Aina samaan kohtaan ylhäällä etuhampaista seuraavissa tulee ajoittain tulehdusta. Pesen hampaat huolellisesti kaksi kertaa päivässä. Hammaslankaa käytän myös silloin tällöin. Juuri tuo kohta, mihin ientulehdusta tulee, niin on todella ahdas hampaiden väli, joten lankaus ei ole helppoa.
En ymmärrä mikä mättää? Kurjaa yrittää pestä hampaita, kun siihen sattuu niin, että tekisi mieli jättää se kohta rauhaan
Hammaslääkäriin olen kyllä menossa.
Onko muilla ollut samaa?
Ientulehdusta
6
86
Vastaukset
- Anonyymi
No johan on sattuma. Mulla on toinen juuri noista hampaista jo implantti. Toinen on tulehduksen takia poistettu ja olen laittamassa implanttia. Oli pitkään vähän väliä tulehtunut ja kipeä. Oli juurihoidettu, eikä vaan toennut vaan tuli enemmän mätää eikä enää voitu pelastaa. Hoidan hyvin, enkä mässäile makeita. En ymmärrä, jostakin ne tulehdukset vaan pulppuaa. Laitoin usein juuri siihen kohtaa vain Gordosyl-geeliä, on parempi kuin G-suuvesi, joka menee myös muihin hampaiseen ja tappaa niistä hyviäkin bakteereita.
- Anonyymi
Eli tulevaisuudessa siis irtoaa hammas??
Onko nuo implantit kalliita laittaa?
- Anonyymi
Lanka on mielestäni hankala käyttää. Sen takia olen käyttänyt jo pitkään hammasväliharjoja, joita kanttaa ostaa erikoisia ja "harmihammasväleille" juuri sopivia.
Esim vaikkapa tällaisia, muitakin on: "Voit ostaa TePe-hammasväliharjasi joko yhtä kokoa sisältävänä pakkauksena tai monen koon lajitelmapussina. Valitse tarpeisiisi sopiva pakkaus."
Etuhampaat ovat mullakin ongelma ja takahamissa myös vaikeasti puhdistettavia hampaanvälejä.- Anonyymi
Sama pesussa, ettei oikein ole helppo varsinkaan tuo sisäpuoli.
Luinkin jostakin, että tuo harja olisi parempi vaihtoehto. Täytyypä kokeilla.
- Anonyymi
Minulla 29.04.2022 23:12 on parodontiitti, siksi varmaan tulehtuvat hyvästä hoidosta huolimatta. Oletko kysynyt hammaslääkäriltä ettei sinulla aloittaja ole. Jos ei ole, niin varmaan sinulle keksitään jokin keino estää tulehduksia. Minun ienrajani kaikkoavat koko ajan, vaikka en tupakoi tai rusikoi liian kovalla harjalla ikeniä. Sensodyne-hammastahnaa kannattaa käyttää jos sattuu. Se helpottaa huomattavasti harjaamista.
- Anonyymi
Alkava kuulemma, kun kuvattiin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.3207600Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill662176- 1761853
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä161382- 1121287
Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie91251Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181701231RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j561181Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411081Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.2901019