polveen asti.


      • Anonyymi

        Lisäys - en kannata omankädenoikeutta - vaan maalasin taustan vanhanliiton lain merkitykselle - kun ja koska - kun maa tulee täyteen väkivaltaa, on meillä jo arjen peili asiaan. Nyt käytävä SOTA...
        Se ei ole kaunista katsottavaa - missään muodossa ja sen järjettömän tekojen lukko on ollut ajassa - kun ehkä oikeuslaitokset eivät ole tämänpäivän mittapuuta, se silmä silmästä.

        Ja kun Venäjällä ei ole vallanhallintaa - sotilaat teoissa edustavat vallannäkemystä - tilanne on tuo ja siinä tavallaan olisi jopa silmä silmästä paras tuomio.
        Ovathan he silponeet ne nuorten naisten sydämet teoillaan. Pitäisikö raiskaajan pallit sitten pestä - puunata ja panna kauniiseen pakettiin vaimoilleen,
        Minulla ei riitä huumoria sodan julmiin tekoihin. Rukoilen syvästi tuon nöyryytettyjen naisten ja kansan miesten puolesta - että saisivat pedon kiinni.
        Syvän rakkauden osoitus on noille naisille, että he jotenkin pääsisivät elämään sisälle.
        Että kokisivat, että koko meidänmalliset demokraattiset ihmiset sydämestä tukevat heidän toipumistaan.

        ja tälle jolle kirjoitin. Kun maalataan ikäänkuin Jumalaa vastaan, tuomiota vastaan kirjoitusta tänään. Olen ennenkin kirjoittanut - mietihän hieman lisää asiaa.
        On hieman typerää syyttää Jumalaa omasta typeryydestä. Ihminen ilman Jumalaa on sielultaan eläintäkin alempi peto. Sen haltuuntotto on tavallaan tuomio, se on tilanteen ennallistaminen - elämäisen tasolle, eli varjelmaan ettei paska lisäänny aikaan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jotkut kristityt väittävät, että nykyään vain Uusi testamentti pätee. Ehkä he tietävät paremmin kuin Jeesus. Monessa Uuden testamentin kohdassa Jeesus sanoo, että kaikki Vanhan testamentin lait sitovat ikuisesti, toisissa päinvastaista. Lisäksi Jeesus itsekin määrää ikuista kidutusta ja kuolemaa niille, jotka eivät usko häneen, erittäin monessa kohdin.

        Matt. 5:17 ”Älkää luulko, että minä (Jeesus) olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään.”
        Matt. 5:18 ”Sillä totisesti minä (Jeesus) sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut.”
        Tosin Jeesus puhuu myös tälle ristiriitaisia lakia vähätellen ja rikkoo itse (Vanhan testamentin) lakia.

        Lailla usein tarkoitetaan vain viittä Mooseksen kirjaa (”Toora” eli ”Pentateukki”), mutta niistäkin löytyy julmuuksia ja ristiriitoja yllin kyllin.

        On myös niitä kristittyjä, joiden mielestä Raamattu ei ole Jumalan sanaa tai”Raamattua on tulkittava oikein”. Samaa ajatellaan Koraanistakin. Kumpikin kirja on paikoin paha, ellei sitä tulkita todella liberaalisti, ja kummastakin voi löytää myös hyvää. Nykyään Raamattua tulkitaan yleensä sivuuttaen ikävät kohdat ja tulkiten monia kohtia erittäin väljästi – jotkut tekevät samaa Koraanillekin, Näin toimien tietysti on mahdollista päästä melko liberaaliinkin lopputulokseen.

        Seuraavassa on lisää otteita Raamatusta. Ne perustuvat osin sivuihin http://skepticsannotatedbible.com/highlights.html. Osa näistä on esimerkkejä Jumalan julmuudesta, sovinismista, seksismistä, orjuuden suosimisesta ym. ja jopa mielettömistä määräyksistä.

        1. Mooseksen kirja (Genesis):
        1:1-2:3, 2:4-25 Kaksi ristiriitaista luomistarua.

        2. Mooseksen kirja (Exodus):
        21:15, 21:20-21 Jos lapsi lyö vanhempaansa, hänet on surmattava. Jos mies lyö orjaansa, hänellä on siihen täysi oikeus, paitsi jos orja kuolee ennen kuin päivä tai pari on kulunut, jolloin miestä on rangaistava.

        3. Mooseksen kirja (Leviticus)
        20:9-12 Homot ja avionrikkojat (naimisissa olevien kanssa rakastelevat) on tapettava.
        21:16-23 Vammaiset, lyhytkasvuiset, lättänenäiset, sokeat ym. eivät saa tulla alttarille.

        4. Mooseksen kirja (Numeri)
        11:1 Jumala vihaa vaikertajia. Jos hän kuulee sinun valittavan, hän polttaa sinut kuoliaaksi.
        14:18 Lapsia pitää rangaista iso-iso-isoisien teoista.
        15:32-36 Mies kerää keppejä lauantaina (sapattina). Jumalan mukaan siitä hyvästä hänet on tapettava.
        31:14-18 Mooses kehottaa miehiään tappamaan miehet ja ei-neitsyet mutta pitämään neitsyet itsellään (ilmeisesti seksuaalipalveluksiin).

        5. Mooseksen kirja (Deuteronomium)
        22:11 Villaa ja pellavaa ei saa käyttää yhtaikaa.
        22:23-24 Esiaviollisesta seksistä molemmat pitää kivittää kuoliaiksi. Jos raiskauksen uhri ei ole huutanut tarpeeksi kovaa, kivitä hänet kuoliaaksi.
        (Peloissaan oleva uhri ei välttämättä saa huudettua tai uskalla.)
        23:10 Jumalan määräykset niille, jotka näkevät märkiä unia.
        23:1 Et voi mennä kirkkoon, jos kiveksesi on vahingoittunut tai peniksesi katkaistu.
        23:2 Avioliiton ulkopuolella syntyneen lapsetkaan eivät saa käydä kirkossa, aina 10. polveen asti.

        Joosua
        11:20 Jumala kovettaa Israelin vihollisten sydämet, jotta nämä taistelisivat israelilaisia vastaan ja näin Jumala voisi tuhota heidät täysin.

        Raamattu on vitun viisas kirja!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        1:4-5, 11 Jumala on ENNALTA MÄÄRÄNNYT meidät taivaaseen tai helvettiin. Mitkään ajatuksemme, sanamme tai tekomme eivät vaikuta tähän.



        Joten turhaa edes yrittää mitään.

        Hän on väärässä. Jumala ei ole tuollaista ennalta määrännyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        2. Kirje tessalonikalaisille

        2:9 Saatana, ei Jumala, on kaikkivaltainen.
        2:11-12 Jumala laittaa meidät uskomaan valheisiin voidakseen tuomita sielumme helvettiin.

        Väitteesi on valhe.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jotkut kristityt väittävät, että nykyään vain Uusi testamentti pätee. Ehkä he tietävät paremmin kuin Jeesus. Monessa Uuden testamentin kohdassa Jeesus sanoo, että kaikki Vanhan testamentin lait sitovat ikuisesti, toisissa päinvastaista. Lisäksi Jeesus itsekin määrää ikuista kidutusta ja kuolemaa niille, jotka eivät usko häneen, erittäin monessa kohdin.

        Matt. 5:17 ”Älkää luulko, että minä (Jeesus) olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään.”
        Matt. 5:18 ”Sillä totisesti minä (Jeesus) sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut.”
        Tosin Jeesus puhuu myös tälle ristiriitaisia lakia vähätellen ja rikkoo itse (Vanhan testamentin) lakia.

        Lailla usein tarkoitetaan vain viittä Mooseksen kirjaa (”Toora” eli ”Pentateukki”), mutta niistäkin löytyy julmuuksia ja ristiriitoja yllin kyllin.

        On myös niitä kristittyjä, joiden mielestä Raamattu ei ole Jumalan sanaa tai”Raamattua on tulkittava oikein”. Samaa ajatellaan Koraanistakin. Kumpikin kirja on paikoin paha, ellei sitä tulkita todella liberaalisti, ja kummastakin voi löytää myös hyvää. Nykyään Raamattua tulkitaan yleensä sivuuttaen ikävät kohdat ja tulkiten monia kohtia erittäin väljästi – jotkut tekevät samaa Koraanillekin, Näin toimien tietysti on mahdollista päästä melko liberaaliinkin lopputulokseen.

        Seuraavassa on lisää otteita Raamatusta. Ne perustuvat osin sivuihin http://skepticsannotatedbible.com/highlights.html. Osa näistä on esimerkkejä Jumalan julmuudesta, sovinismista, seksismistä, orjuuden suosimisesta ym. ja jopa mielettömistä määräyksistä.

        1. Mooseksen kirja (Genesis):
        1:1-2:3, 2:4-25 Kaksi ristiriitaista luomistarua.

        2. Mooseksen kirja (Exodus):
        21:15, 21:20-21 Jos lapsi lyö vanhempaansa, hänet on surmattava. Jos mies lyö orjaansa, hänellä on siihen täysi oikeus, paitsi jos orja kuolee ennen kuin päivä tai pari on kulunut, jolloin miestä on rangaistava.

        3. Mooseksen kirja (Leviticus)
        20:9-12 Homot ja avionrikkojat (naimisissa olevien kanssa rakastelevat) on tapettava.
        21:16-23 Vammaiset, lyhytkasvuiset, lättänenäiset, sokeat ym. eivät saa tulla alttarille.

        4. Mooseksen kirja (Numeri)
        11:1 Jumala vihaa vaikertajia. Jos hän kuulee sinun valittavan, hän polttaa sinut kuoliaaksi.
        14:18 Lapsia pitää rangaista iso-iso-isoisien teoista.
        15:32-36 Mies kerää keppejä lauantaina (sapattina). Jumalan mukaan siitä hyvästä hänet on tapettava.
        31:14-18 Mooses kehottaa miehiään tappamaan miehet ja ei-neitsyet mutta pitämään neitsyet itsellään (ilmeisesti seksuaalipalveluksiin).

        5. Mooseksen kirja (Deuteronomium)
        22:11 Villaa ja pellavaa ei saa käyttää yhtaikaa.
        22:23-24 Esiaviollisesta seksistä molemmat pitää kivittää kuoliaiksi. Jos raiskauksen uhri ei ole huutanut tarpeeksi kovaa, kivitä hänet kuoliaaksi.
        (Peloissaan oleva uhri ei välttämättä saa huudettua tai uskalla.)
        23:10 Jumalan määräykset niille, jotka näkevät märkiä unia.
        23:1 Et voi mennä kirkkoon, jos kiveksesi on vahingoittunut tai peniksesi katkaistu.
        23:2 Avioliiton ulkopuolella syntyneen lapsetkaan eivät saa käydä kirkossa, aina 10. polveen asti.

        Joosua
        11:20 Jumala kovettaa Israelin vihollisten sydämet, jotta nämä taistelisivat israelilaisia vastaan ja näin Jumala voisi tuhota heidät täysin.

        "23:1 Et voi mennä kirkkoon, jos kiveksesi on vahingoittunut tai peniksesi katkaistu.
        23:2 Avioliiton ulkopuolella syntyneen lapsetkaan eivät saa käydä kirkossa, aina 10. polveen asti."

        Raamattu ei tunne kirkkolaitosta.
        Raamatun alkuperäisteksteissä ei missään esiinny kirkko-sanaa tai sellaista seurakuntamallia, jota kirkot edustavat.

        Kirkkolaitos alkoi muodostumaan kun Konstantinus Suuri sekoitti Roomassa vaikuttaneet uskonnot ja kristinuskon keskenään. Rooma julisti kristinuskon 390-luvulla Rooman valtion uskonnoksi. Rooman uusi uskonto sai nimekseen Rooman katolinen kirkko.

        Kaikki kirkko-organisaatiot ja organisoituneet seurakunnat, vaikka niiden nimessä ei esiintyisikään kirkko-sanaa, ovat rakentaneet seurakuntansa katolisen kirkon laskemalle perustukselle. Usein ne kuvailevat itseään ainoiksi oikeaoppisiksi seurakunniksi.


    • Anonyymi

      Onko aloittaja siinä käärempuullaan miettinyt, kun sitä helvetin kidutusoppia kauppaat toisella suupielellä. Eihän Jumala ole luvannut sitä panettelijoille, että "ette suinkaan kuole, vaan synnin palkka on kuolema, toinen kuolema olkiukoille helvetin tulijärvessä ja luodaan Uusi taivas ja maa.

      Siis on puhuttava koko kentän asialla, eikä aina tuota pätkäjankkaamista. Se on sitä käärmepuolen oppiasi, mitä Saatana haluaa olkapäälläsi aina kuiskutelle jakaa.
      Mutta, pakkoko sinun on olla sen käärmeen opetuslapsi

    • Anonyymi

      Raamatun lukemisen ongelma tulee siitä kun uskon lähtökohta on väärä. Ei Kristus antanut tai luonut meille mitään lakia tai säädöksiä. Niitä ei ole eikä ole mitään väliä miten niitä tulkitaan. Kristus mahdollisti meidän puhdistautumisen synnistä siten, että voimme saada puhdistettuun sydämeen Pyhän Hengen ja vaeltaa sen mukaan.

      Tämä ongelma on yhteinen ateisteille ja harhaoppislle. Ei heidän vääntämisestään tule koskaan loppua, koska jo lähtötelineet ovat väärinpäin.

      • Anonyymi

        Sinä valehtelet. Jeesus selitti Jumalan lakia vuorisaarnassaan.


    • Anonyymi

      Eihän se käärme niitä sanoja valinnut vaan oli välittäjänä.

      • Anonyymi

        Se enkeli joka sanoi Eevalle, ette suinkaan kuole... ja joka oli käärmeen takana oli enkeli Gadriel.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se enkeli joka sanoi Eevalle, ette suinkaan kuole... ja joka oli käärmeen takana oli enkeli Gadriel.

        Sinä valehtelet.


    • Anonyymi

      Ei ihminen voi tehdä Jumalan tekoja. Luottakaa vain Jumalan lupauksiin, Jeesus Kristus on täyttäny lain, Jeesus on meidän vanhurkautemme, lunastajamme, tie totuu ja elämän, kuten Jeesus sen ilmoittaa, ottakaa Kristus uskossa vastaan.

    • Anonyymi

      Käärme edusti hyvää. Saatana on hyvä ja Jeesus ja Jahve pahoja...juu. :-)

      t. iloinen nauraja

      • Anonyymi

        repiköön vihollinen naurajan vehkeet- tuntee käärmeen puraisun, että se oli hyvää.
        En puolusta sinua, etten tee vahinkoa vapuden uskollesi. Voit nauttia tulestasi aivan vapaasti tahtosi mukaan.


      • Anonyymi

        Aivan niin. Käärme oli kaunein ja älykkäin kaikista kedon eläimistä Siinäkin kohtaa raamatussa, josta käärmeestä tehtiin vaskinen patsas ja kansa tuli terveeksi, kun vain vilkaisi sitä käärmejumalaa.


      • Anonyymi

        Sinä et tajua, mitä itsellesi teet.


    • Anonyymi

      Jeesus oli samaa mieltä käärmeen kanssa. Jeesus itse nimittäin totesi, että ihminen elää vaikka olisi muiden valheessa elävien ihmisten mielestä kuollut.

      • Anonyymi

        Käärmeellä on monta tulkintaa asiassa, mutta alaston olet


      • Anonyymi

        Höpöhöpö.


    • Anonyymi

      Oli rikas mies, joka pukeutui purppuraan ja hienoihin pellavavaatteisiin ja eli joka päivä ilossa loisteliaasti.
      Toisin sanoen kyseessä on todellinen menneisyyden tapahtuma.
      Jeesus kertoi köyhän Lasaruksen kohtalosta: "köyhä kuoli, ja enkelit veivät hänet Aabrahamin helmaan. Ja rikaskin kuoli, ja hänet haudattiin."
      Lähes samalla tavalla Paavali kuvasi kivityksensä jälkeisiä tapahtumia: Tunnen miehen, joka on Kristuksessa: neljätoista vuotta sitten hänet temmattiin kolmanteen taivaaseen-oliko hän ruumiissaan, en tiedä, vai poissa ruumiista, en tiedä, Jumala sen tietää.
      Ja minä tiedän, että tämä mies-oliko hän ruumiissaan vai poissa ruumiista, en tiedä, Jumala sen tietää-temmattiin paratiisiin ja kuuli sanomattomia sanoja, joita ihmisen ei ole lupa puhua. Paavali temmattiin Jumalan luokse välittömästi niin kuin Lasuruskin Aabrahamin helmaan.
      Jeesus oli haudassa kolme päivää ja kolme yötä, mutta Jeesus ei mennyt Jumalan muistiin eikä kadonnut olemattomaksi ja kaiken ulkopuolella olevaksi.
      Vaan samoin kuin Paavali niin Jeesuskin: temmattiin Jumalan tykö ja hänen valtaistuimensa tykö. Sana todistaa Jeesuksen olleen täysin toimintakykyinen kuolemansa jälkeen: (Jeesus) meni, ei kauristen ja vasikkain veren kautta, vaan oman verensä kautta kerta kaikkiaan kaikkeinpyhimpään ja sai aikaan iankaikkisen lunastuksen.
      Jeesus kulki läpi taivasten ja Hän astui maan alimpiin paikkoihin.
      Kristus kärsi kerran kuoleman syntien tähden, vanhurskas vääräin puolesta, johdattaaksensa meidät Jumalan tykö; hän, joka tosin kuoletettiin lihassa, mutta tehtiin eläväksi hengessä,
      jossa hän myös meni pois ja saarnasi vankeudessa oleville hengille,
      jotka muinoin eivät olleet kuuliaiset, kun Jumalan pitkämielisyys odotti Nooan päivinä,
      Adventististit väittävät olemattoman Jeesuksen menneen saarnaaman voitonsanomaa olemattomille vankeudessa oleville.
      Adventismi on mielettömyyttä.

      • Anonyymi

        "Adventististit väittävät olemattoman Jeesuksen menneen saarnaaman voitonsanomaa olemattomille vankeudessa oleville.
        Adventismi on mielettömyyttä."

        HÖPÖHÖPÖ!


    • Anonyymi

      Adventistien suuri profeetta ja jumala, kirjailija ja satujen kertoja, white uskonut omia oppejaan ja tarinoitaan kuolleitten katoamisesta olemattomiksi, vaan heti kun white näki vallan karkaavan käsistään, hän oletti saavansa yhteyden kuolleeseen mieheensä Jamesiin ja saavansa kuolleelta mieheltään neuvoja ja apua.

      • Anonyymi

        Höpöhöpö.


    • Anonyymi

      Ennen vanhaan ne käärmeet juttelivat raamatun ajan ihmisille.
      Niitä näkee ja kuulee nykyisin tosi harvoin. Jos kertoo kuulleensa käärmeen juttelevan, ystävät ohjaavat hoitoon. Olettavat kuulijalla olevan syvän alkoholiongelman. Mutta asiaan:
      Puhuivatko sanottavansa hepreaksi vaiko arameaksi? Mitä kieliä muualla toimineet matelijat hallitsivat? Pystyivätkö toimimaan tulkkeina?
      Raamattu ei taaskaan kerro.

    • Anonyymi

      Adventisteille Jumalan Sana on "HÖPÖHÖPÖ"

    • Anonyymi

      1800-luvulla Ellenin eläessä lääketiede kehittyi ja erityisesti anestesian käyttö alkoi ja kehittyi. Voi huomata ellenin kirjoituksista ja adventisten puheista, kuinka adventistit käyttävät kuoleman jälkeisestä tilasta samoja termjä kuin 1800-luvulla käytettiin nukutuksesta. Ellenin tiedottamassa unessa kuoleman jälkeen-opille on suora yhteys lääketieteen suureen edistysaskeleeseen, anestesiaan.

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6353
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      4086
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      263
      2506
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1990
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1478
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1326
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1097
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1070
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      1016
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      991
    Aihe