Mää vaan ihmettelen

Kuka kirjoitti Jeesuksen ja Saatanan seikkailuista? Tarinan mukaanhan he olivat kaksistaan. Ketään muuta ei ollut läsnä. Oliko Jeesuksella sanelunauhuri tai videokamera mukana? Niiden tallenteiden perusteella Matteus, Markus, Luukas ja Johannes sitten veistelivät omat turinansa? Kysyn tätä, koska täällä palstoilla liikkuu asiantuntijoita, jotka tuntuvat tietävän, että jopa Jumala on sataprosenttisesti totta, vaikka sitäkään ei ikinä missään ole.

49

64

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sitä olen kanssa ihmetellyt, että kuka ja miten kirjoitettiin ihmisen ensimmäisestä parittelusta. Tarinassahan mies alkaa heti unesta herättyään nylkyttämään kylkiluuta täysin häpeämättömästi kaikkien jumalien edessä eikä mitään avioliittoseremoniaa edes pidetty. Riitti, että mies jättää isänsä ja äitinsä (nylkyttämisen?).

24 Siksi mies jättää isänsä ja äitinsä ja liittyy vaimoonsa, niin että he tulevat yhdeksi lihaksi.

Tuo isänsä ja äitinsä jättäminen on melko ristiriitaista koska tästä hetkestä meni 130 vuotta ennen kuin Aatamista itsestään tuli isä.

3 Kun Aadam oli elänyt 130 vuotta, hänelle syntyi poika, joka oli hänen näköisensä, hänen kaltaisensa, ja hän antoi pojalle nimen Set.

Ja tästä hetkestä meni vajaa 105 vuotta ennen kuin Set jätti isänsä ja äitinsä, yhtyi naiseen ja sai jälkeläisen Eenoksen.

6Kun Set oli elänyt 105 vuotta, hänelle syntyi Enos.

Eli tuo Aatamin ja Eevän yhdeksi lihaksi tulemista ei ole todistanut kukaan kirjoittaja (Jahvehan ei osannut itse kirjoittaa).

• Hyvinpä ja asiantuntevasti kommentoit, kiitos.
        Varmaan muuten kiihottavaa naida omaa kylkiluutaan :D

• Anonyymi

Onko mahdollista että Jeesus on kertonut tästä myöhemmin opetuslapsilleen? Vai estääkö jokin asia ihmisiä kertomasta aiemmin kokemaansa myöhemmin eteenpäin? Tällöin kyseessä olisi Jeesuksen omasta henkilökohtaisesta kokemuksesta jonka perinne on välittänyt eteenpäin ja siinä tärkeämpi on kertomuksen opetus kuin historiallinen paikkaansapitävyys. Kyseessä on kolme koetta, joista yksi mittaa koeteltavan tahdonvoimaa, toinen kärsivällisyyttä ja kolmas kuuliaisuutta. Mutta tämä sekulaari selitys ei yleensä kelpaa ateisteille kun se ei ole ateistien mielen mukainen. Toisaalta kertomus Jeesuksen koetuksesta erämaassa on peräisin Q-lähteestä ja puuttuu kokonaan vanhimmasta eli Markuksen evankeliumista.

• "Onko mahdollista että Jeesus on kertonut tästä myöhemmin opetuslapsilleen?"

Ei ole. Jeesus olisi ihan itse voinut kirjoittaa asiasta, mutta isänsä Jumalan tapaan ei osannut. Raamattuhan on juutalaisten kirjoittama. Jumalan ja Jeesuksen kirjoitustaidottomuus johtuu siitä, että ne ovat mielikuvitusolentoja. Kaikkivoivaksi väitetty Jumala olisi voinut sadattaa maapallon täyteen Raamattuja jo silloin, kun yksikään ihminen ei osannut lukea tai kirjoittaa tai hallinnut rotaatiopainotekniikkaa. Mielikuvitusolennot eivät oikein pärjää käytännön asioissa, koska heidän olemattomuutensa haittaa niiden toteuttamista oleellisesti.

• Anonyymi

Jos olen yksikseni ja alan sekoilla ja nähdä näkyä niin luuletko että kerron siitä jollekin?

• Anonyymi
        siino kirjoitti:

"Onko mahdollista että Jeesus on kertonut tästä myöhemmin opetuslapsilleen?"

Ei ole. Jeesus olisi ihan itse voinut kirjoittaa asiasta, mutta isänsä Jumalan tapaan ei osannut. Raamattuhan on juutalaisten kirjoittama. Jumalan ja Jeesuksen kirjoitustaidottomuus johtuu siitä, että ne ovat mielikuvitusolentoja. Kaikkivoivaksi väitetty Jumala olisi voinut sadattaa maapallon täyteen Raamattuja jo silloin, kun yksikään ihminen ei osannut lukea tai kirjoittaa tai hallinnut rotaatiopainotekniikkaa. Mielikuvitusolennot eivät oikein pärjää käytännön asioissa, koska heidän olemattomuutensa haittaa niiden toteuttamista oleellisesti.

"Jeesus olisi ihan itse voinut kirjoittaa asiasta"

Entäpä jos Jeesus kirjoittikin siitä, kutsutanpa sitä sitten vaikka teoreettisella nimellä "Tutkielma sielusta ja kiusauksesta paaston aikana", mutta se kirjoitus ei vain ole säästynyt koska aika on tehnyt tehtävänsä ja papyrus on tuhoutunut huonon säilytyksen tai jonkin muun syyn takia.

• Anonyymi

Jakomielitautisen jeesuksen kanssa 🤣

• Jeesus on jako, mieli ja tautinen :D

• Anonyymi

Siinon pitää lukea vain Marxin Pääoma-opusta, niin tietää varmasti mistä lähteestä kirja on syntynyt.

Mutta on huomattava, mitä joku on sanonut:

Kommunisti on se joka on lukenut Marxin Pääoman.
      Antikommunisti on se joka ymmärtää mitä Marx on kirjoittanut.

• Anonyymi

Marx taisi vanhoilla päivillään lausua esiinnousseista radikaaleista vallankumouksellisista suunnilleen seuraavaa:Jos he ovat marxilaisia niin minä en ole marxilainen...

• Anonyymi
        siino kirjoitti:

Kaikenlaista sitä voidaan sanoa. Karl Marxin tuotanto ei kiinnosta minua pätkääkään. Ennemmin kuuntelen ja katselen Marx-veljesten musisointia: https://www.youtube.com/watch?v=pbUrsot6oeY

Uskonvahvistukseksi voit lukea myös Maon Punaista Kirjaa.

• Anonyymi kirjoitti:

Uskonvahvistukseksi voit lukea myös Maon Punaista Kirjaa.

Lue ihan ite vaan oman uskosi pönkittämiseksi. Minua ei kiinnosta. Lue sinä välillä Aku Ankkaa.

• Anonyymi

Siino ja Pohjois-Korean Kim lienevät kristinuskon asioissa samoilla linjoilla.

Pohjois-korealaisia pönöttäjiä kuulema vituttaa sekin kun jouluvalot kajastavat Etelä-Korean puolelta.
      Muistuttavat kristinuskosta.
      😁

• En tiedä, millä linjoilla Kim on, mutta hänen omat linjansa ovat pöhöttyneet kuin uskovaisilla.

Ne, jotka haluavat tehdä itselleen sähkölaskua jouluvaloilla, tehkööt. Minä otan vain kulauksen Jeesuksen verta eli viintä sen kunniaksi :D

• Anonyymi

No ne kirjotukset on tietenkin Jumalan keksimiä!Kieli poskessa väsäsi niitä,välillä nauraa hihitteli että kyllä ne tuonkin uskoo kerran uskovat Luomistarun ja Wettenpaisumusjutunkin!
      Sitten muutamissa Kirkolliskokouksissa,kuten esmes Nikeassa,Pyhä Henki kuiskutteli niitä kirkonisille,jotka laittoi ne paperille Jumalansanana!
      Siis Jumalan hullutus on ihmisille viisautta!Amen!

• Ok. Mooses on siis = Jumala. Semoosesta se.

• Anonyymi

Ka, tässähän tämä on tämä ateisti-jätkä Siino, joka jossain kommentointiosiossa ei tykännyt siitä kun häntä sanottiin jumalattomaksi.
      Mutta kyllä se Siinonkin on vain hyväksyttävä se että ateisti = jumalaton.

Wikipedia:
      Ateismi eli jumalattomuus tarkoittaa käsitystä, jonka mukaan jumalia tai jumalaa ei ole olemassa.[2][3][4] Ateismin vastakohta on jumalausko eli teismi.[5] Uskontokriittisenä käsityksenä ateismi voimistui länsimaissa vähitellen valistuksen johdosta uudella ajalla, mutta saavutti merkittävän aseman vasta 1900-luvulla ajatuksenvapauden turvaavan lainsäädännön myötä.[5]

ateismi 
      https://tieteentermipankki.fi/wiki/Uskontotiede:ateismi

Määritelmä (sv) 1) övertygelse att det inte finns några gudar, 2) avsaknad av gudstro
      Määritelmä 1) uskomus, että jumalaa ei ole olemassa, 2) uskon puute jumaliin

Selite
      Ateisti on henkilö, joka ei usko jumaliin. Nimitys tulee kreikan kielen sanoista a (ilman) ja theos (jumala). Ateistit ja ateismin tutkijat monesti erottavat posiitiivisen ja negatiivisen ateismin. Tällöin positiivisella ateismilla viitataan positiiviseen uskomukseen että jumalaa ei ole olemassa. Negatiivisella ateismilla viitataan puolestaan uskon puutteeseen jumaliin, mikä on usein ilmaistu todisteiden puutteena ja näin syiden puutteena uskomiselle. Eroa voidaan havainnollistaa tuomioistuinanalogialla. Tässä vertauksessa posiitiivinen ateisti argumentoi jumalan olevan syytön olemassaoloon. Negatiivinen ateisti puolestaan argumentoi, että syyttäjä ei ole esittänyt riittäävää näyttöä jumalan syyllisyydelle olemassaoloon, jotta näin voisi kohtuullisesti olettaa. Tämä käsite-erottelu on kuitenkin myös kyseenalaistettu joidenkin ateistien ja tutkijoiden toimesta.

• Hei anonyymi-älypätkä. Kaikkihan me olemme jumalattomia, koska asiallisesti mitään jumalia ei aikuisten oikeasti ole. Koeta nyt tanopää tämä jo tajuta!!! Mikään uskominen johonkin ei tee siitä todellista. Vaikka uskoisit olevasi rikas eli tililläsi olevan miljardi euroa, olet edelleen köyhä ressukka, koska sinulla ei uskostasi huolimatta ole rahaa. Sama homma pätee ns. jumalallisiin. He ovat edelleen jumalattomia, koska heillä ei uskostaan huolimatta ole yhtään mitään jumalaa.

• Anonyymi
        siino kirjoitti:

Hei anonyymi-älypätkä. Kaikkihan me olemme jumalattomia, koska asiallisesti mitään jumalia ei aikuisten oikeasti ole. Koeta nyt tanopää tämä jo tajuta!!! Mikään uskominen johonkin ei tee siitä todellista. Vaikka uskoisit olevasi rikas eli tililläsi olevan miljardi euroa, olet edelleen köyhä ressukka, koska sinulla ei uskostasi huolimatta ole rahaa. Sama homma pätee ns. jumalallisiin. He ovat edelleen jumalattomia, koska heillä ei uskostaan huolimatta ole yhtään mitään jumalaa.

>>> Hei anonyymi-älypätkä. Kaikkihan me olemme jumalattomia, koska asiallisesti mitään jumalia ei aikuisten oikeasti ole. Koeta nyt tanopää tämä jo tajuta!!!.....

Hei, hei, hei, ateisti-pösilö!
        Eihän siitä ole kysymys, vaikka kuinka monta huutomerkkiä pistäisit sepustuksesi jatkeeksi.

Kysymys on siitä mitä tarkoittaa ateismi.
        Ja ateismi = jumalattomuus, ja ateisti = jumalaton.
        Pidä vain lukua siitä mikä itse olet äläkä niinkään välitä siitä mitä joku toinen - jota et edes tunne - on.

Ja nyt, nyt, nyt, Ateisti-Jätkä!
        Lopeta ötmyily ja ota asioista selvää,
        tiedä missä mennään!

Tämän pitäisi olla selvää tekstiä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

>>> Hei anonyymi-älypätkä. Kaikkihan me olemme jumalattomia, koska asiallisesti mitään jumalia ei aikuisten oikeasti ole. Koeta nyt tanopää tämä jo tajuta!!!.....

Eihän siitä ole kysymys, vaikka kuinka monta huutomerkkiä pistäisit sepustuksesi jatkeeksi.

Pidä vain lukua siitä mikä itse olet äläkä niinkään välitä siitä mitä joku toinen - jota et edes tunne - on.

tiedä missä mennään!

Minä kun en ole selvä, olen Luterilainen jä kännissä
        SAATANAN HALLERIHUORA NPÄMISÖTÖNI

• Anonyymi kirjoitti:

tiedä missä mennään!

hei hei hei hihhuli-hönö!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
        Kaikki ovat edelleen jumalattomia, vaikka valehtelisit mitä!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
        Ota sinä lukua, kun saat turpaasi!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ja nyt anonyymi-älypätkä!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
        Lopeta älypätkäilysi ja ole kerrankin selvä,
        että joku asia olisi sulle selvä!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minä kun en ole selvä, olen Luterilainen jä kännissä
        SAATANAN HALLERIHUORA NPÄMISÖTÖNI

Sinä anonyymi hellarihuoranpentu oletkin aina kännissä.
        SULLA ON SYNTYMÄHUMALA!

• Anonyymi

Saattoi Jeesus jotakin omasta tiestään ja kamppailuistaan kertoa. Jos intensiivinen oppilaiden ja Jeesuksen taival kesti noin kolme vuotta, evankeliumeissa on kaikesta pieni mutta riittävä osa. Aineisto evankeliumien kirjoittamisen aikaan oli myös runsas ja rönsyilevä. Lähdekritiikki ei ollut nykyhistoriatieteen mukaan tuolloin korkealla tasolla, mutta hyvän työn evankelistat tekivät-

• Luotettavat todisteet olisivat olleet myös ihan jees.

• Anonyymi

Jeesus kertoi tietenkin kokemuksensa opetuslapsilleen, koska tähän tapaukseen liittyi arvokas opetus. Varhaiset Raamatun tapaukset inspiroi Jumalan poika Jeesus Raamatun kirjojen kirjoittajille, sillä Hän on Jumalan sana. Tosi kristitty huomaa Raamatun pyhyyden varsin pian, sillä arkiseen kerrontaankin on upotettu monia merkityksiä, joita tavallinen lukija ei huomaa.

• Anonyymi

Kaikenlaista satua voi kertoa, mutta vain typerykset ottavat ne todesta. Aivan niin kuin venäläiset uskovat Putinin valheet.

• Anonyymi

Olipa kerran sen pituinen se.

• Anonyymi

Jep jep, satuahan se.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jep jep, satuahan se.

Ja sittenhän sen kuoleman jälkeen tietää onko iankaikkinen elämä Taivaan kirkkaudessa vai joutuuko heitetyksi tuliseen järveen:

Ilmestyskirja:
        20:10 Ja perkele, heidän villitsijänsä, heitetään tuli- ja tulikivijärveen, jossa myös peto ja väärä profeetta ovat, ja heitä vaivataan yöt päivät, aina ja iankaikkisesti.
        20:11 Ja minä näin suuren, valkean valtaistuimen ja sillä istuvaisen, jonka kasvoja maa ja taivas pakenivat, eikä niille sijaa löytynyt.
        20:12 Ja minä näin kuolleet, suuret ja pienet, seisomassa valtaistuimen edessä, ja kirjat avattiin; ja avattiin toinen kirja, joka on elämän kirja; ja kuolleet tuomittiin sen perusteella, mitä kirjoihin oli kirjoitettu, tekojensa mukaan.
        20:13 Ja meri antoi ne kuolleet, jotka siinä olivat, ja Kuolema ja Tuonela antoivat ne kuolleet, jotka niissä olivat, ja heidät tuomittiin, kukin tekojensa mukaan. > Jakeen lisätiedot
        20:14 Ja Kuolema ja Tuonela heitettiin tuliseen järveen. Tämä on toinen kuolema, tulinen järvi.
        20:15 Ja joka ei ollut elämän kirjaan kirjoitettu, se heitettiin tuliseen järveen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja sittenhän sen kuoleman jälkeen tietää onko iankaikkinen elämä Taivaan kirkkaudessa vai joutuuko heitetyksi tuliseen järveen:

Ilmestyskirja:
        20:10 Ja perkele, heidän villitsijänsä, heitetään tuli- ja tulikivijärveen, jossa myös peto ja väärä profeetta ovat, ja heitä vaivataan yöt päivät, aina ja iankaikkisesti.
        20:11 Ja minä näin suuren, valkean valtaistuimen ja sillä istuvaisen, jonka kasvoja maa ja taivas pakenivat, eikä niille sijaa löytynyt.
        20:12 Ja minä näin kuolleet, suuret ja pienet, seisomassa valtaistuimen edessä, ja kirjat avattiin; ja avattiin toinen kirja, joka on elämän kirja; ja kuolleet tuomittiin sen perusteella, mitä kirjoihin oli kirjoitettu, tekojensa mukaan.
        20:13 Ja meri antoi ne kuolleet, jotka siinä olivat, ja Kuolema ja Tuonela antoivat ne kuolleet, jotka niissä olivat, ja heidät tuomittiin, kukin tekojensa mukaan. > Jakeen lisätiedot
        20:14 Ja Kuolema ja Tuonela heitettiin tuliseen järveen. Tämä on toinen kuolema, tulinen järvi.
        20:15 Ja joka ei ollut elämän kirjaan kirjoitettu, se heitettiin tuliseen järveen.

Niin, ateisti voi torjua Raamatun kertomukset ja Jeesuksen hölynpölynä ja satuna ja katsoo sitten kuolemansa jälkeen vieläkö sielu jatkaa elämäänsä ylösnousemusruumiissa ja onko kuoleman jälkeen vastassa taivas vai helvetti vai ei kumpaakaan.
        Ateistilla on vapaa tahto.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ilmestyskirja:

Jep, kirjoittelet satuja. Katsos kuollut on kuollut

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jep, kirjoittelet satuja. Katsos kuollut on kuollut

Jep, jep
        Sullehan on sama mitä minä kirjoittelen ja mihin minä uskon..
        Sinähän olet ateisti ja uskot siihen että kun kuolet ja ruumisi lasketaan ruumisarkussa hautaan ja 2 m multaa päälle, niin se oli sitten siinä. Kuollut on kuollut.
        Jep, jep

Minä uskon toisin, mutta sehän ei sinua häiritse....😁

Jep, jep, atte-poika !

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jep, jep
        Sullehan on sama mitä minä kirjoittelen ja mihin minä uskon..
        Sinähän olet ateisti ja uskot siihen että kun kuolet ja ruumisi lasketaan ruumisarkussa hautaan ja 2 m multaa päälle, niin se oli sitten siinä. Kuollut on kuollut.
        Jep, jep

Minä uskon toisin, mutta sehän ei sinua häiritse....😁

Jep, jep, atte-poika !

Jep, Jeesuskaan ei olisi uskonut sinua, vaikka olisi ollut olemassa :D

Jep, jep hihu-ämmä!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jep, Jeesuskaan ei olisi uskonut sinua, vaikka olisi ollut olemassa :D

Jep, jep hihu-ämmä!

Jep, jep Atte!

Kyllä on hyvä kun Suomessa on uskonnon vapaus:
        Minä voin uskoa Jumalaan ja Jeesukseen ja se on Atte- pojalle aivan vastaansanomaton juttu.
        Atte-poju voi pitää minua hulluna, mutta haittaaks se mitään?

Ja jos Atte-poika haluaa olla "hautausmaauskossa", niin eipä siihen minulla ole lisättävää.
        Tiedehhän ei voi todistaa sitä että ihmisellä ei ole kuolemanjälkeistä, Raamattuun kirjoitettua tai muuta elämää.

Eikö niin, Ateisti-Jätkä?
        Jep, jep !

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jep, jep Atte!

Kyllä on hyvä kun Suomessa on uskonnon vapaus:
        Minä voin uskoa Jumalaan ja Jeesukseen ja se on Atte- pojalle aivan vastaansanomaton juttu.
        Atte-poju voi pitää minua hulluna, mutta haittaaks se mitään?

Ja jos Atte-poika haluaa olla "hautausmaauskossa", niin eipä siihen minulla ole lisättävää.
        Tiedehhän ei voi todistaa sitä että ihmisellä ei ole kuolemanjälkeistä, Raamattuun kirjoitettua tai muuta elämää.

Eikö niin, Ateisti-Jätkä?
        Jep, jep !

Jep jep Änö!

Usko sinä hullutuksiisi ihan omassa rauhassasi
        äläkä tule rähinöimään niitä tänne,
        koska se haittaa.

Faktat ovat faktoja, eikä sille hihuämmä voi mitään
        vaikka uskoisi mihin olemattomaan.
        Kuoltuaan ei kukaan hihu ole enää elänyt eikä elämöinyt.
        Se on riittävä fakta.
        Raamattu on juutalaisten keksimää satua.

Eikö niin Änö-hihu-ämmä!
        jep jep!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jep jep Änö!

Usko sinä hullutuksiisi ihan omassa rauhassasi
        äläkä tule rähinöimään niitä tänne,
        koska se haittaa.

Faktat ovat faktoja, eikä sille hihuämmä voi mitään
        vaikka uskoisi mihin olemattomaan.
        Kuoltuaan ei kukaan hihu ole enää elänyt eikä elämöinyt.
        Se on riittävä fakta.
        Raamattu on juutalaisten keksimää satua.

Eikö niin Änö-hihu-ämmä!
        jep jep!

No hei taas ja huomenta, Atte-pösilö!☀️

Suomessa on uskonnonvapaus ja voin uskoa Jumalaan ja Raamatun olevan totta joka sana.

Mutta Atte-pösilölle tämä ei käy!

Atte-Pösilö😫
        ei usko Jumalaan eikä halua muidenkaan
        uskovan - elä sitten tämän Pösilön kanssa jumalisesti.😁

(No, tämä oli puolin ja toisin tällaista jonninjoutavaa jutustelua ja nimittelyä - älä sinäkään ota sitä kovin vakavasti.
        Lähetä sinä viimeinen kommentti tähän keskusteluumme. Hauskahan niitä on lukea.)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No hei taas ja huomenta, Atte-pösilö!☀️

Suomessa on uskonnonvapaus ja voin uskoa Jumalaan ja Raamatun olevan totta joka sana.

Mutta Atte-pösilölle tämä ei käy!

Atte-Pösilö😫
        ei usko Jumalaan eikä halua muidenkaan
        uskovan - elä sitten tämän Pösilön kanssa jumalisesti.😁

(No, tämä oli puolin ja toisin tällaista jonninjoutavaa jutustelua ja nimittelyä - älä sinäkään ota sitä kovin vakavasti.
        Lähetä sinä viimeinen kommentti tähän keskusteluumme. Hauskahan niitä on lukea.)

Hei hei Hei Änö-myymitollo!

Kuten sanoin, usko mihin tahansa joutavaan omissa oloissasi nimittelijätollo.
        Lopulta niistä ei ole sulle mitään hyötyä hihu.

ano kuinka anoisi vaikka
        ei irtoa sillä taivaspaikka
        menee aina samaan retkuun
        hihhuväen halpaan metkuun

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hei hei Hei Änö-myymitollo!

Kuten sanoin, usko mihin tahansa joutavaan omissa oloissasi nimittelijätollo.
        Lopulta niistä ei ole sulle mitään hyötyä hihu.

ano kuinka anoisi vaikka
        ei irtoa sillä taivaspaikka
        menee aina samaan retkuun
        hihhuväen halpaan metkuun

Atte-Pösilö ateismi-uskossaan
        sen huuruissa ja pieruissaan
        on vapaa omassa uskossaan
        voi uskoa vaikka Kalevalaan
        sen Wänniin, Tietäjään menneeseen
        nykyisin Dementoituneeseen

Oli hauska keskustelu !
        Terveisin: Änö

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oli hauska keskustelu !

Luterilaisuus pähkinänkuoressa
        tarinani usko oli

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oli hauska keskustelu !

Kuten kaikilta hihuilta myös Änö-ämmältä loppuu uhoaminen hänen kuollessaan.
        Hassua, että kuolema tappaa heidätkin :D

Vaik Änöllä taivaaseen on hoppu
        siihen kuolemassa tulee loppu
        palaa Änöltä aiheesta proppaus
        kun kuvitelmille tuleekin toppaus.

Hauskaa loppua :D

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hyvä runo !
        Huomaan että sivistyksessä on aukko eli mitä on
        'proppaus'? - proput, sulakkeet? - pitää kuuklettaa..

Runoile vaan, hauska niitä on lukea !😁
        Selvästi runoilijan lahjakkuus sinulla..

Sen verran voin paljastaa keskustelumme tässä vaiheessa,
        että en ole Änö-ämmä vaan Teisti-Jätkä.
        (Änö-Jätkä)

Hyvää kesän alkua - odotan tulevalta kesältä paljon!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Atte-Pölvästi luki Raamatun
        miettii....?.....tämä satuako on?
        Jos tämä Kirjojen Kirja on keksitty
        niin viisaasti se on kyllä sepitetty

• Anonyymi

Tallentakaa sivulta Hopeparanormal ohjelma ja laittakaa puhelin lentokonetilaan.
      Sen jälkeen voi kokeilla yhteyttä valikoista. Ei heikkohermoisille.

• Anonyymi

> Kuka kirjoitti Jeesuksen ja Saatanan seikkailuista? Tarinan mukaanhan he olivat kaksistaan.

Olisiko mahdollista, että Jeesus kertoi asian muille ja jossain vaiheessa joku sitten kirjoitti sen ylös?

• Anonyymi

Minäkin olen kertonut kalajuttuja monille ja he ovat uskoneet kaiken tuosta vaan. Ei niitä tosin minnekään kirjoitettu ole. Toisin kuin Jeesus satusetä Sakari Topelius osasi jopa kirjoittaa, koska oli jopa olemassa.

Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      57
      3195
    2. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      47
      2911
    3. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      124
      2729
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      354
      1827
    5. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      71
      1104
    6. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      10
      1091
    7. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      193
      991
    8. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      26
      830
    9. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      44
      829
    10. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      101
      822
    Aihe