Kaste syntien anteeksisaamiseksi

Anonyymi

Sekä Johanneksen kasteen että Kristillisen kasteen perusmerkitys on ihan sama:

Kaste saadaan syntien anteeksisaamiseksi.

Kristillinen yksi Kaste edellyttää omien ja lapsien syntisyyden tunnustamista Jumalan edessä.

Ef.4:5 Yksi kaste, Hen Baptisma, hen=numeraali, yksi, ett, one

Raamatullinen kaste on syntisten kaste syntien anteeksisaamiseksi ja Pyhän uskon Hengen lahjan saamiseksi puhtaaseen sydämeen.

Raamatun mukaan sydämen usko on kasteessa lahjaksi saatavan Pyhän Hengen ominaisuus. Usko, toivo, rakkaus, rauha ja ilo on kristittyjen kasteen lahjan,
Pyhän Hengen ominaisuuksia. Usko on Henki.

Pienillä lapsilla on etuoikeus kaikkiin Kristillisen kasteen lahjoihin ja lupauksiin.

2. Kor. 4:13

Meillä on sama uskon Henki, josta on kirjoitettu: "Minä uskon, ja siksi puhun."

81

718

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      ilm.3:
      Kirje Sardekseen
      1. "Sardeksen seurakunnan enkelille kirjoita: 'Näin sanoo hän, jolla on Jumalan seitsemän henkeä ja seitsemän tähteä: Minä tiedän sinun tekosi. Sinulla on se nimi, että elät, mutta sinä olet kuollut.
      2. Herää valvomaan ja vahvista jäljelle jääneitä, niitä, jotka olivat jo kuolemaisillaan, sillä minä en ole havainnut tekojasi täydellisiksi Jumalani edessä.
      3. Muista siis, mitä olet saanut ja kuullut, noudata sitä ja tee parannus. Jos et valvo, minä tulen kuin varas, etkä sinä tiedä, millä hetkellä minä tulen luoksesi.
      4. Kuitenkin sinulla on Sardeksessa muutamia, jotka eivät ole tahranneet vaatteitaan. He saavat käyskennellä minun kanssani valkeissa vaatteissa, sillä he ovat sen arvoisia.
      5. Se, joka voittaa, puetaan siis valkoisiin vaatteisiin, enkä minä pyyhi pois hänen nimeään elämän kirjasta, ja minä tunnustan hänen nimensä Isäni edessä ja hänen enkeliensä edessä.
      6. Jolla on korva, se kuulkoon, mitä Henki sanoo seurakunnille.'"

      • Anonyymi

        Alkuseurakunta ja sellaiset Ilmestyskirjan seurakunnat hajosi ja loppui omaan mahdottomuuteensa. Tuomiot on käyneet niiden ylitse.

        Nyt Suomessa on perinteiset vanhan Kristilliset kirkot, joilla on katkeamattomat Juuret Ylösnousseeseen Kristukseen.

        Kristillisten kirkkojen sekaan on tullut noin 100 v. sitten Amerikasta harhaoppisia uskonlahkoja, joista Raamattu varoittaa ankarasti, niihin sotkeentumasta.


    • Ps.91 :
      1 Joka Korkeimman suojassa istuu
      ja Kaikkivaltiaan varjossa yöpyy,
      2. se sanoo Herralle: "Sinä olet minun turvani ja linnani,
      minun Jumalani, johon minä luotan."
      3. Hän päästää sinut linnustajan ansasta ja surmaavasta rutosta.
      4. Sulillaan hän suojaa sinua,
      hänen siipiensä alla sinä saat turvan.
      Hänen totuutensa on kilpi ja suojus.
      5. Sinä et pelkää yön kauhuja,
      et päivällä lentävää nuolta,
      6. et ruttoa, joka kulkee pimeässä,
      et tautia, joka tekee tuhojaan keskellä päivää.
      7. Kaatukoon tuhat sivultasi,
      kymmenentuhatta oikealta puoleltasi, mutta sinuun ei satu.
      8. Sinä saat omin silmin katsella
      ja nähdä, kuinka jumalattomille kostetaan,
      9. sillä sinä ajattelet: "Sinä, Herra, olet minun turvani."
      Korkeimman sinä olet ottanut turvapaikaksesi.
      10. Ei kohtaa sinua onnettomuus,
      eikä vitsaus lähesty sinun majaasi.
      11. Sillä hän antaa enkeleilleen sinusta käskyn
      varjella sinua kaikilla teilläsi.
      12. He kantavat sinua käsillään,
      ettet loukkaisi jalkaasi kiveen.
      13. Sinä kuljet leijonan ja kyykäärmeen yli,
      sinä tallaat jalkoihisi nuoren leijonan ja lohikäärmeen.
      14. "Koska hän on kiintynyt minuun, minä pelastan hänet.
      Minä vien hänet turvaan, koska hän tuntee minun nimeni.
      15. Hän huutaa minua avukseen, ja minä vastaan hänelle.
      Minä olen hänen kanssaan ahdistuksessa.
      Minä vapautan hänet ja kunnioitan häntä.
      16. Minä tyydytän hänet pitkällä iällä
      ja suon hänen nähdä valmistamani pelastuksen."

    • Apt.3: 19. Tehkää siis parannus ja kääntykää, että teidän syntinne pyyhittäisiin pois

      • Anonyymi

        Ei se jakeita pätkimällä Kristillisen yhden kasteen totuus siitä mihinkän katoa.

        Raamatun mukaan Jumala pesee kasteessa synnit pois Kristuksen sovintoveren tähden eli sovittaa syntisen ihmisen itsensä kanssa kasteessa ja lahjoittaa puhdistamaansa sieluun omaa uskon Henkeään lahjaksi ja sinetiksi kuulumisesta uuden liiton jäseneksi. Kristityksi kastettu liitetäään kasteessa Kristuksen ruumiiseen. Ikuisen elämän lahja saadaan Kristittyjen yhdessä kasteessa.

        1. Kor. 12:13

        "Meidät kaikki, olimmepa juutalaisia tai kreikkalaisia, orjia tai vapaita, on kastettu yhdeksi ruumiiksi. Yksi ja sama Henki on yhdistänyt meidät, kaikki me olemme saaneet juoda samaa Henkeä."

        Hellluntailaisten lahkokaste on pelkkää vettä ja ihmisteko. Siinä ei saada yhtään mitään.

        Raamattu varoittaa jälkikäteen ilmestyvistä harhaoppisista uskonlahkoista.


      • Anonyymi

        Harhaoppiset helluntailaiset kuittaa vaikka murhamiehen synnit selvitetyksi pelkällä kädennostolla.

        Ei ihminen omilla hyvilläkään teoilla voi syntejään itse pestä pois. Saatikka sitten murhamies.
        Edes Ananias ei voinut pestä murhamiehen syntejä pois, on ne niin pinttyneitä.

        Murhamiehet piti oikein huutaa Jumalaa paikalle pesemään kasteessa synnit pois.

        Ap. t. 22:16

        Ja nyt, mitä viivyttelet? Nouse, huuda avuksi hänen nimeänsä ja anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi.'


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Harhaoppiset helluntailaiset kuittaa vaikka murhamiehen synnit selvitetyksi pelkällä kädennostolla.

        Ei ihminen omilla hyvilläkään teoilla voi syntejään itse pestä pois. Saatikka sitten murhamies.
        Edes Ananias ei voinut pestä murhamiehen syntejä pois, on ne niin pinttyneitä.

        Murhamiehet piti oikein huutaa Jumalaa paikalle pesemään kasteessa synnit pois.

        Ap. t. 22:16

        Ja nyt, mitä viivyttelet? Nouse, huuda avuksi hänen nimeänsä ja anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi.'

        Lue mitä Saulus Tarsolainen oli , ennen Jeesuksen kohttamistaan. Sitten hänestä tuli Paavali.


    • Anonyymi

      Miksihän sinulla on vain tuo rienaajan henki?

    • Anonyymi

      Olkaa pyhät!
      1.Piet.1:
      13. Vyöttäkää siis mielenne ja olkaa raittiita. Pankaa täysi toivonne siihen armoon, joka teille annetaan Jeesuksen Kristuksen ilmestymisessä.
      14. Olkaa niin kuin kuuliaiset lapset älkääkä mukautuko niiden himojen mukaan, joissa te ennen, tietämättömyytenne aikana, elitte.
      15. Tulkaa sen sijaan kaikessa vaelluksessanne pyhiksi, niin kuin teidän kutsujannekin on pyhä.
      16. Onhan kirjoitettu: "Olkaa pyhät, sillä minä olen pyhä."
      17. Jos te siis Isänänne huudatte avuksi häntä, joka henkilöön katsomatta tuomitsee jokaisen hänen tekojensa mukaan, niin vaeltakaa jumalanpelossa tämä muukalaisuutenne aika.
      18. Tiedättehän, että teitä ei ole lunastettu isiltä perimästänne turhasta vaelluksesta katoavilla aarteilla, hopealla tai kullalla,
      19. vaan Kristuksen, kuin virheettömän ja tahrattoman Karitsan, kalliilla verellä.
      20. Hänet oli kyllä ennalta tunnettu jo ennen maailman perustamista, mutta vasta viimeisinä aikoina hänet on tuotu julki teitä varten.
      21. Hänen kauttaan te uskotte Jumalaan, joka herätti hänet kuolleista ja antoi hänelle kirkkauden, niin että teidän uskonne ja toivonne on Jumalassa.
      22. Puhdistakaa sielunne totuudelle kuuliaisina vilpittömään veljesrakkauteen ja rakastakaa toisianne kestävästi, puhtaasta sydämestä.
      23. Tehän olette uudestisyntyneet, ette katoavasta siemenestä vaan katoamattomasta, Jumalan elävän ja pysyvän sanan kautta.
      24. Sillä
      kaikki liha on kuin ruoho ja kaikki sen loisto kuin ruohon kukka. Ruoho kuihtuu ja kukka varisee,
      25. mutta Herran sana pysyy iäti.
      Tämä on se sana, joka on teille ilosanomana julistettu.

    • Olemme matkalla kohti päämäärää kun hyväksymme Jumalan tarjoaman armon ja vaellamme Evankeliumissa.

      Fil. 3:12
      12. Ei niin, että olisin jo saavuttanut sen tai tullut täydelliseksi, vaan minä riennän sitä kohti, että voittaisin sen omakseni, koskapa Kristus Jeesus on voittanut minut omakseen.
      13. Veljet, minä en katso sitä vielä saavuttaneeni. Yhden minä kuitenkin teen: unohtaen sen, mikä on takana, ja kurottautuen sitä kohti, mikä on edessä,
      14. minä riennän kohti päämäärää saadakseni voittopalkinnon, jonka omistamiseen Jumala on minut kutsunut taivaallisella kutsulla Kristuksessa Jeesuksessa.
      15. Ajatelkaamme siis näin, niin monta kuin meitä on täydellistä. Jos jossakin kohden ajattelette toisin, Jumala kyllä ilmoittaa teille, kuinka asia on.
      16. Kunhan vain, mihin saakka olemme ehtineetkin, vaellamme samaa tietä(4)!
      17. Olkaa minun seuraajiani, veljet, ja tarkatkaa niitä, jotka vaeltavat sen esikuvan mukaan, jonka me olemme teille antaneet.
      18. Sillä monet, joista olen usein teille sanonut ja nyt aivan itkien sanon, vaeltavat Kristuksen ristin vihollisina.
      19. Heidän loppunsa on kadotus. Vatsa on heidän jumalansa ja häpeä heidän kunniansa, ja maallisiin on heidän mielensä.

    • Anonyymi

      23. Jeesus vastasi hänelle: "Jos joku rakastaa minua, hän pitää minun sanani. Minun Isäni rakastaa häntä, ja me tulemme hänen luokseen ja jäämme hänen luokseen asumaan.
      24. Se, joka ei rakasta minua, ei pidä minun sanojani. Mutta sana, jonka te kuulette, ei ole minun vaan Isän, joka on minut lähettänyt.
      25. Tämän minä olen puhunut teille ollessani teidän luonanne.
      26. Mutta Puolustaja, Pyhä Henki, jonka Isä lähettää minun nimessäni, opettaa teille kaiken ja muistuttaa teitä kaikesta, mitä minä olen teille sanonut."

    • Anonyymi

      Vaikka Raamattua kopioisi tänne sivukaupalla, ei se tee helluntailaisista kristittyjä.

      Lahko mikä lahko. Pahat miehet perusti sen Amerikassa 100 v. sitten.

      • Anonyymi

        Jeesuksen opetuslapsia on sanottu lahkoksi. Helluntailaisuus alkoi apostolisena aikana, eikä Amerikassa.

        Apt,24:
        14. Mutta sen minä sinulle tunnustan, että kuljen sitä tietä, jota he sanovat lahkoksi, ja näin palvelen isieni Jumalaa ja uskon kaiken, mitä laissa ja profeetoissa on kirjoitettu.
        15. Minä pidän sen toivon Jumalaan, että on oleva ylösnousemus, jota nämä itsekin odottavat, sekä vanhurskaiden että väärintekijöiden.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesuksen opetuslapsia on sanottu lahkoksi. Helluntailaisuus alkoi apostolisena aikana, eikä Amerikassa.

        Apt,24:
        14. Mutta sen minä sinulle tunnustan, että kuljen sitä tietä, jota he sanovat lahkoksi, ja näin palvelen isieni Jumalaa ja uskon kaiken, mitä laissa ja profeetoissa on kirjoitettu.
        15. Minä pidän sen toivon Jumalaan, että on oleva ylösnousemus, jota nämä itsekin odottavat, sekä vanhurskaiden että väärintekijöiden.

        Jeesuksen opetuslapset ei olleet mitää Amerikkalaisia sodomiamiehiä.

        Raamatun asioilla ja Parhamilaisuudella eli helluntailaisuudella ei ole mitään tekemistä keskenään.

        Parhamilaisuus on Amerikasta tänne 100 v. sitten tullut harhaoppi eli heresia.


    • Anonyymi

      Paavalin mukaan pahojen lopun ajan lahkojen perustamisen motiivi on lihan himojen tyydytys.
      Gal.5:20

    • Anonyymi

      Pietarikaan ei pystynyt kenenkään syntejä helluntaina antamaan anteeksi millään lahkolaisten käyttämällä tekniikalla pelkällä käden nostolla ylös.

      Apt.2
      38 Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin KASTEJeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen.
      39 Teitä tämä lupaus tarkoittaa, teitä ja TEIDÄN LAPSIA, ja myös kaikkia niitä, jotka ovat etäällä -- keitä ikinä Herra, meidän Jumalamme, kutsuu."
      40 Pietari jatkoi vielä puhettaan. Hän vetosi heihin ja kehotti: "Antakaa PELASTAA itsenne, ettette hukkuisi TÄMÄN kieroutuneen sukupolven mukana."

      Kasteella oli kova kiire, koska kyse on syntien anteeksisaamisesta eli pelastuksesta.

      Jeesuksen paluuta odotettin silloin eläneen sukupolven aikana.

      • Anonyymi

        Eikä edes Ananiaalla ollut valtaa antaa murhamies Saulus Tarsolaisen raskaita syntejä.

        Murhamiehen piti oikein huutaa Jumalaa pesemään synnit pois kasteessa.

        Ap. t. 22:16

        Ja nyt, mitä viivyttelet? Nouse, huuda avuksi hänen nimeänsä ja anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi.'
        16 And now why tarriest thou? arise, and be baptized, and wash away thy sins, calling on the name of the Lord.

        Kasteen yhteydessä sanonta nimen lausuminen tai nimen huutaminen/kutsuminen (calling on the name of the Lord) tarkoittaa kutsua tulla paikalle.

        " Kuka voi antaa syntejä anteeksi, paitsi Jumala yksin."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikä edes Ananiaalla ollut valtaa antaa murhamies Saulus Tarsolaisen raskaita syntejä.

        Murhamiehen piti oikein huutaa Jumalaa pesemään synnit pois kasteessa.

        Ap. t. 22:16

        Ja nyt, mitä viivyttelet? Nouse, huuda avuksi hänen nimeänsä ja anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi.'
        16 And now why tarriest thou? arise, and be baptized, and wash away thy sins, calling on the name of the Lord.

        Kasteen yhteydessä sanonta nimen lausuminen tai nimen huutaminen/kutsuminen (calling on the name of the Lord) tarkoittaa kutsua tulla paikalle.

        " Kuka voi antaa syntejä anteeksi, paitsi Jumala yksin."

        Jaak. 2:7

        Eivätkö juuri he herjaa sitä jaloa nimeä, joka on lausuttu teidän ylitsenne?* ["Nimen lausuminen" viittaa kastehetkeen.]


        Minä kirjoitan teille, lapsukaiset, sillä synnit ovat teille anteeksi annetut hänen nimensä tähden.

        I write unto you, little children, because your sins are forgiven you for his name's sake.


    • Anonyymi

      Helluntailaiset ovat hävinneet kaikki keskustelut. Ja alkavat herjaamaan Kristittyjä.

      Parhamilaisuus eli helluntailaisuus on osoittautunut pahaksi harhaopiksi eli heresiaksi.

    • Anonyymi

      Kastetaan kristityksi; ei anneta vauvan nykyisiä ja tulevia syntejä anteeksi.

    • Anonyymi

      > Sekä Johanneksen kasteen että Kristillisen kasteen perusmerkitys on ihan sama:
      Kaste saadaan syntien anteeksisaamiseksi.

      Jeesuksen opettaman kasteen tarkoitus oli tehdä ihmisestä Jeesuksen opetuslapsi. Nykyään taitaa olla aika vähän ihmisiä, jotka olisivat Jeesuksen opetuslapsia. Suuri osa näyttää rakastavan enemmän ihmisoppeja, kuin Jeesusta ja hänen sanoja.

      "Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."
      Mat.28:19-20

      • Anonyymi

        Miten hyvin tuo toteutuukaan nykyisin luterilaisten rippikoululaisten elämässä:
        "Jaak. 2:7
        Eivätkö juuri he herjaa sitä jaloa nimeä, joka on lausuttu teidän ylitsenne?* ["Nimen lausuminen" viittaa kastehetkeen."

        He kiroilevat ja herjaavat Jumalan nimeä ja huorittelevat ym ym.

        Veden avulla ei tehdä opetuslapsia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten hyvin tuo toteutuukaan nykyisin luterilaisten rippikoululaisten elämässä:
        "Jaak. 2:7
        Eivätkö juuri he herjaa sitä jaloa nimeä, joka on lausuttu teidän ylitsenne?* ["Nimen lausuminen" viittaa kastehetkeen."

        He kiroilevat ja herjaavat Jumalan nimeä ja huorittelevat ym ym.

        Veden avulla ei tehdä opetuslapsia.

        Niin, uudestikastajat kirjoitelvat paljon, täälläkin ja herjaavat uskovia. Liityykö sitten fifteenleireihin.
        Kastamalla ja opettamalla tehdään opetuslapsia


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten hyvin tuo toteutuukaan nykyisin luterilaisten rippikoululaisten elämässä:
        "Jaak. 2:7
        Eivätkö juuri he herjaa sitä jaloa nimeä, joka on lausuttu teidän ylitsenne?* ["Nimen lausuminen" viittaa kastehetkeen."

        He kiroilevat ja herjaavat Jumalan nimeä ja huorittelevat ym ym.

        Veden avulla ei tehdä opetuslapsia.

        Ei ole ensimmäinen kerta kun tuo säälittävä pelle puhuu vedestä. Sillä on tapana haukkua Jeesuksen omia


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, uudestikastajat kirjoitelvat paljon, täälläkin ja herjaavat uskovia. Liityykö sitten fifteenleireihin.
        Kastamalla ja opettamalla tehdään opetuslapsia

        Jeesuksen järjestys on ensin kaste ja sitten opetus=Jeesuksen opetuslapsi.

        Kaste Kristukseen on se varma perustus Kristuskallio, jonka päälle rakennettu rakennus kestää.

        Oman uskonratkaisujen varaan rakentaminen on sitä hiekalle rakentamista.=lahkon opetuslapsi.


    • Anonyymi

      Helluntailaisten tähän maailmaan jätetyt kastamattomat pakanalapset ovat ihan samassa asemassa kuin Ambomaan pakanalapset.
      Helluntailaisten kaste on pelkkä vesikaste. Ihmisteko.

      Eihän ne helluntailaiset silloin mitään Kristittyjä ole.

      Kristityt on kasteessa liitetty Kristuksen ruumiiseen pysyvästi.

      1. Kor. 12:13

      Meidät kaikki, olimmepa juutalaisia tai kreikkalaisia, orjia tai vapaita, on kastettu yhdeksi ruumiiksi. Yksi ja sama Henki on yhdistänyt meidät, kaikki me olemme saaneet juoda samaa Henkeä.

      • Anonyymi

        Taasko tuo pelle on juonut kastevettä?

        Ilmankos he ovat kirkkoruumiin kaltaisia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taasko tuo pelle on juonut kastevettä?

        Ilmankos he ovat kirkkoruumiin kaltaisia.

        Taasko tuo pelle puhuu kasteveden juomisesta. Ilmankos on niin sekaisin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taasko tuo pelle on juonut kastevettä?

        Ilmankos he ovat kirkkoruumiin kaltaisia.

        Raamatun sana ei kelpaa uudesti - kastajille.
        siinä se ero kristinuskoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamatun sana ei kelpaa uudesti - kastajille.
        siinä se ero kristinuskoon.

        Room. 5:12

        Yhden ainoan ihmisen teko toi maailmaan synnin ja synnin mukana kuoleman. Näin on kuolema saavuttanut kaikki ihmiset, koska kaikki ovat tehneet syntiä. [1. Moos. 2:17, 1. Moos. 3:6,19; Ps. 51:7]

        Raamatun mukaan Kristittyjen lapsien kasteessa lapsi saa Hengen uskon ja eli Hengen yhteyden Luojaansa.
        Jumala palauttaa kasteessa yhteyden luomaansa ihmiseen, joka perisynnin vuoksi joutui hengellisesti eroon Jumalasta, kuoleman ja kadotuksen tilaan sanoo Raamattu.

        1. Kor. 12:13

        Meidät kaikki, olimmepa juutalaisia tai kreikkalaisia, orjia tai vapaita, on KASTETTU yhdeksi ruumiiksi. Yksi ja sama Henki on yhdistänyt meidät, kaikki me olemme saaneet juoda samaa Henkeä.


        2. Kor. 4:13

        Meillä on sama uskon Henki, josta on kirjoitettu: "Minä uskon, ja siksi puhun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Room. 5:12

        Yhden ainoan ihmisen teko toi maailmaan synnin ja synnin mukana kuoleman. Näin on kuolema saavuttanut kaikki ihmiset, koska kaikki ovat tehneet syntiä. [1. Moos. 2:17, 1. Moos. 3:6,19; Ps. 51:7]

        Raamatun mukaan Kristittyjen lapsien kasteessa lapsi saa Hengen uskon ja eli Hengen yhteyden Luojaansa.
        Jumala palauttaa kasteessa yhteyden luomaansa ihmiseen, joka perisynnin vuoksi joutui hengellisesti eroon Jumalasta, kuoleman ja kadotuksen tilaan sanoo Raamattu.

        1. Kor. 12:13

        Meidät kaikki, olimmepa juutalaisia tai kreikkalaisia, orjia tai vapaita, on KASTETTU yhdeksi ruumiiksi. Yksi ja sama Henki on yhdistänyt meidät, kaikki me olemme saaneet juoda samaa Henkeä.


        2. Kor. 4:13

        Meillä on sama uskon Henki, josta on kirjoitettu: "Minä uskon, ja siksi puhun.

        Totta: "Raamatun mukaan Kristittyjen lapsien kasteessa lapsi saa Hengen uskon ja eli Hengen yhteyden Luojaansa."

        Putin on selvä esimerkki miten hyvin tuo toimii. Kädetkin tekivät ristinmerkkejä oikeaan tahtiin. On sillä vahva uskon henki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta: "Raamatun mukaan Kristittyjen lapsien kasteessa lapsi saa Hengen uskon ja eli Hengen yhteyden Luojaansa."

        Putin on selvä esimerkki miten hyvin tuo toimii. Kädetkin tekivät ristinmerkkejä oikeaan tahtiin. On sillä vahva uskon henki.

        Aika epätoivoinen tuo Putin-kortti tähän kumoamaan Raamatun opetuksia. Mutta niin ateistit tekevät


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aika epätoivoinen tuo Putin-kortti tähän kumoamaan Raamatun opetuksia. Mutta niin ateistit tekevät

        Hitlereistä ja Putinista puhuminen on täydellisen epätoivoisen loppuun palaneen ihmisen puheita. Järki on kadonnut sellaisen ihmisen päästä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hitlereistä ja Putinista puhuminen on täydellisen epätoivoisen loppuun palaneen ihmisen puheita. Järki on kadonnut sellaisen ihmisen päästä.

        Joo Hiler on toinen käytnikortti noille


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aika epätoivoinen tuo Putin-kortti tähän kumoamaan Raamatun opetuksia. Mutta niin ateistit tekevät

        Täh?
        Eikö teidän vesiteorianne toimikkaan käytännössä?
        Putinhan on kastettu ja rokotettu? Onko teidän kortit noin sekaisin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täh?
        Eikö teidän vesiteorianne toimikkaan käytännössä?
        Putinhan on kastettu ja rokotettu? Onko teidän kortit noin sekaisin?

        Täh?
        Onko Jeesuksen käsky vesiteoria? Tuoha on Jumalanpilkkaa

        Kaikki sanaa kuulevat eivät usko joten pitääkö teidän oppinne siitä, että Sana herättää uskon, siis hylätä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täh?
        Onko Jeesuksen käsky vesiteoria? Tuoha on Jumalanpilkkaa

        Kaikki sanaa kuulevat eivät usko joten pitääkö teidän oppinne siitä, että Sana herättää uskon, siis hylätä

        Kai se pitää :D

        Putin ja Hither on uudestikastajien aseet kumota Raamatun Sana.

        Kumma kun eivät vetoa esim Simoniin joka uskoi ja oli kastettu ja harrasti noituutta. Menikö se kaste (ukastajille vesiteoria) sitten pieleen?


    • Anonyymi

      Parhami teki liiton Paholainen kanssa ja perusti uskonlahkon eli Pentecostalismin.

      Sai palkaksi voimakkaita seksikokemuksia. Joutui kiinni, vietiin vankilaan ja sai syytteen sodomiasta.
      Paholainen ei antanut Parhamille niitä turvatakuita.

      • Anonyymi

        Noin sitä vaan on työttömien päivä edennyt pian puoleen eikä kuulu töihin kutsua, miksi ovet ei aukene töihin, onko laiskuus syynä siihen!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noin sitä vaan on työttömien päivä edennyt pian puoleen eikä kuulu töihin kutsua, miksi ovet ei aukene töihin, onko laiskuus syynä siihen!

        Ei vaaria kukaan töihin ota


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei vaaria kukaan töihin ota

        "Kaikki sanaa kuulevat eivät usko joten pitääkö teidän oppinne siitä, että Sana herättää uskon, siis hylätä?

        Etkö todella tiedä Raamatun opetusta? Ei Jumala ketään pelasta väkisin, kuten vauvakasteessa yritetään tehdä? Jumala vaikuttaa uskon vain niiden sydämessä, jotka ottavat sanan vastaan:
        "Kaikille, jotka ottivat hänet vastaan, hän antoi voiman tulla jumalan lapseksi." Joh 8


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Kaikki sanaa kuulevat eivät usko joten pitääkö teidän oppinne siitä, että Sana herättää uskon, siis hylätä?

        Etkö todella tiedä Raamatun opetusta? Ei Jumala ketään pelasta väkisin, kuten vauvakasteessa yritetään tehdä? Jumala vaikuttaa uskon vain niiden sydämessä, jotka ottavat sanan vastaan:
        "Kaikille, jotka ottivat hänet vastaan, hän antoi voiman tulla jumalan lapseksi." Joh 8

        "väkisin",

        eikä edes Iihmisen OMASTA tahdosta, vaan Raamattu sanoo:

        "HÄN armahtaa, kenet HÄN tahtoo, ja paaduttaa KENET tahtoo"
        Room: 9: 18


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Kaikki sanaa kuulevat eivät usko joten pitääkö teidän oppinne siitä, että Sana herättää uskon, siis hylätä?

        Etkö todella tiedä Raamatun opetusta? Ei Jumala ketään pelasta väkisin, kuten vauvakasteessa yritetään tehdä? Jumala vaikuttaa uskon vain niiden sydämessä, jotka ottavat sanan vastaan:
        "Kaikille, jotka ottivat hänet vastaan, hän antoi voiman tulla jumalan lapseksi." Joh 8

        Jumala pelastaa kuulemma uudestikastajien vauvat väkisin. Heiltä ei kysytä haluavatko pelastua
        Kristityillä taas Jumala pelastaa Sanansa kautta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jumala pelastaa kuulemma uudestikastajien vauvat väkisin. Heiltä ei kysytä haluavatko pelastua
        Kristityillä taas Jumala pelastaa Sanansa kautta

        ja kummien jumalattoman papin ja vesitipan avuilla !¨


        ja vanhempoien joilal ei mitäänhajua koko asiasta.

        siinä se on jumalantekotemppunne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ja kummien jumalattoman papin ja vesitipan avuilla !¨


        ja vanhempoien joilal ei mitäänhajua koko asiasta.

        siinä se on jumalantekotemppunne.

        Kumit ja papit ja vesitipat noilla jumalattomilla uudestikastajille vain mielessä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kumit ja papit ja vesitipat noilla jumalattomilla uudestikastajille vain mielessä

        Kääkkä on täysin jumalaton ja Kristusta pilkkaava pelle


    • Anonyymi

      Sodomia ei ole leikin asia. Jumala tuhosi kokonaisia kaupunkeja niiden asioiden takia, edes lapset eivät säästyneet tuholta.
      Parhamin sodomia tarkoittaa homoseksuaalisuuden lisäksi eläimien kanssa parittelua ja lapsiin sekaantumista.
      Paha mies oli.
      Niitä syntejä siirtyy jos menee Parhamin lahkoon kastetun käsien alle tai kättelee sellaista henkilöä.
      Valit. 5:7 Meidän isämme ovat syntiä tehneet; heitä ei enää ole. Me kannamme heidän syntivelkaansa.

      • Anonyymi

        Hindut eivät kättele toisiaan, koska he tietävät, että synnit siirtyy ihmisestä toiseen käsien kautta. Sama pätee Kristinuskossakin.
        1. Tim. 5:22 Älä ole liian kerkeä panemaan käsiäsi kenenkään päälle, äläkä antaudu osalliseksi muiden synteihin. Pidä itsesi puhtaana.

        Parhami kielsi lapsilta Kristillisen kasteen ja vaati vanhempia viemään lapsia syliinsä paijailtavaksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hindut eivät kättele toisiaan, koska he tietävät, että synnit siirtyy ihmisestä toiseen käsien kautta. Sama pätee Kristinuskossakin.
        1. Tim. 5:22 Älä ole liian kerkeä panemaan käsiäsi kenenkään päälle, äläkä antaudu osalliseksi muiden synteihin. Pidä itsesi puhtaana.

        Parhami kielsi lapsilta Kristillisen kasteen ja vaati vanhempia viemään lapsia syliinsä paijailtavaksi.

        Miksihän lut. kirkko ei kunnioita parhamia?


    • Anonyymi

      luterilaisilla vauvakastehuohottajilla vain vauvan kastamatta jättäminen on syntiä.

      kaikki muu menee seulasta läpi!

      että semmonen lahkolaisuus s e on.

      • Anonyymi

        vauva vauva vauva, ei tuo pedo osaa muuta jauhaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        vauva vauva vauva, ei tuo pedo osaa muuta jauhaa

        Vauvakääkällä vain yksi puheenaihe ja sen näkee kaikki

        tuskin edes kaljakellunta auttaa !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vauvakääkällä vain yksi puheenaihe ja sen näkee kaikki

        tuskin edes kaljakellunta auttaa !

        näkeekö pieni lutterpatsaskin sen yhdne aiheen, entäs limoviikuna ikkunaltaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        näkeekö pieni lutterpatsaskin sen yhdne aiheen, entäs limoviikuna ikkunaltaan?

        näkee pieni parham-patsaskin taas olleen kääkän seinällä, hehe


    • Anonyymi

      Kääkkä on liitossa Paholaisen kanssa.
      Herjaamalla Kristittyjen kastetta saa Paholaiselta vastapalveluksia.

      Jaak. 2:7

      Eivätkö juuri he herjaa sitä jaloa nimeä, joka on lausuttu teidän ylitsenne?* ["Nimen lausuminen" viittaa kastehetkeen.]

      Kristittyjen lapsien saaman Pyhän Kasteen herjaajat pilkkaavat Isää, Poikaa ja Pyhää Henkeä.

      Aikaisemmin samanlaista kasteen herjaamista teki helluntailainen nimimerkki "Mohikani27"
      Jumala ei salli itseään pilkata määräänsä enemää.
      Mohikaanin kanootti on kaatunut.

      • Anonyymi

        "Jaak. 2:7
        Eivätkö juuri he herjaa sitä jaloa nimeä, joka on lausuttu teidän ylitsenne?* ["Nimen lausuminen" viittaa kastehetkeen.]"

        Miten hyvin tuo viittaa rippikoululaisiin, jota kiroilevat ja herjaavat Jumalan nimeä heti päästyään ulos kirkosta. Ja kyllähän aikuisetkin tekevät sitä samaa joten tuollainen Jumalan pilkkaaminen kai kuuluu lapsikasteen hedelmään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Jaak. 2:7
        Eivätkö juuri he herjaa sitä jaloa nimeä, joka on lausuttu teidän ylitsenne?* ["Nimen lausuminen" viittaa kastehetkeen.]"

        Miten hyvin tuo viittaa rippikoululaisiin, jota kiroilevat ja herjaavat Jumalan nimeä heti päästyään ulos kirkosta. Ja kyllähän aikuisetkin tekevät sitä samaa joten tuollainen Jumalan pilkkaaminen kai kuuluu lapsikasteen hedelmään.

        ettet vaan nyt kuitenkin ylennä ITSEÄSI, "MINÄ en ole tuollainen", samanlaisiahan ne oli ne fariseuksetkin Jeesuksen aikana : "miksi sinun opetuslapsesi",
        ja sitähän nää lahkot kokoajan tekee ja vertaavat toisia ihmisiä itseensä, ja itseä toisiin ihmisiin, kun kenenkään pidä katsoa IHMISIIN, vaan:

        "katse luotuina USKON ALKAJAAN, Jeesukseen Kristukseen"

        "Jos MINÄ tahdon, että HÄN jää tänne siihen asti, kunnes minä tulen: Mitä se SINUUN
        koskee ? Seuraa SINÄ minua" Joh: 21: 22

        "Hän" on siis joku, joka ei elä niinkuin tuo uskova IHMINEN tahtoo,
        Jeesus kysyy TÄNÄÄNKIN: "Mitä se sinuun koskee ?" Joh: 21: 22


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Jaak. 2:7
        Eivätkö juuri he herjaa sitä jaloa nimeä, joka on lausuttu teidän ylitsenne?* ["Nimen lausuminen" viittaa kastehetkeen.]"

        Miten hyvin tuo viittaa rippikoululaisiin, jota kiroilevat ja herjaavat Jumalan nimeä heti päästyään ulos kirkosta. Ja kyllähän aikuisetkin tekevät sitä samaa joten tuollainen Jumalan pilkkaaminen kai kuuluu lapsikasteen hedelmään.

        Fifteenleiriläioset tekevät samaa
        Uudestikasteen hedelmää siis


      • Anonyymi

        "Jumala ei salli itseään pilkata määräänsä enemää.
        Mohikaanin kanootti on kaatunut"

        Siksiköhän Askolakin on nyt henkitoreissaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Jumala ei salli itseään pilkata määräänsä enemää.
        Mohikaanin kanootti on kaatunut"

        Siksiköhän Askolakin on nyt henkitoreissaan?

        niin luulen !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        niin luulen !

        Mohikaani pilkkasi Kristittyjen kastetta ja potkaisi pian tyhjää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mohikaani pilkkasi Kristittyjen kastetta ja potkaisi pian tyhjää.

        voi lapsiraukkoja vaikak ei lapsia pidä väheksyä, he ovat sentään vilpittömästä ymmärtämättömiä toisin kuin nämä vauvakastehoperot jotka ovat tietensä kaikkea venkulaa täynnä !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        voi lapsiraukkoja vaikak ei lapsia pidä väheksyä, he ovat sentään vilpittömästä ymmärtämättömiä toisin kuin nämä vauvakastehoperot jotka ovat tietensä kaikkea venkulaa täynnä !

        Voi rukkaparkakääkkä kun taas vauvat mielessä'
        Varisinaienn uudestikastehopero!!!


    • Anonyymi

      Helluntailiikkeen perustaja Chares Fox Parham vietiin vankilaan ja sai syytteen sodomiasta.

      Sodomia tarkoittaa homoseksuaalisuuden lisäksi eläinten kanssa paritelua ja lapsiin sekaantumista.

      Charles Fox Parham was the father of Pentecostalism.

      Meidän isämme ovat syntiä tehneet; heitä ei enää ole. Me kannamme heidän syntivelkaansa.

      Meidän isämme ovat syntiä tehneet, ja ei enään ole käsissä; ja meidän pitää heidän pahoja tekojansa nautitseman.

      Our fathers have sinned, and are not; and we have borne their iniquities.

    • Anonyymi

      Miten syntyy kotkaksi ja haavat kasvaa?

    • Anonyymi

      Jumalan käskyjen laiminlyönti ja niskurointi oli viedä Mooseksen hengen, koska hän viivytteli poikansa ympärileikkauksen kanssa. (nyk.kaste lapselle, uuden liiton sinetti)

      Vaimo Sippora oli viisaampi siinä perheessä ja hoiti asian kuntoon.

      24 Ja matkan varrella yöpaikassa tapahtui, että Herra kävi hänen kimppuunsa ja tahtoi surmata hänet.
      25 Silloin Sippora otti terävän kiven ja leikkasi pois poikansa esinahan, kosketti sillä Moosesta alhaalta ja sanoi: "Sinä olet minun veriylkäni".
      26 Niin hän jätti hänet rauhaan. Silloin Sippora sanoi: "Veriylkä ympärileikkauksen kautta".

      Kristittyjen kastetta kutsutaankin Kristuksen ympärileikkaukseksi ja uudestisyntymisen pesoksi. Peso=Kaste.

      • Anonyymi

        no nyt alkaa selitykset muistuttaa pohjan akan tarinoita !

        uudenliiton uudestisyntyneen kasteella ei ole yhtään mitään tekemistä vanhan liiton Jumalan kansaan liittymisrituaaleissa.
        ja kaikista vähiten suomalaisten pakanoiden ollessa kyseessä, voi herraisä tuota sokeutta !

        eikö siellä lutterin kirkossa ole todella ketään jolal olis edes hiukan jotain hengekllistä ymmärrystä tarjota foorumilla !!


      • Anonyymi

        Kyllä, uudestisyntymisen peso on eli kaste on Kristusken ympärileikkaus

        Parhamissa kielletään tuo ja tuo räkätimäkätikääkkä osoittaa ettei sillä ole mitään ymmärrystä asiasta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä, uudestisyntymisen peso on eli kaste on Kristusken ympärileikkaus

        Parhamissa kielletään tuo ja tuo räkätimäkätikääkkä osoittaa ettei sillä ole mitään ymmärrystä asiasta

        Ei se ole uudestisyntynyt uskova, sen näkee jokainen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä, uudestisyntymisen peso on eli kaste on Kristusken ympärileikkaus

        Parhamissa kielletään tuo ja tuo räkätimäkätikääkkä osoittaa ettei sillä ole mitään ymmärrystä asiasta

        Oh hoh: "Kyllä, uudestisyntymisen peso on eli kaste on Kristusken ympärileikkaus"???

        Onko pappi kädetön:
        Kol 2."Häneen teidät on yhdistänyt ympärileikkaus, jota ei ole ihmiskäsin tehty, Kristuksen ympärileikkaus, jossa syntinen luonto riisutaan pois."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oh hoh: "Kyllä, uudestisyntymisen peso on eli kaste on Kristusken ympärileikkaus"???

        Onko pappi kädetön:
        Kol 2."Häneen teidät on yhdistänyt ympärileikkaus, jota ei ole ihmiskäsin tehty, Kristuksen ympärileikkaus, jossa syntinen luonto riisutaan pois."

        niin, kun helluntailaisetkin antais kunnian JUMALALLE ,
        > KRISTUKSEN ympärileikkauksella, ei siis, OMALLA ratkaisulla, vaan Jumalan joka oli
        Jeesuksessa.

        "Sillä JUMALA oli KRISTUKSESSA ja sovitti maailman itsensä kanssa"
        2 Kor: 5:19

        "Kristuksen ympärileikkauksella", siinä ei ole ihmisen omaa tekoa pisaraakaan.

        "Sillä niin JUMALA rakasti maailmaa, että ANTOI oman Poikansa, että jokainen joka
        HÄNEEN uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä"
        "Häneen" , siis vain ja ainoastaan HÄNEEN, ei omaa itseen"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oh hoh: "Kyllä, uudestisyntymisen peso on eli kaste on Kristusken ympärileikkaus"???

        Onko pappi kädetön:
        Kol 2."Häneen teidät on yhdistänyt ympärileikkaus, jota ei ole ihmiskäsin tehty, Kristuksen ympärileikkaus, jossa syntinen luonto riisutaan pois."

        Hahahaha "Onko pappi kädetön"???

        Ei pappi uudestisynnytä vaan Jumala!

        Uudestikastajat luulevat että ihminen uudestisynnyttää. He kai luulevvat myös että ihminen antaa synnit anteeksi ilman Jumalaa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        niin, kun helluntailaisetkin antais kunnian JUMALALLE ,
        > KRISTUKSEN ympärileikkauksella, ei siis, OMALLA ratkaisulla, vaan Jumalan joka oli
        Jeesuksessa.

        "Sillä JUMALA oli KRISTUKSESSA ja sovitti maailman itsensä kanssa"
        2 Kor: 5:19

        "Kristuksen ympärileikkauksella", siinä ei ole ihmisen omaa tekoa pisaraakaan.

        "Sillä niin JUMALA rakasti maailmaa, että ANTOI oman Poikansa, että jokainen joka
        HÄNEEN uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä"
        "Häneen" , siis vain ja ainoastaan HÄNEEN, ei omaa itseen"

        Harhaoppisten parhamilaisten usko on riivaajien aikaansaamaa uskoa. Kaatohenki vie ihmisen selälleen ja silloin se paholainen käy laittamassa otsaan merkkinsä pedon luvun, kun ihmisen järki on huroshengellä lamautettu. Voi laittaa samalla sen mikrosirunkin pakaralihakseen.

        Ap. t. 16:17 Tyttö lähti Paavalin ja meidän muiden perään ja huusi: "Nämä miehet ovat Korkeimman Jumalan palvelijoita ja osoittavat teille pelastuksen tien!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Harhaoppisten parhamilaisten usko on riivaajien aikaansaamaa uskoa. Kaatohenki vie ihmisen selälleen ja silloin se paholainen käy laittamassa otsaan merkkinsä pedon luvun, kun ihmisen järki on huroshengellä lamautettu. Voi laittaa samalla sen mikrosirunkin pakaralihakseen.

        Ap. t. 16:17 Tyttö lähti Paavalin ja meidän muiden perään ja huusi: "Nämä miehet ovat Korkeimman Jumalan palvelijoita ja osoittavat teille pelastuksen tien!

        Siksikö uudestikastajat huutaa niin lujaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Harhaoppisten parhamilaisten usko on riivaajien aikaansaamaa uskoa. Kaatohenki vie ihmisen selälleen ja silloin se paholainen käy laittamassa otsaan merkkinsä pedon luvun, kun ihmisen järki on huroshengellä lamautettu. Voi laittaa samalla sen mikrosirunkin pakaralihakseen.

        Ap. t. 16:17 Tyttö lähti Paavalin ja meidän muiden perään ja huusi: "Nämä miehet ovat Korkeimman Jumalan palvelijoita ja osoittavat teille pelastuksen tien!

        uudestikastajat todellakin uskoo, opettaa, että uudestisyntyminen on ihmisen oma ratkaisu, ja oma teko, ihmistekoja voidaan tehdä, ja eksyä lahkoihin, joissa koko pelastus on ihmisen oma teko, tosin Jeesus sanoo raamatussa:

        "Se on JUMALAN teko, että te uskotte häneen , joka minut on lähettänyt"
        Gal: 3: 27

        "katse kiinnitettyinä uskon ALKAJAAN Jeesukseen Kristukseen"

        Raamattu sanoo "ALKAJAAN Jeesukseen, ei siis Raamatun mukaan ole ihminen itse.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        uudestikastajat todellakin uskoo, opettaa, että uudestisyntyminen on ihmisen oma ratkaisu, ja oma teko, ihmistekoja voidaan tehdä, ja eksyä lahkoihin, joissa koko pelastus on ihmisen oma teko, tosin Jeesus sanoo raamatussa:

        "Se on JUMALAN teko, että te uskotte häneen , joka minut on lähettänyt"
        Gal: 3: 27

        "katse kiinnitettyinä uskon ALKAJAAN Jeesukseen Kristukseen"

        Raamattu sanoo "ALKAJAAN Jeesukseen, ei siis Raamatun mukaan ole ihminen itse.

        ja yhä vaan siellä lainataan Jumalantekoa ihan vikapaikkaan !!

        ettekö koskaan opi mitään Raamatusta oikein häh, oletteko kaikki jotain koulupudokkaita jotka ei osaa muuta kuin papukaijata isien harhoja häh!!

        ratkaisusta et tyypilliseen tapaan tajua mitään, mikä on sokeuden syy se on ihme, ainut tosin kirkossa tapahtuvainen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ja yhä vaan siellä lainataan Jumalantekoa ihan vikapaikkaan !!

        ettekö koskaan opi mitään Raamatusta oikein häh, oletteko kaikki jotain koulupudokkaita jotka ei osaa muuta kuin papukaijata isien harhoja häh!!

        ratkaisusta et tyypilliseen tapaan tajua mitään, mikä on sokeuden syy se on ihme, ainut tosin kirkossa tapahtuvainen.

        Raaatussa uudestisyntyminen on Jumalan teko, mutta sinulle se voi olla oma ponnistus

        Sen verran tajuat, mutta kannattaa oikein pinnisstellä niin syntyy uudestaan monta kertaa

        Voi tuota helluntailaisten sokeutta!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ja yhä vaan siellä lainataan Jumalantekoa ihan vikapaikkaan !!

        ettekö koskaan opi mitään Raamatusta oikein häh, oletteko kaikki jotain koulupudokkaita jotka ei osaa muuta kuin papukaijata isien harhoja häh!!

        ratkaisusta et tyypilliseen tapaan tajua mitään, mikä on sokeuden syy se on ihme, ainut tosin kirkossa tapahtuvainen.

        usko ei ole ihmisen OMA teko, siis AITO usko on aina Jumalan synnyttämä usko. Ja piste.


    • Anonyymi

      Se on paholaisen sodomian henki joka viskoo parhaimilaisia selälleen lattialle.

      Se on hyvä tilaisuus vihamiehen painaa se peden merkki ja tunnusluku ihmisen otsaan kun ihminen on kiihotettu hurmostilaan ja taju on kankaalla.

      Lahkoreissun jälkeen kannattaa illalla peilin edessä tutkia otsaansa vaikka uv-lampulla on siinä näkyvissä luku 666.

    • Anonyymi

      sakastissa nukutaan, ei ole kiire töihin,...

      siellä ollaan vapaamatkustajia nääs ja kohta se onkin kesäloma jälleen!

      • Anonyymi

        Kellarissa ei ole kiire töihin vaan vaarikin tulee tänne heti aamutuimaan

        Kukapa siä töihin ottaiskaan


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      241
      3744
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      27
      2274
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2111
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      2005
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      92
      1685
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1391
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1291
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1287
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1218
    Aihe