Se on hyvä malli siitä miten terveydenhuollon pitäisi toimia. Nyt ei olisi tarvittu mitään sote himmeliä joka ei paranna hoitoon pääsyä yhtään. Sama raha olisi laitettu resursseihin, hoitopaikathan ovat jo valmiina. Julkinen puoli haaskaa rahaa ja resursseja soittorumbaan ja hoito tarpeen arviointeihin. Ajat nettiin, vai luulevatko päättäjät että mentäisiin joukolla viettämään laatuaikaa esim hammaslääkäriin. Arviointi kuuluu lääkäreille.
Työterveyshuolto
2
63
Vastaukset
- Anonyymi
Monessa työpaikassa työterveyshuolto on vähintäänkin retuperällä, työntekijät eivät aina tiedä edes mitä heidän työterveyshuoltosa kattaa. En tiennyt itsekään minkälaisen työterveyspaketin työnantaja oli viimeksi ostanut, työterveystarkastuksia ei vuosiin ollut ja työterveyshuolto uusi minulle veronpainelääkkeitä ilman laboratoriokokeita 5 vuotta. Viimeisen uusinnan yhteydessä esitin itse, että kenties olisi syytä ottaa laboratoriokokeita, Resepti tuli taas ilman lab.kokeita ja annoin asian olla, sillä olin jäämässä vuoden sisällä eläkkeelle ja seuraavan kerran uusisin reseptin terveyskeskuksessa. Reseptin uusimisen aika tuli kohta eläkkeelle jäätyäni ja terveyskeskuksessa minut laitettiin laboratoriokokeisiin ja hyvä niin, sillä vainvihkaan minulle oli puhjennut 2 tyypin diabetes. Elämäntaparemontti oli edessä ja sen suoritinkin onnistuneesti ja nyt on 2 tyypin diabeteskin selätetty. Olisin varmasti ryhtynyt jo aiemmin muuttamaan ruokavaliota ja lisäämään liikuntaa jos olisin tiennyt terveydellisen tilanteeni.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1045497
Suomen kaksikielisyys - täyttä huuhaata
Eivätkö muuten yksilöt pysty arvioimaan mitä kieliä he tarvitsevat? Ulkomaalaiselle osaajalle riittää Suomessa kielitai944801Työeläkeloisinta 27,5 mrd. per vuosi
Tuo kaikki on pois palkansaajien ostovoimasta. Ja sitten puupäät ihmettelee miksei Suomen talous kasva. No eihän se kas1394752Mikä on vaikeinta siinä, että menetti yhteyden kaivattuun, jota vielä ajattelee?
Mikä jäi kaihertamaan? Jos jokin olisi voinut mennä toisin, mitä se olisi ollut? Mitä olisit toivonut vielä ehtiväsi san3672169- 1101954
- 1051747
- 2561547
- 3701298
Pääsit koskettamaan
Sellaista osaa minussa jota kukaan ei ole ennen koskettanut. Siksi on hyvin vaikea unohtaa sinut kokonaan.591131- 2041061