Asperger tarjoaa upottavaa maastoa

Anonyymi

Asperger-ihmisen kanssa ei kannata olla parisuhteessa, jos suhteessa selkeitä vaikeuksia jotka saavat epäilemään suhteen toimivuutta.
Se ei-asperger jää lopulta hyvin yksin eikä löydy enää ymmärtäviä ihmisiä koska muut eivät tiedä mistä on kyse, eivät ollenkaan.

336

3176

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Suhteen ulkopuoliset ihmiset ammattilaisia myöden lähtevät siitä lähtökohdasta että rakastaako pari toisiaan. Kyse ei asperger-ihmisen kanssa ole rakkaudesta tai sen puutteesta välttämättä ollenkaan. Kyse siitä että asperger ei jostain neurobiologisesta syystä kykene parisuhteeseen kuten välttämätöntä olisi. Tilannetaju ei ole normaali, vaan saattaa käydä niin että se asperger ihan kaikessa rauhassa solmii suhteita sinun ystäviisi jotka pitävät tapausta harmittomana.
      Minun roikkui jopa vanhemmissani joille vanhemmille en pystynyt kertomaan sitä mahdotonta vyyhtiä jossa parisuhdettani elin. He tuskin olisivat ymmärtäneetkään.

• Anonyymi

Pitäisi ehkä sanoa että sinun ystäväsi solmivat suhdetta aspergeriin tietämättä mihin suhdetta solmivat.

• Anonyymi

Aspit o tosi myötiksii

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aspit o tosi myötiksii

vaihtelee paljon. monesti kaikki menee ok silloin kun asia hyödyttää taval tai toisel itse aspista

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aspit o tosi myötiksii

kyllä ja väsyttävät itsensä lähimmäisensä. ikäänkuin ovat tervassa aina lujemmin ja työntävät auttavat kauemmaksi. lopulta eivät ymmärrä enää mikä on parisuhde ja miksi kumppani väsähti

• Anonyymi

Helpompaa nykyään saada ihmiset ymmärtämään narsismiakin kuin aikuista aspergeria parisuhteessa. Aspergerin kanssa ongelmat eskaloituvat huomattavasti hitaammin, hyvin hitaasti niin pitkälle että suhdetta ei kaikesta yrittämisestä huolimatta voi jatkaa. Aspergerhan antaa vastausta kyllä kun sitä vaaditaan, ryhdistäytyy ja käyttäytyy paremmin. Se lopullinen parisuhteessa tarvittava kipinä vain ei syty.

• Anonyymi

Aspergeria ei voi tuollatavoin yleistää.
        Aspergerit on yhtä erilaisia toisistaan kuin ihmiset yleensäkin.
        On empatiakyvyttömiä ja yltiöempaattisia aspergereja jne.
        Ja koska siinä on ne erityiskiinnostukset, aspergerit ovat hyvin erilaisia
        suuntautuneisuudestaan riippuen.
        Esimerkiksi Elon Musk on Asperger.

• Anonyymi

Oma kokemukseni Asperger puolisosta on sama. Ei vaan onnistu. Kauan yritettiin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ai niin ja Aspergermiehissä ja naisissa on suuri ero.
        Sanotaan että aspergernaisen aivot muistuttavat enemmän neurotyypillisen
        miehen aivoja kuin aspergermiehen aivoja

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ai niin ja Aspergermiehissä ja naisissa on suuri ero.
        Sanotaan että aspergernaisen aivot muistuttavat enemmän neurotyypillisen
        miehen aivoja kuin aspergermiehen aivoja

Täten siis kokemukset Aspergermihestä euvät ole verrannollisia aspergernaisiin
        ihmissuhteissa

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

ihmissuhteissa

Herkät aspergernaiset on ihan erilaisia

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Herkät aspergernaiset on ihan erilaisia

Mutta Aspergernaisen aivot voi muistuttaa neurotyypillisen miehen aivoja.
        Minä pikkutyttönä tykkäsin kuvitella itseni partamiesfilosofien seuraan ikäänkuin
        yhtenä joukkoonsa kuuluvana

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Elon Mukin parisuhde? Parisuhteesta oli kysymys, ei aikaansaannoksista. Jotka aikaansaannoksetkin nyt arveluttavat kun Muskista kyse.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Elon Mukin parisuhde? Parisuhteesta oli kysymys, ei aikaansaannoksista. Jotka aikaansaannoksetkin nyt arveluttavat kun Muskista kyse.

Elon Muskhan treffasi tätä Deppin Amberiakin muuten. Että ehkä se valintakin kohdistuu sitten yleensä jonkun sorttisiin, jos saa vapaasti valita. Aspergerit varmaan monesti ajautuu, kun kelkkaansa hyppääviä tavisassilla luultavasti keskimääräistä vähemmän jo pienen ulospäin näkyvänkin omalaatuisuutensa vuoksi, ja no tietenki vähäisemmän ihmishakuisuuden.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

ihmissuhteissa

Noin se juuri on.

• Anonyymi

Kiinnostavaa. Mikä on se oleellinen ero neurotyypillisen miehen ja naisen välillä? Miten koet olevasi lähempänä tyypillistä miestä?

• Anonyymi

Joo tämä on kiinnostavaa.
        Kenties aspergernaiseudestani johtuu, että koen "tätien" maailman kestämättömänä
        osallistua siihen. Pyydän syvästi anteeksi mutta se tuntuu minulle kestämättömän "kanamaiselle",
        Ja tädit ovat minulle hyvin ilkeitä. Voi miesparkoja jotka joutuu jäkätystään kestämään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kenties aspergernaiseudestani johtuu, että koen "tätien" maailman kestämättömänä
        osallistua siihen. Pyydän syvästi anteeksi mutta se tuntuu minulle kestämättömän "kanamaiselle",
        Ja tädit ovat minulle hyvin ilkeitä. Voi miesparkoja jotka joutuu jäkätystään kestämään.

jatkuu...
        inhoan yli kaiken semmosta naisten keittiöpsykologiaa,
        Mun mielestä asiat pitää ratkoa kuin kunnon partafilosofi konsanaan,
        vaikka olenkin nainen. Tykkäsin televisiossa kohdasta jossa nainen kysyi miheltä mistä hän on eniten huolissaan ja mies vastasi jotenkin niin, että jätetään ne huolet ja vaan hoidetaan asia kunnolla. Noin ajattelen minäkin. Siksi inhoan kriisipuhelinta. He lässyttää siellä sitä kanamaista tunnelässyä, eikä kunnon järjellä ratkota asioita. Tykkäsin vanhemmasta miehestä joka sanoi minulle: "Ota härkää sarvista ja käytä omaa järkeäsi jota sinulla on ."
        Mutta tädit siellä nauraa hekotti kuinka ihmiset yleisesti ottaen loukkaantuisi jos heille noin sanottaisiin. Mun mielestä' se oli ainoa todella hyvä vastaus. Ei mitään lässytystä.-

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

jatkuu...
        inhoan yli kaiken semmosta naisten keittiöpsykologiaa,
        Mun mielestä asiat pitää ratkoa kuin kunnon partafilosofi konsanaan,
        vaikka olenkin nainen. Tykkäsin televisiossa kohdasta jossa nainen kysyi miheltä mistä hän on eniten huolissaan ja mies vastasi jotenkin niin, että jätetään ne huolet ja vaan hoidetaan asia kunnolla. Noin ajattelen minäkin. Siksi inhoan kriisipuhelinta. He lässyttää siellä sitä kanamaista tunnelässyä, eikä kunnon järjellä ratkota asioita. Tykkäsin vanhemmasta miehestä joka sanoi minulle: "Ota härkää sarvista ja käytä omaa järkeäsi jota sinulla on ."
        Mutta tädit siellä nauraa hekotti kuinka ihmiset yleisesti ottaen loukkaantuisi jos heille noin sanottaisiin. Mun mielestä' se oli ainoa todella hyvä vastaus. Ei mitään lässytystä.-

Itseasiassa luen pääasiassa miesten kirjoittamia kirjoja.
        Jotain semmosta vakavaa filosofiaa, pikkutytöastä asti.
        Ja inhoan kriisipuhelinta koska juttunsa on niin kaukana vakavasta filosofiasta kuin olla ja voi, Otti oikeen kipeää aivoihini se kevytmielinen läpätys siellä.-

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Itseasiassa luen pääasiassa miesten kirjoittamia kirjoja.
        Jotain semmosta vakavaa filosofiaa, pikkutytöastä asti.
        Ja inhoan kriisipuhelinta koska juttunsa on niin kaukana vakavasta filosofiasta kuin olla ja voi, Otti oikeen kipeää aivoihini se kevytmielinen läpätys siellä.-

Riittaannuin melkein koko puhelimen kanssa koska minä en semmosen epä-älylliseen
        läpätykseen mukaan halua,. Ja mullehan sitä eritoten tarjottiin, koska mulla on nuoren naisen ääni. Ok, nuoren naisen ääni, mutta jo 16-vuotiaasta asti vanhan filosofimiehen aivot

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Riittaannuin melkein koko puhelimen kanssa koska minä en semmosen epä-älylliseen
        läpätykseen mukaan halua,. Ja mullehan sitä eritoten tarjottiin, koska mulla on nuoren naisen ääni. Ok, nuoren naisen ääni, mutta jo 16-vuotiaasta asti vanhan filosofimiehen aivot

Komunikaatio kanssani olisi sujuvaa jos minulle puhuttaisiin kuin vanhalle filosofimiehelle,
        nuoren naisen äänestä huolimatta,

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Komunikaatio kanssani olisi sujuvaa jos minulle puhuttaisiin kuin vanhalle filosofimiehelle,
        nuoren naisen äänestä huolimatta,

Joo kyllä olen upottavaa maastoa jos mulle ei puhuta vakavaa filosofiaa

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Joo kyllä olen upottavaa maastoa jos mulle ei puhuta vakavaa filosofiaa

En voi sietää sitä jos mulle ei puhuta älyllisen loogisesti kuin filosofimiehelle.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En voi sietää sitä jos mulle ei puhuta älyllisen loogisesti kuin filosofimiehelle.

Ja mä olen päässyt johonkin paikkoihin missä mulle puhutaan suunnilleen niin, ja kommunikaatio ja kaikki on sujunut,.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja mä olen päässyt johonkin paikkoihin missä mulle puhutaan suunnilleen niin, ja kommunikaatio ja kaikki on sujunut,.

Ja toinen juttu on etten kertakaikkiaan siedä ajatustakaan ryhtymisestä jonkun miehen
        lepertelyllä huijaamaksi,. Mulle ei semmonen hölmön rooli kertakaikkiaan käy.
        Sen miehen kanssa täytyy olla mulla kunnon älyllinen yhteys ennenkuin yhtään kiinnostaa,

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja toinen juttu on etten kertakaikkiaan siedä ajatustakaan ryhtymisestä jonkun miehen
        lepertelyllä huijaamaksi,. Mulle ei semmonen hölmön rooli kertakaikkiaan käy.
        Sen miehen kanssa täytyy olla mulla kunnon älyllinen yhteys ennenkuin yhtään kiinnostaa,

Minulla häviää epä-älyllisessä roolissa kaikki kipinä.
        Kiehtoo vain älyn kipinä. Hoksasin juurikin että olen varmaankin ns. "sapioseksuaali",
        Vain hyvin korkeatasoisen älylliseksi kokemani voi minua aidosti vetää puoleensa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minulla häviää epä-älyllisessä roolissa kaikki kipinä.
        Kiehtoo vain älyn kipinä. Hoksasin juurikin että olen varmaankin ns. "sapioseksuaali",
        Vain hyvin korkeatasoisen älylliseksi kokemani voi minua aidosti vetää puoleensa.

Yleisestiottaen en ole kiinnostunut menestyjistä, mutta Elon Muskin huomasin m inäkin koska fanitan myöskin Nikola Teslaa. .

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Yleisestiottaen en ole kiinnostunut menestyjistä, mutta Elon Muskin huomasin m inäkin koska fanitan myöskin Nikola Teslaa. .

Nikola Tesla rakastui kyyhkyseen.

Ihoan sanaa "parisuhde",
        Minua kiinnostaa jokin taiteellinen luova kipinä ja siitä kumpuava rakkaus, ei mikään parisuhde. Kuulostaa ikävälle "parisuhde",
        Sen rakkauden pitää olla jotain mystisempää, jännittäviä luovia kokemuksia kuin taideteos.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nikola Tesla rakastui kyyhkyseen.

Ihoan sanaa "parisuhde",
        Minua kiinnostaa jokin taiteellinen luova kipinä ja siitä kumpuava rakkaus, ei mikään parisuhde. Kuulostaa ikävälle "parisuhde",
        Sen rakkauden pitää olla jotain mystisempää, jännittäviä luovia kokemuksia kuin taideteos.

Ei ole löytynyt kauheesti kandidaatteja rakkauteen, joka olisi yhteinen mystinen taideteos.
        Haluisin semmoisen. Joten olen m ieluumminyksinäni kuin tavallisessa parisuhteessa joka haittaisi mystistä luovuutta,.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei ole löytynyt kauheesti kandidaatteja rakkauteen, joka olisi yhteinen mystinen taideteos.
        Haluisin semmoisen. Joten olen m ieluumminyksinäni kuin tavallisessa parisuhteessa joka haittaisi mystistä luovuutta,.

Iltapäivälehtien ja psykologien parisuhdeneuvonta kuulostaa mulle kyllä varsin epämiellyttävälle...en kyllä haluisi moiseen ikinä.
        Kuulostaa paremmalle mullekin kyyhkysetkin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Iltapäivälehtien ja psykologien parisuhdeneuvonta kuulostaa mulle kyllä varsin epämiellyttävälle...en kyllä haluisi moiseen ikinä.
        Kuulostaa paremmalle mullekin kyyhkysetkin.

Ja minulle on todella tärkeää että rakkauden osapuolet ovat henkisesti kypsiä omasta takaa, eivätkä tarvitse ulkopuolisen apua suhteen asioihin.
        Jos niitä ei henkilöt itse kykene ratkomaan, sitten se ei ole sen arvosta, ja ero vaan siitä sitten ajattelen minä, jotta vapaus koittaa löytää henkistä kehitystä, eikä tarvitse jumittaa lapsellisissa jutuissa jonkun kanssa,

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja minulle on todella tärkeää että rakkauden osapuolet ovat henkisesti kypsiä omasta takaa, eivätkä tarvitse ulkopuolisen apua suhteen asioihin.
        Jos niitä ei henkilöt itse kykene ratkomaan, sitten se ei ole sen arvosta, ja ero vaan siitä sitten ajattelen minä, jotta vapaus koittaa löytää henkistä kehitystä, eikä tarvitse jumittaa lapsellisissa jutuissa jonkun kanssa,

Aspergerin voima on siinä, että sä voit olla aspergerina itseriittoinen yksin, etkä siinä mielessä ole riippuvainen kenestäkään. Elämä on mielekkään tyydyttävää myös yksin älyllisen henkisen tavoitteen kanssa. Jos joku haluaa kanssani tavoitteeni jakaa, se on sitten eri juttu.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aspergerin voima on siinä, että sä voit olla aspergerina itseriittoinen yksin, etkä siinä mielessä ole riippuvainen kenestäkään. Elämä on mielekkään tyydyttävää myös yksin älyllisen henkisen tavoitteen kanssa. Jos joku haluaa kanssani tavoitteeni jakaa, se on sitten eri juttu.

Mutta JOS ryhdyn johonkin suhteeseen olen ylenpalttisen emotionaalinen. ..ja hyvin ilmaisullinen tunteistani. Mä rakastan tunneilmaisua ihan hulluna,

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mutta JOS ryhdyn johonkin suhteeseen olen ylenpalttisen emotionaalinen. ..ja hyvin ilmaisullinen tunteistani. Mä rakastan tunneilmaisua ihan hulluna,

Olen sopiva henkisesti kypsän ihmisen seuraksi. Muille varmasti upottavaa maastoa.
        Koska siis ainoo mikä mulle käy on henkisesti kypsä tavoite,.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olen sopiva henkisesti kypsän ihmisen seuraksi. Muille varmasti upottavaa maastoa.
        Koska siis ainoo mikä mulle käy on henkisesti kypsä tavoite,.

Ja siis tuosta henkisestä tavoitteesta siitä ei jousteta.
        Muu on toissijaiasta,

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja siis tuosta henkisestä tavoitteesta siitä ei jousteta.
        Muu on toissijaiasta,

Parisuhdetta tärkeämpää on henkinen kypsyminen ja mulle se tarkoittaa ensisijaisesti taiteellista ja filosofista kypsymistä mikä on tärkeintä. Mutta taiteen ja filosofian maailmassa on kyllä tilaa niistä kiinnostuneelle miehelle,.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Parisuhdetta tärkeämpää on henkinen kypsyminen ja mulle se tarkoittaa ensisijaisesti taiteellista ja filosofista kypsymistä mikä on tärkeintä. Mutta taiteen ja filosofian maailmassa on kyllä tilaa niistä kiinnostuneelle miehelle,.

Unelmoin miehestä taiteellis-filosofisissa sfääreissä.
        Muulla tasolla en tarvi miestä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Unelmoin miehestä taiteellis-filosofisissa sfääreissä.
        Muulla tasolla en tarvi miestä.

Kiinnostyukseni edellytys on kyky päästä sisälle taiteellis-filosofisiin maailmoihin kokemusmaailmassaan. Sellaset miehet minua kiinnostaa jotka kokee taiteellis-filosofisia henkisiä kokemuksia, ei oikeestaan muut

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kiinnostyukseni edellytys on kyky päästä sisälle taiteellis-filosofisiin maailmoihin kokemusmaailmassaan. Sellaset miehet minua kiinnostaa jotka kokee taiteellis-filosofisia henkisiä kokemuksia, ei oikeestaan muut

Kaikille neuvoksi: Jos ei taidefilosofia kiinnosta älkää tupatko enää seuraani. ..niin miehet kuin naiset

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kaikille neuvoksi: Jos ei taidefilosofia kiinnosta älkää tupatko enää seuraani. ..niin miehet kuin naiset

Mitä mä inhoon kutakuinkin eniten maailmassa on kehittymäntöntä tunnekeskustelua,.

Olen erittäin loukkaantunut että äitini vielä onnistuttuani taidefilosofiassani yritti alentaa minua kehittymättömän tunnekeskustelun tasolle, vaikka hän jo tietää edistyneeni siitä toiselle tasolle., Loukkaavinta mitä hän koskaan on tehnyt.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitä mä inhoon kutakuinkin eniten maailmassa on kehittymäntöntä tunnekeskustelua,.

Olen erittäin loukkaantunut että äitini vielä onnistuttuani taidefilosofiassani yritti alentaa minua kehittymättömän tunnekeskustelun tasolle, vaikka hän jo tietää edistyneeni siitä toiselle tasolle., Loukkaavinta mitä hän koskaan on tehnyt.

Inhoan kehittymätöntä epä-älyllistä lastentarhamaista tunnekeskustelua...kutakuinkin ällöttävintä maailmassa. Kun tunteista puhutaan sen pitääö olla filosofisesti vähintäänkin kehittynyttä, jotta se on siedettävää

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Inhoan kehittymätöntä epä-älyllistä lastentarhamaista tunnekeskustelua...kutakuinkin ällöttävintä maailmassa. Kun tunteista puhutaan sen pitääö olla filosofisesti vähintäänkin kehittynyttä, jotta se on siedettävää

Hui, minua vähän pelottaisi vaatimuksesi. Toisaalta olen samaa mieltä että tarvitsee suhteessa kuin suhteessa tietyn kypsyyden tason että voi tuntea olonsa turvalliseksi ja hyväksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Joo tämä on kiinnostavaa.
        Ja tädit ovat minulle hyvin ilkeitä. Voi miesparkoja jotka joutuu jäkätystään kestämään."

Mulla täysin sama juttu.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hui, minua vähän pelottaisi vaatimuksesi. Toisaalta olen samaa mieltä että tarvitsee suhteessa kuin suhteessa tietyn kypsyyden tason että voi tuntea olonsa turvalliseksi ja hyväksi.

Joo mutta en oo pelottava koska olen lempeä. Kiva kun ymmärrät.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Joo tämä on kiinnostavaa.
        Ja tädit ovat minulle hyvin ilkeitä. Voi miesparkoja jotka joutuu jäkätystään kestämään."

Mulla täysin sama juttu.

Hyvin mielenkiintoista !!!
        Että sinullakin tämä tätiongelma.!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hyvin mielenkiintoista !!!
        Että sinullakin tämä tätiongelma.!

Eli tämä on tosiaan asoergertyypillistä, ettei osaa tätisamaistua.

• Anonyymi

xxxx
      Siis aloitus parisuhteesta ja kipinän saavuttamattomuudesta aspergerin kanssa.
      Mutta ehkä tuossa väliintulossa itse asperger-naiselta on joitan oleellista.
      Lähinnä tuo pisti silmään että kumppanin olisi sitouduttava juuri hänen viehtymyksiinsä.
      Näin siis minullakin asperger-miehen kanssa, mies olisi kyllä jaksanut jatkaa omaa linjaansa, siitä ei ollut kyse. Mutta mies olisi mielummin halunnut henkilökohtaisen avustajan kun elämänkumppanin.
      Mies juuri myös inhosi ja vihasi sitä ja tätä.
      Aspergereilla empatia ei ole normaali ja siitä johtuen vastavuoroisuus ei onnistu riittävästi, ei ole kyse siitä millainen aspergerin potentiaalinen kumppani olisi.

• Anonyymi

Mulla on yliempatia, sitä ollut jopa järkyssä määrin,.
        Elin aiemmin täysin toisiin eläytyneenä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mulla on yliempatia, sitä ollut jopa järkyssä määrin,.
        Elin aiemmin täysin toisiin eläytyneenä.

Nyt vasta vanhana opin tämän edellytyksen että kumppanin tulee olla kiinnostunut mun filosofiastani nimenomaan .

• Anonyymi

"Nikola Tesla rakastui kyyhkyseen"
      Jos se minun miehenikin oli rakastunut kyyhkyseen, luulen noin. Se selittääkin ihan riittävästi.
      Pointtini oli varoittaa ja rohkaista ihmisiä joilla suhde aspergerin kanssa raskas. Että ei kannata odottaa eskalaatioon saakka vaan luovuttaa. Kyse ei ole siitä etteikö ihminen olisi rakastamiset arvoinen, aspergereilla on vain toisenlaista se eläminen lähes kokonaan.
      Tuppaavat viemään kaiken tilan ja muiden hengitysilmankin.

• Anonyymi

Asperger on kuin uhmaikään jämähtänyt minä-minä-ei-ei-minä määrään (toisten) rajoja testaava jaärimmäisyyksiin venyttävä koskaan kehityksessään etenemätön tunteeton hyvksikäyttäjä - JOS ei kerro (erityisyydestään, itsestään heti ja selvennykseksi pitkin yhteistä (?) elämänmatkaa.

• Anonyymi

Kuvaa hyvin aspi isoveljeä

• Anonyymi

Ei kaikki aspergerit ole tuollaisia. Monet ovat hyvin rauhallisia.

• Anonyymi

Toi köy joihinkin miehiin.
        Aspergernaisillas esiintyy ylenpalttista empatiaa,.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

huomautan uudelleen aspergernaisten aivot eivät muistuta aspergermiesten aivoja,
        vaan enemmän neurotyypillsen miehen aivoja

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

mä olen päätynyt siihen että etsin kumppania joka on aidosti innostunut tuosta mun luovasta jutustani niin että se on hänelle mun parasta antia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

mä olen päätynyt siihen että etsin kumppania joka on aidosti innostunut tuosta mun luovasta jutustani niin että se on hänelle mun parasta antia.

Kun siis toi mun juttu on semmonen mistä voi joskus jotkut itse innostua.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kun siis toi mun juttu on semmonen mistä voi joskus jotkut itse innostua.

niin ei se silloin ole itsekästä vaan juurikin antoisaa toiselle,

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

niin ei se silloin ole itsekästä vaan juurikin antoisaa toiselle,

xxxx
        Olkoonkin kuinka antoisaa tahansa niin parisuhde tyssää möykkyihin jotka eivät etene.

• Anonyymi

Minun taidefilosofiani on että pisuaari vessassa on pisuaari, galleriassa taidetta. Ainakin joku sosiaalinen tai institutionaalinen tunnustus on saatava ennen taiteeksi nimeämistä.

• Anonyymi

No minä teen ainakin tuollaista tietyssä mielessä aika perinteistä taidetta mutta
        uudistetulla filosofialla

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No minä teen ainakin tuollaista tietyssä mielessä aika perinteistä taidetta mutta
        uudistetulla filosofialla

jatkuu.
        Minun mielestä taide ei ole kiinni ainakaan institutionaalisesta tunnustuksesta eikä varsinaisesti sosiaalisestakaan, vaan sen sisällöstä ja ulkoasusta
        Mutta olen sosiaalisesti sellaisen mielestäni saanut mm. kutsuissa useille taidemessuille,

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

jatkuu.
        Minun mielestä taide ei ole kiinni ainakaan institutionaalisesta tunnustuksesta eikä varsinaisesti sosiaalisestakaan, vaan sen sisällöstä ja ulkoasusta
        Mutta olen sosiaalisesti sellaisen mielestäni saanut mm. kutsuissa useille taidemessuille,

Minulle riittää sisiaaliseksi tunnustukseksi että lähes kaikkialle kelpaan taiteilijan ominausuudessa pelkäästään näyttämällä taideteokseni, ja pidän tuota minulle perhaana tunnustuksena, että mitään muuta tunnustuiksia en ole tarvinnut vakuudeksi että olen taiteilija kuin näyttää taideteokseni

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minulle riittää sisiaaliseksi tunnustukseksi että lähes kaikkialle kelpaan taiteilijan ominausuudessa pelkäästään näyttämällä taideteokseni, ja pidän tuota minulle perhaana tunnustuksena, että mitään muuta tunnustuiksia en ole tarvinnut vakuudeksi että olen taiteilija kuin näyttää taideteokseni

Yksikään taidepaikka ei ole vielä kyseenalaistanut ettenkö olisi oikea taiteilija pelkästään ilmestymällä paikalle taideteoksineni

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Yksikään taidepaikka ei ole vielä kyseenalaistanut ettenkö olisi oikea taiteilija pelkästään ilmestymällä paikalle taideteoksineni

Ulkomailla multa ei oo ikinä edes kysytty mitään tunnustuksia vaan meen itsestäänselvästi taiteilijana, mulle riittää tuo.
        Ja se on mulle riittävä sosiaalinen tunnustus että muutama tuhatta taiteilijaa seuraa minua somessa

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ulkomailla multa ei oo ikinä edes kysytty mitään tunnustuksia vaan meen itsestäänselvästi taiteilijana, mulle riittää tuo.
        Ja se on mulle riittävä sosiaalinen tunnustus että muutama tuhatta taiteilijaa seuraa minua somessa

Siis että lahjakkaatkin taiteilijat automaattisesti tulkitsevat minut myös taiteilijaksi
        mitään tunnustuksia kysymättä. Tuo on minulele paras sosiaalinen tunnustus itse taiteilijoilta, että he luonnostaan kokee minut joukkoonsa kuuluvaksi ikinä mitään kyselemättä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Siis että lahjakkaatkin taiteilijat automaattisesti tulkitsevat minut myös taiteilijaksi
        mitään tunnustuksia kysymättä. Tuo on minulele paras sosiaalinen tunnustus itse taiteilijoilta, että he luonnostaan kokee minut joukkoonsa kuuluvaksi ikinä mitään kyselemättä

Jos taideteokset on niin huonoja, ettei ne itse itseään vakuuta taiteeksi, sitten voimme vähän ihmetellä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos taideteokset on niin huonoja, ettei ne itse itseään vakuuta taiteeksi, sitten voimme vähän ihmetellä

Semmosta minulle sentään ei ole vielä koskaan käynyt että joku olisi tullut väittään taideteoksestani ettei se ole oikea taideteos.
        Ja mulle kelpaa tunnustukseksi sekin, että parille kolmelle professorille ovat kelvanneet

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Semmosta minulle sentään ei ole vielä koskaan käynyt että joku olisi tullut väittään taideteoksestani ettei se ole oikea taideteos.
        Ja mulle kelpaa tunnustukseksi sekin, että parille kolmelle professorille ovat kelvanneet

Tosin mua tuli vastaan taiteilijuuttani halveksivaa terveydenhoitohenkilökuntaa, heidän miekestään vissiin en ole taiteilija, mutta mennee epäkultturelliutensa piikkiin

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tosin mua tuli vastaan taiteilijuuttani halveksivaa terveydenhoitohenkilökuntaa, heidän miekestään vissiin en ole taiteilija, mutta mennee epäkultturelliutensa piikkiin

He piti taiteen tekemistä kotona jotenkin hölmönä.
        En kyl tiedä miksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No sehän riittää minunkin filosofian mukaan :)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No sehän riittää minunkin filosofian mukaan :)

Hyvä juttu, kiitoksia :)

• Anonyymi

"Aspergerin voima on siinä, että sä voit olla aspergerina itseriittoinen yksin, etkä siinä mielessä ole riippuvainen kenestäkään. Elämä on mielekkään tyydyttävää myös yksin älyllisen henkisen tavoitteen kanssa. Jos joku haluaa kanssani tavoitteeni jakaa, se on sitten eri juttu."

Tuo on tässä ketjussa hyvin sanottu. Olen asperger.

Juice Leskinen (joka oli asperger) on sanonut:
      "Olen hyvä isä mutta huono perheenisä."
      Tuossa on hyvin ilmaistu asperger-ihmisen erilaisuus
      normi-ihmiseen verrattuna. Sosiaalinen perheytyminen
      on asperger-ihmiselle astumista vieraalle ja oudolle
      maaperälle. Jos kumppani on normi-ihminen, hän
      tuputtaa normejaan asperger-ihmisellekin - ja tuhoaa
      mahdollisen orastavan rakkauden vääjäämättä.

Asperger on synnynnäistä ja pysyvää.
      Siinä on paitsi rajoitteita, myös vahvuuksia.
      Onnellisia ne aspergerit, jotka keskittyvät
      vahvuuksiinsa ja säännöstelevät tarkasti
      sosiaalisuuttaan. Normi-ihmiset elävät
      paljolti "sosiaalisuus edellä", siksi normi-ihmisten
      olisi opeteltava tunnistamaan asperger-ihmiset
      ajoissa, etteivät ajaudu siihen tuhoisaan kuvitelmaan,
      että "kyllä minä tuon kummajaisen vielä
      normaaliksi - jopa ihannekumppanikseni - muutan!"
      :-)

• Anonyymi

• Anonyymi

Kauniisti ja ymmärtäväisesti kirjoitettu aspergereista.

• Anonyymi

" ja tuhoaa
        mahdollisen orastavan rakkauden vääjäämättä."
        Kun se orastus ei riitä, tarvitaan niin paljon paljon enemmän.
        En ole kuvitellut muuttavani ketään normaaliksi, en vain ollut ollenkaan tietoinen että jotkut ihmiset ovatkin suonsilmiä tms.

• Anonyymi

Kiitoksia kaikista näistä viimeisistä viesteistä minunkin puolestani.
      Minulle teki ihan kauhean pahaa vahinkoa kun soitin Kriisipuhelimeen ja he kuorimitti vuosia sitten aivoni hirveellä kuormalla soopaa ja jos tuskissani siitä ilmaisin, että tämä ei kyllä auta niin siitä suuttuivat ja kohtelu vaan paheni,
      Ja olivat suutuksissaan kaikesta älyllisestä omaperäisyydestä,
      Se puhelin oli elämäni rankimpia kokemuksia.

• Anonyymi

Se kohtelu on ihan superkauheeta älyllistä omaperäisyyttä kohtaan ja taiteilijuutta kohtaan "aputahoilla" nykyään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Se kohtelu on ihan superkauheeta älyllistä omaperäisyyttä kohtaan ja taiteilijuutta kohtaan "aputahoilla" nykyään.

Niin, en tiedä mikä ihmeen taho pidättelee nykyään sosiaalista valtaa ihan kuin uskonnollisuuteen saakka. Otapa siinä härkää sarvista kun asema on kuin sormuksenviejällä Mordoriin ilman Samia tai edes Klonkkua.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oon joutunut vaikka mihin nyt. Minut on jopa laitettu toisen ihmisen mielen ongelmien
        käsittelijäksi,.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oon joutunut vaikka mihin nyt. Minut on jopa laitettu toisen ihmisen mielen ongelmien
        käsittelijäksi,.

Minusta taas tuntuu että joudun käsittelemään toisten ihmisten ongelmia, paradokseja ja sumeutumisia ihan näännyksiin saakka.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin, en tiedä mikä ihmeen taho pidättelee nykyään sosiaalista valtaa ihan kuin uskonnollisuuteen saakka. Otapa siinä härkää sarvista kun asema on kuin sormuksenviejällä Mordoriin ilman Samia tai edes Klonkkua.

Ja mäkin kuitenkin olen toteuttanut omaperäisyyteni yhteiskuntajärjestelmän tarjoamissa
        puitteissa, joten ei pitäisi olla kellään siihen nokan koputtamista

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja mäkin kuitenkin olen toteuttanut omaperäisyyteni yhteiskuntajärjestelmän tarjoamissa
        puitteissa, joten ei pitäisi olla kellään siihen nokan koputtamista

Jos ajattelu on yliopistokelpoista logiikaltaan , nähdäkseni kenenkään turhaa sen omaperäisyydestä valittaa,.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos ajattelu on yliopistokelpoista logiikaltaan , nähdäkseni kenenkään turhaa sen omaperäisyydestä valittaa,.

yksi yliopisto opetaha laittoi mukavan arvostelun: "Huikeaa.....epätyypillistä" :)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

yksi yliopisto opetaha laittoi mukavan arvostelun: "Huikeaa.....epätyypillistä" :)

Tosi kiva kun epätyypillisyys uskallettiin noin tarkkanäköisesti nostaa esiin.
        Huomattiin yliopistoesseestäkin se epätyypillisyys,

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tosi kiva kun epätyypillisyys uskallettiin noin tarkkanäköisesti nostaa esiin.
        Huomattiin yliopistoesseestäkin se epätyypillisyys,

Sano minun ala-asteen peruskoulun opettaja jo että minusta tulee varmaan taiteilija.

• Anonyymi

Oho, mulla vaan kerran noteerattiin piirustukseni luokan parhaaksi. Ja olin ala-asteella luokan nopein lukija sekä paras englannissa. Ylppäreissä sain ruotsin kielestä palkinnon. Siinäpä saavutukseni. Ei kauheasti voi rinta rottingilla kulkea.

• Anonyymi

Mutta minä taas en ole ylioppilas, mutta olen alkanut keksimään poikkeuksellista filosofiaa,.
        Johan oli aikakin kun minua nuorena tyttönä aina filosofiksi kutsuttiin, niin tuli minusta lopulta eräänlainen ...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mutta minä taas en ole ylioppilas, mutta olen alkanut keksimään poikkeuksellista filosofiaa,.
        Johan oli aikakin kun minua nuorena tyttönä aina filosofiksi kutsuttiin, niin tuli minusta lopulta eräänlainen ...

Kiinnostaisi hieman mitähän Aspergerot mahtaisi olla mieltä filosofiastani, en ole kellään luetuttanut

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

mutta hieno filosofointini on nyt keskeytetty eriskummallisella pelillä selkäni takaa..,.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

mutta hieno filosofointini on nyt keskeytetty eriskummallisella pelillä selkäni takaa..,.

tekevät minusta jos jonkin sortin rumia tulkintoja

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

tekevät minusta jos jonkin sortin rumia tulkintoja

Kukaan ei tosin ole uskaltautunut minulle suoraan puhumaan tulkinnoistaan....se kertonee niistä jotain kun niitä tehdään vain ja aionoastaan selän takaa. Olen lähettänyt monta kyselyä, että kertoa minulle suoraan mistä kiikastaa, kukaan ei vastaa siihen

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kukaan ei tosin ole uskaltautunut minulle suoraan puhumaan tulkinnoistaan....se kertonee niistä jotain kun niitä tehdään vain ja aionoastaan selän takaa. Olen lähettänyt monta kyselyä, että kertoa minulle suoraan mistä kiikastaa, kukaan ei vastaa siihen

Jos on jotain oikeaa asiaa se pitäisi pystyä kertomaan se asia muutenkin kuin selän takaa,.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos on jotain oikeaa asiaa se pitäisi pystyä kertomaan se asia muutenkin kuin selän takaa,.

olen tosi kummallisessa tilanteessa,. Kaikilla on minulle asiaa vain selän takaa...heh
        Vain tosi harvat ihmiset uskaltaa suoraan kommunkoida. Mistähän mahtaa johtua.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

olen tosi kummallisessa tilanteessa,. Kaikilla on minulle asiaa vain selän takaa...heh
        Vain tosi harvat ihmiset uskaltaa suoraan kommunkoida. Mistähän mahtaa johtua.

Yhden selityksen m ä tiedän:
        He eio pysty sanomaan minulle suoraan yhtään mitään mitä mä en pystyisi perustelemaan paremmin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Yhden selityksen m ä tiedän:
        He eio pysty sanomaan minulle suoraan yhtään mitään mitä mä en pystyisi perustelemaan paremmin.

Yksikin mies jossain sanoi: "Nniin se perusteleminen onkin vaikeaa...!

heheh,.,,minä en tiedä mitään niin helppoa kuin perusteleminen...
        mulla ei ole vielä KOSKAAN jäänyt perustelussa kieli keskelle suuta tai peukalo keskelle kämmentä....olen suorastaan kunnianhimoinen perustelija

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Yksikin mies jossain sanoi: "Nniin se perusteleminen onkin vaikeaa...!

heheh,.,,minä en tiedä mitään niin helppoa kuin perusteleminen...
        mulla ei ole vielä KOSKAAN jäänyt perustelussa kieli keskelle suuta tai peukalo keskelle kämmentä....olen suorastaan kunnianhimoinen perustelija

minulta voi pyytää ihan mihin vaan asiaan peruastelun ja annan sen mielihyvin...
        mun aivot tuottaa mulle kaikkeen perustelun

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

minulta voi pyytää ihan mihin vaan asiaan peruastelun ja annan sen mielihyvin...
        mun aivot tuottaa mulle kaikkeen perustelun

mun koko elämä perustuu perustelun kehittämiseen ja jalostamiseen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

mun koko elämä perustuu perustelun kehittämiseen ja jalostamiseen.

Huonoille perustelijoille OLEN "upottavaa maastoa".

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Perusteeton puhe toimii vain selän takaa...lhahaha
        kehtaako joku tulla kertomaan mulle jutun sisältöä....hahaha

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Perusteeton puhe toimii vain selän takaa...lhahaha
        kehtaako joku tulla kertomaan mulle jutun sisältöä....hahaha

Mutta sen perustelemattoman jutun vois kyllä laittaa jokainen oman nimensä alle ei mun....
        koska mun juttu on aina perusteltua

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mutta sen perustelemattoman jutun vois kyllä laittaa jokainen oman nimensä alle ei mun....
        koska mun juttu on aina perusteltua

Se on vähän paha juttu menn'ä puhumaan aspergerista perustelemattomissa olevaa juttua kun aspergerilla voi olla suorastaan pyhä suhde perustelemiseen, että mitään perustelematonta ei voi ilmetä aspergerin nimen alla

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Se on vähän paha juttu menn'ä puhumaan aspergerista perustelemattomissa olevaa juttua kun aspergerilla voi olla suorastaan pyhä suhde perustelemiseen, että mitään perustelematonta ei voi ilmetä aspergerin nimen alla

Minä en jätä mitään perustelematta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minä en jätä mitään perustelematta.

Se on ihan semmonen perustavanlaatuinen intohimo tuo perustelu.
        Osaan perustella jopa ennenkuulumattomia asioita

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Se on ihan semmonen perustavanlaatuinen intohimo tuo perustelu.
        Osaan perustella jopa ennenkuulumattomia asioita

ja siis ei mä en voi antaa periksi perustelussa...
        toistaiseksi en ole vielä missään perustelussa elämässäni hävinnyt jos regellisesti perustellaan eikä selän takaa pelailla,.,,
        siksi ne pelaa selän takaa kun he tietää että perustelun he häviää kuitenkin

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

ja siis ei mä en voi antaa periksi perustelussa...
        toistaiseksi en ole vielä missään perustelussa elämässäni hävinnyt jos regellisesti perustellaan eikä selän takaa pelailla,.,,
        siksi ne pelaa selän takaa kun he tietää että perustelun he häviää kuitenkin

Mutta tosi raukkamaista,.,,mooonta lipevää peluria selän takaa yhtä kunnon rehtiä
        perustelijaa vastaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

xxxx
        Eikun niille joilla on elämäkin elettävänään.

• Anonyymi

mutta maasto on mitä on ilman kunnon perusteluja kun pelailee

• Anonyymi

mulla on myös narsisti pelureja mutta sitä ei voi sanoa ketä ja missä,
        mutta tiedeän että on

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

mulla on myös narsisti pelureja mutta sitä ei voi sanoa ketä ja missä,
        mutta tiedeän että on

Yksi toi esiin että pelkää mun taidefilosofiaa...hahahaha

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Yksi toi esiin että pelkää mun taidefilosofiaa...hahahaha

Mä en oo koskaan pitänyt kilpailusta, ja huvikseni olen hävinnyt lukemattomat kerrat ja sanonut älkää luulko että tyhmyyttäni vaan kiltteyttäni .
        Mutta yhden kilpailun aion voittaa....ton mun taidefilosofiani aion voittoon viedä...
        lurjusten valheilta

• Anonyymi

xxxx
      Noita linkistä löytyviä kirjoituksia voisi kommentoida kuinka paljon tahansa, ihan kuinka paljon vain. Samoin kaikkea aspergereihin liitettyä hegemoniaa.
      Aspergereihin liittyvä kehuskelu, sekä heidän itse itseensä kohdostava kehuskelu on niin itsekeskeistä ja omahyväistä, että olisipa kiva jos meidän nenttienkin vielä mahtavampia kykyjä pohdikeltaisiin yhtä ahkerasti.
      Olen sitä mieltä muuten että julkkistaiteilijayhteisöt pullistelevat vähän liikaa nykyään. Kauheata itseen kohdistuvaa ihailua. Niinkuin kaikki mikä liittyy laulujenlurittajiin olisi niin kauhean kiinnostavaa.
      Mutta ennen kaikkea, pointti oli että ei kannata haaskata aikaa heikäläisiin. He ovat aikavarkaita.

• Anonyymi

Eikös eräästä nykyään tapetilla olevasta keisaristakin sanottu että olisi mahdollisesti asperger. Sopisi kuvaan oikean hyvin.

• Anonyymi

Sillä keisarilla siis sellaisia erityiskykyjä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sillä keisarilla siis sellaisia erityiskykyjä.

Ei kun TSAARI se on, ei keisari.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei kun TSAARI se on, ei keisari.

Mutta ei kannata yrittää sitä tsaaria saada ajattelemaan normaalisti, se olisi väärin. Ei saa yrittää saada toista normaaliksi tulemaan, sen pitää saada olla sellainen kuin se on. Normaalit eivät ymmärrä sitä. Se on keskittynyt siihen omaan vahvuuteensa ja normaalit ei ymmärrä sitä ja se on väärin.

• Anonyymi

Itse tunnen herkästiki ainakin osan minuun kohdistuvasta sosiaalisesta paineesta tai odotuksista. Olen kuitenkin aika vastarannankiiski jos koen että ne eivät sovi tieto- tai arvojärjestelmiini. Mikä lie persoonallisuushäiriö. Muuten saattaisin olla suosittukin... mutta se ei sovi arvoihin sekään.

• Anonyymi

Lisään vielä että kärsin tuosta raivosta kyllä. Varsinkin kun ei olla kiinnostuttu perusteluistani. Mutta mitäpä sitten.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lisään vielä että kärsin tuosta raivosta kyllä. Varsinkin kun ei olla kiinnostuttu perusteluistani. Mutta mitäpä sitten.

Siis tuo joku raivosta puhuja en ollut minä taiteilija perustelija.-
        Minua saatetaan yrittää mustamaalata missä vain nykyään.
        Minä en kärsi mistään raivosta,

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Siis tuo joku raivosta puhuja en ollut minä taiteilija perustelija.-
        Minua saatetaan yrittää mustamaalata missä vain nykyään.
        Minä en kärsi mistään raivosta,

Siis mitään minusta esitettyä ei pidä nykyään ottaa tosissaan, josa ei ole itse tarkistanurt minulta asian paikkansapitävyyttä.
        Kaikki tieto minusta tulee tarkistaa suoraan minulta.
        Olen oikeesti joutunut mustamaalauskampanjan kohteeksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Siis mitään minusta esitettyä ei pidä nykyään ottaa tosissaan, josa ei ole itse tarkistanurt minulta asian paikkansapitävyyttä.
        Kaikki tieto minusta tulee tarkistaa suoraan minulta.
        Olen oikeesti joutunut mustamaalauskampanjan kohteeksi.

Sen enempää nettipalstajuttua kuin "viralliseltakaan" näyttävää "tietoa"minusta ei pidä uskoa tarkistamatta asiaa minulta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sen enempää nettipalstajuttua kuin "viralliseltakaan" näyttävää "tietoa"minusta ei pidä uskoa tarkistamatta asiaa minulta.

Olen saattanut olla semmoisen kampanjan kohteena pidempään kuin olen itse tiennyt ja jotkut oudot ilmiöt jo aiemmin olisi saattanut johtua siitä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olen saattanut olla semmoisen kampanjan kohteena pidempään kuin olen itse tiennyt ja jotkut oudot ilmiöt jo aiemmin olisi saattanut johtua siitä.

Asia paljastui minulle kun valetta putkahti yllätys yllätys virallisesta paikasta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Asia paljastui minulle kun valetta putkahti yllätys yllätys virallisesta paikasta.

Tämä valejuttu on mielenkiintoinen siitä, että se perustuu etenkin minun tunteistani valehteluun , kun vielä satun oleen tunnesuuntautunut taiteilija.
        Minusta on luoto ikääkuin valepersoona joka juttujen mukaan elää ja kokee kaikkea muuta kuin minä-

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tämä valejuttu on mielenkiintoinen siitä, että se perustuu etenkin minun tunteistani valehteluun , kun vielä satun oleen tunnesuuntautunut taiteilija.
        Minusta on luoto ikääkuin valepersoona joka juttujen mukaan elää ja kokee kaikkea muuta kuin minä-

esimerkiksi olen lempeä leppoisa herkkä ihminen ja
        niiden valehtelijoiden mukaan olen joku kauhean vihainen, jolle he keksii vaikka mitä ominauisuuksia ja kokemuksia joita minulla ei ole,

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Automaatti kirjoitti väärin. Ei raivosta vaan en nyt muista mistä.

• Anonyymi

Olen älyllinen loogisuutta arvostava ihminen,
      valepersoonan jutuissa ei ole mitään punaista lankaa,...
      no ei ole joo kun ei semmosta henkilöä ole olemasakaan...

• Anonyymi

M ä en voi nyt kuunnella melkeen ketään ihan tosissaan etten mee noihin juttuihin mukaan.
        Niinku etten ala manipuloitumaan ja luulemaan että olisin jotenkin niiden valeiden mukainen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

M ä en voi nyt kuunnella melkeen ketään ihan tosissaan etten mee noihin juttuihin mukaan.
        Niinku etten ala manipuloitumaan ja luulemaan että olisin jotenkin niiden valeiden mukainen.

tässä voi kaikkien muiden syiden lisäksi olla sotkeutunut tähän juttuun narsististen henkilöiden projektioita arvelisin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

tässä voi kaikkien muiden syiden lisäksi olla sotkeutunut tähän juttuun narsististen henkilöiden projektioita arvelisin.

Siis kun minuun projisoidaan kenties omia tunnekokemuksiaan kuten raivoa ym.
        vaikka minä en ole siis ikinä raivotunteessa,.-.en ikinä..

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Siis kun minuun projisoidaan kenties omia tunnekokemuksiaan kuten raivoa ym.
        vaikka minä en ole siis ikinä raivotunteessa,.-.en ikinä..

Ihmiset projisoi minuun myös pelkojaan ilmeisestikin, kun minun väitetään pelkäävän asioita, joita en oman kokemukseni mukaan pelkää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ihmiset projisoi minuun myös pelkojaan ilmeisestikin, kun minun väitetään pelkäävän asioita, joita en oman kokemukseni mukaan pelkää.

tämä on tosi erikoista ku minä olen siis tunnetaiteilija, mutta ihmiset näkee minussa tunteita, joita en koe ainakaan minä-

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

tämä on tosi erikoista ku minä olen siis tunnetaiteilija, mutta ihmiset näkee minussa tunteita, joita en koe ainakaan minä-

mulle kyllä sanottiin nuorena että olen kuin peili, josta näkee itsensäm oonkohan mä
        edelleen semmonen peili...

• Anonyymi

Automaatti kirjoitti väärin raivosta. En muista mitä tarkoitin.

• Anonyymi

Varmaankin tarkoitin sosiaalista hylkimistä tms.

• Anonyymi

Aspergerina pohdin, miksi asperger tarjoaa normi-ihmiselle "upottavaa maastoa".

AS-ihmisten eli assien erilaisuus ns. normaaliin enemmistöön verrattuna on
      huomattava. 1. Assin kykyprofiili on jyrkästi epätasainen, kun taas normaalin ihmisen kykyprofiili on paljon tasaisempi. 2. Sosiaaliset tilanteet assi kokee kuormittavina ja tutkitusti aivoissa aktivoituvat eri alueet kuin ns. normaaleilla. 3. Asseilla on poikkeuksellisen intensiivisiä erityismielenkinnonkohteita, jotka liittyvät erityisvahvuuksiin (kykyprofiilin kykyhuippuihin) ja joiden parissa asseilla on erittäin hyvä muisti ja kyky päästä helposti pitkiin flow-tiloihin. 4. Assien aistit ovat erityisherkkiä, osin jopa häiritsevän yliherkkiä.

Kun normaali ihminen kohtaa tuollaisen tyypillisen assin, hän saattaa hyvinkin kokea hänet "upottavana maastona", josta hän ei saa otetta, tukea eikä tolkkua.

Ristiriidat assien ja normaalin enemmistön välillä johtuvat yleensä tietämättömyydestä. Erityisesti normaalin enemmistön tietämättömyys siitä, millainen ilmiö - millainen synnynnäisten ominaisuuksien pysyvä kokonaisuus - Aspergerin syndrooma oikein on.

Onneksi tietämys näistä autismikirjon yleisimmistä ilmiöistä pikku hiljaa lisääntyy.
      Aspergerina toivoisin sen tiedon lisääntymisen ja tietojen päivittymisen tapahtuvan
      paljon nopeammin kuin se näyttää tapahtuvan.

• Anonyymi

Tuo yllä oleva viestini poistettiin Autismi-osiosta. Ymmärtääkö joku,
        miksi joku ihminen vaati tuon viestin poistoa? Osuiko viestissä jokin
        liian kipeästi? Eikö assittomien ihmisten (eli enemmistön)
        tietämättömyydestä saa puhua?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No ompas hassua jos tuollainen viesti on poistettu.
        En kyllä keksi mikä voisi olla syy.-
        Mä väh'än ihmettelen kun ei se tietämys vaikuta mennen kuin taaksepäin siitä mitä oli 20 vuotta sitten.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"3. Asseilla on poikkeuksellisen intensiivisiä erityismielenkinnonkohteita, jotka liittyvät erityisvahvuuksiin (kykyprofiilin kykyhuippuihin) ja joiden parissa asseilla on erittäin hyvä muisti ja kyky päästä helposti pitkiin flow-tiloihin. 4. Assien aistit ovat erityisherkkiä, osin jopa häiritsevän yliherkkiä."

xxxx
        Mielestäni ns. erityisvahvuudet ovat usein ikäänkun lähellä normaalia olevia vahvuuksia, kun se toinen puoli on sitä upottavaa kuoppaa. Usein ns. nentti odottaa varmaan jotain tasaisempaa kykyprofiilia toiselta ohmiseltä. Varsinkaan vanhempi ihmisryhmä ei tuntenut aspergeriä ollenkaan.
        Asperger jää kehnon sosiaalisen ulottuvuutensa vuoksi usein kehittämään sitä ns. "erityiskykyään" jolloin sille jää mittavasti tilaa ja aikaa kun kaveritkaan eivät häiritse.
        Mutta siis vain aniharva varsinaisesti menestyy. Luultavasti suurin osa aspergereista päätyy päihteisiin ja muihin sairaustiloihin.
        Tai saa hoitopaikan jostain laitoksesta tai parisuhteesta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"3. Asseilla on poikkeuksellisen intensiivisiä erityismielenkinnonkohteita, jotka liittyvät erityisvahvuuksiin (kykyprofiilin kykyhuippuihin) ja joiden parissa asseilla on erittäin hyvä muisti ja kyky päästä helposti pitkiin flow-tiloihin. 4. Assien aistit ovat erityisherkkiä, osin jopa häiritsevän yliherkkiä."

xxxx
        Mielestäni ns. erityisvahvuudet ovat usein ikäänkun lähellä normaalia olevia vahvuuksia, kun se toinen puoli on sitä upottavaa kuoppaa. Usein ns. nentti odottaa varmaan jotain tasaisempaa kykyprofiilia toiselta ohmiseltä. Varsinkaan vanhempi ihmisryhmä ei tuntenut aspergeriä ollenkaan.
        Asperger jää kehnon sosiaalisen ulottuvuutensa vuoksi usein kehittämään sitä ns. "erityiskykyään" jolloin sille jää mittavasti tilaa ja aikaa kun kaveritkaan eivät häiritse.
        Mutta siis vain aniharva varsinaisesti menestyy. Luultavasti suurin osa aspergereista päätyy päihteisiin ja muihin sairaustiloihin.

Mulla menis ihan ok, mutta minua mustamaalataan...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mulla menis ihan ok, mutta minua mustamaalataan...

siis en tarvi päihteitä, enkä mitään tukea jne.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

siis en tarvi päihteitä, enkä mitään tukea jne.

mun ongelma lienee kateelliset tyypit yms.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

ja joo haluan omistautua erityiskykyjeni kehittämiselle

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

On todella pelottavaa joutua kateellisuuden kohteeksi. Varsinkin sellaisten, jotka eivät hallitse sitä. Pahimmillaan se voi syrjäyttää ja tehdä osattomaksi. Surullisia kohtaloita.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

On todella pelottavaa joutua kateellisuuden kohteeksi. Varsinkin sellaisten, jotka eivät hallitse sitä. Pahimmillaan se voi syrjäyttää ja tehdä osattomaksi. Surullisia kohtaloita.

Jos assi pääsee RUNNOMAAN nenttiä, nentti joutuu tinkimään niin paljosta että vaarana on mielenterveyden kärsiminen, tai ennemminkin varmaa on mielenterveyden kärsiminen VAKAVASTI.
        Puhumattakaan että nentti ei voi enää toteuttaa itsään muuten kuin irrottautumalla assista.
        Assi voi tehdä pahaa jälkeä.
        Suosittelen nentille parisuhteessa assin kanssa vaikka ns. ulkopuolisia suhteita. Se auttaa siihen että nentin tunne-elämä ei romahda kokonaan mitä rakkauselmään tulee.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos assi pääsee RUNNOMAAN nenttiä, nentti joutuu tinkimään niin paljosta että vaarana on mielenterveyden kärsiminen, tai ennemminkin varmaa on mielenterveyden kärsiminen VAKAVASTI.
        Puhumattakaan että nentti ei voi enää toteuttaa itsään muuten kuin irrottautumalla assista.
        Suosittelen nentille parisuhteessa assin kanssa vaikka ns. ulkopuolisia suhteita. Se auttaa siihen että nentin tunne-elämä ei romahda kokonaan mitä rakkauselmään tulee.

Minulle kävi just noin. Herra assinen näki vain oman mielenkiinnonkohteen – lapset ei saanut harrasta kodin ulkopuolella yhtään mitään muuta kuin assin mielenkiinnonkohdetta. Kaikki pysyi assin rutiinneissä, josta ei poikettu, toisten ruokavaliota kritisoitiin kunnes kaikki muutkin sopeutui assin ruokavalioon. Kaikkea ihmeteltiin äänen, et voi syötä tuota, se tuntuu suussa ihmeelliseltä, kaikki mitä assi pelkäsi, toisetkin eivät saanet tehdä, laitettiin sanat suuhun: et sä todellakaan halua tehdä tätä. Ihmisiä meille ei voinut kutsua, piti sopeutta assia viikkoja, kuukausia tähän ajatukseen, että joku tulee. Täysin ymmärtämätön toisten asioista. Joskus tuntuu, ettei näe toisia eri persoonana. Kokee, että on tavallaan kaikkien yläpuolella oman mielenkiinnonkohteiden kanssa. Ei huomioi ketään merkkipäivänä, ei yhtäkään kehua eikä huomionosoitusta, ei aloita keskusteluja muuta kun ruuasta tai kun ihmettele normaalia käytöstä ääneen. Äärimmäisen itsekeskeinen. Lapset eikä puoliso koe, että heidät rakastetaan ja heistä välitetään, kaikki pyörii assin maailmassa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

xxxx

erityisrai normaalivahvuus ekkona voi joku ihan perusasia viedä energian täysin muulta ts. keskittyy täysillä, ei huomaa ympärilleen, tunttuu jopa itsekkäältä?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minulle kävi just noin. Herra assinen näki vain oman mielenkiinnonkohteen – lapset ei saanut harrasta kodin ulkopuolella yhtään mitään muuta kuin assin mielenkiinnonkohdetta. Kaikki pysyi assin rutiinneissä, josta ei poikettu, toisten ruokavaliota kritisoitiin kunnes kaikki muutkin sopeutui assin ruokavalioon. Kaikkea ihmeteltiin äänen, et voi syötä tuota, se tuntuu suussa ihmeelliseltä, kaikki mitä assi pelkäsi, toisetkin eivät saanet tehdä, laitettiin sanat suuhun: et sä todellakaan halua tehdä tätä. Ihmisiä meille ei voinut kutsua, piti sopeutta assia viikkoja, kuukausia tähän ajatukseen, että joku tulee. Täysin ymmärtämätön toisten asioista. Joskus tuntuu, ettei näe toisia eri persoonana. Kokee, että on tavallaan kaikkien yläpuolella oman mielenkiinnonkohteiden kanssa. Ei huomioi ketään merkkipäivänä, ei yhtäkään kehua eikä huomionosoitusta, ei aloita keskusteluja muuta kun ruuasta tai kun ihmettele normaalia käytöstä ääneen. Äärimmäisen itsekeskeinen. Lapset eikä puoliso koe, että heidät rakastetaan ja heistä välitetään, kaikki pyörii assin maailmassa.

onko asseilla myös isompi osuus narsipiirteisiin? oma ekko on tärkeä, perheessä muutkin ohjataan sitä ja häntä tukemaan tai jos yrittää palauttaa omista ympyröistään todellisuuteen tulee riita. myöskään usein monta rautaa tulessa eikä ymmärrä vähentää kuormitusta ja haittana itselle ja muille.innostuu asioista kyllä jos hyödyttävät häntä jotenkin mutta yleensä yhteisistä säännöistä sopiminen erittiän vaikeaa pitemmälle jos hän joutuu epämukavuusalueelle.

• Anonyymi

Itsellä kokemus Assi-miehestä. Olin hälle peili. Syytti minua erilaisista asioista, joita itsessä oli jne. Olipahan aivan uskomatonta kuultavaa välillä!! Ja koetti muuttaa ja kontrolloida, itseään ja käytöstään ei tajunnut. Ei edes uskaltanut tajuta/myöntää olevansa Assi. Siihen sitten kaikenlaista mt-asiaa sekaan.
      Lopputulos -> Olis pitäny saada apua jo lapsena/nuorena. Meikä läks.

• Anonyymi

No en minäkään itse assina assien joukossa pärjännyt.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No en minäkään itse assina assien joukossa pärjännyt.

siis olen taiteilija assi ja päädyin siihen johtopäätelmään että paikkani on taiteilijoiden joukossa joka on ainoa paikka jossa pärjään hyvin,. Mulle ei oo vielä koko maailmassa
        yhdenkään taiteiljan kanssa tullut mitään ongelmia.

• Anonyymi

Hienoa että sait lähdettyä. Et varmaan kaipaa aikoja hänen kanssaan. Minulla ei oikeastaan mitään hyvää muistoa ajoista aspergerin kanssa. Se hänen upottavuutensa ja jäyhyytensä sai aikaan sellaista yleistunteettomuutta minussa joka nopeasti alkoi kattamaan kaikkea mitä suhteen aikana tapahtui. Yleistunteettomuus johti usein pintaan nousseisiin masennusjaksoihin minulla. Kun sain suhteen poikki lopulta aloin muuttua enemmän omaksi itsekseni.
        Ja sain alkaa uskoa omiin kykyihin, että minullakin on siis kykyjä, HYVIN vahvoja kykyjä, ja paljon onkin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hienoa että sait lähdettyä. Et varmaan kaipaa aikoja hänen kanssaan. Minulla ei oikeastaan mitään hyvää muistoa ajoista aspergerin kanssa. Se hänen upottavuutensa ja jäyhyytensä sai aikaan sellaista yleistunteettomuutta minussa joka nopeasti alkoi kattamaan kaikkea mitä suhteen aikana tapahtui. Yleistunteettomuus johti usein pintaan nousseisiin masennusjaksoihin minulla. Kun sain suhteen poikki lopulta aloin muuttua enemmän omaksi itsekseni.
        Ja sain alkaa uskoa omiin kykyihin, että minullakin on siis kykyjä, HYVIN vahvoja kykyjä, ja paljon onkin.

En ollut suhteessa Aspergerin kanssa. Häippäsin assien vertaistuesta.
        Olen itse hyvin tunteellinen ja eloisa niin en sovi jäyhien joukkoon.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En ollut suhteessa Aspergerin kanssa. Häippäsin assien vertaistuesta.
        Olen itse hyvin tunteellinen ja eloisa niin en sovi jäyhien joukkoon.

Siis minua alettiin kiusata sielläkin siellä assien joukossa.
        Joku Asperger siellä kirjoitteli että minulta lyödään hampaat suusta ja sit minulta
        estettiin pääsy omaan nimimerkkiini.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Siis minua alettiin kiusata sielläkin siellä assien joukossa.
        Joku Asperger siellä kirjoitteli että minulta lyödään hampaat suusta ja sit minulta
        estettiin pääsy omaan nimimerkkiini.

Mutta taiteilijat on vissiin maailman hyväkäytöksisintä porukkaa.
        6 vuotta somessa, eikä yhdeltäkään taiteilijalta yhtäkään epäkohteliasta lausetta.
        Ei maailman vähäisintäkään kiusaamista yhdeltäkään taiteilijalta koskaan, mutta lähes kaikilta muilta ihmisiltä useimmiten vain kiusaamista. Tosin ei kaikilta, on minulla kivoja naapureita. Yksi pappakin on sanonut että tulee hyvälle tuulelle minut nähdessään kun kuljen talonsa ohi,

• Anonyymi

SIIS ENNENKAIKKEA:
      Olen nentti ja minulla on paljon erilaisia kykyjä, paljon enemmän kuin tuntemillani aspergereilla, ja olen myös taiteellinen, voisin kykyjeni puolesta vain valita millä alalla menestyä. Asperger-kumppani kuitenkin kriittisellä ajalla elämässäni ollut täysin häirikkö jolloin lopulta vain masennuin.
      Ja siis lähdin myös suhteesta ja sen jälkeen elänyt elämäniloisemmin ja menestynyt työssäni.

• Anonyymi

Hyvä juttu.
        Minua on häiriköity, niin etten ole saanut rauhassa toteuttaa kykyjäni.
        Eräs läheiseni häiriköi älyttömiä puhuen tolkuttomasti.
        Vahinkoa oli myös kriisipuhelinvastaajista, jotka kannattavat läheiseni älyttömiä juttuja,.

• Anonyymi

Omalaatuinen autismi artikkelista (löytyy netistä)
      "Kognitiivisen empatiakyvyn puutteellisuus lisää myös monien autismikirjon ihmisten riskiä joutua hyväksikäytetyiksi, koska he eivät välttämättä tule ajatelleeksi, etteivät kaikki ole aina rehellisiä ja hyväntahtoisia"
      Tuo oli mielestäni PARISUHTEESSA kaikkein pahinta, hän toimi kuin matala aita toimii! Siitä olisi ollut ihan liian helppo tulla ja mennä miten mielii. Jouduin itse eristäytymään ihan vastoin todellista luonnettani asperin rinnalla, jolla aspergerilla ei luonnollisestikaan ollut ystäviä eikä seuraa.
      En todellakaan voi suositella kenellekään moista tilannetta PARISUHTEEKSI.

• Anonyymi

xxxx
        Juuri tuosta syystä asperger paljon vartijana ei vain mitenkään toimi, EI VOI TOIMIA.
        Siis kun ihminen ei TÄSSÄ MAAILMASSA!!! ymmärrä että kaikki eivät ole hyväntahoitoisia ja rehellisiä, niin miten voit siinä rinnalla olla tulematta itse hyväksikäytetyksi ja tekemättä itseäsi naurun alaiseksi?
        Kun tosiasiassa parhaimmilla ystävilläkin on reaalielämässä aina jotain kertynyt ehkä hampaiden koloon vuosien mittaan, niin KAIKKI, ihan kaikki pitäisi olla jossakin suhteessa. Mutta asperger ei tuota ymmärrä, vaan on se hyväuskoinen hölmö pohjimmiltaan.
        Ja kun sinä itse olet se ainoa sille aspergerille joka häntä jaksaa kuunnella ja sitkeästi odottaa hänen ulostulojaan ja ne eniten mietityt ulostulot hänellä usein HYVIN, hyvin loukkaavia, nenttinä loukkaannut ja suutut koska hänen kanssaan yrität elää, niin tulet varmasti riidelleeksikin.
        Ja kun sille aspergerille sitten jää kanssa sinne hampaankoloon niin riidat voivat kasvaa aivan uskomattomiin sfääreihin!!! He kun eivät anna periksi. Vain kun ovat selkä ihan seinää vasten, mutta siihen ei päästä helposti. Ei todellakaan. Ja kun olet päässyt siihen, koska ethän sinäkään aivan hirveän vääryyden edessä taivu, niin olet siin kohtaa sitten jo ihan loppu.
        En suosittele parisuhteeksi nentille.

• Anonyymi

Joo mua pilkattiin kriisipuhelimessa kun yritin soittaa sinne aina uudestaan ja uudestaan vaikka he kiusasi minua.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Joo mua pilkattiin kriisipuhelimessa kun yritin soittaa sinne aina uudestaan ja uudestaan vaikka he kiusasi minua.

He kiusasi minua mm. olemalla uskomatta että minä ja elämäni on oikeasto olemassa,
        eli 100% mitätöinnillä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

He kiusasi minua mm. olemalla uskomatta että minä ja elämäni on oikeasto olemassa,
        eli 100% mitätöinnillä.

Mikään mitä minulle tapahtui ei ollut mitään.
        Vammautuminen päästä varpaisiin ei edes katsottu kriisiksi,.
        Voiko henkisesti alistaa enemmän kuin olla myöntämättä toisen aidon henkilön
        olemassaolo?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mikään mitä minulle tapahtui ei ollut mitään.
        Vammautuminen päästä varpaisiin ei edes katsottu kriisiksi,.
        Voiko henkisesti alistaa enemmän kuin olla myöntämättä toisen aidon henkilön
        olemassaolo?

Ja kyllä minulla on erikoinen äiti. Hän ei ole katsonut minua sitä vertaa että kunnolla tietäisi
        miltä minä näytän. Kaikki viodet hän on tuonut esiin ettei tiedä miltä minä näytän.

• Anonyymi

Ihmisiä joilla tuo asperger syvemmällä persoonassan siten, että ovat päällisin puolin lähellä normaaliutta, on vaikea ymmärtää aspergereiksi. Jos tuollainen ihminen on ulkoisesti puoleensa vetävä, varsinkin miespuolisille saattaa kertyä seksisuhteita kiinnostuneihin naisiin lukuisia määriä. Heitä voi olla todella vaikea ymmärtää mitenkään erityisen poikkeaviksi. Ja siis jos vielä sitä osaa itsestä joka on normaalia osaa käyttää hyvin edukseen, ei työelämän kaarestakaan irtoa mitään vihiä poikkeavuudesta. Hänellä on ikäänkuin "todistuaineistoa" itsestään.
      Se jokin vain puuttuu.

• Anonyymi

Minä näytän normaalille nyt taas kun en oo niin vammautunut kun välillä vammauduin.
        Mutta siis luonnostaan näytän normaalille, kuten nyt taas.

• Anonyymi

Ja kuten jostain tuolta linkeistä luin, siellä joku sanoi että kun asperger sulkeutuu/suljetaan yksin huoneeseensa, tämän oireet katoavat, ei ole enää aspergeriyttä. Niin vähän mykistävä lause.
      Mutta yhtä kaikki, ei voi ajatella että parisuhteessa työntäisi toisen yksinään johonkin huoneeseen lopuksi aikaa!!!
      Ei siis käy parisuhteessa.
      Minkälainen yleensä on ihminen joka ei sovi parisuhteeseen eikä oikein mihinkään muuhunkaan suhteeseen ihmisen/ihmisten kanssa?

• Anonyymi

Niinkuin se olisi joku hieno juttu että suljetaan yksin huoneeseen ihminen!!! Otettaisiin välillä pois jospa sen oireilu olisi loppunut ja sitten taas työnnetään sinne huoneeseen yksin kun eihän ne oireet katoa koskaan.
        Hieno juttu, todella hieno juttu.

• Anonyymi

Esim. Elon Musk mun mielestä näyttää täysin normaalille vaikka on Asperger. Mutta hän kyllä onkin poikkeuksellisen näyttävä ja hyvä esiintyjä sanoisin

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Esim. Elon Musk mun mielestä näyttää täysin normaalille vaikka on Asperger. Mutta hän kyllä onkin poikkeuksellisen näyttävä ja hyvä esiintyjä sanoisin

Hänen entinen vaimonsa puhuu Youtube videolla kannattaa ehkä etsiä ja katsoa video,.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hänen entinen vaimonsa puhuu Youtube videolla kannattaa ehkä etsiä ja katsoa video,.

Tykkään ottaa esiin vähän tämmösiä ääripäitäkin Aspergerista, että ymmärretään että Asperger voi tarkoittaa mitä vain vammaisen oloisen tai Elon Muskin väliltä

• Anonyymi

Yksinolo on elämäni ihanimpia kokemuksia. Joo yksin Asperger katoaa,
        Koska se sosiaalinen aistiärsykekuorma on se mikä tuottaa mulle ihan fyysistä tuskaa,
        Niin se on niin rankkaa hermostolle, ettei samalla voi kunnolla elää...mutta yksin se hermostorasitus poistuu---ja aaah kun on ihanaa kuin paratiisissa autuaana yksin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Yksinolo on elämäni ihanimpia kokemuksia. Joo yksin Asperger katoaa,
        Koska se sosiaalinen aistiärsykekuorma on se mikä tuottaa mulle ihan fyysistä tuskaa,
        Niin se on niin rankkaa hermostolle, ettei samalla voi kunnolla elää...mutta yksin se hermostorasitus poistuu---ja aaah kun on ihanaa kuin paratiisissa autuaana yksin.

Mä esiinnyn täällä palstalla nyt sen aikaa, että mun selän takaa meneillä oleva mustamaalauskampanja loppuu, koska muuten ne voi valehdella hillittömästi-

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mä esiinnyn täällä palstalla nyt sen aikaa, että mun selän takaa meneillä oleva mustamaalauskampanja loppuu, koska muuten ne voi valehdella hillittömästi-

En olis ikinä uskonut, mun selän takaa paljastu aivan mieletön mustamaalauskampanja , tosin sen pyörittäjät on vähän hämärän peitossa,

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En olis ikinä uskonut, mun selän takaa paljastu aivan mieletön mustamaalauskampanja , tosin sen pyörittäjät on vähän hämärän peitossa,

Kuten kerroin nuorenakin kerran jouduin vastaavaan mutta lievemmin.
        Silloin auttoi kun esiinnyin TV:ssä, radiossa ja lehdissä, niin se saatiin loppumaan.
        Ajattelen että julkisuus olis nyttenkin hyvä-

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kuten kerroin nuorenakin kerran jouduin vastaavaan mutta lievemmin.
        Silloin auttoi kun esiinnyin TV:ssä, radiossa ja lehdissä, niin se saatiin loppumaan.
        Ajattelen että julkisuus olis nyttenkin hyvä-

Mulla on yksi hyvä vahvuus mustamaalaajiini verrattuna.
        He ei ole mitään parrasvaloissa viihtyviä varmaan yksikään.
        Mustamaalaajani eivät seuraisi minua televisiion.
        Sillon kerran kun olin televisiossa tuli esiin se että televisio on semmonen
        mukavan paljastava paikka. Siinä televisiossa esiintyvä tavallaan paljastuu helposti.
        Se siinä ois kiva.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mulla on yksi hyvä vahvuus mustamaalaajiini verrattuna.
        He ei ole mitään parrasvaloissa viihtyviä varmaan yksikään.
        Mustamaalaajani eivät seuraisi minua televisiion.
        Sillon kerran kun olin televisiossa tuli esiin se että televisio on semmonen
        mukavan paljastava paikka. Siinä televisiossa esiintyvä tavallaan paljastuu helposti.
        Se siinä ois kiva.

Mutta mä oon semmonen että näytän sitä paremmalle mitä paremmin näyn.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mutta mä oon semmonen että näytän sitä paremmalle mitä paremmin näyn.

nää mun mustamaalaajat näyttää hyvälle vaan anonyymeissa puhelimissa kasvottomina tai selän takana hiippailevina hämärissä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

nää mun mustamaalaajat näyttää hyvälle vaan anonyymeissa puhelimissa kasvottomina tai selän takana hiippailevina hämärissä

Nimeään ja asiaansakaan ei ole saanut mustamaalaajani ilmoitettua mulle,.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nimeään ja asiaansakaan ei ole saanut mustamaalaajani ilmoitettua mulle,.

Ne varmaan ajatteli etten sentään kehtais julki mennä sanomaan että hulluksi minua selän takaa väitetään. Mutta liian epistä olla yksin piilossa ja monipäinen jengi selän takana.
        Mieluummin julki sanon, Kun niin raukkis jengiä ovat, etteivät uskalla minulle puhua asiaansa normaalisti.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ne varmaan ajatteli etten sentään kehtais julki mennä sanomaan että hulluksi minua selän takaa väitetään. Mutta liian epistä olla yksin piilossa ja monipäinen jengi selän takana.
        Mieluummin julki sanon, Kun niin raukkis jengiä ovat, etteivät uskalla minulle puhua asiaansa normaalisti.

Ne ei kukaan pysty minua silmiin katsomaan ja sanomaan asiaansa.
        Se kertoo jotain oleellista heistä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ne ei kukaan pysty minua silmiin katsomaan ja sanomaan asiaansa.
        Se kertoo jotain oleellista heistä.

Tuntuu kyllä vähän erikoisellekin, että oonko tosiaan niin voimakas, ettei itseäni
        100 kertaa vahvempi uskalla asiaansa minulle sanoa silmiin katsoen,

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuntuu kyllä vähän erikoisellekin, että oonko tosiaan niin voimakas, ettei itseäni
        100 kertaa vahvempi uskalla asiaansa minulle sanoa silmiin katsoen,

Minä luotan perustelijan kykyihini loppuun asti,. Koskaan en ole vielä sanattomaksi tai perustelutta jäänyt.
        Yksi vastustajani kysyi: Miten sitä ja tätä?
        Sanoin etten pysty näin lyhyesti sanomaan, mutta voin kirjottaa pitkän perustelun,
        siihen hän ehätti: "Ei tarvi ei tarvi...."

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minä luotan perustelijan kykyihini loppuun asti,. Koskaan en ole vielä sanattomaksi tai perustelutta jäänyt.
        Yksi vastustajani kysyi: Miten sitä ja tätä?
        Sanoin etten pysty näin lyhyesti sanomaan, mutta voin kirjottaa pitkän perustelun,
        siihen hän ehätti: "Ei tarvi ei tarvi...."

Ne odottaa olosuhdetta jossa ne vois "lyödä" minut ilman loogista perustelua.
        Sitä pitäs miettiä olisko sellanen laillistakaan.
        Mulla on oikeus perustelun kykyni ilmaisuun. Se on tähän asti elämässäni ollut lyömätön.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mulla on oikeus perustelun kykyni ilmaisuun. Se on tähän asti elämässäni ollut lyömätön.

Aloittajan aiheeseen.-
        Niin ei monikaan halua elämänkumppanikseen lyömätöntä perustelijaa, jolle jää aina kakkoseksi. Voihan se tuntua kaiken tilan viemiseltä, muttei sen tarvi olla sitä.
        Ja kenties kohtaan vertaiseni perustelija, tai jopa sellaisen joka voittaa minut reilulla perustelulla, sitä sitten juhlitaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aloittajan aiheeseen.-
        Niin ei monikaan halua elämänkumppanikseen lyömätöntä perustelijaa, jolle jää aina kakkoseksi. Voihan se tuntua kaiken tilan viemiseltä, muttei sen tarvi olla sitä.
        Ja kenties kohtaan vertaiseni perustelija, tai jopa sellaisen joka voittaa minut reilulla perustelulla, sitä sitten juhlitaan.

Mutta siis se perusatelu tulee esittää mulle niin, että mulla on mahdollisuus vastata
        siihen voittavalla perustelulla. Ei ole reilua selän takaa niin, etten tiedä koko asiaa mikä se on että voisin perustella,

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mutta siis se perusatelu tulee esittää mulle niin, että mulla on mahdollisuus vastata
        siihen voittavalla perustelulla. Ei ole reilua selän takaa niin, etten tiedä koko asiaa mikä se on että voisin perustella,

Ihme kieroilua. Sanon kaikille, että jos minussa on jotain valittamista se pitää sanoa suoraan päin naamaa, jotta voin joko korjata asian tai perustella sen miksi säilytän kantani. En minä tarvi mitään selän takana velmuja ko oot itse näin reilu.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ihme kieroilua. Sanon kaikille, että jos minussa on jotain valittamista se pitää sanoa suoraan päin naamaa, jotta voin joko korjata asian tai perustella sen miksi säilytän kantani. En minä tarvi mitään selän takana velmuja ko oot itse näin reilu.

siis oon

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

siis oon

Mut ne ei kukaan uskalla, joka paikassa vaan velmuillaan selän takana. Tälle on tultava loppu.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mut ne ei kukaan uskalla, joka paikassa vaan velmuillaan selän takana. Tälle on tultava loppu.

Onko tämä jotain uudenaikaista systeemiä että hoidetaan asioita 100% selän takaa niin ettei ihminen tiedä edes asian aihetta mitä se koskee, niin ei voi perustella,

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onko tämä jotain uudenaikaista systeemiä että hoidetaan asioita 100% selän takaa niin ettei ihminen tiedä edes asian aihetta mitä se koskee, niin ei voi perustella,

Ei tää oo sattumaa että minulle tämmöstä tehdään se johtuu siitä että mulla on perustelijan kyky erityislahjana ja se ottaa joillein koville. Mulla ei ole mitään tutkintoa, mutta olen erittäin taidokas perustelija.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei tää oo sattumaa että minulle tämmöstä tehdään se johtuu siitä että mulla on perustelijan kyky erityislahjana ja se ottaa joillein koville. Mulla ei ole mitään tutkintoa, mutta olen erittäin taidokas perustelija.

Siis minä saatan perustelussa päihittää vaikka oppineemmankin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Siis minä saatan perustelussa päihittää vaikka oppineemmankin.

Sitäkö toi tarkoittaa toi "Asperger tarjoaa upottavaa maastoa"? heh
        Ja mä myönnän, mä kaiken lisäksi nautin perustelemisesta..

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sitäkö toi tarkoittaa toi "Asperger tarjoaa upottavaa maastoa"? heh
        Ja mä myönnän, mä kaiken lisäksi nautin perustelemisesta..

Se on mulle palkitsevaa, koska mulle ei oo vielä koskaan käynyt niin etten olisi osannut esittää hyvää perustelua.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Se on mulle palkitsevaa, koska mulle ei oo vielä koskaan käynyt niin etten olisi osannut esittää hyvää perustelua.

Mun on tosi vaikea käsittää sitä ilmiötä että kun kaikki ihmiset ympärilläni mykistyy
        kun pyydän heitä perustelemaan, 99% he mykistyy...
        Outo kokemus mulle

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mun on tosi vaikea käsittää sitä ilmiötä että kun kaikki ihmiset ympärilläni mykistyy
        kun pyydän heitä perustelemaan, 99% he mykistyy...
        Outo kokemus mulle

Multa voi pyytää perustelun ihan mihin vaan, annan sen mielihyvin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Multa voi pyytää perustelun ihan mihin vaan, annan sen mielihyvin.

Kaikista erikoisimmiltakin vaikuttaville ilmiöille elämässäni niin se on taattu.
        että mulla on niihin antaa johdonmukainen perustelu

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

xxxx
        EN YMMÄRRÄ: miksi tähän on kiskottu joku elonmusk! Mitä tekemistä tuolla ja jollain keppikerjäläisenä pysyneellä aspergermiehellä on keskenään. Keppikerjäläisenä jolla ei mitään elinvoimaisia ideoita siellä pimeällä suolla johon ainoastaan uppoaa. Ei ne tavisaspergerit kehitä yhtään mitään. Minun aspergerini varasteli minun kolikkolippaastani lisätienistiä kun minä en nähnyt. Oli varas eikä mitään muuta.
        OLI SIIS VARAS!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

xxxx
        VARSINKIN KUN EI anna muille suunvuoroa!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aloittajan aiheeseen.-

SINULLA ON vastaukset valmiina, et kuuntele toisten perusteluja. SAMALLA tulet ehkä sulkeneeksi korvat joltain kuulemisen arvoiselta.
        Käyttäydyt kuin omistaisit totuuden... Aika paljon pielessä jo tuossa.
        Tuollaisia kuullut viimevuosina eräältä vanhentuneelta aspergerilta joka ei antanut enää suunvuoroa muille ihmisille ollenkaan!!! Oli kuulemma niin viisas.
        Järkyttyi kuollakseen KUN MINÄ sanoin että OLEN TOISTA MIELTÄ kuin hän.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

MINUSTA ET OLE, mitä olen lukenut sinua.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

MINUSTA ET OLE, mitä olen lukenut sinua.

No en kai minä nyt täällä mitään perustele...hassu

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No en kai minä nyt täällä mitään perustele...hassu

Johan minä ihan höhlä olisin jos vakavia asioita nettipalastalla perustelisin,
        minulla on täällä tämmönen puolikoominen rooli minkä olen taiteilijana ottanut täällä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Johan minä ihan höhlä olisin jos vakavia asioita nettipalastalla perustelisin,
        minulla on täällä tämmönen puolikoominen rooli minkä olen taiteilijana ottanut täällä

Ei kai nyt kukaan vakavasti otettava ihminen amonyymillä nettipalsyalla ala esittää mitään parhaita perustelujaan

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei kai nyt kukaan vakavasti otettava ihminen amonyymillä nettipalsyalla ala esittää mitään parhaita perustelujaan

Olen mutkikas ja moniulotteinen ihminen vaikka kyllä toisaalta pidän yksinkertaista kauniina. Kuitenkin oma taiteeni ei ole yksinkertaista vaan mun taidefilosofia on todella mutkikkaan ajattelun tulos

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olen mutkikas ja moniulotteinen ihminen vaikka kyllä toisaalta pidän yksinkertaista kauniina. Kuitenkin oma taiteeni ei ole yksinkertaista vaan mun taidefilosofia on todella mutkikkaan ajattelun tulos

Mun aivot tarvii semmosta mutkikasta koska luppona ne käy typeriksi,.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mun aivot tarvii semmosta mutkikasta koska luppona ne käy typeriksi,.

Vaikka minä hölisen paljon, hyvin suunnitelmallisesti jätän osan kertomatta,
        Mutta kuitenkin niin ettei rehellisyys kärsi kun paljastan sen mitä jätin kertomatta,

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vaikka minä hölisen paljon, hyvin suunnitelmallisesti jätän osan kertomatta,
        Mutta kuitenkin niin ettei rehellisyys kärsi kun paljastan sen mitä jätin kertomatta,

Mulle on käyny niin että minua on yksinkertaiset kohdelleen yksinkertaisena ja aiheuttaneet siten hirveen sotkun. Minä en oo yksinkertainen alkuunkaan,.
        Vaikka tääll'ä semmosena esiinnyn.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mulle on käyny niin että minua on yksinkertaiset kohdelleen yksinkertaisena ja aiheuttaneet siten hirveen sotkun. Minä en oo yksinkertainen alkuunkaan,.
        Vaikka tääll'ä semmosena esiinnyn.

He luulee mua hulluksi koska mä tiedän asioita monta vuotta ennenkuin asia heille itselleen ilmenee. Sitten kun ollaan siinä pisteessä jossa sanomani näyttäytyy toteen, jengi jumiutuu,.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

He luulee mua hulluksi koska mä tiedän asioita monta vuotta ennenkuin asia heille itselleen ilmenee. Sitten kun ollaan siinä pisteessä jossa sanomani näyttäytyy toteen, jengi jumiutuu,.

Mä olen itse ihmeissäni miten nä oon tiennyt tolleen monia asioita, mutta mä tosiaan ooon .

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mä olen itse ihmeissäni miten nä oon tiennyt tolleen monia asioita, mutta mä tosiaan ooon .

Siksi mä kuulostan puhuessani oudolle, koska mä tiedän "liian aikaisin",

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Siksi mä kuulostan puhuessani oudolle, koska mä tiedän "liian aikaisin",

Ja toi ilmiö toistuu toistumistaan.
        Että mua luullaan hölmöksi ja kas kas viiden vuoden päästä ilmenee että puhuin prikulleen totta,

• Anonyymi

xxxx
      MINÄKIN PERUSTELEN mielelläni jos olen jotain mieltä jostain ja joku haluaa tietää miksi ja asia tuntuu tärkeältä, ja ennen kaikkea, minulla sattuu olemaan AIKAA.
      Ainahan ei työssä käyvällä ole aikaa turhiin. Riittä kun on itsellen perustellut tai intuitiivisesti tietää jonkin asian olevan niin ja uskoo sen olevan niin.
      Esim. äänestämisessä ei ole ihan kauhea vahinko jos ei tunne ehdokastaan kovin hyvin, mutta puolueesta tietää riittävästi.
      Kun työssä käyvällä ei ole aikaa ihan kaikkeen niin on tyydyttävä siihen toiseksi parhaaseen vaihtoehtoon, toisinaan jopa mututuntumaan.
      Mutta en todellakaan kadu että olen tehnyt työtä ja saanut rahaa jolla olen rahoittanut elämääni sen sijaan että olisin perustellut suu vaahdossa jossakin jotain, milloin mitäkin.

• Anonyymi

Ei nentti tai Aspergeri ole huonompi tai parempi, heitä tarvitaan eri asioita tekemään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei nentti tai Aspergeri ole huonompi tai parempi, heitä tarvitaan eri asioita tekemään.

Mä koen tehtäväkseni ilmestyä joka paikkaan paljastamaan epäloogisuudet,
        Siksi minusta kai ei pidetä, mutta tekoni ei ole pahaa,

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mä oon hirveen hyvä kysymään semmosia kriittisiä kysymyksiä eri tilanteissa, että mitens te perustelette tän ja tän? Huomaamaan semmosia pointteja mitä he ei huomaa

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mä oon hirveen hyvä kysymään semmosia kriittisiä kysymyksiä eri tilanteissa, että mitens te perustelette tän ja tän? Huomaamaan semmosia pointteja mitä he ei huomaa

Mutta kaikkitietävinä itseään pitävät narsistiset ihmiset voi hermostua siitä kun joku vaan tämmönen huomaa mitä he ei itse huomanneet

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mutta kaikkitietävinä itseään pitävät narsistiset ihmiset voi hermostua siitä kun joku vaan tämmönen huomaa mitä he ei itse huomanneet

Vähän tuosta syystä minäkin pelkään narsistisia ihmisiä. Monilta kanteilta ajateltu ja muodostettu mielipide ja ajatus voi saada aikaan tyrmistyttäviä reaktioita narsisteissa. Nentit taas kai yleensä menee liiemmin ajattelematta jonkun viiteryhmänsä mukana.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vähän tuosta syystä minäkin pelkään narsistisia ihmisiä. Monilta kanteilta ajateltu ja muodostettu mielipide ja ajatus voi saada aikaan tyrmistyttäviä reaktioita narsisteissa. Nentit taas kai yleensä menee liiemmin ajattelematta jonkun viiteryhmänsä mukana.

Ja minua todella pelottaa ajatus että jos minä olen keskivertoälykäskään kriittisyyksineni niin kuinka tyhmiä ihmiset voivat ollakaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Joo mielenkiintoista,
        Ehkä semmonen harkittu syvällinenmielipide on aika narsistin vastakohta
        tai juuri sitä mitä narsistilta puuttuu

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Joo mielenkiintoista,
        Ehkä semmonen harkittu syvällinenmielipide on aika narsistin vastakohta
        tai juuri sitä mitä narsistilta puuttuu

Olen paremmassa kunnossa kuin vuosikausiin, Meen nyt lukemaan taiteellisesta tutkimuksesta. Moikka!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olen paremmassa kunnossa kuin vuosikausiin, Meen nyt lukemaan taiteellisesta tutkimuksesta. Moikka!

Mä joudun esiintyyn täällä netissä koska mua mustamaalataan selän takaa väittäen mun elävän ja kokevan jotain mitä ei MINULLA ole ollenkaan menossa eikä kokemuksissa.
        Siis ne kirjoittelee mun selän takaa että mä muka koen sitä ja tätä minulta lainkaan kysymättä koenko mitään semmosta, Ihan järjetöntä juttua,Niin laitan tänne välillä vähän reaaliaikaista kokemusta heidän satujen rinnalle.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mä joudun esiintyyn täällä netissä koska mua mustamaalataan selän takaa väittäen mun elävän ja kokevan jotain mitä ei MINULLA ole ollenkaan menossa eikä kokemuksissa.
        Siis ne kirjoittelee mun selän takaa että mä muka koen sitä ja tätä minulta lainkaan kysymättä koenko mitään semmosta, Ihan järjetöntä juttua,Niin laitan tänne välillä vähän reaaliaikaista kokemusta heidän satujen rinnalle.

Mä oon ihan aika tyytyväinen elämääni.
        Ei mulla mitään niin kauheeta oo kuin he väittää. Ainoo mikä on kauheeta on ne heidän juttunsa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä tekosi voi olla pahaakin. Voit tukkia toisten ihmisten linjoja, elintärkeitä kanavia heille, heille muille ihmisille.
        Et taida ymmärtää että kaikki ajattelu ollakseen oikeaa ja tärkeää ei ole loogista.
        Ajattelusi ei ole tästä elämästä.
        Se on upottavalta suolta, rämeeltä joka ei tuota mitään. Et ole elonmusk joka keskittyy yleensä siihen mitä tekee ja mikä tuottaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Nentit taas kai yleensä menee liiemmin ajattelematta jonkun viiteryhmänsä mukana."
        No eivät mene. Vain sitä myöden minkä itse ovat parhaaksi katsoneet, vaikka siitä syystä että ovat tuottavissa palkkatöissä tms. eikä heidän kannata panostaa kaikkeen vaan ovat delegoineet joitain toisille ihmisille.
        Se on sitä ryhmätoimintaa johon aspergerit ja narsistit huonosti soveltuvat empatiavajeidensa vuoksi. Aspergerit eivät myöskään osaa toimia ryhmissä eivätkä ymmärrä siihen liittyviä kiemuroita. Toiminnoissa on panos-tuotos suhde.
        Nythän esim. Suomen kansa on suurissa mittaluvuissa muuttanut mieltään oleellisessa asiassa kun haluttiinkin yhtäkkiä liittyä natoon. Nousi esiin yksittäisten kansalaisten samansuuntaiset yksittäiset tahdot.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä tekosi voi olla pahaakin. Voit tukkia toisten ihmisten linjoja, elintärkeitä kanavia heille, heille muille ihmisille.
        Et taida ymmärtää että kaikki ajattelu ollakseen oikeaa ja tärkeää ei ole loogista.
        Se on upottavalta suolta, rämeeltä joka ei tuota mitään. Et ole elonmusk joka keskittyy yleensä siihen mitä tekee ja mikä tuottaa.

Mitä ihmeen linjoja?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Varmasti on ihan tästä elämästä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitä ihmeen linjoja?

Ymmärryksessä vika? Lauseet kommentissani aivan selviä ja yksinkertaisia.

• Anonyymi

Tuottaminen ja hyötyminen totuuden perustana on kyllä aika arveluttavaa pragmaattisuudessaan. Totuus voi olla epähyödyttävää ja jopa haitallista päämäärätoiminnalle. Kyllä kai tänne aspeja mahtuu ketkä on kiinnostuneita tiedosta ja totuudesta sen itsensä vuoksi. Luulisin ainakin näin pitkällä työnjaossa olevassa yhteiskunnassa.

• Anonyymi

Kiitos kommentista,

Totuus voi olla jollekin totuuden vastaiselle toiminnalle toki haitallista, mutta totuus sinällään on parasta mitä meillä koskaan voi olla, Kyllä kaikki mikä on epätotta ajallaan puhkeaa kuin ilmapallo.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kiitos kommentista,

Totuus voi olla jollekin totuuden vastaiselle toiminnalle toki haitallista, mutta totuus sinällään on parasta mitä meillä koskaan voi olla, Kyllä kaikki mikä on epätotta ajallaan puhkeaa kuin ilmapallo.

Tuottavuus ...riippuu arvoisya kuinka oleellisena pitää juuri tuottavuutta,
        Tuottavuudesta voi olla haittaakin kuten saastuttavuus jne,

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mutta tilanne vaikuttaa siltä ettei maailma pelkällä tuottavuuden tavoitteella pelastu

• Anonyymi

xxxx
        Kuka on puhunut epätotuusesta. Ei kaikki ei-looginen ajattelu ole epätotta. Eikä tarkoita että olisi vahingossa totta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

xxxx
        Panos-tuotos on sanallinen ilmaisu joka ei mitenkään ole sidottu jonkun materiaalin lisääntymiseen puhumattakaan saastuttavuudesta.

Ymmärryksessä vika?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

xxxx
        Panos-tuotos on sanallinen ilmaisu joka ei mitenkään ole sidottu jonkun materiaalin lisääntymiseen puhumattakaan saastuttavuudesta.

Ymmärryksessä vika?

No henkisesti olen erittäin tuottava, materiaalisesti en niin paljon, taloudellisesti vielä vähemmän

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

xxxx

Ymmärryksessä vika?

En jaksa edes kommentoida suia koska jokainen minut tunteva tietäisi että puhut ennakkoluuloisesti jotakin mikä ei liity minuun mitenkään.
        Luuletko tosiaan, etten olisi loogisesti analysoinut myös ei-loogista.
        En ole filosofisesti aivan aloittelija.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En jaksa edes kommentoida suia koska jokainen minut tunteva tietäisi että puhut ennakkoluuloisesti jotakin mikä ei liity minuun mitenkään.
        Luuletko tosiaan, etten olisi loogisesti analysoinut myös ei-loogista.
        En ole filosofisesti aivan aloittelija.

Oon kirjoittanut yliopistoesseenkin aiheesta,.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oon kirjoittanut yliopistoesseenkin aiheesta,.

Mä voisin suostuu sun kanssa kanssa vaikka esseenkirjoituskilpailuun kumpi kirjoittaa paremman esseen ei-loogisesta, Siis minä Asperger

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No henkisesti olen erittäin tuottava, materiaalisesti en niin paljon, taloudellisesti vielä vähemmän

No voihan ihminen olla vaikka kiusaaja joka panostaa siihen kiusaamiseen jonka kiusaamisen uhri tarvitsee sitä enemmän sairaanhoidollista apua mitä enemmän häntä kiusataan.
        Tietysti tuossa on kiusaajan panos ja sairaanhoidollinen tuotos.
        MUTTA totuuden nimessa en ihan tuollaista skeidaa kuitenkaan tarkoittanut panos-tuotos suhteella.
        Juuri tuollaista panos-tuotos suhde oli minulla ja minun asperger-miehelläni. Hän pyöritti varmsti päässään sitä mitä oli itse saanut koulussa aikoinaan, lisäsi vielä omaa panosta ja sijoitti minuun. Minä sitten hain sitä apua joka tietenkin oli tuotos.
        Mitä mieltä tuossa? Ei miltään kannalta ainakaan mitään positiivista, kaikki tappiota.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No voihan ihminen olla vaikka kiusaaja joka panostaa siihen kiusaamiseen jonka kiusaamisen uhri tarvitsee sitä enemmän sairaanhoidollista apua mitä enemmän häntä kiusataan.
        MUTTA totuuden nimessa en ihan tuollaista skeidaa kuitenkaan tarkoittanut panos-tuotos suhteella.
        Juuri tuollaista panos-tuotos suhde oli minulla ja minun asperger-miehelläni. Hän pyöritti varmsti päässään sitä mitä oli itse saanut koulussa aikoinaan, lisäsi vielä omaa panosta ja sijoitti minuun. Minä sitten hain sitä apua joka tietenkin oli tuotos.
        Mitä mieltä tuossa? Ei miltään kannalta ainakaan mitään positiivista, kaikki tappiota.

Ja sille sairaalle aspergerille oli tietysti jo valtava tuotos minun huonovointisuuteni.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En ymmärrä mitä kirjoitat, vaikutat sekavalle. Päätän keskustelun kanssasi tähän. Aiheeni ei liity sairaanhoitoon. Omasi ehkä liittyy.

Terveisin Asperger

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En ymmärrä mitä kirjoitat, vaikutat sekavalle. Päätän keskustelun kanssasi tähän. Aiheeni ei liity sairaanhoitoon. Omasi ehkä liittyy.

Terveisin Asperger

Olen pahoillani aiheemme ei liity toisiinsa mitenkään,.
        En jaksa nyt lukea mitään hulluja juttuja kun maailmantilannekin on mikä on.

Asperger

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olen pahoillani aiheemme ei liity toisiinsa mitenkään,.
        En jaksa nyt lukea mitään hulluja juttuja kun maailmantilannekin on mikä on.

Asperger

Oma politiikani on nyt semmosta etten osallistu kenenkään mielentereysongelmiin kuten aiemmin empaattisuuttani. Nyt en voi enää uhrautua,

Asperger

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oma politiikani on nyt semmosta etten osallistu kenenkään mielentereysongelmiin kuten aiemmin empaattisuuttani. Nyt en voi enää uhrautua,

Asperger

Nyt kun kaikki on sitten oikein hankalasti, niin nyt onkin sitten kunnon
        taideprojektin aika :)
        Ryhdyn hommiin ja vapautuneemmin ajatuksin kuin viime kerralla!

Asperger

• Anonyymi

Edelleenkin olen valmis esittelemään itseni vaikka televisiossa, mutta mihinkään salaisiin keskusteluihin en kenenkään kanssa ryhdy.

Asperger

• Anonyymi

xxxx
      En varsinaisesti ole "keskustellut" tässä kenenkään aspergerin kanssa. Tarkoitukseni on varoittaa ihmisiä siitä että eivät turhaan yritä liikaa asperger-ihmistensä kanssa vaikka sitä parisuhdetta, ponnistukset valuvat hukkaan .
      Pahimmassa tapauksessa saa maksaa kiltteydestään mielenterveydellään. Asperger saattaa rusentaa ihmisen jonka kokee vastustajakseen tai kilpailijakseen jos tilaisuuden saa. Parisuhteessahan saa aina tilaisuuden mihin vain. Kahden ilman ulkopuolisia todistajia kotona, voi tapahtua ihan mitä vain.

En ole pyytänyt tähän ketään keskustelemaan vaan ihan yksikseni tahdon tätä tässä todeta.
      Tietysti perusteiltaan vankan ja terveen ihmisen mielenterveyden häiriöt jotka ovat saaneet alkunsa liian rankasta elämäntilanteesta ovat ohimeneviä.
      Joten tämä kirjoitukseni ei kumpua mistään mielenterveyden häiriöstä. Kauvan sitten ollut häiriö on nyt tässä osana muistelmaa ja toimii yhtenä varoituksena niille jotka kamppailevat asperger-ihmisen lähistöllä ja kanssa, että siinä on vaarana omien voimien ehtyminen.

• Anonyymi

Tuon kirjoittajasta paistaa SUURI TIETÄMÄTTÖMYYS siitä,
        millainen ilmiö AS oikein on.
        Samalla paistaa SUURI EMPATIAKYVYTTÖMYYS.
        Onko tuon kirjoittaja narsisti?

• Anonyymi

"Jos assi pääsee RUNNOMAAN nenttiä, nentti joutuu tinkimään niin paljosta että vaarana on mielenterveyden kärsiminen, tai ennemminkin varmaa on mielenterveyden kärsiminen VAKAVASTI.
      Suosittelen nentille parisuhteessa assin kanssa vaikka ns. ulkopuolisia suhteita. Se auttaa siihen että nentin tunne-elämä ei romahda kokonaan mitä rakkauselmään tulee."

Tuo on tästä ketjusta.
      Tuon kirjoittaja selvästi kokee assit aivan hirveiksi nenttien mielenterveyden tuholaisiksi.
      :-) :-) :-) Siis tuon kirjoittaja on TODELLA PIHALLA.
      Onko tuon kirjoittaja narsisti, joka ei siedä ihmisiä, jotka eivät ole hänen kanssaan samaa mieltä vaan erilaisia ja eri mieltä?

• Anonyymi

"Onko tuon kirjoittaja narsisti, joka ei siedä ihmisiä, jotka eivät ole hänen kanssaan samaa mieltä vaan erilaisia ja eri mieltä?"
        No VOIHAN nokka
        Miten tyypillistä, valtava hyökkäys assilta kun joku siis uskaltaa olla eri mieltä jostain tietystä asiasta kuin assi. Vai vielä pihalla!
        Ei, olet assi väärässä tuossakin. Ei mitään vastaan jos ihminen on erimieltä jostain tietystä asiasta kunhan se ei ole periaate.
        Mutta niinkuin tiedät niin ASSILLE TAITAA OLLA ELÄMÄNTEHTÄVÄ olla erimieltä.
        Ja kyllä! Kyllä en voi suositella kenellekään puolisoksi assia jonka elämäntehtävä on olla erimieltä, asialla ei väliä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Onko tuon kirjoittaja narsisti, joka ei siedä ihmisiä, jotka eivät ole hänen kanssaan samaa mieltä vaan erilaisia ja eri mieltä?"
        No VOIHAN nokka
        Miten tyypillistä, valtava hyökkäys assilta kun joku siis uskaltaa olla eri mieltä jostain tietystä asiasta kuin assi. Vai vielä pihalla!
        Ei, olet assi väärässä tuossakin. Ei mitään vastaan jos ihminen on erimieltä jostain tietystä asiasta kunhan se ei ole periaate.
        Mutta niinkuin tiedät niin ASSILLE TAITAA OLLA ELÄMÄNTEHTÄVÄ olla erimieltä.
        Ja kyllä! Kyllä en voi suositella kenellekään puolisoksi assia jonka elämäntehtävä on olla erimieltä, asialla ei väliä.

Tuo suorastaan räikeästi todistaa, että todella OLET PIHALLA.
        Käsityksesi asseista ovat narsistisen harhaisia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuo suorastaan räikeästi todistaa, että todella OLET PIHALLA.
        Käsityksesi asseista ovat narsistisen harhaisia.

Eihän mikään tuollainen assi /nentti yleistäminen ole mitään totta.
        Jokainen assi ja nentti on erilaisia toisistaan, toiset hyvinkin erilaisia.
        Turha väittely tuollainen yleistys

Asperger

• Anonyymi

"totuus sinällään on parasta mitä meillä koskaan voi olla, Kyllä kaikki mikä on epätotta ajallaan puhkeaa kuin ilmapallo."

Tuossa on suurta viisautta! Onnittelut tuon kirjoittajalle!

• Anonyymi

Kiitos. On se minunkin mielestäni suurta viisautta kaikessa yksinkertaisuudessaan, ja yllättävän harva ymmärtää. Eihän ei-totta ole aivan oikeasti edes olemassa, joten ei siitä jää käteen edes ilmapalloa

Asperger

• Anonyymi

"Ei nentti tai Aspergeri ole huonompi tai parempi, heitä tarvitaan eri asioita tekemään."

Tuo on tästä ketjusta ja TOSI HYVIN SANOTTU!
      Onnittelut!

On ihmisiä, jotka eivät siedä niitä, jotka ovat erilaisia.
      Tavallaan sellaiset ihmiset eivät siedä sitä luonnon
      monimuotoisuutta, joka on luonnon suurimpia vahvuuksia.

Moni assiton ihminen eli "nentti" ei siedä eikä usko sitä tosiasiaa, että
      moni ihmiskunnan suuri keksijä, tiedemies tai suuri taiteilija on
      AS-ihminen.
      Eivät usko, koska pitävät AS-ihmisiä pelkästään "huonompina ihmisinä".
      Tietämättömyys on yhä suurta - vaikka eletään jo vuotta 2022.

AS-ihmisillä on oma hyvin tärkeä tehtävänsä tässä
      ihmiskunnassa. Enemmistöllä eli "nenteillä" on
      myös oma tärkeä tehtävänsä. "Nentti" ei kykene tekemään
      niitä asioita, mihin AS-ihminen kykenee. Siksi
      "nenttien" lisäksi tällä pallolla ehdottomasti tarvitaan
      myös AS-ihmisiä.

"Nenteillä" on rajoitteensa, esim. "sosiaaliset pelit", jotka
      kiistatta edustavat häiriöistä sosiaalisuutta.
      Asseilla on rajoitteensa, jotka ilmenevät esim. maallisen
      arjen sujumattomuuksina ja erityisesti niin, että
      kaikki nenttien häiriöiset "sosiaaliset pelit" kuormittavat
      assin aivoja.

Huomattavan monista asseista löytyy vahvuuksia eli
      jyrkästi epätasaisen AS-kykyprofiilin kykyhuippuja.
      Kaikki AS-ihmiset ovat erilaisia,
      monimuotoisuus on jopa häkellyttävää.

Lopputiivistelmä:
      Nenttejä ja asseja molempia tarvitaan nimenomaan
      ERI ASIOITA TEKEMÄÄN.

• Anonyymi

"Mielestäni ns. erityisvahvuudet ovat usein ikäänkun lähellä normaalia olevia vahvuuksia"

Tuo on tästä ketjusta. Tuo on selvästi assittoman ihmisen eli nentin eli
      neurotyypillisen ihmisen näkemys.
      Ne, joilla ei ole yhtään AS-erityisvahvuutta, ei voi selvästi useinkaan
      edes kuvitella, että sellaista todella on olemassa.
      Jos assius puuttuu, se puuttuu koko elämän ajan - ja silloin on
      läpi elämän selviä vaikeuksia ymmärtää, että
      "mikä se sellainen AS oikein muka on olevinaan".

• Anonyymi

Et ilmeisesti tiedä on suhteellisen uusi juttu että on alettu puhumaan julkisesti ja heikäläiset ovat sitä myöden myös alkaneet saada APUA JA TUKEA NENETEILTÄ että voisivat selviytyä ja käyttää MAHDOLLISIA kykyjään jotka muuten melko kyvyttömille asseiLLE ovat niitä "erityiskykyjä". Nentit leipovat kykyhautomoissa uramahdollisuuksia poikkeaville kanssaeläjilleen koska ovat SOSIAALISIA JA EMPAATTISIA ja siksi he kykenevät auttamaan myös toisia.
        Nyt kun ei taideta enää ainakaan kohta pitää aspergeria muuna kuin autisminkirjon yhtenä lajina niin toivottavasti heihin ei enää kiinnitetä huomiota niin paljoa huomiota. Kaikki eivät taida pitää saamistaan diagnooseista?

• Anonyymi

Ihminen saattaa pienoisessa päässään kuvitella suuria itsestään. Kuten nyt esim. tsaari joka mielellään olisi runnonut koko yhden kansan (en saata kirjoittaa koko lausetta koska empaattisena ihmisenä koen asian niin hirveäksi).
        Suuruuskuvitelmat ovat käsillä helpommin kun ihminen on yksinäinen kuten aspergerit sosiaalisten puutteidensa vuoksi usein ovat.
        .

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ihminen saattaa pienoisessa päässään kuvitella suuria itsestään. Kuten nyt esim. tsaari joka mielellään olisi runnonut koko yhden kansan (en saata kirjoittaa koko lausetta koska empaattisena ihmisenä koen asian niin hirveäksi).
        Suuruuskuvitelmat ovat käsillä helpommin kun ihminen on yksinäinen kuten aspergerit sosiaalisten puutteidensa vuoksi usein ovat.
        .

Tunnut olevan aika ulalla.
        Eivät asperger-ihmiset ole yksinäisiä.
        Hehän voivat tosi hyvin juuri silloin, kun saavat
        sosiaalisesti olla sinunkaltaisistasi mahd kaukana.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Et ilmeisesti tiedä on suhteellisen uusi juttu että on alettu puhumaan julkisesti ja heikäläiset ovat sitä myöden myös alkaneet saada APUA JA TUKEA NENETEILTÄ että voisivat selviytyä ja käyttää MAHDOLLISIA kykyjään jotka muuten melko kyvyttömille asseiLLE ovat niitä "erityiskykyjä". Nentit leipovat kykyhautomoissa uramahdollisuuksia poikkeaville kanssaeläjilleen koska ovat SOSIAALISIA JA EMPAATTISIA ja siksi he kykenevät auttamaan myös toisia.
        Nyt kun ei taideta enää ainakaan kohta pitää aspergeria muuna kuin autisminkirjon yhtenä lajina niin toivottavasti heihin ei enää kiinnitetä huomiota niin paljoa huomiota. Kaikki eivät taida pitää saamistaan diagnooseista?

Anonyymi 17:25 ei kestänyt osuvaa kriittistä kommenttia, vaan
        poisti sen.

Miksi kritiikki on hänelle arka asia?

• Anonyymi

No minulla on sosiaalisia hankaluuksia, koska mulla on erityisvahvuuksia joiden alueella osaan asioita ilman tutkintoa, asioita joita yleensä tekevät vain ihmiset joilla on tutkinto.
        Ihmiset saavat hepulin noista kyvyistäni. Kun täysin tutkinnoton osaakin antaa yllättäen tarkimman vastauksen johonkin asiaan, Se on monelle kestämäåtöntä. Nuorena sen johdosta esiten tyhmää pitääkseni ihmiset itselleni mukavina ja he pitivät minusta niin kauan kun esitin tyhmää, mutten jaksa hukata elämääni tyhmän esittämiseen enempää

Asperger

• Anonyymi
      • Anonyymi

Ketju EI minun mielestäni TUOTA LISÄARVOA aspergereille. Nuo kaikki jutut on luettu moneen kertaan.
        Ei muuta käsityksiäni siitä että asperger saattaa olla väkivaltainen siinä kuin muutkin ja saattaa runnoa nentin hyvin läheisissä suhteissa pieneen rakoon jossa on vaikea hengittää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ketju EI minun mielestäni TUOTA LISÄARVOA aspergereille. Nuo kaikki jutut on luettu moneen kertaan.
        Ei muuta käsityksiäni siitä että asperger saattaa olla väkivaltainen siinä kuin muutkin ja saattaa runnoa nentin hyvin läheisissä suhteissa pieneen rakoon jossa on vaikea hengittää.

Et ole selvästikään ymmärtänyt. Oletko edes lukenut po. ketjua?
        Ainakaan mikään kirjoituksessasi ei viittaa siihen.

• Anonyymi

On olemassa ihmisiä joiden kyvyt jossain kapeahkoilla raiteilla ja jos tuollaisen ihmisen on mahdollista toteuttaa itseään ja pystyy kykynsä "myymään", tietysti hän saattaa päästä pitkälle, niinkuin jokainen joka on uraihminen ja itseään tahtoo toteuttaa.
      Itselläni ei puutteita kykyprofiilissa, mutta en ole koskaan valinnut mitään "erityisiksi".
      Pärjään lähes kaikessa mitä yritän.
      Menestys ja sillä kehuskelu plus julkisuudessa keikailu ei ole minua koskaan kiinnostanut. Tämä ns, tavallinen elämä on riittänyt.
      Se mistä olen kiinnostunut ja mistä tahdon pitää kiinni, on tietty onnellisuuden taso omassa elämässäni plus riittävät tulot itseni (ja perheeni) tahtojen jonkinmoiseen toteuttamiseen.

Mielestäni ei edusta minkäänlaista totuutta että aspergerit olisivat kaikki elonmaskeja vähintään tms.
      Nämä minun as-tuttuni ihan taviksia kuten minäkin.

• Anonyymi

"Mielestäni ei edusta minkäänlaista totuutta että aspergerit olisivat kaikki elonmaskeja vähintään tms."

Se on Elon Musk.
        Jaa että joku muka väittää, että KAIKKI assit ovat VÄHINTÄÄN elonmuskeja?
        Höpötä sinä vaan.
        Tuollainen höpötys kertoo tasosi.

Elon Musk on assi. Mutta kaikki assit ovat erilaisia.
        Asperger-ihmisen kohdalla on yhtä tyypillistä olla
        syrjäytynyt nuori kuin kansainvälisesti arvostettu
        matematiikan professori. Kirjo on valtava.

• Anonyymi

MISTÄ JOHTUU että nämä minun as-tuttuni ovat kaikki kehuskelleet ja pullistelleen juuri jollain tietyllä "erityiskyvyllä", jotka eivät oikeasti ja totuuden nimessä ole mitään hirveän korkeita kykyjä heillä? Minulla vastaavat kyvyt korkeammalla tasolla kuin heillä ja minulla siis myös kaikki nuo kyvyt ja olen nentti.
      MUTTA siis nuo kyvyt heillä niitä ainoita ja siksi he niillä kehuskelevat. JA IHAN OIKEIN, he niillä kehuskelevat. Kun taas minä pidän luonnollisena omia kykyjäni enkä niillä kehtaa kehuskella.
      Tässä ketjussa nyt kovasti kapea-alaisuutta näkemyksissä ja omahyväisyyttä.
      Tuo lisätiedoksi tarjottu ketju ei tuo lisäarvoa tähän asiaan. Päinvastoin.

Enkä ole mikään narsisti. Mutta ilmeisesti ei saisi kijoittaa tästä kokemastani todesta todellisuudesta koska jotkut tahtovat viedä nenteiltä sananvapauden tässä nyt.
      Ei ole uutta että asperger yrittää ottaa komentoa.
      Ja kokemusteni mukaan ottaakin komennon, VÄITTÄÄ NIIN KAUVAN ETTÄ TOINEN EI ENÄÄ JAKSA. Kokemusta on.

• Anonyymi

Se ei ole "KAUVAN" vaan kauan.
        Kehuskelet itseäsi kuin narsisti.
        Uskottavuutesi on hakusessa.

• Anonyymi

Tuolla ylempänä kommentti josta tulikin mieleen että silloin kun olin suhteessa asperger-ihmiseen, niin muistan yhtenä päällimmäisistä ajatuksista mitä minulla oli hänestä että HÄNELLE OLI PÄÄASIA VOITTAA jos ja kun tuli väittely jostain. Ihan sama vaikka hän olisi käsittänytkin jossain vaiheessa olevansa auttamattomasti väärässä, hän yritti viimeistä sanaa.
      Taisimme joskus keskustellakin tuosta ja myönsi viimeisillään kun oli selkä seinää vasten että ei tahdo vaikuttaa tyhmältä. No minähän siinä kärsin kun hakkasin päätäni kiviseinään.

• Anonyymi

He ovat kaikki kuten tiedemiehet, julkkistaiteilijat, elonmaskit ym.
      Ja jos joku puhuu panos-tuotos suhteesta, tulee palaute että joku saastuttaa jos odotetaan tuotosta!!
      Itselle saa ottaa kaiken mutta toinen ei saisi haluta mitään! Juuri noin. Itse keikkuu ylimpänä kuvitellen olevansa niin paljon parempi kuin muut, kehuskelee ja pröystäilee asioilla joita kuvittelee kaikkien kuolaavan. Ja että se kaikki on hänen, ei kenenkään muun.
      Niin itsekkäitä hekin ovat.

• Anonyymi

Yhä enemmän kirjoitustesi perusteella joudun kysymään:
        oletko narsisti?

Tunnettuahan on, että varsinkaan narsisteilla ei ole
        minkäänlaista kykyä tulla toimeen aspergerien kanssa.

Mistähän sinulle saataisiin sellainen kyky?
        Selvästi et edes halua itsellesi sellaista kykyä!

• Anonyymi

Tässä ketjussa xxxx-nentti on kovasti käärmeissään siitä, että
      on elämässään kohdannut asperger-ihmisiä, jotka eivät
      ylistä hänen "ylivertaisuuttaan", vaan yrittävät ystävällisesti kertoa
      hänelle sen tosiasian, että hänen AS-tietämyksensä on räikeän puutteellista.

Asperger-ihmiset jossain elämänsä vaiheessa valitettavasti
      yhä nyt vuonna 2022 törmäävät assittomien ihmisten
      eli enemmistön hämmästyttävään tietämättömyyteen siitä,
      millainen synnynnäinen neurobiologinen ilmiö AS oikein on.

Assittomasta enemmistöstä nousee silloin tällöin juuri
      tämän xxxx-nentin kaltaisia besserwissereitä, joiden
      sepustusten ääressä assit pudistelevat päätään ja
      avoimesti nauravat.

Toivon, että xxxx-nentti jatkaa kirjoituksiaan täällä, sillä
      on hyvä, että joku rohkeasti antaa kasvot yleiselle vallitsevalle
      AS-tietämättömyydelle.

Tietämättömyyden salaaminen ei olisi niin
      hyvä juttu kuin tuollainen xxxx-nentin avoin
      oman tietämättömyytensä tahattoman intensiivinen
      indikoiminen. Panosta lisää juuri tuolla
      tyylillä, tuotos on ratkiriemukas.
      Tahatonta lisäarvoa suorastaan pursuaa.
      Siihenhän elämässäni näytät kaikessa
      pyrkivän. Vahinko, ettei tuollainen toiminta
      kykene kasvattamaan pankkitiliäsi.
      Mutta älä luovuta. Selvästi uskot lujasti
      itseesi. Olet omalla tielläsi, jonka määränpää sinun
      on nähtävä. Moni assi näkee sen jo nyt.

• Anonyymi

"vaan yrittävät ystävällisesti kertoa
        hänelle sen tosiasian, että hänen AS-tietämyksensä on räikeän puutteellista."
        Yksikään livenä tapaani as ei ole minulle yrittänyt kertoa yhtään mitään tuollaista itsestään. He ovat yhtä autuaan tietymättömiä olleet itsestään kuin minäkin heidän assiasioistaan.
        Diagnoosit asseille ovat uudempi asia. Eivätkä kaikki vieläkään diagnoosia saa.

• Anonyymi

xxxx
        Toivottavasti määränpääni ei ole tällä palstalla sentään!!! Vai että sellaisia näette...

Assit tottuneet tietysti esittämään jotain mitä eivät ole, näin olen käsittänyt, ainakin jotkut.
        Nyt luonnollisesti odotetaan että tuntemattoman palstakirjoittajankin pitäisi esittää jotain muuta kuin on.
        Minun tarkoitukseni oli varoittaa ihmisiä jotka ovat parisuhtaassa aspergerin kanssa. Että jos tuntevat että ei suju ja voivat suhteen jättää niin kannattaa se tehdä.
        Tuollaiseen kissanhännän vetoon mitä aspergerit harjoittavat menee niin valtavasti energiaa nentillä ja se kaikki on turhaa.
        Nentin kannattaa hakeutua suhteeseen toisen nentin kanssa jos suhteen haluaa.
        Ei tällä sen kummempaa määränpäätä.

• Anonyymi

"Assittomasta enemmistöstä nousee silloin tällöin juuri
        avoimesti nauravat."
        Besservisseri en yritä olla kuten odotusarvokin jo on että assi ei sitäkään ymmärrä. Nentillä varmaan aika harvoin mitään erityistä halua olla besservisser koska nentin on niin paljon helpompi olla toisten ihmisten kanssa ihan vaan omana vajaanakin itsenään.
        ELI IHAN VÄÄRIN KUVITELTU, assi polo.
        Ja kyllä, assien älytöntä tyhjää ja tyhmää naurua olen nähnyt.
        MIKSI MUUTEN ASSIT TAHTOVAT HALVENTAA? nenttejä, niitäkin jotka heille eivät mitään pahaa ole tehneet? Älytöntä törkeää naurua! Epäkohteliasta! Loukkaavaakin! Ei jää mahdollisuutta tulla toimeen vaikka yrittäisi kuinka.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Assittomasta enemmistöstä nousee silloin tällöin juuri
        avoimesti nauravat."
        Besservisseri en yritä olla kuten odotusarvokin jo on että assi ei sitäkään ymmärrä. Nentillä varmaan aika harvoin mitään erityistä halua olla besservisser koska nentin on niin paljon helpompi olla toisten ihmisten kanssa ihan vaan omana vajaanakin itsenään.
        ELI IHAN VÄÄRIN KUVITELTU, assi polo.
        Ja kyllä, assien älytöntä tyhjää ja tyhmää naurua olen nähnyt.
        MIKSI MUUTEN ASSIT TAHTOVAT HALVENTAA? nenttejä, niitäkin jotka heille eivät mitään pahaa ole tehneet? Älytöntä törkeää naurua! Epäkohteliasta! Loukkaavaakin! Ei jää mahdollisuutta tulla toimeen vaikka yrittäisi kuinka.

Asenteesi asseja kohtaan on sellainen, että sinun pitäisi todella katsoa peiliin.

• Anonyymi

Toistoa, toistoa, toistoa...

• Anonyymi

Torjuntaa, torjuntaa, torjuntaa...

• Anonyymi

Kysymys tuolle xxxx-nentille:

Yrität selvästi leimata asperger-ihmiset narsistisiksi.
      Miksi?

• Anonyymi

Joo, eipä ihme.
      Ainahan siinä käy niin että kun ensin narsisti
      yrittää saada kiltin assin pikkusormensa ympärille
      niin pianhan assi sen huomaa ja suorasanaisesti
      käräyttää narsistin, joka tietysti
      kokee syvän "narsistisen loukkauksen" ja
      alkaa syyttää assia narsistiksi, vaikka
      on itse paljastunut sellaiseksi.

• Anonyymi

Aloitttaja kirjoitti näin:

"Asperger tarjoaa upottavaa maastoa
      Asperger-ihmisen kanssa ei kannata olla parisuhteessa, jos suhteessa selkeitä vaikeuksia jotka saavat epäilemään suhteen toimivuutta.
      Se ei-asperger jää lopulta hyvin yksin eikä löydy enää ymmärtäviä ihmisiä koska muut eivät tiedä mistä on kyse, eivät ollenkaan."

Jotta assin kanssa voisi ihmissuhde onnistua, pitää ymmärtää assiudesta
      vähintään perusasiat. Pitää ymmärtää mm. se että assin erilaisuus ei ole
      millään lailla "tahallista häiriköintiä", vaan pysyvää synnynnäistä erilaisuutta
      suhteessa enemmistöön eli assittomiin ihmisiin. Pitää myös ymmärtää se,
      että suurin osa asseista on fiksuja (osa jopa hyvin fiksuja) ihmisiä. Esim.
      mensassa on suhteellisen paljon asseja.

Kaikki asperger-ihmiset "tarjoavat upottavaa maastoa" jokaiselle sellaiselle,
      jonka AS-tietämys on harhainen, ennakkoluuloinen ja/tai pahasti
      puutteellinen.

Ei ole harvinaista, että joku narsisti vainuaa jossakussa AS-ihmisessä
      "ylikiltin helposti hyväksikäytettävän" ihmisen, siis narsistin
      näkökulmasta "tuottoisan tapauksen". Turha on narsistiparan
      jälkeenpäin valittaa, että oli vähällä "upota suohon" siinä vaiheessa,
      kun assi paljastuikin odotettua näkökyisemmäksi ja teräväpäisemmäksi.

• Anonyymi

xxxx
      Niin että TURHA KOITTAA
      Se on assi JOKA VOITTAA.
      Nentillä häämöttää loppu
      sen kertomisessa assilla hoppu.

HUH HUH!
      Ai miksi yritän saada näyttämään narsistiselta.
      Teistä asseista totuudella ei ole väliä eikä rehellisyydellä.
      Mutta minulle sillä on väliä.
      TOTUUS: En yritä, en nyt enkä milloinkaan.
      Yritän kuvata kokemaani ihan täysillä niin että assi ei näyttäytyisi mitenkään niin että hänet voisi sotkea narsistiin, mutta siinä on hieman vaikeuksia koska niitä yhtäläisyyksiä on kuten nenteilläkin.
      Joku tuolla jo ilmoitti minutkin narsistiksi tai ainakin epäiii voisinko olla.
      Tässä ketjussa tahdoin pitää aiheena NENTIN PARISUHDEtta ASPERGERIN KANSSA.

• Anonyymi

Sinulla saattaa olla aika kaavamainen käsitys parisuhteesta. Varmaan asuin kanssa voi olla erilaista kuin netin kanssa. Ei ne kuitenkaan mitään narsisteja ole kuten koetat väittää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sinulla saattaa olla aika kaavamainen käsitys parisuhteesta. Varmaan asuin kanssa voi olla erilaista kuin netin kanssa. Ei ne kuitenkaan mitään narsisteja ole kuten koetat väittää.

xxxx
        Turha tässä aspergerien kanssa mitään väittää, ilmeisesti jo useampia paikalla.
        Lue ketju, pari otsaketta ylempänä jo sanoin . En pidä narsisteina. Narsisteilla kognitiivinen empatia tod. näk. toimii kuin rasvattu, asseilla taas on hiekkaa siellä rattaissa vähintäin jos on koko ratasta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tietenkään minulla ei ole montaa asperger-puolisoa ollut. Yksi riittää mutta tyyppi oli hyvin tyypillinen asperger. Lähes kaikki oireet olivat hänellä.
        Kognitiivinen empatia aiheutti sen että suhde ei toiminut.
        Sellainen on raskasta nentille.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tietenkään minulla ei ole montaa asperger-puolisoa ollut. Yksi riittää mutta tyyppi oli hyvin tyypillinen asperger. Lähes kaikki oireet olivat hänellä.

ENKÄ TIENNYT SUHTEEN ALKAESSA, ENKÄ SUHTEEN AIKANA ASPERGERISTA MITÄÄN, tiesin vain että nyt ei pelitä.
        Nämä huomiot on tehty jälkeen päin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

KORJAUS. Aspergerin kognitiivisen empatian puute aiheutti että ei toiminut.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

ENKÄ TIENNYT SUHTEEN ALKAESSA, ENKÄ SUHTEEN AIKANA ASPERGERISTA MITÄÄN, tiesin vain että nyt ei pelitä.
        Nämä huomiot on tehty jälkeen päin.

Siis toi ei ole sinällään ihme, että ihmisten on vaikea päästä toinen toistensa erilaiseen aivomaailmaan sisälle.

Asperger

• Anonyymi

xxxx
      Olen kuullut että kaksi aspergeria ei tule kovin hyvin toimeen yleensä.
      Kysynkin nyt että miksi kaksi aspergeria ei voisi pääsääntöisesti muodostaa sitä parisuhdetta keskenään kun niin ovat voittoisaa laatua monin kriteerein ilmeisesti?

• Anonyymi

Minä olen lukenut, että Asperger miehet ja naiset muistittavat vähemmän toisiaan kuin assi nainen ja nenttimies, Joten assi mies ja nainen eivät mitenkään erityisesti ole toistensa kaltaisia,. Vaan assi nainen ja nenttimies ovat enemmän samankaltaisia aivoiltaan. Joten ei ole mitään semmosta että tulisko assinainen paremmin juuttuun nentin vai assin miehen kanssa

Asperger nainen

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minä olen lukenut, että Asperger miehet ja naiset muistittavat vähemmän toisiaan kuin assi nainen ja nenttimies, Joten assi mies ja nainen eivät mitenkään erityisesti ole toistensa kaltaisia,. Vaan assi nainen ja nenttimies ovat enemmän samankaltaisia aivoiltaan. Joten ei ole mitään semmosta että tulisko assinainen paremmin juuttuun nentin vai assin miehen kanssa

Asperger nainen

Aspergermiehestä valittaminen parisuhdeasiassa ei liity mitään siihen m illaista on parisuhde assin naisen kanssa,.

Asperger

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aspergermiehestä valittaminen parisuhdeasiassa ei liity mitään siihen m illaista on parisuhde assin naisen kanssa,.

Asperger

Koska siis se Aspergermies voi olla assinaiselle ihan yhtä erikoinen kuin nentillekin naiselle,

Asperger

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Koska siis se Aspergermies voi olla assinaiselle ihan yhtä erikoinen kuin nentillekin naiselle,

Asperger

Aspergernaisilla voi olla hyvin voimakasta empatiaa vapautunutta tunteenilmaisua ja muuta,. mikä on kaukana jäyhästä miehestä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aspergernaisilla voi olla hyvin voimakasta empatiaa vapautunutta tunteenilmaisua ja muuta,. mikä on kaukana jäyhästä miehestä

Kuulostaa ihan hullulta tavallista herkemmän naisen lukea juttuja jostain erityisen jönköstä miehestä, jota sitten jotenkin liitetään siihen herkkiasnaiseen.
        Ihan älytöbtä juttua!

Asperger

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kuulostaa ihan hullulta tavallista herkemmän naisen lukea juttuja jostain erityisen jönköstä miehestä, jota sitten jotenkin liitetään siihen herkkiasnaiseen.
        Ihan älytöbtä juttua!

Asperger

Katsokaa millainen olento naispuolinen Asperger voi olla , ei näytä vaaralliselle

https://www.youtube.com/watch?v=QY2ctCuTWPw

Asperger

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ihan älytöbtä juttua!

Asperger

Älä liitä, ei tarvitse liittää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Älä liitä, ei tarvitse liittää.

Joo hyvä.
        Sitä vaan niin usein tehdään, koska Asperger on alunperin liitetty lähinnä poikiin,
        kun Aspergernaiset ei ole kovin samanlaisia.
        Asperger on fyysinen hermosto-ominaisuus enemmänkin.
        Se ei ole persoonallisuustyyppi. Siis he ovat nähdäkseni yhtä samanlaisia keskenään kuin vaikka punahiuksiset ihmiset.

Asperger

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Joo hyvä.
        Sitä vaan niin usein tehdään, koska Asperger on alunperin liitetty lähinnä poikiin,
        kun Aspergernaiset ei ole kovin samanlaisia.
        Asperger on fyysinen hermosto-ominaisuus enemmänkin.
        Se ei ole persoonallisuustyyppi. Siis he ovat nähdäkseni yhtä samanlaisia keskenään kuin vaikka punahiuksiset ihmiset.

Asperger

Siellä oli enemmänkin videoita,
        Yksi vähemmän tunnettu aspergernaisten ominaisuus on
        voimakas tunteellisuus nimenomaan.
        Minä oon aina ihan ihmeissäni että ihmiset pelkää tunteellisuutta.
        Olen kohdannut terveydenhuollossa huolestuttavan ilmiön, terveydenhoitohenkilökunta
        pelkää tunteita kuin ne olisivat vaarallisia tai sairaus, minua näin taiteilijana todella kauhistuttaa sellainen näkökulma,
        Minulla ei ole mistään tunteestani mitään ongelmaa ja minua on kohdeltu aivan kuin minun tunteeni olisivat jokin vakava ongelma. Olen järkyttynyt asiasta. Nimenomaan taiteekseni jalostan tunteitani joita pidän arvokkaana taidemateriaalina.

Asperger

• Anonyymi

Ohos ompas ränne tullut poissaollessani paljon uutta juttua , en ole vielä ehtinyt lukea

• Anonyymi

Asperger-ihmiset eli assit eroavat assittomista (eli noin 98-prosenttisesta enemmistöstä) erityisesti sosiaalisissa tilanteissa.

Sosiaaliset tilanteet kuormittavat assien aivoja. Se johtaa helposti uupumukseen. Tätä kuormittumista ja uupumista ei tapahtuisi, jos kaikki ihmiset olisivat neurobiologisesti samanlaisia. Mutta kun assia ympäröi lähes aina pelkästään assittomat ihmiset eli neurobiologisesti ja synnynnäisesti erilaiset ihmiset niin kuormittumista tapahtuu.

On lähes mahdoton kertoa assittomalle enemmistölle, miten eri tavalla assi kokee sosiaaliset tilanteet. Se selvästi erilainen kokemistapa on pysyvä ja synnynnäinen.

Eräs toimivimmista tavoista auttaa asseja on tietoisesti vähentää sosiaalista hälinää heidän ympärillään. On lukemattomia esimerkkejä siitä, että assi on saavuttanut jopa loistavia oppimistuloksia, kun hänen on annettu keskittyä omissa oloissaan ilman mitään ulkoisia häiriöitä omiin erityiskiinnostuksenkohteisiinsa.

• Anonyymi

Juuri näin.
        Minulla on kaikki hyvin yksin.

Asperger

• Anonyymi

Jouduin suuriin vaikeuksiin koska soitin aikoinaan kriisipuhelimeen, joka on pullollaan ihmisiä, joita suututtaa, että joku voi paremmin yksin kuin heidän kanssa jutuissa,
      Oli vaikea ottaa vastaan niin paljon suuttumusta ja käsitellä hermostollaan

Asperger

• Anonyymi

Toi on mielestäni hyvä testi onko ihmiselle tärkempää toisen auttaminen kuin oma ego.
        Jos joukkaantuu siitä, että joku on onnellisemoi ilman hänen seuraansa, se on mielestäni liian egoistista. Itse en pidä oikeutettuna koskaan suuttua jos joku ei halua seuraani tai ei nauti siitä-

Asperger

• Anonyymi

Ihan tälleen sivu-huomautuksena että eikös puhelimessa ole perinteisesti kaksi ihmistä. Ei varmaan kannata valittaa, jos toinen heistä on liikaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ihan tälleen sivu-huomautuksena että eikös puhelimessa ole perinteisesti kaksi ihmistä. Ei varmaan kannata valittaa, jos toinen heistä on liikaa.

Ei vaan siis Aspergerin ymmärtämiseen kuuluu tietenkin sen ymmärtäminen että hänelle yksinolo tekee hyvää.- Ymmärret'ääkö nykyään enää mistään mitään ?

Asperger

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei vaan siis Aspergerin ymmärtämiseen kuuluu tietenkin sen ymmärtäminen että hänelle yksinolo tekee hyvää.- Ymmärret'ääkö nykyään enää mistään mitään ?

Asperger

Mutta eihän nykyään enää mikään ole hyvontahtoisen vilpitöntä, joten parempi olla kes,kustelematta täälläkään

Asperger

• Anonyymi

Mikäköhän tämän ketjun tarkoitus oli? Osoittaa että assit on kaikkiaan kelvottomia sosiaalisesti? Samaan luokkaan nassujen Kanssa? Pointtinne on noteerattu. Pysykäämme kaukana toisistamme.

• Anonyymi

Kannatan vilpitöntä hyv'äntahtoisuutta. Heippa.

Asperger

• Anonyymi

Tämän ketjun on aloittanut sellainen pettynyt ihminen, joka on
      kokenut kovia yrittäessään ihmissuhdetta asperger-ihmisen kanssa.
      Kovat kokemukset johtuvat selvästi aloittajan hyvin huonosta
      asperger-tietämyksestä.

Kysynkin: Onko aloittaja epäonnistunut myös assittomien kanssa?
      Vai onko hänellä nimenomaan ongelmia VAIN assillisten kanssa?

Tunnen useita onnellisesti naimisissa olevia asperger-ihmisiä.
      Olen lukenut ja tiedän omasta kokemuksestani, että
      asperger-ihminen on läheisessä ihmissuhteessaan
      hyvin avoin ja hyvin uskollinen - edellyttäen että hänen kanssaan
      ei haksahdeta siihen yleisimpään ja tyhmimpään sudenkuoppaan eli
      siihen että häntä yritetään painostaa "muuttumaan normaaliksi". :-)

Hyvä ihmissuhde on rakkaudentäyteinen. Hyvä ihmissuhde
      asperger-ihmisen kanssa edellyttää sen perusasian tietämistä,
      että AS-ihminen on synnynnäisesti ja pysyvästi erilainen.
      Jos tämä tiedollinen edellytys ei täyty, suhde on rakkaudeton ja
      siksi tuomittu epäonnistumaan.

Asperger-ihmiset ovat kaikki erityisherkkiä. Emotionaalinen empatiakyky
      on heillä - vastoin monien normi-ihmisten ennakkoluuloista käsitystä -
      tutkitusti aivan normaali, jopa normaalia herkempi. Sen sijaan sen
      herkän emotionaalisen kyvyn ilmaisemistavat ovat usein
      normi-ihmisten päässä olevalle "käyttöjärjestelmälle" vieraita ja
      jäävät usein avautumatta. Tätä erilaisuutta normi-ihminen voi
      harhaisesti luulla "empatian puutteeksi".

By the way. Miten usein assina olenkaan huomannut, että normi-ihmisten
      kyky tuntea empatiaa asperger-ihmisiä kohtaan on puutteellinen,
      joskus jopa ERITTÄIN puutteellinen. Erilaisuudet eivät kohtaa ja
      esim. tässä ketjussa on käynyt niin.

• Anonyymi

Toi sinun toiseksi viimeinen kappale oli hyvin mielenkiintoinen.
        Minusta on tullut taiteilija emotionaalisen herkkyyden omaperäisen ilmaisun johdosta.

Muuten täällä ketjussa muualla joku kirjoittaa että kuulemma ujot ihmiset menisuvät vieraiden ihmisten keskellä vieraassa ympäristössä psykoosiin. En ole ennen kuullut. Mutta jos todella sellainen ilmiö on olemassa sirä ei pidä sekoittaa Aspergerin aistikuormittumiseen vieraassa ympäristössä.
        Esimerkiksi itse en ole ihmisten keskellä ujo, vaan minulle ei tuota mitään ongelmaa esiintyä vaikka miljoonankaan ihmisen katseen alla. Esimerkiksi näyttämöllä suuren yleisön edessä ei ole minulle ongelma, kunhan siell'ä näyttämöllä ei ole tungosta niin että aistihahmotus vaikeutuu. .

Asperger

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Toi sinun toiseksi viimeinen kappale oli hyvin mielenkiintoinen.
        Minusta on tullut taiteilija emotionaalisen herkkyyden omaperäisen ilmaisun johdosta.

Muuten täällä ketjussa muualla joku kirjoittaa että kuulemma ujot ihmiset menisuvät vieraiden ihmisten keskellä vieraassa ympäristössä psykoosiin. En ole ennen kuullut. Mutta jos todella sellainen ilmiö on olemassa sirä ei pidä sekoittaa Aspergerin aistikuormittumiseen vieraassa ympäristössä.
        Esimerkiksi itse en ole ihmisten keskellä ujo, vaan minulle ei tuota mitään ongelmaa esiintyä vaikka miljoonankaan ihmisen katseen alla. Esimerkiksi näyttämöllä suuren yleisön edessä ei ole minulle ongelma, kunhan siell'ä näyttämöllä ei ole tungosta niin että aistihahmotus vaikeutuu. .

Asperger

Aspergerille esiintyminen suurenkin ja vaikka itseään arvovaltaisemman yleisön esdessä voi olla helppoa. Esimerkkinä Greta Thunberg....ei liiemmin ujostele, enkä minäkään ujostelisi.

Asperger

• Anonyymi

Aloittajan hinta suhteesta on ollut kohtuuton.
        "Kovat kokemukset johtuvat selvästi aloittajan hyvin huonosta
        asperger-tietämyksestä."
        Miksi eivät johdu asperger-ihmisen huonosta tiedosta itsestään yhtä hyvin ja vielä paremmin? Hänenhän olisi pitänyt valistaa seuraansa.
        Vastaus: Huolimatta hehkutuksesta jota asperger saa osakseen nentti kantaa koko vastuun ihan kaikesta ja loppuun asti.
        Sekä minulla että hänellä ei kummallakaan ollut hajuakaan aspergerista tuolloin. En kanna kaunaa hänelle hänen synnynäisestä ominaisuudestaan. En ole epäoikeudenmukainen.

"Kysynkin: Onko aloittaja epäonnistunut myös assittomien kanssa?
        Vai onko hänellä nimenomaan ongelmia VAIN assillisten kanssa?"
        On onnistunut loistavasti assittomien kanssa. Kohtuuttomia ongelmia n, kolmen assillisen kanssa ja kaikistahan ei tiedän joten voi olla että myös joitain muuta tapahtunut.

Sudenkuoppaan olen haksahtanut ja vielä johonkin muuhunkin isompaankin monttuun varmaan suhteessani. Ilmeisesti vaikea ymmärtää että kaikilla ei tietoa edes omasta aspergeristaan saatika jonkun toisen? Koin kognitiivisen ematian puutteen kohtuuttomana välinpitämättömyytenä. Minulla ei siis ollut minkäänlaista käsitystä mistään kognitioista ja empatioiden puutteista tms. että sellaisia ihmisillä olisi tai puuttuisi. Olin ihan vain elänyt siihen asti.
        Maallikkojärjelläni silloin kuvittelin että hänellä älyssä vajetta. Älyvaje vaikutti olevan todella kiusallisella tavalla välillä läsnä ja välillä puuttui. Tottakai tuli ihan loogisesti mieleen että teki sen tahallaan, että jätti välillä raskaasti tajuamatta minut. Oli hurja tunne.

Emotionaalinen empatiakyky oli varmaan hyvä hänellä. Kohdisti sitä vain kohteisiin jotka eivät olisi olleet niin tärkeitä kun meidän suhde. Tuskin hän aina jaksoi minua kohtaan mitään tuntea. Helpompi hänen oli tuntea niitä kohtaan empatioita jotka olivat etäämpänä.

Juuri noista syistä halusin tämän aiheen ottaa esiin näin.
        En tarkoita etteikö suhde joillain voi onnistua, tottakai onnistuu.
        Aloituksessa puhun niistä joilla vastaavia vaikeuksia on.

Kirjoitukseni saattaa sisältää pientä provoa. Nämä ovat asioita joista ei minun mielestäni puhuta missään ja joita ainakin minä olen kohdannut.

• Anonyymi

"Tätä erilaisuutta normi-ihminen voi harhaisesti luulla "empatian puutteeksi".
        Kyllä, olin se ainoa harhainen meidän suhteessamme, asperger oli tietenkin täydellinen vaikkei omasta aspergeriydestään tiennytkään. Synnyistä se täydellisyys.
        Kyllä kuvittelin empatianpuutteen kun hyvin välinpitämättömästi suhtautui minun tunteisiini mitä koin yleensä muussa elämässä, esim. työssä. Kertoi hyvin avoimesti aina olevansa sen toisen puolella jos minulla jotain vaikeuksia. Ei piitannut minun tunteistani eikä minun oivalluksistani. Hänelle oli tärkeää olla hyvä sellaisillekin ihmisille joita ei edes tuntenut.
        Minäkin yleensä pidän ihmisistä ja pidin tuolloin, vain joskus olisin kaivannut tukea kaveriltani. Mutta turha odottaa. Sai odottaa pitkään ja hartaasti, ei tullut.
        Minua ei enää liikutua kuinka harhaisena minua pidettiin, pysyttäydyn etäällä tuosta lajista. Ei parisuhdetta jos ei toimi kunnolla!
        Vielä korjaan edellistä kommenttiani, tietenkään minulla ei ole ollut kolmeen aspergeriin parisuhdetta, vaan muita yhteyksiä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Tätä erilaisuutta normi-ihminen voi harhaisesti luulla "empatian puutteeksi".
        Kyllä, olin se ainoa harhainen meidän suhteessamme, asperger oli tietenkin täydellinen vaikkei omasta aspergeriydestään tiennytkään. Synnyistä se täydellisyys.
        Kyllä kuvittelin empatianpuutteen kun hyvin välinpitämättömästi suhtautui minun tunteisiini mitä koin yleensä muussa elämässä, esim. työssä. Kertoi hyvin avoimesti aina olevansa sen toisen puolella jos minulla jotain vaikeuksia. Ei piitannut minun tunteistani eikä minun oivalluksistani. Hänelle oli tärkeää olla hyvä sellaisillekin ihmisille joita ei edes tuntenut.
        Minäkin yleensä pidän ihmisistä ja pidin tuolloin, vain joskus olisin kaivannut tukea kaveriltani. Mutta turha odottaa. Sai odottaa pitkään ja hartaasti, ei tullut.
        Minua ei enää liikutua kuinka harhaisena minua pidettiin, pysyttäydyn etäällä tuosta lajista. Ei parisuhdetta jos ei toimi kunnolla!
        Vielä korjaan edellistä kommenttiani, tietenkään minulla ei ole ollut kolmeen aspergeriin parisuhdetta, vaan muita yhteyksiä.

taidat nyt sekoittaa narsistin ja aspergerin.

• Anonyymi

Aspergen.

• Anonyymi

:) päivää

• Anonyymi

Asperger, miespuolinen "suhteessamme" oli sitä mieltä että hän on hyvännäköinen ja minä sitten taas vain en minkään näköinen!! Sanoi ja esitti sen minulle ilman minkäänlaisia pidäkkeitä ja ILMAN MITÄÄN TODISTUSTA!
      Kiistän suorapuheisen paskanpuhujan mielipiteen ihan täysin. Mutta tuona aikana, vaikka olin huomannut jo melkoisen pitkälle että tyyppi ihan outo, silti jollain tasolla loukkaannuin. Pidin ikäänkuin kiinni siitä että jos joku mies noin sanoo, niin siinä joku totuus on, ainakin hiven.
      Ennen oli kehuttu kauniiksi yleensä. Itse olen mielestäni jäävi arvostelemaan ulkonäköäni. Toisin kuin asperger joka kehui itseään kainostelematta.

Tilanne oli äärimmäisen epäsuhta, ihan erilaiset moraaliset ja eettiset lähtökohdat meillä, Minulla syvällistä mietettä ihan juuri siitäkin mitä ulkonäköön tulee. Mielestäni ulkonäköön vaikuttavat monet asiat. Ihan jo ryhdistä alkaen. Henkinen puoli, ja ihan kaikki.
      Mutta minä sain tuon tuomion häneltä! En käy enempää kiittelemään.
      Mutta sellainen totuudentorvi, mikä totuus lienee joitan kummallista sorttia jota ei ole muualla toteennäytetty kun torven juuren hirveässä päässä, ei paljoa paina.

• Anonyymi

Mutta todella, asperger teki paljon hirveitä asioita joita en halua mitenkään puolustella. Niistä osa oli kauhteita rikoksia, joissa minulla ei ollut ihmisoikeuksia kodissani edes. Vaikka koti oli minun, ihan yksin minun jos nyt jälkeenpäin tarkemmin ajattelen.

• Anonyymi

Tuo osperger oli siis kauhea ihminen, enkä ymmärrä kuinka kukaan, yhtään kukaan voi puolustella jonkin tuollaisen elukan tasolla ollutta henkilöä millään yleisnimikkeillä.
      Eikös asperger ole jo poistettukin tautinimikkeistä?
      Eikö heidän kehumisensakin pitäisi loppua?

• Anonyymi

Lopeta itse kehittelemästä yleistettyjä elukkaideoita jostakin ihmisryhmästä!!!!
        Aspergereissa on kilttejä ja ilkeitä kuten kaikissa muissakin.
        Asperger ei ole persoonallisuustyyppi kuten esimerkiksi narsismi, vaan Aspergereita on joka lähtöön.-

Asperger

• Anonyymi

Asperger voitti henkisessä väkivallassa minut mennen tullen koska hän sitä harrasti, minulla ihan toisenlaiset harrastukset ja etiikkani pohjautuu kristilliseen kasvatukseeni. Olen aina yrittänyt olla ennemminkin hyvä kannsaihmisiä kohtaan.
      Raivopäiset hyökkäykset ja arvostelu tuosta korkesta kohteesta tuli aina yllätyksenä, en odottanut sitä koskaan.
      Minun oli vaikea ymmärtää että se ei tule koskaan loppumaan ja siksi kaikki päätyi niin pitkälle kuin päätyi.
      Olin valmis luopumaan muutamaan kertaan, ehkä kaksi kertaa olin poistumassa suhteesta kun hän otti minut kiinni ja puhui takaisin. En pitänyt puheita hyvinä mutta jatkoin koska ajattelin että kaikki muuttuu paremmaksi.

• Anonyymi

Asperger eli siis siitä että sorti minua. Hän sai tyydytystä siitä että alisti minua.
      Siis aivan samasta asiasta kuin narsistikin. Oli niin polleaa poikaa, kunnes lopulta katkaisin suhteen.
      Yritti tuossakin vielä esittää jotain, mutta se ei enää auttanut.
      SE EI OLLUT MIKÄÄN SUHDE, se oli kauhea kamppailu.

• Anonyymi

No mutta mitä jos hän olikin Asperger narsisti ja käytös johtui narsistisuudesta ei Aspergerista?

Asperger

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No mutta mitä jos hän olikin Asperger narsisti ja käytös johtui narsistisuudesta ei Aspergerista?

Asperger

Kyllähän minultakin viruaalisesti Aspergermies oli lyömässä hampaita suusta.

Asperger (nainen)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllähän minultakin viruaalisesti Aspergermies oli lyömässä hampaita suusta.

Asperger (nainen)

Tai sitten kyseessä oli vaan jonkun miehen naiseen kohdistama alistaminen?
        Kyllä siihen pystyy nentti tai asperger mies kumpikin, .

Asperger (nainen)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tai sitten kyseessä oli vaan jonkun miehen naiseen kohdistama alistaminen?
        Kyllä siihen pystyy nentti tai asperger mies kumpikin, .

Asperger (nainen)

Asperger ei ole mikään henkilön kaikenkattava ominaisuus mihin kaikki hänessä liittyisi. Se vaan selittää joitakin hermosto-ominaisuuksia se Asperger.

Asperger (nainen)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Asperger ei ole mikään henkilön kaikenkattava ominaisuus mihin kaikki hänessä liittyisi. Se vaan selittää joitakin hermosto-ominaisuuksia se Asperger.

Asperger (nainen)

Asperger ei ole luonne tai luonnetyyppi. Voi olla vaikka minkä luonteisia Aspergereja kuten muitakin.

Asperger (nainen)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Asperger ei ole luonne tai luonnetyyppi. Voi olla vaikka minkä luonteisia Aspergereja kuten muitakin.

Asperger (nainen)

Aspergereja on epäempaattisia ja äärimmäisen poiikkeuksellisen empaattisia,
        He ovat äärimmäisen erilaisia, vaikka on sama nimike Asperger.
        Mun mielestä ihmiset on hölmöjä yleistäessään asioita karkeasti. Todellisuus on äärimmäisen mutkikaan monimuotoista,

Asperger

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aspergereja on epäempaattisia ja äärimmäisen poiikkeuksellisen empaattisia,
        He ovat äärimmäisen erilaisia, vaikka on sama nimike Asperger.
        Mun mielestä ihmiset on hölmöjä yleistäessään asioita karkeasti. Todellisuus on äärimmäisen mutkikaan monimuotoista,

Asperger

Hyvin erilaisilla henkilöillä voi olla Asperger diagnoosi.
        Asperger ei ole myöskään käyttäytymistapa.

Asperger

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hyvin erilaisilla henkilöillä voi olla Asperger diagnoosi.
        Asperger ei ole myöskään käyttäytymistapa.

Asperger

Esimerkiksi mun Asperger käytös on semmosta, että haluisin kaiken olevan todella kohteliasta aina kaikkia kohtaan kuin hovissa,

Asperger

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Asperger (nainen)

Aspergeriin liittyy aina joko adhd, tai add. Jos mukana on adhd, sellaiset Assit voivat olla aggressiivisia ja levottomampia.

• Anonyymi

Jos siis PARISUHTEEN voi määritellä suhteeksi jossa yriteään repiä toinen ihminen kappaleiksi, viedä hänen itsetuntonsa, iskeä hänet maahan, niin sitten se oli parisuhde, ei muuten. Siinä suhteessa ei ollut mitään hyvää.

• Anonyymi

hölömöjä viestejä tässä ketjussa, että ei tosiaankaan asperger meinaa sitä automaattisesti millaisia on luonteeltaan joten nuo hölömöt kommentit vain alleviivaa sitä joijenki ihimisten epätietoisuutta ...........piste.

• Anonyymi

Joo siis ihmisille joutuu jatkuvasti selittämään aivan älyttömiä asioita. Se on hyvin turhauttavaa

Asperger

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Joo siis ihmisille joutuu jatkuvasti selittämään aivan älyttömiä asioita. Se on hyvin turhauttavaa

Asperger

Mulle täydellinen pettymys. Olen todella hyvin perehtynyt Aspergeriin.
        Luin siitäaktiivisesti 7 vuoden ajan ja on mon ta hyllyriviä parhaiden asiantuntijoiden kirjoja, sitten joudun keskustelemaan asiasta mitään tietämättömien kanssa, jotka esiintyy minua neuvovina vaikka eivät tiedä mitään,. Todella turhauttavaa. Haluaisi voida itseä hyötyä siitä, että on perehtynyt asioihin perusteellisesti, mutta eii kun 1% siitä tietäv'ät esiintyy koppavan tietävinä

Asperger

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mulle täydellinen pettymys. Olen todella hyvin perehtynyt Aspergeriin.
        Luin siitäaktiivisesti 7 vuoden ajan ja on mon ta hyllyriviä parhaiden asiantuntijoiden kirjoja, sitten joudun keskustelemaan asiasta mitään tietämättömien kanssa, jotka esiintyy minua neuvovina vaikka eivät tiedä mitään,. Todella turhauttavaa. Haluaisi voida itseä hyötyä siitä, että on perehtynyt asioihin perusteellisesti, mutta eii kun 1% siitä tietäv'ät esiintyy koppavan tietävinä

Asperger

Oon samaa mieltä jokseenkin kaikesta tuossa

https://www.youtube.com/watch?v=a7LUBZ1ZCgk

Asperger

• Anonyymi

Oikeesti tietenkin Asperger tarjoaa kohottavaa maastoa

• Anonyymi

Ei todellakaan, on siitä kauan kestänyt omakohtainen kokemus ja täytyy sanoa, että oli todella rankka kokemus. Kommunikointi hyvin puutteellista, samoin kuin tunteiden näyttäminen, kosketuksen puute, kykenemättömyys käsitellä ongelmia, jumittuminen samoihin toimintatapoihin, mykkyys, aloitekyvyttömyys ja ei pystynyt parisuhdeterapiaan

Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.

Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk
      Maailman menoa
      82
      3125
    2. Sinä vain tulit elämääni

Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna
      Ikävä
      91
      1766
    3. Tiesitkö mies

Kuinka paljon mulla oli tunteita sua kohtaan? Jos et tiennyt,olisiko tietäminen vaikuttanut tapahtumiin? Ihmettelen kyll
      Ikävä
      84
      1616
    4. Nuorempi mies

Olen tänään ajatellut sua paljon, miten toimittaisiin makuuhuoneessa jne! 😏🔥
      Ikävä
      138
      1479
    5. Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?

Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.
      Ikävä
      65
      1438
    6. Miksi teillä meni...

...välit poikki kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      157
      1364
    7. Toivottavasti et mussukka elättele toiveita meikäläisen suhteen

Tiedän mitä olet touhunnut joten aivan turha haaveilla mistään enää 👍
      Ikävä
      159
      1283
    8. Mies, mitä minun pitäisi tehdä

Niin, mitä naisen siis pitäisi tehdä, että lähestyisit ja tekisit aloitteen? Mikä on riittävä kiinnostuksen osoitus juur
      Ikävä
      83
      1241
    9. Jos siis saamme

Sen keskusteluyhteyden niin olisitko jo sinäkin rehellinen ❤️🙏 ne jää meidän välisiksi kaikki. Tarvitsemme toisiamme, j
      Ikävä
      99
      1232
    10. Onko sinulla

Joku nyt huonosti? :(
      Ikävä
      86
      1225
    Aihe