Jodel keskustelu ja bannit

Anonyymi

Onko jollakulla muulla kokemusta Jodelin banneista? Olen itse nyt saanut kahdet bannit ja oikeasti voin sanoa, että hyvin herkästi bannia tulee ilman mielestäni perusteltua syytä.

Tuntumani asiaan on, että bannia saattaa tulla ihan siitä, että olet vain eri mieltä käyttäjän X kanssa ja hän tekee kirjoituksesta raportin. Moderaattorit varmaan sitten aika randomilla jakelee ilmoituksen perusteella banneja. Jodel itsessään mainostaa palvelua avoimena ja VASTUULLISENA palveluna jolloin heidän etunsa on, että ainakin näennäisesti jaellaan käyttäjäkunnalle banneja.

Mielestäni tuo toimintatapa moderoinnissa itseasiassa heikentää sananvapautta.

Mitä mieltä Suomi24 jengi Jodelista? Onko tullut bannia?

14

11141

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Moikka! Mistä näkee kuinka kauan bannit ovat voimassa?

      • Anonyymi

        Ei tietoa mutta itse ollut jo yli puoli vuotta bannissa. Ja pelkästään sen takia että sanoi8n epäileväni erään henkilön ennätyksiä.
        Banneissa ei ole päätä eikä häntää.


    • Anonyymi

      Ei yksittäinen moderaattori pysty vaikuttaa bannien antamiseen tai niiden pituuteen. Liputetut jodlaukset menee moderaattorien tarkistettavaksi jolloin ne pystyy vain määrittelee onko jodlaus sääntöjen mukainen tai niiden vastainen. Järjestelmä sitten päättelee näistä bannit eli yhdestä sääntöjen vastaisesta et saa banneja.

      Nykyjärjestelmässä vääristä moderoinneista seuraa moderointioikeuden evääminen. Moderaattorien sijaan keskittyisin jodlauksiin sillä muut käyttäjät niitä liputtaa eikä moderaattorit.

      Mitä tuohon sananvapauteen tulee niin siihen kuuluu myös Jodelin vapaus valita itse mitä julkaisee ja mitä ei.

    • Anonyymi

      Siis en tajua, sain just äsken bännit jodeliin vaikka en oo koskaan ollu epäasiallinen ja lähiaikojen kommentit on asiallisia ja ei oo mitenkään tunteita herättäviä et en tiiä miten joku niistä vois pahottaa mieltään? Miinus votei ei oo vaan yleensä plussalla niin ihmetyttää kyllä. Ja tuntuu tosi tyhmältä koska en oo tehny mitään väärää ja nyt haluisin kysyä yhtä asiaa ihmisiltä mutta en voi. 🤷🏼‍♀️

    • Anonyymi

      Liesituuletin,Savo tubetus Karhu tuoteet.
      Savo puhuu,syö,katsoo,seuraa,toimii 20 euroa.
      Koulukiusaamislinkki
      Erikoista toimintaa ostetaan asennetaan virheet, koodataan.

    • Anonyymi

      Mitä väliä, kun enää ei pääse edes kirjautumaan. Ollu alhaalla koko vuoden.

    • Anonyymi

      Ei

    • Anonyymi

      Mun mielestä toi Gossip Mans Suomi on tosi typerä ohjelma.Eetekin ton Hennan osalta.Älytön valittaja...

    • Anonyymi

      Juu täysin totta, väärä mielipide niin bänniä

    • Anonyymi

      Sain bannit jodelliin ekan kahden tunnin aikana koska sanoin mielipiteeni yhdestä lukiosta

    • Anonyymi

      20 min, sanoin moi

    • Anonyymi

      Mä en tiedä sainko bannit mutta kaikki langat katosi ja ilmoittaa et olen ensimmäinen tällä kanavalla. Tämä tapahtui sen jälkeen kun puolustin yhtä nuorta omalta isältään ja yllättäen porukka hyökkäsi mua vastaan et törkeetä syyttää sitä isää. Mun mielestä se isä kiusasi lastaan ja lapsi vaan yritti nauraa tekonaurua mukana.

    • Anonyymi

      Saanu varotuksia ja jäähyllä nyt varmaan poliittisen suorapuheisuuden takia.

    • Anonyymi

      Jodelissa teoriassa kuka tahansa käyttäjä voi tulla moderaattoriksi. Aiemmin siellä pääsi moderaattoriksi jokainen lyhyellä sovelluksen käytöllä. Moderointijärjestelmä kuitenkin toimii siten, että jos äänestät samalla tavalla kuin valtaosa, niin sinun moderointisi painoarvo lisääntyy. Jos taas moderoit eri tavalla kuin valtaosa, niin sinun moderointioikeutesi viedään. Tämä johtaa tietenkin siihen, että tietty moderointilinja vain vahvistuu kokoajan. Jos on viitsinyt hieman edes vilkaista ympärilleen, niin tietää että mitkä ihmisryhmät ovat kovia rajoittamaan keskustelua. Vasemmistolaiset naiset, seksuaalivähemmistöt, feministit... kaikki wokeilmiöön kuuluvat ihmisryhmät ovat yleensä ahkeria rajoittamaan keskustelua. Siten he käyttävät aikaansa ketjujen liputtamiseen ja niiden pois moderointiin. Jodelissa on säännöt kirjattuna, mutta ne ovat todella naiivit. Esimerkiksi yksi sääntö on että keskustelun pitäisi olla ystävällistä. Kuitenkin jos kirjoitat asiallisesti jonkun mielipiteen, joka ei ole tämän moderoivan ryhmän mielestä miellyttävä, he alkavat haukkumaan sinua ja liputtavat viestejäsi ja viestisi poistuva ja kun riittävän monta viestiäsi on poistunut niin sinulle tulee bannit. Tämä siis täysin sääntöjen vastaisesti tai vähintäänkin epäoikeudenmukaisesti. Helposti varmasti kaikki keskusteluun osallistuvat rikkovat viestin ystävällisyyden sääntöä, mutta vain tämä yksi keskustelija potkitaan pois, vaikka hän kirjottaisi selvästi asiallisemmin kuin nämä lukuisat haukkujat keskustelussa. He eivät edes usein pyri käymään keskustelua, vaan keskittyvät vain suoraan tämän yhden keskustelijan haukkumiseen. Mitä enemmän kirjoittaja on oikeassa ja sitä vaikeampi muiden on esittää vasta-argumentteja, sitä todennäköisemmin tulee bannituksi. Nimittäin kun ei ole mitään aseita laittaa vastaan, niin sitten turvaudutaan moderointijärjestelmään.

      En ole varma onko Jodelissa admineja, mutta todennäköisesti heitäkin on joitakin. Heillä on varmaan laajemmat oikeudet poistaa viestejä suoraan. Itse henkilökunta ei puutu nykyään oikein enää mitenkään moderointiin. Heille sopii oikein hyvin tämä mielivaltainen moderointi, koska se on heille ilmaista kun käyttäjät tekevät ilmaista työtä. Vaikka varmasti tietävätkin sen olevan epäoikeudenmukainen, niin ei heitä se asia kiinnosta. He saavat riittävästi käyttäjiä näistä vasemmistolaispiireistä ja he pitävät oikeasti haitalliset viestit pois ja yhdentekevää jos siinä samalla poistuvista viesteistä 90% olisi asiallisia.

      Kolme kertaa jos saa bannit niin bannit eivät poistu koskaan. Ja tämä tarkoittaa sitä että ne eivät oikeasti poistu koskaan. Minulla on tilejä, jotka ovat olleet jo 7 vuotta banneilla. Tietenkin voit aina palauttaa puhelimen tehdasasetukset ja tehdä uuden tilin, mutta aika harva tähän alkaa vain päästäkseen käyttämään sovellusta, johon tulee kohta taas bannit vaikka keskustelisi asiallisesti. Siten Jodel kuplautuu kokoajan enemmän. Jodeli kannattaa käyttää joko pelkästään tapahtumista kyselyyn tai muuhun vastaavaan tai sitten kannattaa osallistua keskusteluun vain harvoilla viesteillä eikä turhan usein, jolloin bannit ovat epätodennäköisempiä. Ne tulee jos sinulta poistetaan monia viestejä lyhyessä ajassa. Parasta on tietenkin äänestää jaloillaan ja olla käyttämättä tällaista sovellusta. Itselle tämä on kuitenkin sananvapauskysymys ja tärkeää levittää tietoa jota nämä kuplautuneet ihmiset eivät muualla kuule. Minulla on satoja tilejä ja pyörittelen niitä aina kun tulee bannit. Välillä lisäävät turvatoimia, mutta tähän asti ne on ainakin päässyt aina kiertämään. En kyllä suosittele samaa muille, käyttäkää parempia palveluita. Ehkä saamme tilalle jonkun toisen paikallisen keskustelufoorumin, joka ei toimi näin typerästi.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5510
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3527
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1652
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      205
      1624
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      77
      1087
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1078
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      907
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      836
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      809
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      808
    Aihe