Tämä kertonee jokaiselle kuinka nopea muutos sähköautoihin on Suomessakin tapahtumassa

Anonyymi

29

210

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Jokainen normaaliälyinen tajunnee tuon asian. Se on juuri noin. Dieselillä ei ole enää juuri arvoa ja niitä ei oteta vaihdossa liikkeisiin.

      • Anonyymi

        Sitten sellaisen kannattaa ostaa halvalla yksityiseltä. Taloudellisesti se on paljon järkevämpää kuin ylihinnoiteltu sähköauto.


      • Anonyymi

        Normaaliälyinen myös ymmärtää sen että ei ole mitään mieltä maksaa vuoden käytetystä 10 k€ enemmän saadakseen auton käyttöön nyt eikä joskus vuoden päästä. Tuota 10 k€ hintaeroa kun ei mitenkään saa säästettyä takaisin.

        Nuo yksittäiset myynti-ilmoitukset lienee tapauksia jossa auto on laitettu kokeilumielessä myyntiin josko löytyisi joku hyväuskoinen joka maksaisi siitä roimaa ylihintaa.


    • Anonyymi

      Jos niiden hinta nykyisestä järkyttävän korkeista kiskurihinnoista vielä nousevat niin vain idiootit ostavat sähköautoja. Koska sähköautojen hinta on liian korkea niin sähköauton ostamista ei kannata edes harkita ainakaan 5 vuoteen. Ja jos hinnat ovat silloinkin korkeita niin sitten ostetaan se yli 10 vuoden päästä.

      Nyt on järkevintä ostaa halpa käytetty diesel- tai bensa-auto, ei sähköautoa joka on järkyttävän ylihintainen romu.

    • Anonyymi

      Tuo "nopea" muutos tulee kestämään yli 30 vuotta. Vuonna 2040 valtaosa suomalaisista ajaa edelleen polttomoottoriautoilla.

      • Anonyymi

        2040 voi ajaa polttomoottoriautolla, jos tulot ovat 1% joukossa korkeimmista tuloista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        2040 voi ajaa polttomoottoriautolla, jos tulot ovat 1% joukossa korkeimmista tuloista.

        Todellisuus on aivan toista. Valtaosa normaaleista ihmisistä ajaa polttiksilla jopa vuonna 2040. Vuonna 2030 vain alle 10% omista sähköauton.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Todellisuus on aivan toista. Valtaosa normaaleista ihmisistä ajaa polttiksilla jopa vuonna 2040. Vuonna 2030 vain alle 10% omista sähköauton.

        Jo vuonna 2030 polttiksen omistaminen ja sillä ajaminen on niin kallista ettei normaali-ihmisellä ole siihen rahaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jo vuonna 2030 polttiksen omistaminen ja sillä ajaminen on niin kallista ettei normaali-ihmisellä ole siihen rahaa.

        Höpö höpö, todellisuudessa normaali-ihmiset käyttävät polttiksia ihan yhtä paljon kuin nyt. Ja tuo 10% oli optimistinen skenaaria, todennäköisesti sähköautoja paljon sitä vähemmän. Luultavasti alle 5% autoista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        2040 voi ajaa polttomoottoriautolla, jos tulot ovat 1% joukossa korkeimmista tuloista.

        Pyh, ihan hölö väite.
        Kyllä bensaa saa ihan käypään hintaan tulevaisuudessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pyh, ihan hölö väite.
        Kyllä bensaa saa ihan käypään hintaan tulevaisuudessa.

        Päivän paras vitsi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Päivän paras vitsi.

        Jos öljyn kysyntä tulevaisuudessa laskee niin myös sen hinta laskee.


    • Anonyymi

      ja käytetyn E auton akkuvika maksaa 20000e vähintään

      mistäs rahat korjaukseen?

      • Anonyymi

        Yhtä typerältä kuulostaa, jos joku höpisee moottorivian maksavan 20000€. Akkuja voi korjata tai vaihtaa muuten lahonneesta autosta. Aivan samalla tavalla kuin polttomoottoreita.

        Jos joku suostuu maksamaan osaamattomalle korjaamolle 20000€, se taitaa olla tämän idiootin ongelma. On sitten kyseessä polttis tai sähkis.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yhtä typerältä kuulostaa, jos joku höpisee moottorivian maksavan 20000€. Akkuja voi korjata tai vaihtaa muuten lahonneesta autosta. Aivan samalla tavalla kuin polttomoottoreita.

        Jos joku suostuu maksamaan osaamattomalle korjaamolle 20000€, se taitaa olla tämän idiootin ongelma. On sitten kyseessä polttis tai sähkis.

        Älä nyt kyllähän omakotitalokin pitää rakentaa uudelleen jos viemäri tukkeutuu :-)

        Ei asioita nyt sillavaan korjailla. ne pitää vaihtaa.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Uskoa, toivoa ja kuvitelmia riittää, mutta sähköautot tulevat nopeasti. Komponenttipula ei ole ikuinen.

      • Anonyymi

        Mutta tulee kestämään vielä useita vuosia. Akkujen osalta pula tulee kestämään ainakin vuoteen 2030 saakka.

        Edelleenkin vain alle 10% suomalaisista ajaa vuonna 2030 sähköautolla. Jopa vuonna 2040 suurin osa ajelee polttomoottorilla varustetuilla autoilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta tulee kestämään vielä useita vuosia. Akkujen osalta pula tulee kestämään ainakin vuoteen 2030 saakka.

        Edelleenkin vain alle 10% suomalaisista ajaa vuonna 2030 sähköautolla. Jopa vuonna 2040 suurin osa ajelee polttomoottorilla varustetuilla autoilla.

        Maailmalla on rakewnteilla valtavia akkutehtaita. Mm. Toyotan ja panasonicin yhteisyritys. Tehtaan kapasiteetti riittää valmistamaan akkuja noin 500 000 ajoneuvolle vuodessa.

        https://www.bestmag.co.uk/toyota-and-panasonic-jv-begin-manufacturing-lithium-ion-cells-evs-japan/


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Maailmalla on rakewnteilla valtavia akkutehtaita. Mm. Toyotan ja panasonicin yhteisyritys. Tehtaan kapasiteetti riittää valmistamaan akkuja noin 500 000 ajoneuvolle vuodessa.

        https://www.bestmag.co.uk/toyota-and-panasonic-jv-begin-manufacturing-lithium-ion-cells-evs-japan/

        Teslan tulevat akkutehtaat taitavat olla ylivoimaisesti maailman suurimpia, puhutaan miljoonista autosta vuodessa. Toyotan ja Panan tehdas on vain pientä näpertelyä siihen verrattuna.


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja silti valtaosa maailman autoista on vuonna 2040 polttiksia. Edes nuo tuotantomäärät ei riitä tätä muuttamaan.

        Teslan akkutuotantotavoite 2030 riittäisi 40 miljoonaan täyssähköautoon vuodessa. Tesla sanoo tähtäävänsä 20 miljoonan auton vuosituotantoon samana vuonna, eli puolet akuista menevät johonkin muuhun käyttöön.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Teslan akkutuotantotavoite 2030 riittäisi 40 miljoonaan täyssähköautoon vuodessa. Tesla sanoo tähtäävänsä 20 miljoonan auton vuosituotantoon samana vuonna, eli puolet akuista menevät johonkin muuhun käyttöön.

        Maailmassa on yli miljardi autoa, joten jopa tuolla vauhdilla menee kauan aikaa autokannan uusiutumiseen. Tavallisena vuonna myydään muutenkin maailmassa noin 80 miljoonaa autoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Maailmassa on yli miljardi autoa, joten jopa tuolla vauhdilla menee kauan aikaa autokannan uusiutumiseen. Tavallisena vuonna myydään muutenkin maailmassa noin 80 miljoonaa autoa.

        Tuskin Tesla ainoa autonvalmistaja on vuonna 2030... En olisi yllättynyt, jos sähköautoja valmistetaan yli 50M vuodessa vuonna 2030.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuskin Tesla ainoa autonvalmistaja on vuonna 2030... En olisi yllättynyt, jos sähköautoja valmistetaan yli 50M vuodessa vuonna 2030.

        Tuolla 50 miljoonan vauhdilla menisi edelleen yli 20 vuotta autokannan uusiutumiseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Teslan tulevat akkutehtaat taitavat olla ylivoimaisesti maailman suurimpia, puhutaan miljoonista autosta vuodessa. Toyotan ja Panan tehdas on vain pientä näpertelyä siihen verrattuna.

        Toyotalla on Kiinan kannsa valtavat akkusopimukset.

        https://global.toyota/en/newsroom/corporate/28913488.html


    • Anonyymi

      Minulla auto uusiintuu 10 v kuluttua . Silloin se on riittävän vanha , ekologisesti

    • Anonyymi

      Jottei totuus unohtuisi ...
      Tämän vuoden tammi-maaliskuun aikana maailmassa myydyistä (registröidyistä) autoista
      5% plugareita
      10% sähköautoja
      85% perinteisiä polttomoottoriautoja.

      • Anonyymi

        Eli muutos on ollut erittäin nopea ja voimistuu koko ajan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Lopullinen varmistus. Suomi ja Ruotsi eivät liity Natoon

      Suomen ja Ruotsin liittyminen Natoon on estetty Erdoganin toimesta: https://www.is.fi/politiikka/art-2000008826412.html Tämä on pieni askel Erdogani
      Maailman menoa
      619
      2436
    2. Uskallatko laittaa tuntomerkkejä

      Samaan kommenttiin sekä itsestäsi, että kaivatustasi?
      Ikävä
      109
      2186
    3. Mitä tapahtui? Bachelor-Timo paljastaa, miksi suhde Sonjaan ajoi karille: "Ehkä ei kuitenkaan..."

      Rovaniemeltä kotoisin oleva Timo Harvey, 32, halusi sitoutua, löytää rakkauden ja asettua aloilleen. Kauden viimeisessä jaksossa Bachelor-Timo valitsi
      Bachelor
      13
      1525
    4. Martiinan "Ikuinen rakkaus", hah hah haaa

      Onko tämä lippisressukka nyt sitten taas se ikuinen rakkaus ? ? miksi ikiteini mara on niinkin tyhmä ja nolo ?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      154
      908
    5. Stefulla taas korkki auki?

      Tästä taitaa tulla hieno päivä 😁
      Kotimaiset julkkisjuorut
      19
      788
    6. Zaharova yllättäisi sotilaallisesti

      Venäjän ulkoministeriön tiedottaja Maria Zaharova sanoi keskiviikkona, että Venäjän vastaus Suomen Nato-jäsenyyteen tulee olemaan luonteeltaan sotilaa
      Maailman menoa
      169
      765
    7. Mies olet kaunis sisältä ja ulkoa

      Haluan sut omakseni. Sinä jos kuka kelpaat :)
      Ikävä
      78
      735
    8. Naton vastustajat pääosin kouluja käymätöntä, ja vähemmän älykästä porukkaa

      monet myös työttömiä. Paljolti samaa jengiä joka myös vastustaa koronarokotuksia, ja puolustaa venäjää. Uutiset luetaan mm. MV-lehdestä. Veikkaan ett
      Maailman menoa
      264
      682
    9. olis ihan fllirttailla sulle mies

      Katsella silmiin ja leijua sun lähellä.
      Ikävä
      47
      617
    Aihe