:n, energiasäästölamppujen, E10/E5-bensiinin ja monen muun teknisen edistysaskeleen on pitänyt pilata maailma jo monta monituista kertaa?
Tästä syystä näitä kaikkia on menneinä vuosikymmeninä vastustettu ääni väristen ja parta väpättäen, mutta niin vain nämä kaikki ovat tulleet arkeemme.
Niin tulivat myös sähköautot - ja sillekään et voi muuta kuin ensin valittaa ja sitten todeta, että muutos on jo tapahtunut.
Sähköautojen vastustajat, hoi!!! Muistatteko kuinka katalysaattorin, lyijyttömän bensiinin, digi-tv
77
886
Vastaukset
- Anonyymi
"Sähköautojen vastustajat,"
Ei kovinkaan moni vastusta itse sähköautoa vaan niissä tällä hetkellä olevaa heikointa lenkkiä "helvetin huonoja" akkuja.
Paras osa sähköautoissa on itse moottori ja voimalinja mutta ne akut.- Anonyymi
Min' en vastusta huonoja akkuja vaan helvetillistä hintaa. Kuka ylipäätään maksaa uudestakaan autosta ede 20tuhatta ellei ole päästään täysin vialla?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Min' en vastusta huonoja akkuja vaan helvetillistä hintaa. Kuka ylipäätään maksaa uudestakaan autosta ede 20tuhatta ellei ole päästään täysin vialla?
No, jos kukaan ei maksaisi noista uusista autoista niin ei niitä olisi olemassa käytettynäkään. Ei ne käytetyt autot ole tyhjästä ilmestyneet, vaan jokaisen niistä on joku aikanaan ostanut uutena.
Ja muuten, valtaosa uusista autoista on yli 20 000 euroa, myös ihan pienetkin autot. Joten jos kukaan ei maksa tuota uudesta autosta niin sitten on pian pelkkiä pelkkiä pieniä tehottomia kaupunkiautoja myynnissä käytettynä.
Kannattaa muistaa, että ne jotka ostavat autot uutena määrittelevän sen mitä käytettyjä autoja on olemassa. Anonyymi kirjoitti:
No, jos kukaan ei maksaisi noista uusista autoista niin ei niitä olisi olemassa käytettynäkään. Ei ne käytetyt autot ole tyhjästä ilmestyneet, vaan jokaisen niistä on joku aikanaan ostanut uutena.
Ja muuten, valtaosa uusista autoista on yli 20 000 euroa, myös ihan pienetkin autot. Joten jos kukaan ei maksa tuota uudesta autosta niin sitten on pian pelkkiä pelkkiä pieniä tehottomia kaupunkiautoja myynnissä käytettynä.
Kannattaa muistaa, että ne jotka ostavat autot uutena määrittelevän sen mitä käytettyjä autoja on olemassa.Käytettyjä tuodaan ulkomailta aika paljon. Tänä vuonna on rekisteröity uusia henkilöautoja 21 725 kpl ja käytettyjä on tuotu 10 659 kpl.
- Anonyymi
kaha53 kirjoitti:
Käytettyjä tuodaan ulkomailta aika paljon. Tänä vuonna on rekisteröity uusia henkilöautoja 21 725 kpl ja käytettyjä on tuotu 10 659 kpl.
Ja nekin on alun perin ostettu uutena. Ne on ostettu uusina ulkomailla, mutta joku on nekin ostanut uusina.
- Anonyymi
kaha53 kirjoitti:
Käytettyjä tuodaan ulkomailta aika paljon. Tänä vuonna on rekisteröity uusia henkilöautoja 21 725 kpl ja käytettyjä on tuotu 10 659 kpl.
Ja muuten, noista käytettynä maahantuoduistakin on alkuvuonna ollut 14,6% täyssähköautoja. Joten käytännössä sama osuus kuin uusissakin autoissa. Ladattavia hybridejä oli 28,3% eli jopa enemmän kuin uusissa autoissa. Joten oikeastaan käytettyjen maahantuonti vain nopeuttaa sähköautojen yleistymistä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No, jos kukaan ei maksaisi noista uusista autoista niin ei niitä olisi olemassa käytettynäkään. Ei ne käytetyt autot ole tyhjästä ilmestyneet, vaan jokaisen niistä on joku aikanaan ostanut uutena.
Ja muuten, valtaosa uusista autoista on yli 20 000 euroa, myös ihan pienetkin autot. Joten jos kukaan ei maksa tuota uudesta autosta niin sitten on pian pelkkiä pelkkiä pieniä tehottomia kaupunkiautoja myynnissä käytettynä.
Kannattaa muistaa, että ne jotka ostavat autot uutena määrittelevän sen mitä käytettyjä autoja on olemassa.Pienet tehottomat kaupunkiautot on parhaita. Voisi olla vuokraamoita mistä saisi isoja autoja tarpeesee.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No, jos kukaan ei maksaisi noista uusista autoista niin ei niitä olisi olemassa käytettynäkään. Ei ne käytetyt autot ole tyhjästä ilmestyneet, vaan jokaisen niistä on joku aikanaan ostanut uutena.
Ja muuten, valtaosa uusista autoista on yli 20 000 euroa, myös ihan pienetkin autot. Joten jos kukaan ei maksa tuota uudesta autosta niin sitten on pian pelkkiä pelkkiä pieniä tehottomia kaupunkiautoja myynnissä käytettynä.
Kannattaa muistaa, että ne jotka ostavat autot uutena määrittelevän sen mitä käytettyjä autoja on olemassa.Tottakai kalliita autoja ostetaan. Sekopäät ostaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tottakai kalliita autoja ostetaan. Sekopäät ostaa.
Ei ne ole sekopäitä vaan ihmisiä joilla on rahaa. Monilla suomalaisilla on varaa ostaa uusia autoja jopa ihan käteisellä. Itsekin pystyisin ostamaan vaikka pari Teslaa käteisellä, jos haluaisin. Ei tuo vaadi edes jättimäisiä säästöjä.
Ja kuten sanottua joka ainoa käytettynä myydyn auton on joku ostanut uutena. Joka ainoan. Anonyymi kirjoitti:
Ja nekin on alun perin ostettu uutena. Ne on ostettu uusina ulkomailla, mutta joku on nekin ostanut uusina.
Niinpä. Mutta Suomeen ne on tuotu käytettynä ja lisäävät Suomen käytettyjen autojen määrää.
Ei ole ärsyttävämpää kuin on näsäviisas teini...- Anonyymi
kaha53 kirjoitti:
Niinpä. Mutta Suomeen ne on tuotu käytettynä ja lisäävät Suomen käytettyjen autojen määrää.
Ei ole ärsyttävämpää kuin on näsäviisas teini...Ei tuo ole näsäviisautta vaan totuus. Mitä uusia autoja ylipäätään myydään Euroopassa määrittelee sen mitä voidaan tuoda Euroopasta käytettynä.
Ei tuo käytettynä maahantuonti muuta mitään. Ei etenkään kun ainakin Ruotsissa (mistä suuri osa käytettynä maahantuoduista autoista tulee) myydään uutena sähköautoja vielä enemmän kuin Suomessa. Anonyymi kirjoitti:
Ei tuo ole näsäviisautta vaan totuus. Mitä uusia autoja ylipäätään myydään Euroopassa määrittelee sen mitä voidaan tuoda Euroopasta käytettynä.
Ei tuo käytettynä maahantuonti muuta mitään. Ei etenkään kun ainakin Ruotsissa (mistä suuri osa käytettynä maahantuoduista autoista tulee) myydään uutena sähköautoja vielä enemmän kuin Suomessa.Ilman näsäviisautta Suomen käytettyjen autojen kantaa lisää uutena rekisteröidyt ja ulkomailta käytettynä tuodut autot.
Näsäviisautta on ilmoittaa, että käytettyä autoa ei tule muuta kuin uusista autoista.- Anonyymi
kaha53 kirjoitti:
Ilman näsäviisautta Suomen käytettyjen autojen kantaa lisää uutena rekisteröidyt ja ulkomailta käytettynä tuodut autot.
Näsäviisautta on ilmoittaa, että käytettyä autoa ei tule muuta kuin uusista autoista.Koska myös käytettynä ulkomailta maahantuonut autotkin on alun perin ostettu uutena niin tuo ei ole näsäviisautta. Käytettyä autoa ei tule muista kuin uusista autoista.
Lisäksi alkuvuonna käytettynä maahantuoduissa autoissa on vielä enemmän sähköautoja kuin uusissa autoissa. Anonyymi kirjoitti:
Koska myös käytettynä ulkomailta maahantuonut autotkin on alun perin ostettu uutena niin tuo ei ole näsäviisautta. Käytettyä autoa ei tule muista kuin uusista autoista.
Lisäksi alkuvuonna käytettynä maahantuoduissa autoissa on vielä enemmän sähköautoja kuin uusissa autoissa.Henkilöautoja (sähkö) rekisteröity 2022 3 041kpl. Käytettynä tuotu 1 560 kpl.
Henkilöautoja rekisteröity 2022 21 725 kpl.
Henkilöautoja tuotu käytettynä 10 659 kpl.- Anonyymi
kaha53 kirjoitti:
Henkilöautoja (sähkö) rekisteröity 2022 3 041kpl. Käytettynä tuotu 1 560 kpl.
Henkilöautoja rekisteröity 2022 21 725 kpl.
Henkilöautoja tuotu käytettynä 10 659 kpl.Eli prosenteissa käytettynä maahan tuoduissa on enemmän sähköautoja. 14% uusista autoista on sähköautoja ja 14,6% käytettynä maahan tuoduista on sähköautoja. Eli käytetyissä on suhteellisesti hieman enemmän sähköautoja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Min' en vastusta huonoja akkuja vaan helvetillistä hintaa. Kuka ylipäätään maksaa uudestakaan autosta ede 20tuhatta ellei ole päästään täysin vialla?
Jokainen ajaa millä parhaaksi näkee
- Anonyymi
Tosin monissa noistakaan ei ollut mitään hyötyä olla siirtymässä tekniikkaan ensimmäisten joukossa.
Ja E10/E5 -uudistuksesta ei ollut mitään hyötyä autoilijoiden kannalta, se on vain nostanut bensan hintaa. Eikä etanolin lorauttaminen bensan joukkoon ole mikään "tekninen edistysaskel" muutenkaan. - Anonyymi
Kuinka monessa noista luettelemistasi asioista niihin ensimmäisten joukossa siirtyvä sai siitä oikeasti jotain etua?
En vastusta sähköautoja, mutta keskimäärin ne ovat vielä sen verran protoasteella että järkevää odottaa muutama vuosi.- Anonyymi
Joo. Ei kannata ostaa plasmatelkkaa kun LCD on kohta tulossa.
- Anonyymi
Tuo sama pätee myös vetyautojen vastustajiin. Tiedoksi vaan....🤪
- Anonyymi
Vetyautoa voi vastustaa ihan järkisyillä niin kauan kuin vetyinfra on rakentamatta ja suurin osa saatavasta vedystä on maakaasusta erotettua ns. harmaata vetyä.
Sähköautotekniikka on jo valmista ja latausinfra kattava. Akkujen kapasiteetti riittää useimpiin tarpeisiin jo nyt ja kehittyy koko ajan paremmaksi.
- Anonyymi
Tuossa on vain se "pieni" ero, että noista täysin epärelevanteista rinnastuksista poiketen, s-auto on todellinen ympäristö-mega-saastepommi akkujensa raaka-aineiden ja kaivostoiminnan vuoksi.
Mutta olisihan tuohon listaan voinut lisätä vaikka Nokian kumisaappaat ...- Anonyymi
Ja myös ne lapsiorjat, jotka kaivavat väkivallan uhan alla mineraaleja ilmaiseksi......🙄
- Anonyymi
Vetyautot on gigasaastetta kun vetytankit, vetyputkisto ja pieni ajoakku vanhenee viimeistään 15v kohdalla ja pitää vaihtaa. Eikä polttokennokaan ole ikuinen vaan kuluva osa, joten sekin saattaa olla vaihtokunnossa. Harva siihen kalliiseen vaihto-operaatioon lähtee vaan romuttaa sitten koko auton kun vetytankkeja on useampi auton rakenteissa, joten vaihto vie aikaa. Vetyautot ovat melkein kertakäyttöautoja, joten sitä kautta ovat gigasaastetta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vetyautot on gigasaastetta kun vetytankit, vetyputkisto ja pieni ajoakku vanhenee viimeistään 15v kohdalla ja pitää vaihtaa. Eikä polttokennokaan ole ikuinen vaan kuluva osa, joten sekin saattaa olla vaihtokunnossa. Harva siihen kalliiseen vaihto-operaatioon lähtee vaan romuttaa sitten koko auton kun vetytankkeja on useampi auton rakenteissa, joten vaihto vie aikaa. Vetyautot ovat melkein kertakäyttöautoja, joten sitä kautta ovat gigasaastetta.
Sanoo sähköautouskovainen ilman autokorttia.
Kertaappa uudelleen vetyauton tekniikka. Sähköauto on ympäristöpommi.
Mutta hei ! Kun saat hankittua sen autolla ajokortin niin hanki se sähköauto mutta varokkin
puuttumasta muiden autoilijoiden elämään. Aja ja lataa ja korjuuta hoida omat asiasi älä muiden. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vetyautot on gigasaastetta kun vetytankit, vetyputkisto ja pieni ajoakku vanhenee viimeistään 15v kohdalla ja pitää vaihtaa. Eikä polttokennokaan ole ikuinen vaan kuluva osa, joten sekin saattaa olla vaihtokunnossa. Harva siihen kalliiseen vaihto-operaatioon lähtee vaan romuttaa sitten koko auton kun vetytankkeja on useampi auton rakenteissa, joten vaihto vie aikaa. Vetyautot ovat melkein kertakäyttöautoja, joten sitä kautta ovat gigasaastetta.
Minkäköhän vetyauton tankki mahtaa kestää 15 vuotta? Eiköhän totuus ole 8-10 vuotta, sen jälkeen vetyauton voi laittaa jo useammasta syystä paaliin.
Vetyautojen arvo tosin putoaa jo muutamassa vuodessa. 70000€ -> 10000€ arvonlaskussa ei mene montaa vuotta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sanoo sähköautouskovainen ilman autokorttia.
Kertaappa uudelleen vetyauton tekniikka. Sähköauto on ympäristöpommi.
Mutta hei ! Kun saat hankittua sen autolla ajokortin niin hanki se sähköauto mutta varokkin
puuttumasta muiden autoilijoiden elämään. Aja ja lataa ja korjuuta hoida omat asiasi älä muiden.Olet vain päättänyt keksiä perättömän väitteen ettei minulla ole ajokorttia kun et hyvään vastaväitteeseen pysty. Putin on myös hyvä keksimään valheita toisen osapuolen mustamaalaamiseen.
Olen myös moneen kertaan pyytänyt sinulta KIISTATTOMIA todisteita sähköautojen megasaasteista suhteessa vetyautoihin, mutta et ole pystynyt kuin aina vain samoja ympäripyöreitä linkkejä lähettämään "kato se tieto jostain sieltä keskeltä" etkä yksinkertaisesti poimimaan tietoa omista linkeistäsi TODISTAEN sähköautojen olevan megasaastetta.
Ja juuri todistin että vetyautot ovat gigasaastetta koska paljon joudutaan tekniikkaa vaihtamaan ennen romuttamista ja sitä et kiistänyt.
Olet vain päättänyt VALEHDELLA että sähköautot ovat megasaastetta mustamaalataksesi niitä. Sinua harmittaa että vetyautot häviävät kisan ja toimit kuten Putin.
- Anonyymi
Suomen piti ensimmäisenä Euroopassa ottaa katalysaattorit käyttöön samoin kuin lyijytömän bensiinin jakelukielto. Ensinnäkin ne silloiset katalysaattorit eivät toimineet pakkasella. Päästöjä tuli enemmän kuin ilman kattia olevista autoista erityisesti lyhyillä matkoilla. Johtuen katin vaatimista moottorin säätöarvoista.
Polttoaineen lyijy ei ole Suomessa koskaan ollut ongelma. Alkoholi on edelelen ongelma joissaksin vanhemmissa ajoneuvoissa. Aiheuttaa syöpymiä polttoainelaittessa ja tiivisteissä haperoitumista.. Jännä miten yleisessä kirjoittelussa on sivuutettu kokonaan alkoholin palamistuotteena syntyvät aldehydit. Aiheuttavat syöpää.
Kaikkein typerintä on tässä ympäristövouhotuksessa ettei mitata kuin pakoputken päästä tulevaa tavaraa kokonaisuus huomioimatta. Vouhotetaan peklistä sähköautoista vaikka kestävän kehityksen polttoaineita on esim. Neste kehittänyt pitkään. Eivät vain vielä ole markkinoilla. Monessa asiassa ollaan taas menossa päin persettä ja työnnnetän pää pensaaseen. Sähköauto ei ole ainut ratkaisu vaikka sinänsä hyvä idea onkin. Ne vain eivät sovi kaikille toistaiseksi kehittymättömän akkuteknologian ja infrastruktuurin takia. - Anonyymi
Minä sain vuonna 1960 japanilaisen patteritoimisen lelupaloauton joululahjaksi.
Oli se kiva peli, kunnes paristot tyhjenivät.
Itku siitä tuli, kun siihen aikaan kaupat aukesivat vasta pyhien jälkeen.
Uudet paristot maksoivat maltaita. - Anonyymi
Kaverin isällä oli aikoinaan Ford Sierra.
Äijä piti mukanaan kärjellistä virranjakajaa, kun ne sähköiset hömpötykset ei kuitenkaan toimi ja kestä... - Anonyymi
Juu, ennen oli kaikki paremmin. Ei ollut tällaistä hetken kestävää kertakäyttökulttuuria. Kaikki on nykyään huonompaa ja sen takia kaikki hajoaa nopeammin. Ennen pystyi monia asioita korjaamaan ihan itse. Nykyisin se on tehty mahdottomaksi tai kannattamattomaksi. Kokoajan vain uutta, joka ei kauaa kestä. Sitten viherpuppelit huutaa, että luonto tuhoutuu. Se on semmosta, jos ei ole sitä kokemusta elämästä tai muustakaan normaali ihmisen arjesta.
- Anonyymi
Tuli katalysaattori ja vastustettiin.
Tuli enegian säästölamput niin ostettiin hehkulamppuja varastoon.
Tuli hiukkassuodatin dieseliin ja taas vastustetiin.
Aina valitetaan vaikka tekniikka kehittyy.- Anonyymi
Väärin ! Katti avastustan edelleen autoissa tuossa muodossa missä se on.
Hehkulamppuja vihasin aina ja energiansäästölamput ruuvasin heti kun tuli ja samoin ledit kun tulivat joka paikkaan. Hiukkassuodatin härpäkkeet ei olleet kauaa kun poistin ne . Ne ei edistä tekniikaa.
- Anonyymi
Aloittaja on pahasti luulotautinen ja ei omaa tervettä kykyä henkisesti jos joku ei ole hänenkanssaan hurmostilassa samaa mieltä. Sen voi havaita kirjoituksen sisällöstä.
En vastusta sähköautoja vaan se on ollut haave jo pitkään. MUTTA kun puuttuu se akku !!! ja todellakin tiedän riittävästi nykyisistä akuista ja käyttö kokemuksia erilaisista olosuhteista mitä vain vahvistavat akun olevan juuri niin huono kuin se on.
Kattia pidän kyllä turhana ja vain kulutusta lisäävänä. Moottori ei päästetä parhaalle hyötysuhteelle vaan moottori toimintaa ajetaan vain katin tytyväiseksi oloon noin niinkuin pääpiirteittän. Mitenkähän puhdasta päästöt olisivat jos nykyiset moottorit olisi viimeisen 20v kehittyneet ilman kattin orjuuttamista ? Kulutukset pienempiä korjaamo kulutkin käytäjälle pienempiä. Ei se kattia suuria vaikuta puoleen eikä toiseen. Lyijytön bensa ei aiheuttanut mitään ongelmia joten turha syytö. Itsellä on E85 yhtenä autona.Tekniikka kehittyy pikkuhiljaa parantuen. Et maininnut ollenkaan ruiskutusta eikö sekin ole sähköauto uskovaiselle olle kauhistus? ei minulle.
Digboksi? sähköautouskovaisille tiedoksi että nyt ollaan jo heikoilla jäillä akku asiassa.
Ehkä 10v kuluttua on edes 30% parempi akku VASTA tulossa ja sekään ei riitä vieleä kuin hyvä pojat jatkakaa tsemppiä.
Akku on se ongelma ei missän tapauksessa sähkömootori vaikka onhan sähkömoottorikin vähän vanahan aikanen noissa eri moottoritapojen samassa hyötysuhde lopputuloksessa hmm vähän on huono mutta parempi kuin legendaarinen polttomoottori kuitenkin kunhan olis vain se
A_K_K_U !
Sähköa auto sopii monelle ajoihin jokapäiväisenä kulkineena lähi ajoihin oikein hyvin. Ongemia on joita voidaan ratkaista muttei vittttuilemalla palstoilla tiedoksi sähköautouskovaiselle. Harraste auto se on ......- Anonyymi
Montako tuhatta kilometriä olet sähköautolla ajanut? Itse olen 50 tkm, enkä ole akun ongelmia vielä nähnyt.
- Anonyymi
"Sähköa auto sopii monelle ajoihin jokapäiväisenä kulkineena lähi ajoihin oikein hyvin. "
Käytön kannalta sopii niille joilla on kotilatauspaikka ja mahdollisesti työpaikallaankin ja joiden tarvitsee hyvin harvoin turvautua julkisiin latauspaikkoihin. Joskaan en veikkaa kovin "laadukasta" vanhenemista noille patteruatoille ja varsinkaan Suomen kaltaisissa maissa, vaikka ei se liika kuumuuskaan ole niille hyväksi.
Mutta se oleellisin ongelma on siinä miten s-autoa lobataan valheellisesti ekologisena, vaikka se on todellisudessa suuren mittaluokan ympäristöongelma akkujen tarvitsemien harvinaisten metallien kaivostoiminna vuoksi. Myöskin akkujen kierrätyksestä on tulossa todella mittavaksi ympäristöongelmaksi, josta Greenpeacekin on ilmaissut vakavan huolensa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Montako tuhatta kilometriä olet sähköautolla ajanut? Itse olen 50 tkm, enkä ole akun ongelmia vielä nähnyt.
"Montako tuhatta kilometriä olet sähköautolla ajanut? Itse olen 50 tkm, enkä ole akun ongelmia vielä nähnyt."
Jos on sähköauto uskovainen niin et tule koskaan näkemäänkään.
0 km on tullut ajettua sähköautolla. Ja vielä menee vuosia ennekuin tulee niitä kokemuksia mutta voin ostaa jonkun nissan leafin huvikseen ja ihan pikku akkuisen tähän pieneen ajoon johon sopii sähköauto. En ala kyttäilemään ja pohtimaan onko reissussa latausmahdollisuuksia ja toimiiko laturit ja onko ruuhkaa en en se on sähköauto uskovaisten harrastus se. harmillista vaan että suomen maassa on tehty saastuttavaksi mahdollisuudeksi auton pito,autojen pihassa makaaminen on kallista lystiä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Montako tuhatta kilometriä olet sähköautolla ajanut? Itse olen 50 tkm, enkä ole akun ongelmia vielä nähnyt."
Jos on sähköauto uskovainen niin et tule koskaan näkemäänkään.
0 km on tullut ajettua sähköautolla. Ja vielä menee vuosia ennekuin tulee niitä kokemuksia mutta voin ostaa jonkun nissan leafin huvikseen ja ihan pikku akkuisen tähän pieneen ajoon johon sopii sähköauto. En ala kyttäilemään ja pohtimaan onko reissussa latausmahdollisuuksia ja toimiiko laturit ja onko ruuhkaa en en se on sähköauto uskovaisten harrastus se. harmillista vaan että suomen maassa on tehty saastuttavaksi mahdollisuudeksi auton pito,autojen pihassa makaaminen on kallista lystiä."0 km on tullut ajettua sähköautolla."
Ja silti olet alan "asiantuntija". Joopajoo. Ehkä kannattaisi kuunnella heitä, joille tämä on arkipäivää? Vaivattomampi sähköauto on, kuin polttomoottoriauto, ainakin jos on latausmahdollisuus kotona. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"0 km on tullut ajettua sähköautolla."
Ja silti olet alan "asiantuntija". Joopajoo. Ehkä kannattaisi kuunnella heitä, joille tämä on arkipäivää? Vaivattomampi sähköauto on, kuin polttomoottoriauto, ainakin jos on latausmahdollisuus kotona.Kykenemätön ymmärtämään lukemaansa siellä nimittelee vieraita
” En vastusta sähköautoja vaan se on ollut haave jo pitkään. MUTTA kun puuttuu se akku !!! ja todellakin tiedän riittävästi nykyisistä akuista ja käyttö kokemuksia erilaisista olosuhteista mitä vain vahvistavat akun olevan juuri niin huono kuin se on. ”
Nyt asiantuntija siellä ajaa sitä omaa ja jätä sähköauto uskontosi omien korviesi väliin.
Harmi että lopetettiin ainoa sähköauto jonka olin jo valmistautunut ostamaan perheelleni extra autoksi,vw up mutta eipä valmisteta enää se oli mainio auto mitä pikku lenkin tein. Niin toimii markkinat että järki autot lopetetaan ja tilalle tulee ylikalliita tarpeettomia möhköjä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kykenemätön ymmärtämään lukemaansa siellä nimittelee vieraita
” En vastusta sähköautoja vaan se on ollut haave jo pitkään. MUTTA kun puuttuu se akku !!! ja todellakin tiedän riittävästi nykyisistä akuista ja käyttö kokemuksia erilaisista olosuhteista mitä vain vahvistavat akun olevan juuri niin huono kuin se on. ”
Nyt asiantuntija siellä ajaa sitä omaa ja jätä sähköauto uskontosi omien korviesi väliin.
Harmi että lopetettiin ainoa sähköauto jonka olin jo valmistautunut ostamaan perheelleni extra autoksi,vw up mutta eipä valmisteta enää se oli mainio auto mitä pikku lenkin tein. Niin toimii markkinat että järki autot lopetetaan ja tilalle tulee ylikalliita tarpeettomia möhköjä."Nyt asiantuntija siellä ajaa sitä omaa ja jätä sähköauto uskontosi omien korviesi väliin."
Taitaa sinua vaivata jokin uskonnollinen hurmos, joka saa sähköautot näyttämään piruilta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Nyt asiantuntija siellä ajaa sitä omaa ja jätä sähköauto uskontosi omien korviesi väliin."
Taitaa sinua vaivata jokin uskonnollinen hurmos, joka saa sähköautot näyttämään piruilta.kuinka niin? Annan sinun ajaa kunhan sen kortin saat ensin sillä sähköautollasi ja sinä annat minun ajaa millä haluan mikä viiiittu siinä on ongelma?
En vain pidä akkua vielä tarpeeksi kehittyneenä. Olet sähköauto uskovainen ja hyväksy se. Piruja näet peilistä. Usko myös se. Ja nyt lähtee valtara tulille lämpöisestä tallista töihin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
kuinka niin? Annan sinun ajaa kunhan sen kortin saat ensin sillä sähköautollasi ja sinä annat minun ajaa millä haluan mikä viiiittu siinä on ongelma?
En vain pidä akkua vielä tarpeeksi kehittyneenä. Olet sähköauto uskovainen ja hyväksy se. Piruja näet peilistä. Usko myös se. Ja nyt lähtee valtara tulille lämpöisestä tallista töihin."Annan sinun ajaa kunhan sen kortin saat ensin"
Kylläpä on pojulla suuret sanat. Kortti on ollut mitä todennäköisemmin minulla kauan ennen kuin olet rattiin päässyt edes koskemaan.
"Piruja näet peilistä."
Itse näet vain uskonnollista hurmosta peilistäsi. Eikä oikeastaan ole väliä millaisena akkuja pidät. Sähköautot yleistyvät ihan sinusta huolimatta. Nauti korkeasta bensan hinnasta!
- Anonyymi
"Ne vain eivät sovi kaikille"
Tässä maailmassa on paljon hyvää tekniikkaa joka ei sovi kaikille. Käytän sellaisia päivittäin ja olen erittäin tyytyväinen, Miksi ajaisin jollain vanhanaikaisella polttiksella ja maksaisin itseni kipeäksi jokaisesta kilometrista vain sen takia että joku jälkeenjäänyt ei saa ladattua autoa kotonaan.- Anonyymi
Heh noin puhuu autoton luuseri nähty on.
- Anonyymi
Ja maksat itsesi kipeäksi ostohetkellä kovana ostohintana. Sähköauton ostaminen on ok, mutta turha valehdella itselleen, että siinä säästää euroakaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Heh noin puhuu autoton luuseri nähty on.
Taidat olla köyhä jota vituttaa kun naapurilla menee paremmin. Voin kertoa että mulla on vielä enemmän rahaa kun sun naapurilla jota kadehtit. Ei perittyä vaan itse hankittua. Omalla osaamisella.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Taidat olla köyhä jota vituttaa kun naapurilla menee paremmin. Voin kertoa että mulla on vielä enemmän rahaa kun sun naapurilla jota kadehtit. Ei perittyä vaan itse hankittua. Omalla osaamisella.
"Taidat olla köyhä jota vituttaa kun naapurilla menee paremmin. Voin kertoa että mulla on vielä enemmän rahaa kun sun naapurilla jota kadehtit. Ei perittyä vaan itse hankittua. Omalla osaamisella."
Olet lapsellinen autoton köyhä mutta eipä siinä kaikki me vanhetaan ja eletään. Rauhoitu.
- Anonyymi
Kaikki mainitsemasi katit, digitv:t eivät ole pilanneet maailmaa kuten ei myöskään sähköautot. Patteriautot ovat ostajan valinta siinä missä polttomoottori-autotkin joita tulee näkymään liikenteesä vielä kymmeniä tai kenties satoja vuosia jos uudet päästöttömät polttoaineet tulevat yleiseen jakeluun.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/saksa-ei-halua-kaikkia-munia-samaan-koriin-yksi-nerokas-idea-voisi-tarjota-polttomoottoriautoille-viela-tulevaisuuden/8364528 - Anonyymi
Mihin ne tuli?Kintuille?
Että saudi-arabia,yhdysvallat ,venäjä ym. lopettasivat öljynjalostuksen?
Maailman suurin bisnes.
Mistä kaivat harvinaisia mineraaleja?
Mihin sä työnnät ne super -ongelmajätteet akuista?
Sähköauto saastuttaa nemmän kuin polttomoottoriauto. - Anonyymi
Sähköauto on kuin digiboksi. Siirtymäajan lyhytikäiseksi jäävä ratkaisu.
- Anonyymi
Plugari on kuin digiboksi. Siirtymäajan lyhytikäiseksi jäävä ratkaisu.
Sähköautot taas se pysyvä ratkaisu, kuten televisiot, joihin DVB-T ja streamaus on integroitu. - Anonyymi
Jos kuvittelet tuo seuraavan ratkaisun olevan vetyauto niin sitä ei tule ainakaan seuraavaan 20 vuoteen. Joten seuraavien muutaman vuoden aikana autoa ostavalle vetyautoa ei ole olemassa eikä siitä tarvitse piitata. Vaikka se tulisikin joskus kaukana tulevaisuudessa (jos tulee) niin se ei merkitse mitään. Autoa on ehditty vaihtaa ainakin pariin kertaan siihen mennessä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Plugari on kuin digiboksi. Siirtymäajan lyhytikäiseksi jäävä ratkaisu.
Sähköautot taas se pysyvä ratkaisu, kuten televisiot, joihin DVB-T ja streamaus on integroitu."Plugari on kuin digiboksi. Siirtymäajan lyhytikäiseksi jäävä ratkaisu."
Plu in on erittäin järkevä kunnes ne akut saadaa kehittyä mutta siihen asti jääköön nuo saastuttavat välivaihe akku autot vain pikku piirin erikois autoiksi. Ne pitäis muutenkin tehdä vain max 100km matkalle ympäristö saastutus syistä keveitä liikkumavälineitä vain. Törkeitä ne möhkäle 2-3 tonnia painavat panssariautot .Laittomiksi pitäis julistaa ja heti! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Plugari on kuin digiboksi. Siirtymäajan lyhytikäiseksi jäävä ratkaisu."
Plu in on erittäin järkevä kunnes ne akut saadaa kehittyä mutta siihen asti jääköön nuo saastuttavat välivaihe akku autot vain pikku piirin erikois autoiksi. Ne pitäis muutenkin tehdä vain max 100km matkalle ympäristö saastutus syistä keveitä liikkumavälineitä vain. Törkeitä ne möhkäle 2-3 tonnia painavat panssariautot .Laittomiksi pitäis julistaa ja heti!Törkeitä ovat saastuttavat bensa- ja dieselautot.
Mun sähköauto muuten painaa *alle* 2 tonnia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Törkeitä ovat saastuttavat bensa- ja dieselautot.
Mun sähköauto muuten painaa *alle* 2 tonnia.Lapsi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lapsi.
Nerokasta argumentointia. Oletko ajatellut kirjoittaa kirjan?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos kuvittelet tuo seuraavan ratkaisun olevan vetyauto niin sitä ei tule ainakaan seuraavaan 20 vuoteen. Joten seuraavien muutaman vuoden aikana autoa ostavalle vetyautoa ei ole olemassa eikä siitä tarvitse piitata. Vaikka se tulisikin joskus kaukana tulevaisuudessa (jos tulee) niin se ei merkitse mitään. Autoa on ehditty vaihtaa ainakin pariin kertaan siihen mennessä.
On tyypillinen harha yliarvioida lyhyen aikavälin kehitystä ja aliarvioida pitkän. Ladattava sähhköauto saattaa juuri nyt näyttää ylivoimaiselta, kuten Betamax-video aikoinaan. Jo nyt kuitenkin voi nähdä että sähkön varastointi ja mukana kuljetus ei voi olla ratkaisu. Sähköauto tulee mutta sähkö tehdään matkan aikana. Vedystä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On tyypillinen harha yliarvioida lyhyen aikavälin kehitystä ja aliarvioida pitkän. Ladattava sähhköauto saattaa juuri nyt näyttää ylivoimaiselta, kuten Betamax-video aikoinaan. Jo nyt kuitenkin voi nähdä että sähkön varastointi ja mukana kuljetus ei voi olla ratkaisu. Sähköauto tulee mutta sähkö tehdään matkan aikana. Vedystä
Vedyllä liikennekäytössä on nyt ja aina yksi ylivoimainen ongelma: käyttövoimana se vaatii 3-4 kertaisesti energiaa akkusähköön verrattuna. Tuosta ei pääse yli eikä ympäri, ja tuo loppujen lopuksi kaataa liikennevedyn.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On tyypillinen harha yliarvioida lyhyen aikavälin kehitystä ja aliarvioida pitkän. Ladattava sähhköauto saattaa juuri nyt näyttää ylivoimaiselta, kuten Betamax-video aikoinaan. Jo nyt kuitenkin voi nähdä että sähkön varastointi ja mukana kuljetus ei voi olla ratkaisu. Sähköauto tulee mutta sähkö tehdään matkan aikana. Vedystä
Vetyä ei tule ainakaan 20 vuoteen, joten ylsi hailee siitä. Eihän Suomessa tule olemaan edes riittävää vetytankkausverkostoa ainakaan tällä vuosikymmenellä.
Kukaan ei tiedä edes koska ensimmäinen vetytankkausasema tulee, ei ainakaan vielä moneen vuoteen. Pikalatausasemia on useita satoja ennen ensimmäistäkään vetyasemaa. Ja kotilatausasemia kymmeniä tuhansia lisää myös kerrostaloihin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On tyypillinen harha yliarvioida lyhyen aikavälin kehitystä ja aliarvioida pitkän. Ladattava sähhköauto saattaa juuri nyt näyttää ylivoimaiselta, kuten Betamax-video aikoinaan. Jo nyt kuitenkin voi nähdä että sähkön varastointi ja mukana kuljetus ei voi olla ratkaisu. Sähköauto tulee mutta sähkö tehdään matkan aikana. Vedystä
Vety on ensin tehty sähköllä ja sitten laitettu tankkiin. Sitten se taas muutetaan sähköksi. Mikä järki?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Plugari on kuin digiboksi. Siirtymäajan lyhytikäiseksi jäävä ratkaisu."
Plu in on erittäin järkevä kunnes ne akut saadaa kehittyä mutta siihen asti jääköön nuo saastuttavat välivaihe akku autot vain pikku piirin erikois autoiksi. Ne pitäis muutenkin tehdä vain max 100km matkalle ympäristö saastutus syistä keveitä liikkumavälineitä vain. Törkeitä ne möhkäle 2-3 tonnia painavat panssariautot .Laittomiksi pitäis julistaa ja heti!Plugarissa ei ole järjen häivääkään. Täyssähköautossa on.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Plugarissa ei ole järjen häivääkään. Täyssähköautossa on.
Selvä, jos kerran plugari ei ole järkevä niin sitten kannattaa jatkaa ajamista vanhalla polttiksella.
- Anonyymi
Kymmenen vuoden päästä ei ole sähköautoilla enää markkinaa enempää kuin digibokseilla nyt.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kymmenen vuoden päästä ei ole sähköautoilla enää markkinaa enempää kuin digibokseilla nyt.
Haaskioon menee kallis raha.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kymmenen vuoden päästä ei ole sähköautoilla enää markkinaa enempää kuin digibokseilla nyt.
Onneksi olkoon kaikki omalla rahalla sähkiksen ostaneet. No, rahaahan se vain on.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vetyä ei tule ainakaan 20 vuoteen, joten ylsi hailee siitä. Eihän Suomessa tule olemaan edes riittävää vetytankkausverkostoa ainakaan tällä vuosikymmenellä.
Kukaan ei tiedä edes koska ensimmäinen vetytankkausasema tulee, ei ainakaan vielä moneen vuoteen. Pikalatausasemia on useita satoja ennen ensimmäistäkään vetyasemaa. Ja kotilatausasemia kymmeniä tuhansia lisää myös kerrostaloihin.Ei tule myöskään 20 vuoteen sen hintaisia käytettyjä toimivia sähköautoja markkinoille, että tämmöinen tavallinen köyhä duunari pystyisi hankkimaan. Maksimissaan 2000 € olen kulkineeseeni käyttänyt, ei sitä 35000 € vuosituloista perheellinen työmies kummempaa autonvaihtobudjettia pysty keräämään.
- Anonyymi
Mitä ihmeen edistysaskeleita? Nuo luettelemasi ovat vieneet maailmaa ja varsinkin ihmisten hermoja vuosikymmeniä taaksepäin. Mikään ei nykyään toimi ja kaikki on julmetun hankalaa ja vaikeata. Vanhemmat ihmiset eivät selviä enää lainkaan tässä yhteiskunnassa. En todellakaan sano edistysaskeleita.
- Anonyymi
Ihme hiplausta on nykyautot. Asetuksia kaikissa autoissa joita ei onneksi tarvitse joka kerta käyttää. Oma vanha diesel on ovet auki katoksessa ja kun lähden istun koppiin avain onkin jo virtalukossa valmiina joten on tallella ja käännän käyntiin. 1500w letkulämmitin on 1h kylmillä keleillä esilämmittänyt koneen ja vaihteistokin jo hieman. Lähtee töpseli irti kun peruuttaa joten helpotusta mutta sisältä pitää muistaa tullessa autolle vain napsautta valaistu kytkin pois ettei tullessa turhaan lämmitä. On tässä muistamista. Sähköauton latauksen voisi tehdä samoin jutuin kyllä. Pysyykö 75% lataus täysi asetus kokoajan jos ei mihinkään koske? 100% lataus on akkojen nopea loppu muutenkin heikkotkniikkaisille akuille.
En kyllä osat sähköautoa vielä vuosiin. Ne on ikäviä hiplatavia kun on oikeaakin elämää. - Anonyymi
Itseasiassa nuo energiansäästölamput (elektroniset loisteputkeen perustuvat) pilasivatkin maailmaa aika lailla: kylvivät kaatopaikoille yms. elohopeaa, koska ihmiset heittivät ne hehkulamppujen tapaan sekajätteisiin. Tyypillinen vihreän ideologian typeryys, mutta jäi maapallon onneksi vain turhaksi välivaiheeksi siirtymisessä led-lamppuihin!
Tosin sama vihreä typeryys toistuu nyt autoilussa: energiansäästölamppu = lataushybridi; led-lamppu = täyssähköauto.- Anonyymi
Olipa typerä vertaus!!! Täyssähkö autoon on viel pitkä matka vuosia.
solid state akku ja sekin vasta ehkä 10v kuluttua jos saadaan toimimaan eds kunnolla.Eikä sekään tuo kuin hieman parannusta akkuihin. Akku on täyssähköauton pahin ongelma. Muutenhan sähköauto on kuin perinteinen auto jota ei ole kehitetty yhtään. Miksi sähköauto uskovaiset on noin umpimielisiä sulkeutuneita huonoon tekniikkan? Nyky akku on YMPÄRISTÄTUHO! ILAMSTON PILAAJA!!
Tuo solid state voisi tuoda vaikka 100km rangen ja loput bensalla jos ei riitä. Miksi se pieni bensa moottori on niin paha asia sähköauto uskovaisille? Eihän sen bensa konee tartte olla kuin 1000cm3 kokoinen! Sillä kulkee jo kaikki! Älkää unohtako että vaihteisto tekee auton. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olipa typerä vertaus!!! Täyssähkö autoon on viel pitkä matka vuosia.
solid state akku ja sekin vasta ehkä 10v kuluttua jos saadaan toimimaan eds kunnolla.Eikä sekään tuo kuin hieman parannusta akkuihin. Akku on täyssähköauton pahin ongelma. Muutenhan sähköauto on kuin perinteinen auto jota ei ole kehitetty yhtään. Miksi sähköauto uskovaiset on noin umpimielisiä sulkeutuneita huonoon tekniikkan? Nyky akku on YMPÄRISTÄTUHO! ILAMSTON PILAAJA!!
Tuo solid state voisi tuoda vaikka 100km rangen ja loput bensalla jos ei riitä. Miksi se pieni bensa moottori on niin paha asia sähköauto uskovaisille? Eihän sen bensa konee tartte olla kuin 1000cm3 kokoinen! Sillä kulkee jo kaikki! Älkää unohtako että vaihteisto tekee auton.Ja tuo bensa-auto tuhoaa luontoa monta kertaa enemmän kuin sähköauto. Bensa-auto on tuo ympäristötuho ja ilmastonpilaaja, ei sähköauto. Mutta tietenkin valehtelevana idioottina väität muuta.
Eikä vaihteistoa autossa tarvita. Ei etenkään manuaalivaihteistoa, joka on jo vähemmistössä myös käytetyissä autoissa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja tuo bensa-auto tuhoaa luontoa monta kertaa enemmän kuin sähköauto. Bensa-auto on tuo ympäristötuho ja ilmastonpilaaja, ei sähköauto. Mutta tietenkin valehtelevana idioottina väität muuta.
Eikä vaihteistoa autossa tarvita. Ei etenkään manuaalivaihteistoa, joka on jo vähemmistössä myös käytetyissä autoissa.Olet vain kapeakatseinen ja sähköautouskovainen pahinta sorttia.
Kyllä sähköauto tarvitsee vaihteiston ei toki joka auto ja onhan sinä jo nytkin vaihteisto joka sähköautossa yksi vaihde vain lisää ja pienempitehoinen mitä sähköjen pitäisi olla järkisyiden perusteella ollakkin. Kun on vähemmän tehoa onnistuu erilaiset työtehtävät autolla mainiosti. Et vain ymmärrä sitä.
Mikä on kun et sitä 1ltran plug in hybridi autoa ja sen hienoutta ymmärrä? 100km range akulla eli se on sähköauto etkö ymmärrä? Ja kun pakkaset yllättää yms niin plug in pelastaa tai voit jäädä lataukseen roikkumaan mitä ei edes ole tarvittaessa aina saatavill aniin jo vain on hieno jatkaa töitä tai mitä autolla kukin tekeekään. Kapea suppea ajatusmaailma on paha sairaus ihmiselle kuten huomaat itsestäsi . Ahdasmielisyys on paha juttu !
Miski et antaisi olla Kunnollisia plug in autoja ? perustele. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olet vain kapeakatseinen ja sähköautouskovainen pahinta sorttia.
Kyllä sähköauto tarvitsee vaihteiston ei toki joka auto ja onhan sinä jo nytkin vaihteisto joka sähköautossa yksi vaihde vain lisää ja pienempitehoinen mitä sähköjen pitäisi olla järkisyiden perusteella ollakkin. Kun on vähemmän tehoa onnistuu erilaiset työtehtävät autolla mainiosti. Et vain ymmärrä sitä.
Mikä on kun et sitä 1ltran plug in hybridi autoa ja sen hienoutta ymmärrä? 100km range akulla eli se on sähköauto etkö ymmärrä? Ja kun pakkaset yllättää yms niin plug in pelastaa tai voit jäädä lataukseen roikkumaan mitä ei edes ole tarvittaessa aina saatavill aniin jo vain on hieno jatkaa töitä tai mitä autolla kukin tekeekään. Kapea suppea ajatusmaailma on paha sairaus ihmiselle kuten huomaat itsestäsi . Ahdasmielisyys on paha juttu !
Miski et antaisi olla Kunnollisia plug in autoja ? perustele."Kapea suppea ajatusmaailma on paha sairaus ihmiselle kuten huomaat itsestäsi . Ahdasmielisyys on paha juttu !"
Ihan sivustakatsojana täytyy todeta: pata kattilaa soimaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja tuo bensa-auto tuhoaa luontoa monta kertaa enemmän kuin sähköauto. Bensa-auto on tuo ympäristötuho ja ilmastonpilaaja, ei sähköauto. Mutta tietenkin valehtelevana idioottina väität muuta.
Eikä vaihteistoa autossa tarvita. Ei etenkään manuaalivaihteistoa, joka on jo vähemmistössä myös käytetyissä autoissa.Rikkaiden sähköautoilijoiden on turha paasata saastuttamisesta polttomoottoriautolla ajavalle köyhälle duunarille. On melko varmasti niin, että sen köyhän duunarin hiilijalanjälki on siitä vanhasta corollasta huolimatta pienempi kuin sen rikkaan teslapellen, joka käy vaikkapa lentäen ulkomaanmatkoilla, syö ravintoloissa ja ostaa muotivaatteita ynnä muuten kuluttaa enemmän kuin se puolta vähemmän tienaava duunari. Siinä ei silloin auto paljon vaikuta.
- Anonyymi
Unohdit listastasi polttomoottoriauton. Sekin oli aikanaan tekninen edistysaskel ja sitä vastustettiin. Aika monet tuntuvat parta väpättäen vastustavan vieläkin.
Se on hölmöä, koska vaikka te polttomoottoriautojen vastustajat kuinka auotte päätänne, se ei muuta sitä tosiasiaa että suurella osalla kansasta ei ole varaa uuteen sähköautoon, ja halpoja käytettyjä ei vielä markkinoilla ole ja tuskin koskaan tuleekaan, johtuen akkujen rajallisesta käyttöiästä ja korkeasta hinnasta.- Anonyymi
"halpoja käytettyjä ei vielä markkinoilla ole ja tuskin koskaan tuleekaan, johtuen akkujen rajallisesta käyttöiästä ja korkeasta hinnasta."
Käytettyjen autojen hinnat ei riipu akkujen hinnasta vaan siitä mitä käytettyjä autoja ostavat ovat autosta valmiita maksamaan. Halvimmat käytetyt sähköautot maksavat kymppitonnin, koska ihmiset ovat valmiita maksamaan sen verran siitä. Jos eivät olisi niin sitten se on halvempi. Muissa Euroopan maissa (kuten Norjassa) käytettyjä Leafejä saa alle 5 tonnin.
Eikä tuo logiikka toimi edes polttomoottoriauton kohdalla. Joitain polttiksia myydään tonnilla, mutta varaosina myytynä siitä voisi parhaimmillaan saada jopa monta tonnia. Ja tuo käytettynä tonnin arvoinen auto on aikanaan ostettu monella kymppitonnilla, mutta sillä ei ole mitään merkitystä.
Käytettyjen autojen hinnat riippuu vain ja ainoastaan siitä miten paljon ihmiset autoista maksavat. Kaikki muu on päästä keksittyä selittelyä.
- Anonyymi
Kärjetön sytytys ja polttoaineen ruiskutus oli jännittavä jopa vähän pelottava kehityssuunta kun ei tiennyt voiko niitä korjata itse. 1.6i lätkät takaloosterissa oli mullistus.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik185323MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar1162770- 112330
Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5922037Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin1231756Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja701352Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s421325Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill31098Veda uskonto vs. muut uskonnot
Mitenkähän tuo Veda(Krisha)uskonto loppujen lopuksi eroaa muista niin sanotuista ilmoitus uskonnoista? Siinäkin vedotaan3931063Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o641057