Luterilaiset kristityt ovat syntisiä

Anonyymi

Sen sijaan vapaakirkkojen uskovaiset ovat kai omasta mielestään synnittömiä. Olenko ymmärtänyt oikein?

49

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Minun mielestäni sinä olet ymmärtänyt oikein. Kiihkouskovat pitävät itseään synnittöminä vaikka kysyttäessä sen kieltävätkin. Heillä kun on tuo putinilainen kielenkäyttö niin verissä.

      • Anonyymi

        Jeesus on sovittanut synnit. Eikö sinun?


    • Anonyymi

      Olet ymmärtänyt väärin.

      • Anonyymi

        Olet tosiaan ymmärtänyt täysin väärin, sillä jokainen joka uskoo Jumalaan, tunnustaa olevansa syntinen. Sanoohan Raamattukin: "Kaikki ovat syntiä tehneet."
        Mutta onneksi tuo jae jatkuu:
        "Mutta saavat LAHJAKSI vanhurskauden, Room 3
        "sillä kaikki ovat tehneet syntiä ja ovat vailla Jumalan kirkkautta ,mutta saavat hänen armostaan lahjaksi vanhurskauden, koska Kristus Jeesus on lunastanut heidät vapaiksi.
        Hänet Jumala on asettanut sovitusuhriksi, hänen verensä tuo sovituksen USKOSSA vastaanotettavaksi. Näin Jumala on osoittanut vanhurskautensa"

        Tuo Jumalan lahjavanhurskaus pitää ottaa uskossa vastaan, ja silloin ihmisestä tulee armahdettu syntinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet tosiaan ymmärtänyt täysin väärin, sillä jokainen joka uskoo Jumalaan, tunnustaa olevansa syntinen. Sanoohan Raamattukin: "Kaikki ovat syntiä tehneet."
        Mutta onneksi tuo jae jatkuu:
        "Mutta saavat LAHJAKSI vanhurskauden, Room 3
        "sillä kaikki ovat tehneet syntiä ja ovat vailla Jumalan kirkkautta ,mutta saavat hänen armostaan lahjaksi vanhurskauden, koska Kristus Jeesus on lunastanut heidät vapaiksi.
        Hänet Jumala on asettanut sovitusuhriksi, hänen verensä tuo sovituksen USKOSSA vastaanotettavaksi. Näin Jumala on osoittanut vanhurskautensa"

        Tuo Jumalan lahjavanhurskaus pitää ottaa uskossa vastaan, ja silloin ihmisestä tulee armahdettu syntinen.

        Teetkö edelleen syntiä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Teetkö edelleen syntiä?

        Jos teenkin joskus syntiä, silloin tulee kova hätä mennä selvittämään se Jumalan Pyhän Hengen eteen!

        tähän asti Hän on antanut anteeksi!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos teenkin joskus syntiä, silloin tulee kova hätä mennä selvittämään se Jumalan Pyhän Hengen eteen!

        tähän asti Hän on antanut anteeksi!

        JOS!!!???

        Me luterilaiset tunnustamme olevamme syntisiä aina kun lähestymme pyhää Jumalaa. Jo Isä meidän -rukouskin edellyttää tätä: "Anna anteeksi meidän syntimme..."

        Tässä on suuri ero luterilaisten ja vapaakirkollisten välillä. Me emme ole olleet vain joskus aikaisemmin syntisiä vaan olemme sitä vielä nytkin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        JOS!!!???

        Me luterilaiset tunnustamme olevamme syntisiä aina kun lähestymme pyhää Jumalaa. Jo Isä meidän -rukouskin edellyttää tätä: "Anna anteeksi meidän syntimme..."

        Tässä on suuri ero luterilaisten ja vapaakirkollisten välillä. Me emme ole olleet vain joskus aikaisemmin syntisiä vaan olemme sitä vielä nytkin.

        Kannattaisi sinunkin ehkä tutustua edes yhteen vapaakirkolliseen, niin et luulisi järjettömiä.


    • Anonyymi

      "Lapsukaiseni, tämän minä kirjoitan teille, ettette syntiä tekisi, mutta jos joku syntiä
      tekeekin, niin meillä on puolustaja Isän tykönä, Jeesus Kristus, joka on vanhurskas
      1 Joh: 2: 1

    • Anonyymi

      Viidesläisten eli räsäsläisten lahkolaisten mielestä ainoita syntisiä ovat homot.

      • Anonyymi

        Se on totta koska homot eivät edes pidä honosteluaan syntinä eivät myöskään voi saada syntejään anteeksi ja Jumala on hylännyt heidät omiin himoihinsa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on totta koska homot eivät edes pidä honosteluaan syntinä eivät myöskään voi saada syntejään anteeksi ja Jumala on hylännyt heidät omiin himoihinsa.

        Mikään muu ei lahkonne mukaan olekaan syntiä. Hyvä kun sentään myönsit.


    • Anonyymi

      Olet ymmärtänyt taas tahallasi väärin.
      😁

    • Anonyymi

      Jos olet luterilainen, oletko identtinen kaikkien muitten luterílaisten kanssa? Oikeakätinen,? Ristiverinen? Työteliäs? Kokoomuksen kannattaja? Etkö? Mikset? Olethan aloittajan mukaan ainakin syntinen, ihan vaan koska olet luterilainen. Se on tärkeintä. Pitää tietää, että hän on oikeassa.
      Uskonnoissa on tärkeintä se, että MINUN uskoni on ainoa oikea.
      Muut ovat luisumassa helvtin lieskoihin kuin jäisessä alamäessä.

      Uskonnoissa kuitenkin on yksi ja ainoa tärkeä uskonkappale, joka on syrjäyttänyt kaikki muut: homoviha.

      Lukemalla näitä palstoja, opit kyllä, mikä on pelastuksen avain. Se, että et hyväksy transuja, homoja, lesboja, primekulkuetta, sateenkaarilippua, etkä Setaa.
      Jos yksikin puoltoääni löytyy mielestäsi, et kelpaa joukkoon.
      Ihan sama, jokaisessa uskonlahkossa. Toisiaan ehkä saattavat sietää, kun yhteinen vihollinen on bongattu.

      • Anonyymi

        "Tässä on suuri ero luterilaisten ja vapaakirkollisten välillä. Me emme ole olleet vain joskus aikaisemmin syntisiä vaan olemme sitä vielä nytkin."?????

        Eiköhän se suurin ero ole siinä, että luterilaiset kuvittelevat, että se vauvakaste riittää kattamaan koko elämänajaksi kaikki synnit. Siksi he eivät koe tarvitsevansa anteeksiantoa joka päivä. Siksi he eivät myöskään halua noudattaa Raamatun ohjeita vaelluksen suhteen. Vanhempien ja kummien teko riittää useimmille pelastukseen.
        Me vapaaseurakunnissa taas pyrimme kilvoittelemaan joka päivä ja jos tulee tehtyä syntiä, pyydämme niitä anteeksi, kuten Jeesus opettaa Isämeidän. rukouksessa:
        "Anna meille meidän syntimme anteeksi..."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Tässä on suuri ero luterilaisten ja vapaakirkollisten välillä. Me emme ole olleet vain joskus aikaisemmin syntisiä vaan olemme sitä vielä nytkin."?????

        Eiköhän se suurin ero ole siinä, että luterilaiset kuvittelevat, että se vauvakaste riittää kattamaan koko elämänajaksi kaikki synnit. Siksi he eivät koe tarvitsevansa anteeksiantoa joka päivä. Siksi he eivät myöskään halua noudattaa Raamatun ohjeita vaelluksen suhteen. Vanhempien ja kummien teko riittää useimmille pelastukseen.
        Me vapaaseurakunnissa taas pyrimme kilvoittelemaan joka päivä ja jos tulee tehtyä syntiä, pyydämme niitä anteeksi, kuten Jeesus opettaa Isämeidän. rukouksessa:
        "Anna meille meidän syntimme anteeksi..."

        "jos tulee tehtyä syntiä" ????!!!

        Tämän olenkin hyvin huomannut vapaakirkollisista. Ette te omasta mielestänne tee syntiä, mutta muut kyllä näkevät tekohurskautenne ja epärehellisyytenne ja halunne panetella muita kristittyjä. Te näette syntiä vain muissa ette itessänne. Eikö tuollainen usko rasita teitä ihan samalla tavalla kuin aikoinaa Laodikeian seurakuntaa? Olette sokeita. Valehtelet tahallasi täällä "vauvakasteesta" ja kummeista, mutta et tiedä edes kristillisen kasteen merkitystä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "jos tulee tehtyä syntiä" ????!!!

        Tämän olenkin hyvin huomannut vapaakirkollisista. Ette te omasta mielestänne tee syntiä, mutta muut kyllä näkevät tekohurskautenne ja epärehellisyytenne ja halunne panetella muita kristittyjä. Te näette syntiä vain muissa ette itessänne. Eikö tuollainen usko rasita teitä ihan samalla tavalla kuin aikoinaa Laodikeian seurakuntaa? Olette sokeita. Valehtelet tahallasi täällä "vauvakasteesta" ja kummeista, mutta et tiedä edes kristillisen kasteen merkitystä.

        Miksi valehtelet: "Ette te omasta mielestänne tee syntiä,"

        Tuo ei pidä paikkaansa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi valehtelet: "Ette te omasta mielestänne tee syntiä,"

        Tuo ei pidä paikkaansa.

        En ole koskaan kuullut vapaakirkoissa syntisen rukousta. Fariseuksen rukouksia kyllä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole koskaan kuullut vapaakirkoissa syntisen rukousta. Fariseuksen rukouksia kyllä.

        Me emme harrastakkaan tuollaista ulkokultaista yhtesrukousta tai muminaa, kuten lut. kirkossa, vaan jokainen rukoilee sydämessään suoraan Jumalalle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Tässä on suuri ero luterilaisten ja vapaakirkollisten välillä. Me emme ole olleet vain joskus aikaisemmin syntisiä vaan olemme sitä vielä nytkin."?????

        Eiköhän se suurin ero ole siinä, että luterilaiset kuvittelevat, että se vauvakaste riittää kattamaan koko elämänajaksi kaikki synnit. Siksi he eivät koe tarvitsevansa anteeksiantoa joka päivä. Siksi he eivät myöskään halua noudattaa Raamatun ohjeita vaelluksen suhteen. Vanhempien ja kummien teko riittää useimmille pelastukseen.
        Me vapaaseurakunnissa taas pyrimme kilvoittelemaan joka päivä ja jos tulee tehtyä syntiä, pyydämme niitä anteeksi, kuten Jeesus opettaa Isämeidän. rukouksessa:
        "Anna meille meidän syntimme anteeksi..."

        Kaste kyllä riittää koko elämän ajaksi mutta parannusta pitää tehdä joka päivä! Vapailla suunnilla ei tarvita parannusta vaan ihminen kelpaa omanat itsenään tai vanhempien ja kummien tekojen avulla luulevat pelastuvansa ilman Jeesusta.

        Tuossa hyvä kuvaus: "Me vapaaseurakunnissa taas pyrimme kilvoittelemaan joka päivä ja JOS s tulee tehtyä syntiä"

        Eli ehkä he tekevät syntiä, ehkä eivät, mutta Raamattu sanoo että kaikki tekevät syntiä. Tätäkään vapaalla puolella ei uskota


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Me emme harrastakkaan tuollaista ulkokultaista yhtesrukousta tai muminaa, kuten lut. kirkossa, vaan jokainen rukoilee sydämessään suoraan Jumalalle.

        Ohhhoh!!! "Me emme harrastakkaan tuollaista ulkokultaista yhtesrukousta tai muminaa"???

        Nimenomaan muminaa siellä kuuluu kun yksi jos toinen molottaa yksin kielillä, täysin päätöntä toimintaa. Ja sitten pilkataan kristittyjä jotka yhdessä rukoilevat Jeesuksen opettamin sanoin. Tuo ketoo jo jostakin!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kaste kyllä riittää koko elämän ajaksi mutta parannusta pitää tehdä joka päivä! Vapailla suunnilla ei tarvita parannusta vaan ihminen kelpaa omanat itsenään tai vanhempien ja kummien tekojen avulla luulevat pelastuvansa ilman Jeesusta.

        Tuossa hyvä kuvaus: "Me vapaaseurakunnissa taas pyrimme kilvoittelemaan joka päivä ja JOS s tulee tehtyä syntiä"

        Eli ehkä he tekevät syntiä, ehkä eivät, mutta Raamattu sanoo että kaikki tekevät syntiä. Tätäkään vapaalla puolella ei uskota

        "Vapailla suunnilla ei tarvita parannusta vaan ihminen kelpaa omanat itsenään tai vanhempien ja kummien tekojen avulla luulevat pelastuvansa ilman Jeesusta."

        Anteeksi mitä? :D :O


      • Anonyymi

        Vapaakirkkojen uskoontuloissa ei tunnusteta syntejä vaan tehdään ratkaisu antautua lahkon johdatukseen, tahtoon ja ideologiaan. Siinä Ihminen menettää oman iitsemääräämisoikeutensa lahkolle. Sen jälkeen syntiä ovat kaikki lahkon ideologiaan kuulumattomat asiat kuten homoseksuaaliset teot. Räsäsläisyyskin on vapislahko luterilaisen kirkon sisällä.


      • Anonyymi
        Tipale kirjoitti:

        "Vapailla suunnilla ei tarvita parannusta vaan ihminen kelpaa omanat itsenään tai vanhempien ja kummien tekojen avulla luulevat pelastuvansa ilman Jeesusta."

        Anteeksi mitä? :D :O

        Noinhan te täällä todistatte!


      • Anonyymi
        Tipale kirjoitti:

        "Vapailla suunnilla ei tarvita parannusta vaan ihminen kelpaa omanat itsenään tai vanhempien ja kummien tekojen avulla luulevat pelastuvansa ilman Jeesusta."

        Anteeksi mitä? :D :O

        "Nimenomaan muminaa siellä kuuluu ".

        Onneksi niin, eikä kiroilua ja haistatteluja kuten luterilaisten seuroissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Nimenomaan muminaa siellä kuuluu ".

        Onneksi niin, eikä kiroilua ja haistatteluja kuten luterilaisten seuroissa.

        Ei luterilaisisa seurpoissa ole moista vaan tervettä evankelumia ilman sairaanloisia muminoita
        Uudestikastajila tuota kiroilua esiintyy enemmänkin


      • Anonyymi kirjoitti:

        Vapaakirkkojen uskoontuloissa ei tunnusteta syntejä vaan tehdään ratkaisu antautua lahkon johdatukseen, tahtoon ja ideologiaan. Siinä Ihminen menettää oman iitsemääräämisoikeutensa lahkolle. Sen jälkeen syntiä ovat kaikki lahkon ideologiaan kuulumattomat asiat kuten homoseksuaaliset teot. Räsäsläisyyskin on vapislahko luterilaisen kirkon sisällä.

        Miten niin ei tunnusteta syntejä? Kyllä siinä syntisen rukous toistettiin uskoontulon hetkellä. Ja mitä tarkoitat itsemääräämisoikeuden menettämisellä? Kukaan ei ole koskaan kysellyt yhtään mitään kaltaiseni ikisinkun ihmissuhdeasioista eikä muista vastaavista, eikä sitäkään, miksi käyn nykyään aika harvoin kirkossa. Syntylistojakaan en ole nähnyt.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Noinhan te täällä todistatte!

        Millä tavalla? Ketkä te? Se uskoontuloko on se kauhean hirveä "teko", jota tarkoitat. Sinäkin olet oletettavasti joskus huomannut olevasi uskossa, kuten aika moni lapsesta asti uskossa ollut vapaakirkollinenkin. Olet siis tehnyt tämän hirveän kauhean teon huomatessasi asian.

        Ja mitä käsittämätöntä ihmettä tarkoittaa tuo, että vapaiden suuntien uskova kelpaisi "vanhempien ja kummien tekojen avulla". Ehkä käsittämättömin ja epäloogisin väite, minkä olen koskaan täällä Suomi24-keskusteluissa nähnyt, ja se on jo paljon se. Tyhmempi luulisi, että tämä olisi argumentti vapaiden suuntien edustajalta luterilaista kastetta kohtaan, jossa kummit ym. lupaavat lapsen puolesta tämän hengellisen tulevaisuuden. Mutta että tämän voi jotenkin kääntää toisinpäin luterilaisen kommentiksi vapaille suunnille, on niin korkeaa matematiikkaa, että viuhuu korkealla ymmärrykseni yläpuolella. :D


      • Anonyymi
        Tipale kirjoitti:

        Millä tavalla? Ketkä te? Se uskoontuloko on se kauhean hirveä "teko", jota tarkoitat. Sinäkin olet oletettavasti joskus huomannut olevasi uskossa, kuten aika moni lapsesta asti uskossa ollut vapaakirkollinenkin. Olet siis tehnyt tämän hirveän kauhean teon huomatessasi asian.

        Ja mitä käsittämätöntä ihmettä tarkoittaa tuo, että vapaiden suuntien uskova kelpaisi "vanhempien ja kummien tekojen avulla". Ehkä käsittämättömin ja epäloogisin väite, minkä olen koskaan täällä Suomi24-keskusteluissa nähnyt, ja se on jo paljon se. Tyhmempi luulisi, että tämä olisi argumentti vapaiden suuntien edustajalta luterilaista kastetta kohtaan, jossa kummit ym. lupaavat lapsen puolesta tämän hengellisen tulevaisuuden. Mutta että tämän voi jotenkin kääntää toisinpäin luterilaisen kommentiksi vapaille suunnille, on niin korkeaa matematiikkaa, että viuhuu korkealla ymmärrykseni yläpuolella. :D

        Uskoontulo ei ole hirveä asia vaan kaiken perusta.

        Te uudestikastajat täällä todistatte aina kummien ja vanhempien työstä ja että sellaiasella pääsee taivaaseen. Tuollaista kommenttia jakaa näillä palstoille pitkään inttänyt "uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa" -nimeä käyttävä helluntailainen. Hänen kommenttinsa ovat naurettavia ja menevät muiltaki ohi. Mutta ihmisteoissa on hänen turvansa.

        Luterilaiseen käsitykseen moinen ei sovi


    • Anonyymi

      Ei ole niinkään väliä sillä mikä on olevinaan, vaan miten tuon synittömyyden on omasta mielestään saanut tai mihin Raamatun sanaan olettamus perustuu.

      Jos kuvittelee synnittömyyden tai pelastustuksen tulevan lain tekoja tekemällä, niin silloin on hakoteillä eikä vaella uuden liiton mukaan, vaan vanhan hapatuksen.

      Jos taasen oma pelastus ja synnittömyys perustuu Jumalan armoon Hengessä, niin se ei ole silloin oma suoritus, vaan uskon asia. Uskotaan siihen mitä Jumala on luvannut tai tulkitaan asia sillä tavalla. Se on uskoa ja silloin asian ratkaisee uskon määrä ja epäusko tietenkin syöksee silloin turmion tielle.

    • Anonyymi

      "Olenko ymmärtänyt oikein?"

      Olet ymmärtänyt aivan oikein. Sitähän nuo aitolaiset yrittävät toitottaa palstalla koko ajan menestyksettä. Lahkolaiset tekevät vaan hallaa koko kristinuskolle ylettömällä mesoamisellaan valikoivasta syntisettömyydestään.

      • AIka hullua, jos tämän palstan kirjoittajien perusteella kuvitellaan jotain joidenkin kirkkokuntien ja uskonyhteisöjen opista. Esimerkiksi Suomen Vapaakirkossa ei kuuna kullan valkeana opeteta mitään niin älytöntä, että ihminen tulisi synnittömäksi tässä ajassa. Joka päivä tarvitsemme Jeesusta ja ristin luo menemistä, mutta onneksi armo kantaa.


    • Anonyymi

      Ei ihminen itse tee itsestään synnitöntä. Sellainen on aina harhaoppia. Se on Jumalan työtä. Eikä se tapahdu ryhmissä, vaan yksilötasolla.

      • Anonyymi

        Synnittömiä ihmisiä on siis olemassa. Missä näitä Jumalan synnittömiksi tekemiä on?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Synnittömiä ihmisiä on siis olemassa. Missä näitä Jumalan synnittömiksi tekemiä on?

        No meillä uskonnottomilla eli jumalattomille ei ole syntiä, sen tekemistä ja sitten synnintuskassa kieriskelyä.
        Kovin olen ihmetellyt miten aidoilla uskovaisilla on dogmissaan tällainen elämää rajoittava ja tukahduttava syntioppi niin tärkeää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Synnittömiä ihmisiä on siis olemassa. Missä näitä Jumalan synnittömiksi tekemiä on?

        Raamatun mukaan ihminen on synnitön saatuaan synnit anteeksi ja vaeltaessaan Jumalan Pyhän Hengen vallassa. Siihen asti kunnes hän ei enää luota yksin Jumalaan, vaan alkaa itse harhaoppisesti pähkäillä omaa vaellustaan ja vaeltaa lihan mukaan. Juuri tästähän Paavali kirjoittaa, juuri tätä lähetyskirjeet korostavat, että vaelletaan Hengessä. Hengessä aloititte, mutta lihassa lopetitte hän moittii uskovia. Lihan mukaan vaeltaminen tässä tarkoittaa lakihenkisyyttä, jossa ei enää uskota Jumalan Henkeen, vaan omiin uskonnollisiin suoritukseen. Mikä on todella yleistä.

        Kaikilla on mahdollista tavoitella Jumalan pyhyyttä ja pyriä synnittömyyteen. Ei siinä erotella juutalaista, kreikkalaista eikä mitään muutakaan. Näin sana lupaa ja se on tarjolla sille joka uskoo. Mutta uskonnollisella jankkaamisella sitä ei saavuta.


    • Tässä vapaakirkon oppia. Mielesätäni tämä ei juurikaan poikkea luterilaisten käsityksistä.

      "Ihmisen on vaikea määritellä uudestisyntymisensä aikaa, vaikka uskoontulo perustuisikin hengelliseen ratkaisuun ja päätökseen tunnustaa Jeesus omaksi pelastajaksi. Ihminen ei voi määritellä Jumalan aikaa.

      Lisäksi on paljon niitä uskovia, jotka eivät voi tietää mitään määrättyä päivää tai hetkeä uskoontulolleen. Heidän sisimmässään on hiljaa kasvanut tunto siitä, että he ovat Jumalan lapsia. He ovat hyväksyneet sen ja kiittävät Jumalaa.

      Usko, jolla uudestisyntyminen omistetaan, on Pyhän Hengen synnyttämä luottamus ilmoitettuun pelastukseen, niin että ihminen uskaltaa jättää itsensä kokonaan sen varaan. Usko käsitetään näin nöyräksi, lapsenmieliseksi luottamukseksi Jumalaan ja Jeesukseen Kristukseen. Uskoa ei voi mitata minkäänlaisilla inhimillisillä mittareilla. Uskon ihme on siinä, että aikuinen, usein viisaudessaan ylpeä ihminen, saa sen ”lapsenkaltaisuuden”, josta Jeesus puhuu.

      Pelastusvarmuus ei kuitenkaan merkitse sitä, että ihmisen ajateltaisiin tulevan uudestisyntymisessä täydelliseksi, synnittömäksi. Uskonelämässä on taisteluja, kiusauksia ja vaaroja. Uskova on Saatanan ja maailman vihaama. Vihollisena on lisäksi oma liha eli turmeltunut ”vanha minä”. Pelastusvarmuus syntyy siitä, että joka päivä elää tietoisena syntien anteeksiannosta.

      Henkilökohtainen pelastusvarmuus ei myöskään ole erityisuskoa. Kysymys ei ole ihmisen luottamuksen kasvamisesta omaan uskoonsa. Pelastusvarmuus on sitä, että uskova tulee yhä vakuuttuneemmaksi Kristuksessa lahjoitetusta pelastuksesta, Jumalan rakkauden ja armon täydellisyydestä."

      https://www.svk.fi/pelastusvarmuus/

      • Anonyymi

        Vapaakirkon käytäntö ja ev. lut kirkon käytäntö poikkeavat minun kokemukseni mukaan hyvin paljon toisistaan. Luterilaisessa kirkossa, ja sen tunnustuksenkin mukaan, ei tyrkytetä mitään ratkaisua tai omaa päätöstä uskon syntymiseksi niin kuin vapaakirkoissa. Minä olen pikkulapsesta asti uskonut Jumalaan, mutta sehän ei kelvannut vapaakirkossa lainkaan, Olen lapsenuskoni kanssa siis ateisti heidän mukaansa. Mitä yhteistä tässä on? Nyt jo aikuisena on monen laista epäilyjä tullut lapsenuskooni, mutta se on kuitenkin se perusta jonka varassa lähden tästä elämästä silloin kun sen aika on. Viidesläiset ovat kyllä hyvin lähellä vapaakirkkoa, erityisesti Kansan Raamattuseura, mutta se onkin hyvin kaukana luterilaisesta tunustuksesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vapaakirkon käytäntö ja ev. lut kirkon käytäntö poikkeavat minun kokemukseni mukaan hyvin paljon toisistaan. Luterilaisessa kirkossa, ja sen tunnustuksenkin mukaan, ei tyrkytetä mitään ratkaisua tai omaa päätöstä uskon syntymiseksi niin kuin vapaakirkoissa. Minä olen pikkulapsesta asti uskonut Jumalaan, mutta sehän ei kelvannut vapaakirkossa lainkaan, Olen lapsenuskoni kanssa siis ateisti heidän mukaansa. Mitä yhteistä tässä on? Nyt jo aikuisena on monen laista epäilyjä tullut lapsenuskooni, mutta se on kuitenkin se perusta jonka varassa lähden tästä elämästä silloin kun sen aika on. Viidesläiset ovat kyllä hyvin lähellä vapaakirkkoa, erityisesti Kansan Raamattuseura, mutta se onkin hyvin kaukana luterilaisesta tunustuksesta.

        se on kaikissa lahkoissa se, että se lapsenusko / sydämen usko on niille kuin
        "punainen vaate".
        ovat niitä 1900 -luvulla tulleita eksyttäjiä, joista raamatussa:
        "Monta tulee minun nimessäni, ja he eksyttävät monta"

        pysyä visusti poissa vaan näistä ihmisoppisista lahkoista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vapaakirkon käytäntö ja ev. lut kirkon käytäntö poikkeavat minun kokemukseni mukaan hyvin paljon toisistaan. Luterilaisessa kirkossa, ja sen tunnustuksenkin mukaan, ei tyrkytetä mitään ratkaisua tai omaa päätöstä uskon syntymiseksi niin kuin vapaakirkoissa. Minä olen pikkulapsesta asti uskonut Jumalaan, mutta sehän ei kelvannut vapaakirkossa lainkaan, Olen lapsenuskoni kanssa siis ateisti heidän mukaansa. Mitä yhteistä tässä on? Nyt jo aikuisena on monen laista epäilyjä tullut lapsenuskooni, mutta se on kuitenkin se perusta jonka varassa lähden tästä elämästä silloin kun sen aika on. Viidesläiset ovat kyllä hyvin lähellä vapaakirkkoa, erityisesti Kansan Raamattuseura, mutta se onkin hyvin kaukana luterilaisesta tunustuksesta.

        Minä kävin nuorempana Vapaakirkossa, mutta lopetin käymisen koska minua alettiin painostamaan uudestikasteelle. Se oli ikävää hienovaraista manipulointia "raamatulliselle kasteelle". Arvostan omaa kirkossa saamaani kastetta ja se riittää minulle. Silloin oli myös nämä kaatamispelleily muodissa näissä paikoissa. Minusta sekin oli sellaista teatteria mikä lähenteli jo jumalanpilkkaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Vapaakirkon käytäntö ja ev. lut kirkon käytäntö poikkeavat minun kokemukseni mukaan hyvin paljon toisistaan. Luterilaisessa kirkossa, ja sen tunnustuksenkin mukaan, ei tyrkytetä mitään ratkaisua tai omaa päätöstä uskon syntymiseksi niin kuin vapaakirkoissa. Minä olen pikkulapsesta asti uskonut Jumalaan, mutta sehän ei kelvannut vapaakirkossa lainkaan, Olen lapsenuskoni kanssa siis ateisti heidän mukaansa. Mitä yhteistä tässä on? Nyt jo aikuisena on monen laista epäilyjä tullut lapsenuskooni, mutta se on kuitenkin se perusta jonka varassa lähden tästä elämästä silloin kun sen aika on. Viidesläiset ovat kyllä hyvin lähellä vapaakirkkoa, erityisesti Kansan Raamattuseura, mutta se onkin hyvin kaukana luterilaisesta tunustuksesta.

        Vaikka kuinka monta kertaa olen kuullut Vapaakirkossa todistuspuheenvuoron, jossa henkilö on kertonut, että on ollut uskossa lapsesta saakka, eikä osaa nimetä mitään tiettyä uskoontulohetkeä. Että silleen.


      • Anonyymi
        Tipale kirjoitti:

        Vaikka kuinka monta kertaa olen kuullut Vapaakirkossa todistuspuheenvuoron, jossa henkilö on kertonut, että on ollut uskossa lapsesta saakka, eikä osaa nimetä mitään tiettyä uskoontulohetkeä. Että silleen.

        Minä en ymmärrä näitä "todistuksia", eikö teidänkin pitäisi keskittyä Raamatun sanaan ja Jumalaan, eikä ihmisten puheisiin ja kokemuksiin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minä en ymmärrä näitä "todistuksia", eikö teidänkin pitäisi keskittyä Raamatun sanaan ja Jumalaan, eikä ihmisten puheisiin ja kokemuksiin.

        Jos Raamatun Sanan lisäksi muutaman kerran vuodessa joku kertoo uskonelämänsä vaiheista, niin se tuskin on kovin ongelmallista?


      • Anonyymi
        Tipale kirjoitti:

        Jos Raamatun Sanan lisäksi muutaman kerran vuodessa joku kertoo uskonelämänsä vaiheista, niin se tuskin on kovin ongelmallista?

        Käskikö Jeesus saarnata ihmisten omaa elämää? Tuo on niin kamalan itsekeskeistä ja on surullista jos te ette tajua sitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Käskikö Jeesus saarnata ihmisten omaa elämää? Tuo on niin kamalan itsekeskeistä ja on surullista jos te ette tajua sitä.

        Kyllä käski.
        Jeesus sanoi parantamalleen miehelle: ": "Mene kotiisi omaistesi luo ja kerro heille, kuinka suuria tekoja Herra on sinulle tehnyt ja kuinka hän on sinua armahtanut".


      • Anonyymi
        Tipale kirjoitti:

        Jos Raamatun Sanan lisäksi muutaman kerran vuodessa joku kertoo uskonelämänsä vaiheista, niin se tuskin on kovin ongelmallista?

        Kyllä omasta elämästäänin voi kertoa jotain, mutta jos nämä "todistukset" tättävät koko ajan niin se on jo aika kyllästyttävää kuunneltavaa. Minä en ainakaan jaksaisi kuunnella. Minusta ne ovat lähinnä itsekehua. Vaikuttavat kovin ulkoa opituilta tarinoilta.


    • Anonyymi

      Et ole ymmärtänyt oikein.

      • Anonyymi

        Oletko sinä ymmärtänyt oikein? Teetkö sinä syntiä joka päivä ajatuksin, sanoin ja teoin niinkuin me luterilaiset tunnustamme?


    • Anonyymi

      Minä annan vapikset uskoa omalla tavallaan, mutta kartan mieluimmin heidän paikkojaan yksinkertaisesti siitä syystä että koen ne mitäänsanomattomiksi ja ihmiskeskeisiksi jossa ihmisiä kaitaan kuin karjaa.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi miehet kohtelevat mua huonosti

      Oon nyt tapaillut kolmea ihmistä. Ensimmäisen kanssa nähtiin kolme kertaa, ja meidän oli tarkoitus mennä leffaan tiettyn
      Sinkut
      162
      2610
    2. Minä haluun vaa oikeesti kuulla

      Että sulla on kaikki hyvin. Ihan oikeasti haluan. Ehkä meitä ei sit ollu tarkotettu yhteen, mut oot mulle äärettömän tär
      Ikävä
      60
      1218
    3. Voisiko kaivattusi tehdä jotain mitä

      Et voisi antaa anteeksi
      Ikävä
      50
      906
    4. Ajattelen sinua

      aamuin, päivin, illoin. Toisinaan en yölläkään saa nukutuksi, kun pyörit mielessäni. Olemme molemmat aikuisia, etkä tiet
      Ikävä
      32
      801
    5. Pariisin olympialaisissa miesnyrkkeilijä löi naisnyrkkeilijän 46 sekunnissa keskeytyskuntoon

      Algerian kohunyrkkeilijä nousi kehään – vastustaja luovutti hetkessä ja murtui itkuun https://www.is.fi/urheilu/art-2000
      Maailman menoa
      85
      755
    6. Onko sulla mitään todisteita

      Että olisin ihastunut sinuun?
      Ikävä
      48
      745
    7. Melko hyvin tunnen jo hänet

      Hän ei ole sopiva. Jotain hyvää tässä palstan seuraamisessa on ollut. Omien ajatusten ja tunteiden jäsentämisen lisäksi
      Ikävä
      67
      742
    8. Olet mulle koko maailma

      Voisin vaikka luopua ihan kaikesta, jos sinut saisin.
      Ikävä
      39
      690
    9. Pim pom, Ovikello soi. :D

      Mitä tekisit jos kaivattusi ilmestyisi ovesi taakse?
      Ikävä
      57
      687
    10. Tänään (1.8) on maailman ylikulutuspäivä

      Vuonna 1970 maailman ylikulutuspäivä oli joulukuun 23. päivä. Vuosituhannen alussa vuonna 2000 se osui lokakuun 4. päivä
      Maailman menoa
      68
      686
    Aihe