999 cm3 / 3 pyttyä / turbo
Teho: 74 kW (100 hv) @ 5 000 r/min
Vääntö: 190 Nm @ 1 500 r/min
Omamassa: 1 335 kg
Peräkärry: 500 / 1 500 kg
Ja sitten kun tuohon lykätään 1,5 tonnin kärry perään, niin kuinka monta kilometriä tuollainen ompelukoneen moottori kestää?
1,0 L moottorilla 1500 kg kärryn veto, kestääkö pitkään?
16
204
Vastaukset
- Anonyymi
Takuuajan kestää, ja jos ei kestä, niin saa takuuseen uuden.
- Anonyymi
Ei 1335 kiloisella saa vetää noin isoa kärryä mitenkään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei 1335 kiloisella saa vetää noin isoa kärryä mitenkään.
Miksei saisi? Valmistaja ilmoittaa miten raskasta saa hinata.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksei saisi? Valmistaja ilmoittaa miten raskasta saa hinata.
Joutuu ojaan.
- Anonyymi
Tuokaan ei toimii ilman patteria. Patteriautoissa siis tulevaisuus.
- Anonyymi
kestää se, riippuu välityksestä ja vauhdista, minulla on huomattavasti tehottomampi, 67 hv, vääntö samaa luokkaa noin 200 Nm, nimittäin massey ferguson 175 vuosimallia 1965 ja vetäisi tuollaista 1500 kg:n kärryä ikuisuuden.
- Anonyymi
Massikassa varmaan vähän isommat mukit. Vaparikin lienee, joten kestää paremmin.
- Anonyymi
>>Ja sitten kun tuohon lykätään 1,5 tonnin kärry perään, niin kuinka monta kilometriä tuollainen ompelukoneen moottori kestää?>>
Omalla peltotielläs voit vedellä Isuzullasi tuollaisia kärrykuormia ihan huoletta. Mutta jos meinaat mennä julkisille teille, se kuorma pitää jakaa 2:lle kärrylle, kumpaankin 750 kg max.
https://www.traficom.fi/fi/liikenne/tieliikenne/perakarryn-vetaminen-autolla
Sitä lainlaatija ei sanele eikä määrittele, kytketäänko ne kärryt junaksi auton perään, vai laittaako jaetulla aisalla molemmat kärryt tulemaan rinnakkain Pikku-Isuzun perässä.-- Anonyymi
Voin minä kertoa minkä merkkisestä autosta on kyse, mutta en viitsinyt sitä aloitukseen laittaa, jotta voitaisiin keskustella itse aiheesta, eikä siitä miten hyvä tai huono joku automerkki on.
- Anonyymi
Toivottavasti kestää, itselläni on 1 L turbo koneella varustettu uudehko auto jolla saa vetää 1300 Kg vaunua. Vääntö 200 Nm ja tehoa 115 hv, ainakin vielä toimii hyvin. Pieni epäilys kyllä on, että kauanko noin pieni moottori kestää. No ehkä moottori kestää mutta entäs kuluminen ja väljyys?
- Anonyymi
Kestäähän se, mutta ajotyylin on oltava rauhallisempi kuin isommilla autoilla. Moottorille ja vaihteistolle suurin rasitus tulee liikkeellelähdössä, sen täytyy olla hidas.
- Anonyymi
Jenkeissä käytetään tuollaisia starttimoottoreina.
- Anonyymi
Nuo kusiruiskut hajoavat ilman peräkärryäkin.
- Anonyymi
Kesto riippuu aivan valmistajasta ja käytetyistä materiaaleista. Alumiinibloki kestää heikommin kuin rautabloki. Todennäköisesti tuo on juuri alumiinimoottori. 999cm3 -1,2L cm3 moottoreita ei ylipäätänsä ole suunniteltu kestämään, eikä todellakaan minkäänlaisen kärryn säännölliseen vetoon. En myöskään lähtisi vetämään omallani (1,3 l/160hv) mitään kärryä, - ainakaan säännöllisesti. Siksi jätin vetokoukun tarkoituksella hankkimatta, kun uusi auto toimitettiin viime joulukuussa.
- Anonyymi
Ihan älytöntä vetää auton perässä minkäänlaisia asuntovaunuja. Hotellit on yöpymistä ja ruokailua varten automatkoillakin.
- Anonyymi
no et varmasti pääse maakunnan rajojen ulkopuolelle,kytkin on kuin kaksi vanhaa nahkarukkasta vastakkain.tehty cityihmiselle salkun kanssa menoon.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 941769
Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.
https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr2351628- 911373
Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!661032Aika usein mietin sitä
Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t46931- 47928
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman38918Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !
Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si9914- 46872
IS Viikonloppu 26.-27.4.2025
Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika37849