Mitä Raamattu opettaa vedenpaisumuksesta?

Anonyymi

Juutalainen Heprean kielen tohtori ja teologian tohtori Jacques B. Doukhan, joka toimii heprean kielen ja Vanhan testamentin eksegetiikan eli selitysopin emeritusprofessorina Andrews Yliopistossa, on laatinut silmiä avaavia näköaloja vedenpaisumuksesta, jota aihetta tutkitaan tänä sapattina kaikkialla maailmassa yli 220 maassa raamattutunneilla. Todella mielenkiintoista!

17

51

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kristinuskossa vedenpaisumus edustaa koko maailman kastetta ja synnin pesemistä pois, siten se antaa esikuvan kristittyjen kasteelle.

• Anonyymi

Jahas, mitähän tämä mies oikein sitten opettaa vedenpaisumuksesta?

• Anonyymi

Sitä mennään kuulemaan huomen aamuna sapattijumalanpalvelukseen lähimpään sapattijuhlaan. "Kokoontukaa ja tulkaa, lähestykää kaikki, te henkiinjääneet kansakunnista" Jes.45:20

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sitä mennään kuulemaan huomen aamuna sapattijumalanpalvelukseen lähimpään sapattijuhlaan. "Kokoontukaa ja tulkaa, lähestykää kaikki, te henkiinjääneet kansakunnista" Jes.45:20

En tiennytkään että adventistit ovat edelleen noin lähellä russelilaisuutta jotta tekstitkin tuotetaan päämajasta jokaiseen papattiin. Mielenkiintoista. Kirjoitan papattiin koska pakanakristittynä en taivu sapattiin.

• Anonyymi

1Piet.3:20 Biblia (1776) Jotka ei muinen uskoneet, kuin Jumala kerran Noan aikana odotti ja kärsivällinen oli, kuin arkki valmistettiin, jossa harvat (se on: kahdeksan sielua) veden kautta päästetyksi tulivat.

• Anonyymi

Vedenpaisumus on kristillisen kasteen esikuva.

• Anonyymi

Ps.29:10 Biblia. Herra istuu vedenpaisumuksen päällä: Herra pysyy Kuninkaana ijankaikkiseti.

• Anonyymi

Nekö pelastuivat tai pelastuvat, jotka viettävät sapattia?

Joskin Raamatun mukaan siitä lakihenkisestä harhaopista joutuu helvettiin.

• Anonyymi

Ei kannata omaksua harhaoppia, jos haluaa pelastua.

• Anonyymi

Kyllä alkukielen tuntemus tuo uutta valoa tähänkin asiaan.

• Anonyymi

Vedenpaisumuksessa ei ole mitään mielenkiintoista. Kuten Nooan päivinä. Heh

• Anonyymi

Jes.54:8-9 Ylitsevuotavassa vihassani minä peitin sinulta kasvoni silmänräpäykseksi, mutta minä armahdan sinut iankaikkisella armolla, sanoo Herra sinun lunastajasi. Sillä tämä on minulle, niinkuin olivat Nooan vedet: niinkuin minä vannoin, etteivät Nooan vedet enää tulvi maan ylitse, niin minä vannon, etten enää vihastu sinuun enkä sinua nuhtele.

• Anonyymi

Kiitos tiedosta, tulen mielellään kuulemaan tätä mielenkiintoista aihetta.

• Ihmisten pahuus lisääntyi. Kun Herra näki, että ihmisten pahuus lisääntyi maan päällä ja että heidän ajatuksensa ja pyrkimyksensä olivat kauttaaltaan pahat,
      Minä lähetän vedenpaisumuksen maan päälle hävittämään taivaan alta kaiken, missä on elämän henki. Kaikki on tuhoutuva maan päältä,1.Moos 6:17

• Anonyymi

1Moos.8:21 Biblia (1776) Ja Herra haisti lepytyshajun, ja sanoi sydämessänsä: en mitä silleen enää maata kiroo ihmisten tähden: vaikka ihmisen sydämen aivoitus on paha hamasta lapsuudesta: ja en minä silleen enää lyö kaikkia kuin elävät, niinkuin minä tehnyt olen.

• >>Mitä Raamattu opettaa vedenpaisumuksesta?>>

Kaiketi samaa kuin Litteästä Maasta.
      😄😄😄😄😄

• Anonyymi

Ps.104:30 Sinä lähetät henkesi, ja ne luodaan; ja sinä uudistat maan muodon.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Paskakaivo Kuhmo

Moniko teki uuden saostuskaivon, joka erittelee paskan ja nesteet imeytyskenttineen maassa taloissa. Kaikkien talojen pi
      Kuhmo
      63
      4010
    2. Uskotko yliluonnolliseen?

Mitä jos tämä ns. kaivattusi on loitsunut sinut? Olettekos sitä ajatelleet, niinpä. Ette todellakaan. :D
      Ikävä
      78
      3638
    3. Miten sinut

Voisi hurmata uudelleen?
      Ikävä
      42
      3165
    4. Mitä kuuluu?

Toivottavasti sulla oli hyvä päivä tänään. Täällä on taas ollut niin negatiivista juttua. Oli pakko tulla sanomaan sinul
      Ikävä
      19
      2538
    5. Keilahalli

Onneksi rakennettiin aikoinaan se keilahalli, se pelastaa eläinpuistoyhtiöiden sekä koko Ähtärin kaupungin talouden!
      Ähtäri
      22
      2387
    6. Uskallatko katsoa pitkään silmiin

kaivattuasi, jos olette samassa tilassa? Alkaako sydän jyskyttää, jos katseet jumittuvat? Pelkäätkö ulkopuolisten huomaa
      Ikävä
      46
      2105
    7. Heippa mies......

Milloin rakastellaan vai odotetaanko vielä 10 vuotta?
      Ikävä
      48
      1985
    8. Huomenta rakas

Olet varmasti jo työn touhussa. Ahkera alfamies kun olet. 😅❤️
      Ikävä
      47
      1758
    9. Elämäni rakkaus

Olet aina ollut ja luultavasti niin pysyykin 😘
      Ikävä
      36