Ostan 4x4 pakun n250-350tkm ajetun TOIMINTAVARMIN?

Anonyymi

Minkä ostan? toyota hiaceen olen eniten vakuuttunut ja muita ei taida olla edes likelle yhtä pelaavaa? Ajot on alle 10tkm vuodessa joten kaikkein tärkein on toiminta varmuus aina. Pitää kysyä kun joskus on tullut eteen asia ja onkin ollut parempia vaihto ehto. Ei voi tietää kaikkia. Transportterit on pannassa ja syyn voitte arvat. Auto ei saa olla liian suuri kuten on jotku linja auton kokoiset sprintterit. Hiace on ykkönen ilmeisesti. Ajominaisuudet on hyvät hiacessa sen verran olen ajanut 4x4 liukkaalla.

7

808

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Noilla kilsoilla se toimintavarmin on yksilökysymys, eli haastavaa löytää autoa jossa ei olisi mahdollisesti kalliitakin korjauksia tulossa.

      Mutta ilmeisesti tuo Hiace on yksi varsin hyvä vaihtoehto ja eihän niitä neliveto-pakuja niin montaa vaihtoehtoa taida olla edes satavilla.

      Transportterista paha mennä sanomaan, sillä siitä (-kin) on valituskommenteja, mutta siltikin se aina vain on ollut ja on edelleen vähän kaikkialla ammattikäytössä mm.poliiseista ambulanseihin, eli jos se olisi todella kelvoton, niin olettaisi markkinnaosuuksien olevan vaatimatomammat.

      Nähdäkseni Volkkareissa on ollut ainakin hyvä tuo neliveto.

      Ilmeisesti liikut olosuheissa joissa tuo neliveto on tarpeen.

      ps. Itsellä Euro 6-luokan paku harkinnassa, Transportterin kokoluokassa, mutta nelivedon sijaan kiinnostaisi automaattilaatikko, mutta se onkin sitten se arka-riskipaikka ja varsinkin käytetyissä, joista tarjontaa hyvin vähän.

      • Anonyymi

        Transporterista on jo hieman kokemuksia töiden kautta,etuvetoisista ja en semmoista itselle osta vaikka niitä on kyllä hyvin tarjolla. Tosiaan 4x4 tarve on välttämätön ei toki joka päivä mutta voin samalla myydä tuon 4x4 henkilöauton pois ja ajella yksillä kuluilla ajoni. Rouvalle jää vielä pienehkö uusi/dehko hyvän kelin auto. Automaatti hiace olisikin loistava mutta eipä niitä ole. Ruotsin puolelta taidan hakuni tehdä hiacelle. Transporttereissa kulutus on pienempi mutta maksattaa todennäköisesti erotuksen tekniikan kautta takaisin. Ilmastointi ja cruise on vaatimuksena awd hiaceen ja taas on valinnana varaa vähemmän. Euro merkinnät päästöissä lisää vanhemmiten vain ylläpidon kautta kuluja ja niistä pidättäydyn niin pitkää kuin mahdollista. Nämä sähkö pakut pikkuhiljaa lisääntyy mutta 4x4 mallit lienee pitkään poissa markkinoilta ja todella lyhyet ajomatkat pikkuakuilla. Akkujakin niitä parempia tulee jos tulee vasta n10v päästä. Kesänpäälle ruotsin nato hiace.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Transporterista on jo hieman kokemuksia töiden kautta,etuvetoisista ja en semmoista itselle osta vaikka niitä on kyllä hyvin tarjolla. Tosiaan 4x4 tarve on välttämätön ei toki joka päivä mutta voin samalla myydä tuon 4x4 henkilöauton pois ja ajella yksillä kuluilla ajoni. Rouvalle jää vielä pienehkö uusi/dehko hyvän kelin auto. Automaatti hiace olisikin loistava mutta eipä niitä ole. Ruotsin puolelta taidan hakuni tehdä hiacelle. Transporttereissa kulutus on pienempi mutta maksattaa todennäköisesti erotuksen tekniikan kautta takaisin. Ilmastointi ja cruise on vaatimuksena awd hiaceen ja taas on valinnana varaa vähemmän. Euro merkinnät päästöissä lisää vanhemmiten vain ylläpidon kautta kuluja ja niistä pidättäydyn niin pitkää kuin mahdollista. Nämä sähkö pakut pikkuhiljaa lisääntyy mutta 4x4 mallit lienee pitkään poissa markkinoilta ja todella lyhyet ajomatkat pikkuakuilla. Akkujakin niitä parempia tulee jos tulee vasta n10v päästä. Kesänpäälle ruotsin nato hiace.

        Mikä niissä Transporttereissa on ollut ongelmallista ja millä koneversioilla? Tuo kun on ollut yhtenä listalla, ei toki ainoa, joskaan sitä ei oikein uskaltaisi kaksoisksytkin "automaatilla" ostaa ja vielä vähempi käytettynä.

        Mutta eikös Mersun 4Maticit ole olleet ihan ehtaa rautaa, mutta riskeeraavat olla hinnoissaan.

        Haastava homma käytetyn osto ja varsinkin pakun, kun tulevat liki 100%:sti ammattikaytöstä. Vaikea tietää miten niitä on käytetty ja huollettu ja huolna, että tulee jokin kallis tekninen murhe vastaan.

        Itselleni sähköauto on yksi vihonviimeinen vaihtoehto, mutta valitettavasti niihin on politiikka ajan kanssa pakottamassa, ellei sitä ennen saada jokin ekologisesti ja kustannuksiltaan toimiva synteettinen polttoaine markkinoille.

        ps. Geopoliittinnen ja hyvin riskialtis tilanne huomioiden pitäisi kait hommata jokin 4x4 paku maastovärillä (tumman vihreä tai tumman harmaa) ja varustaa siitä jokin 'survival' versio ...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä niissä Transporttereissa on ollut ongelmallista ja millä koneversioilla? Tuo kun on ollut yhtenä listalla, ei toki ainoa, joskaan sitä ei oikein uskaltaisi kaksoisksytkin "automaatilla" ostaa ja vielä vähempi käytettynä.

        Mutta eikös Mersun 4Maticit ole olleet ihan ehtaa rautaa, mutta riskeeraavat olla hinnoissaan.

        Haastava homma käytetyn osto ja varsinkin pakun, kun tulevat liki 100%:sti ammattikaytöstä. Vaikea tietää miten niitä on käytetty ja huollettu ja huolna, että tulee jokin kallis tekninen murhe vastaan.

        Itselleni sähköauto on yksi vihonviimeinen vaihtoehto, mutta valitettavasti niihin on politiikka ajan kanssa pakottamassa, ellei sitä ennen saada jokin ekologisesti ja kustannuksiltaan toimiva synteettinen polttoaine markkinoille.

        ps. Geopoliittinnen ja hyvin riskialtis tilanne huomioiden pitäisi kait hommata jokin 4x4 paku maastovärillä (tumman vihreä tai tumman harmaa) ja varustaa siitä jokin 'survival' versio ...

        Mikä mersu voisi olla toimiva? mitään vitoa en ota ilmaiseksikaan. Toisekseen ruostuu se toyotakin mutta vito on muine vikoineen "ei ikinä ei" tapaus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä mersu voisi olla toimiva? mitään vitoa en ota ilmaiseksikaan. Toisekseen ruostuu se toyotakin mutta vito on muine vikoineen "ei ikinä ei" tapaus.

        Ovatko kaikki Vitot koneesta ja vuosimallista riippumatta pelkkiä ongelmapesiä ja jos, niin miksi, millä perusteella? Miksi niitä siltikin on pilvin pimein aina ja edelleen eri alojen ammattikäytössä?

        Usein syntyy mieluva, että ihmiset regoivat tunteella ja leimaavat milloin minkäkin vermeen pelkäksi ongelmaksi, kaikkia merkkejä moititaan. Vierastan ääriasenteita ja reaktioita. Osa ongelmista on käyttäjistä johtuvaa. Tietty jokainen valitsee kulkineensa omilla kriteeeillään.

        ps. Pari-kolme viikkoa sitten juttelin yhden katsastajan kanssa ja alustavasti kyselin mitä muutoksia pakuun voisi tehdä laillisesti ja huoletta. Kerroin harkitsevani sellaista ainoaksi privaatti- ja vapaa-ajan autoksi ja reissussa teltankin korvikkeeksi.

        Kysyi josko olisin harkinnut henkilöpakua / "bussipakua" ja manitsi omistavansa Viton (jokin Euro 6:sta vanhempi) , josta aina tarpeen mukaan viskaa penkit pois jos tarvitsee tilaa harrastuksille, pitkässä reissussa nukkuu siinä satunnaisesti tai tavaran kuljetukseen. Ilmeisestikin tuolla autot hyvin tuntevalla katsastajalla on Vitonsa riittävän hyvin toiminut ja jo ostaessaan tiennyt mitä on ostamassa, sillä muutoinhan ei sitä olisi edes ostanut tai sitten olisi laittanut sen vaihtoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ovatko kaikki Vitot koneesta ja vuosimallista riippumatta pelkkiä ongelmapesiä ja jos, niin miksi, millä perusteella? Miksi niitä siltikin on pilvin pimein aina ja edelleen eri alojen ammattikäytössä?

        Usein syntyy mieluva, että ihmiset regoivat tunteella ja leimaavat milloin minkäkin vermeen pelkäksi ongelmaksi, kaikkia merkkejä moititaan. Vierastan ääriasenteita ja reaktioita. Osa ongelmista on käyttäjistä johtuvaa. Tietty jokainen valitsee kulkineensa omilla kriteeeillään.

        ps. Pari-kolme viikkoa sitten juttelin yhden katsastajan kanssa ja alustavasti kyselin mitä muutoksia pakuun voisi tehdä laillisesti ja huoletta. Kerroin harkitsevani sellaista ainoaksi privaatti- ja vapaa-ajan autoksi ja reissussa teltankin korvikkeeksi.

        Kysyi josko olisin harkinnut henkilöpakua / "bussipakua" ja manitsi omistavansa Viton (jokin Euro 6:sta vanhempi) , josta aina tarpeen mukaan viskaa penkit pois jos tarvitsee tilaa harrastuksille, pitkässä reissussa nukkuu siinä satunnaisesti tai tavaran kuljetukseen. Ilmeisestikin tuolla autot hyvin tuntevalla katsastajalla on Vitonsa riittävän hyvin toiminut ja jo ostaessaan tiennyt mitä on ostamassa, sillä muutoinhan ei sitä olisi edes ostanut tai sitten olisi laittanut sen vaihtoon.

        Mikähän 4x4 vito on kestävä?


    • Anonyymi

      Yhdessä "rakenteluohjelmassa" oli juttu tuollaisesta korotetusta 4x4 J5:sta. Ostivat sen 2500 eurolla ja laittoivat siihen kiinni noin 12 000e tehdnesiitä toimivan campervanin keittiöinen ej asuihkuinenekin.

      Siitä oli kulahtanut kansipahvi, joka vei kaksi vuorokautta duunia, itse osa 80e.

      Mutta eivät nuo vanhojen 4x4 pakujen hommaamiset ole "köyhien" juttuja, sillä hankintahinta ei välttämättä kerro paljoa siitä paljonko siihen lopulta uppoaa fyrkkaa, loputtomista työtunneista puhumattakaan. Maillista riippuen osienkin saanti voi olla haasteellista.

      Se on kuin vanhan talon remppaaminen, aina tuppaa tulemaan erilaisia yllätyksiä.

      "Peugeot J5 4x4 Dangel LH Drive testing the water"

      - https://forum.retro-rides.org/thread/201197/peugeot-dangel-drive-testing-water

      "10 Best 4×4 Vans Of All Time: Off-Road Van Adventures Await!"

      - https://autowise.com/10-best-4x4-vans-of-all-time/

      ;-)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Minkähän takia ns. persuille ei tunnu työ maistuvan?

      Vaikuttavat olevan joutoväkeä syystä tai toisesta  – työttömiä tai työeläkeloisia. Muiden rahoilla pötköttelevää väkeä,
      Maailman menoa
      67
      2493
    2. Suomen veroaste 5 %-yks liian matala

      Palauttamalla kokonaisveroaste 1990-luvun tasolle saadaan hyvinvointivaltion palvelut rahoitettua ilman velan ottoa.
      Maailman menoa
      105
      2157
    3. Olit ihan

      Kiihkona silloin. Sen näki ja lähes tunsi. Ei tainnut olla kaukana et olisit vetänyt lähellesi jos siihen olisi hetki tu
      Ikävä
      24
      2137
    4. Kolme neljästä suomalaisesta kannattaa miljonääriveroa

      Kertoo vasemmistoliiton teettämä kysely. Veron ulkopuolelle jätettäisiin asunto. "Puolet vastaajista oli sitä mieltä, e
      Maailman menoa
      97
      2097
    5. Kyllä on Vasemmistoliitosta Koskelan johdolla tullut todellinen ääripuolue

      se on niin tulipunainen kuin olla voi, ja selvästi haluaa jatkuvasti eripuraa, ja repiä kansaa kahtia. Siinä on jo vuod
      Maailman menoa
      8
      2036
    6. MTV: Harvinainen haastattelu! Vappu Pimiä kommentoi vihdoinkin uutta TTK-juontajaa

      TTK-juontajaspekuloinnit käyvät edelleen kuumana. Kenet sinä haluaisit uudeksi TTK-juontajaksi? Kommentoi alle! Lue,
      Suomalaiset julkkikset
      14
      1885
    7. Evoluutioon ja alkuräjähdykseen uskominen vaatii todella vahvaa uskoa

      Että tyhjästä syntyi ja kehittyi kaikki se mitä näemme ympärillämme.
      Luterilaisuus
      584
      1836
    8. Trump huonommassa kunnossa kuin Usasta virallisesti sanotaan?

      "Terveys on vakaa mutta ei normaali".Uskallan melkein sanoa,että Trumpin terveydentilaa kaunistellaan.Myös se että se nu
      Maailman menoa
      107
      1793
    9. Yleveron tuotto siirrettävä S-ryhmälle

      Yleisradio on mukana kansanmurhassa. Tuollaista ei voi tukea verovaroin. S-ryhmä on ainoa selkärankainen iso toimija S
      Maailman menoa
      17
      1657
    10. Kemet lomautukset

      Onkohan tuo oikein lain mukaista toimintaa jatkaa jo lomautettuina olevien uudelleen lomautusta yhdenvertaisuuden ja tas
      Suomussalmi
      41
      1433
    Aihe