Sori ateistit, mutta Raamatun Jumala ei ole äärikirjaimellisesti kaikkivoipainen

Anonyymi

Jumalan kaikkivoipaisuus on ateistien suosima herjan kohde ja usein monet esittää absurdismiin yltäviä kysymyksiä kuten että voiko Jumala luoda sellaisen kiven jota ei itse pysty nostamaan tai voiko Jumala luoda avioliitottoman sinkku-miehen, joka on naimisissa sadan naisen kanssa. Mutta näin asia ei suinkaan ole vaan Raamatussa itsessään sanotaan suoraa, että Jumala on täysin kykenemätön valehtelemaan (Tiitus 1:2 ja Heprealainen 6:18). Ja jos Jumala siis olisi äärikirjaimellisesti täysin kaikkivoipa kuten ateistit tykkäävät väittää ja naureskella niin silloin Jumalan pitäisi kyetä myös valehtelemaan, mutta sen sijaan Raamatussa tehdään selväksi että Jumalalla ei ole tällaista kykyä jolloin Jumala ei ole kaikkivoipa eikä Jumalan tarvitse luoda sellaista kiveä jota ei itse jaksa nostaa eikä avioliitonta sinkku-miestä, joka on naimisissa sadan naisen kanssa.

14

82

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tietenkään Raamatun Jumala ei ole äärikirjaimellisesti kaikkivoipainen. Raamatun Jumalaa ei oikeasti ole edes olemassa.

      • Anonyymi

        Pitäisi ensin tietää että mikä se Jumala on ja päästä sen käsitteestä jonkinlaiseen yhteisymmärrykseen ja koheesioon ennen kuin voidaan sanoa että onko sitä olemassa vai ei. Raamatun kirjat eivät ole siitä yksimielisiä ja esimerkiksi uuden testamentin kirjeissä Jumala on rakkaus ja Johanneksen evankeliumissa se on uninersaali logos ja synoptikoilla kaikkien maailman ihmisten abstrakti isä. Sen sijaan Vanhassa testamentissa esim. Elian kirjassa Jumala on hiljainen tuulen kuiskaus ja Hesekielin kirjassa laitasella lentävä avaruusolio. Ainoastaan 1. Moos. kirjassa Jumala on esitetty ihmisen kaltaisena, mutta jo 2. Moos. kirjassa se onkin palava pensas, maasta taivaaseen ylttävä tulipatsas ja ihmiset tappava kirkkaus. Jotenka siitä sit sitten valitsemaan mielestänsä jos vaan kehtoo.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitäisi ensin tietää että mikä se Jumala on ja päästä sen käsitteestä jonkinlaiseen yhteisymmärrykseen ja koheesioon ennen kuin voidaan sanoa että onko sitä olemassa vai ei. Raamatun kirjat eivät ole siitä yksimielisiä ja esimerkiksi uuden testamentin kirjeissä Jumala on rakkaus ja Johanneksen evankeliumissa se on uninersaali logos ja synoptikoilla kaikkien maailman ihmisten abstrakti isä. Sen sijaan Vanhassa testamentissa esim. Elian kirjassa Jumala on hiljainen tuulen kuiskaus ja Hesekielin kirjassa laitasella lentävä avaruusolio. Ainoastaan 1. Moos. kirjassa Jumala on esitetty ihmisen kaltaisena, mutta jo 2. Moos. kirjassa se onkin palava pensas, maasta taivaaseen ylttävä tulipatsas ja ihmiset tappava kirkkaus. Jotenka siitä sit sitten valitsemaan mielestänsä jos vaan kehtoo.

        Vedä pää vessanpönttöön aasi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vedä pää vessanpönttöön aasi.

        Teistin mielipide loistaa älykkyydellään.


    • Anonyymi

      Jumala on mielikuvituksen tuotetta kuten tuhannen ja yhden yön tarinat 🤣
      Tarvitsee olla melkoinen idiootti ellei tätä huomaa 🤔

    • Jos kaikkivoiva Jumala olisi olemassa, hän pystyisi kaikkivoivana tekemään sentään itsensä olevaiseksi. Kristinuskon Jumala onkin vain kakkivoiva eli pelkkää paskapuhetta.

    • Anonyymi

      Jumalan profeetta Jeesus kertoo: minä olen tie totuus ja elämä.
      Kaikkivoipaisuuteen kuuluu siis valehtelun kumoaminen, totuus kumoaa "kyvyn"

      • Anonyymi

        Jotta ymmärrät paremmin Johanneksen evankeliumia, niin suosittelen lämpimästi tutustumaan juutalaisen Philon Alexandrialaisen filososisiin teoksiin joilla on ollut merkittävä rooli ja suuri vaikutus kyseisen evankeliumi teoksen syntyyn ja muodostumiseen. Philonilta on esim lainattu tuon kyseisen evankeliumin Logos-tematiikka.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jotta ymmärrät paremmin Johanneksen evankeliumia, niin suosittelen lämpimästi tutustumaan juutalaisen Philon Alexandrialaisen filososisiin teoksiin joilla on ollut merkittävä rooli ja suuri vaikutus kyseisen evankeliumi teoksen syntyyn ja muodostumiseen. Philonilta on esim lainattu tuon kyseisen evankeliumin Logos-tematiikka.

        Kiitos vinkistä. Miten tämä pitäisi ymmärtää: valehtelu ei kuulu jumalalliseen järkeen kuuluvaksi ja tottakai tämä totuus on myös ihmisen järjen saavutettavissa.
        Nykyään kun lukee Pravdaa (Totuus) niin syntyy suuri ristiriita.


    • ”Raamatussa itsessään sanotaan suoraa, että Jumala on täysin kykenemätön valehtelemaan...”

      Höpslöps, Herra valehtelee Moosekselle tässä:

      2Jumala sanoi Moosekselle: »Minä olen Jahve, Herra.

      3 Abrahamille, Iisakille ja Jaakobille minä olen ilmestynyt Jumalan, Kaikkivaltiaan nimisenä, mutta nimeäni Jahve minä en heille ilmoittanut.

      Koska hän tässä ilmoittaa Aabrahamille nimensä Jahve, vaikka muuta väittää Moosekselle:

      7Herra sanoi Abramille: »Minä olen Herra[Jahve], joka toin sinut Kaldean Urista antaakseni sinun omaksesi tämän maan.»

      • Anonyymi

        Tässä Jahve ilmoittaa itsensä Jaakobille:

        28:10 Jaakob lähti Beersebasta ja kulki kohti Harrania. 11 Matkallaan hän jäi auringon laskiessa yöksi erääseen paikkaan, otti siltä paikalta päänalusekseen kiven ja kävi makuulle. 12 Yöllä Jaakob näki unessa portaat, jotka ulottui- vat maasta taivaaseen, ja Jumalan enkelit kulkivat niitä ylös ja alas. 13 Sitten hän näki, että Herra seisoi hänen vieressään ja sanoi: "Minä olen Herra (JHWH), isäsi Abrahamin Jumala ja Iisakin Jumala. Tämän maan, jolla sinä makaat, minä annan sinulle ja sinun jälkeläisillesi. 14 Sinun jälkeläisesi tulevat lukuisiksi kuin maan tomuhiukkaset, ja sinun sukusi levittäytyy länteen ja itään, pohjoiseen ja etelään. Sinun ja sinun jälkeläistesi saama siunaus tulee siunaukseksi kaikille maailman kansoille. 15 Minä olen sinun kanssasi ja varjelen sinua, minne ikinä menetkin, ja tuon sinut takaisin tähän maahan. Minä en hylkää sinua, vaan täytän sen, minkä nyt olen sinulle luvannut." 16 Jaakob heräsi unestaan ja sanoi: "Herra on totisesti tässä paikassa, enkä minä tiennyt sitä." 17 Pelko valtasi hänet, ja hän sanoi: "Kuinka pelottavan pyhä tämä paikka onkaan! Tämä on varmaan Jumalan asuinsija ja itse taivaan portti." 18 Aamun valjettua Jaakob otti kiven, joka hänellä oli ollut päänalusenaan, pystytti sen patsaaksi ja vuodatti sen päälle öljyä. 19 Hän antoi paikalle nimen Betel (El-jumalan talo); sitä ennen kaupungin nimi oli ollut Luz (nyk. Beitin, Tell Beit-El oli varhaisen pronssikauden kanaanilaisten rituaalipaikka, jonka alttarin, baman, läpi leikkaa keskipronssikauden II -kaupunginmuuri).


    • Anonyymi

      Mahtavaa, että kaikkivoipaisuuden paradoksi on kaikessa inhottavuudessaan saavuttanut edes jonkun uskiksen tajunnan. Epätoivossasi vääristelet nolosti tuota "absurdia" kysymyksen kiven luomisesta, kun sen tarkoitus on alkujaankin ollut tuoda esille kaikkivoipaisuuden absurdius. Kuitenkin te teistit olette hokeneet Jumalan kaikkivoipaisuutta iät ja ajat. Jos haluat päteä debateissa, treenaa niitä hoksottimiasi.

      • Anonyymi

        Tuo se vasta on huonoa argumentointia, että sanotaan: "koska te olette aina sanoneet asian X niin te ette saa sanoa asias Y koska se ei vain käy päinsä eikä toimi niin."


    • Anonyymi

      😋😋😋😍😍😍😍😋😋😋

      🍑 Tyttö, jolla on hellä kieli ja huulet -> https://cum4.fun/?/fi017422711zm

      🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️💋❤️💋❤️🔞

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      144
      2161
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1938
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1888
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1690
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1498
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1276
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1180
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1168
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1157
    Aihe