Minkä ostan? toyota hiaceen olen eniten vakuuttunut ja muita ei taida olla edes likelle yhtä pelaavaa? Ajot on alle 10tkm vuodessa joten kaikkein tärkein on toiminta varmuus aina. Pitää kysyä kun joskus on tullut eteen asia ja onkin ollut parempia vaihto ehto. Ei voi tietää kaikkia. Transportterit on pannassa ja syyn voitte arvat. Auto ei saa olla liian suuri kuten on jotku linja auton kokoiset sprintterit. Hiace on ykkönen ilmeisesti. Ajominaisuudet on hyvät hiacessa sen verran olen ajanut 4x4 liukkaalla.
Ostan 4x4 pakun n250-350tkm ajetun TOIMINTAVARMIN?
6
164
Vastaukset
- Anonyymi
Noilla kilsoilla se toimintavarmin on yksilökysymys, eli haastavaa löytää autoa jossa ei olisi mahdollisesti kalliitakin korjauksia tulossa.
Mutta ilmeisesti tuo Hiace on yksi varsin hyvä vaihtoehto ja eihän niitä neliveto-pakuja niin montaa vaihtoehtoa taida olla edes satavilla.
Transportterista paha mennä sanomaan, sillä siitä (-kin) on valituskommenteja, mutta siltikin se aina vain on ollut ja on edelleen vähän kaikkialla ammattikäytössä mm.poliiseista ambulanseihin, eli jos se olisi todella kelvoton, niin olettaisi markkinnaosuuksien olevan vaatimatomammat.
Nähdäkseni Volkkareissa on ollut ainakin hyvä tuo neliveto.
Ilmeisesti liikut olosuheissa joissa tuo neliveto on tarpeen.
ps. Itsellä Euro 6-luokan paku harkinnassa, Transportterin kokoluokassa, mutta nelivedon sijaan kiinnostaisi automaattilaatikko, mutta se onkin sitten se arka-riskipaikka ja varsinkin käytetyissä, joista tarjontaa hyvin vähän.- Anonyymi
Transporterista on jo hieman kokemuksia töiden kautta,etuvetoisista ja en semmoista itselle osta vaikka niitä on kyllä hyvin tarjolla. Tosiaan 4x4 tarve on välttämätön ei toki joka päivä mutta voin samalla myydä tuon 4x4 henkilöauton pois ja ajella yksillä kuluilla ajoni. Rouvalle jää vielä pienehkö uusi/dehko hyvän kelin auto. Automaatti hiace olisikin loistava mutta eipä niitä ole. Ruotsin puolelta taidan hakuni tehdä hiacelle. Transporttereissa kulutus on pienempi mutta maksattaa todennäköisesti erotuksen tekniikan kautta takaisin. Ilmastointi ja cruise on vaatimuksena awd hiaceen ja taas on valinnana varaa vähemmän. Euro merkinnät päästöissä lisää vanhemmiten vain ylläpidon kautta kuluja ja niistä pidättäydyn niin pitkää kuin mahdollista. Nämä sähkö pakut pikkuhiljaa lisääntyy mutta 4x4 mallit lienee pitkään poissa markkinoilta ja todella lyhyet ajomatkat pikkuakuilla. Akkujakin niitä parempia tulee jos tulee vasta n10v päästä. Kesänpäälle ruotsin nato hiace.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Transporterista on jo hieman kokemuksia töiden kautta,etuvetoisista ja en semmoista itselle osta vaikka niitä on kyllä hyvin tarjolla. Tosiaan 4x4 tarve on välttämätön ei toki joka päivä mutta voin samalla myydä tuon 4x4 henkilöauton pois ja ajella yksillä kuluilla ajoni. Rouvalle jää vielä pienehkö uusi/dehko hyvän kelin auto. Automaatti hiace olisikin loistava mutta eipä niitä ole. Ruotsin puolelta taidan hakuni tehdä hiacelle. Transporttereissa kulutus on pienempi mutta maksattaa todennäköisesti erotuksen tekniikan kautta takaisin. Ilmastointi ja cruise on vaatimuksena awd hiaceen ja taas on valinnana varaa vähemmän. Euro merkinnät päästöissä lisää vanhemmiten vain ylläpidon kautta kuluja ja niistä pidättäydyn niin pitkää kuin mahdollista. Nämä sähkö pakut pikkuhiljaa lisääntyy mutta 4x4 mallit lienee pitkään poissa markkinoilta ja todella lyhyet ajomatkat pikkuakuilla. Akkujakin niitä parempia tulee jos tulee vasta n10v päästä. Kesänpäälle ruotsin nato hiace.
Mikä niissä Transporttereissa on ollut ongelmallista ja millä koneversioilla? Tuo kun on ollut yhtenä listalla, ei toki ainoa, joskaan sitä ei oikein uskaltaisi kaksoisksytkin "automaatilla" ostaa ja vielä vähempi käytettynä.
Mutta eikös Mersun 4Maticit ole olleet ihan ehtaa rautaa, mutta riskeeraavat olla hinnoissaan.
Haastava homma käytetyn osto ja varsinkin pakun, kun tulevat liki 100%:sti ammattikaytöstä. Vaikea tietää miten niitä on käytetty ja huollettu ja huolna, että tulee jokin kallis tekninen murhe vastaan.
Itselleni sähköauto on yksi vihonviimeinen vaihtoehto, mutta valitettavasti niihin on politiikka ajan kanssa pakottamassa, ellei sitä ennen saada jokin ekologisesti ja kustannuksiltaan toimiva synteettinen polttoaine markkinoille.
ps. Geopoliittinnen ja hyvin riskialtis tilanne huomioiden pitäisi kait hommata jokin 4x4 paku maastovärillä (tumman vihreä tai tumman harmaa) ja varustaa siitä jokin 'survival' versio ... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikä niissä Transporttereissa on ollut ongelmallista ja millä koneversioilla? Tuo kun on ollut yhtenä listalla, ei toki ainoa, joskaan sitä ei oikein uskaltaisi kaksoisksytkin "automaatilla" ostaa ja vielä vähempi käytettynä.
Mutta eikös Mersun 4Maticit ole olleet ihan ehtaa rautaa, mutta riskeeraavat olla hinnoissaan.
Haastava homma käytetyn osto ja varsinkin pakun, kun tulevat liki 100%:sti ammattikaytöstä. Vaikea tietää miten niitä on käytetty ja huollettu ja huolna, että tulee jokin kallis tekninen murhe vastaan.
Itselleni sähköauto on yksi vihonviimeinen vaihtoehto, mutta valitettavasti niihin on politiikka ajan kanssa pakottamassa, ellei sitä ennen saada jokin ekologisesti ja kustannuksiltaan toimiva synteettinen polttoaine markkinoille.
ps. Geopoliittinnen ja hyvin riskialtis tilanne huomioiden pitäisi kait hommata jokin 4x4 paku maastovärillä (tumman vihreä tai tumman harmaa) ja varustaa siitä jokin 'survival' versio ...Mikä mersu voisi olla toimiva? mitään vitoa en ota ilmaiseksikaan. Toisekseen ruostuu se toyotakin mutta vito on muine vikoineen "ei ikinä ei" tapaus.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikä mersu voisi olla toimiva? mitään vitoa en ota ilmaiseksikaan. Toisekseen ruostuu se toyotakin mutta vito on muine vikoineen "ei ikinä ei" tapaus.
Ovatko kaikki Vitot koneesta ja vuosimallista riippumatta pelkkiä ongelmapesiä ja jos, niin miksi, millä perusteella? Miksi niitä siltikin on pilvin pimein aina ja edelleen eri alojen ammattikäytössä?
Usein syntyy mieluva, että ihmiset regoivat tunteella ja leimaavat milloin minkäkin vermeen pelkäksi ongelmaksi, kaikkia merkkejä moititaan. Vierastan ääriasenteita ja reaktioita. Osa ongelmista on käyttäjistä johtuvaa. Tietty jokainen valitsee kulkineensa omilla kriteeeillään.
ps. Pari-kolme viikkoa sitten juttelin yhden katsastajan kanssa ja alustavasti kyselin mitä muutoksia pakuun voisi tehdä laillisesti ja huoletta. Kerroin harkitsevani sellaista ainoaksi privaatti- ja vapaa-ajan autoksi ja reissussa teltankin korvikkeeksi.
Kysyi josko olisin harkinnut henkilöpakua / "bussipakua" ja manitsi omistavansa Viton (jokin Euro 6:sta vanhempi) , josta aina tarpeen mukaan viskaa penkit pois jos tarvitsee tilaa harrastuksille, pitkässä reissussa nukkuu siinä satunnaisesti tai tavaran kuljetukseen. Ilmeisestikin tuolla autot hyvin tuntevalla katsastajalla on Vitonsa riittävän hyvin toiminut ja jo ostaessaan tiennyt mitä on ostamassa, sillä muutoinhan ei sitä olisi edes ostanut tai sitten olisi laittanut sen vaihtoon. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ovatko kaikki Vitot koneesta ja vuosimallista riippumatta pelkkiä ongelmapesiä ja jos, niin miksi, millä perusteella? Miksi niitä siltikin on pilvin pimein aina ja edelleen eri alojen ammattikäytössä?
Usein syntyy mieluva, että ihmiset regoivat tunteella ja leimaavat milloin minkäkin vermeen pelkäksi ongelmaksi, kaikkia merkkejä moititaan. Vierastan ääriasenteita ja reaktioita. Osa ongelmista on käyttäjistä johtuvaa. Tietty jokainen valitsee kulkineensa omilla kriteeeillään.
ps. Pari-kolme viikkoa sitten juttelin yhden katsastajan kanssa ja alustavasti kyselin mitä muutoksia pakuun voisi tehdä laillisesti ja huoletta. Kerroin harkitsevani sellaista ainoaksi privaatti- ja vapaa-ajan autoksi ja reissussa teltankin korvikkeeksi.
Kysyi josko olisin harkinnut henkilöpakua / "bussipakua" ja manitsi omistavansa Viton (jokin Euro 6:sta vanhempi) , josta aina tarpeen mukaan viskaa penkit pois jos tarvitsee tilaa harrastuksille, pitkässä reissussa nukkuu siinä satunnaisesti tai tavaran kuljetukseen. Ilmeisestikin tuolla autot hyvin tuntevalla katsastajalla on Vitonsa riittävän hyvin toiminut ja jo ostaessaan tiennyt mitä on ostamassa, sillä muutoinhan ei sitä olisi edes ostanut tai sitten olisi laittanut sen vaihtoon.Mikähän 4x4 vito on kestävä?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Venäjän sotilaiden raiskaama 1 vuotias poika kuoli vammoihinsa
https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/fac86480-df24-41b8-be6c-6ab6ff6476e4 Järkyttävää tämä jatkuva raiskaaminen. patriarkka Kirilin mielestä p3522776Lasta odottava Johanna Harlin hehkuu Cannesin juhlissa - Some ylistää: "Maailman kaunein mama"
Oi, mitkä kuvat suoraan Ranskan Rivieralta. Onnea loppuodotukseen, Johanna ja Renny Harlin! Oletko muuten katsonut The Harlins -realityä? Mielipiteit522664- 1001387
Meidän Hanko
Siis toi ämmä. Mitähän Stefu maksoi (ehkä ponin), että astuu tiluksilleen kuittailemaan Sohville. Nyt on pappa siinä kunnossa, että kannattanee olla h931139Sano mies jotain mistä tietäisin että tykkäät
Olen itse kirjoittanut tosi tunnisteellisesti, tiedät mun naisen olevan täällä, jos olet hän. Ihan siksi että uskallan paremmin irl, jos tiedän että t1201115Soffe on nähty ulkomaisia lätkänpelaajia vonkaamassa
Mahtaakohan joku huolia?551008Onko Suomi huonompi kotimaa kuin Venäjä?
Täällä kirjoittelee muutama ihminen Suomesta siihen sävyyn, että kysymys on pakko esittää. Jos siis vertailet toisiinsa näitä kahta maata, onko Venä419739Tänään puhutaan loukkauksista
(En huomioi sua röllikkä tänään, koska päänsärkyisenä ei huvita vääntää sun kans riitaa) Ihmisetkokee erilailla asioita. Toiset loukkaantuu pienemmis118711- 23701
Suomen kuherruskuukausi Ukrainan kanssa on ohi. Väitän, että suomalaisia on harhautettu.
Aivan ensimmäiseksi haluan sanoa, että jokaisella on oikeus mielipiteeseen. Voi myös olla sitä mieltä, että saa haluta Suomen liittymistä Natoon. Enne223685