Paha äkkikuolema

Anonyymi

Raamatussa paha äkkikuolema kohtasi niitä miehiä, jotka puhuivat väärin luvattuun maahan pääsemisestä.

Tuleeko mieleen ketään helluntailaista, jota olisi kohdannut paha äkkikuolema?

17

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      edesmennyt David Wilkersson kuoli äkillisesti , eikä syytä löytynyt, ei autosta eikä miehestä.

    • Anonyymi

      Ylivainio Espanjassa 61-vuotiaana.

    • Anonyymi

      "Mohikaani27" herjasi työkseen kristittyjen lapsien saamaa kastetta.

      Nyt ei ole viestejä enää tullut? Onko Jumala puuttunut peliin?

      • Anonyymi

        Eikös Mohikaani kuollut jo monta (4-5?) vuotta sitten?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikös Mohikaani kuollut jo monta (4-5?) vuotta sitten?

        Helluntailainen Mohikaani herjasi työkseen Kristittyjen lasten saamaa kastetta.

        Uusi Mohikaani liikkuu eri palstoilla herjaamassa Kristittyjen lasten kastetta samalla tavalla.

        Jaak. 2:7

        Eivätkö juuri he herjaa sitä jaloa nimeä, joka on lausuttu teidän ylitsenne?* ["Nimen lausuminen" viittaa kastehetkeen.]

        Gal. 6:7

        Älkää eksykö, Jumala ei salli itseänsä pilkata; sillä mitä ihminen kylvää, sitä hän myös niittää.


    • Anonyymi

      Kuolemat ovat erilaisia.

      Jotkut sairastavat kauan ja osaavat odottaa kuolemaansa. Ehtiipähän ainakin valmistautua iäisyyteen.

      Eräs tuttu kuoli yllättäen, hänellä oli jo ikää, mutta äkillinen infarkti vei hetkessä. Iäkäs ihminen kuitenkin tietää, että lähtö voi tulla yhtäkkiäkin. Sitä kun vuosikymmeniä ja kokemusta kertyy, niin osaa jossain määrin arvuutella mahd. tulevien elinpäiviensä määrän.

      Pahana äkkikuolemana voisi pitää nk. yllättävää kuolemaa, johon mikään ei ennalta varoita, eli lähinnä jonkinlaisessa, yllättävässä onnettomuudessa kuoleminen. Äkkikuolema, mutta onko se paha äkkikuolema?

      Paha äkkikuolema lienee jokin sellainen yhtäkkinen ja odottamaton onnettomuus, jossa ihminen ehtii kärsimään, lyhyenkin aikaa, mutta kuolema silti on julma.

      • Anonyymi

        Nyt puhutaan Raamatun tarkoittamasta pahasta äkkikuolemasta, jonka saivat luvatusta maasta väärin puhuneet miehet.
        Ylivanio väitti parantuneensa täysin sairauksista omissa kokouksistaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt puhutaan Raamatun tarkoittamasta pahasta äkkikuolemasta, jonka saivat luvatusta maasta väärin puhuneet miehet.
        Ylivanio väitti parantuneensa täysin sairauksista omissa kokouksistaan.

        Ei ole mitään erillistä "Raamatun tarkoittamaa pahaa äkkikuolemaa". Äkkikuolema on äkkikuolema.

        Jumala vaikuttaa kunkin ihmisen elämän ja kuoleman ajankohdan. Jonkun ihmisen pahuuden, vääryyden tekojen vuoksi Jumala saattaa aikaistaa hänen kuolemaansa, esim. pelastaakseen hänen uhrinsa. Mutta tällainen ihminen itse tuskin rukoilee Jumalaa "pelasta minut pahasta äkkikuolemasta!"

        Jesaja 65: 19-25
        19 Minä iloitsen Jerusalemista ja riemuitsen kansastani; eikä siellä enää kuulla itkun ääntä eikä valituksen ääntä.
        20 Ei siellä ole enää lasta, joka eläisi vain muutaman päivän, ei vanhusta, joka ei täyttäisi päiviensä määrää; sillä nuorin kuolee satavuotiaana, ja vasta satavuotiaana synnintekijä joutuu kiroukseen.

        21 He rakentavat taloja ja asuvat niissä, he istuttavat viinitarhoja ja syövät niiden hedelmät;
        22 he eivät rakenna muitten asua, eivät istuta muitten syödä; sillä niin kuin puitten päivät ovat, niin ovat elinpäivät minun kansassani. Minun valittuni kuluttavat itse kättensä työn.

        23 He eivät tee työtä turhaan eivätkä lapsia synnytä äkkikuoleman omiksi, sillä he ovat Herran siunattujen siemen, ja heidän vesansa ovat heidän tykönänsä.

        24 Ennen kuin he huutavat, minä vastaan, heidän vielä puhuessaan minä kuulen.
        25 Susi ja lammas käyvät yhdessä laitumella, ja leijona syö rehua niin kuin raavas, ja käärmeen ruokana on maan tomu; ei missään minun pyhällä vuorellani tehdä pahaa eikä vahinkoa, sanoo Herra.
        *
        Hesekiel 24: 15-17
        15 Ja minulle tuli tämä Herran sana:
        16 "Ihmislapsi, katso, minä otan sinulta äkkikuolemalla pois silmiesi ihastuksen, mutta älä valita, älä itke, älköönkä tulko sinulta kyyneltä.
        17 Huokaile hiljaa, mutta älä pane toimeen kuolleenvalittajaisia. Sido juhlapäähine päähäsi, pane kengät jalkaasi, älä peitä partaasi äläkä syö suruleipää."
        *
        Äkkikuolema monissa tapauksissa vaikuttaisi olevan Jumalan tuomio pahoille ihmisille, vanhurskaita ei kohtaa tämä "raamatullinen", eli äkkikuolema tästä tuomio-syystä. Se, että joku kuolee äkisti, siitä ei voi myöskään välttämättä päätellä, että ahaa, tuo olikin paha ihminen, koska kuoli äkisti! Tuollaiset päätelmät ovat epäraittiita, eivät hengellisiä, rikkovat Jumalan käskyjä vastaan. Ovat taikauskoa, taikuuden / noituuden hengen vaikuttamaa luulottelua, josta on käännyttävä ja tehtävä parannus, tai saattaa "äkkikuolema", jopa iankaikkinen kuolema kohdata myös itseä.

        Sekä Yli-Vainio että Wilkerson kuolivat äkisti, mutta tästä ei voi ulkopuoliset päätellä yhtään mitään.

        Tiedän useita tapauksia, joiden kohdalla voisi olettaa äkkikuoleman tai elämän päättymisen jo melko nuorina, tapahtuneen juuri näiden henkilöiden erityisen pahuuden vuoksi, jotta muut saisivat elää. Heidän kuolemansa oli helpotus monille ihmisille. Yksikään heistä ei ollut (aidosti) uskova, Jeesuksen seuraaja.

        Psalmi 10: 1-18
        1 Miksi, Herra, seisot niin kaukana, miksi kätkeydyt ahdingon aikoina?
        2 Jumalattomien ylpeyden tähden kurja kärsii, takertuu heidän punomiinsa juoniin.
        3 Sillä jumalaton kerskaa omista himoistansa, ja kiskuri kiroaa, pilkkaa Herraa.
        4 Jumalaton sanoo ylvästellen: "Ei hän kosta". "Ei Jumalaa ole" -siinä kaikki hänen ajatuksensa.

        5 Hänen hankkeensa menestyvät joka aika. Sinun tuomiosi ovat korkealla, kaukana hänestä; kaikille vastustajilleen hän hymähtää.
        6 Hän sanoo sydämessään: "En horju minä, en ikinä joudu onnettomuuteen".
        7 Hänen suunsa on täynnä kirousta, petosta, sortoa; tuho ja turmio on hänen kielensä alla.
        8 Kylien vaiheilla hän istuu väijyksissä, hän murhaa salaa syyttömän. Hänen silmänsä vaanivat onnetonta.
        9 Kätkössään hän väijyy, niin kuin leijona pensaikossa, hän väijyy hyökätäksensä kurjan kimppuun; hän saa kurjan kiinni, vetää hänet verkkoonsa.
        10 Hän kyyristyy, painautuu maahan, ja onnettomat joutuvat hänen kynsiinsä.
        11 Hän sanoo sydämessään: "Jumala sen unhottaa, hän on peittänyt kasvonsa, hän ei sitä ikinä näe".

        12 Nouse, Herra, kohota kätesi, Jumala! Älä unhota kurjia.
        13 Miksi jumalaton pilkkaa Jumalaa? Miksi hän sanoo sydämessään: "Et sinä kosta?"
        14 Sinä olet sen nähnyt, sillä sinä havaitset vaivan ja tuskan, ja sinä otat sen oman kätesi huomaan; sinulle onneton uskoo asiansa, sinä olet orpojen auttaja.

        15 Murskaa jumalattoman käsivarsi ja kosta pahan jumalattomuus, niin ettei häntä enää löydetä.
        16 Herra on kuningas ainiaan ja iankaikkisesti; hävinneet ovat pakanat hänen maastansa.
        17 Sinä kuulet nöyrien halajamisen, Herra, sinä vahvistat heidän sydämensä, sinä teroitat korvasi,
        18 auttaaksesi orvon ja sorretun oikeuteensa, ettei ihminen, joka maasta on, enää saisi kauhua aikaan.
        *
        Matt. 22: 29 Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Te eksytte, koska te ette tunne kirjoituksia ettekä Jumalan voimaa.


    • Anonyymi

      On hyvä muistaa, että tämä aihe saattaa koskea meitä itse kutakin; jopa aloittajaa. Kaikki me kerran lähdemme täältä.

      • Anonyymi

        Nyt on kyse Raamatun tarkoittamasta pahasta äkkikuolemasta, mikä johtuu siitä kun puhuu väärin luvattuun maahan menemisestä.

        Raaamatun mukaan kaikki ihmiset kuolevat perisynnin vuoksi. Se on eri asia.

        Jos ihminen ei olisi syntinen, niin kukaan ei kuolisi.

        Helluntailaiset kieltävät koko syntiinlankeemuksen seuraukset , eli perisynnin kokonaan. Paha harhaoppi sellainen lahkouskonto, mitä he edustavat.

        Room. 5:12

        Yhden ainoan ihmisen teko toi maailmaan synnin ja synnin mukana kuoleman. Näin on kuolema saavuttanut kaikki ihmiset, koska kaikki ovat tehneet syntiä. [1. Moos. 2:17, 1. Moos. 3:6,19; Ps. 51:7]

        Synnin palkka on kuolema.

        1. Moos. 3:19

        Otsasi hiessä sinun pitää syömän leipäsi, kunnes tulet maaksi jälleen, sillä siitä sinä olet otettu. Sillä maasta sinä olet, ja maaksi pitää sinun jälleen tuleman."


    • Anonyymi

      Tässä on hyvä esimerkki vauvakastettujen teologiaa! Luterilaiset vauvakastetut kuolevat hitaasti ja kivuliaasti.

      • Anonyymi

        Katso vain, etteivät omat sanasi kohtaakin sinua itseäsi.
        Jumala on kuullut myös sinun pilkkasi äänen.


    • Anonyymi

      Synnin palkka on kuolema, synnittömät eivät kuole.

      • Anonyymi

        "Sentähden, niinkuin yhden ihmisen kautta tuli synti maailmaan, ja synnin kautta kuolema, niin
        kuolema on tullit KAIKKIEN ihmisten osaksi, koska KAIKKI ovat syntiä tehneet"
        Room: 5: 12

        kaikki ihmiset kuolee ja on kuolleet tästä maallisesta elämästä, ja se tuli Aadamin synnin kautta
        jokaisen ihmisen osaksi.
        Jeesuksessa Kristuksessa saadaan iankaikkinen elämä, silti kaikki kuolee täältä maan päältä.


    • Anonyymi

      Ei mutta metodisteja tiedän. Ja tiedän että he olivat pilkkaajia.

    • Anonyymi

      4Moos.14:35-45 Minä, Herra, olen puhunut. Totisesti, niin minä teen tälle häijylle kansalle, joka on käynyt kapinoimaan minua vastaan: ne hukkuvat tähän erämaahan, tänne he kuolevat. Mutta ne miehet, jotka Mooses oli lähettänyt maata vakoilemaan ja jotka palattuaan olivat saattaneet koko kansan napisemaan häntä vastaan, saattamalla sen maan pahaan huutoon, ne miehet, jotka olivat saataneet sen maan pahaan huutoon, kuolivat äkkikuolemalla Herran edessä. Mutta Joosua, Nuunin poika, ja Kaaleb, Jefunnen poika, jäivät eloon niistä miehistä, jotka olivat käyneet maata vakoilemassa. Ja Mooses puhui tämän kaikille israelilaisille. Niin kansa tuli kovin murheelliseksi. Ja he nousivat varhain seuraavana aamuna lähteäkseen ylös vuoristoon ja sanoivat: Katso, tässä me olemme; me lähdemme siihen paikkaan, josta Herra on puhunut, sillä me olemme syntiä tehneet. Mutta Mooses sanoi: Minkätähden te nyt käytte rikkomaan Herran käskyä? Ei se onnistu. Älkää lähtekö sinne, sillä Herra ei ole teidän keskellänne; älkää lähtekö, etteivät vihollisenne voitaisi teitä. Sillä amalekilaiset ja kanaanilaiset ovat siellä teitä vastassa, ja niin te kaadutte miekkaan; sillä te olette kääntyneet pois Herrasta, eikä Herra ole teidän kanssanne. Yhtäkaikki he lähtivät uppiniskaisuudessaan kulkemaan ylös vuoristoon; mutta ei Herran liitonarkki eikä Mooseskaan siitynyt leiristä. Silloin amalekilaiset ja kanaanilaiset, jotka siinä vuoristossa asuivat, syöksyivät alas ja voittivat heidät, ajaen heitä aina Hormaan asti.

    • Anonyymi

      Voitko täsmentää mikä on pahan äkkikuoleman ja hyvän äkkikuoleman ero.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      156
      2722
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2006
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      22
      2001
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1806
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1550
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1313
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1212
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      10
      1201
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1171
    Aihe