Moi kertokaahan nyt tyhmemmälle, miksi minulle lääkäri ei kirjoita enää ehkäisyä. Vuosi sitten kävin Papassa, kaikki ok.
Ainoastaan perheneuvolan käynnin jälkeen saan (ehkä) jatkoa.
Ongelma tässä se, että ehkäisy loppuu kun en pysty käymään perheneuvolassa koko kesänä kun olen virka-ajat töissä. Matkaakin neuvolaan on se 60km/suunta.... 🥺 Eikö tuo Papa oikeasti riitä siihen että sen voi uusia?
Miksi ei ehkäisyä saa
13
884
Vastaukset
- Anonyymi
Sulla oli sitten vaikeuksia kysyä lääkäriltä sitä syytä.Ei me voida tietää mitä sen lääkärin päässä tapahtuu.
- Anonyymi
Olisin kysynyt jos olisin häneen yhteyden saanut. Pari kertaa soitin ja sairaanhoitaja ihmetteli asiaa. Omaan kantaan ilmestyi vaan teksti että perheneuvolan käynnin kautta reseptien uusiminen.
- Anonyymi
Onpas outoa kiristystä. Voitko käydä yksityisellä? Eihän kertomat asiat mitenkään liity toisiinsa.
- Anonyymi
Mä olen käyttänyt e-pillereitä 11 vuotta ja uusimisessa ollut mitään ongelmia.Viime vuonna piti käydä ehkäisyneuvolassa verenpaineen mittauksessa ja resepti uusittiin.Ei mitään ongelmia ollut koskaan.
- Anonyymi
Minkä ikäinen olet?
Minulla myös pillerit olleet käytössä yli 10 v. ja huhtikuussa reseptiä uusiessa kävi juuri samoin, että lääkäri ei enää uusinutkaan sitä. Papassa olen käynyt säännöllisesti ja mitään ongelmia ei ole pillereitten käytön aikana ollut, kuin kerran hiivaa.
Kun kysyin syytä miksi niitä ei enää voi uusia, niin syynä oli hiukan edellisestä kohonnut verenpaine ja ikäni (täytin 40 v.). Nyt sitte mietin miten jatkossa, luotanko varmoihin päiviin ja muulloin kuutelen mieheni narinaa kortsujen käytön hankaluudesta.- Anonyymi
Sinulle voisin sanoa miehenä että jos ukkosi valittaa kortsujen käytöstä, käske hänen mennä teettämään piuhojen katkaisu. Maksaa jotakin, mutta on sen arvoista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinulle voisin sanoa miehenä että jos ukkosi valittaa kortsujen käytöstä, käske hänen mennä teettämään piuhojen katkaisu. Maksaa jotakin, mutta on sen arvoista.
Poika sinä vielä olet
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Poika sinä vielä olet
Olen jo lähes 60 v.
- Anonyymi
Kondomeita saa kaupasta ja apteekista
- Anonyymi
Sterilointiin! Se on varma, lopullinen ja huoleton ehkäisy. Ei sivuvaikutuksia.
- Anonyymi
Sopii vihreille ja demareille
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sopii vihreille ja demareille
Miten se liittyy puoluekantaan. Ei mitenkään, persu reppana.
- Anonyymi
Perusteluja pitäisi kyllä saada. Veritulppariski? Ikäsi ja verenpaine tai kolesteroli?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
SDP jo 100 % suositumpi kuin persut
Kertoo Hesarin uusin kannatuskysely. Demareiden kannatus on miltei tuplat verrattuna persuihinl. Suomen kansa ei selväst25014371Valtavasti suomalaisia asunnottomina, mutta ei yhtään somalia
tai muuta kehitysmaalaista. Mites tässä näin kävi? Tiedän hyvin, että esim. somaleita lentää ulos mm. Hekan asunnoista,1483857PS ylivoimainen nousija myös HS:n gallupissa, SDP laskee taas
https://www.verkkouutiset.fi/a/hs-gallup-sdpn-suosio-laskee-ps-nousussa/#0a7d2507 Ylivoimainen viime kuukausien nousija1283732Kovia syytöksiä Stefan Thermaninsta.
Jättänyt taas maksamatta kohuliikemies, hupparit ja muita ostamiaan tavaroita. On soiteltu liikkeestä ja Stefan iskenyt1661539En minä kyllä enää odota sinua
Olet siellä sen harmaan kanssa. Niin, annoit minun nähdä lämpimät tunteesi siitä huolimatta. Se merkitsi kyllä paljon. O201486Totuuspuolueen johtaja Jaana "prinsessa Leia" Kavonius on vangittu
Kavonius määrättiin jo keväällä 2024 poissaolevana vangittavaksi todennäköisin syin epäiltynä 13 vainoamisesta ja 24 kun3701484Jos joku luulee että kaikki käy
Sanon vain tämän. Minun kanssani ei neuvotella. Minun kanssani eletään tasavertaisesti. Jos se on liikaa, niin ovi rinn491286Ei ole rohkeutta tulla jututtamaan
Voidaan me nähdä ja tervehtiä, sitäkin harvoin, mutta iso kynnys on edes mennä lähelle ja kysyä kuulumisia. Ymmärrät var81071Sakin hivutus - ilmiö
Miten tuollainen tuollainen ilmiö kuin ”sakin hivutus” syntyy? Mitä syitä ilmiön syntymiseen tarvitaan? Onko sakissa jok45948En pystynyt vaan vastaamaan...
Kaikki on ihan solmussa eikä ole voimia alkaa ratkaista naisena 😔103819