Minulle on tehty juurihoito aiemmin vain yhteen hampaaseen, yli 15 vuotta sitten, olikohan yhteensä kolme käyntiä. Ongelmia ei ole ollut.
Nyt meni yllättäen toinen hammas juurihoitoon (oli ollut lohjenneena kuukausia) joka aloitettiin ensimmäisellä käyntikerralla. Netin hammassivustolla sanottiin, että lääkeannosten väli on 1 - 3 VIIKKOA. Mutta minä sain seuraavan hammaslääkäriajan vasta 3,5 KUUKAUDEN päähän, onko tämä OK? Voiko väli olla näin pitkä lääkkeen kannalta? Toinen asia on se, kestääkö väliaikainen paikka / hoidossa oleva hammas syksyyn asti...
Juurihoitojen käyntiväli
5
205
Vastaukset
- Anonyymi
Minulla väli aika lopulliselle paikalle oli yli puolivuotta ja jotenki aika jäi välistä sama hammas toistavuotta suussa ilman ongelmia
- Anonyymi
Valitettavasti on vaan niin, että väliaikainen paikka on väliaikainen ja mitä pitempään se on, sitä suuremmaksi käy riski, että se pettää. Sitten hammas joko infektoituu uudelleen tai poistetaan haljenneena. Ne terveyskeskuksen resurssit vaan ovat sellaiset, ettei mahdollisuutta ihan hoitoaikasuositusten noudattamiseen ole.
- Anonyymi
Mitä nopeammin juurihoito valmistuu, sen parempi on ennuste. Juurihoidon onnistuminen riippuu myös paljon lähtötilanteesta. Eli onko hampaan juurikanavistossa alunperin jo pitkäänkin ollut bakteereita vaiko jopa bakteerien suhteen steriilit lähtökohdat. Yli 3 kk ei ole käypähoitosuosituksen mukainen.
- Anonyymi
5 viikkoa on maksimi kun kuoletuspaikka laitetaan ytimeen. Sen jälkeen pitäisi jatkaa hoitoa.
- Anonyymi
Ei tuo käyntiväli ole ok. Mutta jos siitä kysyy, sanotaan vain, että aina voit mennä yksityiselle. Julkinen tarjoaa kaikille samaa kurjuutta. Liikaa töitä heillä. Hyvä että edes tekevät juurihoidon hampaaseen, voisi ottaa myös pois.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 438098
Jouluinen bonus VB:ltä 250 ilmaiskierrosta 0x kierrätys min 20e talletuksella
No nyt pätkähti! Ainutlaatuinen tarjous VB:ltä. 250 ilmaiskierrosta peliin Blue Fortune, 0x kierrätys ja minimitalletus14730- 724616
Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon373337Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin2483126Onko muita oman polkunsa kulkijoita
Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella482838Sydän karrella
Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme262795- 382570
- 412096
Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja731817