Ilmestyskirjan HEVOSET - OSA H - Punainen ( = sodan hevonen)

Anonyymi

Ilmestyskirjan HEVOSET - OSA H - Punainen ( = sodan hevonen)


Tämä on osa H - aloitusten sarjassa: Ilmestyskirjan HEVOSET.
Aiemmissa osissa A-G tarkastelua ( Raamatun sanoilla) Valkeasta hevosesta.

LÄHDE: Ilmestyskirjan 6. luvun hevoset

Tapahtumajärjestys on looginen:
• Valkea hevonen: Jumalan valtakunnan voittokulku yli 2000 vuotta.
• Tulipunainen hevonen: - symbolisoi sotatilaa (Ilm 6:4).
• Musta hevonen: - äärimmäinen ruokakriisi, nälänhätä. ( Ilm 6:5-6)
• Hallava (tuhkanharmaa) hevonen: nälänhätä, taudit ja "maan pedot" synnyttävät mittavan kuolleisuuden. ( Ilm 6:8)


1) Tulipunainen = Sodan hevonen pääsetään irti!
=================================

Kun nyt käydään sotaa eräällä kolkalla maailmaa; Euroopan kyljessä, on tarpeen katsoa sota-asiaa laajemmin?

Koskaan ei pidä ryhtyä "tulkitsemaan" Raamattua jonkun YHDEN jakeen perusteella! On suuri vaara mennä "metsään"! Kuten, kun joku ryhtyi tulkitsemaan Valkeaa hevosta "koronaksi" vain sen yhden sanan nojalla: seppele! Ja sepitti siitä "koronan".
- Kyllä " seppele" , kruunu on Raamatussa (UT) sanottu, moneen kertaan! Mutta missään se ei kuvaa, eikä kerro "tautia, virusta, patogeenia"! Vaan - mitä?

(Seppeleestä sauraavissa Aloituksissa.)

https://keskustelu.suomi24.fi/t/17405538/ilmestyskirjan-hevoset---osa-c----valkoinen-hevonen-ja-voitonseppele!

https://keskustelu.suomi24.fi/t/17405575/ilmestyskirjan-hevoset---osa-d-----valkoinen-hevonen--voittajana!



2) Sotien historiaa ja Jeesuksen eskatolgiset puheet!
======================================

Kun tutkitaan Ilmestyskirjan Punaista hevosta ( Ilm 6:4) on syytä olla tarkkana! Tässäkin kuten (Valkean hevosen kohdalla) on välttämätöntä tutkia sota-asiaa Raamatun Sanojen kokonaisuudessa. Erityisesti on tunnettava Herramme Jeesuksen ns. "lopunajan" puheet.

Matteus 24. luku, Markus 13., Luukas 21 ja 17. luvun sisällöt!

Mitään "pikatulkintoja" ei pidä tehdä Ilm 6. luvun Punaisesta hevosta. Siis yhden jakeen nojalla!

Sotia on ollut ammoisista ajoista alkaen, eikä täydellistä rauhan tilaa ole ollut maailmassa. AINA on jossakin päin sodittu, pienempiä tai isompia otteluita!
Reilun sadan vuoden aikana on lisäksi käyty kaksi mittavaa sotaa:
• 1. maailmansota 28. heinäk. 1914 – 11. marrask. 1918
• 2. maailmansota 1939-1945

Voi hyvin arvella, että kun 2. maailmansota jylläsi 1939-1945, silloin uskovat kysyivät, onko tämä "punainen hevonen"?


(Aloitus jatkuu toisessa osassa)

62

1440

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      On puistattavaa se, että edes yleensä pelotellaan ydinaseilla! Mutta, kun tarpeeksi kauan pelotellaan - niin sitten kynnys madaltuu... ja sitten?
      Näitä pelottelupuheita arvioidaan? Kukaan inhimillinen ja järkevä ihminen ei millään tahdo uskoa, että sellaisia käytettäisiin?

      Niinpä juuri. Mutta NE jotka niitä sitten tulevat käyttämään, ovat "ihmispetoja", ovat kadottaneet inhimillisyytensä.

      Kun sitä lajia käytettiin 1945, jolloin Hiroshiman Nagasagin kaupunkeihin pudotettiin pommit - niin? Mitä nyt?

      https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/venajan-ulkoministeri-lavrovin-mukaan-ydinsodan-uhka-on-todellinen-mika-aaltola-ydinkortin-valayttely-rivien-valissa-yleistynee/8412834

    • Anonyymi
    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Jo haluatte oppia tuntemaan Jumalan ilmoituksia Raamatussa, niin opettaja siinä on Pyhä Henki! Pyhä Henki ei opeta Sanan vastaisesti, taikka jotakin sivupolkuja!

    • Anonyymi

      Jos joku on tosisssaan, kannnattaa kirjoittaa se tänne? Mitkään linkit jonnekin viedoihin ovat toinen juttu.

      Siis, jos Raamatun asiaa Ilmestyskirjasta, se tänne!!!

    • Anonyymi

      Totta on se, että ihmiset ovat ahdistuneina ja peloissaan. Juuri niinkuin Jeesus puhui:

      " Ihmiset lamaantuvat pelätessään ja odottaessaan mikä maanpiiriä kohtaa..."

      Luukas 21:26.

    • Anonyymi

      Sak. 6:
      2 Ensimmäisten vaunujen edessä oli punaisenruskeat hevoset, toisten vaunujen edessä oli mustat hevoset,

      6 Ne, joitten edessä on mustat hevoset, lähtevät pohjoiseen maahan, ja valkeat lähtevät niiden jäljessä. Täplikkäät lähtevät eteläiseen maahan.

      8 Sitten hän huusi minut ja sanoi minulle näin: "Katso, ne, jotka lähtivät pohjoiseen maahan, saattavat minun Henkeni lepäämään pohjoisessa maassa".
      eli
      Musta hevonen saa Jumalan lepäämää eli on rauhassa ja lepää ?

      https://www.finbible.fi/jakeittain/VT/sakarja_6.htm

      6:8 Sitten hän huusi minut ja sanoi minulle näin: "Katso, ne, jotka lähtivät pohjoiseen maahan, saattavat minun Henkeni lepäämään pohjoisessa maassa."
      6:8 Ja hän kutsui minua, puhutteli minua ja sanoi: katso, ne jotka pohjaan menevät, antavat minun henkeni levätä pohjan maalla.
      6:8 Ja he waelsit maan läpidze/ ja hän cudzui minun/ ja puhutteli minua/ ja sanoi: Cadzo/ ne jotca pohjaan menewät/ andawat minun Hengeni lewätä pohjan maalla.

      Joten ei kovin paha juttu?

      se että musta hevonen on nälän hevonen, ilm 6 on toinen juttu.

      Kumpi on merkittävämpi tekijä, mitä ratsastajalla on kädessä kuin se millä ratsastaa?

      Herran Henki asettuu lopun aikana lepäämään pohjoiseen maahan

      8 Sitten hän huusi minut ja sanoi minulle näin: "Katso, ne, jotka lähtivät pohjoiseen maahan, saattavat minun Henkeni lepäämään pohjoisessa maassa". (Sak. 6)

      Mustien ja valkeiden hevosten vetämät vaunut saavat Jumalan Hengen "lepäämään" pohjoisessa maassa. Heprean sana "nuwach" merkitsee juuri lepäämistä ja jäämistä johonkin pysyvästi. Tämä merkinnee myös Suomessa ennen näkemättömän suurta herätystä, jolla on pysyvä vaikutus aina Jeesuksen toiseen tulemiseen ja seurakunnan ylösottoon asti. Tämän herätyksen seurauksena myös Israel tullaan evankelioimaan. Siitä kertoo myöhemmin Sakarjan 12. luku. Näiden Jumalan tuomioiden seurauksena Herran suunnitelmien polttopiste siirtyy pakanakansoilta takaisin Israeliin.
      "Sentähden kunnioittakaa Herraa valon mailla, ja meren saarilla Herran, Israelin Jumalan, nimeä".
      Maan äärestä kuulemme ylistysvirret: "Ihana on vanhurskaan osa!" (Jes. 24)

      • Anonyymi

        "Sitten hän huusi minut ja sanoi minulle näin: "Katso, ne, jotka lähtivät pohjoiseen maahan, saattavat minun Henkeni lepäämään pohjoisessa maassa". (Sak. 6)

        Toisen käännöksen mukaan se on "saavat vihani täyttymään Pohjoisessa maassa..!

        Jerusalemista suoraan Pohjoiseen on Venäjä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Sitten hän huusi minut ja sanoi minulle näin: "Katso, ne, jotka lähtivät pohjoiseen maahan, saattavat minun Henkeni lepäämään pohjoisessa maassa". (Sak. 6)

        Toisen käännöksen mukaan se on "saavat vihani täyttymään Pohjoisessa maassa..!

        Jerusalemista suoraan Pohjoiseen on Venäjä!

        Se voi myös tarkoittaa vain suojelua pahimmalta tuholta kuten olemme usein nähneet.

        Katastrofeissa on yleensä kuollut paljon enemmän muita kansallisuuksia kuin vähäisen Suomen kansaa.


    • Anonyymi

      Jos takertuu epäselviin yksityiskohttiin, niistä on sepitetty uusia harhaoppeja.

      Ilmestyskirjan 6. luvun Punainen, sodan hevonen on mitä on.

    • Anonyymi

      Kyllä se Ilmestyskirjassa selvästi näkyy.

    • Anonyymi

      On aika puistattavaa, että nyt jo puhutaan jatkuvasti ydinsodasta!

      Näin se usein menee?

      Ensin puhutaan asiaa, kynnys madaltuu.
      Ihmisiä totutellan ajatukseen...
      Valmistellaan..

      Kun sanotaan:
      "Sen vuoksi sitä ei Lavrovin mukaan pitäisi koskaan käydä"

      Lause on ehdollinen: Ei PITÄISI.
      Jos kanta olisi ehdoton lause olisi: Ei PIDÄ!

      Eli? Ollaan teoreettisella tasolla hyväksymässä...

      Ja tämä on aika hurjaa!
      --------------------------------------------

      "Venäjän ulkoministeri: Ydinsodassa ei ole voittajia
      Venäjän ulkoministeri Sergei Lavrov sanoo CNN:n mukaan, ettei ydinsodassa ole voittajia. Sen vuoksi sitä ei Lavrovin mukaan pitäisi koskaan käydä."
      ---------------------------------------------------------------

      LÄHDE
      https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/a09c870f-94f4-4f4a-bd64-7086b5e98973

      • Anonyymi

        Tai sitten se nousee puheenaiheeksi ARMOSTA jotta ihmiset ymmärtäisi (ehkä) varautua.

        Tv-sarja "Singaporen kosketus" kuvasi hyvin ihmisten tapaa olla uskomatta tulevaa katastrofia ennen kuin pommit putoaa niskaan.


    • Anonyymi

      Niinpä uutisoinnissa näkyy!

    • Anonyymi

      Se on ihan jokapäiväistä nyt! hehkutetaan sotaa...

    • Anonyymi

      Ei ole mikään erikoisprofeettojen salaisuus nämä sota-asiat. Jo yli 2000 vuotta ovat luotettavat Herran palvelijat niistä kertoneet.

    • Anonyymi

      Jeesus itse ennusti:
      kuulette sanomia sodista, kansa nousee kansaa vastaan
      jne

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Täleen siinä lukee, tuossa linkin tekstissä:


        "Venäjällä harjoitellaan ydinaseiden käyttöä

        Venäjän puolustusministeriö on ilmoittanut sivuillaan yli tuhannen sotilaan harjoittelevan ydinvoiman soveltamista sotatilanteessa. Asiasta kertoi Interfax-uutistoimisto.

        Harjoituksissa tutustutaan yli sadan välineen käyttöön. Mannertenvälisten ballististen Yars- eli RS-24-ohjusten käyttö kuuluu harjoitusten piiriin."


    • Anonyymi

      aika loogista on ettei sodan laajentumista voine estää?

    • Anonyymi

      No, sotia on aina ollut...

    • Anonyymi

      Miksi Jumalan valtakunnalla olisi jousi ja seppele?

      Aina näitä mielikuvitussatuja.

      Kaikki muut hevoset on selkeä tulkita kun on vaakaa ja kuolemaa ja verta mutta jousi ja seppele ovat näköjään täysin tuntemattomia vertauksia.

    • Anonyymi

      Eivät ole. Seppele; kruunu on selkeästi UT:n opetuksissa, ja se liittyy "voittajan seppeleeseen" - joka kuuluu sekä Jeesukselle itselleen, että Hänen voittoisalle seurakunnallen.

      Lue ja opettele Raamatun asioita!!!

      • Anonyymi

        Näkee ettei ole Jumalan Pyhä Henki avannut sinulle Jumalan Sanaa, vaan toimit omassa ymmärryksessäsi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näkee ettei ole Jumalan Pyhä Henki avannut sinulle Jumalan Sanaa, vaan toimit omassa ymmärryksessäsi.

        Tarkoitat varmaan itseäsi?? Lue sanaa!


    • Anonyymi

      Kyllä, niin pitää tehdä

    • Anonyymi

      Selvää tuo aloituksen teksti!!

    • Anonyymi

      Valkoinen hevonen on antikristillinen opetus ja väärät profeetat: Valkoista hevosta seuraa sodat ja nälänhädät ja Kuolema.
      minä näin lohikäärmeen suusta ja pedon suusta ja väärän profeetan suusta lähtevän kolme saastaista henkeä, sammakon muotoista. Sillä ne ovat riivaajain henkiä, jotka tekevät ihmeitä; ne lähtevät koko maanpiirin kuningasten luo kokoamaan heidät sotaan Jumalan, Kaikkivaltiaan, suurena päivänä.
      Valkoisella hevosella ratsastajan kädessä on jousi, siis hevosen selässä istuva on metsästäjä:Katso, minä käsken tulemaan monta kalastajaa, sanoo Herra, ja ne heitä kalastavat, ja sen jälkeen minä käsken tulemaan monta metsästäjää, ja ne heitä metsästävät kaikilta vuorilta ja kaikilta kukkuloilta ja kallioiden rotkoista.
      Valkoinen hevonen ja sillä ratsataja edutavat Baabelin uskontoa: Hän oli ensimmäinen valtias maan päällä. Hän oli mahtava metsämies Herran edessä. Siitä on sananparsi: "Mahtava metsämies Herran edessä niinkuin Nimrod".
      Ja hänen valtakuntansa alkuna olivat Baabel, Erek, Akkad ja Kalne Sinearin maassa.

    • Anonyymi

      Valkoisen hevosen selässä istuva oli - on Voittoisa kristuksen seurakunta, liikkeellä jo yli 2000 vuotta!

      Jeesus itse puhui eskatologisissa puheissaan, että lopunaikoina tulevat
      - sodat, nälänhätä, kulkutaudit...

      LUke Matteus 24. Markus 13. ja Luukas 21. luvut!

      • Anonyymi

        "Jeesus itse puhui eskatologisissa puheissaan, että lopunaikoina tulevat
        - sodat, nälänhätä, kulkutaudit..." Mutta sen mikä ei sovinut oppiisi, jätit pois: vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin, valkoinen hevonen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Jeesus itse puhui eskatologisissa puheissaan, että lopunaikoina tulevat
        - sodat, nälänhätä, kulkutaudit..." Mutta sen mikä ei sovinut oppiisi, jätit pois: vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin, valkoinen hevonen.

        En jättänyt pois sitä: vääriä profeettoja oli jo UT:n kirjoittamisen aikana!
        Mutta?

        MIKÄÄN Raamatun tai UT:n sanojen todistus ei anna vahvistusta, että

        Valkoisen hevosen selässä istuisi joku antikristus, eksyttäjä, joku virustauti!

        NUo kaikki eM.t ovat ihmisten korvien välistä nousseita tulkintoja.

        Valkean Hevosen selässä istui Kristuksen seppelöity seurakunta.
        Se lähti voittajana ja voittamaan! Niinkuin Ilm 6:2 lukee.

        Jo 2000 vuotta sitten Jeesuksen totinen srk lähti liikeelle, ja voittoisalla matkalla ympäri maailmaa on voittanut lukemattoman määrän ihmisiä Kristukselle!

        Oletko sinä antikristuksen palvelija ja kannttaja? Kun näe pirua siellä missä Raamattu ei sitä todista!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En jättänyt pois sitä: vääriä profeettoja oli jo UT:n kirjoittamisen aikana!
        Mutta?

        MIKÄÄN Raamatun tai UT:n sanojen todistus ei anna vahvistusta, että

        Valkoisen hevosen selässä istuisi joku antikristus, eksyttäjä, joku virustauti!

        NUo kaikki eM.t ovat ihmisten korvien välistä nousseita tulkintoja.

        Valkean Hevosen selässä istui Kristuksen seppelöity seurakunta.
        Se lähti voittajana ja voittamaan! Niinkuin Ilm 6:2 lukee.

        Jo 2000 vuotta sitten Jeesuksen totinen srk lähti liikeelle, ja voittoisalla matkalla ympäri maailmaa on voittanut lukemattoman määrän ihmisiä Kristukselle!

        Oletko sinä antikristuksen palvelija ja kannttaja? Kun näe pirua siellä missä Raamattu ei sitä todista!

        Sinun herrasi on kuvattu Ilmestyskirjan kuudennessa luvussa ja minun: hänellä oli yllään vereen kastettu vaippa, ja nimi, jolla häntä kutsutaan, on Jumalan Sana.
        Jeesus opettaa kuudennen luvun ratsastajasta: monta väärää profeettaa nousee, ja he eksyttävät monta.


    • Anonyymi

      Raamattu ei anna lupaa selittää Sanaa miten sattuu,

      • Anonyymi

        Mutta niin ne modernit sana selittäjät juuri tekee!


    • Anonyymi

      Kyllä ne kovasti vihjailee maailmansodasta!

    • Anonyymi

      Jeesus itse niin puhui! Matteus 24:7

    • Anonyymi

      Niin puhui. Sodistakin.

    • Anonyymi

      Amen aloitukseen. . .

      • Anonyymi

        Aloitus on siis oma tekemäsi, vähän haiskahtaa harhaiselta.


    • Anonyymi

      Pistä salasanaliittojen foorumille. Tämä on raamattufoorumi, eikä sun skrivauksissa ollut sanaakaan, joka on raamatusta.

    • Anonyymi

      Ihan Raamatusta on aloitus. Ilmestyskirjan 6:3 jakeen Punainen hevonen?
      Eikö Raamattu ole tuttua?

    • Anonyymi

      Ei ne monet tunne Raamatusta kuin muutaman lempijakeen..

    • Anonyymi

      Niin on, ja siksi sellaiset huijarit kuin joku rabbi saavat ne koukkuun!

    • Anonyymi

      Kyllä Raamattu itse valaisee sanaansa!
      Pyhä henki ei sepittele satuja ihmisten korvien välistä!

    • Anonyymi

      Se rabbi on tyypillinen hellunt. bisnesmies...

      • Anonyymi

        Mitä se muka kauppaa, ei näköjään mitään.


    • Anonyymi

      Bisnestä se tekee tuo kangasalan hell. sr, mainostaa täällä!

    • Anonyymi

      Niin tekevät, koettava käyttää tätä palstaa ilmaisena mainospaikkana!

    • Anonyymi

      PUnaisen hevosen aika?
      On mahdollista, että tästä laajenee ILm 6:3 jakeen mukainen asia?

    • Anonyymi

      Sota on lopunajan vitsaus.

    • Anonyymi

      Viisas varautuu ja on valmiudessa, kuten Jeesus itse opetti!

    • Anonyymi

      Jeesus itse opetti, että tulee sotaa.... ja te kuulette sanomia sodista.

    • Anonyymi

      Kannattais TUTKIA paljon, mitä Raamattu kirjoittaa lopunajan asioista,

      Jos juoksee kymmenien ja satojen sekatuotteiden perässä, joita nämä vastuuttomat profeetat mainostavat, ei ihme että moni on sekaisin kuin seinäkello!

      Ihan ekaksi on AINA asetettava kysymys: Onko liikkeellä JUmalan Henki, vaiko valhehenget, sielulliset tuotteet, jne?

      Ja se "hedelmä"? Jos se on kitkerä, katkera, karvas, täynnä hirveitä tuomioita?
      Sellaisten lähde ei ol JUMALAA nähnytkään!

    • Anonyymi

      Sotia on tullut ja mennyt sen 2000 vuoden aikana, jota Raamatun ennustukset kattavat. Erikseen on sitten se "sota" - josta Ilm 6:3 punainen hevonen tarkoittaa.

    • Anonyymi

      Kyllä se ilme 6:3 punainen hevonen on tulossa.....

    • Anonyymi

      Sodan hevonen? Kantsii pohtii!

    • Anonyymi

      Pitää kunnnolla tutkia aj lukea.

    • Anonyymi

      Vain tyhmä ei näe, että punainen on sodan hevonen.

    • Anonyymi

      niin se toki on

    • Anonyymi

      Maailamassa on ollut "sotia" aina.

      Oliko sodan hevonen liikkeellä 1. maailmansodan aikana?
      Oli sodan punaine hevonen liikkeellä 2. maailmansodan aikana 1939-1945?

      Kyllä sais se rabbin-tekele nyt kovasti selittää? Muttei kykene.

    • Anonyymi

      Niin on. Varmaan se rabbi... olis profetoinu samaa, kun
      oli ensimmäinen maailmansota ja
      toinen maailmansota 1939-1945

      Eli profetoiminen )?) on ihmisen omatekoista puuhastelua...

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 107
      2102
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      56
      1966
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1915
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1677
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      20
      1608
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      12
      1398
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1340
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1326
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      15
      1321
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1262
    Aihe