Miksi ei ehkäisyä saa

Anonyymi

Moi kertokaahan nyt tyhmemmälle, miksi minulle lääkäri ei kirjoita enää ehkäisyä. Vuosi sitten kävin Papassa, kaikki ok.
Ainoastaan perheneuvolan käynnin jälkeen saan (ehkä) jatkoa.
Ongelma tässä se, että ehkäisy loppuu kun en pysty käymään perheneuvolassa koko kesänä kun olen virka-ajat töissä. Matkaakin neuvolaan on se 60km/suunta.... 🥺 Eikö tuo Papa oikeasti riitä siihen että sen voi uusia?

13

843

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Sulla oli sitten vaikeuksia kysyä lääkäriltä sitä syytä.Ei me voida tietää mitä sen lääkärin päässä tapahtuu.

• Anonyymi

Olisin kysynyt jos olisin häneen yhteyden saanut. Pari kertaa soitin ja sairaanhoitaja ihmetteli asiaa. Omaan kantaan ilmestyi vaan teksti että perheneuvolan käynnin kautta reseptien uusiminen.

• Anonyymi

Onpas outoa kiristystä. Voitko käydä yksityisellä? Eihän kertomat asiat mitenkään liity toisiinsa.

• Anonyymi

Mä olen käyttänyt e-pillereitä 11 vuotta ja uusimisessa ollut mitään ongelmia.Viime vuonna piti käydä ehkäisyneuvolassa verenpaineen mittauksessa ja resepti uusittiin.Ei mitään ongelmia ollut koskaan.

• Anonyymi

Minkä ikäinen olet?
      Minulla myös pillerit olleet käytössä yli 10 v. ja huhtikuussa reseptiä uusiessa kävi juuri samoin, että lääkäri ei enää uusinutkaan sitä. Papassa olen käynyt säännöllisesti ja mitään ongelmia ei ole pillereitten käytön aikana ollut, kuin kerran hiivaa.
      Kun kysyin syytä miksi niitä ei enää voi uusia, niin syynä oli hiukan edellisestä kohonnut verenpaine ja ikäni (täytin 40 v.). Nyt sitte mietin miten jatkossa, luotanko varmoihin päiviin ja muulloin kuutelen mieheni narinaa kortsujen käytön hankaluudesta.

• Anonyymi

Sinulle voisin sanoa miehenä että jos ukkosi valittaa kortsujen käytöstä, käske hänen mennä teettämään piuhojen katkaisu. Maksaa jotakin, mutta on sen arvoista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sinulle voisin sanoa miehenä että jos ukkosi valittaa kortsujen käytöstä, käske hänen mennä teettämään piuhojen katkaisu. Maksaa jotakin, mutta on sen arvoista.

Poika sinä vielä olet

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Poika sinä vielä olet

Olen jo lähes 60 v.

• Anonyymi

Kondomeita saa kaupasta ja apteekista

• Anonyymi

Sterilointiin! Se on varma, lopullinen ja huoleton ehkäisy. Ei sivuvaikutuksia.

• Anonyymi

Sopii vihreille ja demareille

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sopii vihreille ja demareille

Miten se liittyy puoluekantaan. Ei mitenkään, persu reppana.

• Anonyymi

Perusteluja pitäisi kyllä saada. Veritulppariski? Ikäsi ja verenpaine tai kolesteroli?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Helena Koivu menettänyt lapsensa. Onko Mikko Koivulla oma laki?

Voiko olla totta että äidiltä viedään lapset ja ei mitään syytä ole edes kerrottu äidille itselleen.?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      423
      5528
    2. Hannu Pikkarainen ehdottomaan vankeuteen

KKO tuomitsi 1 v 9 kk. Tämä ei ole Hannulle ilon päivä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      189
      1918
    3. Pikkunaiselle terkkuja

Olet parasta koko maailmassa! Kaikkein ihmeellisin. Olisitpa täällä. 🧡 harmaasusi
      Ikävä
      367
      1864
    4. Kuinka paljon on

Merkitystä seksillä kun valitset kumppania?
      Ikävä
      120
      1084
    5. Kuvataiteilija Johanna Oras lataa mielipiteensä Miina Äkkijyrkästä Farmilla: "Miinahan oli..."

Oho! Johanna Oras ottaa kantaa kollega-Äkkijyrkän Farmi-puuhiin. Farmi Suomi -realityssä koettiin v. 2024 todellinen yl
      Tv-sarjat
      5
      1014
    6. Kauniit naiset

Ketkä ne on suomussalamen kauniimpie naisie?
      Suomussalmi
      27
      928
    7. Olet vieläkin täällä

Tunnen energiasi. Tunnen että ajattelet minua. En aio koskaan enää ottaa sinuun yhteyttä. Voit ottaa minuun, jos itse h
      Ikävä
      60
      825
    8. Muutto ei ratkaise mitään.

Sielläkin on naapurit. 😉 Nähdään?
      Ikävä
      72
      801
    9. Oishan se coolia

Kun sais maistaa sun huulia 😘 Mukavaa päivää Hei, just sulle miehelle, josta haaveilen ❤️
      Ikävä
      55
      723
    10. Kuinka hyvin tunnet kaivattusi?

kuinka hyvin tunnet kaivattusi?
      Ikävä
      37
      714
    Aihe