Olen aloittamassa lukemaan kirpputori löytöistä kirjaa jonka nimi on Pyhä Sota. Sen on kirjoittanut Tapio Nousiainen.
En tiennyt napatessani muutaman kirjan heräteostoksena, että tämä kirjan vakava teema liittyy demoneihin ja paholaiseen. Enpä olekkaan ennen tälläisiä kirjoja lukenut.
Uskon itse pahojen henkivaltoihin. Miksen uskoisi jos Jeesuskin uskoi ja kävi alituista taistelua demoneita vastaan joita hän kohtasikin melko säännöllisesti. Samoin opetuslapset ajoivat tiettävästi demoneita ja riivaajia ihmisistä. Olihan joissakin ihmisissä Jeesuksen aikana useita riivaaja henkiä siis demoneita. Pienenä lisähuomautuksena mainitsen, että nykyaikana ei juurikaan kuule saarnoja tai puheita pahan henkivalloista, jotka olivat todellisuutta varhaiskristityille.
Mietin sitä kun maailma on niin sekavassa tilassa tällä hetkellä tai oikeastaan jo pidemmän aikaa, onko demoneilla ja paholaisella osuutta näkemäämme väkivaltaan ja draamaan eripuolilla maailmaa? Uskon että on. Perustan uskomukseni Jeesuksen sanoihin, joissa hän toteaa ”koko maailman olevan paholaisen vallassa”.
Nooan aikana aineellistuneet enkelit joista tuki demoneita olivat ehkä pääsyyllisiä maan päällä tuolloin vallineeseen hyvin väkivaltaiseen tilaan joka sai Jumalan hävittämään silloisen ihmiskunnan vedenpaisumuksessa.
On pelottavaa ajatella, että samat pahuuden pimeät voimat vaikuttavat kautta maailman hiiren hiljaa taustalla ja ihmiskunnan enemmistö on totaalisen tietämätön demonien ja pahan olemassaolosta.
Tämä on erittäin pirullinen ja ovela juoni aiheuttaa ihmiskunnalle vaikeita aikoja. Sitten ihmiset tietämättömät ihmiset jotka eivät ole selvillä tosi asioista syyttävät Jumalaa kaikesta pahuudesta, joka meitä ympäröi. Eräs nainen jokin aika sitten syytti Jumalaa Ukrainan vaikeasta tilanteesta. Hämmästyin kyllä tuollaista kommenttia. Jokainen Raamattua lukeva ihminen ymmärtää ja tajuaa, ettei Jumala koskaan ole aiheuttanut ihmiskunnalle mitään vaikeuksia eikä tee niin edelleenkään.
Emme voi kuitenkaan syyttää paholaistakaan kaikesta, vaikka hän onkin pahuuden ja synnin alkusyy. Kaikki sai alkunsa paratiisin tahallisesta kapinasta Jumalaa kohtaan.
Ja se vielä, että hänen tehokkain valheensa pettää ihmiskunta on olettamus, ettei häntä ole olemassakaan. Monet ajattelevatkin erheellisesti että paholainen on satuolento, rajattoman lennokkaan mielikuvituksen tuote. Mutta onneksi Jeesus itse uskoi häneen ja paljastaa meille kuka paholainen todella on.
Onneksi Jeesus nousi kuolleista. On todella palvelus ihmisille, jotka lukevat Raamattua, koska se paljastaa paholaisen toimintatavat uskomme murskaamiseksi jotta Jumala hylkäisi meidät. Kauhean paha persoona tämä paholainen kapinoivine demoneineen.
Onko paholaisella osuutta maailman ahdinkoon?
8
78
Vastaukset
- Anonyymi
Tapio Suominen on suomenkielisen painoksen toimittaja ja kääntäjä. Ei siis kirjoittaja. Käsittääkseni sen on kirjoittanut Jessie Penn-Lewis yhdessä Ewan Robertsin kanssa Walesin suuren herätyksen aikoihin kauan sitten.
- Anonyymi
"Onko paholaisella osuutta maailman ahdinkoon?"
Luukkaan evankeliumin 4. luvun jakeissa 5-7 sanotaan että Saatana tarjosi Jeesukselle kaikkia maailman valtakuntia yhdestä palvontateosta. Näistä jakeista ilmenee että Saatana on tämän maailman hallitsija.
Luukas 4:5-7 sanoo:
"Niin Paholainen vei hänet ylös ja näytti hänelle yhdessä hetkessä kaikki maailman valtakunnat. Paholainen sanoi hänelle: ”Minä annan sinulle vallan näihin kaikkiin ja niiden loiston, sillä tuo valta on luovutettu minulle, ja minä annan sen kenelle tahdon. Jos sinä siis teet minun edessäni palvontateon, tämä kaikki on sinun."
(Jos Jeesus olisi suostunut, hän ei olisi enään voinut antaa synnitöntä uhria ihmiskunnan puolesta.)- Anonyymi
Aiheesta voi lukea lisää vaikkapa artikkelista "Kuka todellisuudessa hallitsee maailmaa?" täältä:
https://www.jw.org/finder?wtlocale=FI&docid=2011642&srcid=share
Monista muistakin Raamatun opeista voi lukea täältä:
https://www.jw.org/fi/raamatun-opetukset/kysymyksia/
- Anonyymi
> Emme voi kuitenkaan syyttää paholaistakaan kaikesta
Niinpä, suuri ongelma on se, että niin moni ihminen näyttää rakastavan pahuutta ja itse haluaa tehdä pahaa.- Anonyymi
Yksikään venäläinen, valkovenäläinen ei ole ottanut Putinia, Lukaa henkiltä.
53% äänesti Unkarissa putinistin uudestaan presidentiksi. 42% Ranskassa. Ja nämä oli Ukrainan sodan aikana.
Venäjää Ukrainan sodan aikana tulee mm. Valko-Venäjä, Unkari, Syyria, Tshetsheenia, Vanezuela, Nicaragua, Kuuba, Kiina.
Lukuisten maiden presidenttinä on puoli-hullu tai hullu. Ei ne sinne hyvässä maailmassa nouse.
- Anonyymi
Se tuo vääriä vaikutukksia seurakuntiin ja tässä todistus siitä. https://www.youtube.com/watch?v=Vx2hMJSjktM
- Anonyymi
Luciferilla on 1/3 enkeleistä maan päällä. Loput 2/3 maan päällä lienee ihmisiä.
- Anonyymi
Kaikki mikä tapahtuu maailmassa, tapahtuu ensin henkivalloissa, ja sitten maanpäällä.
Kaikki mikä on henkivaltojen synnyttämää pahuutta, sitä vastaan toimii vain toinen henkivalta eli vasta henkivalta joka on puhä ja hänen jeesuksen henkivalta tulee vain jeesuksen kautta rukoilemalla jeesusta yksin ja isää (mariaa ei saa rukoilla, eikä pyhimyksiksi merkattuja syntisiä kuolleita ihmisiä.se on kelletty raamatussa selvästi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Voitaisko olla kavereita?
Haluaisin aloittaa puhtaalta pöydältä sinun kanssasi, tabula rasa. Minä lopetan sinun perääsi haikailun, ja sitten sinäk337812Deodoranttiteollisuus
Annan ilmaisen vinkin. Kyseinen teollisuus voisi alkaa valmistaa kuolleen ruumiin hajua. Olisi varma hittituote, ainakin213400Rukoilimme Länsimuurilla 2000 vuoden jälkeen, Jumalamme oli antanut meille kaiken takaisin
Western Wall, In our Hands. 55th Para. https://www.youtube.com/watch?v=u4BJAppyCSo https://en.wikipedia.org/wiki/55th_222382Kerro kaivattusi
Jokin tapa/piirre mikä sinua viehättää ja mistä hän voisi myös tunnistaa itsensä.521620Oulaisten kaupunki tuomittiin maksamaan korvauksia
Mikäs juttu tämä on? Kaupunki syyllistänyt useamman vuoden koneyrittäjiä ja nyt tuomittu.291457PURRA TULEE !
Valtiovarainministeri Riika Purra, joka on lisäksi varapääministeri ja perussuomalaisten puheenjohtaja, tulee puoluesiht1831436- 1461315
Onko MOT tulossa Ähtärin valtuuston kokoukseen?
Esityslistan mukaan Ähtärin kaupunginvaltuuston valtapuolueet aikovat maanantaina estää tilintarkastajan laatiman raport521192Kehumisesta voi saada sakkoja?
Mistä tämä nyt kertoo, se kertoo siitä että vanhat jo seksuaaliseeden menettäneet naisihmiset operoivat mediassa liian v1771086- 39996