Miksi ei ehkäisyä saa

Anonyymi

Moi kertokaahan nyt tyhmemmälle, miksi minulle lääkäri ei kirjoita enää ehkäisyä. Vuosi sitten kävin Papassa, kaikki ok.
Ainoastaan perheneuvolan käynnin jälkeen saan (ehkä) jatkoa.
Ongelma tässä se, että ehkäisy loppuu kun en pysty käymään perheneuvolassa koko kesänä kun olen virka-ajat töissä. Matkaakin neuvolaan on se 60km/suunta.... 🥺 Eikö tuo Papa oikeasti riitä siihen että sen voi uusia?

13

919

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Sulla oli sitten vaikeuksia kysyä lääkäriltä sitä syytä.Ei me voida tietää mitä sen lääkärin päässä tapahtuu.

• Anonyymi

Olisin kysynyt jos olisin häneen yhteyden saanut. Pari kertaa soitin ja sairaanhoitaja ihmetteli asiaa. Omaan kantaan ilmestyi vaan teksti että perheneuvolan käynnin kautta reseptien uusiminen.

• Anonyymi

Onpas outoa kiristystä. Voitko käydä yksityisellä? Eihän kertomat asiat mitenkään liity toisiinsa.

• Anonyymi

Mä olen käyttänyt e-pillereitä 11 vuotta ja uusimisessa ollut mitään ongelmia.Viime vuonna piti käydä ehkäisyneuvolassa verenpaineen mittauksessa ja resepti uusittiin.Ei mitään ongelmia ollut koskaan.

• Anonyymi

Minkä ikäinen olet?
      Minulla myös pillerit olleet käytössä yli 10 v. ja huhtikuussa reseptiä uusiessa kävi juuri samoin, että lääkäri ei enää uusinutkaan sitä. Papassa olen käynyt säännöllisesti ja mitään ongelmia ei ole pillereitten käytön aikana ollut, kuin kerran hiivaa.
      Kun kysyin syytä miksi niitä ei enää voi uusia, niin syynä oli hiukan edellisestä kohonnut verenpaine ja ikäni (täytin 40 v.). Nyt sitte mietin miten jatkossa, luotanko varmoihin päiviin ja muulloin kuutelen mieheni narinaa kortsujen käytön hankaluudesta.

• Anonyymi

Sinulle voisin sanoa miehenä että jos ukkosi valittaa kortsujen käytöstä, käske hänen mennä teettämään piuhojen katkaisu. Maksaa jotakin, mutta on sen arvoista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sinulle voisin sanoa miehenä että jos ukkosi valittaa kortsujen käytöstä, käske hänen mennä teettämään piuhojen katkaisu. Maksaa jotakin, mutta on sen arvoista.

Poika sinä vielä olet

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Poika sinä vielä olet

Olen jo lähes 60 v.

• Anonyymi

Kondomeita saa kaupasta ja apteekista

• Anonyymi

Sterilointiin! Se on varma, lopullinen ja huoleton ehkäisy. Ei sivuvaikutuksia.

• Anonyymi

Sopii vihreille ja demareille

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sopii vihreille ja demareille

Miten se liittyy puoluekantaan. Ei mitenkään, persu reppana.

• Anonyymi

Perusteluja pitäisi kyllä saada. Veritulppariski? Ikäsi ja verenpaine tai kolesteroli?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Natomaa hyökkäsi Iraniin

Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu
      NATO
      716
      3295
    2. Trump aloitti III maailmansodan tänään.

Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?
      Maailman menoa
      365
      3011
    3. Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki

Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o
      Maailman menoa
      75
      2838
    4. Mistä se kertoo

Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä
      Ikävä
      36
      2719
    5. Rakas tiedät, että toivoisin

Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja
      Ikävä
      58
      2228
    6. Eräs on taas viettänyt kokoyön täällä!!

Etkö sä nuku koskaan??
      Ikävä
      49
      1849
    7. Viesti miehelle

Nyt vastaa oikea taa´app. Ainoastaan puhelimitse voidaan selvittää asioita, mutta tuskin sitä haluat kaiken halveeramise
      Ikävä
      14
      1759
    8. Miksi rakastuit

Kaivattuusi?
      Ikävä
      83
      1758
    9. Nyt on sanottava että sattuu kipeästi

Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu
      Ikävä
      18
      1749
    10. Teit asiat lopulta niin

Ettei meillä ole ikinä mitään mahdollisuuksia toisiimme.
      Ikävä
      57
      1629
    Aihe