Suomi vs. Tanska

Anonyymi

Tanska laittaa piikitykset tauolle ja arvioi tilannetta uudestaan syksymmällä. Suomessa alkaa neljäs kierros piikkejä THL:n mukaan. Tulevaisuus näyttää kumpi toimi viisaammin.

11

299

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Riippuu tarkoitusperästä.jos haluaa vähentää kansaa niin tottakai lisää piikkiä.

      • Anonyymi

        Piikityksiä pakko jatkaa, kun muuten menee käyttöpäivät umpeen. Maassahan on miljoonia piikkejä varastossa.
        Yli 80-vuotiaita kuollut järkyttävän paljon koronaan nelospiikin saatuaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Piikityksiä pakko jatkaa, kun muuten menee käyttöpäivät umpeen. Maassahan on miljoonia piikkejä varastossa.
        Yli 80-vuotiaita kuollut järkyttävän paljon koronaan nelospiikin saatuaan.

        Rokotus aiheuttaa aina jonkinasteisen tulehdusreaktion, joten on käsittämätöntä miten monisairaita vanhuksia piikitetään surutta, etenkin kun kesä on tulossa ja tartunnat painuvat minimiin. Eikö kolme jo annettua piikkiä suojaakaan vakavalta taudilta ?
        Tanskassa toimitaan viisaasti, he laittoivat piikitykset tauolle, tarkastelevat sitten tilannetta syksymmällä uudestaan.
        Katsokaapa Afrikan koronatilannetta, sairastuneita erittäin vähän vaikka rokotusaste on matala. Muutama maa loistaa sinisenä, ei yhtään tartuntaa, miksi tätä ei uutisoida ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rokotus aiheuttaa aina jonkinasteisen tulehdusreaktion, joten on käsittämätöntä miten monisairaita vanhuksia piikitetään surutta, etenkin kun kesä on tulossa ja tartunnat painuvat minimiin. Eikö kolme jo annettua piikkiä suojaakaan vakavalta taudilta ?
        Tanskassa toimitaan viisaasti, he laittoivat piikitykset tauolle, tarkastelevat sitten tilannetta syksymmällä uudestaan.
        Katsokaapa Afrikan koronatilannetta, sairastuneita erittäin vähän vaikka rokotusaste on matala. Muutama maa loistaa sinisenä, ei yhtään tartuntaa, miksi tätä ei uutisoida ?

        Afrikan hyvää tilannetta ei uutisoida, koska se vie pohjan pois rokotuskampanjalta.

        Se ihmetyttää, mihin ne miljoonat rokoteannokset pannaan.

        Yle uutisoi helmikuussa, että maahan tulee Pfizerin rokotetta noin miljoonan annoksen kuukausivauhtia koko tämän vuoden ja ensi vuoden ajan (Eu:n 1,8 miljardin annoksen yhteistilaus, josta Suomen osuus n. 23 miljoonaa annosta vuosille 2022-2023).
        Eilen kyllä uutisoitiin, että omikron-täsmärokotteita tulee markkinoille syksyllä ja kaikille "suositellaan" sekä influenssa- että koronarokotetta.

        Sekin ihmetyttää, ettei Thl ja Stm infoissaan mainitse rokotetun vanhusväestön ylikuolleisuutta. Päinvastoin; heidän mielestään tilanne on jo hyvällä mallilla!
        Muistelen, että ennen rokotuksia he sanoivat, että jokainen koronakuolema on turha.
        Ja koronaministeri Linden pessyt kätensä koko koronasta.


    • Anonyymi

      Hyvä kunto voittaa piikitykset .

    • Anonyymi

      Hei!

      Allekirjoituksia kaivataan! Sotealan "rokotepakko"-laki tulisi kumota pikaisesti. Tämä kuormittaa edelleen osaa henkilöstöstä. Nykyisessä tautitilanteessa tälle ei ole perusteita.

      https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/9845

      • Anonyymi

        Eihän tuolla rokotepakolla ole mitään järjellistä perustetta, mutta kun karenssi on kärsitty ja kesä on tulossa, niin pitäkööt tunkkinsa.

        Melkoinen hallitus meillä, ensin pakkopiikitys ja sitten ollaan viemössä lakko-oikeus, mitähän ne seuraavaksi keksii.


      • Anonyymi

        Sen uhan takia jätin kouluun menemisen. Ala missä pakkopiikeillä voidaan uhata milloin tahansa, ei ole omani. En ollut rokotevastainen ennen koronapiikkejä, päinvastoin.
        Nyt suhtaudun varauksella kaikkiin "rokotteisiin" koska sen määritelmä muuttui vaivihkaa. Luottamus on mennyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän tuolla rokotepakolla ole mitään järjellistä perustetta, mutta kun karenssi on kärsitty ja kesä on tulossa, niin pitäkööt tunkkinsa.

        Melkoinen hallitus meillä, ensin pakkopiikitys ja sitten ollaan viemössä lakko-oikeus, mitähän ne seuraavaksi keksii.

        No pakkopiikitetään...


    • Anonyymi

      Lokakuuhun mennessä pfizer julkistaa salatut asiakirjat ja sitten on tuomioiden aika.ursula piru ja ukkonsa pfizerillä joutaisivat ensimmäisinä siperian junaan tai saunan taa

    • Anonyymi

      Tanskassa on kaikin puolin parempi tilanne, tartuntoja ja kuolemia vain viidesosa Suomeen verrattuna tällä hetkellä. Kai ne tästä päätellen osaavat toimia siellä fiksummin.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      195
      2063
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      133
      1149
    3. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1063
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      21
      805
    5. 58
      796
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      731
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      628
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      574
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      547
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      9
      532
    Aihe