Kenen lopunajan profetiat pätevät

Anonyymi

Yleensäkin on epäselvää kenen profetiat ovat toteutuneet. Kukaan ei ole tilastoinut onko mitään toteutunut. Onko Mauno Mattilan tai Leo Mellerin ennusteet käyneet toteen? Jeesushan sanoi ettei meille kerrota aikoja.

32

1429

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Raamatun profetiat pätevät.

Muut profetiat on yleensä tarkoitettu uskovien rakentamiseksi, lohduttamiseksi tai ojentamiseksi. Siis elämän auttamiseksi eteenpäin.

Toisinaan profetia voi toimia myös muistutuksena raamatun profetian lähestymisestä eli olla ns. varoitusprofetia siitä, että pian jokin raamatussa ennustettu käy toteen.

• Anonyymi

Kaikki mitä itse olen ennakoinut, asiassa kuin asiassa, on aina pääsääntöisesti tapahtunut. Myös jokunen virhearviointi sattunut, mutta tämä on ollut harvinaisempaa.

En ole silti tekeytynyt profeetaksi taikka ennustajaksi, enkä väittänyt, että "näin ihan varmasti tapahtuu!" Mutta mitä olen nk. "arvellut" on yleensä myös siten toteutunut.

• Anonyymi

Nk. "järjellisesti" tämä on perustunut ihan ihmistuntemukseen / ihmiskunnan käytökseen, siihen perustuvaan logiikkaan että näin myös helppoon matematiikkaan, sillä ihmiskunta on varsin helppo luettava.

1 1 = 2. Eli: yhtä asiaa seuraa väistämättä sen luonnollinen seuraus, kuitenkin myös mahd. ensin arvaamattomine muuttujineen, ellei heti ota myös niitä huomioon.
        *

• Anonyymi

Ei tuollainen profetointia olekaan. Profetiat antaa Herra, eli se ei ole mitään omaa ennakointia ja arvelua siitä, mitä ehkä tapahtuu. Sinussa lienee vaikuttanut ns. terve harkintakyky.

Herran antamat profetiat harvoin myöskään ennustavat tulevia, koska tulevat on jo kerrottu raamatussa.

Useimmiten Herran antamat profetiat koskevat juuri edellä mainittuja asioita eli ne antavat lohtua, rakentavat tai ojentavat uskovia, noudattaen raamatun totuutta.

• Anonyymi

Ennustamisilla on yleensä 2 vaihtoehtoa. Toteutuu tai ei. Sataako huomenna. Juu tai ei. Valitaanko Sanna presidentiksi. Juu tai ei. Hyökkääkö karhu. Juu tai ei. Tuleeko juna ajoissa/Lyökö mies tänään/onko perunat tänään halpoja/Saako Liisa muikkarin/Kuoleeko 99 v vuoden kuluessa/Onko vaimo tehnyt hernekeittoa/kolottaako jalkaa. Eli kun on 2 vaihtoehtoa, osuu usein oikeaan ja voi sanoa osuutensa oikeaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ennustamisilla on yleensä 2 vaihtoehtoa. Toteutuu tai ei. Sataako huomenna. Juu tai ei. Valitaanko Sanna presidentiksi. Juu tai ei. Hyökkääkö karhu. Juu tai ei. Tuleeko juna ajoissa/Lyökö mies tänään/onko perunat tänään halpoja/Saako Liisa muikkarin/Kuoleeko 99 v vuoden kuluessa/Onko vaimo tehnyt hernekeittoa/kolottaako jalkaa. Eli kun on 2 vaihtoehtoa, osuu usein oikeaan ja voi sanoa osuutensa oikeaan.

Aivan. Siksi ennustaminen on joko ihmisestä tai saatanasta, ja kummatkin vain arvailevat. Meteorologitkin vain ennustavat.

Profetointi sen sijaan on Herrasta. Sekin voi kyllä muuttua joissakin tapauksissa, kuten siinä tapauksessa, jos profetia on ehdollinen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei tuollainen profetointia olekaan. Profetiat antaa Herra, eli se ei ole mitään omaa ennakointia ja arvelua siitä, mitä ehkä tapahtuu. Sinussa lienee vaikuttanut ns. terve harkintakyky.

Herran antamat profetiat harvoin myöskään ennustavat tulevia, koska tulevat on jo kerrottu raamatussa.

Useimmiten Herran antamat profetiat koskevat juuri edellä mainittuja asioita eli ne antavat lohtua, rakentavat tai ojentavat uskovia, noudattaen raamatun totuutta.

Juuri näin. Profetian lahja eli vanhalta nimeltään näkemisen lahja on pääsääntöisesti henkilökohtaiseen sielunhoitoon tarkoitettu lahja, eikä tulevaisuuden ennustamiseen niinkään. Se on lohdutukseksi ja rohkaisuksi. Kun profetia tuo näkyviin menneitä asioita niin samalla Herra parantaa menneisyyden haavoja ja sisimmän salaisuuksia, niin silloin ihminen ymmärtää paremmin itseään ja käytöstään ja voi antaa anteeksi itselleen ja muille. Tähän sielun ja hengen parantamiseen eli sisäiseen parantumiseen ei maallinen psykoterapia pysty. Maallinen psykoterapia pystyy korkeintaan valaisemaan ihmiselle mistä hänen ongelmansa ovat tulleet/aiheutuneet, mutta ei paranna. Tässä on olennainen ero. Jos profeetta/näkijä ei tunnusta Jeesusta Herraksi ja Kristukseksi, pysykää kaukana hänestä.

1Sam 9:19
        19 Samuel vastasi Saulille ja sanoi: "Minä olen näkijä. Mene minun edelläni uhrikukkulalle. Aterioikaa tänä päivänä minun kanssani; huomenaamuna minä päästän sinut menemään, ja kaikki, mitä sinulla on sydämelläsi, minä selvitän sinulle.
        20 Äläkä enää ole huolissasi aasintammoista, jotka ovat olleet sinulta kateissa kolme päivää, sillä ne ovat löytyneet. Ja kenen on kaikki, mitä kallisarvoisinta Israelissa on, jollei sinun ja kaiken sinun isäsi perheen?"

• Anonyymi

Raamatun profetiat voidaan tulkita eri tavoin. Esim USAn uskovat ovat muokanneet Rossijan eli Venäjän lopunaikojen sotijaksi ihan ulkopoliittisista syistään. Venäjää syytetään. Raamattua käytetään tukemaan omia tarkoitusperiä. Raamatun nimet voidaan tulkita nykyaikaan soveltaen monella tavalla.

Ilmestyskirjanäyt voivat kuvata montaa eri aikaa esim. Juutalaissotia. Tästä ovat kertoneet mm Juha Ahvio ja Rov. Koistinen Patmoksesta. Tämän liikkeen Marja Rantanen TMVssä kytkeytyy Rossijanäkemykseen. Ilmestyskirja kertoo nykyisestä maailmanlopusta missä Venäjän nykysotiminen johtaa lopputapahtumiin.

Monet helluntaipuhujat sanovat myös Ilmestyskirjan kuvaavan nykyisiä viimeisiä hetkiä. Venäjä sotii nyt ja lopulta Israelin kanssa. Näitä kiinnostavia puheita on nyt saatavilla netissä.

Profetioiden kuulemista helpottaa kun muistaa että profetoija voi tulkita Raamattua omin poliittisin perustein tms.

• Anonyymi

"Laki ja profeetat oli Johannekseen asti"
      Luuk: 16: 16

• Anonyymi

Danielin kirjassa kerrotaan talviunilta herännnestä karhusta eli Neuvostoliitto, jolla on kylkiluut suussaan. Kylkiluita ovat Skandinavian nykyiset pitkulaiset pohjoismaat. En tiedä onko kylkiluuna myös Ukraina? En tiedä miten tämä vihainen karhu lopulta sotii ilmestyskirjan Israelin kanssa johtaen Jeesuksen 2. tulemiseen.

Miten nämä maailmanlopun tulkinnat tapahtuvat vain Euroopassa. Muut maanosat jää pois lopun profetioissa.

Monet puolustaa Putinia kun tämän Kiril kehui Päiviä ja on homovastainen. Kuitenkin Putininmaassa käytetään aborttia ehkäisyyn. Vaikka homoja ei virallisesti ole. Suo SIellä vetelä täällä.

• Anonyymi

>> Danielin kirjassa kerrotaan talviunilta herännnestä karhusta eli Neuvostoliitto, jolla on kylkiluut suussaan. Kylkiluita ovat Skandinavian nykyiset pitkulaiset pohjoismaat. <<

Jaa, onko löytynyt peräti yksi, joka taannoisen selitykseni kylkiluista otti todesta ja uskoo Suomen, Ruotsin ja Norjan kuvastavan kylkiluita, koska siltä ne näyttävät kartalla eli kaarevilta kylkiluilta karhun suussa.

• Anonyymi

Kun tunnette profetioita mitä ne sanovat
      -hyökkääkö NL Suomeen jos liitymme Natoon?
      -suojaako Jumala meitä jos emme liity Natoon?
      -jos lainsäädäntömme muutetaan heteroksi homouden sijaan, olemmeko turvassa karhulta?
      -Voiko Päivi Räsäseltä tulla presidentti vaikka hän on vain nainen? Onko tästä profetiat? Katson yhteiskunnan päättäjien tulevan oleman miehiä.

• Anonyymi

Niin tai näin, asia tulee ottaa Herran kädestä. Koska ilman hänen sallimustaan ei tapahdu mitään.

Itse olen rukoillut lähinnä päättäjille viisautta ja oikeaa valintaa Nato-äänestyksessä, koska en tiedä, mikä on Herran tahto tässä asiassa. Ja kertonut Herralle oman mielipiteeni, mitä itse tahtoisin tapahtuvaksi.

Minulle on vain sanottu, että se aika vielä tulee, kun suomalaiset ovat väestönsuojissa.

• Anonyymi

Ei
        Ei
        Ei
        Ei

• Anonyymi

Mauno Mattila toivoo "saarnoissaan" kahdesti että Suomi miehitetään näiden homojuttujen takia. Mitä se meinaa 6 lapselleen käyvän?

• Anonyymi

Päivi Heikkilä on Ano Turtsun kannattaja. Sanoo että tarvitaan taivaallinen puolustusliitto.

• Anonyymi

Kyllä oli niin rasvasta väkeä Astudiossa. Kommunisti professori ja Rauhanliikkeeen nainen. Voi sitä onnea

• Anonyymi

Mauno Veronica West kytkee karhun kylkiluihin muita maita TAIWANIN. MITEN SELITÄT. West sanoo myös että Jumala antoi Trumpille lepovuosia.

Raamatusta löytää mitä vaan.

• Anonyymi

Raamattu on kirja. Sen takia sitä voi kuka vain lukea ja poimia sieltä oman ymmärryksensä mukaan mitä tahnsa ja vääntää niistä mitä tahansa oppia. Tai luoda vaikka uuden uskonnon.

Raamatun itsensä mukaan Pyhä Henki avaa raamattua. Raamattu avautuu sille, joka nöryrin mielin sitä tutkii, haluten löytää sieltä totuuden ja pelastuksen, sillä sitä varten raamatun asiat kirjoitettiin muistiin.

• Anonyymi

WEIJO LINDROOS - SIINÄ on lopunajan SUARNASMIES!!! muut ovat lähneteent MAAILMANPOLITIIKKA ja MAAILMANTALOUS salaliito ÖYHÖTTÄMISEEN narkomaani-.eikkari-tokentube porukan kanssa

• Anonyymi

Weijo Lindroos opettaa väärin.

• Anonyymi

Jaak.4:14 Jotka ette tiedä, mitä huomenna tapahtuu. Sillä mikä on tedän elämänne? Se on löyhkä, joka vähäksi (hetkeksi) näkyy, mutta sitte katoo.

• Anonyymi

Saarn.8:16-17. 1Kor.8:2 Jos joku luulee jotakin tietävänsä, ei hän vielä tiedä, niinkuin tietää tulee; Gal.6:3. 1Tim.6:4

• Anonyymi

Saarn.1:12-18 Minä, saarnaaja olin Israelin kuningas Jerusalemissa. Ja minä käänsin sydämeni viisaudella tutkimaan ja miettimään kaikkea, mitä auringon alla tapahtuu. Tämä on vaikea työ, jonka Jumala on antanut ihmislapselle, heidän sillä itseään rasittaaksensa. Minä katselin kaikkia tekoja, mitä tehdään auringon alla, ja katso, se on kaikki turhuutta ja tuulen tavottelua. Väärä ei voi suoristua, eikä vajaa voi täydeksi laskea. Minä puhuin sydämessäni näin: Minä olen hankkinut suuren viisauden ja sitä yhä lisännyt, jospa yli kaiken, jotka ovat ennen minua Jerusalemissa hallinneet, ja paljon on sydämeni nähnyt viisautta ja tietoa. Ja minä käänsin sydämeni tutkimaan viisautta ja tietoa, mielettömyyttä ja tyhmyyttä, ja minä tulin tietämään, että sekin oli tuulen tavoittelemista. Sillä missä on paljon viisautta, siinä on paljon surua; ja joka tietoa lisää, se tuskaa lisää.

• Anonyymi

En tiedä turkkilaisista, mutta tiedän että Venäjän takana on Kiina, ja suomi on kaatumassa nyt heidän ojaansa..

Kattokkaas tämä video, on kuvattu 01.11.2021, ennen Ukrainan sotaa

Suomen täytyy tehdä parannus, etsiä sitä mikä on oikein Jumalan silmissä

https://www.tiktok.com/@kesis89/video/7115462920619740422

#raamattu #JumalanSana

• On helppoa olla jälkiviisas profeetta, jopa melko uskottava sellainen (video ladattu eilen) :D

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      30
      5862
    2. Kyllä mulla on sua ikävä

Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm
      Ikävä
      14
      4414
    3. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      40
      3247
    4. IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.

IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm
      Maailman menoa
      52
      2981
    5. Israel aloitti 3. maailmansodan

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.
      Maailman menoa
      340
      1579
    6. Haluaisin lähettää sulle viestin

Mutta en enää uskalla. Miehelle.
      Ikävä
      70
      1339
    7. Vihdoin tiedän että tämä on molemminpuolista

Saattoi se koko ajan olla silmiemme edessä mutta kumpikaan ei uskaltanut sitä toivoa. Kunpa nähtäisiin pian, toivottavas
      Ikävä
      86
      1338
    8. Nainen, meidän talossa on säännöt

1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E
      Ikävä
      232
      1216
    9. Miellytänkö sinun silmää?

Varmaan ainakin vähän, jos tykkäät minusta. Siis jos tykkäät.
      Ikävä
      79
      1179
    10. Kaksi vuotta

Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek
      Ikävä
      10
      1170
    Aihe