Jos ostan 200Wattisen Brightsolar aurinkokennon (salkkumalli) niin voinko kytkeä sen suoraan pelkäävän pellin alla olevaan sähköboxiin?
Tuossa sähköboxissahan on solar-pistokkeelle valmius.
Mistä"töpseli"?
Vai pitääkö vain kytkeä suoraan akunnapoihin.
Brightsolar kytkentä
7
718
Vastaukset
- Anonyymi
Yritin selvitellä samaa asiaa. Netistä en löytänyt mitään, eikä merkkiliikkeessäkään osattu sanoa oikein mitään. Laitoin sitten suoraan akkuun, toki myös sulakkeen väliin. Takatallin oven viereen (alle metri akuille) vedenpitävä pistorasia ja piuhaan vastaava töpseli. Muistaakseni löysin sopivat palikat motonetistä...
En uskaltaisi kokeilla solar-pistoketta ilman varmaa tietoa, voi tulla kallis kokeilu.- Anonyymi
Minulla akku kuskin penkin alla, yksi 100Ah.
Riittäisiköhän 160W salkku? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minulla akku kuskin penkin alla, yksi 100Ah.
Riittäisiköhän 160W salkku?...tai 100Wattinen. 6.6amp maksimi lataus. Sähköä kuluu puskissa vain vesipumppuun ja lämmittimen puhaltimeen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
...tai 100Wattinen. 6.6amp maksimi lataus. Sähköä kuluu puskissa vain vesipumppuun ja lämmittimen puhaltimeen.
Nuo maksimit ovat enempi teoreettisia.
Jos saisit paneelista ulos keskimäärin 4 A, niin 100 Ah akun tyhjästä täyteen lataamiseen tarvitsisit 25 tuntia aikaa. Jos 2 A, niin 50 tuntia jne...
Pilvisellä säällä paneelit ei tuota käytännössä mitään ja aurinkoisellakin kelillä salkkua olisi suunnattava ainakin pari kertaa tuoton maksimointia ajatellen.
Mieti ja arvioi itse 👍 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nuo maksimit ovat enempi teoreettisia.
Jos saisit paneelista ulos keskimäärin 4 A, niin 100 Ah akun tyhjästä täyteen lataamiseen tarvitsisit 25 tuntia aikaa. Jos 2 A, niin 50 tuntia jne...
Pilvisellä säällä paneelit ei tuota käytännössä mitään ja aurinkoisellakin kelillä salkkua olisi suunnattava ainakin pari kertaa tuoton maksimointia ajatellen.
Mieti ja arvioi itse 👍Koskaan ei varmaan ihan tyhjäksi akku mene. Hetihän sen kennon kumminkin lataamaan laittaa. 100Ah akku ja ainoastaan vesipumppu ja truman puhallin kuluttaa virtaa. Ei tiedä kuinka riittää kahdeksi tai kolmeksi vuorokaudeksi potku akussa. Sen tiedän ettei ainakaan kolmeksi vrk riitä kunnolla. Vähiin ainakin menee.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Koskaan ei varmaan ihan tyhjäksi akku mene. Hetihän sen kennon kumminkin lataamaan laittaa. 100Ah akku ja ainoastaan vesipumppu ja truman puhallin kuluttaa virtaa. Ei tiedä kuinka riittää kahdeksi tai kolmeksi vuorokaudeksi potku akussa. Sen tiedän ettei ainakaan kolmeksi vrk riitä kunnolla. Vähiin ainakin menee.
Minä en laita heti kennoa lataamaan minä naksautan ekaksi bissetölkin auki.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kantaa asetta
Voiko olla koskaan kotelossa lonkalla ase.. Siis ei mikään luvaton ase. Johon on luvat. Esim luottamustoimessa, tai kaup675680Mies mitä ajattelet naisista?
Kerro mitä ajatuksia nousee. Mitä naiset sinulle merkitsee? Sana on vapaa.1344254Järkyttävä tieto Purrasta
Purra tapasi nykyisen miehensä täällä. Suomi24:ssä! Tulipa likainen olo. Nyt loppuu tämä roikkuminen tällä palstalla.961866- 631435
- 2611137
- 471122
Mikseivät toimittajat vaadi Orpoa vastuuseen lupauksistaan
Missä ne 100.000 uutta työpaikkaa muka ovat? Eivät yhtään missään. Näin sitä Suomessa voi puhua ja luvata mitä sattuu. E126979Ajattele, miten häviävän pieni
todennäköisyys on sille, että kaksi tiettyä ihmistä yli viidestä miljoonasta sattuvat tulemaan samalle palstalle ikävöim45802Aavistan tai oikeastaan
tiedän, että olet hulluna minuun. Mutta ilman kommunikointia, tällaisenaan tilanne ja kaikki draama ovat mun näkökulmast31743Pieni vinkki miehelle
Jos haluat, että tapahtuu jotain edistystä, niin kannattaa suoda ajatus sille, että miltä toimintasi näyttää mulle päin.39715