Toni Torppa saarnaa, että kaikki poliisit joutuvat kadotukseen, koska he tarttuivat miekkaan

Anonyymi

Saulusmedian saarnaaja Toni Torppa väittää, että kaikki poliisit, rajavartijat, ammattisotilaat ja asevelvolliset joutuvat kadotukseen, koska he ovat tarttuneet miekkaan. Kun Torpalle esitetään vastaväite, että Paavali ja Pietari antoivat esivallalle oikeuden kantaa lain miekkaa, niin Torpan mukaan he joutuvat joka tapaukssa kadotukseen, vaikka ovatkin ylläpitäneet järjestystä yhteiskunnassa, koska tarttuivat miekkaan.

Tämä järjetön Raamatun vääristely tulee esille Toni Torpan Youtube-videossa ja erityisesti sen alla käydyn blogikeskustelun kommenteissa. Siis lukekaan niitä kommentteja, jotka ovat videonruudun alapuolella.

Kristitty ja sota | vastauksia kommentteihin
https://www.youtube.com/watch?v=CI5d-yjUoh0

Miksi Toni Torppa ja Petri Paavola opettavat tällaista aseista kieltäytymistä? Nyt on Ukrainan sota leviämässä ja he yrittävät estää suomalaisia asevelvollisia lähtemästä puolustamaan isänmaataan. Näin Torppa ja Paavola ajavat Venäjän asiaa vääristelemällä Raamattua.

246

5102

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Toni Torppa sai videon alla olevissa kommenteissa yhdeltä anonyymiltä kritiikkiä videostaan tällä tavalla:

      "Toni Torppa opettaa väärin Jeesuksen antaman käskyn opetuslapsille ostaa miekan, koska Torppa irrottaa Jeesuksen sanat asiayhteydestä. Jeesus ei tarkoittanut, että kaikki ne hukkuvat, jotka miekkaan tarttuvat, koska Jeesus käski opetuslapsiaan ostamaan miekan ja siihen tarttumaan. Jeesus tarkoittaa, että joka laittomasti käyttää miekkaa, hän hukkuu, mutta jolla on laillinen peruste tarttua miekkaa, se on oikein. Esivallalla on laillinen oikeus kantaa ja käyttää miekkaa, kuten Paavali ja Pietari opettivat asian aivan oikein.

      Jeesuksen sanat "laita miekkasi tuppeen" ovat osoitettu vain Pietarille, KOSKA HÄN YRITTI LAITTOMASTI ESTÄÄ RISTIINNAULITSEMISEN, joka oli Jumalan tahto. Jeesus ei käskenyt esivallan edustajia laittamaan miekkaansa tuppeen, koska Jeesus hyväksyy esivallan oikeuden kantaa lain miekkaa ja kansalaisten oikeuden hätävarjeluun.

      “Hän sanoi: ”Mutta nyt, jolla on kukkaro, ottakoon sen mukaansa, samoin myös laukun, ja jolla ei ole, myyköön viittansa ja ostakoon miekan.” (Luuk 22:36, FinRK)

      “Eivät viranomaiset ole niiden pelkona, jotka tekevät hyvää, vaan niiden, jotka tekevät pahaa. Jos siis tahdot olla esivaltaa pelkäämättä, niin tee sitä, mikä on hyvää, ja sinä saat siltä kiitoksen. Se on Jumalan palvelija sinun hyväksesi. Mutta jos teet pahaa, niin pelkää, sillä esivalta ei kanna miekkaa turhaan. Se on Jumalan palvelija, kostaja sen rankaisemiseksi, joka tekee pahaa.” (Room 13:3-4, FinRK)

      “Jos varas tavataan murtautumasta sisään ja hänet lyödään kuoliaaksi, hänen verensä vuodattamisesta ei tule syylliseksi.” (2Moos 22:1, FinRK)

      “Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan vaan täyttämään. Totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennen kuin kaikki on tapahtunut. Joka siis jättää pois yhdenkin näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavoin opettaa ihmisiä, sitä kutsutaan pienimmäksi taivasten valtakunnassa. Mutta joka noudattaa ja opettaa näitä käskyjä, sitä kutsutaan suureksi taivasten valtakunnassa.” (Matt 5:17-19, FinRK)"

      • Anonyymi

        Toni Torppa vastasi edellä olemaan kritiikkiin torstain ja perjantain välisenä yönä noin kello 02:00 näillä sanoilla:

        "**Jeesuksen sanat "laita miekkasi tuppeen" ovat osoitettu vain Pietarille, KOSKA HÄN YRITTI LAITTOMASTI ESTÄÄ RISTIINNAULITSEMISEN, joka oli Jumalan tahto. Jeesus ei käskenyt esivallan edustajia laittamaan miekkaansa tuppeen, koska Jeesus hyväksyy esivallan oikeuden kantaa lain miekkaa ja kansalaisten oikeuden hätävarjeluun.**

        - "Silloin Jeesus sanoi hänelle: "Pistä miekkasi tuppeen; sillä kaikki, jotka miekkaan tarttuvat, ne miekkaan hukkuvat." (Matt.26:52)

        Jos käsky olisi osoitettu vain Pietarille niin Jeesus ei sanoisi, että KAIKKI, jotka miekkaan tarttuvat ne miekkaan hukkuvat. Ja Jeesus itse asiassa käskee kaikkia myös esivallan edustajia laittamaan miekkansa tuppeen, sillä hän käskee kaikkien lähteä seuraamaan Häntä.

        - "Joka rakastaa isäänsä taikka äitiänsä enemmän kuin minua, se ei ole minulle sovelias; ja joka rakastaa poikaansa taikka tytärtänsä enemmän kuin minua, se ei ole minulle sovelias; ja joka ei ota ristiänsä ja seuraa minua, se ei ole minulle sovelias." (Matt.10:37-38)

        Vain se pelastaa ihmisen, että hän lähtee seuraamaan Jeesusta jonka Kuninkuus ja valtakunta ei ole maailmasta, vaan taivaasta.

        - " Jeesus vastasi: "Minun kuninkuuteni ei ole tästä maailmasta; jos minun kuninkuuteni olisi tästä maailmasta, niin minun palvelijani olisivat taistelleet, ettei minua olisi annettu juutalaisten käsiin; mutta nyt minun kuninkuuteni ei ole täältä." (Joh.18:36)

        Siksi jokaisen ihmisen tulisi kääntyä taivaan kansalaiseksi, joidenka todellinen Isänmaa on taivaassa eikä maailmassa.

        - "Sillä jotka näin puhuvat, ilmaisevat etsivänsä isänmaata.Ja jos he olisivat tarkoittaneet sitä maata, josta olivat lähteneet, niin olisihan heillä ollut tilaisuus palata takaisin; mutta nyt he pyrkivät parempaan, se on taivaalliseen. Sentähden Jumala ei heitä häpeä, vaan sallii kutsua itseään heidän Jumalaksensa; sillä hän on valmistanut heille kaupungin. " (Hepr.11:14-16)

        Tässä valossa jokainen maallisen esivallan edustajakin on matkalla helvettiin ellei tee parannusta ja käänny seuraamaan Kuningas Jeesusta. Ja Jeesuksen seuraajat eivät taistele maallisin asein vaan tavaallisin (2.Kor.10:4), sillä heillä ei ole taistelu lihaa ja verta vastaan (Efe.6:12). Joten todellakin Jeesus käskee jokaista laittamaan miekkansa tuppeen, sillä vain taivaan kansalaisuus todella ratkaisee ja pelastaa.

        Paavalin ja Pietarin kehoitukset olla alamaiset maallisille esivallalle tarkoittavat sitä, että kristittyjen tulee elää soveliaasti tässä maailmassa eikä rikkoa maailmankaan lakeja elleivät ne ole vastaan Jumalan lakia, joka menee kaiken maallisen edelle. "Enemmän tulee totella Jumalaa kuin ihmisiä." (Apt.5:29)

        Jumala on antanut maallisille esivalloille oikeuden turvata järjestystä miekalla, mutta vain silloin maallinen esivalta on Jumalan palvelija kun se noudattaa Jumalan lakia. Uskon, että maallinen esivalta ei saa rikkoa Jumalan lakia. Mutta vaikka sillä olisikin teoreettinen oikeus tappaa jossain tilanteessa, niin mitä väliä sillä on, jos he ovat kuitenkin matkalla helvettiin.

        Vain Jeesuksen palvelijaksi tuleminen pelastaa ja ratkaisee ja Jeesuksen palvelijat eivät saa tappaa missään tilanteessa. Joten tästä seuraa ettei ole oikein tappaa missään tilanteessa, koska vain Jeesuksen palvelijat pelastuvat ja he eivät saa/voi tappaa missään tilanteessa. Toisin sanoen koko vetoaminen maallisen esivallan oikeuteen on irrelevanttia sen kannalta mikä on oikein ja hyvää. Vain kääntymys seuraamaan Herraa Jeesusta on sitä!"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toni Torppa vastasi edellä olemaan kritiikkiin torstain ja perjantain välisenä yönä noin kello 02:00 näillä sanoilla:

        "**Jeesuksen sanat "laita miekkasi tuppeen" ovat osoitettu vain Pietarille, KOSKA HÄN YRITTI LAITTOMASTI ESTÄÄ RISTIINNAULITSEMISEN, joka oli Jumalan tahto. Jeesus ei käskenyt esivallan edustajia laittamaan miekkaansa tuppeen, koska Jeesus hyväksyy esivallan oikeuden kantaa lain miekkaa ja kansalaisten oikeuden hätävarjeluun.**

        - "Silloin Jeesus sanoi hänelle: "Pistä miekkasi tuppeen; sillä kaikki, jotka miekkaan tarttuvat, ne miekkaan hukkuvat." (Matt.26:52)

        Jos käsky olisi osoitettu vain Pietarille niin Jeesus ei sanoisi, että KAIKKI, jotka miekkaan tarttuvat ne miekkaan hukkuvat. Ja Jeesus itse asiassa käskee kaikkia myös esivallan edustajia laittamaan miekkansa tuppeen, sillä hän käskee kaikkien lähteä seuraamaan Häntä.

        - "Joka rakastaa isäänsä taikka äitiänsä enemmän kuin minua, se ei ole minulle sovelias; ja joka rakastaa poikaansa taikka tytärtänsä enemmän kuin minua, se ei ole minulle sovelias; ja joka ei ota ristiänsä ja seuraa minua, se ei ole minulle sovelias." (Matt.10:37-38)

        Vain se pelastaa ihmisen, että hän lähtee seuraamaan Jeesusta jonka Kuninkuus ja valtakunta ei ole maailmasta, vaan taivaasta.

        - " Jeesus vastasi: "Minun kuninkuuteni ei ole tästä maailmasta; jos minun kuninkuuteni olisi tästä maailmasta, niin minun palvelijani olisivat taistelleet, ettei minua olisi annettu juutalaisten käsiin; mutta nyt minun kuninkuuteni ei ole täältä." (Joh.18:36)

        Siksi jokaisen ihmisen tulisi kääntyä taivaan kansalaiseksi, joidenka todellinen Isänmaa on taivaassa eikä maailmassa.

        - "Sillä jotka näin puhuvat, ilmaisevat etsivänsä isänmaata.Ja jos he olisivat tarkoittaneet sitä maata, josta olivat lähteneet, niin olisihan heillä ollut tilaisuus palata takaisin; mutta nyt he pyrkivät parempaan, se on taivaalliseen. Sentähden Jumala ei heitä häpeä, vaan sallii kutsua itseään heidän Jumalaksensa; sillä hän on valmistanut heille kaupungin. " (Hepr.11:14-16)

        Tässä valossa jokainen maallisen esivallan edustajakin on matkalla helvettiin ellei tee parannusta ja käänny seuraamaan Kuningas Jeesusta. Ja Jeesuksen seuraajat eivät taistele maallisin asein vaan tavaallisin (2.Kor.10:4), sillä heillä ei ole taistelu lihaa ja verta vastaan (Efe.6:12). Joten todellakin Jeesus käskee jokaista laittamaan miekkansa tuppeen, sillä vain taivaan kansalaisuus todella ratkaisee ja pelastaa.

        Paavalin ja Pietarin kehoitukset olla alamaiset maallisille esivallalle tarkoittavat sitä, että kristittyjen tulee elää soveliaasti tässä maailmassa eikä rikkoa maailmankaan lakeja elleivät ne ole vastaan Jumalan lakia, joka menee kaiken maallisen edelle. "Enemmän tulee totella Jumalaa kuin ihmisiä." (Apt.5:29)

        Jumala on antanut maallisille esivalloille oikeuden turvata järjestystä miekalla, mutta vain silloin maallinen esivalta on Jumalan palvelija kun se noudattaa Jumalan lakia. Uskon, että maallinen esivalta ei saa rikkoa Jumalan lakia. Mutta vaikka sillä olisikin teoreettinen oikeus tappaa jossain tilanteessa, niin mitä väliä sillä on, jos he ovat kuitenkin matkalla helvettiin.

        Vain Jeesuksen palvelijaksi tuleminen pelastaa ja ratkaisee ja Jeesuksen palvelijat eivät saa tappaa missään tilanteessa. Joten tästä seuraa ettei ole oikein tappaa missään tilanteessa, koska vain Jeesuksen palvelijat pelastuvat ja he eivät saa/voi tappaa missään tilanteessa. Toisin sanoen koko vetoaminen maallisen esivallan oikeuteen on irrelevanttia sen kannalta mikä on oikein ja hyvää. Vain kääntymys seuraamaan Herraa Jeesusta on sitä!"

        Anonyymi vastasi Toni Torpalle näillä sanoilla:

        "Sinä sanoit, että tässä maailmassa jokainen esivallan edustaja menee helvettiin, jos hän ei luovu miekasta, koska sinun oppisi mukaan Jeesus vaatii miekasta luopumisesta. Olet väärässä. Jeesus jopa käski opetuslapsiaan ostamaan miekan. Kuka hukkuu miekkaan riippuu siitä, missä tarkoituksessa miekkaa käyttää. Laiton tarttuminen hukuttaa jokaisen, mutta laillinen käyttö ei hukuta ketään.

        Uudessa testamentissa on useita kohtia, jossa joku roomalainen sotilas tuli uskoon ja pelastui. Kukaan ei vaatinut heitä lähtemään pois armeijasta, mutta Johannes Kastaja vaati heitä tyytymään palkkaansa ja lopettamaan rahan kiskomisen kansalta. Apostolien aikana uskoon tulleet sotilaat levittivät kristinuskoa ympäri Rooman, koska he kulkivat Rooman vatiossa paikasta toiseen.

        Toni Torppa, sinun pasifistisen oppisi mukaan Paavali ja Pietari olisivat puhuneet väärin, kun he hyväksyivät esivallalle oikeuden kantaa lain miekkaa. Todelisuudessa on niin, että Paavali ja Pietari puhuivat oikein. Sinä Toni puhut evankeliumin vastaisesti ja asetut Jumalan säädöstä vastaan. Esivalta ei ole tässä se, joka on menossa helvettiin.

        “Joka siis asettuu esivaltaa vastaan, nousee Jumalan säädöstä vastaan, mutta ne, jotka nousevat vastaan, tuottavat itselleen tuomion. Eivät viranomaiset ole niiden pelkona, jotka tekevät hyvää, vaan niiden, jotka tekevät pahaa. Jos siis tahdot olla esivaltaa pelkäämättä, niin tee sitä, mikä on hyvää, ja sinä saat siltä kiitoksen. Se on Jumalan palvelija sinun hyväksesi. Mutta jos teet pahaa, niin pelkää, sillä esivalta ei kanna miekkaa turhaan. Se on Jumalan palvelija, kostaja sen rankaisemiseksi, joka tekee pahaa. Siksi tulee olla alamainen, ei ainoastaan rangaistuksen vaan myös omantunnon tähden. Sen vuoksi te verojakin maksatte, sillä viranomaiset ovat Jumalan palvelijoita, kun he toimivat juuri tässä tehtävässä. Antakaa kaikille se, mikä kuuluukin antaa: kenelle vero, sille vero, kenelle tulli, sille tulli, kenelle pelko, sille pelko, kenelle kunnia, sille kunnia.” (Room 13:2-7, FinRK)

        “Olkaa Herran vuoksi alamaisia kaikelle inhimilliselle järjestykselle, niin kuninkaalle, joka on ylin, kuin maaherroillekin, jotka hän on lähettänyt pahaa tekeville rangaistukseksi mutta hyvää tekeville kiitokseksi.” (1Piet 2:13-14, FinRK)

        “Joka siis jättää pois yhdenkin näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavoin opettaa ihmisiä, sitä kutsutaan pienimmäksi taivasten valtakunnassa. Mutta joka noudattaa ja opettaa näitä käskyjä, sitä kutsutaan suureksi taivasten valtakunnassa. Minä sanon teille: ellei teidän vanhurskautenne ole paljon suurempi kuin kirjanoppineiden ja fariseusten, te ette pääse taivasten valtakuntaan.” (Matt 5:19-20, FinRK)"


      • Anonyymi

        Lavastustyöntekijöitä unohtamatta? Aiheellista tutkistella itseään pahemmaksi tulosta.


    • Anonyymi

      Videon kommenteissa Pauli Ojala antoi Toni Torpalle tällaista kritiikkiä:

      "Ei Johannes Kastaja kieltänyt roomalaisia sotilaita lopettamasta ammattiaan. Vaikka nämä tulivat parannuksen kasteelle ja kysyivät mitä heidän pitäisi tehdä. Antoi käytännön ohjeita, miten toimia eettisesti sotilaina ja poliiseina. Uudessa Testamentissa kerrotaan kolmesta sadanpäämiehestä ja jokainen näistä on myönteinen kuvaus. Yksi oli ensimmäinen pakanakristitty jota varten Pietari sai näynkin, ettei kundissa ollut mitään vikaa. Toisesta Jeesus sanoi ettei ollut koskaan nähnyt niin suurta uskoa juutalaisissakaan. Kolmas oli Jeesuksen teloituksesta vastannut virkaheitto kapteeni. Tämäkin totesi että "Noin kuolee vain viaton mies."

    • Anonyymi

      TheClone360 antoi Toni Torpalle tällaista kritiikkiä:

      "Eihän Jeesus ollut pasifisti, eikä raamattu ollut pasifistinen."

      • Anonyymi

        Anonyymi yhtyi YheClone360 kantaan näillä sanoilla:

        "Aivan oikein. Evankeliumi ei opeta pasifismia. Tässä on muutama Jeesuksen sana, jotka ovat ihan muuta:

        “Silloin Jeesus sanoi: "Nyt on toisin. Jolla on kukkaro, ottakoon sen mukaansa, samoin laukun. Jolla ei ole rahaa, myyköön viitan päältään ja ostakoon miekan.” (Luuk 22:36, FinPR92)

        “Mutta nuo viholliseni, jotka eivät tahtoneet minua kuninkaakseen – tuokaa heidät tänne ja teloittakaa minun edessäni.’” (Luuk 19:27, FinRK)

        Paavali hyväksyi mm. kuolemanrangaistukset:

        “Vaikka he tuntevat Jumalan vanhurskaan säädöksen, että ne, jotka sellaista tekevät, ovat ansainneet kuoleman, he eivät ainoastaan itse tee niin vaan myös osoittavat hyväksymisensä niille, jotka tekevät samoin.” (Room 1:32, FinRK)

        “Joka hylkää Mooseksen lain, sen on armotta kuoltava kahden tai kolmen todistajan sanan nojalla.” (Hebr 10:28, FinRK)"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Anonyymi yhtyi YheClone360 kantaan näillä sanoilla:

        "Aivan oikein. Evankeliumi ei opeta pasifismia. Tässä on muutama Jeesuksen sana, jotka ovat ihan muuta:

        “Silloin Jeesus sanoi: "Nyt on toisin. Jolla on kukkaro, ottakoon sen mukaansa, samoin laukun. Jolla ei ole rahaa, myyköön viitan päältään ja ostakoon miekan.” (Luuk 22:36, FinPR92)

        “Mutta nuo viholliseni, jotka eivät tahtoneet minua kuninkaakseen – tuokaa heidät tänne ja teloittakaa minun edessäni.’” (Luuk 19:27, FinRK)

        Paavali hyväksyi mm. kuolemanrangaistukset:

        “Vaikka he tuntevat Jumalan vanhurskaan säädöksen, että ne, jotka sellaista tekevät, ovat ansainneet kuoleman, he eivät ainoastaan itse tee niin vaan myös osoittavat hyväksymisensä niille, jotka tekevät samoin.” (Room 1:32, FinRK)

        “Joka hylkää Mooseksen lain, sen on armotta kuoltava kahden tai kolmen todistajan sanan nojalla.” (Hebr 10:28, FinRK)"

        Toni Torppa vastasi anonyymille tällä tavalla:

        "**Paavali hyväksyi mm. kuolemanrangaistukset: “Vaikka he tuntevat Jumalan vanhurskaan säädöksen, että ne, jotka sellaista tekevät, ovat ansainneet kuoleman, he eivät ainoastaan itse tee niin vaan myös osoittavat hyväksymisensä niille, jotka tekevät samoin.” (Room 1:32, FinRK)**

        Kyseinen kohta viittaa iankaikkiseen kuolemanrangaistukseen, jonka Jumala langettaa viimeisellä tuomiolla niille, jotka eivät ota vastaan Herran Jeesuksen lunastusmaksua synneistä. Missään kohtaa uuden liiton kirjoituksen eivät oikeuta ihmistä suorittamaan tuota kyseistä kuolemanrangaistusta, koska sen suorittaa Jumala.

        - "Ja minä näin kuolleet, suuret ja pienet, seisomassa valtaistuimen edessä, ja kirjat avattiin; ja avattiin toinen kirja, joka on elämän kirja; ja kuolleet tuomittiin sen perusteella, mitä kirjoihin oli kirjoitettu, tekojensa mukaan. Ja meri antoi ne kuolleet, jotka siinä olivat, ja Kuolema ja Tuonela antoivat ne kuolleet, jotka niissä olivat, ja heidät tuomittiin, kukin tekojensa mukaan. Ja Kuolema ja Tuonela heitettiin tuliseen järveen. Tämä on toinen kuolema, tulinen järvi. Ja joka ei ollut elämän kirjaan kirjoitettu, se heitettiin tuliseen järveen." (Ilm.20:12-15)

        **“Mutta nuo viholliseni, jotka eivät tahtoneet minua kuninkaakseen – tuokaa heidät tänne ja teloittakaa minun edessäni.’” (Luuk 19:27, FinRK)**

        On Jeesuksen viittaus viimeiseen tuomioon jolloin jokainen joka ei tahtonut Jeesusta Kuninkaakseen tuomitaan toiseen kuolemaan - tuli järveen! Kohta ei opeta, että ihminen saisi uuden liiton aikana surmata lähimmäisen.

        **“Joka hylkää Mooseksen lain, sen on armotta kuoltava kahden tai kolmen todistajan sanan nojalla.” (Hebr 10:28, FinRK)**

        Tässä viitattiin Heprealasille tuttuun käskyyn osoituksena siitä, että Jumalan Pojan hylkääminen on vielä varmempi tuhon merkki kuin se mitä Heprealaisten vanhassa liitossa Mooseksen lain hylkääminen oli. Kohta ei opeta mitään siitä, että uudessa liitossa ihminen saisi tappaa lähimmäisen."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toni Torppa vastasi anonyymille tällä tavalla:

        "**Paavali hyväksyi mm. kuolemanrangaistukset: “Vaikka he tuntevat Jumalan vanhurskaan säädöksen, että ne, jotka sellaista tekevät, ovat ansainneet kuoleman, he eivät ainoastaan itse tee niin vaan myös osoittavat hyväksymisensä niille, jotka tekevät samoin.” (Room 1:32, FinRK)**

        Kyseinen kohta viittaa iankaikkiseen kuolemanrangaistukseen, jonka Jumala langettaa viimeisellä tuomiolla niille, jotka eivät ota vastaan Herran Jeesuksen lunastusmaksua synneistä. Missään kohtaa uuden liiton kirjoituksen eivät oikeuta ihmistä suorittamaan tuota kyseistä kuolemanrangaistusta, koska sen suorittaa Jumala.

        - "Ja minä näin kuolleet, suuret ja pienet, seisomassa valtaistuimen edessä, ja kirjat avattiin; ja avattiin toinen kirja, joka on elämän kirja; ja kuolleet tuomittiin sen perusteella, mitä kirjoihin oli kirjoitettu, tekojensa mukaan. Ja meri antoi ne kuolleet, jotka siinä olivat, ja Kuolema ja Tuonela antoivat ne kuolleet, jotka niissä olivat, ja heidät tuomittiin, kukin tekojensa mukaan. Ja Kuolema ja Tuonela heitettiin tuliseen järveen. Tämä on toinen kuolema, tulinen järvi. Ja joka ei ollut elämän kirjaan kirjoitettu, se heitettiin tuliseen järveen." (Ilm.20:12-15)

        **“Mutta nuo viholliseni, jotka eivät tahtoneet minua kuninkaakseen – tuokaa heidät tänne ja teloittakaa minun edessäni.’” (Luuk 19:27, FinRK)**

        On Jeesuksen viittaus viimeiseen tuomioon jolloin jokainen joka ei tahtonut Jeesusta Kuninkaakseen tuomitaan toiseen kuolemaan - tuli järveen! Kohta ei opeta, että ihminen saisi uuden liiton aikana surmata lähimmäisen.

        **“Joka hylkää Mooseksen lain, sen on armotta kuoltava kahden tai kolmen todistajan sanan nojalla.” (Hebr 10:28, FinRK)**

        Tässä viitattiin Heprealasille tuttuun käskyyn osoituksena siitä, että Jumalan Pojan hylkääminen on vielä varmempi tuhon merkki kuin se mitä Heprealaisten vanhassa liitossa Mooseksen lain hylkääminen oli. Kohta ei opeta mitään siitä, että uudessa liitossa ihminen saisi tappaa lähimmäisen."

        Anonyymi antoi Toni Torpalle tällaisen vastauksen:

        "Sinun selityksesi mainituista Uuden testamentin kohdista ovat taas irti asiayhteydestä ja muusta Raamatun opetuksesta, joihin kohdat viittaavat. Olet ottanut viimeisen tuomion mainittujen rangaistuksen korvikkeeksi Raamatun opetuksen alkuperäisen tarkoituksen vastaisesti ja siten teet tyhjäksi Raamatun ilmoituksen. Mainituissa kohdissa UUSI TESTAMENTTI viittaa laissa oleviin kuolemanrangaistuksiin, jotka Jeesuksen sanojen mukaan ovat uudessa liitossa voimassa. Sen takia Paavali ja Pietari hyväksyvät esivallan oikeuden käyttää lain miekkaa.

        “Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan vaan täyttämään. Totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennen kuin kaikki on tapahtunut. Joka siis jättää pois yhdenkin näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavoin opettaa ihmisiä, sitä kutsutaan pienimmäksi taivasten valtakunnassa. Mutta joka noudattaa ja opettaa näitä käskyjä, sitä kutsutaan suureksi taivasten valtakunnassa.” (Matt 5:17-19, FinRK)

        Sinä väität, että Jeesus pysytti voimassa vain 10 käskyä. Jeesus pysytti voimassa lain ja profeetat. Profeetoissa viitataan muihinkin käskyihin kuin 10 käskyyn. Kun Uudessa testamentissa puhutaan laista, hyvin usein viitataan muihinkin lain säädöksiin kuin 10 käskyyn. Tämän takia voimme todeta, että Jeesus pysytti voimassa myös säädöksen oikeudesta hätävarjeluun.

        “Jos varas tavataan murtautumasta sisään ja hänet lyödään kuoliaaksi, hänen verensä vuodattamisesta ei tule syylliseksi.” (2Moos 22:1, FinRK)

        “Jeesus vastasi heille: ”Eikö teidän laissanne ole kirjoitettu: ’Minä sanoin: te olette jumalia.’? Jos hän sanoo jumaliksi niitä, joille Jumalan sana tuli – eikä Raamattu voi raueta tyhjiin –” (Joh 10:34-35, FinRK)"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Anonyymi yhtyi YheClone360 kantaan näillä sanoilla:

        "Aivan oikein. Evankeliumi ei opeta pasifismia. Tässä on muutama Jeesuksen sana, jotka ovat ihan muuta:

        “Silloin Jeesus sanoi: "Nyt on toisin. Jolla on kukkaro, ottakoon sen mukaansa, samoin laukun. Jolla ei ole rahaa, myyköön viitan päältään ja ostakoon miekan.” (Luuk 22:36, FinPR92)

        “Mutta nuo viholliseni, jotka eivät tahtoneet minua kuninkaakseen – tuokaa heidät tänne ja teloittakaa minun edessäni.’” (Luuk 19:27, FinRK)

        Paavali hyväksyi mm. kuolemanrangaistukset:

        “Vaikka he tuntevat Jumalan vanhurskaan säädöksen, että ne, jotka sellaista tekevät, ovat ansainneet kuoleman, he eivät ainoastaan itse tee niin vaan myös osoittavat hyväksymisensä niille, jotka tekevät samoin.” (Room 1:32, FinRK)

        “Joka hylkää Mooseksen lain, sen on armotta kuoltava kahden tai kolmen todistajan sanan nojalla.” (Hebr 10:28, FinRK)"

        Nämä ovat Jumalan langettamia tuomioita, ei ihmisten antamia kuolemantuomioita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nämä ovat Jumalan langettamia tuomioita, ei ihmisten antamia kuolemantuomioita.

        Uudessa testamentissa hyväksytään kuolemanrangaistukset. Jos olet tarkka, niin Jeesus hyväksyi syntisen naisen kivittämisen ja käski ensimmisiä heittämään kiven. Kuitenkin kävi niin, että todistajille tuli pisto sydämeensä ilmeisesti ymmärrettyään tehneen samaa syntiä ja he lähtivät pois. Laissa on säädös, ettei saa tuomita kuolemaan, jos ei ole kahta todistajaa. Jeesus kysyi naiselta, että tuomitsivatko he sinut ja nainen vastasi, etteivät. Jeesus vastasi, ettei hänkään tuomitse naista, koska paikalla ei ollut enää yhtään todistajaa eikä niitä ensimmäisten kivien heittäjää, koska laissa määrättiin todistajien heittävän ensimmäiset kivet. Jeesus ei siis kieltänyt lain käskyä, että haureelliselle tulee antaa laissa säädetty tuomio, mutta Jeesus myös noudatti laissa olevia säädöksiä siitä, tuomion antaminen edellyttää kahta todistajaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uudessa testamentissa hyväksytään kuolemanrangaistukset. Jos olet tarkka, niin Jeesus hyväksyi syntisen naisen kivittämisen ja käski ensimmisiä heittämään kiven. Kuitenkin kävi niin, että todistajille tuli pisto sydämeensä ilmeisesti ymmärrettyään tehneen samaa syntiä ja he lähtivät pois. Laissa on säädös, ettei saa tuomita kuolemaan, jos ei ole kahta todistajaa. Jeesus kysyi naiselta, että tuomitsivatko he sinut ja nainen vastasi, etteivät. Jeesus vastasi, ettei hänkään tuomitse naista, koska paikalla ei ollut enää yhtään todistajaa eikä niitä ensimmäisten kivien heittäjää, koska laissa määrättiin todistajien heittävän ensimmäiset kivet. Jeesus ei siis kieltänyt lain käskyä, että haureelliselle tulee antaa laissa säädetty tuomio, mutta Jeesus myös noudatti laissa olevia säädöksiä siitä, tuomion antaminen edellyttää kahta todistajaa.

        >> Jeesus hyväksyi syntisen naisen kivittämisen ja käski ensimmisiä heittämään kiven. Kuitenkin kävi niin, että todistajille tuli pisto sydämeensä ilmeisesti ymmärrettyään tehneen samaa syntiä ja he lähtivät pois <<

        Vääristelet sanaa oikein urakalla niin kuin perkelekin.

        Jeesus sanoi, että joka on synnitön, heittäköön ensimmäisen kiven. Ja siksi kukaan ei heittänyt, koska kaikki tiesivät itsensä syntisiksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nämä ovat Jumalan langettamia tuomioita, ei ihmisten antamia kuolemantuomioita.

        Uusi testamentti hyväksyy oikeusistuimen langettaman kuolemantuomion.

        Hepr. 10:28

        Jos joku kieltää Mooseksen lain, hänet tuomitaan säälittä kuolemaan; siihen riittää kahden tai kolmen todistajan sana.

        5. Mooseksen kirja 17:6

        Kuolemantuomion langettamiseen tarvitaan vähintään kahden todistajan lausunto; yhden todistajan sanojen perusteella ei syytettyä saa tuomita kuolemaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >> Jeesus hyväksyi syntisen naisen kivittämisen ja käski ensimmisiä heittämään kiven. Kuitenkin kävi niin, että todistajille tuli pisto sydämeensä ilmeisesti ymmärrettyään tehneen samaa syntiä ja he lähtivät pois <<

        Vääristelet sanaa oikein urakalla niin kuin perkelekin.

        Jeesus sanoi, että joka on synnitön, heittäköön ensimmäisen kiven. Ja siksi kukaan ei heittänyt, koska kaikki tiesivät itsensä syntisiksi.

        Kivittäminen kuului Mooseksen lakiin. Väitätkö, että Jeesus ei hyväksynyt sitä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >> Jeesus hyväksyi syntisen naisen kivittämisen ja käski ensimmisiä heittämään kiven. Kuitenkin kävi niin, että todistajille tuli pisto sydämeensä ilmeisesti ymmärrettyään tehneen samaa syntiä ja he lähtivät pois <<

        Vääristelet sanaa oikein urakalla niin kuin perkelekin.

        Jeesus sanoi, että joka on synnitön, heittäköön ensimmäisen kiven. Ja siksi kukaan ei heittänyt, koska kaikki tiesivät itsensä syntisiksi.

        Jeesus hyväksyi aviorikoksen tehneen naisen kivittämisen. Tosin Jeesus myös noudatti lain käskyä, ettei ketään saa kivittää, jos ei ole kahta todistajaa, jotka heittävät ensimmäiset kivet. Jeesus ei koskaan kumonnut yhtään lain käskyä.

        Matt 5:17 "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan.
        18 Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut.

        >>Jeesus sanoi, että joka on synnitön, heittäköön ensimmäisen kiven. Ja siksi kukaan ei heittänyt, koska kaikki tiesivät itsensä syntisiksi.<<

        Et ymmärrä tätäkään asiaa, koska et osaa Raamattua.

        Nyt oltiin kivittämässä aviorikoksen tehnyttä naista, mutta MISSÄ OLI MIES? Lain mukaan hänetkin tuli kivittää ja Jeesus otti asian huomioon. Jos todistajista joku oli tehnyt aviorikoksen, hänetkin tuli kivittää. Kun todistajatkin ymmärsivät tehneensä myös aviorikoksia, niin he lähtivät pois, eikä ollut paikalla lain edellyttämiä kahta todistajaa kuolemantuomion antamiseksi. TÄMÄ OLI SE SYY, MIKSI JEESUS EI TUOMINNUT NAISTA. Kuten voimme huomata Jeesus ei kumonnut lain käskyä vaan noudatti sitä:

        5 Moos 17:6 Kuolemantuomion langettamiseen tarvitaan vähintään kahden todistajan lausunto; yhden todistajan sanojen perusteella ei syytettyä saa tuomita kuolemaan.

        Heb 10:28 Jos joku kieltää Mooseksen lain, hänet tuomitaan säälittä kuolemaan; siihen riittää kahden tai kolmen todistajan sana.

        Joh 8:5 Mooses on laissa antanut meille määräyksen, että tällaiset on kivitettävä. Mitä sinä sanot?"
        6 He puhuivat näin pannakseen Jeesuksen koetukselle ja saadakseen sitten aiheen syyttää häntä. Mutta Jeesus kumartui ja kirjoitti sormellaan maahan.
        7 Kun he tiukkasivat häneltä vastausta, hän suoristautui ja sanoi: "Se teistä, joka ei ole tehnyt syntiä, heittäköön ensimmäisen kiven."
        8 Hän kumartui taas ja kirjoitti maahan.
        9 Jeesuksen sanat kuultuaan he lähtivät pois yksi toisensa jälkeen, vanhimmat ensimmäisinä.* Kansan keskelle jäi vain Jeesus ja nainen. [Useissa käsikirjoituksissa on lisäksi sanat:"koska he omassatunnossaan tiesivät olevansa syyllisiä".]
        10 Jeesus kohotti päänsä ja kysyi: "Nainen, missä ne kaikki ovat? Eikö kukaan tuominnut sinua?"
        11 "Ei, herra", nainen vastasi. Jeesus sanoi: "En tuomitse minäkään. Mene, äläkä enää tee syntiä."]


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kivittäminen kuului Mooseksen lakiin. Väitätkö, että Jeesus ei hyväksynyt sitä?

        Kivittäkää kaikki juutalaiset ne kuljettaa varastettua tavaraa Israeliin ja Viroon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus hyväksyi aviorikoksen tehneen naisen kivittämisen. Tosin Jeesus myös noudatti lain käskyä, ettei ketään saa kivittää, jos ei ole kahta todistajaa, jotka heittävät ensimmäiset kivet. Jeesus ei koskaan kumonnut yhtään lain käskyä.

        Matt 5:17 "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan.
        18 Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut.

        >>Jeesus sanoi, että joka on synnitön, heittäköön ensimmäisen kiven. Ja siksi kukaan ei heittänyt, koska kaikki tiesivät itsensä syntisiksi.<<

        Et ymmärrä tätäkään asiaa, koska et osaa Raamattua.

        Nyt oltiin kivittämässä aviorikoksen tehnyttä naista, mutta MISSÄ OLI MIES? Lain mukaan hänetkin tuli kivittää ja Jeesus otti asian huomioon. Jos todistajista joku oli tehnyt aviorikoksen, hänetkin tuli kivittää. Kun todistajatkin ymmärsivät tehneensä myös aviorikoksia, niin he lähtivät pois, eikä ollut paikalla lain edellyttämiä kahta todistajaa kuolemantuomion antamiseksi. TÄMÄ OLI SE SYY, MIKSI JEESUS EI TUOMINNUT NAISTA. Kuten voimme huomata Jeesus ei kumonnut lain käskyä vaan noudatti sitä:

        5 Moos 17:6 Kuolemantuomion langettamiseen tarvitaan vähintään kahden todistajan lausunto; yhden todistajan sanojen perusteella ei syytettyä saa tuomita kuolemaan.

        Heb 10:28 Jos joku kieltää Mooseksen lain, hänet tuomitaan säälittä kuolemaan; siihen riittää kahden tai kolmen todistajan sana.

        Joh 8:5 Mooses on laissa antanut meille määräyksen, että tällaiset on kivitettävä. Mitä sinä sanot?"
        6 He puhuivat näin pannakseen Jeesuksen koetukselle ja saadakseen sitten aiheen syyttää häntä. Mutta Jeesus kumartui ja kirjoitti sormellaan maahan.
        7 Kun he tiukkasivat häneltä vastausta, hän suoristautui ja sanoi: "Se teistä, joka ei ole tehnyt syntiä, heittäköön ensimmäisen kiven."
        8 Hän kumartui taas ja kirjoitti maahan.
        9 Jeesuksen sanat kuultuaan he lähtivät pois yksi toisensa jälkeen, vanhimmat ensimmäisinä.* Kansan keskelle jäi vain Jeesus ja nainen. [Useissa käsikirjoituksissa on lisäksi sanat:"koska he omassatunnossaan tiesivät olevansa syyllisiä".]
        10 Jeesus kohotti päänsä ja kysyi: "Nainen, missä ne kaikki ovat? Eikö kukaan tuominnut sinua?"
        11 "Ei, herra", nainen vastasi. Jeesus sanoi: "En tuomitse minäkään. Mene, äläkä enää tee syntiä."]

        Yhtäkään kivittäjää ei hyväksytty kun kivittää itse pitää jalassaan varastettuja farkkuja pettää huoraa myy avustustavarat rahasta ...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kivittäkää kaikki juutalaiset ne kuljettaa varastettua tavaraa Israeliin ja Viroon.

        Olet antisemitisminen


    • Anonyymi

      Messias sen sijaan ei sorru omiin sanoihinsa, kaadu miekkoihinsa.

    • Anonyymi

      Toni Torppa ja Petri Paavola ovat siis lähteneet julistamaan pasifismia seurakunnalle. He ottavat keppihevokseksi asiayhteydestä irroitettuja lauseita Raamatusta ja vääristelevät niitä. Samalla he torjuvat Raamatun antaman oikeuden kantaa lain miekkaa, jos on esivallan palkkaama viranhaltija.

      Voimme esittää kysymyksen, kenen hyväksi Toni Torppa ja Petri Paavola tekevät tätä trollausta? Vastaus on "Venäjän".

      Jo Neuvostoliiton aikana kommunistit sanoivat länsimaisia pasifisteja hyödyllisiksi idiooteiksi, koska he heikensivät länttä. Yleensä höydylliset idiootit olivat tulipunaisia kommunisteja ja hippejä.

      Nyt Toni Torppa ja Petri Paavola tekevät samaa, mutta seurakunnan kautta.

      • Anonyymi

        "Jo Neuvostoliiton aikana kommunistit sanoivat länsimaisia pasifisteja hyödyllisiksi idiooteiksi, koska he heikensivät länttä."

        Aivan. Ja siksi Neuvostoliitto rahoitti lännen rauhanliikkeitä.

        Torppa vääntelee raamattua oman mielensä mukaan. Älä tapa oli käsky siviilielämää varten. Mooseksen laissa oli kuitenkin kuolemantuomio, ja israelilaiset kävivät Jumalan käskystä sotia. Paavalin mukaan 1) Jumala on järjestyksen Jumala 2) esivalta on Jumalan asettama, eikä se turhaan miekkaa kanna (= sillä on oikeus käyttää sitä tarvittaessa).

        Uskova pyrkii toki rauhaan. Mutta rauha mihin hintaan hyvänsä, voi myös olla pelaamista vihollisen pussiin. Niin käy, jos antaudutaan rauhan säilyttämisen nimissä hyökkääjän ja pahuuden edessä. Valtiolla on vastuu maanpuolustuksesta ja poliisilla järjestyksen pidosta. Esivalta on Jumalan asettama.


      • Anonyymi

        Venäjällä pasifistit on myös "hyödyllisiä idiootteja". Eli hyvin olet noiden itänaapurin veljiesi kanssa samaa mieltä heistä. Kristitty voi olla poliisi ja sotilaskin. Mutta sanassa sanotaan että kostaminen ei ole oikein eikä pahan tekeminen. Poliisi suojelee muita kansalaisia, hän ei toimi itsekkäin motiivein eikä hänen tarkoitus ole ketään tappaa. Sotiminen on ihan toinen juttu. Se on jatkuvaa vihaa ja kostamista. Jos uskovan pitää vihata ja kostaa, hän ei luota siihen mihin sanoo uskovansa, että Jumala tulee tuomitsemaan aivan kaiken.


    • Anonyymi

      Jeesus on absoluuttinen pasifisti, käännä toinenkin poski.

      Ei koske pahuuteen, jos pahuus koskee, ei herätä sielussa uinuvaa pahuutta ottaa osaa haasteeseen mitä ulkomaailmasta tulee, vastaamaan samalla mitalla, - näi ei pahuus saa otetta ja eikä riistäydy pahemmaksi. Jeesu antaa esimerkillään laumasuojan, (rokotuksen ) pahuudelle ei ole enää kantajaa, olinpaikkaa missä se eläisi, pahuus vaan karisee kuin heinät kärryiltä. Tämä on Jeesuksen operu ja tapahtuu uskossa Jeesuksen lunastustyöhön, Jeesus on kaiken tekijä ja vaikuttaja. Silloin olemme uskossa Jeesuksessa kuin Jumalan kämmenellä.

      • Anonyymi

        >>Jeesus on absoluuttinen pasifisti, käännä toinenkin poski.<<

        Jeesus ei ollut pasifisti. Sinä olet eksynyt, koska et osaa Raamattua.

        Mihin Jeesus viittasi posken kääntämisellä? Jeesus viittasi Valitusvirsissä olevaan opetukseen, että pitää ottaa nöyrästi vastaan kuritus, kun Herra rankaiseen synnin tekijää. Valitusvirret kertovat Israelin surusta, kun he olivat syntiensä takia joutuneet Babyloniaan pakkosiirtolaisuuteen. Jeesus siis kehotti juutalisia ottamaan ojennuksen nöyrästi vastaan, kun he kärsivät epäuskonsa ja muiden syntiensä takia mm. roomalaisten miehityksestä.

        Matt 5:39 Mutta minä sanon teille: älkää tehkö pahalle vastarintaa. Jos joku lyö sinua oikealle poskelle, käännä hänelle vasenkin.

        Valit 3:30 Kääntäköön hän poskensa lyöjäänsä kohti ja ottakoon vastaan pilkan. [Matt. 5:39]
        31 Mutta Herra ei hylkää, ei hylkää iäksi.
        32 Vaikka hän kurittaa, hän myös armahtaa, suuri on hänen laupeutensa.

        Kuningas Daavid oli kova sotimaan, mutta kerran hän ei tehnyt vastarintaa, kun benjamilainen Simei heitteli hänen päälleen kiviä. Daavid saattoi ajatella, että häntä kuritetaan siitä aviorikoksesta, jonka hän teki Batseban kanssa.

        1 Sam 16:5 Kun kuningas Daavid ehti Bahurimin kohdalle, kylästä tuli häntä vastaan eräs Saulin sukulainen, nimeltään Simei, Geran poika. Tullessaan hän huusi kirouksia
        6 ja heitteli kivillä Daavidia ja hänen miehiään, vaikka koko sotaväki ja päälliköt olivat kuninkaan molemmin puolin.
        7 Simei huusi ja kirosi Daavidia näin: "Pois täältä, pois, sinä murhamies ja roisto!
        8 Nyt Herra on kostanut sinulle Saulin suvun veren! Sinä rupesit kuninkaaksi Saulin jälkeen, mutta nyt Herra antoi kuninkuuden pojallesi Absalomille. Onnettomuutesi on omaa syytäsi, sinä murhamies!"
        9 Abisai, Serujan poika, sanoi kuninkaalle: "Miten tuo koiranraato saa kirota herraani ja kuningastani? Minä menen ja lyön häneltä pään poikki."
        10 Mutta kuningas sanoi: "Miksi te puututte minun asioihini, Serujan pojat? Antaa hänen kirota. Jos Herra on käskenyt hänen kirota Daavidia, kuka silloin voi panna hänet tilille siitä?"
        11 Ja Daavid sanoi Abisaille ja palvelijoilleen: "Jos kerran minun oma poikani tavoittelee henkeäni, mitä silloin voi odottaa tuolta benjaminilaiselta? Jättäkää hänet rauhaan ja antakaa hänen huutaa kirouksiaan, jos Herra on häntä käskenyt.
        12 Ehkäpä Herra näkee kärsimäni vääryyden ja hyvittää ne kiroukset, joita tuo mies on tänään syytänyt niskaani."
        13 Daavid kulki miehineen tietä eteenpäin, ja Simei kulki sivummalla vuoren rinnettä koko ajan kiroten häntä ja heitellen kiviä ja soraa.

        Sitten kun Israelia uhkasi filistealaisten armeija, niin Daavid kukisti Goljatin, eikä Daavid tehnyt siinä mitään väärää.

        1 Sam 17:48 Kun filistealainen lähti tulemaan Daavidia kohti, Daavid ryntäsi juosten häntä vastaan,
        49 pisti kätensä laukkuun ja otti sieltä kiven. Hän linkosi sen ja osui filistealaista otsaan. Kivi puhkaisi otsan, ja filistealainen kaatui suulleen maahan.
        50 Näin Daavid voitti filistealaisen ilman miekkaa pelkällä lingolla ja kivellä, kaatoi hänet maahan ja otti hänet hengiltä.
        51 Daavid juoksi filistealaisen luo, tarttui hänen miekkaansa ja veti sen tupesta, iski hänet kuoliaaksi ja hakkasi häneltä miekalla pään poikki. Nähdessään sankarinsa kuolleen filistealaiset lähtivät pakoon.

        TÄSSÄ ON SE ERO, MILLOIN PITÄÄ KÄÄNTÄÄ TOINEN POSKI JA MILLOIN SEN SIJAAN PITÄÄ OTTAA MIEKKA ESILLE.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>Jeesus on absoluuttinen pasifisti, käännä toinenkin poski.<<

        Jeesus ei ollut pasifisti. Sinä olet eksynyt, koska et osaa Raamattua.

        Mihin Jeesus viittasi posken kääntämisellä? Jeesus viittasi Valitusvirsissä olevaan opetukseen, että pitää ottaa nöyrästi vastaan kuritus, kun Herra rankaiseen synnin tekijää. Valitusvirret kertovat Israelin surusta, kun he olivat syntiensä takia joutuneet Babyloniaan pakkosiirtolaisuuteen. Jeesus siis kehotti juutalisia ottamaan ojennuksen nöyrästi vastaan, kun he kärsivät epäuskonsa ja muiden syntiensä takia mm. roomalaisten miehityksestä.

        Matt 5:39 Mutta minä sanon teille: älkää tehkö pahalle vastarintaa. Jos joku lyö sinua oikealle poskelle, käännä hänelle vasenkin.

        Valit 3:30 Kääntäköön hän poskensa lyöjäänsä kohti ja ottakoon vastaan pilkan. [Matt. 5:39]
        31 Mutta Herra ei hylkää, ei hylkää iäksi.
        32 Vaikka hän kurittaa, hän myös armahtaa, suuri on hänen laupeutensa.

        Kuningas Daavid oli kova sotimaan, mutta kerran hän ei tehnyt vastarintaa, kun benjamilainen Simei heitteli hänen päälleen kiviä. Daavid saattoi ajatella, että häntä kuritetaan siitä aviorikoksesta, jonka hän teki Batseban kanssa.

        1 Sam 16:5 Kun kuningas Daavid ehti Bahurimin kohdalle, kylästä tuli häntä vastaan eräs Saulin sukulainen, nimeltään Simei, Geran poika. Tullessaan hän huusi kirouksia
        6 ja heitteli kivillä Daavidia ja hänen miehiään, vaikka koko sotaväki ja päälliköt olivat kuninkaan molemmin puolin.
        7 Simei huusi ja kirosi Daavidia näin: "Pois täältä, pois, sinä murhamies ja roisto!
        8 Nyt Herra on kostanut sinulle Saulin suvun veren! Sinä rupesit kuninkaaksi Saulin jälkeen, mutta nyt Herra antoi kuninkuuden pojallesi Absalomille. Onnettomuutesi on omaa syytäsi, sinä murhamies!"
        9 Abisai, Serujan poika, sanoi kuninkaalle: "Miten tuo koiranraato saa kirota herraani ja kuningastani? Minä menen ja lyön häneltä pään poikki."
        10 Mutta kuningas sanoi: "Miksi te puututte minun asioihini, Serujan pojat? Antaa hänen kirota. Jos Herra on käskenyt hänen kirota Daavidia, kuka silloin voi panna hänet tilille siitä?"
        11 Ja Daavid sanoi Abisaille ja palvelijoilleen: "Jos kerran minun oma poikani tavoittelee henkeäni, mitä silloin voi odottaa tuolta benjaminilaiselta? Jättäkää hänet rauhaan ja antakaa hänen huutaa kirouksiaan, jos Herra on häntä käskenyt.
        12 Ehkäpä Herra näkee kärsimäni vääryyden ja hyvittää ne kiroukset, joita tuo mies on tänään syytänyt niskaani."
        13 Daavid kulki miehineen tietä eteenpäin, ja Simei kulki sivummalla vuoren rinnettä koko ajan kiroten häntä ja heitellen kiviä ja soraa.

        Sitten kun Israelia uhkasi filistealaisten armeija, niin Daavid kukisti Goljatin, eikä Daavid tehnyt siinä mitään väärää.

        1 Sam 17:48 Kun filistealainen lähti tulemaan Daavidia kohti, Daavid ryntäsi juosten häntä vastaan,
        49 pisti kätensä laukkuun ja otti sieltä kiven. Hän linkosi sen ja osui filistealaista otsaan. Kivi puhkaisi otsan, ja filistealainen kaatui suulleen maahan.
        50 Näin Daavid voitti filistealaisen ilman miekkaa pelkällä lingolla ja kivellä, kaatoi hänet maahan ja otti hänet hengiltä.
        51 Daavid juoksi filistealaisen luo, tarttui hänen miekkaansa ja veti sen tupesta, iski hänet kuoliaaksi ja hakkasi häneltä miekalla pään poikki. Nähdessään sankarinsa kuolleen filistealaiset lähtivät pakoon.

        TÄSSÄ ON SE ERO, MILLOIN PITÄÄ KÄÄNTÄÄ TOINEN POSKI JA MILLOIN SEN SIJAAN PITÄÄ OTTAA MIEKKA ESILLE.

        Koska Jeesus löi takaisin?
        Ei ottanut pahuuteen millään lailla osaa, oli täysin puhdas.
        Ei edes silloin kun Johannes Kastajan pää katkaistiin.
        Ei edes tuominnut ketää, ei edes riistiinnaulitsijoitaan.

        Juudas: 1:9 Mutta ei ylienkeli Miikaelkaan, kun riiteli ja väitteli perkeleen kanssa Mooseksen ruumiista, rohjennut lausua herjaavaa tuomiota, vaan sanoi: "Rangaiskoon sinua Herra!"
        1.Korinttolaiskirje: 3:3 olettehan vielä lihallisia. Sillä kun keskuudessanne on kateutta ja riitaa, ettekö silloin ole lihallisia ja vaella ihmisten tavoin? (ymmärrätkö mitä tarkoitetaan? )



        Saanan sikiöt vääristelee kaikki asiat, ei he ole Jeesuksessa Kristuksessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koska Jeesus löi takaisin?
        Ei ottanut pahuuteen millään lailla osaa, oli täysin puhdas.
        Ei edes silloin kun Johannes Kastajan pää katkaistiin.
        Ei edes tuominnut ketää, ei edes riistiinnaulitsijoitaan.

        Juudas: 1:9 Mutta ei ylienkeli Miikaelkaan, kun riiteli ja väitteli perkeleen kanssa Mooseksen ruumiista, rohjennut lausua herjaavaa tuomiota, vaan sanoi: "Rangaiskoon sinua Herra!"
        1.Korinttolaiskirje: 3:3 olettehan vielä lihallisia. Sillä kun keskuudessanne on kateutta ja riitaa, ettekö silloin ole lihallisia ja vaella ihmisten tavoin? (ymmärrätkö mitä tarkoitetaan? )



        Saanan sikiöt vääristelee kaikki asiat, ei he ole Jeesuksessa Kristuksessa.

        Sinä et nyt käsitä, mitä pahuus tarkoittaa. Pahuutta on Jumalan tahdon vastainen teko, kuten on Jumalan sanan vääristely.

        Kun Jumala rankaisee syntisiä, tuomio on aina vanhurskas ja oikea. Jeesus antoi profetian paluustaan, jolloin hän antaa tällaisen käskyn pyhilleen:

        "Mutta nuo viholliseni, jotka eivät tahtoneet minua kuninkaakseen -- tuokaa heidät tänne ja teloittakaa heidät minun edessäni.'" (Luuk 19:27)

        Joelin ja Jesajan kirjoissa on Herran Jeesuksen paluusta profetia. Silloin lyödään takaisin, kuten kirjoituksissa sanotaan: "hänen miekkansa lyö ihmissukua".

        "mutta ahdistetut -- niin teidät kuin meidätkin -- hän päästää siitä, kun Herra Jeesus väkevien enkeleittensä kanssa ilmestyy taivaasta tulenlieskojen keskellä ja rankaisee niitä, jotka eivät tunne Jumalaa eivätkä suostu olemaan kuuliaisia Herramme Jeesuksen evankeliumille." (2 Tess 1:7,8)

        " Katso, Herra saapuu tulenlieskassa, hänen vaununsa ovat kuin pyörretuuli. Hänen vihansa purkautuu tulenhehkuna, hänen jyrinänsä liekkeinä. Niin Herra toteuttaa oikeutensa tulella, hänen miekkansa lyö ihmissukua, ja monet kaatuvat sen lävistäminä: nuo, jotka puhdistautuvat ja valmistautuvat palvontatarhojen menoihin johtajansa ympärillä, nuo, jotka syövät kaikkea iljettävää, sian lihaa, rottia -- minä tunnen heidän tekonsa ja ajatuksensa, ja he kaikki saavat loppunsa, sanoo Herra." (Jes 66:15-17)

        "Kuuluttakaa kansoille näin: -- Varustautukaa pyhään sotaan, hälyttäkää miehet taisteluun! Lähtekää liikkeelle, käykää hyökkäykseen, kaikki soturit! Takokaa auranne miekoiksi ja vesurinne keihäiksi. Arka sanokoon: "Olen urhea soturi." Kiirehtikää, kaikki kansat, tulkaa joka suunnalta, kokoontukaa tänne! Herra, johdata sotureitasi! " (Joel 3:9-11)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>Jeesus on absoluuttinen pasifisti, käännä toinenkin poski.<<

        Jeesus ei ollut pasifisti. Sinä olet eksynyt, koska et osaa Raamattua.

        Mihin Jeesus viittasi posken kääntämisellä? Jeesus viittasi Valitusvirsissä olevaan opetukseen, että pitää ottaa nöyrästi vastaan kuritus, kun Herra rankaiseen synnin tekijää. Valitusvirret kertovat Israelin surusta, kun he olivat syntiensä takia joutuneet Babyloniaan pakkosiirtolaisuuteen. Jeesus siis kehotti juutalisia ottamaan ojennuksen nöyrästi vastaan, kun he kärsivät epäuskonsa ja muiden syntiensä takia mm. roomalaisten miehityksestä.

        Matt 5:39 Mutta minä sanon teille: älkää tehkö pahalle vastarintaa. Jos joku lyö sinua oikealle poskelle, käännä hänelle vasenkin.

        Valit 3:30 Kääntäköön hän poskensa lyöjäänsä kohti ja ottakoon vastaan pilkan. [Matt. 5:39]
        31 Mutta Herra ei hylkää, ei hylkää iäksi.
        32 Vaikka hän kurittaa, hän myös armahtaa, suuri on hänen laupeutensa.

        Kuningas Daavid oli kova sotimaan, mutta kerran hän ei tehnyt vastarintaa, kun benjamilainen Simei heitteli hänen päälleen kiviä. Daavid saattoi ajatella, että häntä kuritetaan siitä aviorikoksesta, jonka hän teki Batseban kanssa.

        1 Sam 16:5 Kun kuningas Daavid ehti Bahurimin kohdalle, kylästä tuli häntä vastaan eräs Saulin sukulainen, nimeltään Simei, Geran poika. Tullessaan hän huusi kirouksia
        6 ja heitteli kivillä Daavidia ja hänen miehiään, vaikka koko sotaväki ja päälliköt olivat kuninkaan molemmin puolin.
        7 Simei huusi ja kirosi Daavidia näin: "Pois täältä, pois, sinä murhamies ja roisto!
        8 Nyt Herra on kostanut sinulle Saulin suvun veren! Sinä rupesit kuninkaaksi Saulin jälkeen, mutta nyt Herra antoi kuninkuuden pojallesi Absalomille. Onnettomuutesi on omaa syytäsi, sinä murhamies!"
        9 Abisai, Serujan poika, sanoi kuninkaalle: "Miten tuo koiranraato saa kirota herraani ja kuningastani? Minä menen ja lyön häneltä pään poikki."
        10 Mutta kuningas sanoi: "Miksi te puututte minun asioihini, Serujan pojat? Antaa hänen kirota. Jos Herra on käskenyt hänen kirota Daavidia, kuka silloin voi panna hänet tilille siitä?"
        11 Ja Daavid sanoi Abisaille ja palvelijoilleen: "Jos kerran minun oma poikani tavoittelee henkeäni, mitä silloin voi odottaa tuolta benjaminilaiselta? Jättäkää hänet rauhaan ja antakaa hänen huutaa kirouksiaan, jos Herra on häntä käskenyt.
        12 Ehkäpä Herra näkee kärsimäni vääryyden ja hyvittää ne kiroukset, joita tuo mies on tänään syytänyt niskaani."
        13 Daavid kulki miehineen tietä eteenpäin, ja Simei kulki sivummalla vuoren rinnettä koko ajan kiroten häntä ja heitellen kiviä ja soraa.

        Sitten kun Israelia uhkasi filistealaisten armeija, niin Daavid kukisti Goljatin, eikä Daavid tehnyt siinä mitään väärää.

        1 Sam 17:48 Kun filistealainen lähti tulemaan Daavidia kohti, Daavid ryntäsi juosten häntä vastaan,
        49 pisti kätensä laukkuun ja otti sieltä kiven. Hän linkosi sen ja osui filistealaista otsaan. Kivi puhkaisi otsan, ja filistealainen kaatui suulleen maahan.
        50 Näin Daavid voitti filistealaisen ilman miekkaa pelkällä lingolla ja kivellä, kaatoi hänet maahan ja otti hänet hengiltä.
        51 Daavid juoksi filistealaisen luo, tarttui hänen miekkaansa ja veti sen tupesta, iski hänet kuoliaaksi ja hakkasi häneltä miekalla pään poikki. Nähdessään sankarinsa kuolleen filistealaiset lähtivät pakoon.

        TÄSSÄ ON SE ERO, MILLOIN PITÄÄ KÄÄNTÄÄ TOINEN POSKI JA MILLOIN SEN SIJAAN PITÄÄ OTTAA MIEKKA ESILLE.

        >> Mihin Jeesus viittasi posken kääntämisellä? Jeesus viittasi Valitusvirsissä olevaan opetukseen, että pitää ottaa nöyrästi vastaan kuritus, kun Herra rankaiseen synnin tekijää. <<

        Potaskaa. Jeesus teki tässä vertauksen vanhan liiton käskyyn "silmä silmästä":

        3. Moos. 24:20 ruhje ruhjeesta, silmä silmästä, hammas hampaasta; saman vamman, jonka hän on toiselle tuottanut, saakoon hän itsekin"

        Ja kumpikin raamatunkohta, niin vanhassa kuin uudessakin testametissa, puhuu kanssaihmisistä, eikä Herrasta.

        "Te olette kuulleet sanotuksi: 'Silmä silmästä ja hammas hampaasta'. Mutta minä sanon teille: älkää tehkö pahalle vastarintaa; vaan jos joku lyö sinua oikealle poskelle, käännä hänelle toinenkin;"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >> Mihin Jeesus viittasi posken kääntämisellä? Jeesus viittasi Valitusvirsissä olevaan opetukseen, että pitää ottaa nöyrästi vastaan kuritus, kun Herra rankaiseen synnin tekijää. <<

        Potaskaa. Jeesus teki tässä vertauksen vanhan liiton käskyyn "silmä silmästä":

        3. Moos. 24:20 ruhje ruhjeesta, silmä silmästä, hammas hampaasta; saman vamman, jonka hän on toiselle tuottanut, saakoon hän itsekin"

        Ja kumpikin raamatunkohta, niin vanhassa kuin uudessakin testametissa, puhuu kanssaihmisistä, eikä Herrasta.

        "Te olette kuulleet sanotuksi: 'Silmä silmästä ja hammas hampaasta'. Mutta minä sanon teille: älkää tehkö pahalle vastarintaa; vaan jos joku lyö sinua oikealle poskelle, käännä hänelle toinenkin;"

        >> Jeesus teki tässä vertauksen vanhan liiton käskyyn "silmä silmästä":

        3. Moos. 24:20 ruhje ruhjeesta, silmä silmästä, hammas hampaasta; saman vamman, jonka hän on toiselle tuottanut, saakoon hän itsekin"

        Ja kumpikin raamatunkohta, niin vanhassa kuin uudessakin testametissa, puhuu kanssaihmisistä, eikä Herrasta.

        "Te olette kuulleet sanotuksi: 'Silmä silmästä ja hammas hampaasta'. Mutta minä sanon teille: älkää tehkö pahalle vastarintaa; vaan jos joku lyö sinua oikealle poskelle, käännä hänelle toinenkin;" <<

        Molempien testamenttien kohdat puhuvat siis kostamisesta, johon Jeesus puuttui.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >> Mihin Jeesus viittasi posken kääntämisellä? Jeesus viittasi Valitusvirsissä olevaan opetukseen, että pitää ottaa nöyrästi vastaan kuritus, kun Herra rankaiseen synnin tekijää. <<

        Potaskaa. Jeesus teki tässä vertauksen vanhan liiton käskyyn "silmä silmästä":

        3. Moos. 24:20 ruhje ruhjeesta, silmä silmästä, hammas hampaasta; saman vamman, jonka hän on toiselle tuottanut, saakoon hän itsekin"

        Ja kumpikin raamatunkohta, niin vanhassa kuin uudessakin testametissa, puhuu kanssaihmisistä, eikä Herrasta.

        "Te olette kuulleet sanotuksi: 'Silmä silmästä ja hammas hampaasta'. Mutta minä sanon teille: älkää tehkö pahalle vastarintaa; vaan jos joku lyö sinua oikealle poskelle, käännä hänelle toinenkin;"

        Kun Jeesus opetti posken kääntämisestä, sama teksti löytyy Valitusvirsistä, joka kehottaa syntiä tehnyttä ottamaan kurituksen nöyrästi vastaan.

        Jeesus ei ollut pasifisti. Jeesus itsekin ruoski kaupustelijat pois temppelistä. Tässä ei käännelty poskia vaan nuoranpätkä viuhui.

        “Jeesus teki nuoranpätkistä ruoskan ja ajoi heidät kaikki temppelistä lampaineen ja härkineen. Hän paiskasi vaihtajien rahat maahan ja kaatoi heidän pöytänsä. Kyyhkysten myyjille hän sanoi: "Viekää lintunne pois! Älkää tehkö Isäni talosta markkinapaikkaa!" (Joh 2:15-16)

        “He tulivat Jerusalemiin, ja Jeesus meni temppeliin ja alkoi ajaa myyjiä ja ostajia sieltä ulos. Hän kaatoi rahanvaihtajien pöydät ja kyyhkysenmyyjien jakkarat eikä antanut kenenkään kulkea tavaraa kantaen temppelialueen kautta. Hän opetti ihmisiä näin: "Eikö ole kirjoitettu: 'Minun huoneeni on oleva kaikille kansoille rukouksen huone'? Mutta te olette tehneet siitä rosvojen luolan."” (Mark 11:15-17)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun Jeesus opetti posken kääntämisestä, sama teksti löytyy Valitusvirsistä, joka kehottaa syntiä tehnyttä ottamaan kurituksen nöyrästi vastaan.

        Jeesus ei ollut pasifisti. Jeesus itsekin ruoski kaupustelijat pois temppelistä. Tässä ei käännelty poskia vaan nuoranpätkä viuhui.

        “Jeesus teki nuoranpätkistä ruoskan ja ajoi heidät kaikki temppelistä lampaineen ja härkineen. Hän paiskasi vaihtajien rahat maahan ja kaatoi heidän pöytänsä. Kyyhkysten myyjille hän sanoi: "Viekää lintunne pois! Älkää tehkö Isäni talosta markkinapaikkaa!" (Joh 2:15-16)

        “He tulivat Jerusalemiin, ja Jeesus meni temppeliin ja alkoi ajaa myyjiä ja ostajia sieltä ulos. Hän kaatoi rahanvaihtajien pöydät ja kyyhkysenmyyjien jakkarat eikä antanut kenenkään kulkea tavaraa kantaen temppelialueen kautta. Hän opetti ihmisiä näin: "Eikö ole kirjoitettu: 'Minun huoneeni on oleva kaikille kansoille rukouksen huone'? Mutta te olette tehneet siitä rosvojen luolan."” (Mark 11:15-17)

        >> Kun Jeesus opetti posken kääntämisestä, sama teksti löytyy Valitusvirsistä, joka kehottaa syntiä tehnyttä ottamaan kurituksen nöyrästi vastaan. >>

        Ei löydy. Jeesus viittasi vanhan testamentin käskyyn. Sn nyt näkee sokeakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >> Kun Jeesus opetti posken kääntämisestä, sama teksti löytyy Valitusvirsistä, joka kehottaa syntiä tehnyttä ottamaan kurituksen nöyrästi vastaan. >>

        Ei löydy. Jeesus viittasi vanhan testamentin käskyyn. Sn nyt näkee sokeakin.

        Sinä olet sokea, joka et näe, etkä ymmärrä.

        Mihin Jeesus viittasi posken kääntämisellä? Jeesus viittasi Valitusvirsissä olevaan opetukseen, että pitää ottaa nöyrästi vastaan kuritus, kun Herra rankaiseen synnin tekijää. Myös Raamattuu merkitty jaeviittaus osoittaa asian:

        Valit 3:30 Kääntäköön hän poskensa lyöjäänsä kohti ja ottakoon vastaan pilkan. [Matt. 5:39]
        31 Mutta Herra ei hylkää, ei hylkää iäksi.
        32 Vaikka hän kurittaa, hän myös armahtaa, suuri on hänen laupeutensa.

        Matt 5:39 Mutta minä sanon teille: älkää tehkö pahalle vastarintaa. Jos joku lyö sinua oikealle poskelle, käännä hänelle vasenkin.

        Valitusvirret kertovat Israelin surusta, kun he olivat syntiensä takia joutuneet Babyloniaan pakkosiirtolaisuuteen. Jeesus siis kehotti juutalisia ottamaan ojennuksen nöyrästi vastaan, kun he kärsivät epäuskonsa ja muiden syntiensä takia mm. roomalaisten miehityksestä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >> Kun Jeesus opetti posken kääntämisestä, sama teksti löytyy Valitusvirsistä, joka kehottaa syntiä tehnyttä ottamaan kurituksen nöyrästi vastaan. >>

        Ei löydy. Jeesus viittasi vanhan testamentin käskyyn. Sn nyt näkee sokeakin.

        Jeesus tarkoitti, jos joku lyö poskelle, älä vaadi kostoa, koska saatat olla itse ansainnut kurituksen, minkä Valitusvirret opettavat.


      • Anonyymi

        Jeesus puhui siviilielämästä. Hän ei käskenyt lopettamaan Mooseksen lain kuolemantuomioita tai armeijaa luopumaan aseistaan.


    • Anonyymi

      Itsensä opettajaksi nimennyt kankeapuheinen Torppa uskaltaa kuitenkin puhua (vääriä omia oppejaan) omalla nimellään ja kasvoillaan. Meidän on täällä helppo huudella anonyymeinä.

      Toivon Torpan olevan uskossa, vaikka yksityiskohdissa onkin ihan pihalla.

      • Anonyymi

        Ojenna ja näytä sinä oikea tie, joka vie tälle Jeesus tielle : Tulkoon sinun valtakuntasi.
        Tapahtukoon sinun tahtosi, myös maan päällä niin kuin taivaassa.


      • Anonyymi

        Toni Torppa luulee liikoja itsestään.

        Vanhurskaassa uskossa hän ei ole. Hänen uskonsa on kuollut, koska hän julistaa väärää evankeliumia.


      • Anonyymi

        >>Meidän on täällä helppo huudella anonyymeinä.<<

        Sosiaalisessa mediassa ei kannata kommentoida mitään omalla nimellään. Some on täynnä raatelevia koiria ja sikoja, jotka odottavat tilaisuutta käyttää kaikkia sanojasi sinua vastaan.

        "Kun Jeesus lähti sieltä, lainopettajat ja fariseukset ahdistivat hellittämättä häntä kysymyksillään ja ottivat puheeksi kaikenlaisia asioita yrittäen houkutella hänet ansaan. He kuuntelivat valppaasti saadakseen hänet kiinni hänen omista sanoistaan."
        - Luukas 11:53,54

        "Älkää antako koirille sitä, mikä on pyhää, älkääkä heittäkö helmiänne sikojen eteen, etteivät ne tallaa niitä jalkoihinsa ja käy teidän kimppuunne ja raatele teitä."
        - Matteus 7:6


      • Anonyymi

        >> kankeapuheinen Torppa <<

        Sellaiset voivat olla kankeakielisiä, eikä muutenkaan minkään veroisia puheiltaan, ihmisten mielestä, joita Jumala kuitenkin voi käyttää.

        2. Moos. 4:10 Niin Mooses sanoi Herralle: "Oi Herra, minä en ole puhetaitoinen mies; en ole ollut ennen enkä senkään jälkeen, kuin sinä puhuit palvelijallesi; sillä minulla on hidas puhe ja kankea kieli".

        2. Kor. 10:10 Paavalista sanottiin: hänen kirjeensä ovat, sanotaan, kyllä mahtavat ja pontevat, mutta ruumiillisesti läsnäollessaan hän on heikko, eikä hänen puheensa ole minkään arvoista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >> kankeapuheinen Torppa <<

        Sellaiset voivat olla kankeakielisiä, eikä muutenkaan minkään veroisia puheiltaan, ihmisten mielestä, joita Jumala kuitenkin voi käyttää.

        2. Moos. 4:10 Niin Mooses sanoi Herralle: "Oi Herra, minä en ole puhetaitoinen mies; en ole ollut ennen enkä senkään jälkeen, kuin sinä puhuit palvelijallesi; sillä minulla on hidas puhe ja kankea kieli".

        2. Kor. 10:10 Paavalista sanottiin: hänen kirjeensä ovat, sanotaan, kyllä mahtavat ja pontevat, mutta ruumiillisesti läsnäollessaan hän on heikko, eikä hänen puheensa ole minkään arvoista.

        Toni Torppa ei ole Jumalan asettama opettaja eikä myöskään Jumalan profeetta. Hän ei ole Kristuksessa.


      • Anonyymi

        >>Ja vaikka ei olisikaan, Jumala voi tarpeen tullen käyttää vaikka ei-uskoviakin.<<

        Jumala ei käytä Raamatun opettajina ei-uskovia, ei valheitten kylväjiä eikä vääriä profeettoja.

        1 Tim 3:2 Seurakunnan kaitsijan tulee olla moitteeton, yhden vaimon mies, raitis, harkitseva, rauhallinen, vieraanvarainen ja taitava opettamaan,
        ---
        6 Hän ei saa olla vastakääntynyt, jotta hän ei ylpistyisi eikä joutuisi tuomittavaksi Paholaisen kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>Meidän on täällä helppo huudella anonyymeinä.<<

        Sosiaalisessa mediassa ei kannata kommentoida mitään omalla nimellään. Some on täynnä raatelevia koiria ja sikoja, jotka odottavat tilaisuutta käyttää kaikkia sanojasi sinua vastaan.

        "Kun Jeesus lähti sieltä, lainopettajat ja fariseukset ahdistivat hellittämättä häntä kysymyksillään ja ottivat puheeksi kaikenlaisia asioita yrittäen houkutella hänet ansaan. He kuuntelivat valppaasti saadakseen hänet kiinni hänen omista sanoistaan."
        - Luukas 11:53,54

        "Älkää antako koirille sitä, mikä on pyhää, älkääkä heittäkö helmiänne sikojen eteen, etteivät ne tallaa niitä jalkoihinsa ja käy teidän kimppuunne ja raatele teitä."
        - Matteus 7:6

        Matteus itse oli pedofiili.


    • Anonyymi

      Nyt oli hyvä aika tehdä mummoille j a vaareille polttopuita, siitä saa aina hyvän palautteen, merkinnän taivaan kirjoihin ja kuntoakun tulee eikä tarvitse hösöttää nettiin jotain jota kukaan ei muista eikä kaipaa mihinkään tautiin !

      ilmainen vihje

      • Anonyymi

        Noin pitää toimia.
        Kiitos Jeesukselle! Ja siunausta sinulle!


    • Anonyymi

      <<TÄSSÄ ON SE ERO, MILLOIN PITÄÄ KÄÄNTÄÄ TOINEN POSKI JA MILLOIN SEN SIJAAN PITÄÄ OTTAA MIEKKA ESILLE.<<<

      Asiat on jo pahasti pielessä, Jeesus korjaa asiat kuntoon taivaallisella tavalla.
      Jeesus on täydellinen pasifisti. Absoluuttinen pasifisti, ei lausunut herjaavaa sanaa, totesi vain tilat miten asiat on.

      Saatanan henki tapaa ja viha vaan lisääntyy. Samat henki on kuin 1918 vielä muhimassa taustalla, huomaatteko?
      Syyn sanoo voittaja.

    • Anonyymi

      >> Torpan mukaan he joutuvat joka tapaukssa kadotukseen, vaikka ovatkin ylläpitäneet järjestystä yhteiskunnassa, koska tarttuivat miekkaan. <<

      Voi näitä Taulamedian jätkiä... hyvää tarkoittavia, mutta usein niin takakireitä Jumalan sanan suhteen, että vinku vain kuuluu.

      Se, että Jumalan armo toimii vielä uskossa ollessakin, on heille ilmeisesti täysin tuntematon käsite. Heille on vissiin armo kertakäyttötavaraa, joka saadaan tasan kerran uskoontullessa ja jos sitten töpeksii sen jälkeen, niin se on sitten sillä selvä.

      Ainakin jos aloituksen väitteet pitävät paikkaansa. Koska kommentoin vain tuon aloituksen pohjalta, tutkimatta vielä sitä, mitä jätkät ovat oikeasti sanoneet...

      • Anonyymi

        <<hyvää tarkoittavia, mutta usein niin takakireitä Jumalan sanan suhteen, että vinku vain kuuluu.<<

        Jumalan sana on kuin matematiikka, kireetä, ei veny eikä vanu. Mutta, mutta, mutta kun se avautuu Rakkauden Hengessä, se on laaja ja avara, kuin aamuaurinko airistolla. Sydän on valtavasti laajentunut., eletään hengessä ei lihassa. Silloin on vastaanottajasta kireys kiinni.


      • Anonyymi

        >>Se, että Jumalan armo toimii vielä uskossa ollessakin, on heille ilmeisesti täysin tuntematon käsite. <<

        Jumalan armoa ei tarvita siellä, missä ei ole syntiä. Esivallalla on oikeus kantaa lain miekkaa, joten se ei ole mitenkään väärin.

        Sananl 8:15 Minun avullani kuninkaat hallitsevat, maan mahtavat säätävät oikeat lait.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>Se, että Jumalan armo toimii vielä uskossa ollessakin, on heille ilmeisesti täysin tuntematon käsite. <<

        Jumalan armoa ei tarvita siellä, missä ei ole syntiä. Esivallalla on oikeus kantaa lain miekkaa, joten se ei ole mitenkään väärin.

        Sananl 8:15 Minun avullani kuninkaat hallitsevat, maan mahtavat säätävät oikeat lait.

        Roomalaiskirje:
        3:23 Sillä kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla.
        Jumalan Pyhyys tuhoaa kaiken synnin, - valkoinen liinavaate vasta taivaassa annetaan.


      • Anonyymi

        >> kommentoin vain tuon aloituksen pohjalta, tutkimatta vielä sitä, mitä jätkät ovat oikeasti sanoneet... <<

        No niin, ja eihän siellä mitään sellaista väitetty, että ne "joutuvat kadotukseen, jotka tarttuvat miekkaan", vaan Torppa sanoi n. kohdassa 20:00 tai vähän ennen sitä, että "jos eivät tee parannusta, niin joutuvat...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        <<hyvää tarkoittavia, mutta usein niin takakireitä Jumalan sanan suhteen, että vinku vain kuuluu.<<

        Jumalan sana on kuin matematiikka, kireetä, ei veny eikä vanu. Mutta, mutta, mutta kun se avautuu Rakkauden Hengessä, se on laaja ja avara, kuin aamuaurinko airistolla. Sydän on valtavasti laajentunut., eletään hengessä ei lihassa. Silloin on vastaanottajasta kireys kiinni.

        Juu juu, olin vaan vähän pahalla tuulella, anteeksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>Se, että Jumalan armo toimii vielä uskossa ollessakin, on heille ilmeisesti täysin tuntematon käsite. <<

        Jumalan armoa ei tarvita siellä, missä ei ole syntiä. Esivallalla on oikeus kantaa lain miekkaa, joten se ei ole mitenkään väärin.

        Sananl 8:15 Minun avullani kuninkaat hallitsevat, maan mahtavat säätävät oikeat lait.

        >> Jumalan armoa ei tarvita siellä, missä ei ole syntiä. Esivallalla on oikeus kantaa lain miekkaa, joten se ei ole mitenkään väärin. <<

        Kantaminen ja tappaminen on eri asia. Poliisilaissakin.

        Ja Jumalan laissa on käsky olla tappamatta. Jos siis tappaa, niin ei sen valossa voi mitenkään todeta, että hyvin tehty sinä uskollinen ja hyvä palvelija. Kyllä siinä tapauksessa on parannus on tehtävä, jotta voi saada anteeksi.

        Näin minusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >> Jumalan armoa ei tarvita siellä, missä ei ole syntiä. Esivallalla on oikeus kantaa lain miekkaa, joten se ei ole mitenkään väärin. <<

        Kantaminen ja tappaminen on eri asia. Poliisilaissakin.

        Ja Jumalan laissa on käsky olla tappamatta. Jos siis tappaa, niin ei sen valossa voi mitenkään todeta, että hyvin tehty sinä uskollinen ja hyvä palvelija. Kyllä siinä tapauksessa on parannus on tehtävä, jotta voi saada anteeksi.

        Näin minusta.

        >>Kantaminen ja tappaminen on eri asia. Poliisilaissakin.<<

        Älä saivartele. Jolla on oikeus kantaa lain miekkaa, hän saa sitä myös käyttää, jos siihen on laillinen peruste.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>Kantaminen ja tappaminen on eri asia. Poliisilaissakin.<<

        Älä saivartele. Jolla on oikeus kantaa lain miekkaa, hän saa sitä myös käyttää, jos siihen on laillinen peruste.

        Ei se muuta asiaa. Jos uskova surmaa, hän tekee synnin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei se muuta asiaa. Jos uskova surmaa, hän tekee synnin.

        Jos uskova surmaa laillisella syyllä, hän ei tee syntiä. Esivallalla on oikeus käyttää lain miekkaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >> kommentoin vain tuon aloituksen pohjalta, tutkimatta vielä sitä, mitä jätkät ovat oikeasti sanoneet... <<

        No niin, ja eihän siellä mitään sellaista väitetty, että ne "joutuvat kadotukseen, jotka tarttuvat miekkaan", vaan Torppa sanoi n. kohdassa 20:00 tai vähän ennen sitä, että "jos eivät tee parannusta, niin joutuvat...

        Torpoa selittää asiaa myös kommenteissa. Kyllä hän sellaista väittää, että kaikki miekkaan tarttuvat joutuvat kadotukseen. Vetoaminen parannukseen on tässä kohdassa tekopyhää. Raamattu tunnustaa esivallan oikeuden kantaa lain miekkaa, joten sen tekeminen ei vie ketään kadotukseen.


    • Anonyymi

      Toni Torppa näyttää olevan osa Rapsodia yhteisöä. Tämä järkyttävä valheseura ei kaihda mitään valhetta. Jussi-Pekka Saarelan johtama porukka julkaisee amerikkalaista ja myös MV pohjaista propagandaa. Kaikki on salaliittoa ja niin rokotukset kuin Ukraina on väärässä. JP Saarela , entinen petostuomittu vanki koettaa nyt kristillisellä järjestöllä saada tulonsa. Raha kelpaa. Välttäkää näitä.

    • Anonyymi

      Saulus-median opetukset siis lähtevät ei-kristillisestä ajatuksesta, että vielä Uuden liitonkin aikana ihminen ei pelastu yksin armosta, vaan ansiosta, kuten V-liitossa. Eli: ihminen omilla valinnoillaan on pelastuksensa Herra, ei Jeesus Kristus.

      Anabaptistien antikristillistä oppia.

      Poliisit siis "miekan kantamisensa" vuoksi joutuvat Helvettiin? Jos eivät kantaisi, olisivat pyhiä, tosin ilman Kristusta. Muut ja nimenomaan hengen synnit eivät vaikuta.

      Raamatun ja kristinopin mukaan taas nämä iankaikkisuuden paikkajaot tapahtuvat, ei syntisen lihan tekojen tai tekemättömyyksien mukaan, vaan hengen mukaan: onko / oliko henkilö Jeesuksen seuraaja = Jumalan lapsi, vai ei.

      En tuota Paavolaa tunne, mutta jotain hänestä ja hänen lahkosta opeista silloin tällöin tihkuu. Sen verran olen hänestä tajunnut, että joskin hänellä saattaa olla monia hyviä ajatuksia, ne kaikki perustuvat nimenomaan lihan opetuksiin.

      Ihmisteoissa voi maallisesti katsoen olla monenlaistakin hyvää ja moraalista, "Maailmassa" se kyllä kelpaa. Mutta taivaallisissa, kuten pelastuksen kysymyksissä: ei mitään arvoa. Hengellisesti ihminen ei voi elää lihan, vaan yksin Hengen mukaan. Eli: kaikki lihallisuus on Jumalan edessä hengellisesti tuomittua.

      Me kaikki kuitenkin elämme sekä lihan = synnin vallassa, Jumalan lapset samalla myös Hengen vallassa. Siksi uskovissa onkin jatkuvasti tämä sota käynnissä: Liha taistelee Henkeä vastaan ja Henki Lihaa vastaan. Maailmallisissa eli jumalattomissa ei Jumalan Henkeä ole. He toimivat ja käyttäytyvät Lihan mukaan, sen moraalisten, ehkä "hyvienkin" arvojen, mutta myös Lihan syntien mukaan.

      Siksi yksi Lihan teko ei ole tuomio sinne, tai tänne. Sillä me kaikki, Lihamme puolesta, olemme täpötäynnä sen tahtoa, ja kuka enemmän tai vähemmän: myös sen tekoja.

      Henki ratkaisee. Onko pahassa poliisissa Kristuksen Henkeä, vai ei.

      Se, että käyttää miekkaa, on elämän tosiasioiden sanelemaa. "Elämä on." Elämme Helvettiin tuomitussa maailmassa, täällä ihmiset valtaosaltaan elävät, toimivat Helvetin / Perkeleen säännöillä. Kristuksen valtakuntakin on täällä olemassa, mutta pinnan alla, sillä sitä Maailma vihaa. Maallinen Esivalta (ja kuka tahansa ihminen) ei aina pärjää ilman "miekkaa".

      Miekkaakin on monenlaista. On
      a) rautainen miekka
      b) monenlaiset aseet
      c) kynän miekka
      d) sanan miekka
      e) Hengen miekka
      f) oma nyrkki.

      Eli: fyysinen vastaus vihollista vastaan / erilainen väkivalta.

      Mutta miten, mistä syystä, minkä puolesta? Nämä hengenasiat ovat tärkeät. Paavalikin opetti (juutalaismessiaanisuuteen taipuvaiset anabaptistit jo varsin avoimesti vastustavat myös Paavalia, jotkut kehoittavat jopa repimään hänen kirjeensä pois Raamatusta), että "tulee kunnioittaa Esivaltaa, sillä se on Jumalan asettama". Paavalin mukaan: ei Perkeleen asettama, vaan Jumalan asettama. Mutta monesti ja jopa useimminkin Perkeleen töissä, tämäkin on fakta.

      Esivaltaan kuuluu monenlaista yksilöä. Jumalatonta ja vanhurskasta. Jos kristitty Jeesuksen seuraaja ryhtyy Esivallan palvelijaksi, no, tässä sitä onkin sitten "taiteilemista", sillä Esivalta yleensä on, ilman Kristusta, maallisesti johdettua. Tällöin on pakko tarttua myös erilaisiin miekkoihin.

      Mitä tulee "uskovaisiin" poliiseihin: olen aikoinaan nuorena, kahdesti yrittänyt pyytää asiallista neuvoa sekä jopa poliisin itsensä puuttumista tiettyyn asiaan, mutta minulle annettiin väärää tietoa, estettiin näin rikosasian tutkinnan aloittaminen. Sillä nuo poliisit itse kuuluivat samoihin anabaptisteihin kuin nuo rikollisetkin. Eli rikollisia molemmat.

      Kuulemma lestadiolaisten kepuleidenkin kohdalla on ollut ja on paljolti sama meininki.

      • Anonyymi

        (Jaaha. Tää olikin taas Helluntailaisten itsensä foorumi. Luulin ihan varmasti kirjoittavani luterilaisille ja muille kristityille. No, etenkin viestin loppuosa koskee suoraan helluntailaisia.)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        (Jaaha. Tää olikin taas Helluntailaisten itsensä foorumi. Luulin ihan varmasti kirjoittavani luterilaisille ja muille kristityille. No, etenkin viestin loppuosa koskee suoraan helluntailaisia.)

        Jeesuksessa Kristuksessa ei ole kuppikuntia, ne on ihmisen keksimiä,ja siksi riidan aiheita.
        Kun olette vielä lihallisia, ettekä siedä vielä vahvaa ruokaa.


      • Anonyymi

        Et osannut toimia oikein, aina saa tehdä rikosilmoituksen. Älä syytä poliisia itse olit osaamaton tai asia oli pieni.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et osannut toimia oikein, aina saa tehdä rikosilmoituksen. Älä syytä poliisia itse olit osaamaton tai asia oli pieni.

        Tottakai teidän kuppikuntanne puolustaa omiaan, jopa poliisienne antaessa väärää informaatiota rikosuhrille, jottei puljunne maine kärsisi.


    • Anonyymi

      Vääristelee, kyllä.

    • Anonyymi

      Jer.48:10 Kirottu olkoon se, joka Herran työn laiskasti tekee, kirottu olkoon se, joka pidättää miekkansa verestä.

      • Anonyymi

        Jeremiasta sitten lainasit..


    • Anonyymi

      Jos poliisi ei kanna ja käytä asetta, rikolliset kyllä käyttää. Rikollisten armoille emme jää. Pahan vastustaminen on oikein ja kun sille on esivallan tuki mitäpä siihen on sanomista. Näitä helvettiin tuomitsijoita on aina ollut mutta heidän opetuslapsiaan perin vähän. Jos joku vetää Tonia kunnolla turpaan on mies varmasti nostamassa syytettä . Ei varmasti tarjoa toista turvonnutta puolta. Paskanpuhujia ja oman äänensä ihailijoita.

      • Anonyymi

        "Jos poliisi ei kanna ja käytä asetta, rikolliset kyllä käyttää. Rikollisten armoille emme jää."

        Aivan oikein. Sen takia Raamattu sallii, että esivalta kantaa lain miekkaa. Toni Torppa puhuu ihan omiaan.


      • Anonyymi

        2. Aikakirja 23:
        6 Sisälle Herran temppeliin eivät saa mennä muut kuin papit ja palveluvuorossa olevat leeviläiset. He saavat mennä sisälle, koska he ovat pyhittäytyneet, mutta muiden on noudatettava Herran kieltoa.
        7 Leeviläisten tulee asettua kuninkaan ympärille, ja kullakin tulee olla ase kädessä. Jokainen, joka tunkeutuu temppeliin, on surmattava. Leeviläisten on pysyttävä joka hetki kuninkaan lähellä, minne hän sitten meneekin."
        8 Leeviläiset ja koko Juudan kansa tekivät niin kuin pappi Jojada oli käskenyt. Jokainen päällikkö kokosi miehensä, niin sapattina palveluvuoroon tulevat kuin vapaavuorolaisetkin, sillä pappi Jojada ei päästänyt näitä osastoja pois.
        9 Pappi Jojada antoi sadanpäälliköille keihäät, kilvet ja jouset, jotka olivat kuuluneet kuningas Daavidille ja olivat nyt temppelissä.
        10 Hän asetti kaikki miehet keihäillä aseistettuina kuninkaan suojaksi riviin, joka kiersi temppelin eteläseinältä alttarin vieritse pohjoisseinälle saakka.
        11 Kuninkaan poika tuotiin esiin, hänen päähänsä asetettiin otsaripa ja hänelle annettiin lain kirja. Jojada ja hänen poikansa voitelivat hänet kuninkaaksi, ja koko kansa huusi: "Eläköön kuningas!"


    • Anonyymi

      Sota-aikana jehovalainen vietiin rintamalle vaikka oli aseistakieltäytyjä. Pantiin yöllä vartioon jäälle Äänisellä ja seisoi siellä 4 tuntia ilman asetta. Neuvostoporukoita liikkui lähellä ja mies pelkäsi henkensä edestä. Seuraavana yönä vartioon mennessä kivääri kelpasi.

      • Anonyymi

        Näin voisimme tehdä myös ahvenanmaalaisille, mutta siellä on ihan oikeasti satoja sellaisia vapaaehtoisia, jotka ovat Suomen puolella suorittaneet armeijan ja muitankin on ilmeisesti valmiita palvelemaankin armeijassa ihan vapaaehtoisesti.


    • Anonyymi

      Se, jos mikä kävi Torpan videosta selväksi, että hänen videotaan ovat selvästi käyneet tämän palstan kommentoijan kommentoimassa. Koska Torppa esitteli saamansa kommentit, ja samat kommentit ovat täälläkin olleet. 😁

      • Anonyymi

        Aloittajat on kopioinut kommentteja Torpan videon blogista, eikä se tarkoita välttämättä sitä, että hän olisi näitä kaikkia kommentteja jättänyt Torpan videoon. Ylenmpänä on eri henkilöiden kommentteja kopioitu. Tässä on minun mielestä yksi parhaista.

        Pauli Ojala antoi Toni Torpalle tällaista kritiikkiä:

        "Ei Johannes Kastaja kieltänyt roomalaisia sotilaita lopettamasta ammattiaan. Vaikka nämä tulivat parannuksen kasteelle ja kysyivät mitä heidän pitäisi tehdä. Antoi käytännön ohjeita, miten toimia eettisesti sotilaina ja poliiseina. Uudessa Testamentissa kerrotaan kolmesta sadanpäämiehestä ja jokainen näistä on myönteinen kuvaus. Yksi oli ensimmäinen pakanakristitty jota varten Pietari sai näynkin, ettei kundissa ollut mitään vikaa. Toisesta Jeesus sanoi ettei ollut koskaan nähnyt niin suurta uskoa juutalaisissakaan. Kolmas oli Jeesuksen teloituksesta vastannut virkaheitto kapteeni. Tämäkin totesi että "Noin kuolee vain viaton mies."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aloittajat on kopioinut kommentteja Torpan videon blogista, eikä se tarkoita välttämättä sitä, että hän olisi näitä kaikkia kommentteja jättänyt Torpan videoon. Ylenmpänä on eri henkilöiden kommentteja kopioitu. Tässä on minun mielestä yksi parhaista.

        Pauli Ojala antoi Toni Torpalle tällaista kritiikkiä:

        "Ei Johannes Kastaja kieltänyt roomalaisia sotilaita lopettamasta ammattiaan. Vaikka nämä tulivat parannuksen kasteelle ja kysyivät mitä heidän pitäisi tehdä. Antoi käytännön ohjeita, miten toimia eettisesti sotilaina ja poliiseina. Uudessa Testamentissa kerrotaan kolmesta sadanpäämiehestä ja jokainen näistä on myönteinen kuvaus. Yksi oli ensimmäinen pakanakristitty jota varten Pietari sai näynkin, ettei kundissa ollut mitään vikaa. Toisesta Jeesus sanoi ettei ollut koskaan nähnyt niin suurta uskoa juutalaisissakaan. Kolmas oli Jeesuksen teloituksesta vastannut virkaheitto kapteeni. Tämäkin totesi että "Noin kuolee vain viaton mies."

        >> Ei Johannes Kastaja kieltänyt roomalaisia sotilaita lopettamasta ammattiaan. Vaikka nämä tulivat parannuksen kasteelle ja kysyivät mitä heidän pitäisi tehdä. <<

        Aivan. Ja Johannes Kastajahan oli vanhan liiton profeetta. Ja Jeesus häneen nähden sellainen, jonka kengänpaulaakaan Johannes ei ollut arvollinen päästämään maahan kumartuneena. Eikä uusi liittokaan ollut astunut voimaan ennen Jeesuksen ristinkuolemaa.

        Sadanpäämies Kornelius oli hurskas, mutta ei uuden liiton määrittelemällä tavalla vanhurskas. Uuden liiton vanhurskaaksi, Jumaalle kelpaavaksi, tullaan vasta uskoon tultua. Sama pätee muihinkin ihmisiin, jotka eivät vielä olleet uuden liiton uskoviksi tulleet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >> Ei Johannes Kastaja kieltänyt roomalaisia sotilaita lopettamasta ammattiaan. Vaikka nämä tulivat parannuksen kasteelle ja kysyivät mitä heidän pitäisi tehdä. <<

        Aivan. Ja Johannes Kastajahan oli vanhan liiton profeetta. Ja Jeesus häneen nähden sellainen, jonka kengänpaulaakaan Johannes ei ollut arvollinen päästämään maahan kumartuneena. Eikä uusi liittokaan ollut astunut voimaan ennen Jeesuksen ristinkuolemaa.

        Sadanpäämies Kornelius oli hurskas, mutta ei uuden liiton määrittelemällä tavalla vanhurskas. Uuden liiton vanhurskaaksi, Jumaalle kelpaavaksi, tullaan vasta uskoon tultua. Sama pätee muihinkin ihmisiin, jotka eivät vielä olleet uuden liiton uskoviksi tulleet.

        "Ja Johannes Kastajahan oli vanhan liiton profeetta."

        Vanha liitto oli purkautunut jo aiemmin Israelin laittomuuden takia. Raamattu tarkoittaa, että Messias profetiat olivat ennustusta Johannekseen asti, mutta Jeesuksen tultua ne olivat täyttyneet.


        “Jos ensimmäinen liitto olisi ollut rikkumaton, ei sen sijalle olisi tarvittu toista. Mutta nyt Jumala moittii kansaansa: -- Kuulkaa! Aika tulee, sanoo Herra, jolloin minä teen uuden liiton Israelin kansan ja Juudan kansan kanssa. Se ei ole samanlainen liitto kuin se, jonka tein heidän isiensä kanssa silloin, kun tartuin heidän käteensä ja vein heidät pois Egyptin maasta. He eivät pysyneet minun liitossani, ja siksi en minäkään välittänyt heistä, sanoo Herra. Tämän liiton minä teen Israelin kansan kanssa näiden päivien jälkeen, sanoo Herra: Minä panen lakini heidän sisimpäänsä, kirjoitan sen heidän sydämeensä. Minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani.” (Hebr 8:7-10)

        Johannes Kastaja opetti täsmälleen uuden liiton sääntöjen mukaan. Hänhän todisti Kristuksesta. Johannes oli vanhurskas kaikilla mittapuilla. Paavali opetti vanhurkaudesta roomalaisille pakanoille näin:

        “Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia.” (Room 2:13)

        Kun Kornelius tuli uskoon, Pietari ei sanonut hänelle, että eroa armeijasta, vaan käski ottamaan kasteen. Sotapäällikkökin voi olla vanhurskas, koska Paavali ja Pietari tunnustivat esivallan oikeuden kantaa miekkaa.

        “Hän käski kastaa heidät Jeesuksen Kristuksen nimeen. He pyysivät sitten häntä jäämään sinne vielä muutamaksi päiväksi.” (Apt 10:48)


      • Anonyymi

        “Taipukaa Herran vuoksi kaiken maallisen järjestyksen alaisuuteen: keisarin, koska hän on kaikkien yläpuolella, ja yhtä lailla käskynhaltijoiden, koska keisari on valtuuttanut heidät rankaisemaan pahantekijöitä ja palkitsemaan niitä, jotka tekevät hyvää.” (1Piet 2:13-14)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Ja Johannes Kastajahan oli vanhan liiton profeetta."

        Vanha liitto oli purkautunut jo aiemmin Israelin laittomuuden takia. Raamattu tarkoittaa, että Messias profetiat olivat ennustusta Johannekseen asti, mutta Jeesuksen tultua ne olivat täyttyneet.


        “Jos ensimmäinen liitto olisi ollut rikkumaton, ei sen sijalle olisi tarvittu toista. Mutta nyt Jumala moittii kansaansa: -- Kuulkaa! Aika tulee, sanoo Herra, jolloin minä teen uuden liiton Israelin kansan ja Juudan kansan kanssa. Se ei ole samanlainen liitto kuin se, jonka tein heidän isiensä kanssa silloin, kun tartuin heidän käteensä ja vein heidät pois Egyptin maasta. He eivät pysyneet minun liitossani, ja siksi en minäkään välittänyt heistä, sanoo Herra. Tämän liiton minä teen Israelin kansan kanssa näiden päivien jälkeen, sanoo Herra: Minä panen lakini heidän sisimpäänsä, kirjoitan sen heidän sydämeensä. Minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani.” (Hebr 8:7-10)

        Johannes Kastaja opetti täsmälleen uuden liiton sääntöjen mukaan. Hänhän todisti Kristuksesta. Johannes oli vanhurskas kaikilla mittapuilla. Paavali opetti vanhurkaudesta roomalaisille pakanoille näin:

        “Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia.” (Room 2:13)

        Kun Kornelius tuli uskoon, Pietari ei sanonut hänelle, että eroa armeijasta, vaan käski ottamaan kasteen. Sotapäällikkökin voi olla vanhurskas, koska Paavali ja Pietari tunnustivat esivallan oikeuden kantaa miekkaa.

        “Hän käski kastaa heidät Jeesuksen Kristuksen nimeen. He pyysivät sitten häntä jäämään sinne vielä muutamaksi päiväksi.” (Apt 10:48)

        >> Vanha liitto oli purkautunut jo aiemmin Israelin laittomuuden takia. ym. sontaa <<

        Sinun oppisi on todellakin jonkun uskonlahkon sontaa tai sitten ihan omaa tuotostasi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >> Vanha liitto oli purkautunut jo aiemmin Israelin laittomuuden takia. ym. sontaa <<

        Sinun oppisi on todellakin jonkun uskonlahkon sontaa tai sitten ihan omaa tuotostasi.

        Sinä olet eksynyt, koska et osaa kirjoituksia.

        Vanha liitto purkautui Israelin laittomuuden takia. Sen takia Jeesuksen piti tehdä uusi liitto, jottei Jumalan omaisuuskansa saataisiin palautettu liittoon Jumalansa kanssa. Tämä asia on aivan selvästi opetettu Hebrealaiskirjeessä. Koitappa lukea teksti edes yhden kerran.

        “Jos ensimmäinen liitto olisi ollut rikkumaton, ei sen sijalle olisi tarvittu toista. Mutta nyt Jumala moittii kansaansa: -- Kuulkaa! Aika tulee, sanoo Herra, jolloin minä teen uuden liiton Israelin kansan ja Juudan kansan kanssa. Se ei ole samanlainen liitto kuin se, jonka tein heidän isiensä kanssa silloin, kun tartuin heidän käteensä ja vein heidät pois Egyptin maasta. He eivät pysyneet minun liitossani, ja siksi en minäkään välittänyt heistä, sanoo Herra. Tämän liiton minä teen Israelin kansan kanssa näiden päivien jälkeen, sanoo Herra: Minä panen lakini heidän sisimpäänsä, kirjoitan sen heidän sydämeensä. Minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani.” (Hebr 8:7-10)


    • Anonyymi

      Room.13:1-8 Jokainen olkoon alamainen sille esivallalle, jonka vallan alla hä on. Sillä ei ole esivaltaa muutoin kuin Jumalasta; ne , jotka ovat, ovat Jumalan asettamat. Sentähden, joka asettuu esivaltaa vastaan, se nousee Jumalan säätämystä vastaan; mutta jotka nousevat vastaan, tuottavat itsellensä tuomion. Sillä hallitusmiehet eivät ole niiden pelkona, jotka tekevät hyvää, vaan niiden, jotka tekevät pahaa. Jos siis tahdot olla esivaltaa pelkäämättä, niin tee sitä , minä hyvää on, ja sinä saat siitä kiitoksen; sillä se on Jumalan palvelija, sinulle hyväksi. Mutta jos pahaa teet, niin pelkää; sillä se ei miekkaa turhaan kanna, koska se on Jumalan palvelija, kostaja ja sen rankaisemiseksi, joka pahaa tekee. Siksi tulee olla alamainen, ei ainoastaan rangaituksen tähden, vaan myös omantunnon tähden. Sentähden te verojakin maksatte. Sillä he ovat Jumalan palvelusmiehiä, ahkeroiden virassansa juuri sitä varten. Antakaa kaikille, mitä annettava on: kenelle vero, sille vero, kenelle tulli, sille tulli, kenelle pelko, sille pelko, kenelle kunnia, sille kunnia. Älkää olko kenellekään mitään velkaa, muuta kuin että toisianne rakastatte; sillä joka toistansa rakastaa, se on lain täyttänyt.

    • Anonyymi

      << Sillä ei ole esivaltaa muutoin kuin Jumalasta; <<
      Jeesus edustaa pyyteetöntä elämäntapaa, eli altruistista, jakamiseen perustuvaa.
      Maallinen regimentti taas ahneuteen perustaa elämäntapaa, kilpailuun älyyn ja voimaan perustuvaan niukkuuden jakamiseen. Mistä syntyy taistelut ja riidat ja sodankäynnit resursseista.
      Nyky uskonnot on ottanut Jumalan pallilta pois ja ihminen on kaiken mitta.
      Eikä ole edes kuuta pystynyt tekeen. No tekokuun. Jumalan luonnon järjestyksen vääristymä on siten syntynyt, ja eheä elämä on vääristynyt, eikä anatomia enää määrittele sukupuolta, se mielipuolinen valinta.
      Että silleen!

    • Anonyymi

      Jos nyt jotain tuosta Torpan videopuheesta toteaisin, niin sen, että jos asiat pitää jättää sen varaan, että riittääkö minulla, naisimmeisellä, usko Jeesukseen siinä vaiheessa, kun joku raiskaajaköriläs tai varas tai muu lähtisi kimppuun tulemaan yksinäisellä paikalla, niin kyllä sitten täytyy pitää asetta käsilaukussa. Kyllä tällä nedillä ainakin epäuskon aallot löisivät sellaisella hetkellä rankasti päälle....

      Tjaa, että mitä Herra sanoit..? 👂))

      Kappas vaan, Herra muistutti kesken kommentin kirjoittamiseni, että minähän olen ollut tuon kaltaisessa tilanteessa. Ja selvisin, karmeasta kauhustani huolimatta, kun Jeesusta avuksi mielessäni huusin.

      Niin että avuksi sitten vain huuda Häntä hädän päivänä... 😄

      • Anonyymi

        Raamattu tuntee kyllä hätävarjelun. Tässä on selvä sääntö asiaan:

        "Jos varas tavataan murtautumasta sisään ja hänet lyödään hengiltä, surmaaja ei joudu vastuuseen hänen verestään." (2 Moos 2:22)

        "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan. Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut." (Matt 5:17,18)


    • Anonyymi

      Jeesus on kutsunut kristityt pyhään elämään , eläkää sen mukaan.
      Paholainen koittaa pakottaa pois pyhästä elämästä, häiritä kaikin tavoin ja kaikin keinoin pois Jumalan tahdosta
      Jeesus ei tappanut ketään, mutta herätti henkiin kuolleista ja herättää hengellisesti kuolleita elämään.

      • Anonyymi

        Jos joku surmataan Jumalan antamia säädöksiä ja käskyjä noudattaen, siinä ei ole mitään epäpyhää. Jeesus itsekin ruoski kaupustelijat pois temppelistä. Se jos mikä oli pyhyyttä.

        “Jeesus teki nuoranpätkistä ruoskan ja ajoi heidät kaikki temppelistä lampaineen ja härkineen. Hän paiskasi vaihtajien rahat maahan ja kaatoi heidän pöytänsä. Kyyhkysten myyjille hän sanoi: "Viekää lintunne pois! Älkää tehkö Isäni talosta markkinapaikkaa!" (Joh 2:15-16)

        “He tulivat Jerusalemiin, ja Jeesus meni temppeliin ja alkoi ajaa myyjiä ja ostajia sieltä ulos. Hän kaatoi rahanvaihtajien pöydät ja kyyhkysenmyyjien jakkarat eikä antanut kenenkään kulkea tavaraa kantaen temppelialueen kautta. Hän opetti ihmisiä näin: "Eikö ole kirjoitettu: 'Minun huoneeni on oleva kaikille kansoille rukouksen huone'? Mutta te olette tehneet siitä rosvojen luolan."” (Mark 11:15-17)


    • Anonyymi

      Pasifismi siis aseistakieltäytyminen on Jehovan todistajien harhaoppi. Tämä saman lahkon harhaoppia opettavat sekä Toni Torppa että Petri Paavola.

      Sen olen ennen tiennyt, että Paavola opettaa muutenkin Jehovan todistajien oppia Isästä ja Pojasta, vaikka Paavola ei halua sitä myöntää, mutta todellisuudessa hän niin tekee. Saulus lähetys on lähtenyt yhä selvemmin Jehovan todistajien kelkkaan mukaan.

      Mauno Mattila on lausunut Petri Paavolasta seuraavaa:

      "Petri Paavolalla tämä virhe näkyy vakavana harhaoppina Jeesuksesta Kristuksesta, kun hän kieltää että Jeesus on Kaikkivaltias, että Jeesus on ihminen ja näin ollen että Hän on lihaantullut Kristus. Petri Paavola ei ole siis kristitty sanan varsinaisessa merkityksessä, vaan lähellä areiolaista harhaa ja Jehovan todistajien oppia."

      https://keskustelu.suomi24.fi/t/16811611/petri-paavolan-kanavalla-julkaistu-pornoelokuva#comment-106831726

      Mauno Mattila on todennut Paavolasta myös seuraavaa:

      "Kun Paavola opettaa, ettei Jeesus Kristus ole lihaan tullut vaan siinä käynyt ja siitä lähtenyt lakannut olemasta ihminen, niin se tulee antikristuksen hengestä."

      https://keskustelu.suomi24.fi/t/16546741/petri-paavola-kieltaa-uskonsa-jeesukseen-kristukseen#comment-104042136

      2 Joh 7 Maailmassa on nyt liikkeellä monia eksyttäjiä, niitä jotka eivät tunnusta Jeesusta Kristusta ihmiseksi, lihaan tulleeksi. Siinä teillä on Antikristus, eksyttäjä.

      • Anonyymi

        Jehovien pasifismi ei ole vain aseista kieltäytymistä, he kieltäytyvät myös siviilipalvelusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jehovien pasifismi ei ole vain aseista kieltäytymistä, he kieltäytyvät myös siviilipalvelusta.

        Se on sitten kuin kieltäytyisi verojen maksamisesta. Nyt Jehovan todistajien erivapaus poistettiin. En tiedä kuinka moni enää kieltäytyy palveluksesta, koska lahkon jäsenmäärä on laskenut jo pitkään.


    • Anonyymi

      Vanhoilla juopoilla joita meni meistä oli, on outoja omia tulkintoja. Myös korona vanhentaa aivojac20v

      • Anonyymi

        <<Vanhoilla juopoilla joita meni meistä oli, on outoja omia tulkintoja.<<
        Mutta kun Jeesus ilmestyi elämään, niin rapa-juoposta tuli kunnon kansalainen, raitis kerrasta.
        Ja muuttivat tapansa täysin.
        Kun ihmiset taantuu niistä tulee väkivaltaisia, korona, - Amerikassa kaikilla pitää olla ase kiireestä kantapäähän, - aseiden myynti moninkertaistunut, lapsetkin tapetaan kohtuun, ei mitään rajaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        <<Vanhoilla juopoilla joita meni meistä oli, on outoja omia tulkintoja.<<
        Mutta kun Jeesus ilmestyi elämään, niin rapa-juoposta tuli kunnon kansalainen, raitis kerrasta.
        Ja muuttivat tapansa täysin.
        Kun ihmiset taantuu niistä tulee väkivaltaisia, korona, - Amerikassa kaikilla pitää olla ase kiireestä kantapäähän, - aseiden myynti moninkertaistunut, lapsetkin tapetaan kohtuun, ei mitään rajaa.

        Juoppoudesta raitistuinen ei ole mikään sen merkki, että hänestä on tullut vanhurskas saarnaaja. Myös ateistien joukossa moni raitistuu ja lopettaa tupakoinnin. Paavolan ja Torpan jutut eivät kestä koettelua.


    • Anonyymi

      Pasifismi eli aseistakieltäytyminen on Jehovan todistajien harhaoppi, joiden kelkkaan Toni Torppa ja Petri Paavola ovat menneet, elleivät itse jopa salaa sitä uskontoa harjoita.

    • Anonyymi

      Tuo Saulus-juttu taitaa olla joku helluntailaisten alalahko? Ja nyt näyttää normi-helluntailaiset riitelevän jo senkin kanssa kuten kaikkien muittenkin kanssa.

      • Anonyymi

        Saulumedia on ihan oma lahkonsa. Sen on sekoitus äärikarismaattista konservatismia, Jehovan todistajien oppeja ja vapaakirkkolaisuutta.


    • Anonyymi

      Toni Torpan blogista on poisteltu varteenotettavia kommentteja, joten on hyvä asia, että tänne on kopioitu kommentteja "varmuuden vuoksi".

    • Anonyymi

      Miksi jaat idioottomaisuuksia? Ketään täyspäistä ei kiinnosta.

      • Anonyymi

        Neuvostoliiton mielestä lännen pasifistit olivat hyödyllisiä idiootteja, koska he heikensivät länttä. Tämä sama tarina toistuu. Jehovan todistajat ja Saulun lähetyksen pillipiiparit julistavat epäraamatullista pasifismia, jotta länteen tulisi kaaos.


    • Anonyymi

      Jo on pölijää sakkia, kun eivät ymmärrä tätä tosiasiaa, ettei se miekkaan tarttuminen tarkoita ihmisen ruumiin tappamiseen tarkoitettua lyömämiekkaa tai nuijaa tai tuliasetta, vaan lakia. Jos siis joku nousee esivaltaa vastaan, niin rikkojaa lain rikkomisesta rangaistaan, sillä oikeus ei turhaan miekkaa kanna.

      • Anonyymi

        Olet sikäli oikeassa, että joka alkaa omavaltaisesti jakaa omaa oikeuttaan, hän saa itse oikeuden tuomion. Sitähän se tarkoittaa, että joka miekkaan tarttuu, hän miekkaan hukkuu. Omavaltainen miekalla heiluja saa lain miekasta itse.


    • Raamattu ja siis Jeesus opettaa vain ja ainoastaan välttämään kaikkea väkivaltaa.
      Kun pietarille..se joka miekkaa tarttuu se miekkaan hukkuu eli jos turvautuu raakaan väkivaltaan niin siitä tuhoutuu eli tuomitaan.
      Käännä toinen poski ja kaikki muukin.
      Siksi Jumala on valjastunut ja sallinut maallisten ihmisten hoitaa voimatoimet ja väkivallan
      Uskovia on myös poliisissa yms sotakoneistossa ,mutta he itse sitten rikkovat Jumalaa vastaan jos rikkovat.
      Jokainen ihminen on Jumalan luomus ja Jumalan luomuksia ei saa tappaa ..eikä vahingoittaa.
      Jeesus sanoisi ...Sen minkä teette heille niin sen te teette MINULLE.

      • Anonyymi

        Jeesus ei ollut pasifisti. Jeesus itsekin ruoski kaupustelijat pois temppelistä. Tässä ei käännelty poskia vaan nuoranpätkä viuhui.

        “Jeesus teki nuoranpätkistä ruoskan ja ajoi heidät kaikki temppelistä lampaineen ja härkineen. Hän paiskasi vaihtajien rahat maahan ja kaatoi heidän pöytänsä. Kyyhkysten myyjille hän sanoi: "Viekää lintunne pois! Älkää tehkö Isäni talosta markkinapaikkaa!" (Joh 2:15-16)

        “He tulivat Jerusalemiin, ja Jeesus meni temppeliin ja alkoi ajaa myyjiä ja ostajia sieltä ulos. Hän kaatoi rahanvaihtajien pöydät ja kyyhkysenmyyjien jakkarat eikä antanut kenenkään kulkea tavaraa kantaen temppelialueen kautta. Hän opetti ihmisiä näin: "Eikö ole kirjoitettu: 'Minun huoneeni on oleva kaikille kansoille rukouksen huone'? Mutta te olette tehneet siitä rosvojen luolan."” (Mark 11:15-17)


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus ei ollut pasifisti. Jeesus itsekin ruoski kaupustelijat pois temppelistä. Tässä ei käännelty poskia vaan nuoranpätkä viuhui.

        “Jeesus teki nuoranpätkistä ruoskan ja ajoi heidät kaikki temppelistä lampaineen ja härkineen. Hän paiskasi vaihtajien rahat maahan ja kaatoi heidän pöytänsä. Kyyhkysten myyjille hän sanoi: "Viekää lintunne pois! Älkää tehkö Isäni talosta markkinapaikkaa!" (Joh 2:15-16)

        “He tulivat Jerusalemiin, ja Jeesus meni temppeliin ja alkoi ajaa myyjiä ja ostajia sieltä ulos. Hän kaatoi rahanvaihtajien pöydät ja kyyhkysenmyyjien jakkarat eikä antanut kenenkään kulkea tavaraa kantaen temppelialueen kautta. Hän opetti ihmisiä näin: "Eikö ole kirjoitettu: 'Minun huoneeni on oleva kaikille kansoille rukouksen huone'? Mutta te olette tehneet siitä rosvojen luolan."” (Mark 11:15-17)

        Ohhoh..... hiukan eri asia on ajaa kaupustelijat temppelistä ja esipihalta kun tappaa ihminen.


      • Anonyymi
        MrHyvis kirjoitti:

        Ohhoh..... hiukan eri asia on ajaa kaupustelijat temppelistä ja esipihalta kun tappaa ihminen.

        Kun Jeesus palaa takaisin, hän antaa tällaisen ohjeen omilleen:

        Luuk 19:27 Mutta nuo viholliseni, jotka eivät tahtoneet minua kuninkaakseen -- tuokaa heidät tänne ja teloittakaa heidät minun edessäni.'"

        Joel 3:9 Kuuluttakaa kansoille näin: -- Varustautukaa pyhään sotaan, hälyttäkää miehet taisteluun! Lähtekää liikkeelle, käykää hyökkäykseen, kaikki soturit!
        10 Takokaa auranne miekoiksi ja vesurinne keihäiksi. Arka sanokoon: "Olen urhea soturi."
        11 Kiirehtikää, kaikki kansat, tulkaa joka suunnalta, kokoontukaa tänne! Herra, johdata sotureitasi!
        12 Kansat lähtevät liikkeelle, rientävät Josafatinlaaksoon. Sinne minä asetan istuimeni ja siellä minä tuomitsen kaikki kansat.
        13 Lähettäkää sirppi, elo on jo kypsää. Tulkaa polkemaan viinikuurnaa, se on jo täynnä, altaissa viini kuohuu yli reunojen. Suuri on kansojen pahuus.

        Matt 5:18 Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kun Jeesus palaa takaisin, hän antaa tällaisen ohjeen omilleen:

        Luuk 19:27 Mutta nuo viholliseni, jotka eivät tahtoneet minua kuninkaakseen -- tuokaa heidät tänne ja teloittakaa heidät minun edessäni.'"

        Joel 3:9 Kuuluttakaa kansoille näin: -- Varustautukaa pyhään sotaan, hälyttäkää miehet taisteluun! Lähtekää liikkeelle, käykää hyökkäykseen, kaikki soturit!
        10 Takokaa auranne miekoiksi ja vesurinne keihäiksi. Arka sanokoon: "Olen urhea soturi."
        11 Kiirehtikää, kaikki kansat, tulkaa joka suunnalta, kokoontukaa tänne! Herra, johdata sotureitasi!
        12 Kansat lähtevät liikkeelle, rientävät Josafatinlaaksoon. Sinne minä asetan istuimeni ja siellä minä tuomitsen kaikki kansat.
        13 Lähettäkää sirppi, elo on jo kypsää. Tulkaa polkemaan viinikuurnaa, se on jo täynnä, altaissa viini kuohuu yli reunojen. Suuri on kansojen pahuus.

        Matt 5:18 Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut.

        Luukas 19 /27 11...Hän puhui heille vertauksen.
        Tuo on vertaus lopusta eli todella ei konkreettinen.


      • MrHyvis kirjoitti:

        Luukas 19 /27 11...Hän puhui heille vertauksen.
        Tuo on vertaus lopusta eli todella ei konkreettinen.

        Koskee nimenomaan Jeesuksen antamia palvelustehtäviä maanpäällä ja onko joku tehnyt ja toiminut vai onko vakanalle piilottanut ja saa siitä lopussa rangaistuksen.


      • Anonyymi
        MrHyvis kirjoitti:

        Luukas 19 /27 11...Hän puhui heille vertauksen.
        Tuo on vertaus lopusta eli todella ei konkreettinen.

        Luukas 19:27 tulee kyllä toteutumaan konkreettisesti, kuten Joelin kirjassa kerrotaan Herran Jeesuksen paluusta. Moni unohtaa Joelin kirjan, vaikka se kulkee Ilmestyskirjan kanssa rinta rinnan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Luukas 19:27 tulee kyllä toteutumaan konkreettisesti, kuten Joelin kirjassa kerrotaan Herran Jeesuksen paluusta. Moni unohtaa Joelin kirjan, vaikka se kulkee Ilmestyskirjan kanssa rinta rinnan.

        Jeesuksen vertaukset kuvaa sitä mikä totta on eli... ne jotka tuomion tuomiolla poistetaan Jumalan kasvojen edestä lopussa ne poistetaan.
        Tuomio tulee lopussa.
        Vertaukset ovat näinollen sopusoinnussa.

        Se ,että kristikunnan historiassa on yksi poikkeuksellinen joukko on antikristuksen ajassa oleva kristittyjen joukko.
        Se joutuu kohtaamaan tapahtumat ,mikä kenellekkin tulee.
        Se on poikkeuksellinen aika,mutta kuten ilm.kirja toteaa teot seuraa kristittyä ja jos kuolee Kristuksen omana ei palkkiotta jää ja tulee hallitsemaan Kristuksen kanssa ihmisiä ne tuhat v. jonka jälkeen on loppukoetus ja viimeinen tuomio johonka nousee kaikki sielut kaikkialta.


      • Anonyymi
        MrHyvis kirjoitti:

        Jeesuksen vertaukset kuvaa sitä mikä totta on eli... ne jotka tuomion tuomiolla poistetaan Jumalan kasvojen edestä lopussa ne poistetaan.
        Tuomio tulee lopussa.
        Vertaukset ovat näinollen sopusoinnussa.

        Se ,että kristikunnan historiassa on yksi poikkeuksellinen joukko on antikristuksen ajassa oleva kristittyjen joukko.
        Se joutuu kohtaamaan tapahtumat ,mikä kenellekkin tulee.
        Se on poikkeuksellinen aika,mutta kuten ilm.kirja toteaa teot seuraa kristittyä ja jos kuolee Kristuksen omana ei palkkiotta jää ja tulee hallitsemaan Kristuksen kanssa ihmisiä ne tuhat v. jonka jälkeen on loppukoetus ja viimeinen tuomio johonka nousee kaikki sielut kaikkialta.

        Herra Jeesuksen paluuseen liittyy suuri sota, jolloin maailmasta poistetaan jumalattomuus. Sen jälkeen alkaa 1000-vuotiskausi. Jos ei ole sotaa, ei tule rauhaa, mitä Toni Torppa ei tajua.

        “mutta ahdistetut -- niin teidät kuin meidätkin -- hän päästää siitä, kun Herra Jeesus väkevien enkeleittensä kanssa ilmestyy taivaasta tulenlieskojen keskellä ja rankaisee niitä, jotka eivät tunne Jumalaa eivätkä suostu olemaan kuuliaisia Herramme Jeesuksen evankeliumille..” (2Tess 1:7-8, FinPR92)

        “Katso, Herra saapuu tulenlieskassa, hänen vaununsa ovat kuin pyörretuuli. Hänen vihansa purkautuu tulenhehkuna, hänen jyrinänsä liekkeinä. Niin Herra toteuttaa oikeutensa tulella, hänen miekkansa lyö ihmissukua, ja monet kaatuvat sen lävistäminä: nuo, jotka puhdistautuvat ja valmistautuvat palvontatarhojen menoihin johtajansa ympärillä, nuo, jotka syövät kaikkea iljettävää, sian lihaa, rottia -- minä tunnen heidän tekonsa ja ajatuksensa, ja he kaikki saavat loppunsa, sanoo Herra. Minä saavun kokoamaan kaikki kansat ja kielet, ja kaikki tulevat ja näkevät kirkkauteni.” (Jes 66:15-18)


    • Anonyymi

      Hebr.10:28-29 Joka hylkää Mooseksen lain, sen pitää armotta kahden tai kolme todistajan todistuksen nojalla kuoleman: kuinka paljon ankaramman rangaistuksen luulettekaan sen ansaitseman, joka tallaa jalkoihinsa Jumalan Pojan ja pitää epäpyhänä liiton veren, jossa hänet on pyhitetty, ja pilkkaa armon Henkeä!

    • Anonyymi

      Se nyt on niin että jo todella Jeesusta uudesti syntyneenä ( HENGESSÄ ) seuraa, saa kyllä ohjeet jokaiseen päivämatkaansa !
      Ei tarvitse sortua näihin maallisiin lillukan varsiin ! Jappasta jonninjoutavista asioista.
      AAMEN

    • Anonyymi

      Nyt Torppa on tehnyt uuden videon, jonka alustaa näin. "Yksi yleisimmistä vastauksista siihen saako uuden liiton aikana surmata ihmistä missään tilanteessa, on vetoaminen esivallan oikeuteen kantaa miekkaa. Tällä videolla perustelen miksi vetoaminen esivallan oikeuteen kantaa miekkaa on irrelevanttia itse kysymyksen kannalta, saako uudessa liitossa tappaa lähimmäistä mistään syystä. Vastaan myös itse kysymykseen." https://youtu.be/f5dWr0dZjiE

      • Anonyymi

        >>Yksi yleisimmistä vastauksista siihen saako uuden liiton aikana surmata ihmistä missään tilanteessa, on vetoaminen esivallan oikeuteen kantaa miekkaa. Tällä videolla perustelen miksi vetoaminen esivallan oikeuteen kantaa miekkaa on irrelevanttia<<

        Uskomaton valhe. Esivallan oikeus kantaa miekkaa ei ole mitenkään irrelevanttia. Toni Torppa nousee Jumalan säädöstä vastaan. Hän on todellakin Jumalan käskyjen torppaaja.

        Room 13:2 Joka vastustaa esivaltaa, nousee siis Jumalan säädöstä vastaan, ja ne, jotka näin tekevät, saavat rangaistuksensa.
        3 Ei sen, joka tekee oikein, tarvitse pelätä viranomaisia, vaan sen, joka tekee väärin. Jos siis tahdot elää pelkäämättä esivaltaa, tee oikein! Silloin saat siltä kiitosta.
        4 Se on Jumalan palvelija ja toimii sinun parhaaksesi. Mutta jos teet väärin, pelkää! Esivalta ei kanna miekkaa turhaan. Se on Jumalan palvelija ja panee täytäntöön väärintekijälle kuuluvan rangaistuksen.
        5 Siksi on suostuttava esivallan alaisuuteen, ei vain rangaistuksen pelosta vaan myös omantunnon vaatimuksesta.
        6 Sen vuoksi te verojakin maksatte, sillä viranomaiset ovat Jumalan palveluksessa, kun he hoitavat tehtäviään.
        7 Antakaa jokaiselle se, mikä hänelle kuuluu: kenelle vero, sille vero, kenelle tulli, sille tulli, kenelle pelko, sille pelko, kenelle kunnia, sille kunnia.

        1 Piet 2:13 Taipukaa Herran vuoksi kaiken maallisen järjestyksen alaisuuteen: keisarin, koska hän on kaikkien yläpuolella,
        14 ja yhtä lailla käskynhaltijoiden, koska keisari on valtuuttanut heidät rankaisemaan pahantekijöitä ja palkitsemaan niitä, jotka tekevät hyvää.


      • Anonyymi

        Torpan opetus on uskomatonta Raamatun vääristelyä !!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>Yksi yleisimmistä vastauksista siihen saako uuden liiton aikana surmata ihmistä missään tilanteessa, on vetoaminen esivallan oikeuteen kantaa miekkaa. Tällä videolla perustelen miksi vetoaminen esivallan oikeuteen kantaa miekkaa on irrelevanttia<<

        Uskomaton valhe. Esivallan oikeus kantaa miekkaa ei ole mitenkään irrelevanttia. Toni Torppa nousee Jumalan säädöstä vastaan. Hän on todellakin Jumalan käskyjen torppaaja.

        Room 13:2 Joka vastustaa esivaltaa, nousee siis Jumalan säädöstä vastaan, ja ne, jotka näin tekevät, saavat rangaistuksensa.
        3 Ei sen, joka tekee oikein, tarvitse pelätä viranomaisia, vaan sen, joka tekee väärin. Jos siis tahdot elää pelkäämättä esivaltaa, tee oikein! Silloin saat siltä kiitosta.
        4 Se on Jumalan palvelija ja toimii sinun parhaaksesi. Mutta jos teet väärin, pelkää! Esivalta ei kanna miekkaa turhaan. Se on Jumalan palvelija ja panee täytäntöön väärintekijälle kuuluvan rangaistuksen.
        5 Siksi on suostuttava esivallan alaisuuteen, ei vain rangaistuksen pelosta vaan myös omantunnon vaatimuksesta.
        6 Sen vuoksi te verojakin maksatte, sillä viranomaiset ovat Jumalan palveluksessa, kun he hoitavat tehtäviään.
        7 Antakaa jokaiselle se, mikä hänelle kuuluu: kenelle vero, sille vero, kenelle tulli, sille tulli, kenelle pelko, sille pelko, kenelle kunnia, sille kunnia.

        1 Piet 2:13 Taipukaa Herran vuoksi kaiken maallisen järjestyksen alaisuuteen: keisarin, koska hän on kaikkien yläpuolella,
        14 ja yhtä lailla käskynhaltijoiden, koska keisari on valtuuttanut heidät rankaisemaan pahantekijöitä ja palkitsemaan niitä, jotka tekevät hyvää.

        Torpan ongelma on, ettei hän pysty myöntämään olleensa väärässä, vaan hän jankkaa samaa asiaa jo kolmannen videon verran lyhyen ajan sisällä. Hänellä on jäänyt sama levy päälle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Torpan ongelma on, ettei hän pysty myöntämään olleensa väärässä, vaan hän jankkaa samaa asiaa jo kolmannen videon verran lyhyen ajan sisällä. Hänellä on jäänyt sama levy päälle.

        Näyttäähän tuo tuovan noilla videoilla eri näkökulmasta asiaa, jotka tukevat toisiaan. Moni vastaus sen sijaan täällä näyttää jankkaavan levynomaisesti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näyttäähän tuo tuovan noilla videoilla eri näkökulmasta asiaa, jotka tukevat toisiaan. Moni vastaus sen sijaan täällä näyttää jankkaavan levynomaisesti.

        Toni Torpan uusimmalle videolle on jätetty 26 kommentia, joista Torppa on sensuroinut ainakin puolet pois. Torppan video saa paljon negatiivista palautetta, mitä hän ei halua näyttää yleisolle ja samaa näyttäsi olevan muillakin videoilla. Hän etsii henkilöitä, jotka kehuvat häntä, mutta niitä ei näytä juurikaan olevan. Neuvostoliittolaista meininkiä Saulusmediassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toni Torpan uusimmalle videolle on jätetty 26 kommentia, joista Torppa on sensuroinut ainakin puolet pois. Torppan video saa paljon negatiivista palautetta, mitä hän ei halua näyttää yleisolle ja samaa näyttäsi olevan muillakin videoilla. Hän etsii henkilöitä, jotka kehuvat häntä, mutta niitä ei näytä juurikaan olevan. Neuvostoliittolaista meininkiä Saulusmediassa.

        Tässä on kommentti Toni Torpan videolta, minka julkaisun hän torppasi. Tässä ei ole mitään asiatonta, mutta Torppa ei siedä sitä, että hänen virheensä tuodaan julki.

        "Toni Torppa opettaa väärin, kenen Jeesus käski laittamaan miekkansa tuppeen. Jeesus ei tarkoittanut, että kaikki ne hukkuvat, jotka miekkaan tarttuvat, koska Jeesus käski opetuslapsiaan ostamaan miekan ja siihen tarttumaan. Jeesus tarkoittaa, että joka laittomasti käyttää miekkaa, hän hukkuu, mutta jolla on laillinen peruste tarttua miekkaa, se on oikein. Esivallalla on laillinen oikeus kantaa ja käyttää miekkaa, kuten Paavali ja Pietari opettivat asian aivan oikein.

        Jeesuksen sanat "laita miekkasi tuppeen" ovat osoitettu vain Pietarille, KOSKA HÄN YRITTI LAITTOMASTI ESTÄÄ RISTIINNAULITSEMISEN, joka oli Jumalan tahto. Jeesus ei käskenyt esivallan edustajia laittamaan miekkaansa tuppeen, koska Jeesus hyväksyy esivallan oikeuden kantaa lain miekkaa ja kansalaisten oikeuden hätävarjeluun.

        “Hän sanoi: ”Mutta nyt, jolla on kukkaro, ottakoon sen mukaansa, samoin myös laukun, ja jolla ei ole, myyköön viittansa ja ostakoon miekan.” (Luuk 22:36, FinRK)

        “Eivät viranomaiset ole niiden pelkona, jotka tekevät hyvää, vaan niiden, jotka tekevät pahaa. Jos siis tahdot olla esivaltaa pelkäämättä, niin tee sitä, mikä on hyvää, ja sinä saat siltä kiitoksen. Se on Jumalan palvelija sinun hyväksesi. Mutta jos teet pahaa, niin pelkää, sillä esivalta ei kanna miekkaa turhaan. Se on Jumalan palvelija, kostaja sen rankaisemiseksi, joka tekee pahaa.” (Room 13:3-4, FinRK)

        “Jos varas tavataan murtautumasta sisään ja hänet lyödään kuoliaaksi, hänen verensä vuodattamisesta ei tule syylliseksi.” (2Moos 22:1, FinRK)

        “Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan vaan täyttämään. Totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennen kuin kaikki on tapahtunut. Joka siis jättää pois yhdenkin näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavoin opettaa ihmisiä, sitä kutsutaan pienimmäksi taivasten valtakunnassa. Mutta joka noudattaa ja opettaa näitä käskyjä, sitä kutsutaan suureksi taivasten valtakunnassa.” (Matt 5:17-19, FinRK)"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä on kommentti Toni Torpan videolta, minka julkaisun hän torppasi. Tässä ei ole mitään asiatonta, mutta Torppa ei siedä sitä, että hänen virheensä tuodaan julki.

        "Toni Torppa opettaa väärin, kenen Jeesus käski laittamaan miekkansa tuppeen. Jeesus ei tarkoittanut, että kaikki ne hukkuvat, jotka miekkaan tarttuvat, koska Jeesus käski opetuslapsiaan ostamaan miekan ja siihen tarttumaan. Jeesus tarkoittaa, että joka laittomasti käyttää miekkaa, hän hukkuu, mutta jolla on laillinen peruste tarttua miekkaa, se on oikein. Esivallalla on laillinen oikeus kantaa ja käyttää miekkaa, kuten Paavali ja Pietari opettivat asian aivan oikein.

        Jeesuksen sanat "laita miekkasi tuppeen" ovat osoitettu vain Pietarille, KOSKA HÄN YRITTI LAITTOMASTI ESTÄÄ RISTIINNAULITSEMISEN, joka oli Jumalan tahto. Jeesus ei käskenyt esivallan edustajia laittamaan miekkaansa tuppeen, koska Jeesus hyväksyy esivallan oikeuden kantaa lain miekkaa ja kansalaisten oikeuden hätävarjeluun.

        “Hän sanoi: ”Mutta nyt, jolla on kukkaro, ottakoon sen mukaansa, samoin myös laukun, ja jolla ei ole, myyköön viittansa ja ostakoon miekan.” (Luuk 22:36, FinRK)

        “Eivät viranomaiset ole niiden pelkona, jotka tekevät hyvää, vaan niiden, jotka tekevät pahaa. Jos siis tahdot olla esivaltaa pelkäämättä, niin tee sitä, mikä on hyvää, ja sinä saat siltä kiitoksen. Se on Jumalan palvelija sinun hyväksesi. Mutta jos teet pahaa, niin pelkää, sillä esivalta ei kanna miekkaa turhaan. Se on Jumalan palvelija, kostaja sen rankaisemiseksi, joka tekee pahaa.” (Room 13:3-4, FinRK)

        “Jos varas tavataan murtautumasta sisään ja hänet lyödään kuoliaaksi, hänen verensä vuodattamisesta ei tule syylliseksi.” (2Moos 22:1, FinRK)

        “Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan vaan täyttämään. Totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennen kuin kaikki on tapahtunut. Joka siis jättää pois yhdenkin näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavoin opettaa ihmisiä, sitä kutsutaan pienimmäksi taivasten valtakunnassa. Mutta joka noudattaa ja opettaa näitä käskyjä, sitä kutsutaan suureksi taivasten valtakunnassa.” (Matt 5:17-19, FinRK)"

        Et näytä pystyvän myöntämään olleesi väärässä, vaan jankkaat samaa viestiä koko ajan. Sulla on jäänyt levy päälle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et näytä pystyvän myöntämään olleesi väärässä, vaan jankkaat samaa viestiä koko ajan. Sulla on jäänyt levy päälle.

        Toni Torppa on ilmiselvästi väärässä, joten lopeta tuo ivallinen hokeminen.


    • Anonyymi

      Miksi Toni Torppa ajaa aseista kieltäytymistä ja pakenemista taistelutantereelta?

      Se voi liittyä tähän. Ilmestyskirjan mukaan pelkurit eivät peri Jumalan valtakuntaa.

      Ilm 21:8 Mutta pelkurit, luopiot ja iljetysten kumartajat, murhamiehet ja irstailijat, noidat, epäjumalien palvelijat ja kaikki valheen orjat saavat tämän palkan: he joutuvat tuliseen järveen rikinkatkuisten lieskojen keskelle. Tämä on toinen kuolema."

      Mikä olisi sitten sellaista pelkäämistä, mistä menettää pelastuksen?

      Se saattaa löytyä ainakin osittain tästä:

      5 Moos 20:3 Hänen tulee sanoa sotilaille: 'Kuulkaa, Israelin miehet! Te käytte nyt taisteluun vihollisianne vastaan. Älkää menettäkö rohkeuttanne, älkää pelätkö, älkää hätääntykö älkääkä kauhistuko heitä.
      4 Herra, teidän Jumalanne, on teidän kanssanne. Hän sotii teidän rinnallanne vihollisianne vastaan ja auttaa teidät voittoon.'
      ---
      8 Katselmuksen toimittajien on vielä sanottava kansalle: 'Jos joukossanne on joku, joka on menettänyt rohkeutensa ja pelkää, hänen on palattava kotiinsa, etteivät hänen toverinsakin menettäisi rohkeuttaan.'

      Toni Torppa ei ota huomioon millään tavalla sitä, että lähimmäisen pelastamisen laiminlyönti aiheuttaa myös kuolemaa. Jos rikollinen on juuri surmaamassa toisia ihmisiä, niin pidättymällä aseen käytöstä aiheuttaa useita kuolemia. Laiminlyönnit ovat myös syntiä.

      Matt 23:15 "Voi teitä, lainopettajat ja fariseukset! Te teeskentelijät! Te kierrätte maat ja meret hankkiaksenne edes yhden käännynnäisen, ja kun siinä onnistutte, teette hänestä helvetin oman, kahta vertaa pahemman kuin itse olette.
      ---
      23 "Voi teitä, lainopettajat ja fariseukset! Te teeskentelijät! Te maksatte kymmenykset jopa mintusta, tillistä ja kuminasta, mutta laiminlyötte sen, mikä laissa on tärkeintä: oikeudenmukaisuuden, laupeuden ja uskollisuuden. Näitä teidän pitäisi noudattaa, noita muitakaan unohtamatta.

      • Anonyymi

        Jumalan käsky on älä tapa. Ja sitä oppia ja Jeesuksen esimerkkiä väkivallattomuudesta ovat kaikki vainotutkin kristityt jo parituhatta vuotta eläneet todeksi, koska se on Jumalan tahto.


      • Anonyymi

        >> Toni Torppa ei ota huomioon millään tavalla sitä, että lähimmäisen pelastamisen laiminlyönti aiheuttaa myös kuolemaa. Jos rikollinen on juuri surmaamassa toisia ihmisiä, niin pidättymällä aseen käytöstä aiheuttaa useita kuolemia. Laiminlyönnit ovat myös syntiä. <<

        Sinun kommenteista paistaa se, ettet kuunnellutkaan videota, ja sitä toistakaan videota samasta aiheesta.

        Torppa sanoo, että uskova saa puolustaa ja puolustuatua Jeesuksen nimessä ja laittamalla itsensä likoon, esim. menemällä väliin. Mutta tappaa ei saa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jumalan käsky on älä tapa. Ja sitä oppia ja Jeesuksen esimerkkiä väkivallattomuudesta ovat kaikki vainotutkin kristityt jo parituhatta vuotta eläneet todeksi, koska se on Jumalan tahto.

        Ensinnäkin, 10- käskyssä ei lue "älä tapa" vaan lukee "älä murhaa".

        Hebrealainen sana harag merkitsee kaikkea tappamista myös eläinten, jota ei mainita kuudennessa käskyssä. Toinen hengen ottamista tarkoittava sana on ratzach, joka merkitsee murhaamista eli hengen ottamista ilman laillista perustetta, mitä 6. käsky käyttää ja tarkoittaa. Dennis Prage on juutalainen, joka on opettanut asian asiantuntevasti tällä 5 minuutin videolla: https://youtu.be/0RENPaY043o

        Toiseksi Jeesuksen opetuslapset eivät olleet pasifisteja. Pauli Ojala kertoo asiasta videon kommentessa kolmesta sotapäälliköstä näin:

        "Ei Johannes Kastaja kieltänyt roomalaisia sotilaita lopettamasta ammattiaan. Vaikka nämä tulivat parannuksen kasteelle ja kysyivät mitä heidän pitäisi tehdä. Antoi käytännön ohjeita, miten toimia eettisesti sotilaina ja poliiseina. Uudessa Testamentissa kerrotaan kolmesta sadanpäämiehestä ja jokainen näistä on myönteinen kuvaus. Yksi oli ensimmäinen pakanakristitty jota varten Pietari sai näynkin, ettei kundissa ollut mitään vikaa. Toisesta Jeesus sanoi ettei ollut koskaan nähnyt niin suurta uskoa juutalaisissakaan. Kolmas oli Jeesuksen teloituksesta vastannut virkaheitto kapteeni. Tämäkin totesi että "Noin kuolee vain viaton mies."

        Kolmanneksi, on mahdollista, että alkuseurakuntaan tulisi sellaista hajaannusta, että jokut halusivat kieltäytyä tottelemasta esivaltaa ja maksamasta veroja. Paavali ja Pietari puuttuivat tähän lieveilmiöön ja ojensivat seurakuntaa. He hyväksyivät esivallan oikeuden käyttää lain miekkaa ja valtion oikeuden kerätä veroja:

        Room 13:2 Joka vastustaa esivaltaa, nousee siis Jumalan säädöstä vastaan, ja ne, jotka näin tekevät, saavat rangaistuksensa.
        3 Ei sen, joka tekee oikein, tarvitse pelätä viranomaisia, vaan sen, joka tekee väärin. Jos siis tahdot elää pelkäämättä esivaltaa, tee oikein! Silloin saat siltä kiitosta.
        4 Se on Jumalan palvelija ja toimii sinun parhaaksesi. Mutta jos teet väärin, pelkää! Esivalta ei kanna miekkaa turhaan. Se on Jumalan palvelija ja panee täytäntöön väärintekijälle kuuluvan rangaistuksen.
        5 Siksi on suostuttava esivallan alaisuuteen, ei vain rangaistuksen pelosta vaan myös omantunnon vaatimuksesta.
        6 Sen vuoksi te verojakin maksatte, sillä viranomaiset ovat Jumalan palveluksessa, kun he hoitavat tehtäviään.
        7 Antakaa jokaiselle se, mikä hänelle kuuluu: kenelle vero, sille vero, kenelle tulli, sille tulli, kenelle pelko, sille pelko, kenelle kunnia, sille kunnia.

        1 Piet 2:13 Taipukaa Herran vuoksi kaiken maallisen järjestyksen alaisuuteen: keisarin, koska hän on kaikkien yläpuolella,
        14 ja yhtä lailla käskynhaltijoiden, koska keisari on valtuuttanut heidät rankaisemaan pahantekijöitä ja palkitsemaan niitä, jotka tekevät hyvää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >> Toni Torppa ei ota huomioon millään tavalla sitä, että lähimmäisen pelastamisen laiminlyönti aiheuttaa myös kuolemaa. Jos rikollinen on juuri surmaamassa toisia ihmisiä, niin pidättymällä aseen käytöstä aiheuttaa useita kuolemia. Laiminlyönnit ovat myös syntiä. <<

        Sinun kommenteista paistaa se, ettet kuunnellutkaan videota, ja sitä toistakaan videota samasta aiheesta.

        Torppa sanoo, että uskova saa puolustaa ja puolustuatua Jeesuksen nimessä ja laittamalla itsensä likoon, esim. menemällä väliin. Mutta tappaa ei saa.

        >>>Sinun kommenteista paistaa se, ettet kuunnellutkaan videota, ja sitä toistakaan videota samasta aiheesta. Torppa sanoo, että uskova saa puolustaa ja puolustuatua Jeesuksen nimessä ja laittamalla itsensä likoon, esim. menemällä väliin. Mutta tappaa ei saa.<<<

        Kyllä minä olen katsellut Torpan videot ja nauranut, miten hän ilmiselvästi opettaa asiat väärin omassa lihassaan. Minua ei voi huijata, koska osaan Raamatun.

        Esivallalla on oikeus eliminoida rikollinen, joka riehuu aseella. Israelin puolustusvoimilla on ollut oikeus sotimalla tuhota maata uhkaavat viholliset. Tämä on aivan selvä asia eikä uusi liitto ole millään tavalla muuttanut tätä asiaa, vaikka Toni Torppa sellaista valehtelee. Sen takia Paavali ja Pietari hyväksyivät esivallan oikeuden käyttää lain miekkaa, minkä takia Torpan opetukset voidaan heittä roskakoriin.

        Mitä tulee "väkivallattomuuteen", niin evankeliumi ei opeta pasifismia. Se on Jehovan todistajien ja Saulus lähetyksen porukan harhaoppi ja valhe. Jeesus ajoi myyjät pois temppelin esipihalta ihan oikealla ruoskalla, eikä vain huudellut jotain rukouksia. Jeesus löi ruoskalla ja kaatoi pöytiä.

        Joh 2:15 Jeesus teki nuoranpätkistä ruoskan ja ajoi heidät kaikki temppelistä lampaineen ja härkineen. Hän paiskasi vaihtajien rahat maahan ja kaatoi heidän pöytänsä.
        16 Kyyhkysten myyjille hän sanoi: "Viekää lintunne pois! Älkää tehkö Isäni talosta markkinapaikkaa!"

        Mark 11:15 He tulivat Jerusalemiin, ja Jeesus meni temppeliin ja alkoi ajaa myyjiä ja ostajia sieltä ulos. Hän kaatoi rahanvaihtajien pöydät ja kyyhkysenmyyjien jakkarat
        16 eikä antanut kenenkään kulkea tavaraa kantaen temppelialueen kautta.
        17 Hän opetti ihmisiä näin: "Eikö ole kirjoitettu: 'Minun huoneeni on oleva kaikille kansoille rukouksen huone'? Mutta te olette tehneet siitä rosvojen luolan."
        18 Ylipapit ja lainopettajat kuulivat tämän ja miettivät, miten saisivat Jeesuksen raivatuksi pois tieltä. He pelkäsivät häntä, koska hänen opetuksensa oli tehnyt ihmisiin voimakkaan vaikutuksen.

        Sak 14:21 Jokainen pata Jerusalemissa ja Juudassa on oleva pyhitetty Herralle. Ihmiset, jotka tulevat uhraamaan, voivat keittää niissä uhrilihaa. Silloin ei kukaan enää käy kauppaa Herran Sebaotin temppelissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jumalan käsky on älä tapa. Ja sitä oppia ja Jeesuksen esimerkkiä väkivallattomuudesta ovat kaikki vainotutkin kristityt jo parituhatta vuotta eläneet todeksi, koska se on Jumalan tahto.

        Ja kuitenkin Jumala antoi voittoja israelilaisille sotajoukoille.
        Käski jopa kerätä vihollisten esinahat voitonmerkeiksi, jos oikein muistan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja kuitenkin Jumala antoi voittoja israelilaisille sotajoukoille.
        Käski jopa kerätä vihollisten esinahat voitonmerkeiksi, jos oikein muistan.

        1.Sam. 18: 25-30
        25 Niin Saul sanoi: "Sanokaa Daavidille näin: 'Kuningas ei halua muuta morsiamenhintaa kuin sata filistealaisten esinahkaa, että kuninkaan vihollisille kostettaisiin'". Sillä Saul ajatteli kaataa Daavidin filistealaisten käden kautta.
        26 Kun hänen palvelijansa ilmoittivat tämän Daavidille, miellytti Daavidia tulla näin kuninkaan vävyksi; ja ennenkuin määräaika oli kulunut umpeen,
        27 nousi Daavid ja lähti miehineen ja kaatoi filistealaisia kaksisataa miestä. Ja Daavid toi heidän esinahkansa, täyden määrän, kuninkaalle, tullaksensa kuninkaan vävyksi. Silloin Saul antoi tyttärensä Miikalin hänelle vaimoksi.
        28 Ja Saul näki ja ymmärsi, että Herra oli Daavidin kanssa, ja Saulin tytär Miikal rakasti häntä.
        29 Niin Saul pelkäsi vielä enemmän Daavidia, ja Saulista tuli koko elinajakseen Daavidin vihamies.
        30 Mutta filistealaisten ruhtinaat lähtivät sotaan; ja niin usein kuin he lähtivät sotaan, oli Daavidilla suurempi menestys kuin kaikilla muilla Saulin palvelijoilla, niin että hänen nimensä tuli sangen kuuluisaksi.

        Se olikin Saul, eikä Jumala, joka laittoi Daavidin asialle, mutta Jumala siunasi tapahtuman.

        2.Sam. 3:
        14 Sitten Daavid lähetti sanansaattajat Iisbosetin, Saulin pojan, luo sanomaan: "Anna minulle vaimoni Miikal, jonka minä olen kihlannut itselleni sadalla filistealaisten esinahalla

        Tuolla Herran kansalla on ollut ihan omat, sotaisat skalpeeraussysteeminsä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>>Sinun kommenteista paistaa se, ettet kuunnellutkaan videota, ja sitä toistakaan videota samasta aiheesta. Torppa sanoo, että uskova saa puolustaa ja puolustuatua Jeesuksen nimessä ja laittamalla itsensä likoon, esim. menemällä väliin. Mutta tappaa ei saa.<<<

        Kyllä minä olen katsellut Torpan videot ja nauranut, miten hän ilmiselvästi opettaa asiat väärin omassa lihassaan. Minua ei voi huijata, koska osaan Raamatun.

        Esivallalla on oikeus eliminoida rikollinen, joka riehuu aseella. Israelin puolustusvoimilla on ollut oikeus sotimalla tuhota maata uhkaavat viholliset. Tämä on aivan selvä asia eikä uusi liitto ole millään tavalla muuttanut tätä asiaa, vaikka Toni Torppa sellaista valehtelee. Sen takia Paavali ja Pietari hyväksyivät esivallan oikeuden käyttää lain miekkaa, minkä takia Torpan opetukset voidaan heittä roskakoriin.

        Mitä tulee "väkivallattomuuteen", niin evankeliumi ei opeta pasifismia. Se on Jehovan todistajien ja Saulus lähetyksen porukan harhaoppi ja valhe. Jeesus ajoi myyjät pois temppelin esipihalta ihan oikealla ruoskalla, eikä vain huudellut jotain rukouksia. Jeesus löi ruoskalla ja kaatoi pöytiä.

        Joh 2:15 Jeesus teki nuoranpätkistä ruoskan ja ajoi heidät kaikki temppelistä lampaineen ja härkineen. Hän paiskasi vaihtajien rahat maahan ja kaatoi heidän pöytänsä.
        16 Kyyhkysten myyjille hän sanoi: "Viekää lintunne pois! Älkää tehkö Isäni talosta markkinapaikkaa!"

        Mark 11:15 He tulivat Jerusalemiin, ja Jeesus meni temppeliin ja alkoi ajaa myyjiä ja ostajia sieltä ulos. Hän kaatoi rahanvaihtajien pöydät ja kyyhkysenmyyjien jakkarat
        16 eikä antanut kenenkään kulkea tavaraa kantaen temppelialueen kautta.
        17 Hän opetti ihmisiä näin: "Eikö ole kirjoitettu: 'Minun huoneeni on oleva kaikille kansoille rukouksen huone'? Mutta te olette tehneet siitä rosvojen luolan."
        18 Ylipapit ja lainopettajat kuulivat tämän ja miettivät, miten saisivat Jeesuksen raivatuksi pois tieltä. He pelkäsivät häntä, koska hänen opetuksensa oli tehnyt ihmisiin voimakkaan vaikutuksen.

        Sak 14:21 Jokainen pata Jerusalemissa ja Juudassa on oleva pyhitetty Herralle. Ihmiset, jotka tulevat uhraamaan, voivat keittää niissä uhrilihaa. Silloin ei kukaan enää käy kauppaa Herran Sebaotin temppelissä.

        Onko sulla musta vyö Raamatussa kun sen osaat?

        Selef Urge


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko sulla musta vyö Raamatussa kun sen osaat?

        Selef Urge

        Jos sinä et kykene arvioimaa, kuka osaa Raamatun ja kuka ei, niin olet helluntailasuuden markkinoilla heittopussi, mitä voi huijata mennen tullen. On hyvä asia, että Toni Torpan eksytykset tuodaan julki. Jos et niitä itse tunnista, niin voi sinua parkaa.


    • Anonyymi

      Näinä vaikeina aikoina klapikone on yhä hyödyllisempi monessa taloudessa.

      suosittelen sellaisen hankkimista monelle kaulusmedialaiselle.

    • Anonyymi

      Onko se joku ex-kriminelli.

    • Anonyymi

      Poliisia tarvitaan kun on jo mennyt asiat pieleen. Ja sodassa tilanne on jo pahasti pielessä, viha on ottanut vallan, ja viattomat kärsii, - silti vaan huudetaa ristiinnaulitse, ristiinnaulitse, ristiinnaulitse, - viattomat kärsii, ja mitä on kansainvälinen oikeus tavallista kansaa kohtaan.: Ukrainalaisia ja venäläisiä kohtaan. Ja kohta kärsii koko Eurooppa. Euroopan talous romahtaa ja velkaantuu, etenkin Suomen talous. Energia ruoka, kuka kärsii, - talous ei ole oikeudenmukainen, sanovat taloustieteilijät, vahvemmalla etuajo oikeus.
      Kirkko edustaa Taivasta Jumalaa, se on petturi ja alkanut itse jumaloimaan itseensä. Jeesus on lähtenyt kirkosta aikoja sitten ja korvattu raha Jeesuksella, mielistelyllä ja mainoksilla.

    • Anonyymi

      Hieman kyseenalainen toimija myös tuo tubettaja Olli Hakala joka Saulusmediaa,Toni Torppaa, Kustannusosakeyhtiö Koivuniemeä lobbaa lähetyksissään ja näkee FreeMasonia kaikkialla.

    • Anonyymi

      Olennaista on huomioida, että suomenkielinen Rapsodia-sivusto julkaisee järjestelmällisesti virheellistä tietoa koronarokotusten vaarallisuudesta. Yle analysoi viime joulukuussa koronarokotteisiin liittyvää keskustelua Suomi24- ja vauva.fi-sivustoilla. Rokotteisiin negatiivisesti suhtautuvista kommenteista suurin osa edusti yleistä rokotekielteisyyttä, mutta salaliittoteorioihin liittyvät tulkinnat olivat toiseksi yleisin peruste. Selvityksessä nousi esiin yhtenä disinformaation lähteenä Rapsodia-sivusto.

      Sivuston taustalla on kansainvälisesti toimiva hengellinen Loveworld-verkosto, jota vetää nigerialainen tv-evankelista Chris Oyakhilome. Forbes arvioi pastorin omaisuuden arvoksi 30–50 miljoonaa dollaria jo vuonna 2011. Torppa on nimenomaan myös RAPSODIA SIVUJEN SAARNAMIES. Perusteellisesti asenteellinen.

      • Anonyymi

        Olisihan sen pitänyt arvata, että Torni Torppa on Rapsodian saarnaaja. Saulus lähetyksen toinen saarnamies Petri Paavola saarnaa QAnonin salalliittoteorioita. Aika kamala koktaili on Saulus lähetyksessä.


    • Anonyymi

      Itse olen ymmärtänyt että esivaltaa on toteltava ja sodittava. Pitää tosin tutkia lisää. Aion kuitenkin sodassa rukoilla joka tapon jälkeen anteeksisaantia jos siihen kauheuteen joutuu , sotaan ennen ylöstempausta.

      Kysyn tässä nyt rukouksessa: Jeesus, anna minulle se tieto kaikessa varmuudessa ymmärrykseeni kuuluuko esivallan edustajaa esimiestä totella kun käsky häneltä tulee ottaa lähimmäiseltäviholliselta henki pois.

      Tuleeko esivaltaa totellen tappaa vihollinen vai kuuluuko rakastaa häntä lähimmäisenään? Syntien takiahan Goog hyökkää Suomeen jos kun hyökkää. Näin näyn että hyökkää. Se oli kova näky nähdä. Toivon ettei se toteudu. Pyydän Herraa armahtamaan .......mutta syntienteko jatkuu....kaikessa pahuudessa.

      Selef Urge

      • Anonyymi

        Raamattu tuntee esivallan oikeuden kantaa ja käyttää lain miekkaa. Uusi testamentti tuntee myös kuolemanrangaistukset. Mitä muuta tietoa tässä vielä tavitaan?

        Room 13:4 Se on Jumalan palvelija ja toimii sinun parhaaksesi. Mutta jos teet väärin, pelkää! Esivalta ei kanna miekkaa turhaan. Se on Jumalan palvelija ja panee täytäntöön väärintekijälle kuuluvan rangaistuksen.
        5 Siksi on suostuttava esivallan alaisuuteen, ei vain rangaistuksen pelosta vaan myös omantunnon vaatimuksesta.
        6 Sen vuoksi te verojakin maksatte, sillä viranomaiset ovat Jumalan palveluksessa, kun he hoitavat tehtäviään.

        Heb 10:28 Jos joku kieltää Mooseksen lain, hänet tuomitaan säälittä kuolemaan; siihen riittää kahden tai kolmen todistajan sana.


    • Anonyymi

      Room.9:13-18 niinkuin kirjoitettu on: Jaakobia minä rakastin, mutta Eesauta minä vihasin. Mitä siis sanomme? Ei kaiketi Jumalassa ole vääryyttä? Pois se! Sillä Moosekselle hän sanoo: Minä olen armollinen, kenelle olen armollinen, ja armahdan, ketä armahdan. Niin se ei siis ole sen vallassa, joka tahtoo, eikä se, joka juoksee, vaan Jumalan, joka on armollinen. Sillä Raamattu sanoo faraolle: Juuri sitä varten minä nostin sinut esiin, että nyttäisin sinussa voimani ja että minun nimeni julistettaisiin kaiken maan päällä. Niin hän siis on armollinen, kenelle tahtoo, ja paaduttaa, kenet tahtoo. 2Moos.4:21 Ja Herra sanoi Moosekselle: Kun tulet takaisin Egyptiin, niin katso, että teet faraon edessä kaikki ne ihmeet, jotka minä ole pannut sinun käteesi. Mutta minä paadutan hänen sydämensä, niin että hän ei päästä kansaa.

    • Anonyymi

      2Moos.7:3.14:4. 14:17

    • Anonyymi

      2Moos.15:1 Silloin Mooses ja israelilaiset veisasivat Herralle tämän virren; he sanoivat näin: Minä veisaan Herralle, sillä hän on ylen korkea; hevoset ja miehet hän mereen syöksi.

    • Anonyymi

      Turha sinne on uskossa olevia pakottaa. Oltaisiin vaan vaaraksi toisille kun ei ammuttaisi vaikka tulisi mahdollisuus.

    • Anonyymi

      Kaksi hengellistä idioottia, Petri Paavola ja Toni Torppa!! Molemmat vääntävät Sanaa ihan oman mielensä liikkeiden mukaan!

      Pyhä Henki ei ole heille Sanaa avaamassa, vaan he seikkailevat omissa maailmoissaan ja EKSYTTÄVÄT!

      DoctorT

      • Anonyymi

        Neuvostoliitossa kutsuttiin lännen pasifisteja, hyödyllisiksi idiooteiksi.


      • Anonyymi

        Mitäs DoctorT tähän sanoo?

        Petri Paavolan mukaan viimevuosien maailmanlaajuinen ylikuolleisuus ei johdu koronataudista vaan koronarokotteista.

        Petri Paavola kirjoittaa tänään: "Terveystahot kaikkialla maailmassa ovat tuoneet esille kuinka 2019 vuoden lopussa alkanut koronatauti ja sen mukanaan tuoma mahdollinen ylikuolleisuus tullaan estämään koronarokotteen kautta. Todellisuus on kuitenkin toisenlainen, koska nyt monissa maissa maailmassa ylikuolleisuus on nousussa, vaikka suurin osa väestöstä on rokotettu koronarokotteella, niin tämä ylikuolleisuuden nousu ei kuitenkaan johdu koronakuolemista. Monet lääketieteen huippuammattilaiset, jotka ovat vastustaneet koronarokotetta lääketieteellisin perustein ovat myös sanoneet koronarokotteen haittavaikutusten tuovan mukanaan paljon lisää ylimääräisiä kuolemia. Nyt kun tämä tapahtuu, niin valtaeliitti pyrkii peittelemään koronarokotteen aiheuttamaa ylikuolleisuutta."

        http://www.kotipetripaavola.com/ylikuolleisuuskasvussalaheskaikkiallamaailmassa.html

        PS. Omana mielipiteensä sanon, että en tiennyt itkeäkkö vain nauraakko, kun luin Paavolan kirjoitusta. Luuleeko Petri Paavola ihan tosissaan, että sivistynyt ja valistunut yleisö uskoo hänen valheitaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitäs DoctorT tähän sanoo?

        Petri Paavolan mukaan viimevuosien maailmanlaajuinen ylikuolleisuus ei johdu koronataudista vaan koronarokotteista.

        Petri Paavola kirjoittaa tänään: "Terveystahot kaikkialla maailmassa ovat tuoneet esille kuinka 2019 vuoden lopussa alkanut koronatauti ja sen mukanaan tuoma mahdollinen ylikuolleisuus tullaan estämään koronarokotteen kautta. Todellisuus on kuitenkin toisenlainen, koska nyt monissa maissa maailmassa ylikuolleisuus on nousussa, vaikka suurin osa väestöstä on rokotettu koronarokotteella, niin tämä ylikuolleisuuden nousu ei kuitenkaan johdu koronakuolemista. Monet lääketieteen huippuammattilaiset, jotka ovat vastustaneet koronarokotetta lääketieteellisin perustein ovat myös sanoneet koronarokotteen haittavaikutusten tuovan mukanaan paljon lisää ylimääräisiä kuolemia. Nyt kun tämä tapahtuu, niin valtaeliitti pyrkii peittelemään koronarokotteen aiheuttamaa ylikuolleisuutta."

        http://www.kotipetripaavola.com/ylikuolleisuuskasvussalaheskaikkiallamaailmassa.html

        PS. Omana mielipiteensä sanon, että en tiennyt itkeäkkö vain nauraakko, kun luin Paavolan kirjoitusta. Luuleeko Petri Paavola ihan tosissaan, että sivistynyt ja valistunut yleisö uskoo hänen valheitaan?

        Paavola puhuu satuja.


    • Anonyymi

      Jehovan todistajat ja Salusmedian väki vääristelevät evankeliumia kumotakseen Jumalan säädöksen esivallan oikeudesta käyttää lain miekkaa ja kansalaisten oikeudesta hätävarjeluun. Jeesus ajoi ruoskalla myyjät pois temppelistä, joten hän ei ollut pasifisti. Raamattu kertoo, miten Herra Jeesus palaa takaisin pyhiensä kanssa sotimaan pahoja vastaan. Maailma on paha paikka, minkä takia tarvitaan esivaltaa, jolla on oikeus käyttää lain miekkaa. Tätä Jumalan säädöstä vastaa Toni Torppa on nyt noussut.

      “Joka siis asettuu esivaltaa vastaan, nousee Jumalan säädöstä vastaan, mutta ne, jotka nousevat vastaan, tuottavat itselleen tuomion. Eivät viranomaiset ole niiden pelkona, jotka tekevät hyvää, vaan niiden, jotka tekevät pahaa. Jos siis tahdot olla esivaltaa pelkäämättä, niin tee sitä, mikä on hyvää, ja sinä saat siltä kiitoksen. Se on Jumalan palvelija sinun hyväksesi. Mutta jos teet pahaa, niin pelkää, sillä esivalta ei kanna miekkaa turhaan. Se on Jumalan palvelija, kostaja sen rankaisemiseksi, joka tekee pahaa. Siksi tulee olla alamainen, ei ainoastaan rangaistuksen vaan myös omantunnon tähden. Sen vuoksi te verojakin maksatte, sillä viranomaiset ovat Jumalan palvelijoita, kun he toimivat juuri tässä tehtävässä. Antakaa kaikille se, mikä kuuluukin antaa: kenelle vero, sille vero, kenelle tulli, sille tulli, kenelle pelko, sille pelko, kenelle kunnia, sille kunnia.” (Room 13:2-7, FinRK)

      “Jos varas tavataan murtautumasta sisään ja hänet lyödään kuoliaaksi, hänen verensä vuodattamisesta ei tule syylliseksi.” (2Moos 22:1, FinRK)

      “Joka siis jättää pois yhdenkin näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavoin opettaa ihmisiä, sitä kutsutaan pienimmäksi taivasten valtakunnassa. Mutta joka noudattaa ja opettaa näitä käskyjä, sitä kutsutaan suureksi taivasten valtakunnassa. Minä sanon teille: ellei teidän vanhurskautenne ole paljon suurempi kuin kirjanoppineiden ja fariseusten, te ette pääse taivasten valtakuntaan.” (Matt 5:19-20, FinRK)

    • Anonyymi

      Rovasti Jouko Koistinen kirjoitti Patmoksen blogin keskusteluosioissa niin osuvasti.

      Toni Torppa, otappa Jouko Koistisen sanoista oppia:

      "Niin mielelläni toki kirjoittaisin ”mukavia satuja” ihmisten korvasyyhyyn, liittyen tulevaisuuteen, mutta tiedän, että ne olisivat valhetta. Jos luemme Raamatun tarkkaan loppuun saakka, niin huomaamme, että sieltä löytyy toki mahtava tulevaisuuskin, mutta vasta sen jälkeen, kun saatanan valta ja ihmiskunnan ylpeä uhma Jumalaa vastaan on murskattu."

      https://www.patmos.fi/blogit/asiantuntija-arviot/

      • Anonyymi

        Ennen eläkkeelle jäämistä Jouko Koistinen oli vankilapappina rikosseuraamusviraston palkkalistoilla, joten hän kyllä tietää, että esivalta saa lain miekkaa kantaa.

        Muuten 1600-luvulla Ruotsi-Suomessa oli voimassa Raamattu rikoslakina. Silloin Turun Hovioikeus määräsi mm. kirkkoherran kaksi renkiä mestattavaksi homoseksuaalisuuden harjoittamisesta vedoten Leviticukseen (3. Mooseksen laki).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ennen eläkkeelle jäämistä Jouko Koistinen oli vankilapappina rikosseuraamusviraston palkkalistoilla, joten hän kyllä tietää, että esivalta saa lain miekkaa kantaa.

        Muuten 1600-luvulla Ruotsi-Suomessa oli voimassa Raamattu rikoslakina. Silloin Turun Hovioikeus määräsi mm. kirkkoherran kaksi renkiä mestattavaksi homoseksuaalisuuden harjoittamisesta vedoten Leviticukseen (3. Mooseksen laki).

        Samaan aikaan naiset poltettiin elävältä noitina, jos oli itsetyydyttänyt. Lait oli kohdillaan tuolloin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samaan aikaan naiset poltettiin elävältä noitina, jos oli itsetyydyttänyt. Lait oli kohdillaan tuolloin?

        Kyllä noitanaiset muutakin tekivät, koska 1600-luvulla Suomessa harjoitettiin erilaisia luonnonuskontoja ja shamanismia. Hovioikeuden asiakirjat säilyivät Turun palosta v. 1827, minkä takia oikeusoppineilla on tarkat tiedot, miksi noitanaisia poltettiin.

        "Noitanaisen älä anna elää." (2 Moos 22:18)

        "Jos jossakussa miehessä tai naisessa puhuu vainaja- tai tietäjähenki, hänet on surmattava. Hänet kivitettäköön hengiltä, sillä hän on itse ansainnut kuolemansa." (3 Moos 20:27)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samaan aikaan naiset poltettiin elävältä noitina, jos oli itsetyydyttänyt. Lait oli kohdillaan tuolloin?

        Jeesus ei ole pasifisti, eikä suinkaan jätä vääriä profeettoja rangaistusta vaille. Tässä sanotaan "minä tappamalla tapan".

        Ilm 2:
        19 Minä tiedän sinun tekosi ja rakkautesi ja uskosi ja palveluksesi ja kärsivällisyytesi ja että sinun viimeiset tekosi ovat useammat kuin ensimmäiset.
        20 Mutta se minulla on sinua vastaan, että sinä suvaitset tuota naista, Iisebeliä, joka sanoo itseään profeetaksi ja opettaa ja eksyttää minun palvelijoitani harjoittamaan haureutta ja syömään epäjumalille uhrattua.
        21 Ja minä olen antanut hänelle aikaa parannuksen tekoon, mutta hän ei tahdo parannusta tehdä eikä luopua haureudestaan.
        22 Katso, minä syöksen hänet tautivuoteeseen, ja ne, jotka hänen kanssaan tekevät huorin, minä syöksen suureen ahdistukseen, jos eivät tee parannusta ja luovu hänen teoistansa;
        23 ja hänen lapsensa minä tappamalla tapan, ja kaikki seurakunnat saavat tuntea, että minä olen se, joka tutkin munaskuut ja sydämet; ja minä annan teille kullekin tekojenne mukaan.


    • Anonyymi

      2Moos.22:1-8 Jos joku varastaa härän tai lampaan ja teurastaa tahi myy se, antakoon viisi raavasta yhdestä härästä ja neljä lammasta yhdestä lampaasta. Jos varas tavataan murtautumassa sisälle ja lyödään kuolijaaksi, ei tappaja ole vereen vikapää. Mutta jos aurinko jo oli noussut, niin tappaja on vereen vikapää. Varas maksakoon korvauksen; mutta jos hänellä ei ole mitään, niin myytäköön hänen varastamansa tavara korvaukseksi. Jos varastettu eläin, olipa se härkä, aasi tai lammas, tavataan hänen hallustaan elävänä, niin korvatkoon sen kaksinkertaisesti. Jos joku turmelee toiselta pellon tai viinitarhan päästämällä siihen karjansa ja syöttämällä sitä toisen pellossa, antakoon korvukseksi peltonsa tai viinitarhansa parhaimman kasvun. Jos tuli pääsee irti ja tartuu orjantappuroihin ja kuhilaat tai vilja tai pelto palaa, niin korvatkoon vahingon se, joka on kulovalkean sytyttänyt. Jos joku antaa toiselle rahaa tai tavaraa säilytettäväksi ja se varastetaan tämän talosta, niin varas, jos hänet tavataan, korvatkoon sen kaksinkertaisesti. Mutta jos varasta ei tavata, astukoon talon omistaja Jumalan eteen ja vannokoon, ettei hän ole kädellänsä kajonnut toisen omaan.

    • Anonyymi

      On kyllä vähän ristiriidassa, kun poliisihan "sotii" muslimeja vastaan, jotka hyökkivät kristittyjen päälle?

      • Anonyymi

        Toni Torpan neuvo on, että jos terroristi hyökkää päälle, niin ainoa mitä poliisi voi tehdä, on aseettomana käskeä terroristia lopettamaan hyökkäyksensä. Jos näin olisi tehty Israelissa, niin se maa olisi kaaoksessa. Kyllä Daavid kukisti Gojatin ihan lingolla ja miekalla.

        Toni Torpan opetus yllyttää ihmiset asettumaan vahingoitettavaksi silloin, kun lain miekan käyttö olisi sallittua. Jos joku on niin tyhmä, että uskoo Torni Torpan epäraamatullisia saarnoja, hän saa silloin ansionsa mukaan.

        Ylipappi Skeuaan pojat yrittivät rukouksella kukistaa vastustajan ja he joutuvat raadelluksi oikein kunnolla. Toni Torppa ja Petri Paavola ovat sulkeneet korvansa Jumalan lailta, joten Jumala ei kuule heidän rukouksiaan.

        Sananl 28:9 Joka sulkee korvansa Herran lailta, sen rukouskin on Herralle kauhistus.

        Ap.t 19:13 Myös jotkut kiertelevät juutalaiset henkienmanaajat alkoivat loitsiessaan lausua Herran Jeesuksen nimeä. Karkottaessaan sairaista pahoja henkiä he sanoivat: "Minä vannotan teitä sen Jeesuksen nimessä, jota Paavali julistaa."
        14 Näin tekivät myös juutalaisen ylipapin Skeuaksen seitsemän poikaa,
        15 mutta paha henki vastasi heille: "Jeesuksen minä tunnen ja Paavalinkin tiedän, mutta keitä te olette?"
        16 Ja mies, jossa paha henki oli, ryntäsi heidän kimppuunsa, nujersi heidät kaikki ja runteli heitä niin, että heidän oli alasti ja verissä päin paettava talosta.


    • Anonyymi

      Siinäpä 2 uskonsankaria pumpulimaasta. Kunnon potku persauksille nostais ne vähän realiseen maailmaan. Parempi yksinkertaisesti jättää heidät omaan maailmaansa ja olla lukematta alaarvoisia kirjoituksia. Joku aina ja varsinkin moni nuori menee halpaan. Minua opastettiin nuorena kristittynä valhe-evankelistojen vaaroista. Niitä on aina ollut. Mielenterveytensä menettäneitä ja huutajia olen tavannut. 1 kerta riittää kun tajuaa että puhuja on eksynyt.

    • Anonyymi

      Toivottavasti torppa ja paavola menee eturintamaan rukoilemaan ettei kukaan kuole Putinin hyökkäylsissä. Viina ja korona vaikuttaa aivojen toimintaan loppu
      Iän.

      • Anonyymi

        Toni Torppa ja Petri Paavola voisivat vastata, miksei Venäjän hyökkäys ole loppunut, vaikka koko Ukrainan kansa rukoilee ortodoksisissa kirkoissa?

        Onko Saulus lähetyksen lahko yhtään parempi, mitä on ortodoksinen kirkko?


    • Anonyymi

      Ukrainassa miehet kamppailee maansa puolesta hirmuvaltaa vastaan. Suomen talvisodan tavoin.Hävitä ei voi koska se olisi kotimaan tuho. Henkensä antaneita sankareita on jo ukrainassakin tuhansia. Muistakaa mitä Jeesus sanoi henkensä antamisesta ystävänsä puolesta. Se on suurinta mitä voi tehdä.

      • Anonyymi

        Toni Torppa ei näytä arvostavan sotaveteraaneja vaan pikemminkin tuomitsi heidät.


    • Anonyymi

      Huh, onko Poliisilla miekat?
      Jos on, niin harvoin näkee kannettavan.

    • Anonyymi

      Pietarikin kantoi miekkaa vaikka kulki Jeesuksen seurassa. Se oli ok. Jeesuksenkin mielestä. Käyttö pitää olla oikeassa paikassa. Itseään se Pietari halusi suojella ja pahassa paikassa Jeesusta, jonka Jeesus kuitenkin silloin kielsi.

      • Anonyymi

        Pietarilla oli miekka, koska Jeesus käski opetuslapsiaan ostamaan miekan itsepuolutukseksi, mutta Pietari ei olisi saanut yrittää estää Jeesuksen kiinniottia, koska ristiinnaulitseminen oli Jumalan tahto. Toni Torpa selitykset ovat mielivaltaisia ja tarkoitushakuisia, koska hän yrittää syöttää seurakunnalle epäraamatullista pasifismia. Ei kaikki miekkaan tarttuvat huku vaan ainoastaan ne, jotka tarttuvat miekkaan LAITTOMASTI, mitä Jeesus tarkoitti.

        "Silloin Jeesus sanoi: "Nyt on toisin. Jolla on kukkaro, ottakoon sen mukaansa, samoin laukun. Jolla ei ole rahaa, myyköön viitan päältään ja ostakoon miekan." (Luuk 22:36)

        "Se on Jumalan palvelija ja toimii sinun parhaaksesi. Mutta jos teet väärin, pelkää! Esivalta ei kanna miekkaa turhaan. Se on Jumalan palvelija ja panee täytäntöön väärintekijälle kuuluvan rangaistuksen." (Room 13:4)

        "Mutta nuo viholliseni, jotka eivät tahtoneet minua kuninkaakseen -- tuokaa heidät tänne ja teloittakaa heidät minun edessäni.'" (Luuk 19:27)


    • Anonyymi

      Millä tämä torppa elää.Käykö se töissä vai elättääkö almut sitä?

    • Anonyymi

      Tarkkaan se jumala on torpalle ilmoittanu kuka helvettiin menee. Pysyis evankeliumissa ja heittäis tuomiohengen pois. Tiedän ettei se siihen pysty. Linja on valittu, äärimmäinen yltiö meno. Suoraan amerikan hölmölästä. Surullista rapsodia tarinaa.

      • Anonyymi

        Toni Torppa ja Petri Paavola ovat tekopyhiä "rukoilijoita", jotka puhuvat rakkaudesta totuudessa, mutta todellisuudessa heissä on valheen henki. Käy sääliksi niitä, jotka haksahtavat tähän petokseen.


    • Anonyymi

      Rapsodiayhteisön sisällä on voimakas lopunajan odotus. Sitä suorastaan toivotaan. Googin sota ja sen ennustetut vaiheet.(väärät ennustukset) määräävät suhtautumista kaikkeen. Venäjän pitäisi voittaa että olisi voimakas viimeisissä taisteluissa iranin ja turkin rinnalla. Näin tarkkaa profetoinnin kaltaista sontaa puhutaan suoraan porukan sisällä. Taas TT syyllistyy vanhaan raamatun tuhoamiseen irrottamalla lauseita ja alkamalla selittää niitä nyt sopivaan muottiin. Ego riittää muuntamaan kaiken uusiksi ja aina välissä maininta oikeista jumalan lapsista. Raamattu muuttuu kuminauhaksi jonka voi venyttää haluamaansa suuntaan ja samalla tuomita muut tulkinnat. Tämä kaveri häviäisi 10-0 keskustelun oikean raamatuntuntijan kanssa. Siihen se ei oikeasti edes lähtisi , eikä naurultaan raamatun tuntijatkaan .

      • Anonyymi

        "Taas TT syyllistyy vanhaan raamatun tuhoamiseen irrottamalla lauseita ja alkamalla selittää niitä nyt sopivaan muottiin. Ego riittää muuntamaan kaiken uusiksi"

        Olen samaa mieltä, että Toni Torppa vääristelee Raamattua erityisesti irrottamalla jakeet asiayhteydesta ja antamalla toisen asiayhteyden, jotta selitys tukisin hänen mielihalujaan. Tämä on röyhkeää ylpeyttä.


    • Anonyymi

      Nyt olis hyvää aikaa näiden rapsodioiden mennä haravoimaan mummujen ja vaarien pihoja, samalla vois kehiteillä uusia profetioita joill apoistaa syntyneet rakot käsistä!

    • Anonyymi

      Torpan "miekka"-puhe oli ihan raamatullinen, eikä hän väittänyt kenenkään miekkaan tarttuvan joutuvan kadotukseen siinä tapauksessa, jos ko. hlö tekee parannuksen.

      Mutta hänen toinen puheensa, jossa hän puhuu Putinista, on kyllä kaikkea muuta kuin raamatullinen.

      Olen samaa mieltä Torpan kanssa siitä, ettei Putin ole 'arvaamaton', vaan nienomaan aina edeltäkäsin kertonut, kuinka se tulee toimimaan, jos hän kokee maansa uhatuksi. Tosin se, uhkaako Venäjää sitten oikeasti mikään, on ihan oma lukunsa. Mutta kuitenkin; Putin on aina ennalta varoittanut toimistaan tai antanut osviittaa siihen, mitä tulee tapahtumaan. Ongelma on ollut muiden uskon puute Putinin puheita kohtaan.

      Mutta Putin-puheessaan Toppa unohti mm. sen raamatun ennustuksen, että "näin pitää tapahtua".

      Hän siis sortui ns. Pietarin virheeseen eli "ajattelemaan niin kuin ihminen, eikä niin kuin Jumala". Pietarikin pyrki estämään Jeesuksen ristille joutumisen, toisin sanoen "torppaamaan" (😂)Jumalan suunnitelman, koska ei tajunnut sitä, että näin piti tapahtua.

      • Anonyymi

        >>Torpan "miekka"-puhe oli ihan raamatullinen<<

        Ei todellakaan ollut. Olet eksynyt koska et osaa Raamattua. Nytkin sinä selittelete vain omia lihallisia mielipiteitä siteeraamatta yhtäkään kohtaa Raamatusta.

        >>eikä hän väittänyt kenenkään miekkaan tarttuvan joutuvan kadotukseen siinä tapauksessa<<

        Kyllä hän sellaista selittää videon blogissa.

        Toni Torpan opetus lain miekasta on täysin epäraamatullista ja virheellistä opetusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>Torpan "miekka"-puhe oli ihan raamatullinen<<

        Ei todellakaan ollut. Olet eksynyt koska et osaa Raamattua. Nytkin sinä selittelete vain omia lihallisia mielipiteitä siteeraamatta yhtäkään kohtaa Raamatusta.

        >>eikä hän väittänyt kenenkään miekkaan tarttuvan joutuvan kadotukseen siinä tapauksessa<<

        Kyllä hän sellaista selittää videon blogissa.

        Toni Torpan opetus lain miekasta on täysin epäraamatullista ja virheellistä opetusta.

        Täällä on jo siteerattu raamattua muissa kommenteiessa oikein tässä miekka-asiassa, joten ei tarvitse uudestaan laittaa. En ole kopiokone ja jankkaaja niin kuin sinä.

        Etkä ole edes kuunnellut videota. Sillä noin kohdassa 20:00 hän sanoo sen, mitä väitinkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täällä on jo siteerattu raamattua muissa kommenteiessa oikein tässä miekka-asiassa, joten ei tarvitse uudestaan laittaa. En ole kopiokone ja jankkaaja niin kuin sinä.

        Etkä ole edes kuunnellut videota. Sillä noin kohdassa 20:00 hän sanoo sen, mitä väitinkin.

        Ole katsonut videota ja lukenut myös kommentit blogin puolelta, missä Toni Torppa sanoo miekkaan tarttuneiden viranomaisten menevän helvettiin.

        Torpan opetus on täysin Raamatun vastaista. Hän yrittää kumota Raamattua omilla mielivaltaisilla selityksillä, jotka ovat myös irti asiayhteydestä.


    • Anonyymi

      Sodassa maansa puolesta ei ammuta lähimmäisiä vaan vihollisia. Lähimmäisiä puolustetaan ja niiden puolesta kuollaan. Se on kristuksen mielestä suurin teko. Putin on antikristuksen hengessä murhaava diktaattori joka valehtelee enemmän kuin kerkeämme kuulla. Putinia ei kannata hengellistää eikä pitää viattomana. Venäjä ei ole vaarassa vaan eliitti joka on varastanut kansaltaan miljardeja. Sitä Putin suojelee. Omaa valtaansa. Kaikki demokratia on tuhottu ja poliittinen oppositio. Länsimaat teki virheen kun 8 vuotta sitten päästi venäjän aloittamaan sodan ja sanktiot ovat olleet liian pienet.Uhriksi nousi Ukraina. Vaikea sanoa mihin tämä johtaa ja mikä on tilanne vuoden päästä. Nyt näyttää siltä että olemme suomessakin köyhempiä ja inflaatio kasvaa. Hengellinen uskomme oikeamielisyyteen kasvaa ja tuki sorretuille. Venäjän kansa saa myös maksaa Putinin seikkailusta kovan , vuosia kestävän köyhtymisen.

      • Anonyymi

        Putin on ilmeisesti Goog.


    • Anonyymi

      Saulus lähetyksen saarnaajat Toni Torppa ja Petri Paavola julistavat yhdessä, ettei kukaan saa tarttua miekkaan ja ilmeisen epäraamatullisilla perusteilla. Sen jälkeen Paavola alkaa saarnaamaan venäläistä propagandaa Ukrainan sodasta. Saulus lähetyksen desantit siis ensin vaativat, ettei suomalaiset saa tehdä mitään vastarintaa Venäjälle ja sen jälkeen he selittävät, miksi Ukrainan sota on Naton syytä.

      Nyt Petri Paavolan putinismi on mennyt jo niin pitkälle, että hän pyrkii osittamaan, että Venäjän sanomalehti Pravda on kirjoittanut oikein. Pravda merkitsee suomeksi totuus, joten tässä näemme millainen vaihtoehtoinen "totuus" on Paavolan suussa.

      Paavola syyttää Natoa Venäjän pettämisestä ja Suomeakin sopimusrikkomuksista Venäjää vastaan, millä hän antaa tekosyyn Venäjän hyökätä myös Suomeen. Lopuksi hän uudistaa väitteensä, että Ukrainan sota on Naton syytä. Huhhuuuh, millaista venäläistä propagandaa Paavola kirjoittaa, jota Toni Torppa myös tukee.

      Petri Paavola:

      "Venäläinen Pravda media julkaisi (12.5.2022) englanninkielisellä sivullaan artikkelin: Russia vows military response should Finland and Sweden join NATO (Venäjä lupaa sotilaallisen vastauksen, jos Suomi ja Ruotsi liittyvät Natoon). Kirjoituksessani tutkin Pravdan väitteitä ja tuon esille Venäjän ja Suomen 1992 vuonna solmimaa sopimusta, rauhansopimusta. Kirjoituksessani tuon myös esille kuinka Naton omista lähteistä käy ilmi kuinka se toi esille vuonna 1990 lupauksen ettei Nato laajene eteenpäin silloisesta Länsi-Saksasta. Kysymys on siitä rikkooko Suomi sopimuksia, kun se aikoo nyt liittyä Natoon? Siihen etsin vastauksia kirjoituksessani. Kysyn myös sitä onko Nato rikkonut sopimuksensa ja lupauksensa silloiselle Neuvostoliitolle? Nato kysymyksen oikea vastaus on, että Nato on rikkonut sopimuksen ja lupauksen ettei se laajenisi itään päin, josta on olemassa dokumentoidut faktatiedot...

      Vuoden 1992 Suomen ja Venäjän sopimuksen mukaan kumpikaan maa ei saa käyttää eikä sallia aluettaan käytettävän aseelliseen hyökkäykseen toista sopimuspuolta vastaan. Tämä tarkoittaa sitä, että Suomen alueelta yksikään Nato maa eikä mikään muukaan maa ei saa käyttää Suomen maaperää aseelliseen hyökkäykseen Venäjää vastaan. Jos ja kun Suomi rikkoo vuoden 1992 sopimusta Venäjän kanssa liittyessään Natoon, niin sen jälkeen tämä sopimus ei enää estä Venäjää hyökkäämästä Suomeen...

      USA ja Nato on todella törkeästi valehdellut Neuvostoliitolle ettei Nato laajentuisi Länsi-Saksasta itään päin. Vuonna 1999 Tsekin tasavalta, Unkari ja Puola liittyivät Natoon. Vuonna 2004 Bulgaria, Eesti, Latvia, Liettua, Romania, Slovakia ja Slovenia liittyivät Natoon. Vuonna 2009 Albania ja Kroatia liittyivät Natoon. Montenegro liittyi Natoon vuonna 2017 ja Makedonia liittyi Natoon vuonna 2020.

      Naton nettisivulta käy ilmi kuinka Nato on luvannut olemaan sijoittamatta Nato-joukkoja Länsi-Saksan alueen ulkopuolelle, joka tarkoittaisi myös sitä, että minkään kriisin sattuessa Nato ei voisi tuoda joukkojaan muualle kuin silloisen Länsi-Saksan alueelle...

      USA ja Nato eivät ole pitäneet lupauksiaan Naton laajentumisesta. Kysymys kuuluu, millä oikeudella he nyt syyttävät Venäjää sopimusrikkomuksista jne. kun he itse ovat mitä törkeimmällä tavalla syyllistyneet valheeseen ja sopimuksen sekä lupauksen rikkomiseen Naton laajentumisasiassa? Jos ymmärrät tämän tilanteen oikein, niin USA (Nato) on syypää Venäjän ja Ukrainan sotaan...

      Nato ja USA ovat tehneet todella törkeän sopimuksen ja lupauksen rikkomisen, jota voidaan verrata suuren luokan petokseen ja rikokseen...."

      http://www.kotipetripaavola.com/rikkookosuomisopimuksialiittyessaannatoon.html

    • Anonyymi

      Nää saarnaajat kaatuu aina omiin sanoihinsa. Eikös tää Miika koistinen ole myös tuomittu seksuaalirikollinen? Joku ainakin niin väitti tiktokissa.

      • Anonyymi

        Onko tämä se, joka oli lehdessäkin?? Jossain eteläsuomessa.


      • Anonyymi

        Mitä ihmeen nousu ja laskukausia näillä hengellisillä seksuaalirinollisilla on. Ei tästä oo kauaa, kun joku pappi oli pylsinyt 200poikaa. Mikäs tän papin saldo on.


      • Anonyymi

        "Nää saarnaajat kaatuu aina omiin sanoihinsa."

        Toni Torppa puhuu jatkuvasti itsensä pussiin. Ristiriitoja ja raamatunvastaisuuksia vilisee puheissa niin paljon, etten ole enää viitsinyt häntä ollenkaan kuunneella. Mikä hänkin oikein luulee olevansa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Nää saarnaajat kaatuu aina omiin sanoihinsa."

        Toni Torppa puhuu jatkuvasti itsensä pussiin. Ristiriitoja ja raamatunvastaisuuksia vilisee puheissa niin paljon, etten ole enää viitsinyt häntä ollenkaan kuunneella. Mikä hänkin oikein luulee olevansa?

        Toni Torppa yrittää ja luulee olevansa joku filosofinen älykkö. Hän julkaisee kanavallaan väittelyitä viihdyttämään yleisöään, mutta on helisemässä väittelijöiden kanssa. Torppa lulee, että hän voi näin vakuuttaa olevansa älykkö, mutta ainakin tämän ohjeen vastaisesti Torppa touhuaa:

        Tit 3:9 Vältä typeriä väittelyitä, sukuluetteloita sekä lakia koskevia riitoja ja kiistoja, sillä ne ovat hyödyttömiä ja turhia.


    • Anonyymi

      :) heheh

    • Anonyymi

      Saulus-media opettaa ihmistekojen kautta saatavaa vanhurskautta.
      Eli kieltää Kristuksen.

      • Anonyymi

        Mauno Mattila on lausunut Petri Paavolasta seuraavaa:

        "Petri Paavolalla tämä virhe näkyy vakavana harhaoppina Jeesuksesta Kristuksesta, kun hän kieltää että Jeesus on Kaikkivaltias, että Jeesus on ihminen ja näin ollen että Hän on lihaantullut Kristus. Petri Paavola ei ole siis kristitty sanan varsinaisessa merkityksessä, vaan lähellä areiolaista harhaa ja Jehovan todistajien oppia."

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/16811611/petri-paavolan-kanavalla-julkaistu-pornoelokuva#comment-106831726

        Mauno Mattila on todennut Paavolasta myös seuraavaa:

        "Kun Paavola opettaa, ettei Jeesus Kristus ole lihaan tullut vaan siinä käynyt ja siitä lähtenyt lakannut olemasta ihminen, niin se tulee antikristuksen hengestä."

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/16546741/petri-paavola-kieltaa-uskonsa-jeesukseen-kristukseen#comment-104042136

        2 Joh 7 Maailmassa on nyt liikkeellä monia eksyttäjiä, niitä jotka eivät tunnusta Jeesusta Kristusta ihmiseksi, lihaan tulleeksi. Siinä teillä on Antikristus, eksyttäjä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mauno Mattila on lausunut Petri Paavolasta seuraavaa:

        "Petri Paavolalla tämä virhe näkyy vakavana harhaoppina Jeesuksesta Kristuksesta, kun hän kieltää että Jeesus on Kaikkivaltias, että Jeesus on ihminen ja näin ollen että Hän on lihaantullut Kristus. Petri Paavola ei ole siis kristitty sanan varsinaisessa merkityksessä, vaan lähellä areiolaista harhaa ja Jehovan todistajien oppia."

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/16811611/petri-paavolan-kanavalla-julkaistu-pornoelokuva#comment-106831726

        Mauno Mattila on todennut Paavolasta myös seuraavaa:

        "Kun Paavola opettaa, ettei Jeesus Kristus ole lihaan tullut vaan siinä käynyt ja siitä lähtenyt lakannut olemasta ihminen, niin se tulee antikristuksen hengestä."

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/16546741/petri-paavola-kieltaa-uskonsa-jeesukseen-kristukseen#comment-104042136

        2 Joh 7 Maailmassa on nyt liikkeellä monia eksyttäjiä, niitä jotka eivät tunnusta Jeesusta Kristusta ihmiseksi, lihaan tulleeksi. Siinä teillä on Antikristus, eksyttäjä.

        Toni Torppa tukee vahvasti Petri Paavolan eksytystyötä, joten Toni Torppa osallistuu samaan syntiin, mitä Petri Paavola tekee koko ajana.


    • Anonyymi

      Missä asemassa tämä Toni Torppa on?

    • Anonyymi

      Kuningas Davidin poika kuoli sen synnin tähden Mooses kuulee tee syntiä niin poikaa kuolee .

    • Anonyymi

      Miten sitä ollaan tuomitsemassa toisia kadotukseen? Onko Torppa se ylimmäinen tuomari? Mitä Jeesus itse sanoi niistä jotka ovat toisia kadotukseen tuomitsemassa?
      Järjen käyttö myös sallittu. Tämä poppoo tekee uskosta niin vaikeaa ja armotonta. Miten ihmiset jaksaa jatkuvaa painostusta ja armottomuutta?!

    • Anonyymi

      MAAILMA OLISI PALJON PAREMPI PAIKKA ILMAN VÄKIVALTAA!

    • Anonyymi

      Toni Torppa on oikeassa. Jeesuksen oma ei saa turvautua väkivaltaan missään tilanteessa. Jeesus kielsi tekemästä pahalle vastarintaa. Apostoli Paavali kirjoittaa selkeästi toisessa korinttolaiskirjeessä: ''10:3 Vaikka me vaellammekin lihassa, emme kuitenkaan lihan mukaan sodi;
      10:4 sillä meidän sota-aseemme eivät ole lihalliset, vaan ne ovat voimalliset Jumalan edessä hajottamaan maahan linnoituksia. >> Jakeen lisätiedot
      10:5 Me hajotamme maahan järjen päätelmät ja jokaisen varustuksen, joka nostetaan Jumalan tuntemista vastaan, ja vangitsemme jokaisen ajatuksen kuuliaiseksi Kristukselle
      10:6 ja olemme valmiit rankaisemaan kaikkea tottelemattomuutta, kunhan te ensin olette täysin kuuliaisiksi tulleet.''

      Kaikki lihallinen sotiminen, myös puolustussota on lihallista sotimista. Jeesus kuoli Golgatalla kaikkien ihmisten puolesta ja teki rauhansopimuksen kaikkien kansojen kanssa. Jeesuksen opetuksen mukaan meidän tulisi rakastaa vihollisiamme.

      Uuden Liiton käyttövoima on evankeliumi. Koska Jeesus uhrasi itsensä kaikkien syntisten edestä, hän kärsi kaikkien kuolemantuomiot. Synnin palkka on kuolema eli jokainen ihminen on ansainnut kuoleman. Vain Jeesuksella on valta tappaa synnintekijä, koska hän on ainoa synnitön. Jeesuksen ristintyö on siirtänyt meidät Uuden Liiton aikaan ja lopettanut vanhan lakiliiton kuolemanrangaistuksineen. Pasifismia ei voi perustella lailla, koska laki on päättynyt Golgatalle (Room 10:4, Luuk 16:16). Sen sijaan peruste raamatulliselle pasifismille on evankeliumissa ja Jeesuksen, sekä apostolien opetuksessa. Vanhan liiton sotia ei pidä sekoittaa tähän aiheeseen, koska se oli vielä lakiliiton aikaa.

      Paavalin opetuksen mukaan esivallalle tulee olla alamainen, mutta vain siihen saakka, kun esivalta ei riko Jumalan tahtoa vastaan. Apostolit eivät kieltäytyneet evankeliumin julistamisesta, vaikka heitä kiellettiin, vaan totesivat että on parempi totella Jumalaa kuin ihmistä. Itse asiassa opetus esivallalle alamaisuudesta tarkoittaa tyytymistä siihen esivaltaan, mikä on annettu. Huonokin esivalta on parempi kuin anarkia. Esimerkiksi Yhdysvallat on aiheuttanut paljon ongelmia levittäessä demokratiaa arabimaihin sodan keinoin. Tilanne esim. Libyassa on mennyt paljon pahempaan suuntaan kuin Gaddafin aikoina, vaikka Gaddafi olikin diktaattori. Sama pätee Venäjään: Vaikka Putin tekeekin paljon pahaa, on Putinin vallassa olo parempi asia venäläisille kuin täysi anarkia, joka vallitsi maassa esim. Boris Jeltsinin aikana. Tätä ovat monet venäläiset sanoneet itsekin.

      Jeesus kuoli myös Putinin ja kaikkien hirmuhallitsijoiden puolesta. Jokaisella on mahdollisuus pelastua, jos tekee parannuksen ja uskoo evankeliumin.
      Jumala siunatkoon Venäjää ja Ukrainaa ja vaikuttakoon, että molemmilla osapuolilla heräisi synnintunto ja halu lopettaa tappaminen!

      • Anonyymi

        >>> Jeesuksen oma ei saa turvautua väkivaltaan missään tilanteessa.<<<

        Olet väärässä.

        Uusi testamentti ei kiellä esivaltaa käyttämästä lain miekkaa. Jeesus käski lopulta opetuslapsiaan jopa ostamaan miekan, että he voivat puolustautua, jos heidän päälle hyökätään.

        Laissa annetaan eräin edellytyksin jopa oikeus hätävarjeluun, jolloin saa surmata pimessä tulevan murtovarkaan. Jeesus ei koskaan kumonnut laista mitään, ei myöskään esim. asevelvollisuutta. Kristinusko ei ole pasifistinen uskonto, joten puhut ihan omiasi.

        “Hän sanoi: ”Mutta nyt, jolla on kukkaro, ottakoon sen mukaansa, samoin myös laukun, ja jolla ei ole, myyköön viittansa ja ostakoon miekan.” (Luuk 22:36, FinRK)

        “Eivät viranomaiset ole niiden pelkona, jotka tekevät hyvää, vaan niiden, jotka tekevät pahaa. Jos siis tahdot olla esivaltaa pelkäämättä, niin tee sitä, mikä on hyvää, ja sinä saat siltä kiitoksen. Se on Jumalan palvelija sinun hyväksesi. Mutta jos teet pahaa, niin pelkää, sillä esivalta ei kanna miekkaa turhaan. Se on Jumalan palvelija, kostaja sen rankaisemiseksi, joka tekee pahaa.” (Room 13:3-4, FinRK)



        “Jos varas tavataan murtautumasta sisään ja hänet lyödään kuoliaaksi, hänen verensä vuodattamisesta ei tule syylliseksi.” (2Moos 22:1, FinRK)

        “Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan vaan täyttämään. Totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennen kuin kaikki on tapahtunut. Joka siis jättää pois yhdenkin näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavoin opettaa ihmisiä, sitä kutsutaan pienimmäksi taivasten valtakunnassa. Mutta joka noudattaa ja opettaa näitä käskyjä, sitä kutsutaan suureksi taivasten valtakunnassa.” (Matt 5:17-19, FinRK)"


    • Anonyymi

      >>> Jeesuksen oma ei saa turvautua väkivaltaan missään tilanteessa.<<<

      Olet väärässä.

      Uusi testamentti ei kiellä esivaltaa käyttämästä lain miekkaa. Jeesus käski lopulta opetuslapsiaan jopa ostamaan miekan, että he voivat puolustautua, jos heidän päälle hyökätään.

      Laissa annetaan eräin edellytyksin jopa oikeus hätävarjeluun, jolloin saa surmata pimessä tulevan murtovarkaan. Jeesus ei koskaan kumonnut laista mitään, ei myöskään esim. asevelvollisuutta. Kristinusko ei ole pasifistinen uskonto, joten puhut ihan omiasi.

      “Hän sanoi: ”Mutta nyt, jolla on kukkaro, ottakoon sen mukaansa, samoin myös laukun, ja jolla ei ole, myyköön viittansa ja ostakoon miekan.” (Luuk 22:36, FinRK)

      “Eivät viranomaiset ole niiden pelkona, jotka tekevät hyvää, vaan niiden, jotka tekevät pahaa. Jos siis tahdot olla esivaltaa pelkäämättä, niin tee sitä, mikä on hyvää, ja sinä saat siltä kiitoksen. Se on Jumalan palvelija sinun hyväksesi. Mutta jos teet pahaa, niin pelkää, sillä esivalta ei kanna miekkaa turhaan. Se on Jumalan palvelija, kostaja sen rankaisemiseksi, joka tekee pahaa.” (Room 13:3-4, FinRK)


      Jeesus ei kumonnut lakia vaan täytti sen. Jeesus huusi ristillä ''Se on täytetty''. Näin ollen hän täytti koko lain. Lakia ei kumottu, vaan se naulittiin ristille. Näin pääsimme vapaaksi lain alta, joka piti meitä vankinamme. Jumalan sanan moraali ei ole kuitenkaan muuttunut: Uudestisyntynyt uskova on siirtynyt lain sisäpuolelle. Jeesusta seuraava ei siis ole laiton. Luuk 22:36, johon viittaat ei tarkoita sitä, että vanhan liiton laki olisi edelleen voimassa. Se tarkoittaa sitä, että Jeesuksen vuorisaarnan käskyt (uusi sisältö laille) on edelleen voimassa ja ohjeena uskovalle. Jos vanhan liiton laki olisi voimassa, Jeesuksen uhri olisi turha. Jeesus on täydellinen uhri, joka lakkautti vanhan liiton. Tuo lainaamasi raamatunkohta itse asiassa tarkoittaa, että Jeesus Kristus on Jumalan sana ja näin myös Jumalan laki, jonka kautta kaikki on luotu ja pysyy voimassa. Jumala ei ole kumonnut alkuperäistä suunnitelmaansa. Näin ollen esim. Jumalan asettama avioliittolaki on edelleen voimassa (avioliitto miehen ja naisen välillä, josta vain kuolema voi erottaa).

      …lakia ei ole pantu vanhurskaalle, vaan laittomille ja niskoitteleville, jumalattomille ja syntisille, epähurskaille ja epäpyhille, isänsä tappajille ja äitinsä tappajille, murhamiehille, haureellisille, miehimyksille (=homoille), ihmiskauppiaille, valhettelijoille, valapattoisille ja kaikelle muulle, mikä on tervettä oppia vastaan –
      (1 Kirje Tim. 1:9-10)

      Uskovan ei tule kostaa itse, vaan antaa sijaa Jumalan vihalle Room 12:9.

      Jos rakastamme Jeesusta hänen uhrinsa tähden, odotamme ikuista isänmaata, uutta Jerusalemia, joka on laskeutuva alas taivaasta. Sinne ei pääse kukaan pahantekijä, eikä murhamies, vaan Jeesuksen verellä pesty.

      Evankeliumi on avain kaikkeen! Jeesus kuoli kaikkien puolesta. Siksi minulla eikä kenelläkään muulla ole oikeutta mennä surmaamaan toista ihmistä, jonka edestä Jeesus on antanut täydellisen uhrinsa. Jos rakastamme Jeesusta, koska hän kuoli puolestamme, nämä raamatun asiatkin selviävät meille Pyhän Hengen valaisemina. Mutta jos suhteemme Jumalaan on haureellinen ja rakkauttamme Jeesukseen heikentää rakkaus epäjumaliin, luemme meille annetut raamantunkohdatkin väärässä hengessä. Raamattua tulee lukea ja ymmärtää Jumalan hengessä, vain näin saadaaan oikea tulkinta. Isänmaallisuus on maailman suurin uskonto. Raamatun pyhät eivät olleet isänmaallisia, vaan odottivat todellista isänmaataan taivaallista Jerusalemia.
      Rakastatko sinä Jeesusta hänen uhrinsa tähden? Jos et, niin pyydä häntä tulemaan elämääsi ja tunnusta hänelle katuen pahuutesi. Hän pelastaa sinut ja antaa henkensä sisimpääsi ja vapauttaa sinut kaikista epäjumalista (myös isänmaan palvonnasta).
      Toivotan kaikille tämän palstan lukijoille Jumalan siunausta!

      • Anonyymi

        "Jeesus käski lopulta opetuslapsiaan jopa ostamaan miekan, että he voivat puolustautua, jos heidän päälle hyökätään."

        Voiskohan tuota käyttää perusteluna aselupaa hakiessa? Jos tulee kieltävä päätös, niin ei muuta kun soittamaan Räsäselle 🙂


      • Anonyymi

        >>Jeesus ei kumonnut lakia vaan täytti sen.<<

        Jeesus ei kumonnut lakia, siinä olet oikeassa.

        Jeesus täytti lain, mikä tarkoittaa noudatti lakia. Lain täyttäminen ei tarkoita lain mitätöimistä, kuten yrität väittää väärin. Jeesuksen sanojen mukaan laki velvoittaa kaikkia kristittyjä koko uuden liiton ajan.

        Et ymmärrä muutenkaan kristinuskon perusasioista. Jos joku noudattaa lakia, hän ei ole lain alla vaan armon alla. Lain alla ovat ne, jotka rikkovat lakia, jolloin he joutuvat lain tuomion alle, mitä tämä Paavalin käyttämä juutalainen sanonta tarkoittaa. Jos joku väittää, ettei meidän tarvitse noudattaa lakia, koska emme ole lain alla, hän ei ymmärrä kristinuskosta juuri mitään. Lain tuomion alla ovat lain rikkojet eivät lain noudattajat. Armon alla ovat ne, jotka uskossa Jeesukseen Kristukseen noudattavat lakia.

        5 Moos 28:45 "Teidän osaksenne tulevat kaikki nämä kiroukset. Ne kohtaavat teitä ja lankeavat teidän päällenne, ja viimein te tuhoudutte, koska ette totelleet Herraa, Jumalaanne, ettekä noudattaneet hänen käskyjään ja säädöksiään, jotka hän teille antoi.

        Dan 9:11 "Koko Israel on rikkonut sinun lakisi ja poikennut sinun tieltäsi eikä ole totellut sinua. Ja niin meidän päällemme kaatui se kirous ja rangaistus, joka on kirjoitettu Mooseksen, Herran palvelijan, lakiin, sillä me olemme tehneet syntiä sinua vastaan.

        Room 6:14 Synti ei enää ole teidän herranne, sillä te ette ole lain vaan armon alaisia.
        15 Miten siis on? Saammeko tehdä syntiä, koska emme elä lain vaan armon alaisina? Emme toki!
        16 Tehän tiedätte, että jos antaudutte orjina tottelemaan jotakuta, olette juuri sen orjia, jota tottelette. Te joko palvelette syntiä, mikä johtaa kuolemantuomioon, tai olette kuuliaisia Jumalalle, mikä johtaa vapauttavaan tuomioon.


      • Anonyymi

        >>Siksi minulla eikä kenelläkään muulla ole oikeutta mennä surmaamaan toista ihmistä<<

        Laissa on säädökset kuolemantuomioista liittyen eräisiin rikoksiin. Jeesus ei koskaan kumonnut niitä. Uusi testamentti vahvistaa kuolemantuomiot.

        Room 2:12 Ne, jotka ovat tehneet syntiä lakia tuntematta, myös tuhoutuvat laista riippumatta. Ne taas, jotka ovat lain tuntien tehneet syntiä, myös tuomitaan lain nojalla.
        13 Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia.

        Heb 10:26 Jos me näet teemme syntiä ehdoin tahdoin, senkin jälkeen, kun olemme oppineet tuntemaan totuuden, ei ole enää mitään uhria syntiemme sovitukseksi.
        27 Ei ole muuta kuin kauhea tuomion odotus ja ahnas tuli, joka nielee Jumalaa uhmaavat.
        28 Jos joku kieltää Mooseksen lain, hänet tuomitaan säälittä kuolemaan; siihen riittää kahden tai kolmen todistajan sana.


      • Anonyymi

        >>>Jos vanhan liiton laki olisi voimassa, Jeesuksen uhri olisi turha. Jeesus on täydellinen uhri, joka lakkautti vanhan liiton. <<<

        Olet niin eksynyt kuin voi olla. Uudessa liitossa Toora siis laki kirjoitetaan sydämeen. Jos sinä et osaa ja noudata lakia, sinun sydämessäsi ei ole lakia etkä ole myöskään uudessa liitossa ja armon alla.

        Jeesuksen sanojen mukaan kaikki VT:n käskyt ovat voimassa eivätkä niiden noudattaminen tee turhaksi Jeesuksen uhria.

        Koska olet purkanut lakia, olet menettänyt armosi ja pelastuksesi.

        Matt 5:19 Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi.
        20 Minä sanon teille: ellette te noudata Jumalan tahtoa paljon paremmin kuin lainopettajat ja fariseukset, te ette pääse taivasten valtakuntaan.


    • Anonyymi

      Lisään vielä tähän, että en ole ollenkaan muita parempi, vaan Jumalan armosta pelastettu. Omassa elämässäni on asioita, jotka tarvitsevat taivaallisen Isän hiontaa. Epäjumalien henget ovat voimakkaat, mutta onneksi Jeesus on voittanut kaiken ja on voimallinen antamaan meille voiton kaikista kiusauksistamme. Uskon kuitenkin, että Herra on ohjaava minua oikeaan, kun pysyn hänessä.
      Toivotan kaikille lukijoille ja kommentoijille Herran siunausta! Saakoon Jeesus enemmän tilaa sydämissämme! Herra siunatkoon kaikkia uskovia ja vaikuttakoon, ettei kukaan Herran nimeä mainitseva lähde lihan tielle, vaan toimii hengen ohjauksessa.

      • Anonyymi

        Mistä sinä tiedät, että sinä olet saanut armon ja pelastuksen? Jos teet laittomuutta siis et noudata lakia, et voi pelastua. Jos sanot, ettei lakia tarvitse noudattaa, olet purkanut lakia ja menettänyt pelastuksesi.

        Room 2:18 Laista sinä opit tuntemaan hänen tahtonsa ja erottamaan sen, mikä on tärkeää.

        Matt 7:21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.


    • Anonyymi

      Jatkan vielä, että pyydän anteeksi ''omassa viisaudessa lyömistä''. Se ei ole tarkoitus, vaan tuoda oma näkökanta esille raamatullisin perustein.
      Toni Torppa on ihana veli Herrassa ja vilpitön uskossaan. Kukaan meistä ei ole täydellinen, mutta jos olemme uudestisyntyneitä ja pysymme uskossa, Herra vie meitä eteenpäin ja valaisee asiat ajallaan.
      Nyt poistun tältä palstalta.
      Siunausta kaikille Herran Jeesuksen Kristuksen nimessä!

      • Anonyymi

        >>>Toni Torppa on ihana veli Herrassa ja vilpitön uskossaan. <<<

        Toni Torppa on törkeä eksyttäjä, joka on kaiken lisäksi salaliittoteoreetikko Petri Paavolan aisapari. Heitä en tervehdi ja heille annan heti porttikiellon, kun tulevat seurakuntaamme.


      • Anonyymi

        2 Joh 1:10 Jos joku tulee teidän luoksenne eikä opeta tällä tavoin, älkää ottako häntä kotiinne älkääkä edes tervehtikö häntä.
        11 Se, joka lausuu hänet tervetulleeksi, osallistuu hänen pahoihin tekoihinsa.


    • Anonyymi

      Kun tulin pystymetsästä srk-kuvioihin, niin ensin minua kiusattiin aivan törkeästi. Pari nuorisorikollista päätti tulla rippikouluun, en kuitenkaan lannistunut nuorisokriminaaleista, joista myöhemmin tuli esivallan, julkisen puhevallan ja tekniikan osaajia. Toivottavasti julkiseen virkaan tai verovaroin kustannettuun toimeen olisi karsiva kysymys, eli olitko koulukiusaaja? Ja sitten oletko pyytänyt anteeksi ja kohdannut uhrisi, ettei käy niin, että julkista valtaa käytetään kostamiseen tai jälkien peittelyyn - etenkin nyt kun on mahdollista tunnistaa haitallinen idänkortin käyttö omien intressien ajamiseen.

      Jokainen joka joutuu todistamaan tällaista, varmasti kuuntelee herkällä korvalla näitä Torpan väitteitä. Itse ajattelen alkukristittyjen tavoin, joita esivalta vainosi avoimesti, että ei esivalta turhaan miekkaa kanna. Järjestynyt yhteiskunta suojelee myös Torppaa, samaa oikeutta ei ole Venäjällä.

      • Anonyymi

        Toni Torppa on täysin harhaoppinen eksyttäjä, jonka opetuskia ei kannata kuunnella ollenkaan.


    • Anonyymi

      Tuollaiset uskikset voisi kieltää lailla. Lisäksi täys putinisti

    • Anonyymi

      2.Mooseksen kirja:
      32:27 Ja hän sanoi heille: "Näin sanoo Herra, Israelin Jumala: 'Jokainen sitokoon miekkansa vyölleen. Käykää sitten edestakaisin leirin halki portista porttiin ja tappakaa jokainen, olkoon vaikka oma veli, ystävä tai sukulainen.'"
      32:28 Niin leeviläiset tekivät Mooseksen käskyn mukaan; ja sinä päivänä kaatui kansaa noin kolmetuhatta miestä.

      Kadotukseen joutuvat ne, jotka miekalla tapetaan; eivät ne, jotka miekalla tappavat.

    • Anonyymi

      Hyvin moni poliisi toimii työssään aina ja tahallaan väärin!
      Poliisi vääristää kurjan oikeutta ja ajaa vahvemman asiaa!

      Poliisi usein kurjan tekemiin Tutkintapyyntöihin vastaa, että ei aihetta tutkintaan tai asia vanhentunut jne

    • Anonyymi

      Tämäkin se on ainainainen ongelma miten sitä raamattua pitäisi tulkita ja ymmärtää sit🤔???? jos minä mietin jumalaa/jeesusta ja sitä mitä he edustavat kaikessa jumalallisessa pyhyydessään ja täydellisyydessään niin mihin ihmeeseen he muka tarvitsisivat ihmisen lihallista/synnillistä vallan käyttöä siihen liittyvää voima politiikkaa/väkivaltaa/toisten ihmisten tappamista ja murhaamista🤔?? toteuttaakseen jumalallisen tahtonsa tässä universumissa?? mitä jumalallista/jumalan tahdon mukaista muka ihmisen kivikausi ajalta lähtien olevan babarismi väkivalta voimapolitiikan kanssa muka sit on?? surullista nähdä mielestäni kuinka moni kristitty elää vieläkin näissä hyvä ja oikea muka jumalallinen väkivalta/voima politiikka kupla harha fantasioissaan ja myyteissään ihan niin ku ihmisen väkivaltaisessa toiminnassa olisi jotain jumalallista ja pyhää muka sillon kun se tapahtuu tietyssä kontekstissa tietyn osa puolen/kansan kohdalla edelleenkin se kysymys mihin ihmeeseen muka hyvä ja täydellinen pyhä jumala moista ihmisen väkivaltaa tarvitsisi toteuttaakseen pyhän täydellisen tahtonsa???????? toni torpan aiheuttamat voimakkaat negatiiviset reaktiot tämän aiheen ympärillä kristityissäkin ihmisissä kertoo paljon kuinka oikeeseen kohtaan hän osunnut aiheellaan haastaessaan/kyseenalaistaessaan tietyn pitkään vallalla olleen raamatun tulkinnan liittyen väkivaltaan pasifismia ei selvästikkään kaikki kristityt kannata jota taas toni torppa ja minä myös kannatan täysin mutta koittakaahan selvitä👍

    • Anonyymi

      https://areena.yle.fi/podcastit/1-4255662 Ja vielä tähän aiheeseen liittyen käykäähän kuuntelemassa tämä Rotuopin kahdeksat kasvot
      Jakso 1: Raamattu ja rasismi
      Raamatun tulkinnoilla on historian saatossa perusteltu kolonialismia, apartheidia, kansanryhmien orjuuttamista, 👉väkivaltaa, rasismia ja syrjintää. Raamatulla on puolustettu juutalaisvihaa ja kasteella on yritetty pelastaa mustan afrikkalaisen sielu, jonka tuli muuttua valkoiseksi.
      Emeritus professori Risto Lauha on todennut, että raamatusta löytää perustelut ihan mihin tahansa

    • Anonyymi

      ainainen ja barbarismi siis korjaan👍

    • Anonyymi

      Taasko tämä sama aloitus samasta aiheesta?

      Torppa ei ole sanonut niin. Olen hänen videonsa kuunnellut. Aloittajan itsensä on aiheellista tehdä parannus valheen kylvämisestä.

      • Anonyymi

        Olet väärässä.

        Torpan mukaan poliisit joutuvat kadotukseen, koska he tarttuivat miekkaan, jonka hän on sanonut saarnavideonsa keskusteluosassa.

        Asiasta on selvistys yllä tässä kommentissa: https://keskustelu.suomi24.fi/t/17419376/toni-torppa-saarnaa-etta-kaikki-poliisit-joutuvat-kadotukseen-koska-he-tarttuivat-miekkaan#comment-114236441

        Torpan tapana on poistaa häntä kritisoivia kommentteja videoittensa keskusteluosasta, joten osa keskustelusta on poistettu jälkeenpäin Torpan toimesta, mutta niistä on jäänyt kopiot someen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet väärässä.

        Torpan mukaan poliisit joutuvat kadotukseen, koska he tarttuivat miekkaan, jonka hän on sanonut saarnavideonsa keskusteluosassa.

        Asiasta on selvistys yllä tässä kommentissa: https://keskustelu.suomi24.fi/t/17419376/toni-torppa-saarnaa-etta-kaikki-poliisit-joutuvat-kadotukseen-koska-he-tarttuivat-miekkaan#comment-114236441

        Torpan tapana on poistaa häntä kritisoivia kommentteja videoittensa keskusteluosasta, joten osa keskustelusta on poistettu jälkeenpäin Torpan toimesta, mutta niistä on jäänyt kopiot someen.

        Sinulla on joko ymmärrysongelmia tai sitten et ole kuunnellut kaikkia Torpan sanomisia aiheesta, vaan vain osan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinulla on joko ymmärrysongelmia tai sitten et ole kuunnellut kaikkia Torpan sanomisia aiheesta, vaan vain osan.

        Toni Torppa on täysin harhaoppinen eskyttäjä.

        Ensinnäkin Raamattu ei kiellä esivaltaa kantamasta lain miekkaa. Toiseksi esivallan työntekijät eivät myöskään joudu helvettiin sen takia, että he tarttuivat miekkaan, minkä hän on todellakin sanonut. Tämän lisäksi Torppa opettaa täysin järjettömiä salaliittoteorioita koronarokotteista ja tekee Petri Paavolan kanssa yhdessä eksytystyötä. Torppa on saastunut Rapsodian harhaopeista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toni Torppa on täysin harhaoppinen eskyttäjä.

        Ensinnäkin Raamattu ei kiellä esivaltaa kantamasta lain miekkaa. Toiseksi esivallan työntekijät eivät myöskään joudu helvettiin sen takia, että he tarttuivat miekkaan, minkä hän on todellakin sanonut. Tämän lisäksi Torppa opettaa täysin järjettömiä salaliittoteorioita koronarokotteista ja tekee Petri Paavolan kanssa yhdessä eksytystyötä. Torppa on saastunut Rapsodian harhaopeista.

        Sinä tunnut tietävän ne harhaopit ihan yhtä hyvin.


    • Aseista kieltäytyminenkö raamatun vastaista ??
      Onko hullumpaa kuultu.

      • Anonyymi

        Ei tosiaankaan! Miten Raamatun kaikki tappamiskäskyt muka olisi toteutettu ilman aseita?!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei tosiaankaan! Miten Raamatun kaikki tappamiskäskyt muka olisi toteutettu ilman aseita?!

        Tarkoitat vanhanliiton sotia .Ne oli juutalaisille.
        Nyt on uusiaika ja liitto ja tässä liitossa ei tapeta ketään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tosiaankaan! Miten Raamatun kaikki tappamiskäskyt muka olisi toteutettu ilman aseita?!

        Raamattu ei kiellä tappamista, mutta kieltää murhaamisen. Esivalta saa kantaa lain miekkaa ja armeijat saavat puolustaa viattomia siviilejä voimakeinoin. Sen sijaan laiton murhaaminen on kielletty, mitä tekee mm. rosvot ja murhamiehet.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Raamattu ei kiellä tappamista, mutta kieltää murhaamisen. Esivalta saa kantaa lain miekkaa ja armeijat saavat puolustaa viattomia siviilejä voimakeinoin. Sen sijaan laiton murhaaminen on kielletty, mitä tekee mm. rosvot ja murhamiehet.

        Raamattu kieltää tappamisen. Siellä ei ole termejä tapolle tai murhalle.
        Vt kansanmurhat oli Jumalan säädös koska ne olennot oli todennäköisesti suurelta osalta muita kuin ihmisiä.
        Samoin oli saatanan palvontaa joka oli raakuudessaan karmeaa.


      • Anonyymi
        MrHyvis kirjoitti:

        Raamattu kieltää tappamisen. Siellä ei ole termejä tapolle tai murhalle.
        Vt kansanmurhat oli Jumalan säädös koska ne olennot oli todennäköisesti suurelta osalta muita kuin ihmisiä.
        Samoin oli saatanan palvontaa joka oli raakuudessaan karmeaa.

        Olet väärässä. Raamatun hebreassa on eri sanat tappamiselle ja murhaamiselle. Tappaa saa eräin edellytyksiin, mutta kukaan ei saa koskaan murhata.

        https://www.youtube.com/watch?v=0RENPaY043o


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olet väärässä. Raamatun hebreassa on eri sanat tappamiselle ja murhaamiselle. Tappaa saa eräin edellytyksiin, mutta kukaan ei saa koskaan murhata.

        https://www.youtube.com/watch?v=0RENPaY043o

        Kuten sanottua.Uudessa liitossa ei ole minkäänlaista lupaa tappamiseen.
        Ei minkäänlaista.


      • Anonyymi

        Näinpäh mrhyvis👍👌 miksi ei jeesus kristuskaan maanpäällä ihmisen muodossa vielä eläessään sit myöskään käyttänyt väkivaltaa ihmisen lihallisessa käsitys maailmassa uhkiaan/vihollisiaan vastaan toteuttaakseen jumalan pyhää tahtoa maan päällä🤔🤔🤔🤔???? jos kerran teidän muiden monien eräiden mielestä väkivalta ja tappaminen/murhaaminen on pyhää ja oikein jeesuksen/jumalan tahdon mukaista tietyssä kontekstissa tietyissä olosuhteissa🤔🤔🤔🤔???? jeesuksen täydellinen ristin sovitus työ ja uhri meidän kaikkien ihmisten syntien puolesta menneiden ja nyt olevien ja tulevien ei ollutkaan täydellinen uhri teidän mielestä sit🤔🤔???? kun kerran ihmisen synnin teoista juuri se väkivallan teko sen kaikissa muodoissa on teidän mielestänne jumalan tahdon mukaista edelleenkin🤔🤔🤔🤔???? jeesuksen sovitustyökön ja ylönousemus ei täyttänyt ja täysin tyhjäksi tehnyt väkivallan synnin tekoja teidän mielestä jotka toni torppaa täällä nyt tuomitsee sillä pitkään vallalla olleella yhdellä raamatun tulkinnalla🤔🤔🤔🤔????????🤔??


    • Anonyymi

      Presidentti Koivisto kirjoitti kirjassaan : onneksi hyvillekin on annettu aseet. Paremmin ei juuri voi sanoa. Jeesus sanoi ystävänsä puolesta kuolevan olevan suuri. Näin toimivat isäni ikätoverit 39-45 vuosina. Kunnia ja kiitos heille.

    • Anonyymi

      Silmä silmästä-meininki oli vanhassa liitossa sallittua. Jeesus toi uuden liton ja antoi uuden ohjeen siitä asiasta.

      "Te olette kuulleet sanotuksi: 'Silmä silmästä ja hammas hampaasta'. Mutta minä sanon teille: älkää tehkö pahalle vastarintaa...." jne.

      Tämä minusta tarkoittaa ensisijaisesti kostosta pidättäytymistä. Ja tuonnempana Raamattu käskeekin jättää kostamiset hänelle.

      Jumalan käskyihin kuuluu myös kielto olla tappamatta. Mutta jo VTssa vahingossa toisen tappaneelle annettiin suojelua. Jumala siis ymmärtää, että toisen henki voi lähteä muustakin syystä kuin pahuudesta ja tappamisen vimmasta.

      Olen siis aika taipuvainen ajattelemaan, että koska Jumala on määrännyt maiden rajat, sota toista maata vastaan saattaisi olla sellainen asia, jossa voi tulla eteen tilanne, jossa joku menettää henkensä tavalla, joka ei ole yksiselitteisesti tappamista tappamisen takia.

      Jumalan älä tapa -käsky ei erittele, mistä tappamisesta siinä puhutaan. Saamme käskystä huolimatta esim. käyttää eläimiä ravinnoksi, jotka tapetaan ennen sitä, joten ei käsky aivan ehdoton voi olla.

      • Anonyymi

        >>Silmä silmästä-meininki oli vanhassa liitossa sallittua. Jeesus toi uuden liton ja antoi uuden ohjeen siitä asiasta.<<

        Olet väärässä. Jeesus ei antanut uusia käskyjä vaan vuorisaarnassa vahvisti lain olevan voimassa maailmanloppuun asti. Uusi liitto ei muuta laista mitään eikä Jeesus tullut muutenkaan muuttamaan laista mitään.

        Matt 5:17 "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan.
        18 Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut.

        >>"Te olette kuulleet sanotuksi: 'Silmä silmästä ja hammas hampaasta'. Mutta minä sanon teille: älkää tehkö pahalle vastarintaa...." jne.
        Tämä minusta tarkoittaa ensisijaisesti kostosta pidättäytymistä. <<

        Jeesuksen opetus ei sovellu kumoamaan laissa määrättyjä rangaistuksia rikollisille. Lukijan on otettava vain huomioon asiayhteys, jolloin Jeesuksen opetuksen alkuperäinen tarkoitus selviää.

        Jeesus siteeraa Valitusvirsiä, jossa kehotetaan kääntämään posken, jos Jumala kurittaa kansaa. Tämän neuvon sai Israelin, kun heidät karkotettiin Babyloniaan syntiensä takia. Jeesuksen opetus tarkoittaa, että kunkin on otettava nöyrästi vastaan kuritus Jumalalta. Kuritus ei kestä ikuisesti ja parannuksen tehneet saavat lopulta armon.

        Matt 5:39 Mutta minä sanon teille: älkää tehkö pahalle vastarintaa. Jos joku lyö sinua oikealle poskelle, käännä hänelle vasenkin.

        Valit 3:30 Kääntäköön hän poskensa lyöjäänsä kohti ja ottakoon vastaan pilkan.
        31 Mutta Herra ei hylkää, ei hylkää iäksi.
        32 Vaikka hän kurittaa, hän myös armahtaa, suuri on hänen laupeutensa.
        33 Ei Herra iloitse siitä, että hän kurittaa ihmistä.

        2 Sam 16:11 Ja Daavid sanoi Abisaille ja palvelijoilleen: ”Jos kerran minun oma poikani tavoittelee henkeäni, mitä silloin voi odottaa tuolta benjaminilaiselta? Jättäkää hänet rauhaan ja antakaa hänen huutaa kirouksiaan, jos Herra on häntä käskenyt.
        12 Ehkäpä Herra näkee kärsimäni vääryyden ja hyvittää ne kiroukset, joita tuo mies on tänään syytänyt niskaani.”
        13 Daavid kulki miehineen tietä eteenpäin, ja Simei kulki sivummalla vuoren rinnettä koko ajan kiroten häntä ja heitellen kiviä ja soraa.

        >>Jumalan käskyihin kuuluu myös kielto olla tappamatta.<<

        >>Jumalan älä tapa -käsky ei erittele, mistä tappamisesta siinä puhutaan.<<

        Olet tässäkin asiassa väärässä.

        Raamatussa ei ole kieltoa tappaa, mutta on kielto murhata. Esivalta saa kantaa lain miekkaa, mutta kukaan ei saa laittomasti murhata ihmistä. Raamattu sallii myös hätävarjelun eräin edellytyksin.


      • Tappaminen koskee ihmistä.
        Luomakunta kokonaan on alistettu ihmisen alaisuuteen.


    • Joka miekkaan tarttuu se miekkaan hukkuu sanotaan raamatussa

      • Anonyymi

        Jari Pasanen, sinä olet väärä profeetta.


    • Anonyymi

      Älkää kadotustuomiota lausuko .... Luuk 6:37
      Niin ei teillekään kadotustuomiota lausuta

      • Anonyymi

        Luet huonoa 33/38-käännöstä, jossa sanotaan virheellisesti, ettei saa lausua kadotustuomiota. Ko. lause ei sitä tarkoita. Se tarkoittaa, ettei saa tuomita ilman tuomiovaltaa eikä väärillä perusteilla. 92-käännös kääntää lauseen paremmin.

        Luuk 6:37 "Älkää tuomitko, niin ei teitäkään tuomita. Älkää julistako ketään syylliseksi, niin ei teitäkään julisteta syyllisiksi. Päästäkää vapaaksi, niin teidätkin vapautetaan.

        Joh 7:24 Älkää tuomitko sen mukaan, miltä asia päältä katsoen näyttää, vaan tuomitkaa oikein."

        Jeesus antoi 12 opetuslapselleen valtuuden lausua myös kadotustuomio määrätyin ehdoin.

        Joh 20:22 Sanottuaan tämän hän puhalsi heitä kohti ja sanoi: "Ottakaa Pyhä Henki.
        23 Jolle te annatte synnit anteeksi, hänelle ne ovat anteeksi annetut. Jolta te kiellätte anteeksiannon, hän ei saa syntejään anteeksi." [Matt. 16:19+]
        24 Yksi kahdestatoista opetuslapsesta, Tuomas, josta käytettiin myös nimeä Didymos, ei ollut muiden joukossa, kun Jeesus tuli.

        Jes 22:14 Niin minä sain kuulla Herran Sebaotin sanat: -- Tietäkää: tämä synti jää sovittamatta aina kuolemaanne saakka. Näin sanoo Jumala, Herra Sebaot.


    • Anonyymi

      Jos perhe yritetään tappaa ja sulla on ase valmiina, 4 lasta ja vaimo. Katsotko vieressä ja heität aseen pois? Viimeisenä ammutaan sinut. Pitää olla hiljaa eikä edes tarvitse puolustautua millään lailla? Voihan se toimia Sauluslaisilla. Ollaan rohkeina ja annetaan kuoleman tulla. Vaikka voisi pelastaa viattomat.

      • Anonyymi

        Raamattu sallii hätävarjelun määrätyin ehdoin. Hätävarjelussa saa surmata hyökkäävän rosvon,

        2 Moos 22:1 Jos varas tavataan murtautumasta sisään ja hänet lyödään hengiltä, surmaaja ei joudu vastuuseen hänen verestään.
        2 Kuitenkin jos aurinko oli jo noussut, hän joutuu verivelkaan.


    • Anonyymi

      Kuvitelkaas jos israelin kansa ei olisi puolustautunut 47 vuodesta lähtien se olisi tuhottu jo perusteellisesti. Raamatussa Jumalan omaisuuskansa. Emme mekään halua tuhoutua jonkun mielipuolisen suurvallan mielettömyyksissä. Muista stalin 39 ja putin nyt.

    • Anonyymi

      Toni torppa on mielestäni sairas narsistinen saarnari joka puhuu omia oppejaan. On liittoutunut toisen laitakulkija paavolan kanssa.

      • Anonyymi

        Just!!😶😑 ja sinäkö käyt sitten nyt täysillä🤔?? kun haukut toista ihmistä täällä narsistiksi🤔🤔???? sullako on muka joku psykologin ammatti pätevyys🤔🤔🤔🤔???????? epäilenpä suuresti tuota tuskinpa on🤔🤔?? haukut ala arvoisesti toni torppaa narsistiksi vain sen takia koska hän ei oo sinun kanssasi kaikista arvatenkin raamatun tulkinallisista asioista samaa mieltä ja muista kristinuskoon liittyvistä asioista samaa mieltä häpeäisit aikuinen ihminen typerää ja törkeetä haukkua narsistiksi toista


    • Anonyymi

      Onko sukua Maisa Torpalle?

      • Anonyymi

        Mitä ihmettä sä psykoilet?? =D eikun olen sukua adolf hitlerille ja josif stalinille ja E.Tlle ja rooman keisari nerolle ja star warsin jar jar binksille ja sä olet sukua johanna tukiaiselle ja jari sillanpäälle????


    • Anonyymi

      Torppa on hölmöläinen lakikiristitty joka saaranaa pimeyttä.

      • Anonyymi

        Ja sä saarnaat vouhotat idioottina psykoosejas täällä??


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja sä saarnaat vouhotat idioottina psykoosejas täällä??

        Toni Torppa saarnaa Rapsodian salaliittoteoriota ja sellaista väärää evankeliumia, millä ei voi kukaan pelastua. Torppa on pelastuksen torppaaja. Torppa on lyöttäytynyt yhteen salaliittoteoreetikko Petri Paavolan kanssa, koska he ovat kummatkin erittäin pahoja eksyttäjiä ja Raamatun vääristelijöitä.


    • Anonyymi

      Aamen.

    • Rauhan tervehdys.

      Saulu median profeetat Torppa ja Paavola eivät ymmärrä montaakaan asiaa Raamatusta, mutta eivät osaa myöskään erottaa hengellistä ja maallista regimenttiä.

      "Antakaa siis keisarille, mikä keisarin on, ja Jumalalle, mikä Jumalan on." - Luukkaan evankeliumi 20:25

      Kahden maan kansalaiset -puheessani avaan tätä, kuinka lahkolaisille on aina mennyt regimentit sekaisin, niin että odottavat pastorinsa olevan presidentti ja presidentinsä pastori.
      https://www.youtube.com/watch?v=0097ukjlYx8

      Siunauksin, MM.

      • Anonyymi

        Oletko sitä mieltä että Putinin käskystä Ukrainaan hyökkäävät venäläisjoukot tekevät Jumalan tahtoa ja toimivat oikein, kuuliaisuudessaan Venäjän näkyvän esivallan päälle, eli Putinille, ja kun pommittavat siviilejä? Oletko samaa mieltä myös kuuliaisuudesta Hitlerille natsi-Saksassa? Sopiiko kristityn liittyä antikristillisiin kultteihin, joissa Herran paikalle ylimpänä auktoriteettinä, korotetaan ihminen? Miten toimitaan tällaisessa sokeassa uskossa siinä tilanteessa jos hyökkääjä valloittaa maan tai on valloittamassa? Petetäänkö entinen johtaja ja siirrytään uuden "esivallan" puolelle?

        Lopullinen antikristus saa vallan maassa Jumalan tahdosta. Silti ei ole Jumalan tahto että ihmiset häntä palvelevat ja kumartavat, jos mielivät pelastua.


    • Anonyymi

      Suurin osa poliiseista valehtelee ja toimii väärin ihmisiä kohtaan!

      Vaimoni otti minusta eron kun sain Keskivaikean aivovamman haittaluokka 10 ja Vasemman silmän näköhermovaurion 20 % tapaturmassa lasteni luistelukoulussa

      Vaimoni Johtava Diakoni sanoi kun pääsin pois sairaalasta ja näin kaiken kahtena:
      Aikuisenn ihmisen tulee tulla toimeen YKSIN! Sääliäkö kaipaat!

      Kaikki sovittiin Sosiaalitoimistossa. Mutta vain minun maksamat elatusmaksut toimivat!
      En saanut nähdä lapsiani vuosiin!
      Komisario Ari-Pekka Lehtinen soitti ja ilahduin hänen soitostaan ja ajattelin kysyä häneltä neuvoa miten saan sovitut lasten tapaamiset toimimaan
      Kerroin Komisario Ari-Pekka Lehtiselle että sitten harvoin kun olen tavannut lapsiani olen heitä halannut
      Komisaria Ari-Pekka Lehtinen sanoi tähän SINÄ OLET PEDOFIILI!

      Tein Komisarion sanomisesta kantelun Eduskunnan Oikeusasiamiehelle!
      Komisario Ari-Pekka Lehtinen vastineessaan ilmoitti ettei muista kyseistä puhelua niin hyvin, että voisi sitä kommentoida!

      Annoin asian olla ja sitten muutaman vuoden jälkeen tein kantelun
      Poliisi Hallitukseen!
      Kysyin miten voi olla mahdollista että Komisario Ari-Pekka Lehtinen työskentelee noin vaativassa tehtävässä, ja silti hän kertoo muistinsa olevan erittäin huono!
      Saamaani vastausta en koskaan lukenut!
      Nyt en ole kuullut, että tämä vainoajani Komisario Ari-Pekka Lehtinen antaisi Medialle lausunotja Turussa!
      Ehkä hän on päässyt eläkkeelle huonon muistinsa takia?

    • Anonyymi

      Ei näillä herroilla Torppa ja Paavola intelligenssi päätä pakita. Leikkivät teologia ymmärtämättä siitä mitään.

    • Anonyymi

      Tolpasta tulee hyvää tykin ruokaa, väittää mitä tahansa.

    • Anonyymi

      Torppaan ei kannata haaskata aikaa, ei käsitä asioita.

    • Anonyymi

      Todella toivon ja uskon Herrassa, että tuo on totta!
      Lissukat ovat minulle paljon pahaa tehneet!
      Ja tuon lisäksi jättäneet töitään tekemättä!

      Suomen Poliisi on tehnyt minua kohtaan syntiä ajatuksin, sanoin, teoin, ja laiminlyönnein!

      He ovat kaikessa vastuussa Herralle!

    • Anonyymi

      Paholainen yllyttää ja ajaa ja viettelee sotaan. Maahan tulee rauha kun paholainen sidotaan. Jos kumpikin osapuoli sodassa on paholaisen villitsemä, kummalla puolen taistelet vai et kummallakaan? Sellaista kansaa ei ole jota paha ei villitsisi juuri nyt.

    Ketjusta on poistettu 12 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      37
      1545
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1321
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      8
      1257
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1255
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1238
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      4
      1233
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1214
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1190
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1160
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1136
    Aihe