Kesälomaileva köyhä

Anonyymi

Aloitin kesäloman 1.5.2022.
Ja hyvin on menny jo 5pv.
Loma jatkuu tuonne lokakuun loppuun.
Marraskuussa alkaa olla jo kehnommat kelit, niin 1.11.2022 - 31.4. 2023, olen taas betoni-lähiössä tem ministeriön työvoimapoliittisten toimenpiteiden saavutettavissa.

96

1247

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Säät alkaakin olla jo paremmat lomailuun.
      Miten meinasit uuden hakemus velvoitteen hoitaa? vai eikö koske sinua?
      Itsekin olen lomilla, jo tammikuusta asti ja varmaan koko vuosi menee lomaillessa.
      Sain kirjeen tuosta uudesta aktiivi 2 mallista. Mutta en ymmärtänyt sen monimutkaista sanomaa.
      Täytyy nyt tässä lomaillessa katsella, miten tämä hallintotoimi etenene te käytännöissä.
      Hyvää lomaa.

    • Anonyymi

      Se on tämä loma aitoa elintasoa!
      Itse puhdistin juuri grillin ritilän ja rasvasin polkupyörän ketjut.
      Enää ei suomiköyhällä ole varaa autoilla, kun trafi maksut ja bensa maksaa liikaa.
      Niin pyöräillen lähialueella on itsellä liikkeet.
      Mutta kulutuskyvytönkin voi ottaa rauhalliseti.

    • Anonyymi

      Eläkeläinen on harrastanut samaa rytmiä jo vuosikausia eli
      talvella ollaan paikallaan ja keräillään rahaa säästöön ja sitten
      kesällä voi matkustella ja viettää vallattomasti kulutusjuhlaa eli
      elää yli varojensa talvella kerätys puskurivaraston turvin.

    • Anonyymi

      Minä aloitin kesäloman heti joululoman jälkeen. Nyt aloitan keskikesänloman joka kestää elokuun alkuun, sitten tulee kin jo joululoma eteen. En siis pääse duunaan kun on noita lomia pitämättä.

    • Anonyymi

      Kesä on varmaan mukava vaikka ei helteitä oliskaan. Suunniteltiin just vaellus reissua lappiin tyttöystävän kanssa. Kuivamuonaa pitää varata 14 päiväksi vaikka ollaan reissussa 10 päivää. toivottavasti saadaan kalaa myös lapin järviltä. Ennen ollaan saatu joten ei ole pelkoa ettei saada.

      Kesällä myös vuokrataan mökki ja ollaan siellä 2 vikkoa vaan ihan.

    • Anonyymi

      Työkyveläkkeellä olen ni eipä mitään äkkinäistä. En kehuisi työttömänä lomailua odotella jotain kelasossurahoja.Tehkää perkele töissä jos kunnossa olette.

    • Anonyymi

      Rauhallinen elämä ja kesäloma mulla. Kiireetön kesä.
      Minä olen 62v. ja terve ja hyväkuntoinen, ja järkeväkin, ainakin ajoittain.
      Mutta ei tässä iässä enää palkka-töihin näytä pääsevän. Osaan kyllä hyvin montakin asiaa. Mutta meidän vanhojen osaamista ei haluta, moni tuttavakin on samassa tilanteessa, kun ns. eläkeputkia ei enää ole..
      Työttömänä roikun ja eläkkeelle pääsen vasta tuossa noin 65v iässä..
      Ja ilmaiseksi en minäkään töitä tee, en yhtään. Kun ollaan markkinataloudessa, niin kaikella on selvä hinta.
      Ja kun työt ei vaivaa, niin ympäri vuoden lomailen. Tosin talous on heikko, pelkkä työmarkkinatuki.
      On pitänyt lopettaa autoilu, hävittää matkailuauto.
      Kulutus on minimissä. Ruokaa ja asuminen.
      Köyhyys on tällaista Suomessa.
      Omana lomanviettona on vähäkulutuksinen kesänvietto.

      • Anonyymi

        Yleistä on. Minäkin olen samassa tilanteessa, köyhänä työmarkkinatuella,
        kun ei löydy palkkatöitä, ja ei eläkettä saa kuin vuosien päästä.
        Omissa tuttavissa moni on joutunut pitkään työttömyyteen, esim. terveet ihmiset 55-65 työttömänä... Järjetön tilanne tämä vanhojen köyhyys.
        Pitää opetella varastamaan, kun muuten ei asiat hoidu.

        Mutta lomaa vietän nyt kesät talvet, keväät syksyt.
        Mutta kulutusmahdollisuuksia ei ole.
        Että sellaista kuluttamatonta elämää. Loma ja muu arki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yleistä on. Minäkin olen samassa tilanteessa, köyhänä työmarkkinatuella,
        kun ei löydy palkkatöitä, ja ei eläkettä saa kuin vuosien päästä.
        Omissa tuttavissa moni on joutunut pitkään työttömyyteen, esim. terveet ihmiset 55-65 työttömänä... Järjetön tilanne tämä vanhojen köyhyys.
        Pitää opetella varastamaan, kun muuten ei asiat hoidu.

        Mutta lomaa vietän nyt kesät talvet, keväät syksyt.
        Mutta kulutusmahdollisuuksia ei ole.
        Että sellaista kuluttamatonta elämää. Loma ja muu arki.

        Mutta eläkeyhtiöt säästävät miljardeja. Kun eläkekertymää on jo tullut yli 1200 €/kk, niin tilastojen mukaan et enää ole köyhä eikä oikein voi antaa suuria tukirahojakaan.
        Yhteiskunta säästää valtavasti ja sinä kärmistelet pienellä eläkkeellä.
        JOs ei töitä saa niin pitää perustaa joku "mökkitalkkariporukka" tai "pikkuremppa yritys"
        jolla olisi silloin tällöin töitä tukirahojen lisäksi. Niitähän on paljon halpoja maalariporukoita, joilla on vain vanha paku, tikapuut ja maalausvälineet ja kiertelevät maakuntia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yleistä on. Minäkin olen samassa tilanteessa, köyhänä työmarkkinatuella,
        kun ei löydy palkkatöitä, ja ei eläkettä saa kuin vuosien päästä.
        Omissa tuttavissa moni on joutunut pitkään työttömyyteen, esim. terveet ihmiset 55-65 työttömänä... Järjetön tilanne tämä vanhojen köyhyys.
        Pitää opetella varastamaan, kun muuten ei asiat hoidu.

        Mutta lomaa vietän nyt kesät talvet, keväät syksyt.
        Mutta kulutusmahdollisuuksia ei ole.
        Että sellaista kuluttamatonta elämää. Loma ja muu arki.

        Rahtihame ja kauppaan. Näin ne toimii yleisesti noi vähemmistöt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yleistä on. Minäkin olen samassa tilanteessa, köyhänä työmarkkinatuella,
        kun ei löydy palkkatöitä, ja ei eläkettä saa kuin vuosien päästä.
        Omissa tuttavissa moni on joutunut pitkään työttömyyteen, esim. terveet ihmiset 55-65 työttömänä... Järjetön tilanne tämä vanhojen köyhyys.
        Pitää opetella varastamaan, kun muuten ei asiat hoidu.

        Mutta lomaa vietän nyt kesät talvet, keväät syksyt.
        Mutta kulutusmahdollisuuksia ei ole.
        Että sellaista kuluttamatonta elämää. Loma ja muu arki.

        Aikas perseelleen toisaalta kun loppupäästä joutuu oleen työttömänä. Kohtalisesti tienannu sillon kun työelämässä ja tippuu työmarkkinatuelle odotellen eläkettä. Kiertää sitten ruokajakelupaikkoja.


    • Anonyymi

      Siinä jää kaikki kerskailu pois, kaljat viinat yms. kuluttava elämä, kun sinnittelee minimi rahoilla.
      Eniten haittaa nyt autoilun mahdottomuus köyhille, köyhien autoilu kun on estetty korkeilla trafi maksuilla ( tasa-vero), ja polttoaineiden hinnoilla. Kun liikkuminen on estetty, niin alkaa mökkihöperyys vaivata helposti. Ja jää kaupassakin käynnit. Ei onnistu normaali elämä.
      Itse käyn kerran kk kaupassa, kesällä polkupyörällä, talvella tilaan kotitoimituksen. Kun talvella pulkalla vetäen vie 4 tuntia suunta kaupassa käyntiin.
      Ja erityisesti harmittaa kun pihassa on vanha ehjä auto, mutta ei ole enää varaa laillisesti sillä ajaa. Miksi hallinto kyykyttää köyhiä?

      • Anonyymi

        Ja ihmetellään kun kansa erakoituu , hallitustytöt vaan käskevät kansaa sossunluukulle , sellaista se on kun talouspolitiikka ajettu persiilleen , kansa joutaa kerjuulle ilmeisesti ja heille tärkeämpää tukea vastiikkeettomasti eun korruptiota ja muiden ulkoistamia sosiaalitukiaan. yritystukiin löytyi rahaa ja oli tärkeää ettei vaan liian vähää annettu vaan joka kioskille reilusti , eipä ole paljon julkistettu kuinka paljon meni kankkulan kaivoon , kumminkin se veronmaksu on kauhiaa myrkkyä hyvätuloisille , oikeastaan kiva seuata kuinka persiilleen asioiden pitää mennä ennenkuin tämä kansa ryhtyy protestiin.


      • Anonyymi

        Noin on, ei ole enää varaa autoilla. Kulut atolle nyt niin suuret. Julkisia ei ole. Taxiin ei ole varaa, ja kuljetukset onnistuu vain, jos löytää jonkun tuttavan joka kuljettaa kauppa-ostokset, niin se onnistuu. Mutta kun kysyin kotiin toimitusta kaupasta, niin oli taxi kyydin hinta. Siihen ei ole varaa työmarkkinatuki köyhällä.


    • Anonyymi

      Aikas tilanne jos 55 vuotiaana jää työttömäksi eikä iän puolesta enään palkata sitten perhana työmarkkinatuella 10vuotta odotellen eläkettä.Toihan on kuin löysäss hirressä olisi. Johonkin pajalle istuskeleen ja kuittaa 9eur.

    • Anonyymi

      Pitää raportoida työkkäriin kun hakee töitä. Soitin työkkäriin antaakseni raportin mutta eivät ottaneet vastaan. Kerroin että hallitus käskee raportoida aina kun hakee töitä ja haluan siitä kirjallisen paperin sitten että olen raportoinut. Eivät tienneet mitään eikä ne halunneet kuunnella minua.

      • Anonyymi

        Voihan sitä yrittää leikkiä tyhmää mutta karrnssi siitä pelleilystä vain rapsahtaa. Haet töitä määrätyn mukaisesti tai jäät ilman rahaa. Lapsellinen kiukuttelu ei auta asiassa yhtään eikä sillä satuta kuin itseään. Sitä työkkärin tätiä ei kiinnosta pätkääkään haetko töitä vai et, hän klikkaa vain karenssin päälle jos päätät olla hakematta. Tili pussi hänellä pysyy samana klikkaa hän karenssin päälle tai ei.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voihan sitä yrittää leikkiä tyhmää mutta karrnssi siitä pelleilystä vain rapsahtaa. Haet töitä määrätyn mukaisesti tai jäät ilman rahaa. Lapsellinen kiukuttelu ei auta asiassa yhtään eikä sillä satuta kuin itseään. Sitä työkkärin tätiä ei kiinnosta pätkääkään haetko töitä vai et, hän klikkaa vain karenssin päälle jos päätät olla hakematta. Tili pussi hänellä pysyy samana klikkaa hän karenssin päälle tai ei.

        Aktiivi2 työttömyys mallin hakemus.

        Yritys oy ab Suomi.
        Haen töitä ja palkkaa.
        Tarja Työnhakija
        Työnhakijantie, keskeinen Suomi.

        Näin hallinnon terävänkärjen vaatima työhakemus on tehty, ja näitä 4 x kk.


    • Anonyymi

      rankkaa tämä köyhän "lomailu" on. tai arkista. Kun just saa syödäkseen ja vaatimattoman asunnon. samaa elämää kesät talvet ilman kulutuskykyä.

      • Anonyymi

        Mulla taas on systeeminä se, että talvisin ollaan hiljakseen paikallaan ja kulutetaan mahdollisimman vähän rahaa ja energiaa sekä yritetään saada jotakin säästöön.
        Siten olisi kesäksi vähän ektraa, niin voi vaikka tehdä polkupyörällä telttaretken.
        Kyllä luonnon helmassa on viihtyisämpää kuin kotisohvalla loisiminen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla taas on systeeminä se, että talvisin ollaan hiljakseen paikallaan ja kulutetaan mahdollisimman vähän rahaa ja energiaa sekä yritetään saada jotakin säästöön.
        Siten olisi kesäksi vähän ektraa, niin voi vaikka tehdä polkupyörällä telttaretken.
        Kyllä luonnon helmassa on viihtyisämpää kuin kotisohvalla loisiminen.

        Toi jo hyvin jos saa säästöön jonkin verran.


    • Anonyymi

      On tuollainen hartmittavaa kun ei ole rahaa muuhun kuin ryyppäämiseen harrasteena.

      • Anonyymi

        ei köyhä ryyppää ei köyhä polta tupakkaa, - katsos kun ei ole varaa kaljaan, viinaan, tupakkaan ja ei köyhä liiku, kun ei ole varaa trafi-tasaveroihin .....


      • Anonyymi

        Kyllä köyhä voi kaljaa ryypätä ehkä noin 12-14 tölkkiää rainbow olutta muttei joka ilta. Jos juo niin silloin ei syö, ainakaan kovin paljoa. Toisaalta tuppaahan tuo kaljottelu nälättääiin välillä. Mutta enimmäkseen rainbow tai vastavilla halpisoluilla voi mennä ruoan sijaan. Vitamiiniporevettä vaan lisäksi. Ja näkkileipää voilla ja kaurapuuroa jos oikein nälättää. Kyllä köyhällä saa ja pitää olla iloja. Liika on liikaa siinä kaljottelussakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä köyhä voi kaljaa ryypätä ehkä noin 12-14 tölkkiää rainbow olutta muttei joka ilta. Jos juo niin silloin ei syö, ainakaan kovin paljoa. Toisaalta tuppaahan tuo kaljottelu nälättääiin välillä. Mutta enimmäkseen rainbow tai vastavilla halpisoluilla voi mennä ruoan sijaan. Vitamiiniporevettä vaan lisäksi. Ja näkkileipää voilla ja kaurapuuroa jos oikein nälättää. Kyllä köyhällä saa ja pitää olla iloja. Liika on liikaa siinä kaljottelussakin.

        minulla ei ole varaa kaljoihin, tms.. kun olen työmarkkinatuki köyhyydessä. Just saan ruokaa ja asunnon. Muuta kulutusvaraa ei ole.


    • Anonyymi

      Oon vuokrannut mökin juhannukseksi. Hyvä kun tuli lopetettua autoilu viime vuoden syksyllä jo. Rahaa on säästynyt yli 2000 euroa koska en ole bensaa ostanut. Yhdellä tankillisella olen pärjännyt puoli vuotta. Olen kulkenut fillarilla joten rahaa on säästynyt. Nyt on varaa lähteä kesällä reissuun ja mökkeilemään keski suomeen. Aion vaan nauttia ja kalastaa mökillä. Töihinkään ei voi hakeutua koska bensa on kallista. Tosin voisin minä tehdä töitä tässä lähiympäristössä jonne pääsee fillarilla mutta kaikissa työpaikka ilmoituksissa lukee että tarvii auto olla. Palkkaa kukaan tuskin maksaa niin paljoo että olsi varaa autolla kulkea.

    • Anonyymi

      Ei tässä suuria liikkeitä tai tapahtumia, vain arkilomaa ilman kulutusta.
      Tiedä sitten, miten tämä loma kesä menee, kun nyt on ilmoitettu siitä hakemis velvoite jumpasta, siis aktiivi2..
      Mutta voihan sitä tehdä hakemuksia sarjoina..... mutta miten se sitten haikentää kansalaisen mielenterveyttä ja uskoa hallintoon?

    • Anonyymi

      Millä tavalla työttömyydestä ja työllistämistoimenpiteistä ollaan lomalla menettämättä työttömyyskorvauksia?

      • Anonyymi

        ei ainakaan minun kohdalla ole ollu juuri mitään ns. toimenpiteitä. vain joskus, noin kerran vuoteen on tehty aktiivisuunnitelma, jolla ei ole merkitystä. Sen tekoon on pitänyt mennä karenssilla uhattuna...


      • Anonyymi

        Ilmeisesti nuorilla on paljon enemmän te toimia ja opastusta ja nuoria jopa ohjataan johonkin ? Mutta vanhemmat on unohdettu, kun tiedetään ettei vanhat kelpaa palkkatöihin. Ja muutkin toimenpiteet on usein tarpeettomia.
        Tälläinen tilanne nyt kun ne aiemmin olleet armolliset eläkeputkt on poistettu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ilmeisesti nuorilla on paljon enemmän te toimia ja opastusta ja nuoria jopa ohjataan johonkin ? Mutta vanhemmat on unohdettu, kun tiedetään ettei vanhat kelpaa palkkatöihin. Ja muutkin toimenpiteet on usein tarpeettomia.
        Tälläinen tilanne nyt kun ne aiemmin olleet armolliset eläkeputkt on poistettu.

        Niin ei oikeen hyvä nuorelle että jää toimettomaksi,,johonki toimintaan mukaan. Aikoinaan pääsi koulujen jälkeen töihin eikä edes mikään työttömyys ollut puheissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin ei oikeen hyvä nuorelle että jää toimettomaksi,,johonki toimintaan mukaan. Aikoinaan pääsi koulujen jälkeen töihin eikä edes mikään työttömyys ollut puheissa.

        ennen eu aikoja oli työpaikkoja nuorillekin. nykyään paljon nuorisoa vetelehtii kaduilla ja kauppakeskuksissa, kuten nuo afrikan ja lähi-idän kela loma turistit, täysin jouten.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ilmeisesti nuorilla on paljon enemmän te toimia ja opastusta ja nuoria jopa ohjataan johonkin ? Mutta vanhemmat on unohdettu, kun tiedetään ettei vanhat kelpaa palkkatöihin. Ja muutkin toimenpiteet on usein tarpeettomia.
        Tälläinen tilanne nyt kun ne aiemmin olleet armolliset eläkeputkt on poistettu.

        Näin se on. Nuorella kun on edes jotain pientä toivoa työllistyä tässä massatyöttömyyden maassa.


    • Anonyymi

      Juu juu.

    • Anonyymi

      Aiemmin, kun köyhillä oli vielä mahdollisuus Suomessa autoilla, kun oli alhaisemmat maksut ja halvempi polttoaine, niin kesällä ajelin asuntoautolla.
      Sitten kun autoilun kulut nousi, niin laitoin asunto-auton pukeille kämpäksi. Ja siellä menee kesä. Tuulta ja vettä se pitää. Grilliruokaa. Kesälomaelämää.

    • Anonyymi

      Minä olen lomaillut siitä asti kun koulusta pääsin. En ihan lomaillut vaan rakentanut omaa elämäämme, Kotona on tekemistä ja aikaa tehdä vaikka mitä. Toiselle töihin meno ei ole meidän heiniä. Tehkööt he jotka ovat työnsä keksineet, eikä ota ilmaistyöntekijöitä.

      Meillä on töitä kotona niin paljon että viihdymme kotona. Suokaa se muillekin. Työttömiä ei olla , keksimme aina tekemistä, joten olemme toisen palkkallisesta työstä jättäyttyneet pois, kelasta saa hyvin rahaa ja tukia, mutta paljon saadaan omilla käsillä tekemisestä.

      • Huushollin pitäminen on aika rankkaa hommaa. Jos olis täysiaikaisesti vakituisessa työssä niin millainen olisi huusholli?Ihminen olis hajalla kun nykyinen työmeno hajottaa. Rahakanavat on hyvä keksiä.


      • Anonyymi

        Niinhän se on mökilläkin se pieni työleiri. Hakee vaan kaupasta suolaa & pippuria ja ison kasan säilykepurkkeja, niin loput saa omasta maasta kuten perunat, porkkanat ja kaalit sekä herneet.
        Lisäksi saa terveellistä liikuntaa niin että kunto pysyy yllä ilman kallista kuntosalikorttia.
        Juomaveden löytää helposti kaivosta eikä muuta juotavaa oikeastaan tarvitsekaan.


      • Anonyymi

        Huh älä kerro enempää kelaloisen elämästä. Päästä sekaisin jos alkaa sepittään että kotona töitä. Täydentää cv n kotitöillä hoh hoh hah hah kiäh kiäh kiäh,harjoitteluun mars mars.


      • Anonyymi

        Teen toita myos kotona, parisen paivaa viikossa. Tuosta jaa kateen reilu nelja tonnia kuussa. Paaomatuloa tulee keskimaarin puolitoista kertaa tuo eli periaatteessa voisin lopettaa tyotkin jos haluaisin. Mutta pitaahan sita jokin harrastus olla.

        Kotona en viitsi tehda mitaan kotitoita tai vastaavia, ne asiat hoitaa live-in-maid (kodinhoitaja?). Taalla on ihan mukavat saat, valilla liian kuuma mutta mukava pulahtaa uima-altaaseen tai siirtya ilmastoituihin sisatiloihin. Viikonloppuisin tulee kaytya viihteella - naisia riittaa joka sormelle tallaiselle reilu kolmikymppiselle peruslankkarille.

        Paljos siella Suomessa on lamminta, onko jo 10 astetta? Minkalaisen kampan nykyaan noilla minituilla saa, kaksio jostain kommuunista? Hyi helvatti, ajatuskin oksettaa jossain tuollaisessa asumisesta. Tai siita, etta pitaisi itse kayda kaupoissa tai laittaa ruokaa. Mukava herata aamulla kun on aamupala tuoreine hedelmineen valmiina. Ja paivalla toki muut ruuat, jos ei sitten tule kaytya ravintolassa syomassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Teen toita myos kotona, parisen paivaa viikossa. Tuosta jaa kateen reilu nelja tonnia kuussa. Paaomatuloa tulee keskimaarin puolitoista kertaa tuo eli periaatteessa voisin lopettaa tyotkin jos haluaisin. Mutta pitaahan sita jokin harrastus olla.

        Kotona en viitsi tehda mitaan kotitoita tai vastaavia, ne asiat hoitaa live-in-maid (kodinhoitaja?). Taalla on ihan mukavat saat, valilla liian kuuma mutta mukava pulahtaa uima-altaaseen tai siirtya ilmastoituihin sisatiloihin. Viikonloppuisin tulee kaytya viihteella - naisia riittaa joka sormelle tallaiselle reilu kolmikymppiselle peruslankkarille.

        Paljos siella Suomessa on lamminta, onko jo 10 astetta? Minkalaisen kampan nykyaan noilla minituilla saa, kaksio jostain kommuunista? Hyi helvatti, ajatuskin oksettaa jossain tuollaisessa asumisesta. Tai siita, etta pitaisi itse kayda kaupoissa tai laittaa ruokaa. Mukava herata aamulla kun on aamupala tuoreine hedelmineen valmiina. Ja paivalla toki muut ruuat, jos ei sitten tule kaytya ravintolassa syomassa.

        mä oon asunu noissa "palmu-maissa" ja se elämä siellä on mitätöntä, ja kuumuuteen kyllästyy.. Että erittäin mukava oli sieltä tulla pois. erittäin.


    • Anonyymi

      Perin isäni kesämökin pian aion lomailla siellä sitten aika paljon. Pitää tietty remontoida sitä mutta saan isältä perintöä sen verran paljon ettei remppakustannuksia tarvii miettiä. Säästän kyllä rahaa koska remontoin itse sillä olenhan ammattikoulun puupuolen käynyt ja remppahommista kokemusta 20 vuotta.
      No muutenkin olen isäni mökillä käynyt ihan nuoresta saakka ettei ihan uusi juttu ole.

    • Anonyymi

      Juu kyllä mökillä aikansa saa kouluun kun puuhailee jotain ja saunoo.

      • Anonyymi

        mä myös vedän käteen, juon kaljaa, nukun ja lepään.


    • Anonyymi

      Lomaa pukkaa, kun palkkaa ei löydy.
      Suomessa on toi palkka-pula suurta ja mahtavaa.
      Niin köyhä joutuu lomailemaan, kun palkasta ei kuulu mitään.

      Itsekin joutaisin hyvin tehdä töitä, mutta kun ei ole palkan maksajaa.
      Lomailun tänä vuonna aloitin jo 1.1. 2022. tammikuu olikin hiljainen, säät parani helmikussa, ja nyt on jo melkein kesä. Lomaa kuukausi kerrallaan.

      Liikkuminen ja autoilu on pitänyt lopettaa kokonaan, kun köyhien autoilu on politiikalla tehty mahdottomaksi. Nyt paikallaan oloa, lomailua. Ja kulutus minimissä.

      • Anonyymi

        On se suuri muutos kun nykyään pitäisi auton omistamisestakin maksaa ja ajamisesta maksaa trafi maksuja. Siis tasa-veroja.
        Enne oli vain auton hankinta ja bensa, huolto kulut ja liikennevakuutus. Ja näin köyhätkin pääsi liikkeelle.
        Nyt eu-aikaan köyhät isketään maahan tasa-veroilla. ( jotka on rikkaille halpoja ja köyhälle kalliita!).


    • Anonyymi

      Jos ei olisi kesälomaa työttömänä niin en voisi kalastaa. Tänään oli hyvä kalapäivä. Ahventa tuli jotain 8-9 kg en punninnut mutta sain niistä filettä aika paljon. Pakastin alkaa täyttymään ja kaupaksi menee varmana kaikki. Ihanaa kun on lomaa työttömänä niin muuten en voisi tienata rahaa.

    • Anonyymi

      Sain paljon haukia myin enolle ja taas se vetäs persuuksiin huh.

    • Anonyymi

      Tässä on mullakin ollu lomaa viime syksystä asti.
      Minkäs tekee kun palkkoja ei ole tarjolla.

      Nyt on säät paranneet, Niin ulkonakin viihtyy.

      • Anonyymi

        Nykyään vanhat joutuu olemaan työttöminä kymmeniäkin vuosia, kun entiset työttömyyseläke putket yms. on poistettu.
        Itsekin olen ollu jo 7v. työttömänä ja tunnen kymmeniä, jotka on työttöminä pitkään ,
        iässä 50-65v. Kun vanhat ei palkka-töihin kelpaa. Eläkkeelle ei pääse, niin työttömyys on aina mahdollisuus.
        Huono tilanne tämä on. Ja täysin huonon politiikan ja hallinnon syytä.
        Itse nimitän meidän vanhojen työttömyyttä köyhyys-lomailuksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nykyään vanhat joutuu olemaan työttöminä kymmeniäkin vuosia, kun entiset työttömyyseläke putket yms. on poistettu.
        Itsekin olen ollu jo 7v. työttömänä ja tunnen kymmeniä, jotka on työttöminä pitkään ,
        iässä 50-65v. Kun vanhat ei palkka-töihin kelpaa. Eläkkeelle ei pääse, niin työttömyys on aina mahdollisuus.
        Huono tilanne tämä on. Ja täysin huonon politiikan ja hallinnon syytä.
        Itse nimitän meidän vanhojen työttömyyttä köyhyys-lomailuksi.

        Tuossa tilanteessa ei sitten oikeen muuta voi kun olla työttömänä jos ei töihin enään oteta iän puolesta. Hitto monellakin voi terveys murentua jos alkaa vaikka kaljotteleen toki tietenkin moni kuntoilee. Eläkeputket olisi tarvinnut säilyttää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuossa tilanteessa ei sitten oikeen muuta voi kun olla työttömänä jos ei töihin enään oteta iän puolesta. Hitto monellakin voi terveys murentua jos alkaa vaikka kaljotteleen toki tietenkin moni kuntoilee. Eläkeputket olisi tarvinnut säilyttää.

        Voihan sitä perustaa vaikka nk. mökkitalkkari yrityksen ja puuhastella pikkaisen niitä remontti ja huoltohommia sopivaan tahtiin itseään rasittamatta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voihan sitä perustaa vaikka nk. mökkitalkkari yrityksen ja puuhastella pikkaisen niitä remontti ja huoltohommia sopivaan tahtiin itseään rasittamatta.

        ikävä kyllä ns. pienyritys ei kannata... se on vain leikkimistä.
        Ilman rahaa yrittäminen on itsepetosta.


    • Anonyymi

      Työtön 8 vuotta joten olen lomaillut 8 vuotta. mukavaa on tää lomailu. Olen kyllä tehnyt töitäkin mutta vain muutaman viikon pimeitä urakoita silloin tällöin. Kesällä aion kalastaa paljon ja saada ahventa. Ahven hyvää ruokaa joten ei tarvi kaupasta ostaa ruokaa.

    • Anonyymi

      Työllisyyspalstalle siitä ja heti.

      • Anonyymi

        terve menoa sulle... hopi hopi, alahan mennä !


    • Anonyymi

      Massa-työttömyys Suomalaisena osaamisalana.
      Pysrtytty ylläpitämään massa-työttömyyttä jo 1990 - 2022 !

      • Anonyymi

        nyt lisänä enrgia kriisi ! suomessakin on siirryttävä kivihiili ja turve energiaan, puun polttoon, kun politiikalla on estetty sähkön, kaasun öljyn tuonti.

        Suomi ei ole edes sähkön suhteen omavarainen!!! Ollaan oltu venäjän tuonnin varassa. - eu-sähkö-pörssin keinottelun uhreina....
        Talvella tulee kylmä tänne arktiseen maahan.
        Ja meillä on jo nyt euroopan kallein sähkö, kaasu, öljy, diiseli, bensa.....
        Kun Likinäköisellä politiikalla Suomea johdetaan edelleen.


    • Anonyymi

      Pakko täs lomailla koska töitä ei saa. Olen hakenut raksatöihi mutta ei kukaan kutsut töitä tekemään.

    • Anonyymi

      Palkan maksajia kun ei löydy, niin on vain tämä lomailu.
      Ja lomalla voi seurata, miten Suomen hallinto tehokkaasti ajaa Suomea velkavankeuteen ja eu alamaiseksi....
      Muutenkin Ollaan pahasti läntisen uutiskuplan alla, länsi propaganda muokkaa mielipåiteitä ja häpäisee ajattelun.
      Länteen suomettuminen on aikamme suuri ongelma !!

    • Anonyymi

      töitä tekisin, jos palkkaa maksettaisiin.
      mutta en ole palkka-töitä saanut.
      ja nyt on jo niin, että ei ole varaa autoon, siis ei varaa työmatkoihin, joten mahdollisen työnantajan tulisi maksaa esim. 1/2v. palkka etukäteen, jotta saisi työvaatteet, terveydenhoidon, kulkuneuvon ja voisi sopeutua yhteiskuntaan.

      • Anonyymi

        Samoin koska bensa on kallista joten ei ole ylimääräistä rahaa joten omalla autolla ei voi töihin mennä-


      • Anonyymi

        Parempi töiden sijasta keskittyä siihen haaveiluun, mihin tuntuu olevan pätevyyttä.


    • Anonyymi

      Työttömyydellä, koyhyydellä elää ja saa palkaa suuri virkakunta, suuri tem hallinto ja sosiaalitoimi.
      Joten nekin haluaa ylläpitää työttömyyttä ja köyhyyttä.

      Köyhä köyhäilee kesän. Selvästi kesä on mukvempi köyhäillä kuin talvi.
      Ensi talvi tulee olemaan karmea kun inflaatio, talouslama ja energian kalleus lyö Suomeakin maahan. Se on itse poliittisesti haluttu tilanne sekin.

    • Anonyymi

      on oltava kokoajan valmiina työhön. Siis työvaatteet päällä, ja reppu valmiina, työhansakat ja saappaat. On oltava valmis, Heti kun suuripalkkainen palkka-työ kutsuu.
      Myös syöminen ja wc toiminta on oltava ripeää, jotta työvalmius säilyy kokoajan.
      Kesällä voi ulkona tehdä monikulttuurisia pyhiä kyykkypaskoja, riisumatta työvaatteita kokonaan, voi vain housuja laskemalla paljastaa ulostustarkoitukseen peräsuolensa tai virtsa elimensä.

      Ja tämän lisäksi, vallitsevan tem ministeriön ja hallituksen kehittämän aktiivi 2 mallin ohjeiden ja sääntöjen mukaisesti, on yötä myöten kirjoitettava kuulakärkikynällä hakemuksia, ja sitten vaikka kahvitunnilla juoksutettava niitä yrityksiin. Kuitenkin kokoo ajan on oltava valmiudessa työhön, myös hakemus teko ja toimitus aktin aikanakin.

    • Anonyymi

      Haha, minä olen kesämökillä. Tänään kalastelin ja nyt juon olutta ja odottelen suomi slovakia peliä. Huomenna tulee klapikuorma ja niitä sitten laittelen pinoon ajankuluksi liiteriin. Oikeestaan ei ole mitään isompaa remppaa mökillä nyt tänä kesänä joten saan olla lekotella aika rauhassa. Liiteri pitää maalata tietty mutta siihen nyt ei mene kovin kauaa. Pitää kai sitä työhakemuksia lähtellä ettei tuet katkee mutta ei kukaan soita töitä tekemään se on varma asia.

      • Anonyymi

        Onneksi näin vanhempana pääsee jo vähemmällä, kun on viettänyt niitä kuuluisia Pekkasia jo 12 vuotta. Eikä tarvitse huoltaa mökkiäkään kun on luopunut siitä jo vuosia sitten.
        Tilailee vaan virkistykseksi vuokramökin kevällä, kesällä ja syksyllä niin saa vaihtelua arkeen.
        Myös kevättalvella voi kerran käydä kun se on tullut ihan tavaksi. Muuten ollaan talvi hiljakseen ja kerätää rahaa kesän riemuihin. Onneksi on tullut talvisin kerättyä kohtuullinen puskurivarasto varoja eli sitä jemmarahaa, niin voi käyttää sen lomailuun sekä yllättäviin menoihin niinkuin tuo vanhan auton remppaus , mikä joskus aina iskee yllärinä.


    • Anonyymi

      Ai ai kun lomailevien työttömien tuli NIIN paha mieli aiemmasta viestistäni.
      Osuiko tietoiskuni työssäkäyvän mukavasta elämästä NIIN pahasti?
      No mutta - eikö teillä olekaan NIIN kivaa työttöminä, että TOTUUS pitää poistaa?

      Vakituinen virka kunnassa.
      Huomattavasti keskivertoa korkeampi palkka.
      Odotettavissa mukavan suuruinen eläke.
      Kattava työterveyshuolto.
      Liukuva työaika.
      Nykyään noin puolet työpäivistä etätyönä.
      Kiinnosta työ.
      Mukava pomo ja työporukka (ylin pomo on kyllä mulkku).
      38 vuosilomapäivää = 7viikkoa 3 päivää lomaa putkeen.
      Liukuvan työajan saldolla kikkailu tuo monta kokonaista vapaapäivää vuodessa.
      Lomarahavapaita useita, olisko 15vuodessa.

      • Anonyymi

        juuri tästä syystä kunta ja valtio töitä tulisi voimakkaasti vähentää, sekä palkkoja laskea kautta linjan.
        Jotta tämä korruptio loppuisi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        juuri tästä syystä kunta ja valtio töitä tulisi voimakkaasti vähentää, sekä palkkoja laskea kautta linjan.
        Jotta tämä korruptio loppuisi.

        Jollain on mukava pomo ja työporukka. Katkera köyhä näkee siinäkin ongelman. Heti pitää ottaa toisilta pois vain sen takia, että oma älykkyys ei ole riittänyt hyvään koulutukseen ja työpaikkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jollain on mukava pomo ja työporukka. Katkera köyhä näkee siinäkin ongelman. Heti pitää ottaa toisilta pois vain sen takia, että oma älykkyys ei ole riittänyt hyvään koulutukseen ja työpaikkaan.

        palkkoja tulisi alentaa, niin töitä riittäisi useammalle !!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        palkkoja tulisi alentaa, niin töitä riittäisi useammalle !!

        minunkin mielestä ihmiset saavat liian korkeita palkkoja ja eläkkeitä.
        Koko köyhyys ongelma voidaan poistaa leikkaamalla suurimpia palkkoja ja eläkkeitä, sekä ylisuuria omistamisen tukia, ek ja mtk etuja, sekä kallista pakolaisturismia.


    • Anonyymi

      Köyhyys on hidaste moneen asiaan.
      Nyt kävi minulle niin, että polkupyörän ketjut tulisi uusia, mutta ei ollu rahaa ostaa uusia ketjuja. Köyhä voi kaupassa vain katsella hintoja.
      Vanhat ketjut olen kyllä huoltanut ja pessyt ja paikannut useamman kerran jo. Ja ne katkeilee nykyään. Ovat tiensä päässä kuten vanha työtönkin.

      Pitää ummistaa silmät kaikelta kulutukselta. Vain halpaan asumiseen ja halpaan ruokaan riittää työmarkkinatuki.

      • Anonyymi

        Voi olla että ketjuja halvempi olisi joku halpa pyörä?
        No kumminkin itse olen siirtynyt "mummopyörään" kun vaihteisto pyörän korjailu alkoi kyllästyttää. Kiinalaiset särkyy. Ei kestä miehen poljentaa.

        Autoilu oli pakko lopettaa jo vuosia sitten. Kulut on kasvaneet liikaa.
        Jotenkin tässä on nyt täysin jumittunut, kävely ja pyöräily vain mahdollista.
        Köyhyys nyt lisääntyy kun politikkomme tähän sota-inflaatio juttuun halukkaasti osallistui. Köyhät siis kärsii.

        Ja minä lomailen vuodet ympäri, kun palkanmaksajaa ei mistään löydy. Tai ei jatkuvaa köyhäilyä juuri lomailuksi voi kutsua. Vaan köyhä on markkinataloudesssa kuin kala kuivalla maalla, kun kulutuskykyä ei ole.
        Kenen etu on palkka-työpaikka pula ?


      • Anonyymi

        Kannattaa satsata pyörään missä on ne napavaihteet ja tukevammat ketjut.
        Tai sitten siirtyä naapurin rouvan systeemiin eli joka kevät ostetaan uudet pyörät ja
        joka syksy ne jostakin syystä aina varastetaan ja saadaan jotain vakuutuksesta.


    • Anonyymi

      Alkaa säät lämmetä. Köyhyys ei tunnu niin köyhältä kuin pakkasella, jolloin sähkölasku vie leivän suusta. Mutta sähkönsiirto maksu on suuri vuoden ympäri.
      Eri liittojen palkkaneuvotteluissa pitää sopia palkkojen alennuksesta, esim. 10%, kun suomessa työ on liian kallista. Ja maa velkaantuu kokoajan pahasti.
      Kun työ olisi riittävän halpaa, niin meille työttömillekin riittäisi töitä. Eikä vain osa kansaa ahnehtisi kaikkia töitä ja palkkoja.
      Että näin super yksinkertaista se on tulonjako, vaikka tieteellisesti, poliittisesti muuta kerrotaankin.

    • Anonyymi

      Köyhä tasaisesti, kesällä ja talvella.

    • Anonyymi

      Ensimmäinen lomamatka tehdään Lemille jonnekin Säräpirttiin, missä kuulemma saa syödä niin paljon kun vain jaksaa. Kyllä se on köyhänkin hyvä välillä napostella oikein vatsansa killilleen lihaa. Saa sitten kolme päivää sulatella niitä.

      • Anonyymi

        Sehän oli niin mureaa, että lihan syyt irtoilivat helposti toisistaan.
        Erittäin maittava kokemus on tuollainen tunteja haudutettu.
        Oikeastaan ainoa mikä juuttuu jumiin on kateellisten nälkäisten pääkoppa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sehän oli niin mureaa, että lihan syyt irtoilivat helposti toisistaan.
        Erittäin maittava kokemus on tuollainen tunteja haudutettu.
        Oikeastaan ainoa mikä juuttuu jumiin on kateellisten nälkäisten pääkoppa.

        Se on piukassa toi lihansyöjän pska. Kipee juttu.


    • Anonyymi

      Lomailen täällä mökillä elokuuhun asti. Mukavaa on kun ei saa töitäkään niin voi lomailla ja ollla vaaan.

      • Anonyymi

        Kannattaa olla se elokuukin, sillä tuoreen pitkän tähtäimen sääennusteen mukaan nimenomaan loppukesä on lämmin. Siihen minäkin satsaan ja silloin on jo heinäkuun
        hötkyilijät poissa tieltä.


    • Anonyymi

      Kesäkuu ja loma jatkuu.
      Pitää olla vaan.
      Ei rahaa kuin ruokaan ja asuntoon.
      Muu kulutus seis.

      • Anonyymi

        Mutta kun on talvella hiljaa kuin pissa sukassa ja kerää rahaa niin voi kesällä sitten
        tehdä pienen reissun. Tälläiseen minä ainakin satsaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta kun on talvella hiljaa kuin pissa sukassa ja kerää rahaa niin voi kesällä sitten
        tehdä pienen reissun. Tälläiseen minä ainakin satsaan.

        Nyt tulee aito pula-aika, niin talvella palellaan, ruoka vähissä, jne.
        On itse itselle likinäköisellä politiikalla rakennettu enrgiakriisi, inflaatio, lama, työttömyys....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt tulee aito pula-aika, niin talvella palellaan, ruoka vähissä, jne.
        On itse itselle likinäköisellä politiikalla rakennettu enrgiakriisi, inflaatio, lama, työttömyys....

        Selvästi poliittista osaamattomuutta on ajaa oma kansa lamaan!!!


    • Anonyymi

      lomailin köyhänä tänäänkin ja niitin hieman heinää. itikoita oli haittana. kun ruoho on lyhyempi niin lomailu on kätevämpää.

      • Anonyymi

        Pieni työrupeama on välillä paikallaan ja sen jälkeen voi taas hyvällä syyllä palkita itsensä eli grillata ja nautiskella maittavista kesäjuomista.


    • Anonyymi

      Kuuma tai kylmä ilma, niin hikinen työ ei sovi pyhä mies. Vääräuskoinen tekee hikinen työ.

      • Anonyymi

        Työttömänä olookin tottuu vaikka ei se ruusuista aina ole varsinkin kun maksu lapput tulee


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Työttömänä olookin tottuu vaikka ei se ruusuista aina ole varsinkin kun maksu lapput tulee

        Mutta työeläke ropisee tilille aina samana päivänä ja riittävän suuruisena.
        Vaikka sitä käyttelee kaikenlaisiin menoihin, niin vieläkin jää säästöön.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta työeläke ropisee tilille aina samana päivänä ja riittävän suuruisena.
        Vaikka sitä käyttelee kaikenlaisiin menoihin, niin vieläkin jää säästöön.

        öykkäri eläkeläisiltä tulee leikata ylisuuria eläkkeitä.


      • Anonyymi

        me koko suku lepä kela loma suomi. kotimaa vain hiki työ, suomi paljon ilmainen loma. jaksaa paljon, helppo rukoilla ja siittää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        öykkäri eläkeläisiltä tulee leikata ylisuuria eläkkeitä.

        Onneksi se ei koske minua kun saan vain kohtuullista työeläkettä.


    • Anonyymi

      Työttömyys-köyhyys on osa raha systeemiä, osa eu-taloutta.
      Raha ja työ ovat virranneet Suomesta ulos pitkään. Samaan aikaan Suomesta on väkisin tehty turvatonta maata. Suomea "jalostetaan" ulkomailta käsin.
      Suomi toimii eu-juoksupoikana, nettomaksajana. Ja pyrkii nato nettomaksajaksi.
      Ja ollaan pahasti velkaannuttu, niin nyt ollaan globalisti rahan armoilla.

      Muistakaa, että tämä ukr. sota on us. globalisti rahan - ja venäjän välinen.
      Ukrainaa vaan käytetään hyväksi, us. raha sodittaa omaa talous-sotaansa ukrainalaisilla!! - Salaaveja nyt uhrataan urakalla! Säälittä. Onko kansan vaihto se suuri ajatus tässä myös. Luonnonvarojen anastuksen lisäksi ?
      ja ukr. nukkehallitus ja zeleski on kuin tsausesku, jonka päivät on lettu jo,,, kyllä se huijjattu, uhrattu kansa nousee !!!

    • Anonyymi

      Jouluun enää 6kk !! näin se meni suvi nopsaan. ja talvivaatteita lämpimiä on nyt etsittävä, kun ensi talvena on enrgiapula ja lama, (kiitos politikot!!).
      Kalliilla energialla ei ole varaa lämmittää, ei liikkua.
      Ensi talvi törrötetään toppavaatteissa, paikallaan tässä arktisessa maassa.

    Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      67
      6579
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      27
      4243
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      270
      2647
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2040
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1558
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1407
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1111
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1107
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      1066
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1031
    Aihe