Fasismi hiipii Suomeen

Fasismi on ääriautoritarisuutta tai äärivaltiomielisyyttä. Laajimmin käsitettynä valtiokin on vain yksi tapa olla fasistinen kansallisuusmielisyyden, rasismin ja äärioikeistolaisuuden kanssa. Miten sitten fasismi ottaa vallan 2020-luvulla? Ammattipätevyyden ja hoito-, hoiva- ja kuntoutusaloilla. Ammattipätevyyteen ja terveydelliseen turvallisuuteen liitetään auktoriteetti, jolle luvataan rajaton valta ja ylenemismahdollisuudet oman ammattialansa kontekstissa. Vallan kohteet ovat asiakkaita, joiden oma päätäntäoikeus tuhotaan ja heidät eristetään, erotetaan, psykiatrisoidaan ja laitetaan me-ryhmästä toiset-ryhmään. Lastensuojelulla on tämä vapaus. Työelämässä kaikki auktoriteettiasemassa olevat 25- vanhat käyttävät vihaista, aggressiivisista, väkivaltaista sävyä ja ehdottomuutta. Se 90-luvulla levinnyt eetos aggressiivisuudesta palvelualalla, tositelkkari ja punainen piikikäs hiustyyli, olikin osa uutta pätevyysrakennetta, jossa kaikkia hallitaan, kun heistä tehdään samanlaisia auktoriteettiin uskojia. He ovat samanlaisia. Niskuroijjat ovat maalitauluja.

23

780

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Fasismi 2020-luvulla: Kaikki merkitykset kuuluvat ammatille.

      • Siis kaikki sinun merkityksesi. Kaikki tekniset standardit, säätely, pelko epäpätevyydestä ja nuorien erottaminen uusista paikoista, ovat suunniteltu teknisen hallintoajattelun rakentamiseksi, johon kuuluu sosiaalinen, psykologinen soveltuvuus tähän uuteen ammattiyhteiskuntaan. Uusi rotu on epäpätevä, jollaiseksi kaikki erilaisuus erehdytään määrittelemään.


      • ajatuksetovatilmaisia kirjoitti:

        Siis kaikki sinun merkityksesi. Kaikki tekniset standardit, säätely, pelko epäpätevyydestä ja nuorien erottaminen uusista paikoista, ovat suunniteltu teknisen hallintoajattelun rakentamiseksi, johon kuuluu sosiaalinen, psykologinen soveltuvuus tähän uuteen ammattiyhteiskuntaan. Uusi rotu on epäpätevä, jollaiseksi kaikki erilaisuus erehdytään määrittelemään.

        Toisinajattelua ei ole heidän mielestään olemassa vaan se on epäsosiaalisuutta


    • Anonyymi

      luulosairaus näyttää olevan suurin ongelma.

    • Anonyymi

      Mitä pahaa fasismissa on. Järjestys ja kuri säilyvät.

      • Oikein! Fasismi on vain korkein hallitusmuoto ja sitä tukee tieteelliset tosiasiat modernissa yhteiskunnassa. Opettele olemaan niin kuin halutaan, niin pärjäät varmasti hyvin


      • ajatuksetovatilmaisia kirjoitti:

        Oikein! Fasismi on vain korkein hallitusmuoto ja sitä tukee tieteelliset tosiasiat modernissa yhteiskunnassa. Opettele olemaan niin kuin halutaan, niin pärjäät varmasti hyvin

        <---Konservatiivinen ajattelu piilottaa näkyvistä sen, että päätökset on jonkun tekemiä eivätkä synny itsestään automaattisesti tai ole kiinnostuneita siitä, että ovat sinun kohdallasi kuolema.


      • Anonyymi
        ajatuksetovatilmaisia kirjoitti:

        Oikein! Fasismi on vain korkein hallitusmuoto ja sitä tukee tieteelliset tosiasiat modernissa yhteiskunnassa. Opettele olemaan niin kuin halutaan, niin pärjäät varmasti hyvin

        Fasistinen ja Natsistinen ajattelu on Venäjällä täydessä tohinassaan kiitos Putinin.
        Ei nyt aleta sitä itädiktatuurin faZisti propagandaa suoltaa täälläkin, jookos?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Fasistinen ja Natsistinen ajattelu on Venäjällä täydessä tohinassaan kiitos Putinin.
        Ei nyt aleta sitä itädiktatuurin faZisti propagandaa suoltaa täälläkin, jookos?

        Venäjällä ei ole fasismia vaan kansallismielisyyttä. Hallitus on autokraattinen. Samoin Suomessa ja EU:ssa sillä erotuksella, että Venäjällä ei teeskennellä, että vaaleilla on vaikutusta hallituksen toimintaan. Eikä Ukrainan sota ole Putinin syy vaan se on alueelliseen koskemattomuudeen tähtäävää kansallismielistä puolustussotaa. Siellä on takana koko valtio. Lehdistö Suomessa tekee persoonakultin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Fasistinen ja Natsistinen ajattelu on Venäjällä täydessä tohinassaan kiitos Putinin.
        Ei nyt aleta sitä itädiktatuurin faZisti propagandaa suoltaa täälläkin, jookos?

        Venäjän hallitus ehdotti useita ratkaisuja ennen hyökkäämistään. Nato-maat käyttäytyivät niin eivät olleet kuulleet koko asiasta. Se on tapa toteuttaa Ukrainan liitos länteen kieltämällä vastalauseiden koko olemassaolo. Ikävä homma.


      • Anonyymi
        ajatuksetovatilmaisia kirjoitti:

        Venäjällä ei ole fasismia vaan kansallismielisyyttä. Hallitus on autokraattinen. Samoin Suomessa ja EU:ssa sillä erotuksella, että Venäjällä ei teeskennellä, että vaaleilla on vaikutusta hallituksen toimintaan. Eikä Ukrainan sota ole Putinin syy vaan se on alueelliseen koskemattomuudeen tähtäävää kansallismielistä puolustussotaa. Siellä on takana koko valtio. Lehdistö Suomessa tekee persoonakultin.

        "Eikä Ukrainan sota ole Putinin syy vaan se on alueelliseen koskemattomuudeen tähtäävää kansallismielistä puolustussotaa. "

        Mutta eihän Ukraina ole koskaan ollut uhka Venäjälle. Ukraina ei voisi koskaan hyökätä Venäjän kimppuun.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Eikä Ukrainan sota ole Putinin syy vaan se on alueelliseen koskemattomuudeen tähtäävää kansallismielistä puolustussotaa. "

        Mutta eihän Ukraina ole koskaan ollut uhka Venäjälle. Ukraina ei voisi koskaan hyökätä Venäjän kimppuun.

        Ukraina halusi natoon. Ilman natoa ukraina olisi voinut olla olemassa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Eikä Ukrainan sota ole Putinin syy vaan se on alueelliseen koskemattomuudeen tähtäävää kansallismielistä puolustussotaa. "

        Mutta eihän Ukraina ole koskaan ollut uhka Venäjälle. Ukraina ei voisi koskaan hyökätä Venäjän kimppuun.

        *ilman natoa myös länsimielinen, äärioikeistolainen, hinnalla millä hyvänsä ukrainan hallitus olisi voinut olla olemassa.

        Nyt te suututatte vahvan naapurin :(


      • Anonyymi
        ajatuksetovatilmaisia kirjoitti:

        *ilman natoa myös länsimielinen, äärioikeistolainen, hinnalla millä hyvänsä ukrainan hallitus olisi voinut olla olemassa.

        Nyt te suututatte vahvan naapurin :(

        Miksi Venäjä ei halua että maat kuten esim. Ukraina liittyy NATO:on?
        Luulisi että kaikki voisivat vain elää sulassa sovussa, ilman länsimielisyys vs itämielisyys -kahtiajakoa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miksi Venäjä ei halua että maat kuten esim. Ukraina liittyy NATO:on?
        Luulisi että kaikki voisivat vain elää sulassa sovussa, ilman länsimielisyys vs itämielisyys -kahtiajakoa.

        En tiennytkään, että Nato on rauhanjärjestö


    • Anonyymi

      Tämä Suomen syöksy Usan vallan alle ja Naton. Ostaa sikahintasta energia?

      • Anonyymi

        Totta. Usan ryöstökäpälä kurittaa suomalaisia. Marini linkuveitsemä Biden edessä!


    • Anonyymi

      suomessa vaanii vaara eli äärioikeisto. se on se joka leikkaa rajusti ja rahahanat laittaa kii. Toinen vaara on kommunismi, mut suomessa ei ole ainakaan nykyään vaaraa kommunismista vaan itseasiassa äärioikeisto on suomen suurin uhka tulevaisuuedssa ja joopa lähitulvaisuudessa, eli silloin kun on seuraavat vaalit niin sitten jos eräs puolue voittaa nre vaalit niin voi alkaa tula pahart ajat eli duunareilla on varmasti vaikeampaa silloin kuten juopoilla, homoilla, työttömillä , henkisesti sairailla ja eläkeläisillä. ääriliikkeet ei ole koskaan johtaneet mihinkään hyvään koskaan. Ihmettelen että kun miksi ihmiset kannattaa niitä niin paljon, niin historiassa taaksepäin kuin nykyaikana että kyllä ihmisiltä puuttuu tietämystaso ja osa ihmisistä saattaa yksinkertaisesti olla pahoja. Putin on äärioikeistolainen natsi minun mielestäni. Entinen venäjän johtaja Stalin oli sen sijaan kommunisti joka tappoi hurjan määrän ihmisiä. Kommunismi ja nationalismi(toiselta nimeltänä äärioikeisto) on hirveät aatteet kumpikin joka johtaa ennen pitkää myös talouden näivettymiseen ja nää äärioiekistolaiset kuvittelee olevansa kaiken lisäksi talousneroja mutta kaikkea muuta kuin talousneroja. Äärioikeistolaisia kuin kommareita löytyy joka ammattikunnasta. Putin aivopesee omaa kansaa, kusee niitä silmille, kontrolloi systeemiä, viittaa kintaalla ihmisoikeuksille. En ymmärrä jos joku puolustaa häntä.

    • Anonyymi

      Diktaattori Pinochetin lanseeraama liberalismi, joka on natsi ideologialle perusttettu, vahvemman oikeudelle. Sille koko länsi hurraa.

      • Oikeesti! Historiaa


      • Anonyymi
        ajatuksetovatilmaisia kirjoitti:

        Oikeesti! Historiaa

        Teme! Et ole tehnyt videoita kolmeen viikkoon. Mitä on tapahtunut? Missä uudet videot?
        Jos et halua tehdä videoita lastensuojelusta enään niin tee vaikka sitten videoblogeja missä lenkkeilet


    • Anonyymi

      Suomi oli ennen Saksan työrukkanen. Nyt Usan. Revanssihenki elää..

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      135
      1422
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      110
      1173
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      26
      1023
    4. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      964
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      313
      861
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      823
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      38
      712
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      666
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      56
      658
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      144
      634
    Aihe