1 Kun sillä välin kansaa oli kokoontunut tuhatmäärin, niin että he polkivat toisiaan, rupesi hän puhumaan opetuslapsillensa: "Ennen kaikkea kavahtakaa fariseusten hapatusta, se on: ulkokultaisuutta.
2 Ei ole mitään peitettyä, mikä ei tule paljastetuksi, eikä mitään salattua, mikä ei tule tunnetuksi.
3 Sentähden, kaikki, mitä te pimeässä sanotte, joutuu päivänvalossa kuultavaksi, ja mitä korvaan puhutte kammioissa, se katoilta julistetaan.
4 Mutta minä sanon teille, ystävilleni: älkää peljätkö niitä, jotka tappavat ruumiin, eivätkä sen jälkeen voi mitään enempää tehdä.
5 Vaan minä osoitan teille, ketä teidän on pelkääminen: peljätkää häntä, jolla on valta tapettuansa syöstä helvettiin. Niin, minä sanon teille, häntä te peljätkää.
6 Eikö viittä varpusta myydä kahteen ropoon? Eikä Jumala ole yhtäkään niistä unhottanut.
7 Ovatpa teidän päänne hiuksetkin kaikki luetut. Älkää peljätkö; te olette suurempiarvoiset kuin monta varpusta.
8 Mutta minä sanon teille: jokaisen, joka tunnustaa minut ihmisten edessä, myös Ihmisen Poika tunnustaa Jumalan enkelien edessä.
9 Mutta joka kieltää minut ihmisten edessä, se kielletään Jumalan enkelien edessä.
10 Ja jokaiselle, joka sanoo sanan Ihmisen Poikaa vastaan, annetaan anteeksi; mutta sille, joka Pyhää Henkeä pilkkaa, ei anteeksi anneta.
11 Mutta kun he vievät teitä synagoogain ja hallitusten ja esivaltojen eteen, älkää huolehtiko siitä, miten tai mitä vastaisitte puolestanne tahi mitä sanoisitte;
12 sillä Pyhä Henki opettaa teille sillä hetkellä, mitä teidän on sanottava."
( Luuk. 12)
" Ja sentähden Jumala lähettää heille väkevän eksytyksen, niin että he uskovat valheen,
että kaikki ne tuomittaisiin, jotka eivät ole uskoneet totuutta, vaan mielistyneet vääryyteen."
1 Mutta mitä tulee meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen tulemukseen ja meidän kokoontumiseemme hänen tykönsä, niin me pyydämme teitä, veljet,
2 ettette anna minkään hengen ettekä sanan ettekä minkään muka meidän lähettämämme kirjeen heti järkyttää itseänne, niin että menetätte mielenne maltin, ettekä anna niiden itseänne peljästyttää, ikäänkuin Herran päivä jo olisi käsissä.
3 Älkää antako kenenkään vietellä itseänne millään tavalla. Sillä se päivä ei tule, ennenkuin luopumus ensin tapahtuu ja laittomuuden ihminen ilmestyy, kadotuksen lapsi,
4 tuo vastustaja, joka korottaa itsensä yli kaiken, mitä jumalaksi tai jumaloitavaksi kutsutaan, niin että hän asettuu Jumalan temppeliin ja julistaa olevansa Jumala.
5 Ettekö muista, että minä, kun vielä olin teidän tykönänne, sanoin tämän teille?
6 Ja nyt te tiedätte, mikä pidättää, niin että hän vasta ajallansa ilmestyy.
7 Sillä laittomuuden salaisuus on jo vaikuttamassa; jahka vain tulee tieltä poistetuksi se, joka nyt vielä pidättää,
8 niin silloin ilmestyy tuo laiton, jonka Herra Jeesus on surmaava suunsa henkäyksellä ja tuhoava tulemuksensa ilmestyksellä,
9 tuo, jonka tulemus tapahtuu saatanan vaikutuksesta valheen kaikella voimalla ja tunnusteoilla ja ihmeillä
10 ja kaikilla vääryyden viettelyksillä niille, jotka joutuvat kadotukseen, sentähden etteivät ottaneet vastaan rakkautta totuuteen, voidaksensa pelastua.
11 Ja sentähden Jumala lähettää heille väkevän eksytyksen, niin että he uskovat valheen,
12 että kaikki ne tuomittaisiin, jotka eivät ole uskoneet totuutta, vaan mielistyneet vääryyteen.
13 Mutta me olemme velvolliset aina kiittämään Jumalaa teidän tähtenne, veljet, te Herran rakastetut, sentähden että Jumala alusta alkaen valitsi teidät pelastukseen Hengen pyhityksessä ja uskossa totuuteen.
14 Siihen hän on myös kutsunut teidät meidän evankeliumimme kautta, omistamaan meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen kirkkauden.
15 Niin seisokaa siis, veljet, lujina ja pitäkää kiinni niistä opetuksista, joita olette oppineet joko meidän puheestamme tai kirjeestämme.
16 Ja meidän Herramme Jeesus Kristus itse ja Jumala, meidän Isämme, joka on rakastanut meitä ja armossa antanut meille iankaikkisen lohdutuksen ja hyvän toivon,
17 lohduttakoon teidän sydämiänne ja vahvistakoon teitä kaikessa hyvässä työssä ja puheessa.
( 2 Tess. 2)
MUTTA JOKA KIELTÄÄ MINUT IHMISTEN EDESSÄ, SE KIELLETÄÄN JUMALAN ENKELIEN EDESSÄ.
86
958
Vastaukset
Usko Jeesukseen ja hänen tunnustamisensa Kristukseksi, lihaan tulleeksi, on elämän ja kuoleman kysymys.
23 Ja hän sanoi heille: "Te olette alhaalta, minä olen ylhäältä; te olette tästä maailmasta, minä en ole tästä maailmasta.
24 Sentähden minä sanoin teille, että te kuolette synteihinne; sillä ellette usko minua siksi, joka minä olen, niin te kuolette synteihinne."
25 Niin he sanoivat hänelle: "Kuka sinä olet?" Jeesus sanoi heille: "Juuri se, mitä minä puhunkin teille.
( Joh. 8)
1 Rakkaani, älkää jokaista henkeä uskoko, vaan koetelkaa henget, ovatko ne Jumalasta; sillä monta väärää profeettaa on lähtenyt maailmaan.
2 Tästä te tunnette Jumalan Hengen: jokainen henki, joka tunnustaa Jeesuksen Kristukseksi, lihaan tulleeksi, on Jumalasta;
3 ja yksikään henki, joka ei tunnusta Jeesusta, ei ole Jumalasta; se on antikristuksen henki, jonka olette kuulleet olevan tulossa, ja se on jo nyt maailmassa.
( 1 Joh. 4)
18 Lapsukaiset, nyt on viimeinen aika. Ja niinkuin te olette kuulleet, että antikristus tulee, niin onkin nyt monta antikristusta ilmaantunut; siitä me tiedämme, että nyt on viimeinen aika.
19 Meistä he ovat lähteneet, mutta he eivät olleet yhtä meidän kanssamme; sillä jos he olisivat olleet yhtä meidän kanssamme, niin he olisivat meidän kanssamme pysyneet; mutta heissä oli tuleva ilmi, että kaikki eivät ole yhtä meidän kanssamme.
20 Teillä on voitelu Pyhältä, ja kaikilla teillä on tieto.
21 En minä ole kirjoittanut teille sentähden, ettette totuutta tiedä, vaan sentähden, että te tiedätte sen ja ettei mikään valhe ole totuudesta.
22 Kuka on valhettelija, ellei se, joka kieltää sen, että Jeesus on Kristus? Hän on antikristus, se, joka kieltää Isän ja Pojan.
23 Kuka ikinä kieltää Pojan, hänellä ei ole Isääkään. Joka tunnustaa Pojan, hänellä on myös Isä.
24 Minkä te olette alusta asti kuulleet, se pysyköön teissä. Jos teissä pysyy se, minkä olette alusta asti kuulleet, niin tekin pysytte Pojassa ja Isässä.
25 Ja tämä on se lupaus, minkä hän on meille luvannut: iankaikkinen elämä.
26 Tämän minä olen kirjoittanut teille niistä, jotka teitä eksyttävät.
( 1 Joh. 2)- Anonyymi
"Usko Jeesukseen ja hänen tunnustamisensa Kristukseksi, lihaan tulleeksi, on elämän ja kuoleman kysymys."
Niin on mutta se ei tarkoita sitä, että pitäisi uskoa, että Jeesus olisi Jumala. - Anonyymi
Sinäkin jakelet Raamatun jakeita mutta olet niin kiero ihminen,ettet ymmärrä Rakkautta !
Lahkoko se on se tärkein jonka takia pitää kirjoittaa kopioita,kirjoita omasta elämästä.älä lahkojen määräämää paskaa.Vaikka Raamattu on totta mutta te lahkolaiset ollette oksettavia ihmisiä,kunnes heräätte ! - Anonyymi
s -seutulainen..1800-luvun epälahkolainen amerikasta?
Teidän epäpyhät puhujat eivät eläneet Kristusen aikan,joten älä sitee Raamattua ja kopio siitä 1800-luvun lahkoa,se on ällöttäävää.Kun tietää miten ja mitä te olette. - Anonyymi
1 Rakkaani, älkää jokaista henkeä uskoko, vaan koetelkaa henget, ovatko ne Jumalasta; sillä monta väärää profeettaa on lähtenyt maailmaan.
Kuten amerikan lahkolaisilla on monia! - Anonyymi
Kertoo 1800-luvun lahkolainen vaikka oikea uskonto alkoi 0-33v. Nämä amerikan roskat eksyttää!
- Anonyymi
Matt.10:40 Joka ottaa tykönsä teidät, se ottaa tykönsä minut; ja joka ottaa minut tykönsä, ottaa tykönsä hänet, joka on minut lähettänyt. Luuk.10:16 Joka kuulee teitä, se kuulee minua, ja joka hylkää teidät, hylkää minut; mutta joka minut hylkää, hylkää hänet, joka on minut lähettänyt. Joh.13:20 Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka ottaa vastaan sen, joka minä lähetän, se ottaa vastaan minut; mutta joka ottaa vastaan minut, se ottaa vastaan hänet, joka on minut lähettänyt. 1Tess.4:7-8
- Anonyymi
Sinäkin jos olet lahkolainen,käytät väärin Raamatun sanoja.1800-luvun höpinöitä joilla saadaan ihmset ansaan.
Ef. 6:
Lopuksi: vahvistukaa Herrassa ja hänen väkevässä voimassaan.
11. Pukekaa yllenne Jumalan koko taisteluvarustus voidaksenne kestää Paholaisen juonet.
12. Emmehän me taistele verta ja lihaa vastaan vaan hallituksia ja henkivaltoja vastaan, tässä pimeydessä hallitsevia maailmanvaltiaita ja taivaan avaruuden pahoja henkiolentoja vastaan.
13. Ottakaa sen tähden yllenne Jumalan koko taisteluvarustus, niin että voitte pahana päivänä tehdä vastarintaa ja kaiken suoritettuanne pysyä pystyssä.
14. Seisokaa siis kupeet totuuteen vyötettyinä, pukeutuneina vanhurskauden haarniskaan,
15. ja olkoon kenkinä jaloissanne alttius rauhan evankeliumia kohtaan.
16. Ottakaa kaikessa uskon kilpi, jolla voitte sammuttaa kaikki Pahan palavat nuolet.
17. Ottakaa myös pelastuksen kypärä ja Hengen miekka, joka on Jumalan sana.
18. Tehkää tämä kaikki alituisessa rukouksessa ja anomisessa rukoillen joka hetki Hengessä. Sen vuoksi valvokaa kaikessa kestävinä ja rukoilkaa kaikkien pyhien puolesta
19. ja minunkin puolestani, että minulle, kun avaan suuni, annettaisiin oikeat sanat julistaakseni rohkeasti evankeliumin salaisuutta,
20. jonka vuoksi olen lähettiläänä, kahleissa. Rukoilkaa, että puhuisin rohkeasti, niin kuin minun tulee puhua.- Anonyymi
Mitä sinä pelkäät?
Miksi kirjoitat Raamatun jakeita?
Pelkäätkö jos et kopio niitä,että kuolema korjaa sinut unholaan?
Pelko on epäuskovaisten asia,eikö vain?
He eivät näe Rakkautta,ei elämää? Anonyymi kirjoitti:
Mitä sinä pelkäät?
Miksi kirjoitat Raamatun jakeita?
Pelkäätkö jos et kopio niitä,että kuolema korjaa sinut unholaan?
Pelko on epäuskovaisten asia,eikö vain?
He eivät näe Rakkautta,ei elämää?Minun mielipiteeni, tai jonkun toisen ihmisen mielipiteet ovat mielipiteitä. Meidän mielipiteemme on helposti erehtyvä.
Mutta Jumala itse takaa Raamatun ilmoituksen.- Anonyymi
Taaas kopioita Raamatusta mutta ei omasta elämästä.Lahko paskaa !!
Minä uskon mutta en kirjoita Raamatusta vaan omasta elämän kokemuksesta ja te lahkoilaisette olette kuin 1800-luvun paskaa minulle!
Te olevinaa uskotte,kun kopioitte kirjoituksia mutta TE ETTE ELÄ NIITÄ,niin TARKOITUS ON ELÄÄ!!
Miten te olette sekaisin.. Anonyymi kirjoitti:
Taaas kopioita Raamatusta mutta ei omasta elämästä.Lahko paskaa !!
Minä uskon mutta en kirjoita Raamatusta vaan omasta elämän kokemuksesta ja te lahkoilaisette olette kuin 1800-luvun paskaa minulle!
Te olevinaa uskotte,kun kopioitte kirjoituksia mutta TE ETTE ELÄ NIITÄ,niin TARKOITUS ON ELÄÄ!!
Miten te olette sekaisin..Ethän tiedä mihinkä kuulun, vai kuulunko mihinkään, jotenka kommentisi on vain vihamielinen mielipiteesi jostakin vihaamasta ihmisryhmästä. Kohdistat vihasi satunnaisesti, ilman kohteesi tuntemusta.
1.Joh.2:
9. Joka sanoo olevansa valossa mutta vihaa veljeään, on yhä pimeydessä.
10. Joka rakastaa veljeään, pysyy valossa, eikä hän ole lankeemukseksi kenellekään.
11. Mutta joka vihaa veljeään, on pimeydessä. Hän vaeltaa pimeydessä eikä tiedä, minne menee, sillä pimeys on sokaissut hänen silmänsä.- Anonyymi
Oletko muuta kuin 1800-luvun sanaa,jos olet niin käytät värin Raamatun sanaa.
Vain alkuperäisillä on oikeus,ei lahkoilla varsinkaan jotka ovat 1800-vuotta myöhässä huora amerikan takia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oletko muuta kuin 1800-luvun sanaa,jos olet niin käytät värin Raamatun sanaa.
Vain alkuperäisillä on oikeus,ei lahkoilla varsinkaan jotka ovat 1800-vuotta myöhässä huora amerikan takia.Entä natzi Sakasan fakta.
Venäjän diktaattorikin käyttää Z merkkiä hyökkäys - sotakalustossaan. Diktaattori Putin on nykyaikainen kommonisti-natzi. - Anonyymi
Kopioit kaiken mutta ymmärrätkö? edes yhtään?
- Anonyymi
!älkää huolehtiko siitä, miten tai mitä vastaisitte puolestanne tahi mitä sanoisitte;
12 sillä Pyhä Henki opettaa teille sillä hetkellä, mitä teidän on sanottava."
Aika hyvä lupaus. Joka olisi pitänyt koska Räsästäkin jos hän olisi ollut oikean Hengen vallassa, niin hän olisi saanut voimalliset sanat eikä sönköttänyt jotain sekavaa Herran sanasta.
Ja kai tuo lupaus koskee myös kirjoittamista, että emme ole sekoja ja järjen jättämiä kuten nettihörhöt höpötyksineen.- Anonyymi
Onko tämäkin 1800-luvun kopioita amerikasta ja Raamatusta?
Saastaiset,te lusiferin omat..Kehtaatte kirjoittaa Raamatun jakeita vaikka kulttinne on sairaasta huorintekijä amerikasta 1800 luvulta!!
Kuka on oikeasaa,te 1800-luvun porttoamerikan lahkolaiset jotka kopioitte ja tuomitsette vai alku-uskonto ? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko tämäkin 1800-luvun kopioita amerikasta ja Raamatusta?
Saastaiset,te lusiferin omat..Kehtaatte kirjoittaa Raamatun jakeita vaikka kulttinne on sairaasta huorintekijä amerikasta 1800 luvulta!!
Kuka on oikeasaa,te 1800-luvun porttoamerikan lahkolaiset jotka kopioitte ja tuomitsette vai alku-uskonto ?Eikös se priden huoruus pesi euroopassa.
- Anonyymi
Matt.10:33 Mutta joka kieltää minut ihmisten edessä, sen minäkin kiellän Isäni edessä, joka on taivaissa. Luul.12:8-9 Mutta minä sanon teille: jokainen, joka tunnustaa minut ihmisten edessä, myös Ihmisen Poika tunnustaa Jumalan enkelien edessä. Mutta joka kieltää minut ihmisten edessä, se kielletään Jumalan enkelien edessä.
- Anonyymi
Taas kopioita Raamatusta lahkohörhö..Sinä et ole tätä alkujaan kirjoittanut..
Kirjoita lahkolainen omasta elämästäsi,onko se Rakkautta ? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Taas kopioita Raamatusta lahkohörhö..Sinä et ole tätä alkujaan kirjoittanut..
Kirjoita lahkolainen omasta elämästäsi,onko se Rakkautta ?Et edes tiedä, että kristittyjä on alusta alkaen pilkattu lahkoksi.
Apt,24:
14. Mutta sen minä sinulle tunnustan, että kuljen sitä tietä, jota he sanovat lahkoksi, ja näin palvelen isieni Jumalaa ja uskon kaiken, mitä laissa ja profeetoissa on kirjoitettu.
15. Minä pidän sen toivon Jumalaan, että on oleva ylösnousemus, jota nämä itsekin odottavat, sekä vanhurskaiden että väärintekijöiden. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Et edes tiedä, että kristittyjä on alusta alkaen pilkattu lahkoksi.
Apt,24:
14. Mutta sen minä sinulle tunnustan, että kuljen sitä tietä, jota he sanovat lahkoksi, ja näin palvelen isieni Jumalaa ja uskon kaiken, mitä laissa ja profeetoissa on kirjoitettu.
15. Minä pidän sen toivon Jumalaan, että on oleva ylösnousemus, jota nämä itsekin odottavat, sekä vanhurskaiden että väärintekijöiden.Et edes tiedä, että kristittyjä on alusta alkaen pilkattu lahkoksi.
Niin,mutta amerikan lahkot 1800 luvulta,viinapesän ja murhaamisen sekä porttojen maailama yrittää kertoa,että he ovat Kristittyjä? Voi juma:)
Porttojen lahkot vielä..
On vain kaksi suurta Krstittyä uskontoa ja amerikan lahkot ei ole yhtään niitä.
Jos joku akka tai ukko 1800-luvulta höpisee,niin hetkö kuset tulee housuun ...oijoi ja tuo on oikea ?
Amerikan viinaportto mailla on niin roskaa,esim .MAP/ jEHOVAT,/hELLUNTAI YMS..
mIETI.. 1800 LUKU ..>
Jeesuksen Kristuksen kieltämistä vakavampaa asiaa ei ihmisen kohdalla voi olla.
Kieltämällä Jeesuksen Kristuksen ihminen kieltää ja torjuu oman pelastumis- mahdollisuutensa
"Hän on 'se kivi, jonka te, rakentajat, hylkäsitte, mutta joka on kulmakiveksi tullut.'
Eikä ole pelastusta yhdessäkään toisessa; sillä ei ole taivaan alla muuta nimeä ihmisille annettu, jossa meidän pitäisi pelastuman."
( Ap.t. 4:11-12)- Anonyymi
Niin on mutta se ei tarkoita sitä, että pitäisi uskoa, että Jeesus olisi Jumala.
Anonyymi kirjoitti:
Niin on mutta se ei tarkoita sitä, että pitäisi uskoa, että Jeesus olisi Jumala.
Jeesuksen Kristuksen Jumaluuden kieltäminen on Jeesuksen Kristuksen kieltämistä.
Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala.
( Joh. 1:1)
Ja nyt, Isä, kirkasta sinä minut tykönäsi sillä kirkkaudella, joka minulla oli sinun tykönäsi, ennenkuin maailma olikaan.
( Joh. 17:5)
... niissä uskottomissa, joiden mielet tämän maailman jumala on niin sokaissut, ettei heille loista valkeus, joka lähtee Kristuksen kirkkauden evankeliumista, hänen, joka on Jumalan kuva.
( 2Kor. 4:4)
... ja hän on näkymättömän Jumalan kuva, esikoinen ennen kaikkea luomakuntaa.
( Kol. 1:15)
Sillä hänessä asuu jumaluuden koko täyteys ruumiillisesti,
( Kol. 2:9)
... ja joka, ollen hänen kirkkautensa säteily ja hänen olemuksensa kuva ja kantaen kaikki voimansa sanalla, on, toimitettuaan puhdistuksen synneistä, istunut Majesteetin oikealle puolelle korkeuksissa,
( Hebr. 1:3)
Hän oli alussa Jumalan tykönä.
( Joh. 1:2)
5 Kuka on se, joka voittaa maailman, ellei se, joka uskoo, että Jeesus on Jumalan Poika?
6 Hän on se, joka on tullut veden ja veren kautta, Jeesus Kristus, ei ainoastaan vedessä, vaan vedessä ja veressä; ja Henki on se, joka todistaa, sillä Henki on totuus.
7 Sillä kolme on, jotka todistavat:
8 Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme pitävät yhtä.
9 Jos me otamme vastaan ihmisten todistuksen, niin onhan Jumalan todistus suurempi. Ja tämä on Jumalan todistus, sillä hän on todistanut Pojastansa.
10 Joka uskoo Jumalan Poikaan, hänellä on todistus itsessänsä; joka ei usko Jumalaa, tekee hänet valhettelijaksi, koska hän ei usko sitä todistusta, jonka Jumala on todistanut Pojastansa.
11 Ja tämä on se todistus: Jumala on antanut meille iankaikkisen elämän, ja tämä elämä on hänen Pojassansa.
12 Jolla Poika on, sillä on elämä; jolla Jumalan Poikaa ei ole, sillä ei ole elämää.
13 Tämän minä olen kirjoittanut teille, jotka uskotte Jumalan Pojan nimeen, tietääksenne, että teillä on iankaikkinen elämä.
( 1 Joh. 5)- Anonyymi
S-Seutulainen kirjoitti:
Jeesuksen Kristuksen Jumaluuden kieltäminen on Jeesuksen Kristuksen kieltämistä.
Ja nyt, Isä, kirkasta sinä minut tykönäsi sillä kirkkaudella, joka minulla oli sinun tykönäsi, ennenkuin maailma olikaan.
... niissä uskottomissa, joiden mielet tämän maailman jumala on niin sokaissut, ettei heille loista valkeus, joka lähtee Kristuksen kirkkauden evankeliumista, hänen, joka on Jumalan kuva.
... ja joka, ollen hänen kirkkautensa säteily ja hänen olemuksensa kuva ja kantaen kaikki voimansa sanalla, on, toimitettuaan puhdistuksen synneistä, istunut Majesteetin oikealle puolelle korkeuksissa,
5 Kuka on se, joka voittaa maailman, ellei se, joka uskoo, että Jeesus on Jumalan Poika?
6 Hän on se, joka on tullut veden ja veren kautta, Jeesus Kristus, ei ainoastaan vedessä, vaan vedessä ja veressä; ja Henki on se, joka todistaa, sillä Henki on totuus.
9 Jos me otamme vastaan ihmisten todistuksen, niin onhan Jumalan todistus suurempi. Ja tämä on Jumalan todistus, sillä hän on todistanut Pojastansa.
10 Joka uskoo Jumalan Poikaan, hänellä on todistus itsessänsä; joka ei usko Jumalaa, tekee hänet valhettelijaksi, koska hän ei usko sitä todistusta, jonka Jumala on todistanut Pojastansa.
11 Ja tämä on se todistus: Jumala on antanut meille iankaikkisen elämän, ja tämä elämä on hänen Pojassansa.
12 Jolla Poika on, sillä on elämä; jolla Jumalan Poikaa ei ole, sillä ei ole elämää.
13 Tämän minä olen kirjoittanut teille, jotka uskotte Jumalan Pojan nimeen, tietääksenne, että teillä on iankaikkinen elämä.
( 1 Joh. 5)Sinä vain näet teksteissä kuvittelemasi merkityksen. Ei ne oikeasti tarkoita sitä, mitä sinä luulet. Jos nyt luetaan noita Raamatun tekstejä niin kuin niissä lukee. Eli sellaisilla merkityksillä, kuin itse sanoilla suomenkielessä on, niin missään niistä ei suoraan sanota, että pelastus olisi siitä kiinni, uskooko Jeesuksen olevan Jumala. Moinen väite on kirkkokuntien keksimää opetusta vailla totuutta.
- Anonyymi
S-Seutulainen kirjoitti:
( 1 Joh. 5)"... ja hän on näkymättömän Jumalan kuva, esikoinen ennen kaikkea luomakuntaa.
( Kol. 1:15)"
Minäkin olen Jumalan kuva. Sellaiseksi minut on luotu.
"Sillä hänessä asuu jumaluuden koko täyteys ruumiillisesti,
( Kol. 2:9)"
Jokaisessa vanhurskaassa asuu...
"... ja joka, ollen hänen kirkkautensa säteily ja hänen olemuksensa kuva ja kantaen kaikki voimansa sanalla, on, toimitettuaan puhdistuksen synneistä, istunut Majesteetin oikealle puolelle korkeuksissa,...( Hebr. 1:3)"
Missäs tuossa sanotaan, että Jeesus olisi Jumala?
"Hän oli alussa Jumalan tykönä."
Joten! Se ei tee hänestä Jumalaa.
Pääsi on täynnä kuvitelmia. Yksinkertaisesti, et osaa suomenkieltä. Anonyymi kirjoitti:
"... ja hän on näkymättömän Jumalan kuva, esikoinen ennen kaikkea luomakuntaa.
( Kol. 1:15)"
Minäkin olen Jumalan kuva. Sellaiseksi minut on luotu.
"Sillä hänessä asuu jumaluuden koko täyteys ruumiillisesti,
( Kol. 2:9)"
Jokaisessa vanhurskaassa asuu...
"... ja joka, ollen hänen kirkkautensa säteily ja hänen olemuksensa kuva ja kantaen kaikki voimansa sanalla, on, toimitettuaan puhdistuksen synneistä, istunut Majesteetin oikealle puolelle korkeuksissa,...( Hebr. 1:3)"
Missäs tuossa sanotaan, että Jeesus olisi Jumala?
"Hän oli alussa Jumalan tykönä."
Joten! Se ei tee hänestä Jumalaa.
Pääsi on täynnä kuvitelmia. Yksinkertaisesti, et osaa suomenkieltä.1 Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala.
2 Hän oli alussa Jumalan tykönä.
3 Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan, ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on.
4 Hänessä oli elämä, ja elämä oli ihmisten valkeus.
5 Ja valkeus loistaa pimeydessä, ja pimeys ei sitä käsittänyt.
( Joh. 1)
Jeesus tuli heidän luokseen ja puhui heille näin: ”Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä. Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni: kastakaa heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen ja opettakaa heitä noudattamaan kaikkea, mitä minä olen käskenyt teidän noudattaa. Ja katso, minä olen teidän kanssanne kaikki päivät maailman loppuun asti.”
(Matt. 28:18-20)
Tulkoon teidän kaikkien osaksi Herran Jeesuksen Kristuksen armo, Jumalan rakkaus ja Pyhän Hengen yhteys!
(2. Kor. 13:13)- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tulee uskoa, että hän on Jumalan poika; jos ei usko, ei voi pelastua, koska hän on ovi Jumalan tykö.
Teknisesti ottaen, ei haittaa, jos rikkoo Jeesusta vastaan, mutta oven eliminointi evää myös pelastuksen, eli käytännössä kiroaa henkilön.
Jumaluudet eivät juuri juhli sellaisen kanssa, ja sitä voi pitkälle kutsua ihmiselämäksi; noin 50% ihmisistä on todistetusti jopa pahoja (äänestävät pahoja diktaattoreita jne.), eikä heillä keskimäärin pyyhi yhtä hyvin kuin hyvillä, ja mielentilansa on huonompi. - Anonyymi
S-Seutulainen kirjoitti:
1 Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala.
3 Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan, ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on.
( Joh. 1)
Jeesus tuli heidän luokseen ja puhui heille näin: ”Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä. Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni: kastakaa heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen ja opettakaa heitä noudattamaan kaikkea, mitä minä olen käskenyt teidän noudattaa. Ja katso, minä olen teidän kanssanne kaikki päivät maailman loppuun asti.”
Tulkoon teidän kaikkien osaksi Herran Jeesuksen Kristuksen armo, Jumalan rakkaus ja Pyhän Hengen yhteys!
(2. Kor. 13:13)Nämä on näitä tekstejä, joille on haluttu antaa omat merkityksensä. Itse teksti ei sano, että juuri Jeesus olisi Jumala. Sinä vain haluat nähdä tekstillä muita merkityksiä.
- Anonyymi
S-Seutulainen kirjoitti:
( Joh. 1)
(2. Kor. 13:13)S-Seutulaiselta tulee itsepetosta
1. >>1 Alussa oli Sana,>>
2. >>kastakaa heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen>>
LUTERILAINEN ITSEPETOS NRO 2 ON SEURAAVA:
luomiskertomuksen kirjoituksissa ei ole jumalaa nimeltä Sana eikä luomiskertomuksen kirjoituksissa ole jumalaa nimeltä Isä, Sana/Poika ja Pyhä Henki eikä luomiskertomuksessa ole olemassa myöskään Isä-Poika-suhdetta. Joten myöskään luterilaisen Kirkkoraamatun musteellapainettu / kirjoitettu sana ei ole Jumalan Sanaa [Kristuksen sanaa}.
KAIKKI TUO HARHAOPPI JUMALASTA ON LUTERILAISTA ITSEPETOSTA NRO 2.
Herra Jumala tulee tallaamaan jalkoihinsa Jumalan Pojan ja sen S-Seutulaisen , joka tuota epäjumalaa kannattaa ja tallaa jalkoihinsa sen, joka pitää epäpyhänä liiton veren.
Hän tulee tallaamaan jalkoihinsa kaikki luterilaisen Kirkkoraamatun manipulaatioiden levittäjät [ Hebr. 10:28-29] [Joh. 3:36].
Teidän synnin levittäjien palkka on kuolema [Room. 1: 18-32].
S-SEUTULAINEN elää unelmassa, että on Jumalan hänelle antamassa virassa ja on samaistunut kuin olisi itse Jeesus, Johannes, Paavali tai Pietari
S-Seutulainen ei ole vanhurskas vaan jumalaton pakana. - Anonyymi
S-Seutulainen kirjoitti:
( 1 Joh. 5)taas on julkituotu valhetta >>Jeesuksen Kristuksen Jumaluuden kieltäminen on Jeesuksen Kristuksen kieltämistä.>>
S-SEUTULAISEN [elää unelmassa, että on Jumalan hänelle antamassa virassa ja on samaistunut kuin olisi itse luterilaisen Kirkkoraamatuin Sana, Jeesus, Johannes, Paavali tai Pietari]
S-SEUTULAISEN JA MARTTI LUTHERIN LUOMIEN OPPIEN JA PERINNÄISSÄÄNTÖJEN, LUTERILAISEN ITSEPETOKSEN NO 1 JA 2, SEKÄ IHMISTEN OPPIEN YHTEENVETO:
Suomessa kirkkouskontojen opit eroavat olennaisesti Herra Jumalan opista , jota oppia ovat Toora ja Profeetat ja Jeesus Kristus ja Apostolit, mutta Kirkkouskontojen opit ovat johtamista pois Herra Jumalan tahdosta ja Hänen tottelemisestaan! Kirkkouskontojen luterilainen itsepetos eli Vanhurskauttamisoppi luterilaisessa Kirkkoraamatussa on harhaoppia.
Te ette saa luottaa luterilaisen Kirkkoraamatun ilmoitukseen. Niinkuin olen monessa kohdin todistanut luterilaisessa Kirkkoraamatussa on runsaasti manipulaatioita ettekä saa luottaa Kirkkoraamattuun. Kirkkoraamattu on luterilaisen itsepetoksen ja ihmisoppien mukaan kirjoitettu ja nuo kirjoitukset ovat manipulaatioita!!!.
Te S24-palstalaiset varokaa noita harhaoppisia, älkää antako noille mitään vaikuttamismahdollisuutta Teidän palstalaisten uskonkäsitykseenne
ja pelastuskäsitykseenne. - Anonyymi
S-Seutulainen kirjoitti:
( Joh. 1)
(2. Kor. 13:13)Missään kohtaa Raamattua ei suoraan sanota, että pelastus olisi siitä kiinni, uskooko Jeesuksen olevan Jumala. Moinen väite on kirkkokuntien keksimää opetusta vailla totuutta.
- Anonyymi
S-sutulainen lahkolainen portto 1800-luvun amerikan lahkosta kirjoittaa ja hänellä ei ole oikeus kirjoittaa Raamatun siteerauksia,kun lahko on 1800-luvun amerikan viinanpaltto ja huora yhtiöstä! Milloin saasta eli siellä kunnolla!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kristus on Jumalan poika ja hänelle on annettu valta Taivaassa !
Eli hän tuomitsee taivaassa ja maan päällä myös !
Hän ei Isä vaan poika j Isä Rakastaa poikaansa.
Isä on osoittanut,että tie kotiin ja VALOON on Kristus !
Ehkä tarkoitus on se,ettei keppos naisia tai keppos ukkoja uskota tai mitään keppos taikatempuja,kuin niintä on ajan ajassa ollut milloin mitäkin.
Muilla kepposlahkoilla on alistusta,pahuutta,kiristämistä,raha on heille se ahneus..
Kristus tarkoitti: Rakkaus riittää ! Anonyymi kirjoitti:
S-Seutulaiselta tulee itsepetosta
1. >>1 Alussa oli Sana,>>
2. >>kastakaa heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen>>
LUTERILAINEN ITSEPETOS NRO 2 ON SEURAAVA:
luomiskertomuksen kirjoituksissa ei ole jumalaa nimeltä Sana eikä luomiskertomuksen kirjoituksissa ole jumalaa nimeltä Isä, Sana/Poika ja Pyhä Henki eikä luomiskertomuksessa ole olemassa myöskään Isä-Poika-suhdetta. Joten myöskään luterilaisen Kirkkoraamatun musteellapainettu / kirjoitettu sana ei ole Jumalan Sanaa [Kristuksen sanaa}.
KAIKKI TUO HARHAOPPI JUMALASTA ON LUTERILAISTA ITSEPETOSTA NRO 2.
Herra Jumala tulee tallaamaan jalkoihinsa Jumalan Pojan ja sen S-Seutulaisen , joka tuota epäjumalaa kannattaa ja tallaa jalkoihinsa sen, joka pitää epäpyhänä liiton veren.
Hän tulee tallaamaan jalkoihinsa kaikki luterilaisen Kirkkoraamatun manipulaatioiden levittäjät [ Hebr. 10:28-29] [Joh. 3:36].
Teidän synnin levittäjien palkka on kuolema [Room. 1: 18-32].
S-SEUTULAINEN elää unelmassa, että on Jumalan hänelle antamassa virassa ja on samaistunut kuin olisi itse Jeesus, Johannes, Paavali tai Pietari
S-Seutulainen ei ole vanhurskas vaan jumalaton pakana.Et "Anonyymi 26.04.2022 11:09" voisi kirjoittaa noin, jos olisit Rehellinen.
S-Seutulainen oli noissa kirjoituksissaan oikeassa.
- Anonyymi
Miten Jeesusta vastaan sanominen eroaa Hänen kieltämisestään; toiselle annetaan anteeksi ja toinen kielletään, eli ei anneta anteeksi?
- Anonyymi
"Totisesti minä sanon teille: kaikki synnit annetaan ihmislapselle anteeksi,
pilkkaamisetkin, miten paljon pilkkanevatkin, mutta joka pilkkaa Pyhää Henkeä, sille
ei anteeksi anneta"
Mark: 3: 28
Jeesusta pilkattiin jo ristillä, ja raamattu sanoo:
" kaikkien silmät saavat nähdä hänet, niidenkin, jotka hänet lävistivät"Katso, hän tulee pilvissä, ja kaikki silmät saavat nähdä hänet, niidenkin, jotka hänet lävistivät, ja kaikki maan sukukunnat vaikeroitsevat hänen tullessansa. Totisesti, amen.
( Ilm. 1:7)S-Seutulainen kirjoitti:
Katso, hän tulee pilvissä, ja kaikki silmät saavat nähdä hänet, niidenkin, jotka hänet lävistivät, ja kaikki maan sukukunnat vaikeroitsevat hänen tullessansa. Totisesti, amen.
( Ilm. 1:7)1 Tämä on jo toinen kirje, jonka minä kirjoitan teille, rakkaani, ja näissä molemmissa minä muistuttamalla herätän teidän puhdasta mieltänne,
2 että muistaisitte niitä sanoja, joita pyhät profeetat ennen ovat puhuneet, ja Herran ja Vapahtajan käskyä, jonka te apostoleiltanne olette saaneet.
3 Ja ennen kaikkea tietäkää se, että viimeisinä päivinä tulee pilkkapuheinensa pilkkaajia, jotka vaeltavat omien himojensa mukaan
4 ja sanovat: "Missä on lupaus hänen tulemuksestansa? Sillä onhan siitä asti, kuin isät nukkuivat pois, kaikki pysynyt, niinkuin se on ollut luomakunnan alusta."
5 Sillä tietensä he eivät ole tietävinään, että taivaat ja samoin maa, vedestä ja veden kautta rakennettu, olivat ikivanhastaan olemassa Jumalan sanan voimasta
6 ja että niiden kautta silloinen maailma hukkui vedenpaisumukseen.
7 Mutta nykyiset taivaat ja maa ovat samalla sanalla talletetut tulelle, säästetyt jumalattomain ihmisten tuomion ja kadotuksen päivään.
8 Mutta tämä yksi älköön olko teiltä, rakkaani, salassa, että "yksi päivä on Herran edessä niinkuin tuhat vuotta ja tuhat vuotta niinkuin yksi päivä."
9 Ei Herra viivytä lupauksensa täyttämistä, niinkuin muutamat pitävät sitä viivyttelemisenä, vaan hän on pitkämielinen teitä kohtaan, sillä hän ei tahdo, että kukaan hukkuu, vaan että kaikki tulevat parannukseen.
10 Mutta Herran päivä on tuleva niinkuin varas, ja silloin taivaat katoavat pauhinalla, ja alkuaineet kuumuudesta hajoavat, ja maa ja kaikki, mitä siihen on tehty, palavat.
11 Kun siis nämä kaikki näin hajoavat, millaisia tuleekaan teidän olla pyhässä vaelluksessa ja jumalisuudessa,
12 teidän, jotka odotatte ja joudutatte Jumalan päivän tulemista, jonka voimasta taivaat hehkuen hajoavat ja alkuaineet kuumuudesta sulavat!
13 Mutta hänen lupauksensa mukaan me odotamme uusia taivaita ja uutta maata, joissa vanhurskaus asuu.
14 Sentähden, rakkaani, pyrkikää tätä odottaessanne siihen, että teidät havaittaisiin tahrattomiksi ja nuhteettomiksi, rauhassa, hänen edessänsä;
15 ja lukekaa meidän Herramme pitkämielisyys pelastukseksi, josta myös meidän rakas veljemme Paavali hänelle annetun viisauden mukaan teille on kirjoittanut;
16 niinkuin hän tekee kaikissa kirjeissään, kun hän niissä puhuu näistä asioista, vaikka niissä tosin on yhtä ja toista vaikeatajuista, jota tietämättömät ja vakaantumattomat vääntävät kieroon niinkuin muitakin kirjoituksia, omaksi kadotuksekseen.
17 Koska te siis, rakkaani, tämän jo edeltäpäin tiedätte, niin olkaa varuillanne, ettette rietasten eksymyksen mukaansa tempaamina lankeaisi pois omalta lujalta pohjaltanne,
18 ja kasvakaa meidän Herramme ja Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen armossa ja tuntemisessa. Hänen olkoon kunnia sekä nyt että hamaan iankaikkisuuden päivään.
( 2 Piet. 3)- Anonyymi
S-Seutulainen kirjoitti:
1 Tämä on jo toinen kirje, jonka minä kirjoitan teille, rakkaani, ja näissä molemmissa minä muistuttamalla herätän teidän puhdasta mieltänne,
2 että muistaisitte niitä sanoja, joita pyhät profeetat ennen ovat puhuneet, ja Herran ja Vapahtajan käskyä, jonka te apostoleiltanne olette saaneet.
3 Ja ennen kaikkea tietäkää se, että viimeisinä päivinä tulee pilkkapuheinensa pilkkaajia, jotka vaeltavat omien himojensa mukaan
4 ja sanovat: "Missä on lupaus hänen tulemuksestansa? Sillä onhan siitä asti, kuin isät nukkuivat pois, kaikki pysynyt, niinkuin se on ollut luomakunnan alusta."
5 Sillä tietensä he eivät ole tietävinään, että taivaat ja samoin maa, vedestä ja veden kautta rakennettu, olivat ikivanhastaan olemassa Jumalan sanan voimasta
6 ja että niiden kautta silloinen maailma hukkui vedenpaisumukseen.
7 Mutta nykyiset taivaat ja maa ovat samalla sanalla talletetut tulelle, säästetyt jumalattomain ihmisten tuomion ja kadotuksen päivään.
8 Mutta tämä yksi älköön olko teiltä, rakkaani, salassa, että "yksi päivä on Herran edessä niinkuin tuhat vuotta ja tuhat vuotta niinkuin yksi päivä."
9 Ei Herra viivytä lupauksensa täyttämistä, niinkuin muutamat pitävät sitä viivyttelemisenä, vaan hän on pitkämielinen teitä kohtaan, sillä hän ei tahdo, että kukaan hukkuu, vaan että kaikki tulevat parannukseen.
10 Mutta Herran päivä on tuleva niinkuin varas, ja silloin taivaat katoavat pauhinalla, ja alkuaineet kuumuudesta hajoavat, ja maa ja kaikki, mitä siihen on tehty, palavat.
11 Kun siis nämä kaikki näin hajoavat, millaisia tuleekaan teidän olla pyhässä vaelluksessa ja jumalisuudessa,
12 teidän, jotka odotatte ja joudutatte Jumalan päivän tulemista, jonka voimasta taivaat hehkuen hajoavat ja alkuaineet kuumuudesta sulavat!
13 Mutta hänen lupauksensa mukaan me odotamme uusia taivaita ja uutta maata, joissa vanhurskaus asuu.
14 Sentähden, rakkaani, pyrkikää tätä odottaessanne siihen, että teidät havaittaisiin tahrattomiksi ja nuhteettomiksi, rauhassa, hänen edessänsä;
15 ja lukekaa meidän Herramme pitkämielisyys pelastukseksi, josta myös meidän rakas veljemme Paavali hänelle annetun viisauden mukaan teille on kirjoittanut;
16 niinkuin hän tekee kaikissa kirjeissään, kun hän niissä puhuu näistä asioista, vaikka niissä tosin on yhtä ja toista vaikeatajuista, jota tietämättömät ja vakaantumattomat vääntävät kieroon niinkuin muitakin kirjoituksia, omaksi kadotuksekseen.
17 Koska te siis, rakkaani, tämän jo edeltäpäin tiedätte, niin olkaa varuillanne, ettette rietasten eksymyksen mukaansa tempaamina lankeaisi pois omalta lujalta pohjaltanne,
18 ja kasvakaa meidän Herramme ja Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen armossa ja tuntemisessa. Hänen olkoon kunnia sekä nyt että hamaan iankaikkisuuden päivään.
( 2 Piet. 3)S-Seutulainen, sinun on turha tänne mitään toista kirjettä palstalle kirjoittaa >>1 Tämä on jo toinen kirje, jonka minä kirjoitan teille>>
Sulla ei ole mitään oikeutta julistaa täällä yhtään mitään, koska olet uudestisyntymätön etkä ole vanhurskas,
Kaikesta tuosta edm. puutteistasi seuraa, että olet kykenöämätön julistamaan oikeaa oppia.
Joten julistat omia oppejasi täällä.
Sinä tuot tänne pelkkää uskonsaarnaa ja tuo on jumalattoman pakanan oppia.
USKONSAARNA on johtamista pois Herra Jumalan tahdosta ja Hänen tottelemisestaan. Uskonsaarna on luterilaiseen itsepetokseen eli Vanhurskauttamisoppiin perustuva, ja että Yksin tuon kautta tulisi jumalalle kelpaavaksi ja pelastuksesta osalliseksi.
TUO ON LUTERILAINEN ITSEPETOS NRO 1.
Te S24-palstalaiset varokaa noita harhaoppisia, älkää antako noille mitään vaikuttamismahdollisuutta Teidän palstalaisten uskonkäsitykseenne
ja pelastuskäsitykseenne. Anonyymi kirjoitti:
S-Seutulainen, sinun on turha tänne mitään toista kirjettä palstalle kirjoittaa >>1 Tämä on jo toinen kirje, jonka minä kirjoitan teille>>
Sulla ei ole mitään oikeutta julistaa täällä yhtään mitään, koska olet uudestisyntymätön etkä ole vanhurskas,
Kaikesta tuosta edm. puutteistasi seuraa, että olet kykenöämätön julistamaan oikeaa oppia.
Joten julistat omia oppejasi täällä.
Sinä tuot tänne pelkkää uskonsaarnaa ja tuo on jumalattoman pakanan oppia.
USKONSAARNA on johtamista pois Herra Jumalan tahdosta ja Hänen tottelemisestaan. Uskonsaarna on luterilaiseen itsepetokseen eli Vanhurskauttamisoppiin perustuva, ja että Yksin tuon kautta tulisi jumalalle kelpaavaksi ja pelastuksesta osalliseksi.
TUO ON LUTERILAINEN ITSEPETOS NRO 1.
ja pelastuskäsitykseenne.Veljet, minä johdatan teidät tuntemaan sen evankeliumin, jonka minä teille julistin,
jonka te myöskin olette ottaneet vastaan ja jossa myös pysytte
ja jonka kautta te myös pelastutte, jos pidätte siitä kiinni semmoisena, kuin minä sen teille julistin, ellette turhaan ole uskoneet.
( 1 Kor. 15:1-2)
9 Luulin minäkin, että minun tuli paljon taistella Jeesuksen, Nasaretilaisen, nimeä vastaan,
10 ja niin minä teinkin Jerusalemissa. Paljon pyhiä minä suljin vankiloihin, saatuani ylipapeilta siihen valtuuden, ja kun heitä tapettiin, annoin minä ääneni sen puolesta.
11 Ja kaikkialla synagoogissa minä usein koetin rankaisemalla pakottaa heitä herjaamaan Jeesusta, ja menin niin pitkälle vimmassani heitä vastaan, että vainosin heitä aina ulkomaan kaupunkeihin saakka.
12 Kun näissä asioissa matkustin Damaskoon ylipappien valtuudella ja suostumuksella,
13 näin minä, oi kuningas, tiellä keskellä päivää taivaasta valon, auringon paistetta kirkkaamman, leimahtavan minun ja matkatoverieni ympärillä,
14 ja me kaaduimme kaikki maahan, ja minä kuulin äänen sanovan minulle hebreankielellä: 'Saul, Saul, miksi vainoat minua? Työläs on sinun potkia tutkainta vastaan.'
15 Niin minä sanoin: 'Kuka olet, herra?' Ja Herra sanoi: 'Minä olen Jeesus, jota sinä vainoat.
16 Mutta nouse ja seiso jaloillasi; sillä sitä varten minä olen sinulle ilmestynyt, että asettaisin sinut palvelijakseni ja sen todistajaksi, mitä varten sinä olet minut nähnyt, niin myös sen, mitä varten minä sinulle vastedes ilmestyn.
17 Ja minä pelastan sinut sekä oman kansasi että pakanain käsistä, joitten tykö minä sinut lähetän
18 avaamaan heidän silmänsä, että he kääntyisivät pimeydestä valkeuteen ja saatanan vallasta Jumalan tykö ja saisivat uskomalla minuun synnit anteeksi ja perintöosan pyhitettyjen joukossa.'
( Ap.t. 26)
19 Sillä Jumala näki hyväksi, että kaikki täyteys hänessä asuisi
20 ja että hän, tehden rauhan hänen ristinsä veren kautta, hänen kauttaan sovittaisi itsensä kanssa kaikki, hänen kauttaan kaikki sekä maan päällä että taivaissa.
21 Teidätkin, jotka ennen olitte vieraantuneet ja mieleltänne hänen vihamiehiänsä pahoissa teoissanne, hän nyt on sovittanut
22 Poikansa lihan ruumiissa kuoleman kautta, asettaakseen teidät pyhinä ja nuhteettomina ja moitteettomina eteensä,
23 jos te vain pysytte uskossa, siihen perustuneina ja siinä lujina, horjahtamatta pois sen evankeliumin toivosta, jonka olette kuulleet, jota on julistettu kaikessa luomakunnassa taivaan alla ja jonka palvelijaksi minä, Paavali, olen tullut.
( Kol. 1)
- Anonyymi
S-Seutulaisen julistama harhaoppi >>Alussa oli Sana>>
TIETOVISA LOPUKSI.
ANTAKAA VASTAUS Herralle; KUKA oli Hänen kanssaan LUOMISESSA???
"KUKA OLI MINUN KANSSANI? -"
Jes. 44
Minä olen Herra, joka teen kaiken, joka yksinäni jännitin taivaan, joka levitin maan-kuka oli minun kanssani? -
25 joka teen tyhjäksi valhettelijain merkit, teen taikurit tyhmiksi, joka panen tietäjät peräytymään ja muutan heidän tietonsa typeryydeksi.
26 Mutta palvelijani sanan minä toteutan ja saatan täyttymään sanansaattajaini neuvon.
MITÄ TUOHON VASTAAT?
ONKO TEISSÄ VASTAAJIA TUOHON? - Anonyymi
S-SEUTULAINEN elää unelmassa, että on Jumalan hänelle antamassa virassa ja on samaistunut kuin olisi itse luterilaisen Kirkkoraamatun Sana, Jeesus, Johannes, Paavali tai Pietari.
1 Veljet, minä toivon sydämestäni ja rukoilen Jumalaa heidän edestänsä, että he pelastuisivat.
2 Sillä minä todistan heistä, että heillä on kiivaus Jumalan puolesta, mutta ei taidon mukaan;
3 sillä kun he eivät tunne Jumalan vanhurskautta, vaan koettavat pystyttää omaa vanhurskauttaan, eivät he ole alistuneet Jumalan vanhurskauden alle.
4 Sillä Kristus on lain loppu, vanhurskaudeksi jokaiselle, joka uskoo.
5 Kirjoittaahan Mooses siitä vanhurskaudesta, joka laista tulee, että ihminen, joka sen täyttää, on siitä elävä.
6 Mutta se vanhurskaus, joka uskosta tulee, sanoo näin: "Älä sano sydämessäsi: Kuka nousee taivaaseen?" se on: tuomaan Kristusta alas,
7 tahi: "Kuka astuu alas syvyyteen?" se on: nostamaan Kristusta kuolleista.
8 Mutta mitä se sanoo? "Sana on sinua lähellä, sinun suussasi ja sinun sydämessäsi"; se on se uskon sana, jota me saarnaamme.
9 Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut;
10 sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan.
11 Sanoohan Raamattu: "Ei yksikään, joka häneen uskoo, joudu häpeään."
12 Tässä ei ole erotusta juutalaisen eikä kreikkalaisen välillä; sillä yksi ja sama on kaikkien Herra, rikas antaja kaikille, jotka häntä avuksi huutavat.
13 Sillä "jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu."
14 Mutta kuinka he huutavat avuksensa sitä, johon eivät usko? Ja kuinka he voivat uskoa siihen, josta eivät ole kuulleet? Ja kuinka he voivat kuulla, ellei ole julistajaa?
15 Ja kuinka kukaan voi julistaa, ellei ketään lähetetä? Niinkuin kirjoitettu on: "Kuinka suloiset ovat niiden jalat, jotka hyvää sanomaa julistavat!"
16 Mutta eivät kaikki ole olleet kuuliaisia evankeliumille. Sillä Esaias sanoo: "Herra, kuka uskoo meidän saarnamme?"
17 Usko tulee siis kuulemisesta, mutta kuuleminen Kristuksen sanan kautta.
18 Mutta minä kysyn: eivätkö he ole kuulleet? Kyllä ovat: "Heidän äänensä on kulkenut kaikkiin maihin, ja heidän sanansa maan piirin ääriin."
19 Minä kysyn: eikö Israelilla ole ollut siitä tietoa? Ensiksi jo Mooses sanoo: "Minä herätän teidän kiivautenne kansan kautta, joka ei ole kansa, ymmärtämättömän kansan kautta minä teitä kiihoitan."
20 Ja Esaias on rohkea ja sanoo: "Minut ovat löytäneet ne, jotka eivät minua etsineet; minä olen ilmestynyt niille, jotka eivät minua kysyneet."
21 Mutta Israelista hän sanoo: "Koko päivän minä olen ojentanut käsiäni tottelematonta ja uppiniskaista kansaa kohden."
( Room. 10)Ilman Jeesusta Kristusta ei meillä voi olla yhteyttä eikä rauhaa Jumalan kanssa.
Vain Jeesuksen Kristuksen kautta, uskon kautta Häneen, me saamme Jumalan rauhan.
Ilman Jeesusta Kristusta ihminen elää ilman Jumalaa maailmassa.
11 Muistakaa sentähden, että te ennen, te lihanne puolesta pakanat, jotka olette saaneet ympärileikkaamattomien nimen niiltä, joita, lihaan käsillä tehdyn ympärileikkauksen mukaisesti, sanotaan ympärileikatuiksi -
12 että te siihen aikaan olitte ilman Kristusta, olitte vailla Israelin kansalaisoikeutta ja vieraat lupauksen liitoille, ilman toivoa ja ilman Jumalaa maailmassa;
13 mutta nyt, kun olette Kristuksessa Jeesuksessa, olette te, jotka ennen olitte kaukana, päässeet lähelle Kristuksen veressä.
14 Sillä hän on meidän rauhamme, hän, joka teki molemmat yhdeksi ja purki erottavan väliseinän, nimittäin vihollisuuden,
15 kun hän omassa lihassaan teki tehottomaksi käskyjen lain säädöksinensä, luodakseen itsessänsä nuo kaksi yhdeksi uudeksi ihmiseksi, tehden rauhan,
16 ja yhdessä ruumiissa sovittaakseen molemmat Jumalan kanssa ristin kautta, kuolettaen itsensä kautta vihollisuuden.
17 Ja hän tuli ja julisti rauhaa teille, jotka kaukana olitte, ja rauhaa niille, jotka lähellä olivat;
18 sillä hänen kauttansa on meillä molemmilla pääsy yhdessä Hengessä Isän tykö.
( Ef. 2)
23 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Jos joku rakastaa minua, niin hän pitää minun sanani, ja minun Isäni rakastaa häntä, ja me tulemme hänen tykönsä ja jäämme hänen tykönsä asumaan.
24 Joka ei minua rakasta, se ei pidä minun sanojani; ja se sana, jonka te kuulette, ei ole minun, vaan Isän, joka on minut lähettänyt.
25 Tämän minä olen teille puhunut ollessani teidän tykönänne.
26 Mutta Puolustaja, Pyhä Henki, jonka Isä on lähettävä minun nimessäni, hän opettaa teille kaikki ja muistuttaa teitä kaikesta, minkä minä olen teille sanonut.
27 Rauhan minä jätän teille: minun rauhani - sen minä annan teille. En minä anna teille, niinkuin maailma antaa. Älköön teidän sydämenne olko murheellinen älköönkä peljätkö.
( Joh. 14)
4 Iloitkaa aina Herrassa! Vieläkin minä sanon: iloitkaa!
5 Tulkoon teidän lempeytenne kaikkien ihmisten tietoon. Herra on lähellä.
6 Älkää mistään murehtiko, vaan kaikessa saattakaa pyyntönne rukouksella ja anomisella kiitoksen kanssa Jumalalle tiettäväksi,
7 ja Jumalan rauha, joka on kaikkea ymmärrystä ylempi, on varjeleva teidän sydämenne ja ajatuksenne Kristuksessa Jeesuksessa.
( Fil. 4)- Anonyymi
>>1 Veljet, minä toivon sydämestäni ja rukoilen Jumalaa heidän edestänsä>>
-SEUTULAINEN elää unelmassa, että S-Seutulainen on Jumalan hänelle antamassa virassa ja on samaistunut kuin olisi itse luterilaisen Kirkkoraamatun Sana, Jeesus, Johannes, Paavali tai Pietari..>> Anonyymi kirjoitti:
>>1 Veljet, minä toivon sydämestäni ja rukoilen Jumalaa heidän edestänsä>>
-SEUTULAINEN elää unelmassa, että S-Seutulainen on Jumalan hänelle antamassa virassa ja on samaistunut kuin olisi itse luterilaisen Kirkkoraamatun Sana, Jeesus, Johannes, Paavali tai Pietari..>>Ei ole kysymys minusta, ei sinusta, ei yhden yhdestäkään ihmisestä.
Kysymys on Jeesuksesta Kristuksesta, meidän Herrastamme ja Vapahtajastamme, joka on ainut tie Jumalan tykö.
1 "Älköön teidän sydämenne olko murheellinen. Uskokaa Jumalaan, ja uskokaa minuun.
2 Minun Isäni kodissa on monta asuinsijaa. Jos ei niin olisi, sanoisinko minä teille, että minä menen valmistamaan teille sijaa?
3 Ja vaikka minä menen valmistamaan teille sijaa, tulen minä takaisin ja otan teidät tyköni, että tekin olisitte siellä, missä minä olen.
4 Ja mihin minä menen - tien sinne te tiedätte."
5 Tuomas sanoi hänelle: "Herra, me emme tiedä, mihin sinä menet; kuinka sitten tietäisimme tien?"
6 Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani.
7 Jos te olisitte tunteneet minut, niin te tuntisitte myös minun Isäni; tästälähin te tunnette hänet, ja te olette nähneet hänet."
( Joh. 14)- Anonyymi
S-Seutulainen kirjoitti:
Ei ole kysymys minusta, ei sinusta, ei yhden yhdestäkään ihmisestä.
Kysymys on Jeesuksesta Kristuksesta, meidän Herrastamme ja Vapahtajastamme, joka on ainut tie Jumalan tykö.
1 "Älköön teidän sydämenne olko murheellinen. Uskokaa Jumalaan, ja uskokaa minuun.
2 Minun Isäni kodissa on monta asuinsijaa. Jos ei niin olisi, sanoisinko minä teille, että minä menen valmistamaan teille sijaa?
3 Ja vaikka minä menen valmistamaan teille sijaa, tulen minä takaisin ja otan teidät tyköni, että tekin olisitte siellä, missä minä olen.
4 Ja mihin minä menen - tien sinne te tiedätte."
5 Tuomas sanoi hänelle: "Herra, me emme tiedä, mihin sinä menet; kuinka sitten tietäisimme tien?"
6 Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani.
7 Jos te olisitte tunteneet minut, niin te tuntisitte myös minun Isäni; tästälähin te tunnette hänet, ja te olette nähneet hänet."
( Joh. 14)jaaha..
nyt luulet olevasi Jeesus.
"uskokaa minuun...."
Kaikesta vastustuksesta, vainosta ja pilkasta huolimatta evankeliumia edestämme kärsineestä ja kuolleesta, ylösnousseesta Jeesuksesta Kristuksesta on julistettu liki 2000 vuotta.
Se on Jumalan tahto.
Ja mikä Jumalasta on, sitä vastaan ihmisen sotiminen on tuhoon tuomittu.
27 Ja he toivat heidät ja asettivat neuvoston eteen. Ja ylimmäinen pappi kuulusteli heitä
28 ja sanoi: "Me olemme kieltämällä kieltäneet teitä opettamasta tähän nimeen; ja katso, te olette täyttäneet Jerusalemin opetuksellanne ja tahdotte saattaa meidän päällemme tuon miehen veren."
29 Mutta Pietari ja muut apostolit vastasivat ja sanoivat: "Enemmän tulee totella Jumalaa kuin ihmisiä.
30 Meidän isiemme Jumala on herättänyt Jeesuksen, jonka te ripustitte puuhun ja surmasitte.
31 Hänet on Jumala oikealla kädellänsä korottanut Päämieheksi ja Vapahtajaksi, antamaan Israelille parannusta ja syntien anteeksiantamusta.
32 Ja me olemme kaiken tämän todistajat, niin myös Pyhä Henki, jonka Jumala on antanut niille, jotka häntä tottelevat."
33 Kun he sen kuulivat, viilsi se heidän sydäntänsä, ja he tahtoivat tappaa heidät.
34 Mutta neuvostossa nousi eräs fariseus, nimeltä Gamaliel, lainopettaja, jota koko kansa piti arvossa, ja hän käski viedä miehet vähäksi aikaa ulos.
35 Sitten hän sanoi neuvostolle: "Israelin miehet, kavahtakaa, mitä aiotte tehdä näille miehille.
36 Sillä ennen näitä päiviä nousi Teudas, sanoen jokin olevansa, ja häneen liittyi noin neljäsataa miestä; hänet tapettiin, ja kaikki, jotka olivat häneen suostuneet, hajotettiin, ja he joutuivat häviöön.
37 Hänen jälkeensä nousi Juudas, galilealainen, verollepanon päivinä ja vietteli kansaa luopumaan puolellensa; hänkin hukkui, ja kaikki, jotka olivat suostuneet häneen, hajotettiin.
38 Ja nyt minä sanon teille: pysykää erillänne näistä miehistä ja antakaa heidän olla; sillä jos tämä hanke eli tämä teko on ihmisistä, niin se tyhjään raukeaa;
39 mutta jos se on Jumalasta, niin te ette voi heitä kukistaa. Varokaa, ettei teitä ehkä havaittaisi sotiviksi itse Jumalaa vastaan."
40 Niin he noudattivat hänen neuvoansa. Ja he kutsuivat apostolit sisään ja pieksättivät heitä ja kielsivät heitä puhumasta Jeesuksen nimeen ja päästivät heidät menemään.
41 Niin he lähtivät pois neuvostosta iloissaan siitä, että olivat katsotut arvollisiksi kärsimään häväistystä Jeesuksen nimen tähden.
42 Eivätkä he lakanneet, vaan opettivat joka päivä pyhäkössä ja kodeissa ja julistivat evankeliumia Kristuksesta Jeesuksesta.
( Ap.t. 5)- Anonyymi
S-seutulainen,miksi olet paniikissa,miksi kirjoitat kuin se olisi pelastuksesi?
Olet lahkossa joss pelätään,eikö vain?
Mitä sinä pelkäät?
Mitä lahkosi on opettanutkaan,että pelkäät noin paljon? - Anonyymi
Jeesus on voittanut synnin, kuoleman ja perkeleen. Ei ole muuta nimeä annettu ihmisille, missä pelastua kuin Jeesus. Viimeisellä tuomiolla on jokaisen ihmisen tunnustettava, että Jeesus on Herra ja jokaisen polven notkistuttava Hänen edessään Isä Jumalan kunniaksi. Jeesus on Tie, Totuus ja Elämä, ei ole muuta tietä Isän luokse. Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu. Joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen. Synti on vakava asia, se erottaa Jumalasta.
- Anonyymi
Joh.12:44-45 Mutta Jeesus huusi ja sanoi: Joka uskoo minuun, se ei usko minuun, vaan häneen, joka on minut lähettänyt. Ja joka näkee minut, näkee hänet, joka on minut lähettänyt. Joh.14:9
- Anonyymi
Joh. 10: 14–15
Näin, näin tämä on totisinta totta. - Anonyymi
Saatana haluaa, että tässä maailmassa julistetaan mitä tahansa, mikä hämärtää tai kumoaa Paavalin evankeliumin, joka kuuluu:
"Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa."
- GF -17 Siis, jos joku on Kristuksessa, niin hän on uusi luomus; se, mikä on vanhaa, on kadonnut, katso, uusi on sijaan tullut.
18 Mutta kaikki on Jumalasta, joka on sovittanut meidät itsensä kanssa Kristuksen kautta ja antanut meille sovituksen viran.
19 Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja hän uskoi meille sovituksen sanan.
20 Kristuksen puolesta me siis olemme lähettiläinä, ja Jumala kehoittaa meidän kauttamme. Me pyydämme Kristuksen puolesta: antakaa sovittaa itsenne Jumalan kanssa.
21 Sen, joka ei synnistä tiennyt, hän meidän tähtemme teki synniksi, että me hänessä tulisimme Jumalan vanhurskaudeksi.
( 2 Kor. 5)- Anonyymi
S-Seutulainen kirjoitti:
17 Siis, jos joku on Kristuksessa, niin hän on uusi luomus; se, mikä on vanhaa, on kadonnut, katso, uusi on sijaan tullut.
18 Mutta kaikki on Jumalasta, joka on sovittanut meidät itsensä kanssa Kristuksen kautta ja antanut meille sovituksen viran.
19 Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja hän uskoi meille sovituksen sanan.
20 Kristuksen puolesta me siis olemme lähettiläinä, ja Jumala kehoittaa meidän kauttamme. Me pyydämme Kristuksen puolesta: antakaa sovittaa itsenne Jumalan kanssa.
21 Sen, joka ei synnistä tiennyt, hän meidän tähtemme teki synniksi, että me hänessä tulisimme Jumalan vanhurskaudeksi.
( 2 Kor. 5)sinä et ole Kristuksessa ja etkä ole uusi luomus..>>17 Siis, jos joku on Kristuksessa, niin hän on uusi luomus>>
Sinun on turha yrittää huijata Jumalaa tuolla asiallasi. Anonyymi kirjoitti:
sinä et ole Kristuksessa ja etkä ole uusi luomus..>>17 Siis, jos joku on Kristuksessa, niin hän on uusi luomus>>
Sinun on turha yrittää huijata Jumalaa tuolla asiallasi.1 Niin ei nyt siis ole mitään kadotustuomiota niille, jotka Kristuksessa Jeesuksessa ovat.
2 Sillä elämän hengen laki Kristuksessa Jeesuksessa on vapauttanut sinut synnin ja kuoleman laista.
3 Sillä mikä laille oli mahdotonta, koska se oli lihan kautta heikoksi tullut, sen Jumala teki, lähettämällä oman Poikansa syntisen lihan kaltaisuudessa ja synnin tähden ja tuomitsemalla synnin lihassa,
4 että lain vanhurskaus täytettäisiin meissä, jotka emme vaella lihan mukaan, vaan Hengen.
5 Sillä niillä, jotka elävät lihan mukaan, on lihan mieli, mutta niillä, jotka elävät Hengen mukaan, on Hengen mieli.
6 Sillä lihan mieli on kuolema, mutta hengen mieli on elämä ja rauha;
7 sentähden että lihan mieli on vihollisuus Jumalaa vastaan, sillä se ei alistu Jumalan lain alle, eikä se voikaan.
8 Jotka lihan vallassa ovat, ne eivät voi olla Jumalalle otolliset.
9 Mutta te ette ole lihan vallassa, vaan Hengen, jos kerran Jumalan Henki teissä asuu. Mutta jolla ei ole Kristuksen Henkeä, se ei ole hänen omansa.
10 Mutta jos Kristus on teissä, niin ruumis tosin on kuollut synnin tähden, mutta henki on elämä vanhurskauden tähden.
11 Jos nyt hänen Henkensä, hänen, joka herätti Jeesuksen kuolleista, asuu teissä, niin hän, joka herätti kuolleista Kristuksen Jeesuksen, on eläväksitekevä myös teidän kuolevaiset ruumiinne Henkensä kautta, joka teissä asuu.
12 Niin me siis, veljet, olemme velassa, mutta emme lihalle, lihan mukaan elääksemme.
13 Sillä jos te lihan mukaan elätte, pitää teidän kuoleman; mutta jos te Hengellä kuoletatte ruumiin teot, niin saatte elää.
14 Sillä kaikki, joita Jumalan Henki kuljettaa, ovat Jumalan lapsia.
15 Sillä te ette ole saaneet orjuuden henkeä ollaksenne jälleen pelossa, vaan te olette saaneet lapseuden hengen, jossa me huudamme: "Abba! Isä!"
16 Henki itse todistaa meidän henkemme kanssa, että me olemme Jumalan lapsia.
( Room. 8)
- Anonyymi
Mutta julistettiinpa mitä hyvänsä, meidän kaikkien, niin minun kuin muidenkin, toivo on tässä sanassa:
"Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa."
Jos olen jotakuta mollannut, olen mollannut Jumalan Kristuksessa sovittamaa ihmistä.
- GF - 25 Mutta keskiyön aikaan Paavali ja Silas olivat rukouksissa ja veisasivat ylistystä Jumalalle; ja vangit kuuntelivat heitä.
26 Silloin tapahtui yhtäkkiä suuri maanjäristys, niin että vankilan perustukset järkkyivät, ja samassa kaikki ovet aukenivat, ja kaikkien kahleet irtautuivat.
27 Kun vanginvartija heräsi ja näki vankilan ovien olevan auki, veti hän miekkansa ja aikoi surmata itsensä, luullen vankien karanneen.
28 Mutta Paavali huusi suurella äänellä sanoen: "Älä tee itsellesi mitään pahaa, sillä me kaikki olemme täällä."
29 Niin hän pyysi valoa, juoksi sisälle ja lankesi vavisten Paavalin ja Silaan eteen.
30 Ja hän vei heidät ulos ja sanoi: "Herrat, mitä minun pitää tekemän, että minä pelastuisin?"
31 Niin he sanoivat: "Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi."
32 Ja he puhuivat Jumalan sanaa hänelle ynnä kaikille, jotka hänen kodissansa olivat.
33 Ja hän otti heidät mukaansa samalla yön hetkellä ja pesi heidän haavansa, ja hänet ja kaikki hänen omaisensa kastettiin kohta.
34 Ja hän vei heidät ylös asuntoonsa, laittoi heille aterian ja riemuitsi siitä, että hän ja koko hänen perheensä oli tullut Jumalaan uskovaksi.
( Ap.t. 16)- Anonyymi
MUTTA JOKA KIELTÄÄ MINUT IHMISTEN EDESSÄ, SE KIELLETÄÄN JUMALAN ENKELIEN EDESSÄ.
Taas amerikkalaista sontaa!! Mitä ihmettä te hörisette vajavaiset,pelko pepussa ja pää sieniä täynnä?- Anonyymi
Tuo teksti ei ole amerikasta., vaan apostolien kirjoittama Israelesissa.
- Anonyymi
Eikun enemmän Raamatun jakeita,enmmän niin pää menee ihan kokonaan sekaisin savipäät!
Mitä varten kokoajan jakeita,mitä varten,oletteko hulluja?
Miten ois oman elämän kokemuksia uskosta?
Ei mutta savipäät ja kaverit huutaa jakeita ja lörpöttelee koko Raamatun muka kun olisivat ainoita oikeita.
Mikä teitä vaivaa uskonnossa?
Usko ei ole kirkko,usko on sydämmen asia..
Se ei ole huutamista Raamatun jakeita kirjoittamalla,moni typerys tekee niin..
Kertokaa miten sinä Rakastat Jumalaa ja Krististusta ! >>> Mutta joka kieltää minut ihmisten edessä, se kielletään Jumalan enkelien edessä.
Jeesus on tietenkin väärässä ja siksi helluntailaiset ovatkin kieltäneet Hänet omassa mielessään ja sydämessään.- Anonyymi
helluntailaiset kieltää Jumalan Sanan, siis RAAMATUN sanan !!
ilmoittamalla "käännösvirhe", eikä kukaan edes kyseenalaista, ja Raamatun käsikirjoituksia eivät varmaan ole koskaan edes nähneet, jotka on talletettuna vielä tänäkin päivänä. Anonyymi kirjoitti:
helluntailaiset kieltää Jumalan Sanan, siis RAAMATUN sanan !!
ilmoittamalla "käännösvirhe", eikä kukaan edes kyseenalaista, ja Raamatun käsikirjoituksia eivät varmaan ole koskaan edes nähneet, jotka on talletettuna vielä tänäkin päivänä.Ei ole kysymys helluntailaisuudesta, ei luterilaisuudesta...ei mistään - laisuudesta eikä - läisyydestä,
vaan:
26 Sillä te olette kaikki uskon kautta Jumalan lapsia Kristuksessa Jeesuksessa.
27 Sillä kaikki te, jotka olette Kristukseen kastetut, olette Kristuksen päällenne pukeneet.
28 Ei ole tässä juutalaista eikä kreikkalaista, ei ole orjaa eikä vapaata, ei ole miestä eikä naista; sillä kaikki te olette yhtä Kristuksessa Jeesuksessa.
29 Mutta jos te olette Kristuksen omat, niin te siis olette Aabrahamin siementä, perillisiä lupauksen mukaan.
( Gal. 3)S-Seutulainen kirjoitti:
Ei ole kysymys helluntailaisuudesta, ei luterilaisuudesta...ei mistään - laisuudesta eikä - läisyydestä,
vaan:
26 Sillä te olette kaikki uskon kautta Jumalan lapsia Kristuksessa Jeesuksessa.
27 Sillä kaikki te, jotka olette Kristukseen kastetut, olette Kristuksen päällenne pukeneet.
28 Ei ole tässä juutalaista eikä kreikkalaista, ei ole orjaa eikä vapaata, ei ole miestä eikä naista; sillä kaikki te olette yhtä Kristuksessa Jeesuksessa.
29 Mutta jos te olette Kristuksen omat, niin te siis olette Aabrahamin siementä, perillisiä lupauksen mukaan.
( Gal. 3)Et ehkä ymmärtänyt pointtia, joten muotoilen saman asian toisin:
Jeesus sanoi, että ihminen ei pääse Taivaaseen, jos se (ihminen) kieltää Jeesuksen ihmisten edessä. Omassa sydämessä tai mielessä kieltämisestä Jeesus ei puhunut tässä yhteydessä mitään ja tätä porsaanreikää helluntailaiset, lahkolaiset ja muut -läiset käyttävät hyväkseen. Toisin sanoen ihmisten edessä nämä ovat hartaita Jeesukseen seuraajia, mutta omassa sydämessään ovat... mitä ovat.Henki kirjoitti:
Et ehkä ymmärtänyt pointtia, joten muotoilen saman asian toisin:
Jeesus sanoi, että ihminen ei pääse Taivaaseen, jos se (ihminen) kieltää Jeesuksen ihmisten edessä. Omassa sydämessä tai mielessä kieltämisestä Jeesus ei puhunut tässä yhteydessä mitään ja tätä porsaanreikää helluntailaiset, lahkolaiset ja muut -läiset käyttävät hyväkseen. Toisin sanoen ihmisten edessä nämä ovat hartaita Jeesukseen seuraajia, mutta omassa sydämessään ovat... mitä ovat."Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut;
sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan."
1 Veljet, minä toivon sydämestäni ja rukoilen Jumalaa heidän edestänsä, että he pelastuisivat.
2 Sillä minä todistan heistä, että heillä on kiivaus Jumalan puolesta, mutta ei taidon mukaan;
3 sillä kun he eivät tunne Jumalan vanhurskautta, vaan koettavat pystyttää omaa vanhurskauttaan, eivät he ole alistuneet Jumalan vanhurskauden alle.
4 Sillä Kristus on lain loppu, vanhurskaudeksi jokaiselle, joka uskoo.
5 Kirjoittaahan Mooses siitä vanhurskaudesta, joka laista tulee, että ihminen, joka sen täyttää, on siitä elävä.
6 Mutta se vanhurskaus, joka uskosta tulee, sanoo näin: "Älä sano sydämessäsi: Kuka nousee taivaaseen?" se on: tuomaan Kristusta alas,
7 tahi: "Kuka astuu alas syvyyteen?" se on: nostamaan Kristusta kuolleista.
8 Mutta mitä se sanoo? "Sana on sinua lähellä, sinun suussasi ja sinun sydämessäsi"; se on se uskon sana, jota me saarnaamme.
9 Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut;
10 sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan.
11 Sanoohan Raamattu: "Ei yksikään, joka häneen uskoo, joudu häpeään."
12 Tässä ei ole erotusta juutalaisen eikä kreikkalaisen välillä; sillä yksi ja sama on kaikkien Herra, rikas antaja kaikille, jotka häntä avuksi huutavat.
13 Sillä "jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu."
( Room. 10)- Anonyymi
Valehtelet.
Helluntaiseurakuntaiin ei oteta ketään, joka kieltää Jeesuksen. Sinne otetaan vain Jeesuksen opetuslapsia. Anonyymi kirjoitti:
Valehtelet.
Helluntaiseurakuntaiin ei oteta ketään, joka kieltää Jeesuksen. Sinne otetaan vain Jeesuksen opetuslapsia.Hyvä , että otetaan. Ulkokullattuja Jeesuksen opetuslapsia.
- Anonyymi
Älkää koskaan oppiko 1800-luvun lahkoista !!
Ei mitään helluntalaisista,ei mormooneista,ei jehovista..Ajakaa pahat pois! - Anonyymi
Helluntalaiset 1800-lukulaiset ja muut amerikan lahkolaiset köyttävät VÄÄRIN RAAMATTUA,HEILLÄ EI OLE OIKEUS SIIHEN !
Heidän 1800-luvun amerikan ohjaajat eivät eläneet !
Älkää uskoko heihin !- Anonyymi
Sinulla on opetttaja ja profeettana natsien ihailema kansanmurhaaja, Luther.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinulla on opetttaja ja profeettana natsien ihailema kansanmurhaaja, Luther.
kristinusko ollut Suomessa jo paljon ennen Lutheria, eikö ne helluntailaiset muuta tiedä kuin Luther.
- Anonyymi
Sentähden, jokaisen, joka tunnustaa minut ihmisten edessä, minäkin tunnustan Isäni edessä, joka on taivaissa. Mutta joka kieltää minut ihmisten edessä, sen minäkin kiellän Isäni edessä, joka on taivaissa.
"Kuka on valhettelija, ellei se, joka kieltää sen, että Jeesus on Kristus? Hän on antikristus, se, joka kieltää Isän ja Pojan. Kuka ikinä kieltää Pojan, hänellä ei ole Isääkään. Joka tunnustaa Pojan, hänellä on myös Isä"
"He väittävät tuntevansa Jumalan, mutta teoillaan he hänet kieltävät, sillä he ovat inhottavia ja tottelemattomia ja kaikkiin hyviin tekoihin kelvottomia"
EI ole enkeleistä kyse yhtään.
He ovat meitä ihmisiä varten,ei palvottaviksi ! - Anonyymi
helluntailaiset ei ainakaan tunnusta Jeesusta Kristusta kasteessa,
helluntailaiset KIELTÄVÄT , että Jumala toimii kasteessa veden ja sanan kautta.
ja kieltävät uudestisyntymisen > kasteen "vedestä ja Hengestä" Joh: 3 5
kieltävät Pyhän Hengen lahjan saada kasteessa,
Raamattu sanoo:
"kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi,
silloin TE SAATTE Pyhän Hengen LAHJAN" Apt: 2: 38
kieltävät siis kasteen "kosketuksen" > vedestä ja Hengestä" Joh: 3: 5
/
"Sillä KOLME on , jotka todistavat: Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme yhtä pitävät"
1 Joh: 5: 7-8 > yhtä pitävät" > kristillinen kaste- Anonyymi
Helluntalaisten tie on oleva pitkä,jos eivät tunnusta KRISTUSTA !
Ei edes henki,ei vesi,ei veri ole niin pyhää,kuin ISÄN POIKA,joka tarjoaa heillekkin tien kotiin!
KRSTUS ON JUMALAKSI NOSTETTU,ISÄN POIKA VALAISTUNUT !
Charles Fox Parham; William J. Seymour
Tämä lahkon perusta vie teidät pois tieltä.. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Helluntalaisten tie on oleva pitkä,jos eivät tunnusta KRISTUSTA !
Ei edes henki,ei vesi,ei veri ole niin pyhää,kuin ISÄN POIKA,joka tarjoaa heillekkin tien kotiin!
KRSTUS ON JUMALAKSI NOSTETTU,ISÄN POIKA VALAISTUNUT !
Charles Fox Parham; William J. Seymour
Tämä lahkon perusta vie teidät pois tieltä..Veljieni syytäjä, olet menossa kotiisi helvettiin!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Veljieni syytäjä, olet menossa kotiisi helvettiin!
Et ymmärrä vaikka haluat minut helvettiin.
Ensinnäkin helvettiä ei ole,se on teille kerrottu.(en sano enmpään)
Jos ymmärtäisit elämän,mitä tämä on .Ei lahkoa,ei ihmisten xxx.
Kaikella on tarkoituksensa mutta mutta niiden pitää olla RAKKAUDELLA ja se rakkus on KRISTUS,AINA !
Ei epämääräisillä puhujilla,ei osaamattomilla 1800-luvun,ei niillä ole ohjaa siihen mihin pitää mennä.Koska,te ette ole vapaita tahdostanne!!
Mikä on vapaa tahdosta ?
Mieti sitä ?
Kaikki kyllä,kuten tekin pääsee aikanaan kotiin mistä meolemme lähtöisin mutta kasvaminen on se tärkein asia.
Ei julisteta toisia helvettiin,onhan se junttien hommaa ellei ihan lahkojen:))
Me kaikki ihmiset,olimme minkäläisiä vain.Olet kasvamassa täällä,sinulla on keho mutta se ei ole viimeinen todennäköiseti,sillä sinäkään et ole oppinut/kasvanut.
Sinä synnyt vielä,en tiedä minne ..sinun täytyy kasvaa oppiaksesi ! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
1800 luvun veljiä:)) amerikan silmänkääntö lahkoa jos keljuilen,niin helvettiin olen menossa.
Voi saasta,mitä kirjoitat?
Tulet huomaan,kun siirryt kehostasi eteenpäin,ettei sellaisia ole mistä kirjoitat.
1800 lukuhan on kovin köyhä ja sieltä ne kaksi jeppeä keksi tämän viime hetkillä,kuten mormoonit,jehovat,FMAP yms..
Moni joutuu katumaan,kun ovat sekaantuneet taikaan ja hoito kutsuu,kuten ihan on kutsunut Suomalaisissa 1800 lahkolaisissa.
- Anonyymi
Kiesus mikä ääliö ! taitaa olla lahkolainen.. - Anonyymi
Ei se näin mene höpelö.
Enkeleillä ei ole osaa ei arpaa,he ovat auttajia ja meille ihmisille annettu.Älä nosta KOSKAAN ENKELIÄ,IHMISEN YLÄ PUOLELLE !
Enkeleillä ei ole tahtoa vaan he toteuttaa Jumalan suunnitelmaa.
Se on aivat yhtä tyhjää lörinää jos kiellät OLEVINAAN JUMLAN enkeleiden edessä,kun ET ITSE TIEDÄ MITÄ ENKELEITÄ ON,ON PAHOJA JA HYVIÄ?
Osaatko edes tunnistaa?
Sinun enkelisi voi olla pahan,eli saatanan..entä sitten?
Mistä TUNNISTAT,osaatko?
Tyhjän paskaa kirjoittaa helluntalainen..huh,huh..
Teillä opetaan tälläistä mutta ei osata vaan mennään ja paasataan lahkon opetuksen mukaan 1800 luku.
ENKELEILLÄ EI OLE MITÄÄN VIRKAA,KUN RUKOILET JA PUHUT KRISTUKSELLE !
Pitäisi sinun varmaan ymmärtää,että KRISTUS ON , valossaan ylempi,kuin :
Uriel, Rafael, Raguel, Mikael, Sarakiel, Remiel ja Gabriel. - Anonyymi
Helluntalaissu amerikan 1800 lahko..no just joo,en jaksa lukea..
- Anonyymi
s-sutulainen.. Amerikan lahkolainen,eikö vain ?
1800 luku..voi vitt..
sekaisin
seinäkello..
on nyt..
Ihan roskaa
ajaa myös jäteautot.
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskallanko vielä kaivata sinua?
Siitä on niin kauan aikaa. Harmi, kun kaikki meni niin kuin meni. Elämässä oli aika raskasta silloin, ja näen sen sinun334943- 713234
Uskallatko katsoa pitkään silmiin
kaivattuasi, jos olette samassa tilassa? Alkaako sydän jyskyttää, jos katseet jumittuvat? Pelkäätkö ulkopuolisten huomaa813111Jani Mäkelä ihmettelee työministeri Satosen matkaa Aasiaan hoitajia rektyroimiseksi sieltä Suomeen.
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/cfba6abc-f871-4ce2-b327-41aa5819934c Kokoomus on lähtenyt omin päin ilman hallitus3092614- 412232
- 542171
Hymyilyttää
Kun mietin, että kun vielä kohdataan, niin nauretaan tälle meidän palstasuhteelle 😅. Ihanaa päivää sulle mies. Olet mi211371Missä meetwursti on keksitty?
Tapasin hiljattain erikoisen rouvan Prisman leikkelehyllyjen välissä pälyilemässä. Kun tulin kohdalle, rouva alkoi raivo151360- 471308
Riku Rantala OUT, Matti Rönkä IN - Hengaillaan visailuohjelmaan astuu kova nimi: "Olen kasvanut..."
Matti Rönkä jäi eläkkeelle yli 30 vuoden työuran jälkeen loppuvuodesta 2024. Uutistenlukija-toimittaja-kirjailija ei kui271220