Minkä ostan? toyota hiaceen olen eniten vakuuttunut ja muita ei taida olla edes likelle yhtä pelaavaa? Ajot on alle 10tkm vuodessa joten kaikkein tärkein on toiminta varmuus aina. Pitää kysyä kun joskus on tullut eteen asia ja onkin ollut parempia vaihto ehto. Ei voi tietää kaikkia. Transportterit on pannassa ja syyn voitte arvat. Auto ei saa olla liian suuri kuten on jotku linja auton kokoiset sprintterit. Hiace on ykkönen ilmeisesti. Ajominaisuudet on hyvät hiacessa sen verran olen ajanut 4x4 liukkaalla.
Ostan 4x4 pakun n250-350tkm ajetun TOIMINTAVARMIN?
7
815
Vastaukset
- Anonyymi
Noilla kilsoilla se toimintavarmin on yksilökysymys, eli haastavaa löytää autoa jossa ei olisi mahdollisesti kalliitakin korjauksia tulossa.
Mutta ilmeisesti tuo Hiace on yksi varsin hyvä vaihtoehto ja eihän niitä neliveto-pakuja niin montaa vaihtoehtoa taida olla edes satavilla.
Transportterista paha mennä sanomaan, sillä siitä (-kin) on valituskommenteja, mutta siltikin se aina vain on ollut ja on edelleen vähän kaikkialla ammattikäytössä mm.poliiseista ambulanseihin, eli jos se olisi todella kelvoton, niin olettaisi markkinnaosuuksien olevan vaatimatomammat.
Nähdäkseni Volkkareissa on ollut ainakin hyvä tuo neliveto.
Ilmeisesti liikut olosuheissa joissa tuo neliveto on tarpeen.
ps. Itsellä Euro 6-luokan paku harkinnassa, Transportterin kokoluokassa, mutta nelivedon sijaan kiinnostaisi automaattilaatikko, mutta se onkin sitten se arka-riskipaikka ja varsinkin käytetyissä, joista tarjontaa hyvin vähän.- Anonyymi
Transporterista on jo hieman kokemuksia töiden kautta,etuvetoisista ja en semmoista itselle osta vaikka niitä on kyllä hyvin tarjolla. Tosiaan 4x4 tarve on välttämätön ei toki joka päivä mutta voin samalla myydä tuon 4x4 henkilöauton pois ja ajella yksillä kuluilla ajoni. Rouvalle jää vielä pienehkö uusi/dehko hyvän kelin auto. Automaatti hiace olisikin loistava mutta eipä niitä ole. Ruotsin puolelta taidan hakuni tehdä hiacelle. Transporttereissa kulutus on pienempi mutta maksattaa todennäköisesti erotuksen tekniikan kautta takaisin. Ilmastointi ja cruise on vaatimuksena awd hiaceen ja taas on valinnana varaa vähemmän. Euro merkinnät päästöissä lisää vanhemmiten vain ylläpidon kautta kuluja ja niistä pidättäydyn niin pitkää kuin mahdollista. Nämä sähkö pakut pikkuhiljaa lisääntyy mutta 4x4 mallit lienee pitkään poissa markkinoilta ja todella lyhyet ajomatkat pikkuakuilla. Akkujakin niitä parempia tulee jos tulee vasta n10v päästä. Kesänpäälle ruotsin nato hiace.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Transporterista on jo hieman kokemuksia töiden kautta,etuvetoisista ja en semmoista itselle osta vaikka niitä on kyllä hyvin tarjolla. Tosiaan 4x4 tarve on välttämätön ei toki joka päivä mutta voin samalla myydä tuon 4x4 henkilöauton pois ja ajella yksillä kuluilla ajoni. Rouvalle jää vielä pienehkö uusi/dehko hyvän kelin auto. Automaatti hiace olisikin loistava mutta eipä niitä ole. Ruotsin puolelta taidan hakuni tehdä hiacelle. Transporttereissa kulutus on pienempi mutta maksattaa todennäköisesti erotuksen tekniikan kautta takaisin. Ilmastointi ja cruise on vaatimuksena awd hiaceen ja taas on valinnana varaa vähemmän. Euro merkinnät päästöissä lisää vanhemmiten vain ylläpidon kautta kuluja ja niistä pidättäydyn niin pitkää kuin mahdollista. Nämä sähkö pakut pikkuhiljaa lisääntyy mutta 4x4 mallit lienee pitkään poissa markkinoilta ja todella lyhyet ajomatkat pikkuakuilla. Akkujakin niitä parempia tulee jos tulee vasta n10v päästä. Kesänpäälle ruotsin nato hiace.
Mikä niissä Transporttereissa on ollut ongelmallista ja millä koneversioilla? Tuo kun on ollut yhtenä listalla, ei toki ainoa, joskaan sitä ei oikein uskaltaisi kaksoisksytkin "automaatilla" ostaa ja vielä vähempi käytettynä.
Mutta eikös Mersun 4Maticit ole olleet ihan ehtaa rautaa, mutta riskeeraavat olla hinnoissaan.
Haastava homma käytetyn osto ja varsinkin pakun, kun tulevat liki 100%:sti ammattikaytöstä. Vaikea tietää miten niitä on käytetty ja huollettu ja huolna, että tulee jokin kallis tekninen murhe vastaan.
Itselleni sähköauto on yksi vihonviimeinen vaihtoehto, mutta valitettavasti niihin on politiikka ajan kanssa pakottamassa, ellei sitä ennen saada jokin ekologisesti ja kustannuksiltaan toimiva synteettinen polttoaine markkinoille.
ps. Geopoliittinnen ja hyvin riskialtis tilanne huomioiden pitäisi kait hommata jokin 4x4 paku maastovärillä (tumman vihreä tai tumman harmaa) ja varustaa siitä jokin 'survival' versio ... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikä niissä Transporttereissa on ollut ongelmallista ja millä koneversioilla? Tuo kun on ollut yhtenä listalla, ei toki ainoa, joskaan sitä ei oikein uskaltaisi kaksoisksytkin "automaatilla" ostaa ja vielä vähempi käytettynä.
Mutta eikös Mersun 4Maticit ole olleet ihan ehtaa rautaa, mutta riskeeraavat olla hinnoissaan.
Haastava homma käytetyn osto ja varsinkin pakun, kun tulevat liki 100%:sti ammattikaytöstä. Vaikea tietää miten niitä on käytetty ja huollettu ja huolna, että tulee jokin kallis tekninen murhe vastaan.
Itselleni sähköauto on yksi vihonviimeinen vaihtoehto, mutta valitettavasti niihin on politiikka ajan kanssa pakottamassa, ellei sitä ennen saada jokin ekologisesti ja kustannuksiltaan toimiva synteettinen polttoaine markkinoille.
ps. Geopoliittinnen ja hyvin riskialtis tilanne huomioiden pitäisi kait hommata jokin 4x4 paku maastovärillä (tumman vihreä tai tumman harmaa) ja varustaa siitä jokin 'survival' versio ...Mikä mersu voisi olla toimiva? mitään vitoa en ota ilmaiseksikaan. Toisekseen ruostuu se toyotakin mutta vito on muine vikoineen "ei ikinä ei" tapaus.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikä mersu voisi olla toimiva? mitään vitoa en ota ilmaiseksikaan. Toisekseen ruostuu se toyotakin mutta vito on muine vikoineen "ei ikinä ei" tapaus.
Ovatko kaikki Vitot koneesta ja vuosimallista riippumatta pelkkiä ongelmapesiä ja jos, niin miksi, millä perusteella? Miksi niitä siltikin on pilvin pimein aina ja edelleen eri alojen ammattikäytössä?
Usein syntyy mieluva, että ihmiset regoivat tunteella ja leimaavat milloin minkäkin vermeen pelkäksi ongelmaksi, kaikkia merkkejä moititaan. Vierastan ääriasenteita ja reaktioita. Osa ongelmista on käyttäjistä johtuvaa. Tietty jokainen valitsee kulkineensa omilla kriteeeillään.
ps. Pari-kolme viikkoa sitten juttelin yhden katsastajan kanssa ja alustavasti kyselin mitä muutoksia pakuun voisi tehdä laillisesti ja huoletta. Kerroin harkitsevani sellaista ainoaksi privaatti- ja vapaa-ajan autoksi ja reissussa teltankin korvikkeeksi.
Kysyi josko olisin harkinnut henkilöpakua / "bussipakua" ja manitsi omistavansa Viton (jokin Euro 6:sta vanhempi) , josta aina tarpeen mukaan viskaa penkit pois jos tarvitsee tilaa harrastuksille, pitkässä reissussa nukkuu siinä satunnaisesti tai tavaran kuljetukseen. Ilmeisestikin tuolla autot hyvin tuntevalla katsastajalla on Vitonsa riittävän hyvin toiminut ja jo ostaessaan tiennyt mitä on ostamassa, sillä muutoinhan ei sitä olisi edes ostanut tai sitten olisi laittanut sen vaihtoon. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ovatko kaikki Vitot koneesta ja vuosimallista riippumatta pelkkiä ongelmapesiä ja jos, niin miksi, millä perusteella? Miksi niitä siltikin on pilvin pimein aina ja edelleen eri alojen ammattikäytössä?
Usein syntyy mieluva, että ihmiset regoivat tunteella ja leimaavat milloin minkäkin vermeen pelkäksi ongelmaksi, kaikkia merkkejä moititaan. Vierastan ääriasenteita ja reaktioita. Osa ongelmista on käyttäjistä johtuvaa. Tietty jokainen valitsee kulkineensa omilla kriteeeillään.
ps. Pari-kolme viikkoa sitten juttelin yhden katsastajan kanssa ja alustavasti kyselin mitä muutoksia pakuun voisi tehdä laillisesti ja huoletta. Kerroin harkitsevani sellaista ainoaksi privaatti- ja vapaa-ajan autoksi ja reissussa teltankin korvikkeeksi.
Kysyi josko olisin harkinnut henkilöpakua / "bussipakua" ja manitsi omistavansa Viton (jokin Euro 6:sta vanhempi) , josta aina tarpeen mukaan viskaa penkit pois jos tarvitsee tilaa harrastuksille, pitkässä reissussa nukkuu siinä satunnaisesti tai tavaran kuljetukseen. Ilmeisestikin tuolla autot hyvin tuntevalla katsastajalla on Vitonsa riittävän hyvin toiminut ja jo ostaessaan tiennyt mitä on ostamassa, sillä muutoinhan ei sitä olisi edes ostanut tai sitten olisi laittanut sen vaihtoon.Mikähän 4x4 vito on kestävä?
- Anonyymi
Yhdessä "rakenteluohjelmassa" oli juttu tuollaisesta korotetusta 4x4 J5:sta. Ostivat sen 2500 eurolla ja laittoivat siihen kiinni noin 12 000e tehdnesiitä toimivan campervanin keittiöinen ej asuihkuinenekin.
Siitä oli kulahtanut kansipahvi, joka vei kaksi vuorokautta duunia, itse osa 80e.
Mutta eivät nuo vanhojen 4x4 pakujen hommaamiset ole "köyhien" juttuja, sillä hankintahinta ei välttämättä kerro paljoa siitä paljonko siihen lopulta uppoaa fyrkkaa, loputtomista työtunneista puhumattakaan. Maillista riippuen osienkin saanti voi olla haasteellista.
Se on kuin vanhan talon remppaaminen, aina tuppaa tulemaan erilaisia yllätyksiä.
"Peugeot J5 4x4 Dangel LH Drive testing the water"
- https://forum.retro-rides.org/thread/201197/peugeot-dangel-drive-testing-water
"10 Best 4×4 Vans Of All Time: Off-Road Van Adventures Await!"
- https://autowise.com/10-best-4x4-vans-of-all-time/
;-)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persujen mukaan rasismi on huumoria
Vaan kun koomikko kutsui Halla-ahoa fasistiksi, niin piti haastaa oikeuteen. Mihin se huumorinitaju yhtäkkiä hävisi? ⠀2226286Rasismia kaikkialla näkevät ovat Suomen tyhmimpiä ihmisiä
ja monillahan kuluu myös mielialalääkkeitä, eli päässä on ongelmia. Mutta he eivät tajua kuinka paljon ja ihan todellis1895872Ei kahta sanaa etteikö Petteri Orpo hyväksy rasismia
Koska jatkaa hallituksessa rasistisen perussuomalaisiksi itseään kutsuvan puolueen kanssa. Se on Petteri Orpon arvomaai155454Mitkäs nuorisoporukat ovat toisia nuoria ryöstelleet (selvää rassismia)
No poliisi kertoo, että maahanmuuttajataustaisia ovat, ja isot porukat sillä yhden suomalaisen uhrin kimpussa on ollut j744134Hallitus on kaadettava ja Orpon on erottava
Mikään muu hallitus ei ole oman elämäni aikana tuhonnut näin paljon tämän maan taloutta ja työllisyyttä sekä suomen main1393482Lasse Lehtonen vaatii persuja pyytämään anteeksi aasialaisilta
Persut ova romahduttaneet Suomen maakuvan parissa päivässä negatiiviseksi rasismillaan ja se alkaa vaikuttamaan jo Suome1303303HS 12/25 kysely: persut romahti, demarit raketoi
Kyyti on kylmää persuleirissä, saattaa vetää siellä silmätkin viirulleen. Sen sijaan SDP:n puoluetoimistolla voidaan pok213006Töppö-persut ovat todella tyhmiä
sen kertoo tämäkin avaus: "Persujen suosio vain laskee" Töppö-persu vaan unohtaa, että ennen tätä galluppia persujen kan62477Rasismi rapauttaa Suomen mainetta ja hallituksen hiljaisuus pahentaa vahinkoa
Finnairin viesti Japanista on pysäyttävä: suomalaisen politiikan rasismikohut heijastuvat suoraan matkustuspäätöksiin ja2402361- 1302244