Vapaus omaan elämään

Anonyymi

sen sisällön tuotamiseen on oiekus jokaisella. Siihen on turha kenenkään puuttua. Oli sitten työtön, eläkeläinen tai työkyvytön, niin turha heitä on siitä mollata. Ei se työ ole kaikille elämän keskipiste.
Miksi se on jollekin niin arka paikka, jos joku ei tee töitä ja tulee toimeen ilman sitä? Aivan käsittämätöntä. Jos täällä joku sanoo olevansa kotona, niin joku saa siitä aivan mielettömät kilarit?
Jokaisella on oikeus olla onnellinen siitä mitä tekee.
Ja tideoksi teille jotka siitä niin mesootte, että kotona on paljon tekemistä, ja ihminen joka on kotona on paljon jaksavampi ja terveempi, kuin ihminen joka raataa ja raataa, eikä siltikään ole onnellinen.

Työstä on tehty jumalasta seuraava, jotkut on valmiita uhraamaan oman terveyden, omat lapset, perhensä, itsensä, elämänsä rahat ja mielensä raatamiselle.

Jotkut ovat valinneet helpomman ja oman elämän suojelemsien raatamisen sijaan. Se mitä kukinn haluaa tehdä, ei kuulu kjenellekkään. Keskustella saa, ja jakaa mielipiteitä, mutta se että haukut, arvostelet, ja jatkuvasti mitätöit muiden valinnan, tuhoat itsesi siihen miettimseen. Olen puhunut.

18

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ei se ole vapautta, jos on riippuvainen toisten toimeentulosta.

      • Anonyymi

        Mutta senorjana oloa kun on töissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta senorjana oloa kun on töissä.

        korjaus: se on orjana oloa...


    • Anonyymi

      Aloittajalla on ihmeen passiivinen ja kielteinen käsitys työn tekemisestä.
      Minulla oli lukuisia, eri alojen erilaisia työpaikkoja ja työnantajia.
      Työni olivat haasteellisia, useimmiten antoivat sisältöä ja onnistumisen iloa.
      "Jalkapohjieni kesto" oli noin 3 - 6 vuotta. Kun en enää saanut työstäni haasteita ja tyydytystä niin katsoin muita mahdollisuuksia.
      Pisin aika saman työnantajan palveluksessa oli, laskentatavasta riippuen, 16 vuotta mutta silloinkin tein 6:tta eri tehtävää. Viimeistä vain puolisen vuotta.
      En kokenut mitään orjailua. Kun homma ei enää ollut antoisaa niin etsin tyydyttävämmän.
      Kerran oli tuuriakin. Huonoa tai hyvää. Kun mitta tuli täyteen niin uudessa paikassa palkka putosi noin puoleen. Se siitä huonosta. Hyvää ole se, että pystyin taas vaihtamaan lennossa.
      Sitä puolikasta kesti inhottavan pitkään. Yhden vuoden. Sen jälkeen palasin taas tavalliseen rytmiin.

      Minun näkemykseni mukaan, terveet, työkykyiset ihmiset ovat työttöminä asettamisensa ennakkoehtojen ja superavustusten vuoksi. En jaksa tuntea empatiaa!

      • Anonyymi

        Ei ole kielteinen, jokainen saa tehdä töitä jos haluaa, a näin jokainen saa olla työttömänä jos haluaa! Jokaisen oma valinta.

        Kyse on siitä, ettei kellään ole oikues halveksia ketään teki ne sitten mitä tahansa. Jokaisella on oikeus itse valita. Ei siinä tarvi kenenkään hyväksyntää, tai ohjeistamista.

        itse en ole koskaan valinnut ystäviä tai tuttuja sen perustella onko ne töissä vai ei. Henk koht asiat ei kuulu mulle. Sitä ihmettelen täällä, että jos joku ei ole sitä mitä sinä olet tai tekevät muuta kuin sinä haluat niiden tekevät tai olevat, niin sinusta se on halveksittav aa, kaikkien pitäisi olla niinkjuin sinä, vain sinä teet oikein?????

        Sinun ei tarvi tuntea empatiaa ketään kohtaan, se ei ole sinun tehtäväsi.

        Anna jokaisen olla mitä he ovat, ja tehdä mitä haluavat. Se ei ole sinulta pois, jos me kaikki oltaisi kjuin sinä, ajateltaisiin kuin sinä, tehtäisi samaa kuin sinä, puhuisimme niin kjuin sinä haluat????? Hyi, minusta se on vastenmielistä mielistellä jonkun takia.

        Itse olen ollut työtön, ja yksikään minun tuttavapiiristäni ym suvustani ei ole ollut muna kohtaan erilainen tai sanonut mitä minun pitää tehdä.Enkä minä heille. Jos ostan tonninilla asioita, kei kukaan ole sanonut että ei pitäisi ostaa kun en minäkään osta! Sinä nyt ajattelet että vain sinä olet ja teet asiat oikein. Hui hai... tuollaset ihmiset karistetaan joukosta hyvin hätään, niin on ilmeisesti sulle käynyt, kun täällä yrität samaa tuntemattomille.


      • Anonyymi

        Tyhmä sinäkin oot


    • Anonyymi

      Kyllä! Vapaus omaan elämään ja oikeus siihen OMALLA KUSTANNUKSELLA!

      • Anonyymi

        Ei ole työttömän tai eläkeläisen tai sairaan ihmisen vika että on keksitty heidän onnekseen kela! Kela auttaa aina, sitä ei sulta kysytä. lakisääteisesti haetaan, ja niitä saadaan. Hahaaa... kylläpä olet kateellinen toisille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole työttömän tai eläkeläisen tai sairaan ihmisen vika että on keksitty heidän onnekseen kela! Kela auttaa aina, sitä ei sulta kysytä. lakisääteisesti haetaan, ja niitä saadaan. Hahaaa... kylläpä olet kateellinen toisille.

        Minun arvomaailmassani avustusten varassa eläminen ei ole vapaata elämää!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minun arvomaailmassani avustusten varassa eläminen ei ole vapaata elämää!

        Sinä ajattelet noin, se on sun tapasi, joku muu ajattelee toisin, ja se on heidän tapansa. Tätä juuri takoitin, jokainen harkitsee ja tekee omat ratkaisut, kellään ei ole siihen sanomista. Oikeus tehdä ja toimia kuin itse haluaa.

        Jokaista suututtaa jokin asia, ja toisia ei, sellasta se vaan on, koskaan ei voi olla kaikki samaa mieltä. Se on normaalia, epänormiaalia olisi jos kaikki ajattelisivat ja tekisivät samoin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minun arvomaailmassani avustusten varassa eläminen ei ole vapaata elämää!

        Kuinka usein noita tukia tarkastellaan ? Vuoden vai kahden välein ?
        Ainakin muorin vuokratukia piti anoskella kahden vuoden välein kohdalleen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuinka usein noita tukia tarkastellaan ? Vuoden vai kahden välein ?
        Ainakin muorin vuokratukia piti anoskella kahden vuoden välein kohdalleen.

        Vuoden välein, ellei vuokra nouse 50 e sitten se katsotaan uudelleen, muutoin vuoden välein. Ei niitä anota uudelleen, siihen tehdään vaan tasokorotus. Jos asumituki esim työnsaannin takia loppuu niin sitten anotaan uudelleen kun jää työttömäksi tai tulot laskee.

        Itsellä on asumituki ollu vuosia ja siihen tulee korotus jos vuokra nousee. Ei tarvi anoa vaan ilmoittaa vaan ja lähettää vuokrankootuskuitti.


    • Anonyymi

      Työttömän pitää olla kondiksessa työmarkkinoilla mutta toista se on eläkeläisillä. Huh huh kun on syvältä joku ajatus työtön on oman onnensa seppä huh huh,kun tiedän henkilöitä jotka joutuneet työttömäksi niin kuolema korjannut hyvin äkkiä. Työttömälle tulee vittuilua joka suunnasta ja se piristää.

      • Anonyymi

        Kehitys hyväkuntoisesta, nuoresta miehestä pikaisen rappeutumisen kautta varhaiseen kuolemaan.
        Nuoruuteni hyville kavereilleni kävi noin. Eräs oli poikasarjoissa erittäin lupaava painija ja ehti saavuttamaan hieman kansallisen tason menestystäkin ennen elämäntavan muutosta.
        Kaikki puolen kymmentä kaveriani ehtivät kokeilemaan työelämääkin mutta vaihtoehtoinen elämäntapa kiehtoi enemmän.
        Yhtä lukuun ottamatta kaikki oikaisivat koipensa alle 5-kymppisinä.
        Tuo yksi oli ainoa joka sinnitteli työelämässä luottamusmiehen asemansa turvin. Ryyppäsi päivittäin mutta porukka suojeli. Töistä pois 6-kymppisenä ja henki pois 62 vuotisena.
        Olimme kavereita loppuun saakka.


    • Anonyymi

      Eihän se ole vapautta, jos elämä roikkuu surkeiden Kela-almujen varassa.

      • Anonyymi

        Olet hyvin tietoinen, että ne almut on aika suuret, ja jos ei riitä saa lisää. Lisäksi voin duunata siinä sivussa vaikka mitä, kirpparimyynnit on hyvä keino tienata lsiää.

        Ja kyllä se kaikki raha menee oli palkka 500 e tao 20 000, kaikki saa menemään. On ihan itsestään kiinni miten rahaa käyttää. Turha syyttää muita.

        Katsoppas sinäkin rahan käyttöäsi, varmasti et olisi puilla paljailla aina kun katsot mitäen rahasi käytä.Suosittelen sulle vaikka budjettia joka kuulle, silloin näet mihin kulutat.

        harmillista ette osaa sitä rahaa käyttää, mutta siihen voi opetella.

        Ja ei se työtön elä almujen varassa yksistään, kyllä se vapuaus on sitä että on vapaa työnteosta, se on jo puoli palkkaa. Minä ainakin nautin työttömänä olosta, vapus on se josta nautin, se on elämäni parhainta aikaa. Kyllä sinäkin, myönnä pois. Kalja ei ole sulle hyväksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet hyvin tietoinen, että ne almut on aika suuret, ja jos ei riitä saa lisää. Lisäksi voin duunata siinä sivussa vaikka mitä, kirpparimyynnit on hyvä keino tienata lsiää.

        Ja kyllä se kaikki raha menee oli palkka 500 e tao 20 000, kaikki saa menemään. On ihan itsestään kiinni miten rahaa käyttää. Turha syyttää muita.

        Katsoppas sinäkin rahan käyttöäsi, varmasti et olisi puilla paljailla aina kun katsot mitäen rahasi käytä.Suosittelen sulle vaikka budjettia joka kuulle, silloin näet mihin kulutat.

        harmillista ette osaa sitä rahaa käyttää, mutta siihen voi opetella.

        Ja ei se työtön elä almujen varassa yksistään, kyllä se vapuaus on sitä että on vapaa työnteosta, se on jo puoli palkkaa. Minä ainakin nautin työttömänä olosta, vapus on se josta nautin, se on elämäni parhainta aikaa. Kyllä sinäkin, myönnä pois. Kalja ei ole sulle hyväksi.

        Minä nautin tehdessäni haastavaa, mielenkiintoista työtä jossa voi tuntea onnistumisen iloa ja ennen kaikkea, itsensä tarpeelliseksi yhteiskunnan jäseneksi sekä omalta osalta sen palvelujen kustantajaksi. Loisien hyysääminen ei kuulu myönteiseen puoleen.
        Invalidit, kroonisesti sairaat, pieneläkeläiset ja vastaavat ansaitsevat yhteiskunnalta asiallisen elämisen tason mutta ideologisesti työttömät, moraalittomat tukijärjestelmien hyväksikäyttäjät ovat ikävä syöpä muuten hyvässä järjestelmässä.
        Tosin tämä syöpä on poliittisen järjestelmä aikaan saama joten se on varsinainen syy tähän kieroumaan.

        Selkeimmin tämä näkyy erään etnisen vähemmistöryhmän kohtuuttomassa suosimisessa.
        Meidän kanttisloiset eivät pääse lähellekään noita "spesialisteja"!


    • Anonyymi

      Todellista vapautta on omillaan eläminen ilman tukien hakemista.
      Pelkään, ettei kovin kaukana ole se päivä kun korotusautomaatin asemesta joudumme vähennyspakon eteen.
      Tuon 500 vuotta kotoutuneen ryhmän etuudet vielä kestämme mutta eksponentiaalisesti kasvava elättiryhmä saattaa taloutemme totuuden eteen.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1898
    2. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      133
      1888
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1838
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1630
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1448
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1256
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1150
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe