Köyhien häät

Anonyymi

Mitä vois tarjoo? Millaset häät käyhä voi järkkää, ja mistä sais rahaa, maksaako sossu häät? Sekin on ihmisen perusoikeus mennä naimisiin.
Mut tarjottavat uupuu monesti, mitä vois tarjoo, tai voiko vieraat tuoda omat syömiset ja juomansa itse. Eikä se olisi reilua. Meillä on oma orkesteri soitellaan omaksi huviksi ja voitas itse järkkää ohjelmaa. Kesällä vois pitää ulkona, niin ei mene paikkamaksua. Pitäs sada sponsoreita, mitenkä niitä voi hankkii? Entä vaatteet, mistä hääpuku? Voi kun ei omaa ompeljutaitoo niin vois tehdä sen itse, aattelin talkoojuttuakin että sillai voisi häätä järkkää. Riippuu mitä sossuta saa.

Synttäritkin on usein ongelma kun ei ole rahaa. Mutta vieraat voisi tuoda ne tullessaan.

28

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Avioiduin 1969. Minulle ei todellakaan ollut mitään.
      Niukasti kuluneita vaatteita ja velkaa. Ei edes fillaria tai potkukelkkaa. Ei mitään.
      Tuleva vaimoni oli E-liikkeessä myyjänä.
      Silloin sossun apu oli nykyiseen verrattuna olematonta. Vain todelliseen tarpeeseen suunniteltua.
      Kuulutukset eivät maksaneet mitään.
      Vihkiminen kappelissa todistajien läsnä ollessa.
      Kahvit vanhempieni kodissa jossa myös hääyö pienessä huoneessani.
      Maanantaina lähdin aloittamaan uudessa työpaikassani noin 120km:n päässä.
      Minulle oli varattu yläkerran huone rintamamiestalosta. Nuorikkoni jäi äitinsä kotiin.
      Ei maksanut paljoa!

    • Anonyymi

      Häät kannattaa järjestää kahden parhaan kaverin kanssa. Ei vaadi liikaa tarjoilulta.

    • Anonyymi

      Naimisiin maistraatissa, kaksi haastemiestä todistajina. Illalla muutaman kaverin kanssa ravintolassa tanssimassa, kaverit tarjos pari paukkua. Siinä meidän häät.

    • Anonyymi

      Vieraat ei tuo mitään omia ruokia ja juomia.

    • Anonyymi

      En pääse naimisiin koskaan koska olen köyhä. Häitä ei voi järjestää koska ei ole rahaa eikä saa töitä jotta vois tienata rahaa. Tyttöystävä varmaan jättää minut pian koska oon köyhä.

      • Anonyymi

        Voit olla varma, että tyttöystävä jättää ja varmaan seuraavatkin mahdolliset tyttöystävät.
        Jos ei löydy töitä, niin kannattaa kouluttautua uudelleen vaikkapa alalle, millä on jatkuva työvoimapula, niin saa koulutuksen jälkeen töitä, jopa vakituisen työsuhteen.
        Ei kannata jäädä sohvalle makaamaan.


      • Anonyymi

        Kyllä ei johdu köyhyydestä jos tyttöystävät jättää, kyllä on kyse ihan jostain muusta. Fiksulle köyhälle riittää kyllä vientiä ja voi avioitua.
        Eli jos sinulla ei ole ollut seurustelusuhteita tai ne on lopahtaneet lyhyeen, niin vikaa on kyllä jossain muussa, kuin köyhyydessä. Maailmassa olisi jo aikaa sitten köyhät lakanneet lisääntymästä, jos köyhä ei pääsisi naimisiin tai saisi puolisoa!


    • Anonyymi

      Kyllä ei ole köyhän häät mikään ongelma!
      Me avioiduttiin vaimoni kanssa v. 2006, varattiin kirkko ja pappi vihkimistä varten, sekä sovittiin kanttorin kanssa soitettavasta musiikista kirkossa, tästä kustannukset 0€.
      Rajasimme vieraat pelkästään kavereihin, sukulaisia ei kutsuttu lainkaan omien lapsien lisäksi häihin. Sukulaiset heivattiin pois vieraslistalta sen vuoksi, että kummankin suku on laaja ja olisi ollut todella vaikeaa esittää kutsuja loukkaamatta joita kuita, joten tehtiin tasapuolinen päätös kaikille.
      Vuokrasimme hääpaikaksi kaverin laivan, johon sopi max. 40 henkilöä ja meidän koko hääporukka oli n. 20 henkilöä. Vuokra laivasta oli todella kohtuullinen, mutta olisimme voineet vuokrata lähes ilmaiseksi läheisen nuorisoseurantalon, se vain olisi tilana ollut liian suuri.
      Ruokaa valmistimme itse ja ostimme tarpeet tarjouksista. Kotimehuja tarjottiin ja itse tehtyjä täytekakkuja. Pitopalvelusta saimme kohtuullisen edullisesti henkilön tarjoilemaan.
      Hääkuvat otti kaveri digikamerallaan.
      Häävalssin tanssimme laivalaiturilla aidon savikiekon tahtiin, eli meillä ei ollut lainkaan orkesteria. Laivalaiturin koristelin muutamilla koivuilla, jotka sain tutun metsänomistajan metsästä luvalla.
      Hääpuvut olivat edulliset, vaimolle tehtiin puku tarjouspalakankaista ja samasta kankaasta minulle solmio/liina. Lapsille vaimoni teki itse puvut. Minulle tarjouksesta tumma puku.
      Kuljetuksia hoidettiin bestmanin isolla Citroenilla.

      Kaikkiaan meillä meni rahaa koko lystiin alle 1000€, suurin yksittäinen erä oli laivan polttoaine, kun seilasimme sillä laivalla pienen lenkin saaristossa ja kävimme ottamassa hääkuvat luonnonpuistossa koko porukan kanssa.
      Jos olisimme tyytyneet tuohon nuorisoseuran taloon, olisi kustannukset olleet alle 500€.

    • Anonyymi

      täytekakku ei maksa paljao, vaikka käyttisi valista kakkupohjaa, siihen lettuhilloa ja päälle kermavaahtoa. Ruokana voisi olla voileipiä tyyliin, ruispalat, päälle lauantaimakkaraa ja kurkkua. Salaattiin alkaa saada jo voikukan lehtiä lisukkeeksi eikä kahvi paljoa maksa. Muuta juoaahan ei tarvita. Häämekoksi kelpaa ihan kirpparihame, ja esin kirpparin ikkunaverhoista saa vähälläkin taidolla upean pitkän hameen, senkus kietoo verhon ympärilleen ja puseroksi mikä tahansa pusero ja mihellekin löytyy kirpparilta puku ja paita ja kengätkin. Ja juhlapaikkana voi olla oma koti, jomman kumman puolison vanhempien koti tai vaikka abc- asema jos on enempi varoja, ja lahjatoiveeksi kannattaa ilmoittaa että silkkaa rahaa,niin saa ne kulut katettua lahjarahoilla

      • Anonyymi

        Eikö pitäisi kuitenkin olla yllä sitä marimekkoa eikä Ikean verhoja.


    • Anonyymi

      Joo ei ne mitään maksa kun osaa vähän järjestellä. Häät on halpa juhla kun ei pröystäile. kaikkea saa käytettynä, paitsi ruokaa. Kakun voi tehdä jokainen itse, ne ei klp paljon maksa. Kaasot kustannuksia tasaamaan. Kaikilta leivontataitoisilta voi pyytää tuomisia, joku voi leipoo pullat toinen piraprit ym jne...
      Lahjoja ei tarvi tuoda, lahjat ovat tuomiset.

      • Anonyymi

        Jos joutuu kuitenkin johonkin majoitukseen hääpäikan lähelle, niin voisin kyllä uhrautua ja jäädä samaan huoneeseen esim. hehkeän kaason kanssa.


    • Anonyymi

      " Mutta vieraat voisi tuoda ne tullessaan. " ! Rahatko? - Nm. Hah

      • Anonyymi

        Hyvä idea. Kuitenkaan kukaan ei kehtaa tulla ilman lahjaa, joten voisikerätä 2000 e per perhe lahjashekin. Näin voisi kulut korvata jos haluu tulla juhliin. Mikään ei ole ilmaista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä idea. Kuitenkaan kukaan ei kehtaa tulla ilman lahjaa, joten voisikerätä 2000 e per perhe lahjashekin. Näin voisi kulut korvata jos haluu tulla juhliin. Mikään ei ole ilmaista.

        " Mikään ei ole ilmaista" todellakaan, mutta sun juhliasi ei kuulu kenenkään muun maksaa. Eikä kommenttini ollut mikään idea, vaan lainaus aloituksesta, jossa on yhtä päättömiä juttuja kuin sullakin. - Nm. Tiedätkö, mitä sitaatit tarkoittavat


    • Anonyymi

      Kyllä ei paljoa mene rahaa häihin, jos ei laske mopoa karkaamaan käsistä. Vihkiminen ei käytännössä maksa mitään. Hääpaikan voi vuokrata edullisesti, vaikka tosiaan ABC:n tiloissa taikka joku vesitornin kahvila. Seurojentaloja maakunnat väärällään, jota on tyhjillään suurimman osan vuotta.
      Kakut ja safkat ei paljoa maksa, vaikka tekisi hienompaakin. Me on tehty aina itse kaikki kakut ja safkat omiin juhliin. Tarjouksista ostaa kummasti ruokaa ja tekee vaikka voileipäkakut. Täytekakut on halpoja tehdä ja helppoja.
      Vaatteita voi ostaa kirpparilta, pienellä tuunaamisella saa tosi juhlavat asut ihan muutamalla eurolla.
      Mielikuvitus vaan rajana, kun häitä järjestää ja on hauskaa näpertämistä, kun niitä järjestelee.
      Meilläkin tehtiin pitkällä aikaa niitä järjestelyjä, mietittiin hyvin etukäteen vaihtoehdot ja rahaa ei haluttu polttaa. Me ei myöskään toivottu mitään häälahjoja, kun meillä oli jo vaikka mitä nurkissa. Jotkut kavereista toi jotain pientä, kun eivät kehdanneet tulla ilman lahjaa.

    • Anonyymi

      Ei kannata mennä naimisiin eikä pitää häitä koska se avioero tulee niin kalliiksi.

      • Anonyymi

        Miten niin avioero tulee kalliiksi? Me tehtiin avioehto ennen avioitumista, niin otettiin jo heti huomioon, ettei tarvitse erossa ihmetellä. Lisäksi avioehdolla voi varmistella muutenkin asioita, vaikka ei erottaisi ja pysytään yhdessä. Ei siitä avioehdosta ole ollut haittaa käytännön elämässä.
        Ja mikä pakko on erota, voihan sitä olla aviossa, vaikka ei oltaisi muuten enää yhdessä. Monet elää eroamatta etäsuhteessa.


      • Anonyymi

        Juu, hullujen hommaa tuollaiset avioliittotouhut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu, hullujen hommaa tuollaiset avioliittotouhut.

        Tilastojenkin valossa se on hyvin epävarmaa puuhastelua.
        Radiossa julkaistiin pari kesää sitten puolivuositilasto, minkä mukaan suomessa oli solmittu n. 10.000 avioliittoa / ½ vuotta , mutta samaan aikaan oli tehty vajaat 7000 avioeroa.
        Eli onnistumiseen on vain vaivaisen 30 %:n mahdollisuus.
        Siis todella epävarmasta hankkeesta on kysymys.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu, hullujen hommaa tuollaiset avioliittotouhut.

        Avioliitto saattaa olla hullun hommaa, jos sen osapuolet ovat sellaisia, mutta haat ovat yksi mukava juhla toisten mukavien juhlien joukossa. Ja naimisiin voi mennä ihan ilman häitä ja avioitumistakin. - Nm. Miten sen ottaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Avioliitto saattaa olla hullun hommaa, jos sen osapuolet ovat sellaisia, mutta haat ovat yksi mukava juhla toisten mukavien juhlien joukossa. Ja naimisiin voi mennä ihan ilman häitä ja avioitumistakin. - Nm. Miten sen ottaa

        Suattaapi olla että juhannus on mukavampi juhla kuin häät.
        Ja saantikin on melkein yhtä varmaa kuin sulhasella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suattaapi olla että juhannus on mukavampi juhla kuin häät.
        Ja saantikin on melkein yhtä varmaa kuin sulhasella.

        "Saantikin". Aiotko kalastaa? - Nm. Hah


    • Anonyymi

      Tuohon nyt mitään sossua tarvita, jos häät järjestää. Ja synttärit sama juttu. Juhlapaikkoja löytyy vaikka kuinka ja ne ulkoilmapaikat maksaa myös, eikä ole varmaa, että suosiiko ilmat niitä ulkoilmajuhlia.
      Tiloja voi varata tai vuokrata sopivasti. Me varattiin seurakunnalta vanhimman tyttären lakkiaisiin seurakuntatalo ja aiemmin varattiin isäni hautajaisten muistotilaisuuteen. Oli käyttää keittiö kahvinkeittoon ja ruokien lämmitykseen. Oli hyvät tilat ja käytännössä ilmaiset.
      Vaimoni 50 vuotisjuhlat pidettiin yhden nuorisoseuran talolla, vuokra oli tosi pieni ja astiat oli talon puolesta. Oli myös hyvä keittiö käyttää ja loistava paikka muutenkin.
      EU-ruoka-avusta saa hyvin leivottua kakut ja muitakin ruokia pystyy tekemään, jotain joutuu ostamaan lisää. Jakelusta hakee vaaleaa leipää ja tekee niistä voileipäkakut. Kalastelin itse kalaa ja savustelin, niistä voileipäkakkujen väliin täytettä, muutama purkki majoneesia ja muita täytteitä.
      Tyttären lakkiaisiin tehtiin keittoa alkuruoaksi ja sitten oli täytekakkuja kahvin kanssa. Ei maksanut kovin paljoa nekään.
      Isäni hautajaisiin tehtiin erilaisia suolaisia piirakoita ja täytekakkua oli kahvin kanssa. Arkun ostin Virosta isän toiveen mukaisesti halvin mahdollinen, maksoi 240€ kappelin pihalle toimitettuna. Tuhkauurnan tein itse ja hain sen itse krematoriolta. Ei tämäkään paljoa tullut maksamaan. Perunkirjan ja perunkirjoituksen tein itse, naapurista uskotut henkilöt.

      Mikä näissä muka maksaa!

      • Anonyymi

        Näin menettelee juuri toimelias henkilö. Mutta sellainen joka vinkuu vain sohvalla maaten ei saa mitään aikaiseksi. Ei tule sossun tädit leipomaan niitä tarjottavia.


      • Anonyymi

        Ruoka-apu ei ole tarkoitettu juhlien järjestämiseen ja juttusi haisee muutenkin. Pahalta. - Nm. Puhu pukille


    • Anonyymi

      Meillä kaikki ristiäiset, häät kihlajaiset, synttäritm sukujuhlat viikonloppujuhlat, nimipäivät, hääpäivät, pyöreät vuodet, vaput, juhannukset, joulut, pääsiäiset, uudetvuodet, sunnuntait ym pivät juhlitaan ison kaavan mukaan.

    • Anonyymi

      Ei kelpaa köyhä mies naisille. Kyllä köyhät miehet on sinkkuja eikä suhteessa

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      16
      1429
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1285
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1192
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1072
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1026
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1015
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      1003
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      989
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      981
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe