Miksi et ole synnitön ja nuhteeton ??

Kun kumminkin sanotaan Pyhässä Raamatussa että Hän otti päällensä sinun synnit ja kaikki ihmisien synnit ja tulee voimaan kun sinä USKOT SEN TOTEEKSI.

Usko puuttuu uskovien elämässä !! Sentakia ei heidän elämä ole Puhtaita ja edes ovat pyrkimässä puhtauteen ,joka merkitsee tietysti synnitöntä elämä Kristuksessa.

Siis miten sulla voi olla syntejä ?? Ja synninelämä ?? Liha ?????

No se jo tuli selväksi. Et Uskoo kuin kirjoitettu ON !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Jesaja 53
6 Me vaelsimme kaikki eksyksissä niinkuin lampaat, kukin meistä poikkesi omalle tielleen. Mutta Herra heitti hänen päällensä kaikkien meidän syntivelkamme.

2. Kor. 5:21

Sen, joka ei synnistä tiennyt, hän meidän tähtemme teki synniksi, että me hänessä tulisimme Jumalan vanhurskaudeksi.

2. Kor. 5:19

Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja hän uskoi meille sovituksen sanan.

187

1126

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      "Siis miten sulla voi olla syntejä ?? Ja synninelämä ?? Liha ?????

      No se jo tuli selväksi. Et Uskoo kuin kirjoitettu ON !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!"

      No niinpä! Hyvin sanottu! Ja Paavalihan jos joku sen tietää, että ihminen on uskovaisenakin syntinen vaikka voissa paistaisi. Ja sortuu synnin tekoihin jatkuvasti. Siksi: Jeesus

      “Mitä me siis sanomme? Onko laki syntiä? Ei tietenkään! Mutta syntiä en olisi tullut tuntemaan muuten kuin lain kautta. En olisi tiennyt himosta, ellei laki olisi sanonut: ”Älä himoitse.” Kun siis synti sai lain käskystä aiheen, se herätti minussa kaikenlaisia himoja, sillä ilman lakia synti on kuollut. Minä elin ennen ilman lakia, mutta kun lain käsky tuli, synti virkosi eloon ja minä kuolin. Niin kävi ilmi, että käsky, joka oli tarkoitettu minulle elämäksi, olikin kuolemaksi. Kun synti sai lain käskystä aiheen, se käskyn avulla petti ja tappoi minut. Laki on kuitenkin pyhä ja lain käsky pyhä, vanhurskas ja hyvä. Onko siis hyvä tullut minulle kuolemaksi? Ei tietenkään! Mutta että synti paljastuisi synniksi, se on hyvän kautta tuottanut minulle kuoleman. Näin synti tuli lain käskyn kautta ylen määrin synnilliseksi."

      Tähän asti Paavali kirjoittaa imperfektissä eli menneessä aikamuodossa. Sanat: elin ennen, herätti, käsky tuli, synti virkosi, kuolin, kävi ilmi, olikin, sai, petti ja tappoi, on tuottanut, ovat kaikki menneessä aikamuodossa. Paavali siis kuvailee menneisyyttä. "On tuottanut" on perfektissä, muut sanat ovat imperfektissä.

      Sitten Paavali jatkaa preesensissä. Mitä se merkitsee? Sitä, ettei hän enää kerro menneestä ajasta. Tilanne muuttuu, tapahtuma-aika muuttuu. Preesens tarkoittaa nykyhetkeä. Paavali kertoo siis kirjoitusajankohdan hetkestä, uudestisyntymisensä jälkeisestä ajasta :

      "Me tiedämme, että laki on hengellinen mutta minä olen lihallinen, myyty synnin alaiseksi. Minä en tunne omakseni sitä, mitä teen, sillä minä en toteuta sitä, mitä tahdon, vaan mitä vihaan, sitä minä teen. Mutta jos teen sitä, mitä en tahdo, minä myönnän, että laki on hyvä. Niinpä en sitä enää teekään minä itse vaan synti, joka minussa asuu."

      Kaikki tässä oli myyty-sanaa lukuunotamatta preesensissä. Hän jatkaa preesensissä:

      "Sillä minä tiedän, ettei minussa, nimittäin lihassani, asu mitään hyvää. Tahto minulla tosin on, mutta hyvää en pysty saamaan aikaan. Sitä hyvää, mitä tahdon, minä en tee, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo, minä toteutan. Jos siis teen sitä, mitä en tahdo, en tee sitä enää itse vaan synti, joka minussa asuu."

      Hän puhuu juuri siitä hetkestä, joka on meneillään kun hän tätä kertoo. Ja mikähän hetki se on? No se on noin 57 jKr., jolloin hän kirjoitti tuon tekstin eli takana oli jo kolme lähetysmatkaa.

      Paavalihan koki Jeesus-näkynsä omien sanojensa mukaan noin viisi vuotta sen jälkeen kun Jeesus oli kuollut, eli noin vuonna 37jKr. Joten siis Paavalilla on tätä puhuesaan hyvin pitkä aika uskossa ja edessäkin vielä useita lähetysmatkoja. Ja uudestisyntyneenä hän tuossa kuvaa jatkuvasti sortuvansa synnin tekemiseen.

      Paavali jatkaa vielä preesensissä:

      "Huomaan siis itsessäni, minä, joka tahdon tehdä hyvää, sen lain, että paha pysyy minussa. Sisäisen ihmiseni puolesta hyväksyn iloiten Jumalan lain, mutta jäsenissäni näen toisen lain. Se sotii mieleni lakia vastaan ja pitää minua vangittuna synnin lakiin, joka on minun jäsenissäni. Minä kurja ihminen! Kuka vapauttaa minut tästä kuoleman ruumiista? Kiitos Jumalalle Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, kautta! Niin minä siis tällaisena palvelen mielellä Jumalan lakia mutta lihalla synnin lakia." (Room 7:7-25, FinRK)

      ...jatkuu...

      • Anonyymi

        ...jatkuu...

        Jotkut uskovat muuttavat nämä preesensissä kirjoitetut asiat mielessään imperfektiin ja tarkoituksella unohtavat, että Paavali on kuvannut tekevänsä syntiä uudestisyntyneenäkin. He väittävät, että koko teksti puhuisi menneisyydestä eli ajasta, jolloin Paavali ei vielä ollut uudestisyntynyt. Näin tehden he saavat tämän raamatunkohdan kuulostamaan siltä, ettei Paavali olisi enää kääntymyksensä jälkeen langennut syntiin. He käyttävät tätä teoriansa perusteena sille, että kun ihminen on uudestisyntynyt, niin hän on sitten täysin synnitön eikä ikinä enää lankea syntiin.

        Mutta se ei ole pelkästään aikamuodot, jotka tässä todistavat Paavalin puhuvan nykyhetkestään. Se on myös tämä seuraava lause:

        "Sisäisen ihmiseni puolesta hyväksyn iloiten Jumalan lain, mutta jäsenissäni näen toisen lain. Se sotii mieleni lakia vastaan ja pitää minua vangittuna synnin lakiin, joka on minun jäsenissäni."

        Paavali ei olisi kyennyt näkemään asiaa näin vielä ennen kääntymystään. Vasta uudestisyntyminen saa aikaan ihmisessä muutoksen, jonka jälkeen hän ymmärtää lain uuden ja todellisen merkityksen ja sen, että synti on ihmisen perusominaisuus eli että synti asuu hänessä. Miksi muuten edes tarvittaisiin Jeesusta, jos pelkillä teoilla voisi edelleen pelastua?

        Toinen asia on se, että Paavali ei todellisuudessa olisi voinut sanoa näin ennen kääntymystään, koska hän ei pitänyt ennen kääntymystään itseään syntisenä. Hän ei mitenkään olisi kyennyt sanomaan noudattavansa synnin lakia, sanoihan hän toisaalla että:

        “Minut on ympärileikattu kahdeksanpäiväisenä, olen Israelin kansaa, Benjaminin heimoa, heprealainen heprealaisista syntynyt, lakiin nähden fariseus, intoon nähden seurakunnan vainooja, lain vanhurskauteen nähden NUHTEETON.” (Fil 3:5-6, FinRK)

        Hän noudatti tuolloin aiemmin vielä lakia, jonka takia hän oli mielestään vanhurskas ja nuhteeton. Ei hän tajunnut noudattavansa silloin mitään synnin lakia.

        Lopussa Paavali kuvaa juuri sitä hetkeä, jolloin hän tämän sanoo:

        "Minä kurja ihminen! Kuka vapauttaa minut tästä kuoleman ruumiista? Kiitos Jumalalle Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, kautta! Niin minä siis tällaisena palvelen mielellä Jumalan lakia mutta lihalla synnin lakia."

        Hän huutaa apua NYT! Hän sanoo yhä pyytävänsä Jumalaa vapauttamaan hänet synnin jäsenistään, tuosta viheliäisestä kuoleman ruumiista. Hän toteaa ettei asialle voi mitään. "Niin minä siis tällaisena palvelen mielellä Jumalan lakia mutta lihalla synnin lakia." Tällainen hän sanoo edelleen olevansa, ei menneisyydessään, vaan nyt. Ja siten hän viittaa Jeesuksen uhrikuolemaan. Kiittää Jumalaa Jeesuksesta. Miksi uhrikuolemaan pitäisi viitata jos kerran pystyisi elämään synnittömänä ilmankin? No ei pysty. Rakkauden laki on niin vaativa, ettei kukaan pysty elämään rikkomatta sitä vähän väliä. Jeesus sanookin, että vain yksi on hyvä: Jumala. Ei ihminen sillä, kaikki tekevät syntiä.

        Jumalan sanalla on tarkka oma merkityksensä. Jumala ei tee kirjoitusvirheitä. Jokaisella sanalla Raamatussa on merkityksensä ja asiayhteydellä on väliä. Jopa aikamuodot ja välimerkitkin ovat tärkeitä ja vaikuttavat lauseiden merkityksiin:

        “Totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan PIIRTO, ennen kuin kaikki on tapahtunut.” (Matt 5:18, FinRK)

        Piirto tuossa tekstissä tarkoittaa kreikankielen välimerkkejä.

        Aikamuodot vaikuttavat lauseiden merkitykseen. Peruskoululaiset tietävät tämän. Raamatun kääntäjät tietävät tämän. Ja jokainen lukija, joka osaa suomenkieltä tietää tämän.

        Mitään Raamatun tekstiä ei pidä mennä muuttamaan omaan korvasyyhyynsä. Mitään kielioppia ei pidä ohittaa vain siksi, että saisi oman teologiansa toimimaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ...jatkuu...

        Jotkut uskovat muuttavat nämä preesensissä kirjoitetut asiat mielessään imperfektiin ja tarkoituksella unohtavat, että Paavali on kuvannut tekevänsä syntiä uudestisyntyneenäkin. He väittävät, että koko teksti puhuisi menneisyydestä eli ajasta, jolloin Paavali ei vielä ollut uudestisyntynyt. Näin tehden he saavat tämän raamatunkohdan kuulostamaan siltä, ettei Paavali olisi enää kääntymyksensä jälkeen langennut syntiin. He käyttävät tätä teoriansa perusteena sille, että kun ihminen on uudestisyntynyt, niin hän on sitten täysin synnitön eikä ikinä enää lankea syntiin.

        Mutta se ei ole pelkästään aikamuodot, jotka tässä todistavat Paavalin puhuvan nykyhetkestään. Se on myös tämä seuraava lause:

        "Sisäisen ihmiseni puolesta hyväksyn iloiten Jumalan lain, mutta jäsenissäni näen toisen lain. Se sotii mieleni lakia vastaan ja pitää minua vangittuna synnin lakiin, joka on minun jäsenissäni."

        Paavali ei olisi kyennyt näkemään asiaa näin vielä ennen kääntymystään. Vasta uudestisyntyminen saa aikaan ihmisessä muutoksen, jonka jälkeen hän ymmärtää lain uuden ja todellisen merkityksen ja sen, että synti on ihmisen perusominaisuus eli että synti asuu hänessä. Miksi muuten edes tarvittaisiin Jeesusta, jos pelkillä teoilla voisi edelleen pelastua?

        Toinen asia on se, että Paavali ei todellisuudessa olisi voinut sanoa näin ennen kääntymystään, koska hän ei pitänyt ennen kääntymystään itseään syntisenä. Hän ei mitenkään olisi kyennyt sanomaan noudattavansa synnin lakia, sanoihan hän toisaalla että:

        “Minut on ympärileikattu kahdeksanpäiväisenä, olen Israelin kansaa, Benjaminin heimoa, heprealainen heprealaisista syntynyt, lakiin nähden fariseus, intoon nähden seurakunnan vainooja, lain vanhurskauteen nähden NUHTEETON.” (Fil 3:5-6, FinRK)

        Hän noudatti tuolloin aiemmin vielä lakia, jonka takia hän oli mielestään vanhurskas ja nuhteeton. Ei hän tajunnut noudattavansa silloin mitään synnin lakia.

        Lopussa Paavali kuvaa juuri sitä hetkeä, jolloin hän tämän sanoo:

        "Minä kurja ihminen! Kuka vapauttaa minut tästä kuoleman ruumiista? Kiitos Jumalalle Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, kautta! Niin minä siis tällaisena palvelen mielellä Jumalan lakia mutta lihalla synnin lakia."

        Hän huutaa apua NYT! Hän sanoo yhä pyytävänsä Jumalaa vapauttamaan hänet synnin jäsenistään, tuosta viheliäisestä kuoleman ruumiista. Hän toteaa ettei asialle voi mitään. "Niin minä siis tällaisena palvelen mielellä Jumalan lakia mutta lihalla synnin lakia." Tällainen hän sanoo edelleen olevansa, ei menneisyydessään, vaan nyt. Ja siten hän viittaa Jeesuksen uhrikuolemaan. Kiittää Jumalaa Jeesuksesta. Miksi uhrikuolemaan pitäisi viitata jos kerran pystyisi elämään synnittömänä ilmankin? No ei pysty. Rakkauden laki on niin vaativa, ettei kukaan pysty elämään rikkomatta sitä vähän väliä. Jeesus sanookin, että vain yksi on hyvä: Jumala. Ei ihminen sillä, kaikki tekevät syntiä.

        Jumalan sanalla on tarkka oma merkityksensä. Jumala ei tee kirjoitusvirheitä. Jokaisella sanalla Raamatussa on merkityksensä ja asiayhteydellä on väliä. Jopa aikamuodot ja välimerkitkin ovat tärkeitä ja vaikuttavat lauseiden merkityksiin:

        “Totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan PIIRTO, ennen kuin kaikki on tapahtunut.” (Matt 5:18, FinRK)

        Piirto tuossa tekstissä tarkoittaa kreikankielen välimerkkejä.

        Aikamuodot vaikuttavat lauseiden merkitykseen. Peruskoululaiset tietävät tämän. Raamatun kääntäjät tietävät tämän. Ja jokainen lukija, joka osaa suomenkieltä tietää tämän.

        Mitään Raamatun tekstiä ei pidä mennä muuttamaan omaan korvasyyhyynsä. Mitään kielioppia ei pidä ohittaa vain siksi, että saisi oman teologiansa toimimaan.

        Totta toisiaan synti on SINUN PERUSOLEMUS JA SYNTI ASUU SINUSSA, myheritage- messiaanen-parham-luterilainen pakana,
        Jeesuksen omien, joita vainoat, perusolemus on sen sijaa KRISTUS TEISSÄ KIRKKAUDEN TOIVO! Jeesuksen omat ovat kuolleet pois synneistä.
        meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen rististä, jonka kautta maailma on ristiinnaulittu minulle, ja minä maailmalle! tiedämme sen, että meidän vanha ihmisemme on hänen kanssaan ristiinnaulittu, että synnin ruumis kukistettaisiin, niin ettemme enää syntiä palvelisi;
        VANHA IHMISESI EI KUOLLUT EIKÄ HUKKUNUT KOLMEEN VESIPISARAAN, JOTKA LUTERLAINEN KIRKON PAPPI PÄÄHÄSI LOITSUJEN KERA VALUTTI!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta toisiaan synti on SINUN PERUSOLEMUS JA SYNTI ASUU SINUSSA, myheritage- messiaanen-parham-luterilainen pakana,
        Jeesuksen omien, joita vainoat, perusolemus on sen sijaa KRISTUS TEISSÄ KIRKKAUDEN TOIVO! Jeesuksen omat ovat kuolleet pois synneistä.
        meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen rististä, jonka kautta maailma on ristiinnaulittu minulle, ja minä maailmalle! tiedämme sen, että meidän vanha ihmisemme on hänen kanssaan ristiinnaulittu, että synnin ruumis kukistettaisiin, niin ettemme enää syntiä palvelisi;
        VANHA IHMISESI EI KUOLLUT EIKÄ HUKKUNUT KOLMEEN VESIPISARAAN, JOTKA LUTERLAINEN KIRKON PAPPI PÄÄHÄSI LOITSUJEN KERA VALUTTI!

        Täyttä paskanjauhantaa! Minut on kastettu upottamalla.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Täyttä paskanjauhantaa! Minut on kastettu upottamalla.

        Rakas !!! Sanon heh ..


      • Anonyymi kirjoitti:

        Totta toisiaan synti on SINUN PERUSOLEMUS JA SYNTI ASUU SINUSSA, myheritage- messiaanen-parham-luterilainen pakana,
        Jeesuksen omien, joita vainoat, perusolemus on sen sijaa KRISTUS TEISSÄ KIRKKAUDEN TOIVO! Jeesuksen omat ovat kuolleet pois synneistä.
        meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen rististä, jonka kautta maailma on ristiinnaulittu minulle, ja minä maailmalle! tiedämme sen, että meidän vanha ihmisemme on hänen kanssaan ristiinnaulittu, että synnin ruumis kukistettaisiin, niin ettemme enää syntiä palvelisi;
        VANHA IHMISESI EI KUOLLUT EIKÄ HUKKUNUT KOLMEEN VESIPISARAAN, JOTKA LUTERLAINEN KIRKON PAPPI PÄÄHÄSI LOITSUJEN KERA VALUTTI!

        Siis rakas vihollinen ?? Miten on mahdollista että teet syntiä kun se vanha ihminen joka teki syntiä , eikä voinut mitään muuta niinkuin Paavali todisti sen Room. 7 on kukistettu ja Ristiinnaulittu Jeesuksen kanssa ja ei ole enää olemassa .
        Vaan nyt elää jos elää Usi uudestisyntynyt ja vanha on mennyt ja uusi on sijaan tullut , aivan Kristuksen kaltainen..


      • Anonyymi
        Savis kirjoitti:

        Siis rakas vihollinen ?? Miten on mahdollista että teet syntiä kun se vanha ihminen joka teki syntiä , eikä voinut mitään muuta niinkuin Paavali todisti sen Room. 7 on kukistettu ja Ristiinnaulittu Jeesuksen kanssa ja ei ole enää olemassa .
        Vaan nyt elää jos elää Usi uudestisyntynyt ja vanha on mennyt ja uusi on sijaan tullut , aivan Kristuksen kaltainen..

        Siten, että Paavali sanoo lopussa:

        Minä kurja ihminen! Kuka vapauttaa minut tästä kuoleman ruumiista? Kiitos Jumalalle Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, kautta! Niin minä siis tällaisena palvelen mielellä Jumalan lakia mutta lihalla synnin lakia."


      • Anonyymi kirjoitti:

        Totta toisiaan synti on SINUN PERUSOLEMUS JA SYNTI ASUU SINUSSA, myheritage- messiaanen-parham-luterilainen pakana,
        Jeesuksen omien, joita vainoat, perusolemus on sen sijaa KRISTUS TEISSÄ KIRKKAUDEN TOIVO! Jeesuksen omat ovat kuolleet pois synneistä.
        meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen rististä, jonka kautta maailma on ristiinnaulittu minulle, ja minä maailmalle! tiedämme sen, että meidän vanha ihmisemme on hänen kanssaan ristiinnaulittu, että synnin ruumis kukistettaisiin, niin ettemme enää syntiä palvelisi;
        VANHA IHMISESI EI KUOLLUT EIKÄ HUKKUNUT KOLMEEN VESIPISARAAN, JOTKA LUTERLAINEN KIRKON PAPPI PÄÄHÄSI LOITSUJEN KERA VALUTTI!

        Mistä tulee ne synnit joka/millä halpa armo uskovat peittää että pääsisivät Taivaaseen kun kaikki synnit pantiin Jeesukseen..


      • Anonyymi kirjoitti:

        Totta toisiaan synti on SINUN PERUSOLEMUS JA SYNTI ASUU SINUSSA, myheritage- messiaanen-parham-luterilainen pakana,
        Jeesuksen omien, joita vainoat, perusolemus on sen sijaa KRISTUS TEISSÄ KIRKKAUDEN TOIVO! Jeesuksen omat ovat kuolleet pois synneistä.
        meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen rististä, jonka kautta maailma on ristiinnaulittu minulle, ja minä maailmalle! tiedämme sen, että meidän vanha ihmisemme on hänen kanssaan ristiinnaulittu, että synnin ruumis kukistettaisiin, niin ettemme enää syntiä palvelisi;
        VANHA IHMISESI EI KUOLLUT EIKÄ HUKKUNUT KOLMEEN VESIPISARAAN, JOTKA LUTERLAINEN KIRKON PAPPI PÄÄHÄSI LOITSUJEN KERA VALUTTI!

        Ja sitten minä jatkaan, että Paavali tehtiin synnitön ja täydellinen ja nuhteeton Vanhurskas Kristuksessa.
        Kun Hänet sitten myöhemmin Ostettiin vapaiksi , Kristuksen Kalliilla sovintoverellä . Koska Paavali ei vielä Room. 7 ollut ostettu , vaan myyty niinkuin hän todistaa >>
        Room. 7:14

        Sillä me tiedämme, että laki on hengellinen, mutta minä olen lihallinen, myyty synnin alaisuuteen.


      • Savis kirjoitti:

        Ja sitten minä jatkaan, että Paavali tehtiin synnitön ja täydellinen ja nuhteeton Vanhurskas Kristuksessa.
        Kun Hänet sitten myöhemmin Ostettiin vapaiksi , Kristuksen Kalliilla sovintoverellä . Koska Paavali ei vielä Room. 7 ollut ostettu , vaan myyty niinkuin hän todistaa >>
        Room. 7:14

        Sillä me tiedämme, että laki on hengellinen, mutta minä olen lihallinen, myyty synnin alaisuuteen.

        Anteeksi rakas. Meni väärään osoittllee. Piti mennä sille jatkuu ja jatkuu anonyymille !!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täyttä paskanjauhantaa! Minut on kastettu upottamalla.

        Trolli


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täyttä paskanjauhantaa! Minut on kastettu upottamalla.

        Ihmisvihaaja


      • Anonyymi
        Savis kirjoitti:

        Siis rakas vihollinen ?? Miten on mahdollista että teet syntiä kun se vanha ihminen joka teki syntiä , eikä voinut mitään muuta niinkuin Paavali todisti sen Room. 7 on kukistettu ja Ristiinnaulittu Jeesuksen kanssa ja ei ole enää olemassa .
        Vaan nyt elää jos elää Usi uudestisyntynyt ja vanha on mennyt ja uusi on sijaan tullut , aivan Kristuksen kaltainen..

        Ääliö ääliö parannus ei ole mikään uudesti syntymä se on parannuksen kaste ääliö ääliö


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ääliö ääliö parannus ei ole mikään uudesti syntymä se on parannuksen kaste ääliö ääliö

        Miten sä voisit tehdä parannusta Rakas kun ei Paavali omiin voimiinkaan pystynyt , vaan teki se paha mitä ei tahtonut . Niin todisti Hän Room 7. Mutta taas Filippiläiskirjeessä, kirjoittaa hän , ja todisti voivansa tehdä mitä vaan , koska oli Jumala joka vahvisti Hänet tekemään...
        Fil. 4:13

        Kaikki minä voin hänessä, joka minua vahvistaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta toisiaan synti on SINUN PERUSOLEMUS JA SYNTI ASUU SINUSSA, myheritage- messiaanen-parham-luterilainen pakana,
        Jeesuksen omien, joita vainoat, perusolemus on sen sijaa KRISTUS TEISSÄ KIRKKAUDEN TOIVO! Jeesuksen omat ovat kuolleet pois synneistä.
        meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen rististä, jonka kautta maailma on ristiinnaulittu minulle, ja minä maailmalle! tiedämme sen, että meidän vanha ihmisemme on hänen kanssaan ristiinnaulittu, että synnin ruumis kukistettaisiin, niin ettemme enää syntiä palvelisi;
        VANHA IHMISESI EI KUOLLUT EIKÄ HUKKUNUT KOLMEEN VESIPISARAAN, JOTKA LUTERLAINEN KIRKON PAPPI PÄÄHÄSI LOITSUJEN KERA VALUTTI!

        Kommentti ei ollut hellarin kirjoittama. Teit itsesi tyhmäksi!


      • Anonyymi
        Savis kirjoitti:

        Anteeksi rakas. Meni väärään osoittllee. Piti mennä sille jatkuu ja jatkuu anonyymille !!

        "Koska Paavali ei vielä Room. 7 ollut ostettu , vaan myyty niinkuin hän todistaa >>"

        Paavali kirjoittaa Room. 7. luvussa vuonna 57 jKr. olleensa sillä hetkellä kurja syntinen ja ostettu vaikka oli ollut uskossa jo yli 20 vuotta.

        Mikset sinä sitä ymmärrä? Selvää suomenkieltä? Siksi kai kun et ymmärrä sitä suomenkieltä...


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Koska Paavali ei vielä Room. 7 ollut ostettu , vaan myyty niinkuin hän todistaa >>"

        Paavali kirjoittaa Room. 7. luvussa vuonna 57 jKr. olleensa sillä hetkellä kurja syntinen ja ostettu vaikka oli ollut uskossa jo yli 20 vuotta.

        Mikset sinä sitä ymmärrä? Selvää suomenkieltä? Siksi kai kun et ymmärrä sitä suomenkieltä...

        Miksi et Hengellä ymmärrät mitään ?? Rakas ??

        Tutki tuolla niin se voi avautua että hän kirjoittaa mennessä muodossa kun oli tullut uskoon ..
        Ihan suomalainen suomenkielinen, sinua niin paljon parempi opettaa ja on Hengessä sen kirjoittanut ..

        https://www.raamattusivut.fi/l/roomalaiskirjeen-mina/


    • Anonyymi

      Tietysti olen täysin synnitön.
      Syntikäsite kuuluu vain masokistien itseruoskintaan.
      On se uskomattoman hyvä olla ja elää.

      • Anonyymi

        Haureus on synti. Kehut, että olet täysin synnitön, koska et usko synnin käsitteeseen.
        No, ne paapat, jotka kävivät Venäjällä, lihaasa tyydyttämässä, arvelivat, että on uskomattoman hyvä olla ja elää, eikä itseruoskintaa tarvita. Viis- veisasivat Jumalan sanalalle synti.

        Sana terveyspuolelta palautti heille mieliin sanan synti - kun tauti aids - kirjattiin pöytäkirjaan.

        Synti raamatussa kertoo Luojasta ja Luoja halusi varjella omiaan, antoi käytävän tien varrelle ohjeet, sekä neuvot, jos sitä et käsitä.
        Eli ohjeitten neuvo tuo esiin sen, että jos rikot, kannat seuraukset.
        Toinen tekee syntiä käsillään, antaa kätensä vietellä ja kapauttaa kapakkaillan jälkeen toista turvpaan, joka on sitten paikatttavana.
        Oli lyöjä sitten tekosa jälkeen "synnitön" - kun ei rakkauden lakia totellut?

        Jumalan lain päämäärä on rakkaus, jos se ei aikaisemmin millään lailla käynyt mielessä.
        Ja lain rikkoja on lain alla ja vapaudenlaki on sitä, että elää oikein. Laki ei tuomitse, on vapaa.
        Siinä on hyvä olla.


      • Anonyymi

        Kotkan hiili satamassa ja voikkaalla Kouvolassa taas oltu huoraamassa venäläisten kanssa.


    • Anonyymi

      Roomalaiskirje: 7:24 Minä viheliäinen ihminen, kuka pelastaa minut tästä kuoleman ruumiista?
      Jeesus Kristus pelastaa uskomalla Jumalan sovitus Kristuksessa. Se on jo kirveen kirjoitettu, yhtä kuin Jumalan sana, joka lupaus pitää.
      Kiitos ja kunnia Isälle Pojalle ja Pyhälle Hengelle. Aamen!

      • Anonyymi

        ts . seuraamalla raamatun ohjeita - se pelastaa uskovan.



      • Anonyymi

      • Anonyymi kirjoitti:

        Se, että kopioit tänne valhesivustosi linkin, ei tee sinun viestinnästäsi yhtään uskottavampaa.

        Se että joku on tutkinut noin paljon Hengessä sivustot ja Pyhä Raamattu tekee hänestä erinomainen opettajaksi.

        Mutta kun olet ylpeydessä pulttanut aivot kiinni sinun seurakunnan opetuksissa . Niin kukaan ei näköjään saa sinua tutkimaan , opettaako he oikein..


    • Kukaan ei ole täydellinen. Itsestäni puuttuu viat.

      • Pitäisi sinun Rakas vain olla, koska Käsky kuluu sinun totella >>>

        Matt. 5:48

        Olkaa siis te täydelliset, niinkuin teidän taivaallinen Isänne täydellinen on."

        >> Siis ala vain totella Jeesus jos haluat olla Hänen Ystävä !!!


      • Savis kirjoitti:

        Pitäisi sinun Rakas vain olla, koska Käsky kuluu sinun totella >>>

        Matt. 5:48

        Olkaa siis te täydelliset, niinkuin teidän taivaallinen Isänne täydellinen on."

        >> Siis ala vain totella Jeesus jos haluat olla Hänen Ystävä !!!

        Kaltaisesi murhaajan ja raiskaajan kannattaa pitää pienempää ääntä.


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        Kaltaisesi murhaajan ja raiskaajan kannattaa pitää pienempää ääntä.

        Puhutko oikein nyt hengen sisarellesi?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Puhutko oikein nyt hengen sisarellesi?

        Ketä tarkoitat?


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        Ketä tarkoitat?

        Tuota savista


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tuota savista

        Murhaajat eivät ole hengen sisariani, mutta onko Savis nainen?


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        Murhaajat eivät ole hengen sisariani, mutta onko Savis nainen?

        En minä tiedä luulin että on.
        Miksi sanot savista murhaajaksi?


      • Anonyymi kirjoitti:

        En minä tiedä luulin että on.
        Miksi sanot savista murhaajaksi?

        Savis kannattaa viattomien lasten, avuttomien vanhusten ja raskaana olevien naisten murhaamista.


      • En ole psykiatri vastaamaan esitettyyn kysymykseen.


      • Henki kirjoitti:

        Kaltaisesi murhaajan ja raiskaajan kannattaa pitää pienempää ääntä.

        Vaikka sinä uhot ja keksit valheita niin silti sinuntulis olla Täydellinen niinkuin Kirjoitettu ON..


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        En ole psykiatri vastaamaan esitettyyn kysymykseen.

        Oletko Jumalalle suuttunut jostain?


      • Anonyymi
        Savis kirjoitti:

        Pitäisi sinun Rakas vain olla, koska Käsky kuluu sinun totella >>>

        Matt. 5:48

        Olkaa siis te täydelliset, niinkuin teidän taivaallinen Isänne täydellinen on."

        >> Siis ala vain totella Jeesus jos haluat olla Hänen Ystävä !!!

        Viiittuu kun ymmärtäisi mitä yrität edes sanoa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En minä tiedä luulin että on.
        Miksi sanot savista murhaajaksi?

        Savis on nainen! On oltava!

        Ei kukaan mies tosissaan tuollaisia kirjoittaisi, mitämsavis kirjoittelee.


      • Anonyymi
        Savis kirjoitti:

        Vaikka sinä uhot ja keksit valheita niin silti sinuntulis olla Täydellinen niinkuin Kirjoitettu ON..

        Joo, mutku sinä et ymmärrä mitä se Raamatun mainitsema täydellisyys on.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Viiittuu kun ymmärtäisi mitä yrität edes sanoa!

        Mun äiti opetti minulle ett >> Viiittuu << on naisen alapää ja hyvin ruma sana , eikä pitäisi kiroilla...


      • Anonyymi kirjoitti:

        Joo, mutku sinä et ymmärrä mitä se Raamatun mainitsema täydellisyys on.

        Ei auta saivartelu. Millainen on rakas Isän Täydellisyys Taivaassa ????

        Sellainen pitäisi olla Täydellisyys sinussa !!!!


      • Savis kirjoitti:

        Ei auta saivartelu. Millainen on rakas Isän Täydellisyys Taivaassa ????

        Sellainen pitäisi olla Täydellisyys sinussa !!!!

        Savis, älä sekoile taas. Täydellisyyttä taivaassa sellaisena kuin yrität täällä esittää, ei ole olemassa, koska:

        a. Ehdotonta täydellisyyttä ei ole olemassa
        b. Ehdoton täydellisyys tarkoittaa kaikenlaisen kehityksen ja kasvun loppumista eli kuolemaa, mikä on ristiriidassa Raamatun kanssa
        c. Isä ei ole täydellinen, koska Hän on elossa (ei kuollut)
        d. Lihan (ihmisen) mahdollisuudet ovat rajalliset, eivät täydelliset


      • Henki kirjoitti:

        Savis, älä sekoile taas. Täydellisyyttä taivaassa sellaisena kuin yrität täällä esittää, ei ole olemassa, koska:

        a. Ehdotonta täydellisyyttä ei ole olemassa
        b. Ehdoton täydellisyys tarkoittaa kaikenlaisen kehityksen ja kasvun loppumista eli kuolemaa, mikä on ristiriidassa Raamatun kanssa
        c. Isä ei ole täydellinen, koska Hän on elossa (ei kuollut)
        d. Lihan (ihmisen) mahdollisuudet ovat rajalliset, eivät täydelliset

        No nuo kommentit on sinun omat mielipiteet joilla ei ole mitään tekemistä Pyhä Raamatun kanssa.


      • Savis kirjoitti:

        No nuo kommentit on sinun omat mielipiteet joilla ei ole mitään tekemistä Pyhä Raamatun kanssa.

        Kaiken ei tarvitse perustua Raamattuun ja kaikkea ei tarvitse hengellistää.


      • Henki kirjoitti:

        Kaiken ei tarvitse perustua Raamattuun ja kaikkea ei tarvitse hengellistää.

        No kuule rakas ateisti . Painu takaisin sinne mistä tulit !!

        Sehän on kaikki just toisiinpäin. Kaikki tulis perustua Pyhä Raamatttuun jos on Uskossa ja kaikki tulis olla Hengellistä .

        Vai onko se henki satanasta jonka kanssa mä puhun? Silloin ymmärrän hyvin sinun mielipide.


      • Savis kirjoitti:

        No kuule rakas ateisti . Painu takaisin sinne mistä tulit !!

        Sehän on kaikki just toisiinpäin. Kaikki tulis perustua Pyhä Raamatttuun jos on Uskossa ja kaikki tulis olla Hengellistä .

        Vai onko se henki satanasta jonka kanssa mä puhun? Silloin ymmärrän hyvin sinun mielipide.

        Lämmittelen vasta, ja kitiset jo kuin vartaassa hitaasti pyörivä possu?! On siinä meillä Jumalan soturi.

        Kuinka monta kertaa ajattelit ja ylistit Jumalaa, kun ostit viimeksi kupillisen kahvia, tamppasit maatoja tai nautit viattomien siviilien kuolemista Ukrainassa?


      • Anonyymi
        Savis kirjoitti:

        No kuule rakas ateisti . Painu takaisin sinne mistä tulit !!

        Sehän on kaikki just toisiinpäin. Kaikki tulis perustua Pyhä Raamatttuun jos on Uskossa ja kaikki tulis olla Hengellistä .

        Vai onko se henki satanasta jonka kanssa mä puhun? Silloin ymmärrän hyvin sinun mielipide.

        Ei ateisti ole sinulle rakas. Valehtelet! :)


      • Henki kirjoitti:

        Lämmittelen vasta, ja kitiset jo kuin vartaassa hitaasti pyörivä possu?! On siinä meillä Jumalan soturi.

        Kuinka monta kertaa ajattelit ja ylistit Jumalaa, kun ostit viimeksi kupillisen kahvia, tamppasit maatoja tai nautit viattomien siviilien kuolemista Ukrainassa?

        Nauti sinä vaan rakas . Niinkuin sun Isäsi.

        Minä suren niistä viattomista siviilistä ...


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei ateisti ole sinulle rakas. Valehtelet! :)

        Minun vanhemmat oli mulle hyvin rakkaitta ateisteja ja onhan Pyhä Henki vuodattanut Rakkauden, rakas mun sydämeen.. Et sinä siihen mitään voi , että rakastana sinua..


      • Savis kirjoitti:

        Nauti sinä vaan rakas . Niinkuin sun Isäsi.

        Minä suren niistä viattomista siviilistä ...

        Niinhän sinä nyt sanot, mutta käytäntö on aivan toinen.


      • Henki kirjoitti:

        Niinhän sinä nyt sanot, mutta käytäntö on aivan toinen.

        Vai niin !! Olet ihmeellinen valehtelija ilman näyttöä.

        Millainen käytäntö sulla on joka olis pyhempi kuin minun ???

        Etkö tiedä että on syntiä valehdella ja tulis tehdä parannusta siitä..


    • Anonyymi

      Profeetta Daniel kertoo Arkkienkeli Gabrielin tuoneen SEITSEMÄN kertaa 490 vuoden aioniin seitsemän eri tehtävää tai aihetta:
      490 ekr - 0 jkr : Kansaa ja kaupungia rakennetaan entiselleen - Rooma toteutti
      0 jKr - 490 jKr: Jumalattomuudesta tulee loppu - Kristus toteutti
      490 jKr - 980 jKr: Synti sinetillä lukitaan - Muhammed (saas) toteutti
      980 jKr - 1470 jKr : Pahat teot sovitetaan - Rooma aneineen toteutti
      1470 jKr - 1960 jKr : Ikuinen oikeudenmukaisuus - Ranskan kumous toteutti
      1960 jkr - 2450 jkr : Näky ja prfetia sinetillä suljetaan - ?????? toteuttaa
      2450 jKr - 2940 jKr : Kaikkein pyhin voidellaan - ?????? toteuttaa

      kun puhutte evakeliumista, Kristuksesta ja Sovituksesta ja Uudesta testametista oletteko koskaan ajatelleet että Kristus oli ilmiö vuosiin 0-490 jKr mutta monia muita toteuttajia on asioille häntä ennen ja hänen jälkeensä tullut.
      Esim. Islamilla on voimakas eskatologia Mahdi odotuksin. Ja Hare Krishna liike saarnaa voimalla että Hare Krishna mantra, Krishna ja Kuningas RAMAN nimi saavat aikaan kaikkien syntien sovituksen. Niin että joka RAMAN nimessä hakee anteeksi tekojaan saa ne Jumalalta anteeksi.

      Arkkienkeli Gabriel toi sovituksen tehtävän vuosiin 980-1470 jkr ja Rooma pani sen toimeen messuin, anein, pyhiinvaelluksin, pyhiinjäännöksin, ristiretkin yms. keinoin. Mutta Luther kumosi nuo sovitusvälineet. Jumala ei kuitenkaan jäänyt toimettomaksi vaan nosti esiin uudet Hare Krishna sovitusvälineet. Itse olen yrittänyt palauttaa Rooman ja keskiajan välineitä voimaan etenkin luostareita, mutta heikolla menestyksellä. Pallo on siirtynyt jo Intian käsiin.

      oletteko koskaan näitä ajateleet ja tunteneet sen että Kristuksella on jo uusi nimi ja että elävä, voimallinen sovitus on kirkolta poistunut ja annettu muiden käsiin. Niinkuin Ilmestyksen kirje Efesoksen seurakunnalle sanoo. Sinun lamppusi otetaan pois paikoiltaan ja annetaan muiden käsiin.

      • No huh huh vai Hare Krishna ilmestyi tähän kettjuun ??? No ei ihme kun on niin tärkeä kettju joka saatana vihaa !!!


    • Anonyymi

      Jos pelastusta etsitään ihmisestä, se ei onnistu.
      Pelastus on Jeesuksessa Kristuksessa. Joka on täydellinen ja Jumalalle ainoa kelpaava.
      Pelastu on jo tehty valmiiksi, eikä siihen voi lisätä eikä ottaa mitään pois.
      Ihmisen tehtävä on ottaa siitä kiinni, kuin pelastusrenkaasta.

      Filippiläiskirje: 4:7 ja Jumalan rauha, joka on kaikkea ymmärrystä ylempi, on varjeleva teidän sydämenne ja ajatuksenne Kristuksessa Jeesuksessa.

      Henki on systeemien yläpuolella, jok johtaa tajunna ja ymmäryksen loputtomiin ihaniin sfääreihin, joita mieli ei vielä edes osaa unelmoida.

      • Kyllä kyllä rakas, kun ensin Pyhä Henki pääsee näyttämään sinulle synnit...


      • Anonyymi
        Savis kirjoitti:

        Kyllä kyllä rakas, kun ensin Pyhä Henki pääsee näyttämään sinulle synnit...

        Näyttää sinun olevan huijari


    • Anonyymi

      Näitä samoja aloituksia Savikselta loputtomasti !

      Eikä hän itse vastaa omaan syytökseensä !

      MIKSI SAVIS SINÄ ITSE YHÄ TEET SYNTIÄ ???????????????????????????

      MIksi sinä ITSE et ole synnitön ja nuhteeton ?????????????????????????

      Vastaa nyt vihdoinkin näihin kysymyksiin IHAN ITSE !!!

      Sillä sinun olisi jo aika katsoa "peiliin" ja tutkia ja keskittyä omiin tekoihisi ja toimintaasi, eikä syytellä vain muita !!!

      • Jaa rakas vihollinen elää vielä ja syyttää minua edelleen. ?? Olen huolissaan sinusta >>>

        Ilm. 12:10

        Ja minä kuulin suuren äänen taivaassa sanovan: "Nyt on tullut pelastus ja voima ja meidän Jumalamme valtakunta ja hänen Voideltunsa valta, sillä meidän veljiemme syyttäjä, joka yöt ja päivät syytti heitä meidän Jumalamme edessä, on heitetty ulos.


    • Anonyymi

      Synnittömyyden ja viattomuuden voi saavuttaa meditoimalla oikein. Uskovaisista tuomareista kannattaisi pysyä silloin kaukana. Meditaatio ei ole temppu eikä pyrkimystä mihinkään. Valitettavasti osa meistä ei voi luonteelleen mitään. Viattomuus ja synti ovat tietysti vain Raamatin käsitteitä rasitteineen, mutta sama netraalimpana löytyy muista ns. uskonnoista. Omasta elämästähän aina kyse on, ei toisten.

      • Anonyymi

        Budha ei hindujumalat ole synnittömiä ikinä vaikka huutaa halle lujaa budhaa. Wikipedia hindujen jumalat


    • Anonyymi

      "ei ole ketään vanhurskasta, ei ainoatakaan"
      Room: 3: 10

      • Ei ollut ei . Kunnes Jeesus tuli ja muutti niitä jotka ottivat Hänet vastaan Syntienpoistajana ja Vapauttajana !!!


    • Anonyymi

      Ihminen on erehtyväinen ja lankeilee. Jumala tietää ihmisen heikoksi ja siksi on järjestänyt sovitusvälineet ja sovituksen mahdolliseksi.

      Mooseksen lain kirjaimellinen tulkinta on aina arveluttavaa. Tuomarit eivät ole oikeuden palvelijoita, vaan jakomiehiä, jotka jakavat mammonan kansan kesken.

      Toki joka noudattaa parhaansa mukaan lakia saa sen ennemmin tai myöhemmin kokea edukseen. Paljon saa lahjaa ja ansiotonta hyvyyttä se joka lakia noudattaa. Onneksi Jumala välillä herättää viisaimman Kuningas Salomon kaltaisia suuria kuninkaita, jotka lakia elävöittää oikeuden ja rakkauden suuntaan. Heitä tulee noin 300 vuoden välein. Seuraava 2100 jKr. Viimeistään.

      • Anonyymi

        Kuningas Salomon kurja kuolema vanhassa testamentissa kurjaa kurjempi rakensi kleopatrojen Egyptin jumalille temppeleitä saatana 👿👹🤡🤡🤡🤡🦃


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kuningas Salomon kurja kuolema vanhassa testamentissa kurjaa kurjempi rakensi kleopatrojen Egyptin jumalille temppeleitä saatana 👿👹🤡🤡🤡🤡🦃

        Miksi kiroilet rakas ? Eikö jo isäsi ole opettanut että on ruma kiroilla ?


    • >>>>>Ihminen on erehtyväinen ja lankeilee. Jumala tietää ihmisen heikoksi <<<<<<

      Sentakia voi Jumala tehdä sinut täydellinen synnitön jos haluat. Mutta et sä halua näköjään muuta kuin saivartella.

      • Kuulepas nyt Savis,
        niin minä kuin sinäkin - ja joka ainoa uskova ( - kin) ihminen, tekee alituiseen, liki joka hetki, syntiä jo ajatuksen tasolla.
        Jos olisi olemassa mittari ( askel -, syke - yms. mittarin tapaan), joka näyttäisi meille miten usein olemme päivän mittaan ajatelleet Jumalan tahdon vastaisesti, syyllistyneet syntiin, vieläpä mitä inhottavimpine ajatuksinemme, lukuisat, lukuisat, tekosynnit kaiken "kruununa",
        kauhistuisimme ja vaipuisimme hirvittävään epätoivoon!
        Me olemme joka hetki, aivan joka ikinen hetki, Jumalan armon ja Jeesuksen Kristuksen veren puhdistavan voiman varassa.
        Meissä ei ole, niin uskovia kuin olemmekin, mitään ITSESSÄMME Jumalalle kelpaavaa.
        Teemmepä mitä hyvänsä, kaikessa on astian makua... "parhaimmissa" rukouksissammekin, aivan kaikessa!
        Ilman Jeesusta Kristusta me KAIKKI olemme hukassa, toivottomasti hukassa.
        Hän on ainoa toivomme kaikessa, aivan kaikessa.
        Liha pysyy lihana loppuun asti.
        Meissä käy alituinen "sisällisota" hengen ja viheliäisen lihamme välillä.
        Yksin Jeesukseen Kristukseen turvaamalla, hänen nimeään avuksemme huutamalla, me voimme perille päästä.
        Mutta Herra Jeesus ei meitä taipaleelle jätä, eikä meitä hylkää.
        "Pysykää minussa, niin minä pysyn teissä",
        Hän itse seuraajilleen lupaa.

        1 Mikä on alusta ollut, minkä olemme kuulleet, minkä omin silmin nähneet, mitä katselimme ja käsin kosketimme, siitä me puhumme: elämän Sanasta -
        2 ja elämä ilmestyi, ja me olemme nähneet sen ja todistamme siitä ja julistamme teille sen iankaikkisen elämän, joka oli Isän tykönä ja ilmestyi meille -
        3 minkä olemme nähneet ja kuulleet, sen me myös teille julistamme, että teilläkin olisi yhteys meidän kanssamme; ja meillä on yhteys Isän ja hänen Poikansa, Jeesuksen Kristuksen, kanssa.
        4 Ja tämän me kirjoitamme, että meidän ilomme olisi täydellinen.
        5 Ja tämä on se sanoma, jonka olemme häneltä kuulleet ja jonka me teille julistamme: että Jumala on valkeus ja ettei hänessä ole mitään pimeyttä.
        6 Jos sanomme, että meillä on yhteys hänen kanssaan, mutta vaellamme pimeydessä, niin me valhettelemme emmekä tee totuutta.
        7 Mutta jos me valkeudessa vaellamme, niinkuin hän on valkeudessa, niin meillä on yhteys keskenämme, ja Jeesuksen Kristuksen, hänen Poikansa, veri puhdistaa meidät kaikesta synnistä.
        8 Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä.
        9 Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä.
        10 Jos sanomme, ettemme ole syntiä tehneet, niin me teemme hänet valhettelijaksi, ja hänen sanansa ei ole meissä.
        ( 1 Joh. 1)


      • S-Seutulainen kirjoitti:

        Kuulepas nyt Savis,
        niin minä kuin sinäkin - ja joka ainoa uskova ( - kin) ihminen, tekee alituiseen, liki joka hetki, syntiä jo ajatuksen tasolla.
        Jos olisi olemassa mittari ( askel -, syke - yms. mittarin tapaan), joka näyttäisi meille miten usein olemme päivän mittaan ajatelleet Jumalan tahdon vastaisesti, syyllistyneet syntiin, vieläpä mitä inhottavimpine ajatuksinemme, lukuisat, lukuisat, tekosynnit kaiken "kruununa",
        kauhistuisimme ja vaipuisimme hirvittävään epätoivoon!
        Me olemme joka hetki, aivan joka ikinen hetki, Jumalan armon ja Jeesuksen Kristuksen veren puhdistavan voiman varassa.
        Meissä ei ole, niin uskovia kuin olemmekin, mitään ITSESSÄMME Jumalalle kelpaavaa.
        Teemmepä mitä hyvänsä, kaikessa on astian makua... "parhaimmissa" rukouksissammekin, aivan kaikessa!
        Ilman Jeesusta Kristusta me KAIKKI olemme hukassa, toivottomasti hukassa.
        Hän on ainoa toivomme kaikessa, aivan kaikessa.
        Liha pysyy lihana loppuun asti.
        Meissä käy alituinen "sisällisota" hengen ja viheliäisen lihamme välillä.
        Yksin Jeesukseen Kristukseen turvaamalla, hänen nimeään avuksemme huutamalla, me voimme perille päästä.
        Mutta Herra Jeesus ei meitä taipaleelle jätä, eikä meitä hylkää.
        "Pysykää minussa, niin minä pysyn teissä",
        Hän itse seuraajilleen lupaa.

        1 Mikä on alusta ollut, minkä olemme kuulleet, minkä omin silmin nähneet, mitä katselimme ja käsin kosketimme, siitä me puhumme: elämän Sanasta -
        2 ja elämä ilmestyi, ja me olemme nähneet sen ja todistamme siitä ja julistamme teille sen iankaikkisen elämän, joka oli Isän tykönä ja ilmestyi meille -
        3 minkä olemme nähneet ja kuulleet, sen me myös teille julistamme, että teilläkin olisi yhteys meidän kanssamme; ja meillä on yhteys Isän ja hänen Poikansa, Jeesuksen Kristuksen, kanssa.
        4 Ja tämän me kirjoitamme, että meidän ilomme olisi täydellinen.
        5 Ja tämä on se sanoma, jonka olemme häneltä kuulleet ja jonka me teille julistamme: että Jumala on valkeus ja ettei hänessä ole mitään pimeyttä.
        6 Jos sanomme, että meillä on yhteys hänen kanssaan, mutta vaellamme pimeydessä, niin me valhettelemme emmekä tee totuutta.
        7 Mutta jos me valkeudessa vaellamme, niinkuin hän on valkeudessa, niin meillä on yhteys keskenämme, ja Jeesuksen Kristuksen, hänen Poikansa, veri puhdistaa meidät kaikesta synnistä.
        8 Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä.
        9 Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä.
        10 Jos sanomme, ettemme ole syntiä tehneet, niin me teemme hänet valhettelijaksi, ja hänen sanansa ei ole meissä.
        ( 1 Joh. 1)

        >> ja joka ainoa uskova ( - kin) ihminen, tekee alituiseen, liki joka hetki, syntiä jo ajatuksen tasolla. <<

        Aivan varmasti jos asenne on tuollainen ja vielä puolustaa synnintekeminen että kaikki niin tekevät.

        No huh.. Kun kaikki menee portolaan ja harrastaa pornoa ja juo itsesi räkähumalaan asti. Niin pitääkö meidän seuraa heitä ja puolustaa omien synnintekemistä niin että minulla on halpa armo ja lyhyitä tilejä Jumalan kanssa. ?? Jotkut pyytävät koko ajan anteeksi synneistä vaikka ovat jo saanet niitä anteeksi yli 2000v sitten ristillä.. Ja sovituksessa..

        Jos kaveri hyppää jyrkännestä alas niin pitäiskö olla niin että kaikki niin tekevät ?? Jos mieli on musta täynnä syntiä niin puolustatko niin että se on ok . Koska kaikkilla muillakin on niin...

        Voi voi mikä vuodatusta. Näkee ettei sulla ole Jumala joka pystyy muuttamaan sun ajatukset mieli ja sisäinen elämä , vaan koko ajan joudut elämään lihan kurjuudessa tekemään mitä Jumala ei Tahdo.
        Hae Synninpoistaja ja Vapauttaja että pelastut.. Sä tarvit syvän parannuksentekeminen , eikä perkelen puolustusta, ettei ole vaarallista tehdä syntiä...


      • Savis kirjoitti:

        >> ja joka ainoa uskova ( - kin) ihminen, tekee alituiseen, liki joka hetki, syntiä jo ajatuksen tasolla. <<

        Aivan varmasti jos asenne on tuollainen ja vielä puolustaa synnintekeminen että kaikki niin tekevät.

        No huh.. Kun kaikki menee portolaan ja harrastaa pornoa ja juo itsesi räkähumalaan asti. Niin pitääkö meidän seuraa heitä ja puolustaa omien synnintekemistä niin että minulla on halpa armo ja lyhyitä tilejä Jumalan kanssa. ?? Jotkut pyytävät koko ajan anteeksi synneistä vaikka ovat jo saanet niitä anteeksi yli 2000v sitten ristillä.. Ja sovituksessa..

        Jos kaveri hyppää jyrkännestä alas niin pitäiskö olla niin että kaikki niin tekevät ?? Jos mieli on musta täynnä syntiä niin puolustatko niin että se on ok . Koska kaikkilla muillakin on niin...

        Voi voi mikä vuodatusta. Näkee ettei sulla ole Jumala joka pystyy muuttamaan sun ajatukset mieli ja sisäinen elämä , vaan koko ajan joudut elämään lihan kurjuudessa tekemään mitä Jumala ei Tahdo.
        Hae Synninpoistaja ja Vapauttaja että pelastut.. Sä tarvit syvän parannuksentekeminen , eikä perkelen puolustusta, ettei ole vaarallista tehdä syntiä...

        9 Niin hän puhui vielä muutamille, jotka luottivat itseensä, luullen olevansa vanhurskaita, ja ylenkatsoivat muita, tämän vertauksen:
        10 "Kaksi miestä meni ylös pyhäkköön rukoilemaan, toinen fariseus ja toinen publikaani.
        11 Fariseus seisoi ja rukoili itsekseen näin: 'Jumala, minä kiitän sinua, etten minä ole niinkuin muut ihmiset, riistäjät, väärämieliset, huorintekijät, enkä myöskään niinkuin tuo publikaani.
        12 Minä paastoan kahdesti viikossa; minä annan kymmenykset kaikista tuloistani.'
        13 Mutta publikaani seisoi taampana eikä edes tahtonut nostaa silmiään taivasta kohti, vaan löi rintaansa ja sanoi: 'Jumala, ole minulle syntiselle armollinen.'
        14 Minä sanon teille: tämä meni kotiinsa vanhurskaampana kuin se toinen; sillä jokainen, joka itsensä ylentää, alennetaan, mutta joka itsensä alentaa, se ylennetään."
        ( Luuk. 18)


      • S-Seutulainen kirjoitti:

        9 Niin hän puhui vielä muutamille, jotka luottivat itseensä, luullen olevansa vanhurskaita, ja ylenkatsoivat muita, tämän vertauksen:
        10 "Kaksi miestä meni ylös pyhäkköön rukoilemaan, toinen fariseus ja toinen publikaani.
        11 Fariseus seisoi ja rukoili itsekseen näin: 'Jumala, minä kiitän sinua, etten minä ole niinkuin muut ihmiset, riistäjät, väärämieliset, huorintekijät, enkä myöskään niinkuin tuo publikaani.
        12 Minä paastoan kahdesti viikossa; minä annan kymmenykset kaikista tuloistani.'
        13 Mutta publikaani seisoi taampana eikä edes tahtonut nostaa silmiään taivasta kohti, vaan löi rintaansa ja sanoi: 'Jumala, ole minulle syntiselle armollinen.'
        14 Minä sanon teille: tämä meni kotiinsa vanhurskaampana kuin se toinen; sillä jokainen, joka itsensä ylentää, alennetaan, mutta joka itsensä alentaa, se ylennetään."
        ( Luuk. 18)

        Ja noinko opetat että >>> Minä sanon teille: tämä meni kotiinsa vanhurskaampana jatkamaan synneissä luottaen että halpa armoa kantaa hänet Taivaaseen. Mihin kapakkaan ja huorataloon mahtoi hän mennä , sun opetuksen kautta. Voitko kertoa ?????


      • Savis kirjoitti:

        Ja noinko opetat että >>> Minä sanon teille: tämä meni kotiinsa vanhurskaampana jatkamaan synneissä luottaen että halpa armoa kantaa hänet Taivaaseen. Mihin kapakkaan ja huorataloon mahtoi hän mennä , sun opetuksen kautta. Voitko kertoa ?????

        Se pitää Jumalan armon halpana, joka kuvittelee, että hänellä on Jumalan eteen muuta tuotavana kuin syntinsä!


      • Anonyymi
        Savis kirjoitti:

        Ja noinko opetat että >>> Minä sanon teille: tämä meni kotiinsa vanhurskaampana jatkamaan synneissä luottaen että halpa armoa kantaa hänet Taivaaseen. Mihin kapakkaan ja huorataloon mahtoi hän mennä , sun opetuksen kautta. Voitko kertoa ?????

        Kallis armo ymmärtää olevansa syntinen . SINÄ OLET VARAS RIKOLLINEN SYYTÄT TOISIA OLET VÄÄRÄ OPPINEN VÄÄRÄ OPETTAJA EKSYTTÄJÄ KUELLÄT JEESUKSENKIN APINA PELLE.


      • S-Seutulainen kirjoitti:

        Se pitää Jumalan armon halpana, joka kuvittelee, että hänellä on Jumalan eteen muuta tuotavana kuin syntinsä!

        Väärin rakas !!
        Sanon vaan että jos on syntiä niin pitää lakkaa tehdä niitä koska Jeesus sanoi mene äläkä enää syntiä tee..


      • Anonyymi

        Jumala juu, mutta kukaan uskova ei siihen pysty omin toimin. Me olemme syntiä täynnä ja teemme syntiä joka päivä.


      • Anonyymi
        Savis kirjoitti:

        >> ja joka ainoa uskova ( - kin) ihminen, tekee alituiseen, liki joka hetki, syntiä jo ajatuksen tasolla. <<

        Aivan varmasti jos asenne on tuollainen ja vielä puolustaa synnintekeminen että kaikki niin tekevät.

        No huh.. Kun kaikki menee portolaan ja harrastaa pornoa ja juo itsesi räkähumalaan asti. Niin pitääkö meidän seuraa heitä ja puolustaa omien synnintekemistä niin että minulla on halpa armo ja lyhyitä tilejä Jumalan kanssa. ?? Jotkut pyytävät koko ajan anteeksi synneistä vaikka ovat jo saanet niitä anteeksi yli 2000v sitten ristillä.. Ja sovituksessa..

        Jos kaveri hyppää jyrkännestä alas niin pitäiskö olla niin että kaikki niin tekevät ?? Jos mieli on musta täynnä syntiä niin puolustatko niin että se on ok . Koska kaikkilla muillakin on niin...

        Voi voi mikä vuodatusta. Näkee ettei sulla ole Jumala joka pystyy muuttamaan sun ajatukset mieli ja sisäinen elämä , vaan koko ajan joudut elämään lihan kurjuudessa tekemään mitä Jumala ei Tahdo.
        Hae Synninpoistaja ja Vapauttaja että pelastut.. Sä tarvit syvän parannuksentekeminen , eikä perkelen puolustusta, ettei ole vaarallista tehdä syntiä...

        "No huh.. Kun kaikki menee portolaan ja harrastaa pornoa ja juo itsesi räkähumalaan asti. Niin pitääkö meidän seuraa heitä ja puolustaa omien synnintekemistä niin että minulla on halpa armo ja lyhyitä tilejä Jumalan kanssa."

        Todella kamalaa luettavaa jonkun sellaisen kynästä, joka kuvittelee olevansa synnitön uskovainen! Ethän sinä voi olla edes uskossa kun luettelet niin karmeita asioita suustasi! Olet pompöösi wannabe-uskovainen, joka ei ole sisäistänyt Jumalan armoa ja Jeesuksen rakkautta.

        Häpeäsit! Ai niin, mutku ethän sinä ymmärrä.

        Kirjoituksesi kertovat, että sinä et ole aidosti uudestisyntynyt. Eihän kukaan uudestisyntynyt voisi luetella suustaan mitään tuollaisia kuin sinä luettelet! Et ole kerta kaikkiaan sisäistänyt Jumalaa ja hänen rakkauttaan.

        Yleistät ja stereotypioit sellaisella vauhdilla, ettei siihen pystyisi kukaan muu kuin jumalaton.

        Voi nyt hyvänen aika sentään!!!


      • Anonyymi
        Savis kirjoitti:

        Väärin rakas !!
        Sanon vaan että jos on syntiä niin pitää lakkaa tehdä niitä koska Jeesus sanoi mene äläkä enää syntiä tee..

        Olet kova valehtelemaan jos väität, ettet te syntiä!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jumala juu, mutta kukaan uskova ei siihen pysty omin toimin. Me olemme syntiä täynnä ja teemme syntiä joka päivä.

        Oikein sanoit Rakas !!

        Me emme pysty vaan Jumala on siitä varten että Hän Voi !!!

        Siis muuttaa meitä . Katso vaikka >>>

        Matt. 19:26

        Niin Jeesus katsoi heihin ja sanoi heille: "Ihmisille se on mahdotonta, mutta Jumalalle on kaikki mahdollista".


      • Anonyymi kirjoitti:

        "No huh.. Kun kaikki menee portolaan ja harrastaa pornoa ja juo itsesi räkähumalaan asti. Niin pitääkö meidän seuraa heitä ja puolustaa omien synnintekemistä niin että minulla on halpa armo ja lyhyitä tilejä Jumalan kanssa."

        Todella kamalaa luettavaa jonkun sellaisen kynästä, joka kuvittelee olevansa synnitön uskovainen! Ethän sinä voi olla edes uskossa kun luettelet niin karmeita asioita suustasi! Olet pompöösi wannabe-uskovainen, joka ei ole sisäistänyt Jumalan armoa ja Jeesuksen rakkautta.

        Häpeäsit! Ai niin, mutku ethän sinä ymmärrä.

        Kirjoituksesi kertovat, että sinä et ole aidosti uudestisyntynyt. Eihän kukaan uudestisyntynyt voisi luetella suustaan mitään tuollaisia kuin sinä luettelet! Et ole kerta kaikkiaan sisäistänyt Jumalaa ja hänen rakkauttaan.

        Yleistät ja stereotypioit sellaisella vauhdilla, ettei siihen pystyisi kukaan muu kuin jumalaton.

        Voi nyt hyvänen aika sentään!!!

        Non niin osuin ja upposi . Ole sitten täydellinen kuin Isä joka Taivassa on joka takuulla ei ole syntinen kuin sinä.

        Siis ota vastaan Synninpoistajan ja Vapauttajan , että Hän saa ohjaa sua eroon liha ja synti joka lihassa asuu !!!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olet kova valehtelemaan jos väität, ettet te syntiä!

        Onko helvetissä niitä jotka ovat syntiä tehneet ? Vai niitä jotka ovat nuhteettomia , Puhtaitta synnitömiä ???


    • Anonyymi

      Synnin konseptia ei opeteta koulussa.

    • Anonyymi

      Ovatko eläimet synnittömiä? Mihin ne joutuvat kuoltuaan? Ovatko Misse ja Musti minua vastassa kuoltuani? Kumpikaan ei olleet uskovaisia, luullakseni.

      • Anonyymi

        Missellä ja Mustilta ei ole iankaikkisuutta. Kun lemmikkisi kuolevat, niin ne ovat lopullisesti poissa. Mutta Jumalan Taivaassa ei ole puutetta. Jos Jumala haluaa, niin päästyäsi Herran luo kotiin, niin voit saada täysin samanlaisen kisun, oman Missen, kuin maan päälläkin kanssasi oli.


      • Mun näkemykseni asiasta Rakas on , että eläimet eivät ole tehneet syntiä , vaan ihminen ja tulee aika jolloin leijonat syö ruohoa , eikä toisia eläimiä.

        Minä ajattelen niinkuin olen saanut Herralta , että sun rakkaat on vastassa Taivaassa.
        Ja olisin enemmän huolissaan ihmisistä kuin eläimistä koska synnitön Jeesuksen uskova on varma paikka Taivaassa. Ja on hyvä alkaa kysyä missä asiassa teen syntiä jos sellaista esintyy elämässäsi. ?

        Jes. 11:6

        Silloin susi asuu karitsan kanssa, ja pantteri makaa vohlan vieressä; vasikka ja nuori leijona ja syöttöhärkä ovat yhdessä, ja pieni poikanen niitä paimentaa.

        Jes. 65:25

        Susi ja lammas käyvät yhdessä laitumella, ja leijona syö rehua niinkuin raavas, ja käärmeen ruokana on maan tomu; ei missään minun pyhällä vuorellani tehdä pahaa eikä vahinkoa, sanoo Herra.

        Uuden maa ja Uuden Taivaan Hän luo ja tulee olemaan ihmellistä aika. !!


    • Anonyymi

      Minä en ole koskaan tehnyt mitään synniksi luettavaa. Järki on ihmiselle annettu siksi, että hän voi sitä käyttäen välttää huonoja valintoja.

      • Anonyymi

        Uskovan terve, Sanan mukainen elämä ei ole synnissä kieriskelyä ja oman navan ympärillä pyörimistä ja alituista huonoa omaatuntoa.
        Siitä me tiedämme, että olemme totuudesta, ja me saatamme hänen edessään rauhoittaa sydämemme sillä, että jos sydämemme syyttää meitä, niin Jumala on suurempi kuin meidän sydämemme ja tietää kaikki.
        Sana lupaa: Pyrkikää sentähden, veljet, sitä enemmän tekemään kutsumisenne ja valitsemisenne lujaksi; sillä jos sen teette, ette koskaan lankea;


      • Anonyymi kirjoitti:

        Uskovan terve, Sanan mukainen elämä ei ole synnissä kieriskelyä ja oman navan ympärillä pyörimistä ja alituista huonoa omaatuntoa.
        Siitä me tiedämme, että olemme totuudesta, ja me saatamme hänen edessään rauhoittaa sydämemme sillä, että jos sydämemme syyttää meitä, niin Jumala on suurempi kuin meidän sydämemme ja tietää kaikki.
        Sana lupaa: Pyrkikää sentähden, veljet, sitä enemmän tekemään kutsumisenne ja valitsemisenne lujaksi; sillä jos sen teette, ette koskaan lankea;

        -
        Samaan aikaan vanhurskas ja syntinen

        Kuinka monta kertaa olenkaan huomannut puhuessani uskovan syntisyydestä, etten millään osaa auttaa kuulijoitani irtaantumaan tukahduttavasta syntisyyden tunteesta ja sen tuomasta synkkyydestä ja masennuksesta. Putoamme aivan kuin syvyyteen, josta emme löydäkään ulospääsyä. Meidät valtaa tunne siitä, että kaikki on niin toivotonta. Vanhat pietistit kuitenkin sanoivat, että helvetin matkan kautta taivasmatkalle. .

        Missä siis meissä on nyt se vanhurskaus, joka kuuluu jokaisen Kristukseen uskovan elämään? Tässä on juuri uskon taistelu kuumimmillaan. Todellisuudessa, käytännössä, näkyvällä tavalla (in re) jokainen uskova on vain syntinen. Ehkä hänen syntinsä eivät ole sillä tavoin kaikkien näkyvissä, kuin joittenkin suruttomien ihmisten synnit. Mutta ei synti ole uskovasta mihinkään lähtenyt, vaikka se olisikin piiloutunut. Kuinka terävästi sen sanoikaan Luther: ”Sillä synti on todellakin minussa niin kauan kuin elän lihassa.”

        Mutta sitten Luther jatkoi ja sanoi jotain todella tärkeää: ”Mutta nyt Kristus suojelee minua siipiensä varjossa niinkuin kana siipiensä alla (Matt 23:37) ja levittää verhokseni avarista avarimman, nimittäin syntien anteeksiantamuksen taivaan, ja sen alla minä olen turvallisena - se näet estää Jumalaa näkemästä niitä syntejä. jotka vielä ovat lihaani piintyneinä".
        -
        Todellisuudessa uskova on siis joka hetki vain syntinen, mutta uskossa Jumalan sanan lupauksiin hän on samaan aikaan myös joka hetki vanhurskas ja autuas Jumalan lapsi. Hän on syntinen todellisuudessa (in re) , mutta vanhurskas toivossa (in spe). Toivo voittaa hänellä nykyisen todellisuuden eli synnin.

        Olla uskosta vanhurskas tarkoittaa, että kelpaamme Jumalalle, meillä on syntien armollinen sovitus, olemme saaneet lahjana syntimme anteeksi, yksin armosta, yksin Kristuksen tähden. Olemme ottaneet kaiken tämän vastaan uskomalla evankeliumin sisältämään lupaukseen Kristuksesta.

        Emme kelpaa Jumalalle minkään omamme varassa - emme sen, mitä teemme, emmekä sen, mitä meistä on uskovina tullut sillä kaikki parhainkin omamme on tahrattua - vaan ainoastaan siitä syystä, että Jumala Kristuksen tähden ottaa meidät syliinsä. Meillä ei ole rauhaa siksi, että olemuksessamme piilisi jumalallinen ydin, synniltä suojattu alue, vaan siksi, että lähellämme on hän, joka on voittanut synnin, kuoleman ja perkeleen vallan. Hän on meidän rauhamme. Hänen turvissaan emme pelkää mitään pahaa tuli se ulkoa- tai sisältäpäin.

        Juuri tämä kaikki sisältyy sanoihin, että uskova on samaan aikaan vanhurskas ja syntinen
        -
        ( Ote Olavi Peltolan opetuksesta "Vanhurskas ja syntinen")


      • Anonyymi kirjoitti:

        Uskovan terve, Sanan mukainen elämä ei ole synnissä kieriskelyä ja oman navan ympärillä pyörimistä ja alituista huonoa omaatuntoa.
        Siitä me tiedämme, että olemme totuudesta, ja me saatamme hänen edessään rauhoittaa sydämemme sillä, että jos sydämemme syyttää meitä, niin Jumala on suurempi kuin meidän sydämemme ja tietää kaikki.
        Sana lupaa: Pyrkikää sentähden, veljet, sitä enemmän tekemään kutsumisenne ja valitsemisenne lujaksi; sillä jos sen teette, ette koskaan lankea;

        Aivan rakas !! Ja sentakia ihmettelen että minulle niin monet kerta lankeamisen evankeliumia on syötetty .. ???


      • Savis kirjoitti:

        Aivan rakas !! Ja sentakia ihmettelen että minulle niin monet kerta lankeamisen evankeliumia on syötetty .. ???

        >>Paavali opettaa, että ihminen joka pyrkii itse pystyttämään omaa vanhurskauttansa, ei vielä -

        (1) Ei todella tunne Jumalan vanhurskautta
        (2) Ei ole alistunut Jumalan vanhurskauden alle

        Jae 4. osoittaa, että Jumalan vanhurskauden alle alistuminen on Herran Jeesuksen Kristuksen aseman tunnustamista, ja siihen asettumista - jossa Hän on lain loppu (päätepiste/päämäärä), vanhurskaudeksi jokaiselle joka uskoo Häneen.

        Omavanhurskas uskoo itseensä, ja omiin mahdollisuuksiinsa - kun Jumalan vanhurskauden alle alistunut uskoo Kristukseen, lain täyttäjänä, ja näin on hänen vanhurskautensa - uskossa Jeesukseen.

        OMAVANHURSKAUS on siis ihmisen omaa näennäistä Jumalan lain käskyjen täyttämistä, ja sen hedelmä on:

        - epäaitous, eli tekopyhyys sekä ulkokultaisuus
        - ylpeys, eli ihminen ottaa kunnian itselleen lain täyttämisestä
        - halveksunta, eli ihminen halveksuu heikkoja ja epäonnistuneita
        - lahkohenkisyys, eli ihminen oman paremmuutensa tähden erottaa itsensä muista

        ja lopuksi:

        Omavanhurskaus on Jumalan edessä likainen vaate, joka ei kelpaa Jumalan pyhien kasvojen edessä.

        Jeesus puhui miehestä joka astui häävieraiden joukossa Jumalan omien aterialle, mutta häneltä puuttui häävaatteet, eli Kristuksen vanhurskaus.">>

        ( Lainaus: Nimimerkki JPK/Ihmisen omavanhurskaus/PUIMATANNER-sivusto)


      • S-Seutulainen kirjoitti:

        >>Paavali opettaa, että ihminen joka pyrkii itse pystyttämään omaa vanhurskauttansa, ei vielä -

        (1) Ei todella tunne Jumalan vanhurskautta
        (2) Ei ole alistunut Jumalan vanhurskauden alle

        Jae 4. osoittaa, että Jumalan vanhurskauden alle alistuminen on Herran Jeesuksen Kristuksen aseman tunnustamista, ja siihen asettumista - jossa Hän on lain loppu (päätepiste/päämäärä), vanhurskaudeksi jokaiselle joka uskoo Häneen.

        Omavanhurskas uskoo itseensä, ja omiin mahdollisuuksiinsa - kun Jumalan vanhurskauden alle alistunut uskoo Kristukseen, lain täyttäjänä, ja näin on hänen vanhurskautensa - uskossa Jeesukseen.

        OMAVANHURSKAUS on siis ihmisen omaa näennäistä Jumalan lain käskyjen täyttämistä, ja sen hedelmä on:

        - epäaitous, eli tekopyhyys sekä ulkokultaisuus
        - ylpeys, eli ihminen ottaa kunnian itselleen lain täyttämisestä
        - halveksunta, eli ihminen halveksuu heikkoja ja epäonnistuneita
        - lahkohenkisyys, eli ihminen oman paremmuutensa tähden erottaa itsensä muista

        ja lopuksi:

        Omavanhurskaus on Jumalan edessä likainen vaate, joka ei kelpaa Jumalan pyhien kasvojen edessä.

        Jeesus puhui miehestä joka astui häävieraiden joukossa Jumalan omien aterialle, mutta häneltä puuttui häävaatteet, eli Kristuksen vanhurskaus.">>

        ( Lainaus: Nimimerkki JPK/Ihmisen omavanhurskaus/PUIMATANNER-sivusto)

        Ja sinä rakas S-Seutulainen??? Suosit lankemisen evankeliumin ja et ole löytänyt vielä että Jeesus pystytti mahdollisuuden saada Vanhurskauden Ristinkuolemassa uskoville ...


      • Savis kirjoitti:

        Ja sinä rakas S-Seutulainen??? Suosit lankemisen evankeliumin ja et ole löytänyt vielä että Jeesus pystytti mahdollisuuden saada Vanhurskauden Ristinkuolemassa uskoville ...

        -
        Ihmiset puhuvat terveinä ollessaan rohkeasti uskosta; harvat tietävät, mitä usko on.

        Kristus on Raamatun salaisuus, armo on Kristuksen salaisuus.

        Usko on ihmeellisin asia maailmassa. Lisää siihen jotain omaasi, ja sinä turmelet sen. Kristus ei katsahdakaan siihen, jos se tahtoo esiintyä uskona. Kun sinä uskot ja tulet Kristuksen luo, on sinun luovuttava omasta vanhurskaudestasi ja tuotava vain syntisi. (Oi, se on vaikeaa!)

        Sinun on luovuttava pyhyydestäsi, pyhityksestäsi, hyveistäsi, nöyryydestäsi jne. ja sinun on tuotava vain puutteesi ja kurjuutesi, muuten ei Kristus ole sopiva sinulle etkä sinä Kristukselle.

        Kristus tahtoo olla pelkästään lunastaja ja välimies, ja sinun täytyy olla kadotettu syntinen, muuten ette te, Kristus ja sinä, koskaan sovi toisillenne. Vaikein asia maailmassa on ottaa vanhurskaudekseen yksin Kristus, siis tunnustaa hänet Kristukseksi. Jos lisäät siihen jotain omaasi, et enää salli hänen olla Kristuksena.
        -
        ( Ote: KALLIS HUNAJAN PISARA/Thomas Wilcox)


    • Anonyymi

      Kuvitelkaamme mielessämme joukko seiskaluokkalaisia poikia, jotka ovat saaneet kuulla, että he eivät kenties saakaan liikunnan tuplatunnilla pelata jalkapalloa, vaan heidän on lähdettävä suunnistamaan, mitä he inhoavat koko sydämestään. Kun opettaja sitten saapuu tuplatunnin aluksi pukuhuoneeseen, pojat huutavat kuorossa: "Onko meidän mentävä suunnistamaan?!"

      Olen käsityksessä, että (lähinnä) tämä on se äänensävy, jolla Paavali esittää roomalaiskirjeen 6. luvun ensimmäisen jakeen kysymyksensä: 1 Mitä me tähän sanomme? Onko meidän jatkuvasti tehtävä syntiä, jotta armo tulisi yhä suuremmaksi?

      Ja jollei näin ole, ts. jos on niin, että Paavali ei liitä kysymykseensä minkäänlaista äänensävyä, silloin se on tulkittavissa ainoastaan edellä lausutun jatkona ja sitä vasten peilaamalla, eli viidennen luvun viimeisten jakeiden lopputulemana. Olennainen on jae 20: "Laki tuli maailmaan sitä varten, että rikkomus tulisi suuremmaksi. Mutta missä synti on tullut suureksi, siellä on armo tullut ylenpalttiseksi."

      Jakeen 20 vääjämätön looginen seuraus on niin ollen, että jos haluaa armon olevan ylenpalttista, synnin on tultava suureksi. Koska Paavali on itse asettanut jakeen 20 ennakkoehdoksi, hän käsittelee avoimesti tämän väitteensä loogisen seurauksen ja kysyy, onko syntiä sitten tehtävä jatkuvasti, jotta armo lisääntyisi ylenpalttisiin mittoihin.
      Lauselogiikassa tämä kai esitettäisiin kaavalla "Jos A, niin B." ("If A, then B" tai "A-->B".) Eli jos kaipaa B:tä, ylenpalttista armoa, tarvitaanko silloin A, suureksi tullut synti? (Hauskaa muuten on, että lauselogiikan mukaan ei välttämättä; B:hen voi päätyä jotakin muutakin reittiä.)

      Paavali kumoaa seurauslauseen, mutta hänen on tehtävä se aivan "toiselta suunnalta", toisenlaisin perustein, sillä jakeen 5:20 luovuttamaton totuus on ja pysyy. Hän kumoaa synnin tekemisen välttämättömyyden/pakon sillä perusteella, että hänen lukijansa ovat kuolleet pois synnistä. Kuinka voi elää sellaisessa, josta on kuollut pois?

      Korostettakoon, että sekä -33 että -92 suomennoksessa tapahtuu 6. luvun 15. jakeen kohdalla monumentaalinen käännösvirhe, kun kysymys muunnetaan muotoon "Saammeko tehdä syntiä?" Sävy on yhtä mieletön kuin jos jalkapallofanaattiset seiskaluokkalaiset pojat kysyisivätkin yhtäkkiä opettajaltaan: "SAAMMEKO me lähteä suunnistamaan?" Paavali kysyy kaiken aikaa: "PITÄÄKÖ/ONKO MEIDÄN PAKKO TEHDÄ SYNTIÄ?" Hänen on MAHDOTONTA kysyä: "Saammeko?" koska synnistä pois kuollut ei kysy sellaista kysymystä.

      Helluntailaisuudessa opin tulkitsemaan kuudennen luvun alun aivan päinvastoin. Opin sen niin, että Paavali muka kysyy: "Saammeko me tehdä syntiä?" ja vastaus on tietenkin kielteinen, JA KIELTEINEN SIKSI, ETTÄ ARMO LAKKAA, JOS SYNNISSÄ LILLUU RIITTÄVÄN PITKÄÄN, mikä on saatanallinen valhe, sillä moisen väitteen mukaanhan Paavali yhtäkkiä lakkaakin tarkoittamasta sitä mitä hän kirjoittaa kohdassa 5:20 ILMAISEMATTA TÄTÄ MIELENMUUTOSTAAN MISSÄÄN KOHTAA.

      Paavali nojaa kaiken aikaa jakeessa 5:20 esittämäänsä horjumattomaan faktaan: "And law came in, that the offence might abound, and where the sin did abound, the grace did over abound,"Mutta laki tuli väliin, että rikkomus suureksi tulisi; mutta missä synti on suureksi tullut, siinä armo on tullut ylenpalttiseksi." Siksi hänen on esitettävä vielä kerran jakeessa 6:15 esittämänsä kysymys "Pitääkö meidän tehdä syntiä, koska emme ole lain alla, vaan armon alla?" Kysymys on looginen siksi, että Paavalin jakeen 5:20 logiikka muodostaa ketjun A-->B-->C (tai: "Jos A, niin B, ja jos B, niin C.") Koska A) laki lisäsi B) synnin määrää, joka puolestaan lisäsi C) armon määrän ylenpalttiseksi, tuliko nyt sitten ARMON ALLA tehdä syntiä (jotta armo tulisi ylenpalttiseksi), koska A) laki ei enää ollut syntiä lisäämässä? Vastaus on edelleen ei ja nyt Paavali ryydittää vastaustaan muullakin kuin pelkällä toteamuksella synnistä pois kuolemisella (pelkkä synnistä pois kuoleminenhan ei vielä kerro, MIHIN synnistä oikein on kuoltu pois).

      Paavali on tehnyt jo jakeessa 6:11 selväksi, että me kuolimme synnille ja elämme nyt Jumalalle tismalleen yhtä kertakaikkisesti ja yhtä täydellisesti kuin Jeesus (koska olemme Hänen kanssaan YKSI). Hän jatkaa samalla linjalla jakeissa 6: 17,18 ja 22:
      "Mutta kiitos Jumalalle, että te, jotka ennen olitte synnin palvelijoita, nyt olette tulleet sydämestänne kuuliaisiksi sille opin muodolle, jonka johtoon te olette annetut, ja että te synnistä vapautettuina olette tulleet vanhurskauden palvelijoiksi! Mutta nyt, kun olette synnistä vapautetut ja Jumalan palvelijoiksi tulleet, on teidän hedelmänne pyhitys, ja sen loppu on iankaikkinen elämä."

      • Ei tarvi kuvitella ollenkaan koska tiedämme että vapakasvatetut kakarat haluaa ja tekevät syntiä . Samoin kuin vapakasvatetut uskovat tekevät syntiä. Ja kyllä me tiedämme kuka se perkeleellinen isä on ollut siinä kasvattamassa >> Joh. 8:44

        Te olette isästä perkeleestä, ja isänne himoja te tahdotte noudattaa. Hän on ollut murhaaja alusta asti, ja totuudessa hän ei pysy, koska hänessä ei totuutta ole. Kun hän puhuu valhetta, niin hän puhuu omaansa, sillä hän on valhettelija ja sen isä.

        1. Joh. 3:8

        Joka syntiä tekee, se on perkeleestä, sillä perkele on tehnyt syntiä alusta asti. Sitä varten Jumalan Poika ilmestyi, että hän tekisi tyhjäksi perkeleen teot.


      • Anonyymi
        Savis kirjoitti:

        Ei tarvi kuvitella ollenkaan koska tiedämme että vapakasvatetut kakarat haluaa ja tekevät syntiä . Samoin kuin vapakasvatetut uskovat tekevät syntiä. Ja kyllä me tiedämme kuka se perkeleellinen isä on ollut siinä kasvattamassa >> Joh. 8:44

        Te olette isästä perkeleestä, ja isänne himoja te tahdotte noudattaa. Hän on ollut murhaaja alusta asti, ja totuudessa hän ei pysy, koska hänessä ei totuutta ole. Kun hän puhuu valhetta, niin hän puhuu omaansa, sillä hän on valhettelija ja sen isä.

        1. Joh. 3:8

        Joka syntiä tekee, se on perkeleestä, sillä perkele on tehnyt syntiä alusta asti. Sitä varten Jumalan Poika ilmestyi, että hän tekisi tyhjäksi perkeleen teot.

        Viittuu mitä yleistyksiä! Kasva edes vähän sieltä seiskaluokaltasi!


      • Anonyymi
        Savis kirjoitti:

        Ei tarvi kuvitella ollenkaan koska tiedämme että vapakasvatetut kakarat haluaa ja tekevät syntiä . Samoin kuin vapakasvatetut uskovat tekevät syntiä. Ja kyllä me tiedämme kuka se perkeleellinen isä on ollut siinä kasvattamassa >> Joh. 8:44

        Te olette isästä perkeleestä, ja isänne himoja te tahdotte noudattaa. Hän on ollut murhaaja alusta asti, ja totuudessa hän ei pysy, koska hänessä ei totuutta ole. Kun hän puhuu valhetta, niin hän puhuu omaansa, sillä hän on valhettelija ja sen isä.

        1. Joh. 3:8

        Joka syntiä tekee, se on perkeleestä, sillä perkele on tehnyt syntiä alusta asti. Sitä varten Jumalan Poika ilmestyi, että hän tekisi tyhjäksi perkeleen teot.

        Tutkijoiden mukaan psykopaatit eivät käsitä metaforia.


    • Anonyymi

      Kristilliseen kielenkäyttöön on ilmaantunut turhake "uskon kautta". Puhutaan esim. vanhan ihmisemme kuolemasta ja siitä, että se on totta meissä "uskon kautta" (ja tulee sitten yhä todellisemmaksi tämän "uskon" syvetessä). Tällainen puhe on täysin vierasta Paavalille. Hän ilmoittaa historiallisena faktana, että kun Kristus kuoli, nousi kuolleista ja astui taivaaseen Isän oikealle puolelle, samoin kävi myös meille. Tämä ei tule todeksi eikä pysy totena jotenkin mystisesti "uskon kautta", vaan on jo tapahtunut tosiasia, ja SEN PERUSTEELLA Paavali kehottaa meitä yksinkertaisesti toteamaan, että me olemme yhtä kuolleet synnille ja yhtä eläviä Jumalalle kuin Jeesus Kristus. Tässä ei ole mitään jossia ja muttia, vaan tämä on autuaallinen tosiasia, jonka Jumala lahjoitti meille Jeesuksessa Kristuksessa. Yhtä vähän kuin me teemme uskollamme Jeesuksen ristinkuoleman ja ylösnousemuksen historiallisesti todeksi, yhtä vähän me teemme oman kuolemamme ja ylösnousemuksemme todeksi "uskon kautta". Jo tapahtunutta ei voi tehdä todellisemmaksi kuin se jo on. Urho Kekkosen kuolema vuonna 1986 ei tarvitse meidän "uskoamme" ollakseen totta ja pysyäkseen totena. Yhtä vähän meidän vanhan ihmisemme kuolema yhdessä Kristuksen kanssa tarvitsee meidän uskoamme ollakseen totta ja pysyäkseen totena. Niin täydellinen oli Kristuksen ristin työ. Levätkäämme siinä.

      • Niin rakas !! Ei tarvi yhtään oma Uskomme vaan Jeesuksen Uskoa joka tarkoittaa että Hän antaa meille Luottamus siihen että se on todella tapahtunut mistä kirjoitat ja sentakia kysy Paavali >> 3 Vai ettekö tiedä, että me kaikki, jotka olemme kastetut Kristukseen Jeesukseen, olemme hänen kuolemaansa kastetut?
        4 Niin olemme siis yhdessä hänen kanssaan haudatut kasteen kautta kuolemaan, että niinkuin Kristus herätettiin kuolleista Isän kirkkauden kautta, samoin pitää meidänkin uudessa elämässä vaeltaman.
        5 Sillä jos me olemme hänen kanssaan yhteenkasvaneita yhtäläisessä kuolemassa, niin olemme samoin myös yhtäläisessä ylösnousemuksessa,
        6 kun tiedämme sen, että meidän vanha ihmisemme on hänen kanssaan ristiinnaulittu, että synnin ruumis kukistettaisiin, niin ettemme enää syntiä palvelisi;
        7 sillä joka on kuollut, se on vanhurskautunut pois synnistä.
        8 Mutta jos olemme kuolleet Kristuksen kanssa, niin me uskomme saavamme myös elää hänen kanssaan,
        9 tietäen, että Kristus, sittenkuin hänet kuolleista herätettiin, ei enää kuole: kuolema ei enää häntä vallitse.
        10 Sillä minkä hän kuoli, sen hän kerta kaikkiaan kuoli pois synnistä; mutta minkä hän elää, sen hän elää Jumalalle.
        11 Niin tekin pitäkää itsenne synnille kuolleina, mutta Jumalalle elävinä Kristuksessa Jeesuksessa.
        12 Älköön siis synti hallitko teidän kuolevaisessa ruumiissanne, niin että olette kuuliaiset sen himoille,
        13 Älkääkä antako jäseniänne vääryyden aseiksi synnille, vaan antakaa itsenne, kuolleista eläviksi tulleina, Jumalalle, ja jäsenenne vanhurskauden aseiksi Jumalalle.
        14 Sillä synnin ei pidä teitä vallitseman, koska ette ole lain alla, vaan armon alla.
        15 Kuinka siis on? Saammeko tehdä syntiä, koska emme ole lain alla, vaan armon alla? Pois se!
        16 Ettekö tiedä, että kenen palvelijoiksi, ketä tottelemaan, te antaudutte, sen palvelijoita te olette, jota te tottelette, joko synnin palvelijoita, kuolemaksi, tahi kuuliaisuuden, vanhurskaudeksi?


      • Anonyymi
        Savis kirjoitti:

        Niin rakas !! Ei tarvi yhtään oma Uskomme vaan Jeesuksen Uskoa joka tarkoittaa että Hän antaa meille Luottamus siihen että se on todella tapahtunut mistä kirjoitat ja sentakia kysy Paavali >> 3 Vai ettekö tiedä, että me kaikki, jotka olemme kastetut Kristukseen Jeesukseen, olemme hänen kuolemaansa kastetut?
        4 Niin olemme siis yhdessä hänen kanssaan haudatut kasteen kautta kuolemaan, että niinkuin Kristus herätettiin kuolleista Isän kirkkauden kautta, samoin pitää meidänkin uudessa elämässä vaeltaman.
        5 Sillä jos me olemme hänen kanssaan yhteenkasvaneita yhtäläisessä kuolemassa, niin olemme samoin myös yhtäläisessä ylösnousemuksessa,
        6 kun tiedämme sen, että meidän vanha ihmisemme on hänen kanssaan ristiinnaulittu, että synnin ruumis kukistettaisiin, niin ettemme enää syntiä palvelisi;
        7 sillä joka on kuollut, se on vanhurskautunut pois synnistä.
        8 Mutta jos olemme kuolleet Kristuksen kanssa, niin me uskomme saavamme myös elää hänen kanssaan,
        9 tietäen, että Kristus, sittenkuin hänet kuolleista herätettiin, ei enää kuole: kuolema ei enää häntä vallitse.
        10 Sillä minkä hän kuoli, sen hän kerta kaikkiaan kuoli pois synnistä; mutta minkä hän elää, sen hän elää Jumalalle.
        11 Niin tekin pitäkää itsenne synnille kuolleina, mutta Jumalalle elävinä Kristuksessa Jeesuksessa.
        12 Älköön siis synti hallitko teidän kuolevaisessa ruumiissanne, niin että olette kuuliaiset sen himoille,
        13 Älkääkä antako jäseniänne vääryyden aseiksi synnille, vaan antakaa itsenne, kuolleista eläviksi tulleina, Jumalalle, ja jäsenenne vanhurskauden aseiksi Jumalalle.
        14 Sillä synnin ei pidä teitä vallitseman, koska ette ole lain alla, vaan armon alla.
        15 Kuinka siis on? Saammeko tehdä syntiä, koska emme ole lain alla, vaan armon alla? Pois se!
        16 Ettekö tiedä, että kenen palvelijoiksi, ketä tottelemaan, te antaudutte, sen palvelijoita te olette, jota te tottelette, joko synnin palvelijoita, kuolemaksi, tahi kuuliaisuuden, vanhurskaudeksi?

        Sinä vääntelet ja kääntelet sanoja ja lauseita aina mieleiseksesi, jotta voisit jatkaa tuossa synnittömyys-menestysteologiassasi.

        Harva uskova täällä foorumilla on niin täynnä omaa oppiaan kuin sinä.
        Kaikista sinun kirjoituksistasi huokuu uskonnollinen omavanhurskaus, jonka sinä täysin tyynesti nimeät "raamatullisuudeksi", koskapa Raamattua vääntelemällä sinä olet luonut itsellesi itsevalitun jumalanpalveluksen antaaksesi nöyrän ja vilpittömän vaikutelman. Tuo on vailla mitään arvoa.


    • Anonyymi

      Jos Room. 6 pitää paikkansa, me olemme yhtä kuolleita synnille kuin Jeesus Kristus ja yhtä eläviä Jumalalle kuin Hän. Tämä on näin siksi, että kaikki se, mitä tapahtui ristillä Jeesukselle, tapahtui meillekin. Ja kaikki se, mitä hänelle tapahtui ylösnousemuksessa, tapahtui myös meille. Meidän olemassaolomme on ollut ristiltä lähtien olemassaoloa Jeesuksessa Kristuksessa. Koska Pojan luona ei mikään muutu, eikä valo vaihdu varjoksi, me olemme kaiken aikaa aivan täydelliset Hänessä. Tämä ei ole jokin mielikuvissa ylläpidettävä ideaali, vaan täysin totta tässä ja nyt. Me olemme tässä ja nyt kaikenlaiseen syntiin ja kaikenlaisiin synteihin nähden yhtä puhtaita ja viattomia kuin Jeesus Kristus. Jollei tämä ole näin, Paavali puhuu room. 6:ssa härskisti sontaa.

      No, jos minä olen kaikenlaiseen syntiin ja kaikenlaisiin synteihin nähden yhtä puhdas kuin Jeesus Kristus, silloinhan ongelma on jo ratkennut! Piinasipa minua millainen syntitottumus hyvänsä ja tunsinpa oloni kuinka saastaiseksi ja orjuutetuksi hyvänsä ja tunsinpa minä tunnetasolla johonkin syntitottumukseen kuinka syvää kiintymystä hyvänsä, evankeliumi vakuuttaa minulle tässä ja nyt: "Sinä olet tuon synnin (ja kaikkien syntien) suhteen yhtä viaton ja puhdas kuin Jeesus Kristus. Sinä olet sen suhteen yhtä puhdas ja viaton kuin Jeesus Kristus, ilmenipä tämä 'ulkonaisesti' tai oli ilmenemättä ja ’koitpa’ sinä sielussasi tämän jotenkin tai olit kokematta ja uskoitpa sinä tähän tai olit uskomatta. Sinä olet sen suhteen yhtä puhdas ja viaton kuin Jeesus Kristus, hyödynsitpä sinä tätä tietoa viattomuudestasi ’väärin’ tai ’oikein’ tai olit hyödyntämättä. Sinun viattomuutesi lahjoitettiin sinulle ristillä, hautaan laskemisessa ja ylösnousemuksessa, ja tämä on näin ja aamen, koska tämä on näin ja aamen Kristuksessa Jeesuksessa."

      Minä olen siis absoluuttisen viaton syntiin nähden myös hetkenä, jolloin ajattelen: "No, jos olen viaton, silloinhan voin aivan hyvin langeta, koska sitä ei lueta minun syykseni, jos kerran olen viaton." Jopa tuohon ajatukseen minä olen viaton – minun on oltava, jos ja kun olen yhtä viaton ja puhdas kuin Jeesus Kristus. On oltava niin, että minä olen kaikenlaiseen syntiin ja kaikenlaisiin synteihin nähden viaton – jopa niihin, joissa ”pakenen” viattomuuteni taakse jatkaakseni synnintekoa! Tämä kuulostaa täysin käsittämättömältä, mutta näin tämän on oltava!

      Watchman Nee kirjoitti muistaakseni kerran, että ongenkoho voi olla vaikka kuinka kauan vedenpinnan alapuolella koukun juuttuessa johonkin pohjassa olevaan karahkaan kiinni. Veden alle painuminen ei ole kuitenkaan ongenkohon luonto; siinä itsessään ei ole ainuttakaan ominaisuutta tai piirrettä, joka painaisi sitä vedenpinnan alle. Samoin on uskovan laita: hän voi olla omasta mielestään vaikka kuinka kietoutunut hyvänsä johonkin syntiin, mutta SE EI OLE HÄNEN LUONTONSA, uskoipa hän tähän tai oli uskomatta. Samaa vertausta hyödyntäen onkin todettava, että vaikka uskova ajattelisi miljoonatta kertaa mielessään: "No, minut on julistettu viattomaksi tähän syntiin, joten minäpä lankean tähän taas, koska sitä ei lueta minun syykseni", hän ei ole vikapää tuohon ajatukseen! Tuo ajatus ei ole hänen puhtaan sydämensä ja uuden luontonsa synnyttämä, vaan se tulee häneen hänen ulkopuoleltaan. Se tulee hänen ulkopuoleltaan, vaikka hänestä itsestään tuntuisi siltä, että se on hänen omaa keksintöään ja nousee hänen sisimmästään.

      Joten: "Keksimmepä" me omasta mielestämme miten kieron ajatuksen hyvänsä ”oikeuttaaksemme” synnin tekemisemme, me emme itse asiassa tuota ajatusta keksi. Se on täysi mahdottomuus, sillä viattomasta sydämestä ei nouse synnillisiä ajatuksia.

      Niinpä seuraavan kerran sillä tavoin ajatellessani voin todeta itselleni: ”Tämä ajatus ei nouse minusta eikä ole minun synnyttämäni.” Ja vaikka siitä huolimatta lankeaisin siihen miljoonannen kerran, Kristus näkee minut tuohon ajatukseen nähden yhtä viattomana kuin itsensä. Näin tämän on oltava, mikäli Paavali puhuu totta.

      • Ei kukaan ole kuollut synnille jos edelleen harrastaa sitä lajia. Muuten se menee menestysteologian puolelle.. ja oppi...


      • Anonyymi
        Savis kirjoitti:

        Ei kukaan ole kuollut synnille jos edelleen harrastaa sitä lajia. Muuten se menee menestysteologian puolelle.. ja oppi...

        Sinä et erottaisi menestysteologiaa omista synneistäsi vaikka voissa paistettaisiin!


    • Anonyymi

      Meidän vanha ihmisemme kuoli jo todellisesti ja kerta kaikkiaan Kristuksen kanssa ristillä. Sitä on mahdotonta herättää enää henkiin eikä sitä tarvitse enää tappaa eikä "pitää" kuolleena, koska kuollut on kuollut ja kuolleena pysyy ilman meidän "pitämisiämme". Lankeemuksemme ja heikkoutemme ovat lankeemuksia ja heikkouksia eivätkä todisteita vanhan ihmisen henkiin heräämisestä. Joka muuta väittää, julistaa uskoa ei-tapahtumaan ("Vanha ihmisemme EI kuollut todellisesti ristillä.") eli EPÄuskoa. Se on hiukan kuin julistaisi, että Kristuksen risti kattaa puolet synneistämme, loput meidän on sovitettava itse. Epäusko perustelee itsensä usein seuraavasti: "Ja katin kontit vanha ihmisemme ole kuollut, se elää ja voi hyvin. Eihän UT:ssa tarvittaisi kehotuksia ja varoituksia, jos se olisi kuollut." Tämän logiikan mukaan Jumala ei voinut kuolettaa vanhaa ihmistämme konkreettisesti ristillä, koska TODELLINEN vanhan ihmisemme kuolema olisi merkinnyt sitä, että meistä olisi tullut tahdottomia, automaattiohjauksella toimivia robotteja. (Ja kuitenkaan tämän opin kannattajien mukaan meistä jostakin syystä EI tule tahdottomia robotteja, kun kuoletamme tämän ei-vielä-kuolleen "vanhan ihmisemme" ITSE; eli ME olemme vanhan ihmisen kuolettamisessa paljon taitavampia kuin Jumala, joka ei kykenisi siihen muutoin kuin tekemällä meistä robotteja.)
      Eli tästä EPÄuskon näkökulmasta se, joka väittää Paavalin tavoin, että vanha ihmisemme kuoli kerta kaikkiaan Kristuksen kanssa 2000 vuotta sitten, valehtelee, koska silloinhan meistä olisi tullut robotteja, mutta se, joka väittää, että niin ei tosiasiasssa tapahtunut, puhuu totta, koska me itse osaamme kuolettaa vanhan ihmisemme tulematta roboteiksi. Onpa hieno uskon ilmaus Jumalan työlle ristillä! Meidän Luojamme ja Lunastajamme ei osaa konkreettisesti lunastaa luotujaan tekemättä heistä robotteja!
      On se muuten outoa, että nämä samat EPÄuskoiset pitävät kyllä uskon ulkopuolisia konkreettisesti synnin palvelijoina (jotka ovat vapaita vanhurskaudesta) ilman, että he ovat robotteja, mutta kun Paavali ilmaisee vastaavasti uskovista, että he ovat konkreettisesti Jumalan ja vanhurskauden palvelijoita (jotka ovat vanhurskautuneet POIS SYNNISTÄ), tämä ei yhtäkkiä voikaan pitää paikkaansa, koska tahdoton robottihan se sellaisen ihmisen pitäisi olla. Mistäköhän tälllainen epäloogisuuus kumpuaa? Mistäpä muualtakaan kuin EPÄuskosta, joka pysyttää itsensä omalla EPÄloogisuudellaan.
      Kehotus ja varoitus -argumentti on loogiselta rakenteeltaan samanlainen kuin olisi vaikkapa väite: "Katin kontit sinä mikään jalkapalloilija ole. Jos olisit, ei sinun tarvitsisi lainkaan treenata, vaan sinä pelaisit niin kuin robotti." Tai: "Katin kontit sinä mitään Suomen kansalaisuutta ole saanut. Jos olisit sen saanut, ei sinun tarvitsisi noudattaa Suomen laissa olevia kehotuksia ja varoituksia, vaan sinä noudattaisit niitä kuin robotti, automaattiohjauksella."

    • Anonyymi

      Peto väärä opettaja iskee taas.

    • Anonyymi

      > Miksi et ole synnitön ja nuhteeton ??

      Ehkä siksi, ettei henkilö ole syntynyt uudesti Jumalasta.

      "...Se, joka vanhurskauden tekee, on vanhurskas, niinkuin hän on vanhurskas. Joka syntiä tekee, se on perkeleestä, sillä perkele on tehnyt syntiä alusta asti. Sitä varten Jumalan Poika ilmestyi, että hän tekisi tyhjäksi perkeleen teot. Ei yksikään Jumalasta syntynyt tee syntiä, sillä Jumalan siemen pysyy hänessä; eikä hän saata syntiä tehdä, sillä hän on Jumalasta syntynyt. Siitä käy ilmi, ketkä ovat Jumalan lapsia ja ketkä perkeleen lapsia. Kuka ikinä ei tee vanhurskautta, hän ei ole Jumalasta, ei myöskään se, joka ei veljeänsä rakasta."
      1 Joh. 3:7-10

      "Ja nämä menevät pois iankaikkiseen rangaistukseen, mutta vanhurskaat iankaikkiseen elämään."
      Mat. 25:46

      "Sillä synnin palkka on kuolema, mutta Jumalan armolahja on iankaikkinen elämä Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme."
      Room. 6:23

    • Anonyymi

      Mun mies ei ole uskossa ollaan oltu yhdessä yli 20 vuotta olemme naimisissa. Hän pilkkaa Jumalaa Jeesus näytti vuosia sitten että hän tulisi uskoon se helpottaisi paljon jos hän olisi uskossa. Miksi Jeesus ei anna hänelle uskon lahjaa?

      • Anonyymi

        Jumala ei toimi vastoin ihmisen omaa tahtoa !

        Se nyt vain on niin.

        Ihmisen pitää itse haluta Vapahdusta synneistään ja synti eämästään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jumala ei toimi vastoin ihmisen omaa tahtoa !

        Se nyt vain on niin.

        Ihmisen pitää itse haluta Vapahdusta synneistään ja synti eämästään.

        Jeesus sanoo raamatussa että hän antaa uskon sille kelle tahtoo. Joten hän voi lähestyä jotenkin miestäni.


      • Anonyymi

        Ketään ei voi pakottaa vastaanottamaan uskoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ketään ei voi pakottaa vastaanottamaan uskoa.

        Ei voi mutta Jumala on kääntänyt monen ateistin pään. Hänelle kaikki on mahdollista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei voi mutta Jumala on kääntänyt monen ateistin pään. Hänelle kaikki on mahdollista.

        Uskon että hän pelastuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ketään ei voi pakottaa vastaanottamaan uskoa.

        ei voi ketään pakottaa, sillä Raamattu sanoo:

        "Se on Jumalan teko, että te uskotte häneen, jonka Jumala on lähettänyt" Joh: 6: 29

        helluntailainen KIELTÄÄ edellisen Raamatun sanan, helluntailaisille usko on OMA TEKO, siis täysin eri kuin mitä Jeesus sanoo.

        "Niin HÄN siis on armollinen, kenelle tahtoo, ja paaduttaa , kenen tahtoo"
        Room: 9: 18

        eivätkä tunnusta eivätkä usko edellistäkään Raamatun sanaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ei voi ketään pakottaa, sillä Raamattu sanoo:

        "Se on Jumalan teko, että te uskotte häneen, jonka Jumala on lähettänyt" Joh: 6: 29

        helluntailainen KIELTÄÄ edellisen Raamatun sanan, helluntailaisille usko on OMA TEKO, siis täysin eri kuin mitä Jeesus sanoo.

        "Niin HÄN siis on armollinen, kenelle tahtoo, ja paaduttaa , kenen tahtoo"
        Room: 9: 18

        eivätkä tunnusta eivätkä usko edellistäkään Raamatun sanaa.

        Jeesus antaa uskon kelle tahtoo ja en usko että uni käy turhaksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ei voi ketään pakottaa, sillä Raamattu sanoo:

        "Se on Jumalan teko, että te uskotte häneen, jonka Jumala on lähettänyt" Joh: 6: 29

        helluntailainen KIELTÄÄ edellisen Raamatun sanan, helluntailaisille usko on OMA TEKO, siis täysin eri kuin mitä Jeesus sanoo.

        "Niin HÄN siis on armollinen, kenelle tahtoo, ja paaduttaa , kenen tahtoo"
        Room: 9: 18

        eivätkä tunnusta eivätkä usko edellistäkään Raamatun sanaa.

        Kuka tässä pakoittamisesta puhui?
        Pakoittiko Jeesus kaikki ne ateistit jotka tulivat uskoon?


      • Koska sä joutuisi varmaan helvettiin jos saisit hyvä , helppo , huoletonta elämä eikä tarvitsis enää taistella rukouksessa ja totuudessa.

        Etkö tiedä että uskovaisen perustehtävä on rukoilla päivällä ja yöllä. Eikä nukkua pehmessä ja mukavassa sängyssä . Montako tuntia olit Herran edessä polvillaan viime yöllä kyynelissä ja huudossa ??
        Niin miten luulet saavansa mitään jos et taistele ? Vaan syytät Jumala kun miehesi ei tule uskoon ???
        Tämä taistelu on annettu meille . Ja niin harva halua ottaa sen vastaan..


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus sanoo raamatussa että hän antaa uskon sille kelle tahtoo. Joten hän voi lähestyä jotenkin miestäni.

        Älä laita vastuu Jumalalle . Sinulla on vastuu Jumalan edessä .

        Siis Rukous on sinun tehtävä.

        Uskova Hän Paaduttaa kenet paaduttaa ja armahtaa kenet armahtaa ..

        En muista että on sanottu että Hän mekaanisesti pelastaa ketään ..


      • Anonyymi
        Savis kirjoitti:

        Älä laita vastuu Jumalalle . Sinulla on vastuu Jumalan edessä .

        Siis Rukous on sinun tehtävä.

        Uskova Hän Paaduttaa kenet paaduttaa ja armahtaa kenet armahtaa ..

        En muista että on sanottu että Hän mekaanisesti pelastaa ketään ..

        En tarkoittanut etteikö minun mitään tarvisi tehdä. Jatkan rukoilua.

        Jokainen ihminen on itsestään ensisijaisesti vastuussa jos hän rukoilusta huolimatta ei pelastu niin se on hänen oma vikansa ei minun.


      • Anonyymi
        Savis kirjoitti:

        Koska sä joutuisi varmaan helvettiin jos saisit hyvä , helppo , huoletonta elämä eikä tarvitsis enää taistella rukouksessa ja totuudessa.

        Etkö tiedä että uskovaisen perustehtävä on rukoilla päivällä ja yöllä. Eikä nukkua pehmessä ja mukavassa sängyssä . Montako tuntia olit Herran edessä polvillaan viime yöllä kyynelissä ja huudossa ??
        Niin miten luulet saavansa mitään jos et taistele ? Vaan syytät Jumala kun miehesi ei tule uskoon ???
        Tämä taistelu on annettu meille . Ja niin harva halua ottaa sen vastaan..

        En syytä Jumalaa. Olet aivan oikeassa enemmän pitäisi rukoilla.


    • Anonyymi

      Six koska Isä Jumala ei ole tehnyt sopimusta meidän lihan ruumiin kanssa, vaan hengen, joka meissä asuu uskon kautta.

    • Anonyymi

      Kuka pystyy luomaan tyhjästä muuta kuin Jumala?
      Ihmisen ja Jumalan välillä on ontologinen kuilu, jota ei voi ylittää.
      Kristin sovitus on tehty täydellisesti valmiiksi Jeesuksessa Kristuksessa, se on Jumalan sovitustyö: uusi luominen; Rakkaudessa ihmiseen, joka otetaan uskossa vastaan.
      Tämä on kaikille sama: objektiivinen tosiasia, jota ei voi muuttaa. Näin Jumala on määrännyt.

      • Anonyymi

        Jumalahan on se joka kutsuu antaa alku kipinän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jumalahan on se joka kutsuu antaa alku kipinän.

        "alkukipinän"

        "silmät kiinnitettyinä uskon ALKAJAAN ja TÄYTTÄJÄÄN Jeesukseen Kristukseen"
        Hebr: 12: 2

        lahkoissa usko > uskontuleminen on OMA TEKO.
        se siitä , niittenkin eksytyksistä, kun eivät kunniaa anna JUMALALLE.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "alkukipinän"

        "silmät kiinnitettyinä uskon ALKAJAAN ja TÄYTTÄJÄÄN Jeesukseen Kristukseen"
        Hebr: 12: 2

        lahkoissa usko > uskontuleminen on OMA TEKO.
        se siitä , niittenkin eksytyksistä, kun eivät kunniaa anna JUMALALLE.

        Vauvatko luterilaisen kirkossa kiinittävät silmänsä uskon alkajaan ja täyttäjään?
        Taas kerran jumalaton pilkkaaja ja höpisee omiaan!!!"lahkoissa usko > uskontuleminen on OMA TEKO"
        KATSEEN KIINNITTÄMINEN JEESUKSEEN ON OMA TEKO!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "alkukipinän"

        "silmät kiinnitettyinä uskon ALKAJAAN ja TÄYTTÄJÄÄN Jeesukseen Kristukseen"
        Hebr: 12: 2

        lahkoissa usko > uskontuleminen on OMA TEKO.
        se siitä , niittenkin eksytyksistä, kun eivät kunniaa anna JUMALALLE.

        Ei ole noin älä vääristele asioita keskity omaan polkuusi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "alkukipinän"

        "silmät kiinnitettyinä uskon ALKAJAAN ja TÄYTTÄJÄÄN Jeesukseen Kristukseen"
        Hebr: 12: 2

        lahkoissa usko > uskontuleminen on OMA TEKO.
        se siitä , niittenkin eksytyksistä, kun eivät kunniaa anna JUMALALLE.

        Etkö osaa edes lukea mitä tuosta kirjoituksesta et ymmärtänyt?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vauvatko luterilaisen kirkossa kiinittävät silmänsä uskon alkajaan ja täyttäjään?
        Taas kerran jumalaton pilkkaaja ja höpisee omiaan!!!"lahkoissa usko > uskontuleminen on OMA TEKO"
        KATSEEN KIINNITTÄMINEN JEESUKSEEN ON OMA TEKO!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

        käsitätköhän, että se vauvat kasvaa !!!

        itsekin saanut sydämen uskon, KENENKÄÄN siihen patistamatta, vaan se että Suomessa nyt kuulee evankeliumia, ihan kuule vaikka radiosta, jos et sitä tiedä !!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Etkö osaa edes lukea mitä tuosta kirjoituksesta et ymmärtänyt?

        "et ymmärtänyt"

        Helluntailaiset ei ainakaan ymmärrä, ja vielä samaa paskaa, eksytystä opettavatkin.


    • Anonyymi

      Jumalahan on se joka kutsuu, hän , joka ottaa kutsun vastaan, pelastuu, se on Jumalan teko ja valintatapa.
      Voiko oikeudenmukaisemmin olla, kaikki saa tulla, jotka haluaa?

    • Anonyymi

      Saviksessa ei sittenkään ole Kristuksen henkeä.
      Aloitus on selkeää Käärmeen tekstiä. Kuten kaikki muutkin hänen tuotoksensa.

      Niiden tehtävä on
      a) syyttää kristittyä hänen luottamuksestaan Jumalan armoon ja Kristuksen tekoihin
      b) kieltää tämä Jumalan armo ja Jeesuksen sovitustyö.
      c) herättää epäuskoa ja epätoivoa.

      Eli: koko helluntailaisuuden olemuksen ydin.

      • Anonyymi

        En tunne savista mutta uskon hänen olevan oikea Jumalan ihminen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En tunne savista mutta uskon hänen olevan oikea Jumalan ihminen.

        Ja kuitenkin hän kieltää kaikki kristinuskon pääkohdat, pilkkaa kristittyjä sekä vääristelee kristittyjen uskoa, esittäen suoria valheita niistä, pilkkaa Jumalan sanaa.

        No, ilmeisesti hän on sinun jumalasi ihminen.
        Meillä on eri Jumala.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja kuitenkin hän kieltää kaikki kristinuskon pääkohdat, pilkkaa kristittyjä sekä vääristelee kristittyjen uskoa, esittäen suoria valheita niistä, pilkkaa Jumalan sanaa.

        No, ilmeisesti hän on sinun jumalasi ihminen.
        Meillä on eri Jumala.

        Minun Jumalani on maailman kaikkeuden luoja Jeesus Kristus ja Pyhä Henki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En tunne savista mutta uskon hänen olevan oikea Jumalan ihminen.

        Kaikki luodut ovat oikeita Jumalan ihmisiä. Jotkut vain enemmän eksyksissä kuin toiset, kuten Savis.


    • Anonyymi

      Raamattuun kirjoitettu on.
      Roomalaiskirje: 12:2 Älkääkä mukautuko tämän maailmanajan mukaan, vaan muuttukaa mielenne uudistuksen kautta, tutkiaksenne, mikä on Jumalan tahto, mikä hyvää ja otollista ja täydellistä.

      Ojentautukaa myös siten!

      Oikeamielinen on Hengen hallinnassa, eikä provosoidu väärsiteliöiden eksytyksitä, koska ovat Jeesuksen autuuden muurin suojassa. Siitä tuntee Kristuksen omat.

      • Aivan Rakas !!

        Tulis etsiä Kirkkauutta >> Room. 2
        7 niille, jotka hyvässä työssä kestävinä etsivät kirkkautta ja kunniaa ja katoamattomuutta, iankaikkisen elämän,
        8 mutta niiden osaksi, jotka ovat itsekkäitä eivätkä tottele totuutta, vaan tottelevat vääryyttä, tulee viha ja kiivastus.
        9 Tuska ja ahdistus jokaisen ihmisen sielulle, joka pahaa tekee, juutalaisen ensin, sitten myös kreikkalaisen;
        10 mutta kirkkaus ja kunnia ja rauha jokaiselle, joka tekee sitä, mikä hyvä on, juutalaiselle ensin, sitten myös kreikkalaiselle!
        11 Sillä Jumala ei katso henkilöön.


    • Anonyymi

      Savis ei usko Paavalia.
      Savis on kehittänyt ikioman uususkonnon.
      Savis vihaa yli kaiken Paavalin evankeliumia.

    • Anonyymi

      Paavali ei väitä, etteikö uskova, jonka vanha ihminen on kuollut ja kuopattu, voisi tehdä syntiä. Hän väittää ainoastaan, että synnin harjoittaminen ei ole uuden luomuksen luonto ja siksi sitä tulee karttaa.
      Ja tämän sanottuaan hän kirjoittaa roomalaiskirjeen 7. luvun, jossa hän paljastaa, että edes uudessa luomuksessa EI asu MITÄÄN hyvää.
      "Liha" ei tarkoita roomalaiskirjeen 7. luvussa uskovan "alhaisempaa luontoa", ikään kuin uskovan olemus muka olisi jotenkin kahtiajakautunut, vaan uskovaa sellaisenaan - ihmisenä, joka kuvittelee, että nyt, uutena luomuksena, hänen tulee osata haluta itsestään käsin karttaa pahaa ja tehdä hyvää.
      Ajatteliko Jeesus itsestään näin? KAIKKEA MUUTA!!! Hän itse sanoi: "Ei Ihmisen Poika voi itsestään käsin tehdä YHTÄÄN MITÄÄN."
      Roomalaiskirjeen 7. luvun epätoivo ja ahdistus kumpuavat uskovan sielusta, uskovan, joka kuvittelee yhä olevansa Kristuksesta ERILLINEN, itsestään vastuullinen olento, jonka on nyt tajuttava ja ymmärrettävä ja osattava ELÄÄ UUDENLAISTA ELÄMÄÄ.
      Mikä tässä ajatttelussa on päin prinkkalaa? Se, että uskova ei näe tulleensa Kristuksen kanssa YHDEKSI. Uskova ei ole enää erillinen yksilö, vaan Jossakussa Toisessa, Jonkun Toisen "ruumiinjäsen", Jotakuta Toista.
      Niinpä hänet on vapautettu kaiken maailman osaamisista, tahtomisista, ymmärtämisistä, lupausten tekemisistä ja päätöksistä KRISTUS-YKSEYTEEN, jossa Toinen on ottanut hänen elämänsä omistukseensa lakkauttamalla hänet erillisenä olentona ristillä ja sulauttamalla hänet haudassa YHDEKSI Itsensä kanssa.
      "Ja minä elän, en enää minä vaan KRISTUS MINUSSA."
      Roomalaiskirjeen 8. luvussa koittava vapautus tapahtuu, kun uskova tajuaa, että hän itse on jo kokenut synnin ansaitseman tuomon ristillä Kristuksessa.

      Savis ei valitettavasti tätä tajua. Siunausta joka tapauksessa!

      • Anonyymi

        "uusia luomuksia"

        "Niinkuin me NYT olemme maallisen ihmisen kaltaisia, niin me tulemme kerran taivaallisen
        ihmisen kaltaisiksi"
        1 Kor: 15: 49

        "uusia luomuksia" me olemme KERRAN > uudessa maailmassa, ei siis täällä alhaalla maan
        päällä > olemme maallisen ihmisen kaltaisia".

        "liha ja veri ei peri Jumalan valtakuntaa"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "uusia luomuksia"

        "Niinkuin me NYT olemme maallisen ihmisen kaltaisia, niin me tulemme kerran taivaallisen
        ihmisen kaltaisiksi"
        1 Kor: 15: 49

        "uusia luomuksia" me olemme KERRAN > uudessa maailmassa, ei siis täällä alhaalla maan
        päällä > olemme maallisen ihmisen kaltaisia".

        "liha ja veri ei peri Jumalan valtakuntaa"

        2 Kor. 5:17


      • Tarkoitatko rakas todella että Paavali oli Uusissa luomuksessa vielä myyty synnin alaisuuteen?? Niinkuin todisti Room. 7 oli tilanne .. Eikä ollut ostettu vapaiksi synneistä kalliilla sovintoverellä..
        Sinun uusi luomus on ristiriitainen Pyhä Raamatun kanssa..


      • Anonyymi
        Savis kirjoitti:

        Tarkoitatko rakas todella että Paavali oli Uusissa luomuksessa vielä myyty synnin alaisuuteen?? Niinkuin todisti Room. 7 oli tilanne .. Eikä ollut ostettu vapaiksi synneistä kalliilla sovintoverellä..
        Sinun uusi luomus on ristiriitainen Pyhä Raamatun kanssa..

        kukaan ihminen mitään tarkoita, vaan RAAMATTU sanoo niin.
        lue raamattua.


      • Anonyymi kirjoitti:

        kukaan ihminen mitään tarkoita, vaan RAAMATTU sanoo niin.
        lue raamattua.

        Siis ratkaisu ettei tee syntiä oli Paavalin kohdalla tulla ostettu Vapaiksi synneistä , niin että Hän voi tehdä Oikein ja aina vaan mitä hän tahtoi..


      • Anonyymi kirjoitti:

        2 Kor. 5:17

        Ei kukaa rupee avamaan sun heitettyjä Pyhä Raamatun paikkoja . Kyllä voi kopioida paikkaan niin että voi lukea sen suoraan. Vähän kunnioitusta sentään..


      • Anonyymi kirjoitti:

        "uusia luomuksia"

        "Niinkuin me NYT olemme maallisen ihmisen kaltaisia, niin me tulemme kerran taivaallisen
        ihmisen kaltaisiksi"
        1 Kor: 15: 49

        "uusia luomuksia" me olemme KERRAN > uudessa maailmassa, ei siis täällä alhaalla maan
        päällä > olemme maallisen ihmisen kaltaisia".

        "liha ja veri ei peri Jumalan valtakuntaa"

        Et ymmärrä mikä on olla lihallinen ihminen Rakas. Ei kaikki ole lihallisia uskovia. Huh ettei perusasiakaan osaa ja on tietoa. Missä olet saanut opetuksen oikein ???

        Vielä sanoi Paavali ja tarkoitti että muutos on mahdollista >>
        1. Kor. 3:3

        olettehan vielä lihallisia. Sillä kun keskuudessanne on kateutta ja riitaa, ettekö silloin ole lihallisia ja vaella ihmisten tavoin?


      • Savis kirjoitti:

        Et ymmärrä mikä on olla lihallinen ihminen Rakas. Ei kaikki ole lihallisia uskovia. Huh ettei perusasiakaan osaa ja on tietoa. Missä olet saanut opetuksen oikein ???

        Vielä sanoi Paavali ja tarkoitti että muutos on mahdollista >>
        1. Kor. 3:3

        olettehan vielä lihallisia. Sillä kun keskuudessanne on kateutta ja riitaa, ettekö silloin ole lihallisia ja vaella ihmisten tavoin?

        "Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä."

        6 Jos sanomme, että meillä on yhteys hänen kanssaan, mutta vaellamme pimeydessä, niin me valhettelemme emmekä tee totuutta.
        7 Mutta jos me valkeudessa vaellamme, niinkuin hän on valkeudessa, niin meillä on yhteys keskenämme, ja Jeesuksen Kristuksen, hänen Poikansa, veri puhdistaa meidät kaikesta synnistä.
        8 Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä.
        9 Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä.
        10 Jos sanomme, ettemme ole syntiä tehneet, niin me teemme hänet valhettelijaksi, ja hänen sanansa ei ole meissä.
        ( 1 Joh. 1)


      • Anonyymi
        Savis kirjoitti:

        Et ymmärrä mikä on olla lihallinen ihminen Rakas. Ei kaikki ole lihallisia uskovia. Huh ettei perusasiakaan osaa ja on tietoa. Missä olet saanut opetuksen oikein ???

        Vielä sanoi Paavali ja tarkoitti että muutos on mahdollista >>
        1. Kor. 3:3

        olettehan vielä lihallisia. Sillä kun keskuudessanne on kateutta ja riitaa, ettekö silloin ole lihallisia ja vaella ihmisten tavoin?

        "Et ymmärrä mikä on olla lihallinen ihminen Rakas. "

        Et sinäkään. Paavali oli sitä koko eli aikansa. Ja niin olen minäkin.


      • S-Seutulainen kirjoitti:

        "Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä."

        6 Jos sanomme, että meillä on yhteys hänen kanssaan, mutta vaellamme pimeydessä, niin me valhettelemme emmekä tee totuutta.
        7 Mutta jos me valkeudessa vaellamme, niinkuin hän on valkeudessa, niin meillä on yhteys keskenämme, ja Jeesuksen Kristuksen, hänen Poikansa, veri puhdistaa meidät kaikesta synnistä.
        8 Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä.
        9 Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä.
        10 Jos sanomme, ettemme ole syntiä tehneet, niin me teemme hänet valhettelijaksi, ja hänen sanansa ei ole meissä.
        ( 1 Joh. 1)

        Lihallinen tekee syntiä ja jos hän sanoo että haluan pysyä lihallisena, niin hän eksyttää itseä, ja totuus ei ole hänessä
        ."


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Et ymmärrä mikä on olla lihallinen ihminen Rakas. "

        Et sinäkään. Paavali oli sitä koko eli aikansa. Ja niin olen minäkin.

        Ymmärrän toki rakas ja lihallinen on syntinen ja tekee syntiä...
        Siis voit pysyä ei otollinen . Olen varoittanut..

        Ei Paavali ollut perceleestä >>>1. Joh. 3:8

        Joka syntiä tekee, se on perkeleestä, sillä perkele on tehnyt syntiä alusta asti. Sitä varten Jumalan Poika ilmestyi, että hän tekisi tyhjäksi perkeleen teot.


      • Savis kirjoitti:

        Lihallinen tekee syntiä ja jos hän sanoo että haluan pysyä lihallisena, niin hän eksyttää itseä, ja totuus ei ole hänessä
        ."

        Savis,
        jos tosiaan olet synnitön ihminen, olet silloin toinen synnitön maailmassa kautta aikojen.
        Nostat siis itsesi Jeesuksen Kristuksen rinnalle.
        Paavali julisti olevansa suurin syntinen maailmassa.
        Pietari lankesi mm. ulkokultailuun...
        Herran Jeesuksen lähimmät opetuslapset, apostolit, olivat vajavaisia, monessa puuttuvaisia, kaikkea muuta kuin synnittömiä.
        Kyllä sinulla Savis on peräti yksioikoinen ja kapea käsitys ihmisen syntisyydestä.
        Johtuneeko se osin siitä ( toivottavasti!), ettet ruotsinkielisenä, puutteellisen suomen kielen taitosi tähden, oikein kykene tekemään itseäsi ymmärrettäväksi tällä huonommalla kotimaisellasi...!

        Käsitätkö tämän:

        8 Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä.
        9 Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä.
        10 Jos sanomme, ettemme ole syntiä tehneet, niin me teemme hänet valhettelijaksi, ja hänen sanansa ei ole meissä.
        ( 1 Joh. 1)

        Jos siis väität, ettei sinulla ole syntiä, sinä eksytät itsesi ja jos sanot, ettet ole syntiä tehnyt, teet Jeesuksen Kristuksen valhettelijaksi!

        Jos väität, ettet ole tänä päivänä Savis syntiä tehnyt - edes ajatustesi, asenteittesi, tasolla, sinä teet Herran Jeesuksen valhettelijaksi!!


    • Anonyymi

      Savis ei tajua yhtä PERUSASIAA. Jos uskovasta tulee SYNNITÖN, silloin häntä ei TARVITSE kehottaa antamaan jäseniään Jumalalle eikä antamaan itseään Jumalalle otolliseksi uhriksi, koska absoluuttisen SYNNITÖN ihminen tekee sen luonnostaan, automaattisesti.

      Savis on niin ohjelmoinut ja aivopessyt itsensä tuohon SYNNITTÖMYYSmenestysteologiaansa, ettei hän näe omavanhurskaan uskonnollisen napansa ulkopuolelle.

      Jos vanhan ihmisen kuolema tarkoittaisi sitä, että uskovasta tulee KYKENEMÄTÖN TEKEMÄÄN SYNTIÄ, kuten Savis väittää, silloin ainuttakaan uutta elämää koskevaa kehotusta ei kukaan uskova tarvitsisi.

      Siksipä Savis edustaa LIHALLISUUTTA. Mitä lihallisuus ja maailmallisuus on, se selviää galatalais- ja kolossalaiskirjeestä. Lihallisuus samoin kuin maailmalllisuus on AINA kytköksissä lakihenkisyyteen. Lakihenkisyys on saatanallisen kiero ajatusmalli, jossa uskovan tulee lisätä Kristuksen ristintyöhön oma osuutensa. Tuo oma osuus saa lukemattomia erilaisia ilmenemismuotoja. Se voi olla"kuuliaisuutta" tai sen osoittamista, kuinka "kokonaisesti" uskova on "antautunut" Jumalalle, tai sen, kuinka "täyttä totta" hän on tehnyt Raamatun kehotuksista omassa elämässään.

      Savis on hengellisessä typeryydessään ja alaikäisyydessään ajautunut surkuhupaisaan tilanteeseen: hän vertailee itseään paitsi omaan itseensä, myös muihin. Tällaiseen järjettömyyteen ihminen ajautuu, kun hän ei tajua, MITÄ KRISTUKSEN RISTILLÄ TAPAHTUI.

    • Anonyymi

      Missään kohtaa Paavali ei kirjoita, että "teidän vanha ihnmisenne on kuollut AINOASTAAN SIINÄ TAPAUKSESSA, että te lakkaatte tekemästä syntiä."

    • Anonyymi

      Olenhan minä. Miksi tuota kyselet?

    • Hienoa rakas !! Silloin sinusta lähtee Jumalan Voima joka koskettaa kaikkia sinun ympäri niin että Jumalan Pyhä Henki näyttää Synnin , Tuomion ja Vanhurskauden

      Joh. 16:8

      Ja kun hän tulee, niin hän näyttää maailmalle todeksi synnin ja vanhurskauden ja tuomion:

      Koska Puhdas astia Hän käyttää !!!

    • 2. Tim. 2:21

      Jos nyt joku puhdistaa itsensä tämänkaltaisista, tulee hänestä astia jaloa käyttöä varten, pyhitetty, isännälleen hyödyllinen, kaikkiin hyviin tekoihin valmis.

    • Room. 2
      4 Vai halveksitko hänen hyvyytensä ja kärsivällisyytensä ja pitkämielisyytensä runsautta, etkä tiedä, että Jumalan hyvyys vetää sinua parannukseen?
      5 Kovuudellasi ja sydämesi katumattomuudella sinä kartutat päällesi vihaa vihan ja Jumalan vanhurskaan tuomion ilmestymisen päiväksi,
      6 hänen, "joka antaa kullekin hänen tekojensa mukaan":
      7 niille, jotka hyvässä työssä kestävinä etsivät kirkkautta ja kunniaa ja katoamattomuutta, iankaikkisen elämän,
      8 mutta niiden osaksi, jotka ovat itsekkäitä eivätkä tottele totuutta, vaan tottelevat vääryyttä, tulee viha ja kiivastus.
      9 Tuska ja ahdistus jokaisen ihmisen sielulle, joka pahaa tekee, juutalaisen ensin, sitten myös kreikkalaisen;
      10 mutta kirkkaus ja kunnia ja rauha jokaiselle, joka tekee sitä, mikä hyvä on, juutalaiselle ensin, sitten myös kreikkalaiselle!
      11 Sillä Jumala ei katso henkilöön.

      • Anonyymi

        Sinä pilkot Raamattua mielivaltaisesti omavoimaisuudessasi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinä pilkot Raamattua mielivaltaisesti omavoimaisuudessasi.

        Ennenvanha pelättiin tehdä syntiä Rakas . Koska siitä tiedettiin , että synnistä tulee hirveä Tuomio , joka nähdään kohta maailmassa miten Suomielle käy synnin tähden ja ylimieilsyyten tähden .

        Mutta vielä vaan nauretaan suoraan Jumalalle päin naaman ja istutaan ilman Jumalan Pelko. Miten saatana on pystynyt varastamaan sen sinulta. ?????????????????????????????????????????????????????????????????????????????

        Saarn. 10:6

        tyhmyys asetetaan arvon korkeuksiin, ja rikkaat saavat istua alhaalla.

        Koska haluttiin norsunluunsohvilla makaa >>

        Aamos 6
        3 Voi teitä, jotka lykkäätte kauas pahan päivän, mutta vedätte luoksenne väkivallan, valtaistuimelle istumaan;
        4 jotka makaatte norsunluusohvilla ja venytte leposijoillanne, syötte karitsoita laumasta ja vasikoita navetasta;
        5 jotka sepustatte lauluja harpulla säestäen ja sommittelette soittimia kuin mikäkin Daavid;
        6 jotka juotte viiniä maljoista ja voitelette itsenne parhaalla öljyllä, mutta ette murehdi Joosefin sortumista!
        7 Sentähden heidän nyt täytyy mennä pakkosiirtolaisuuteen pakkosiirtolaisten etunenässä. Silloin lakkaavat venyjäin ilohuudot.
        8 Herra, Herra on vannonut itse kauttansa, sanoo Herra, Jumala Sebaot: Jaakobin ylpeys on minulle kauhistus, minä vihaan hänen palatsejansa, ja minä jätän alttiiksi kaupungin kaikkinensa.
        9 Ja jos silloin kymmenen miestä jää jäljelle yhteen taloon, niin he kuolevat.
        10 Ja jos kuolleen korjaa hänen omaisensa ja polttajansa, viedäkseen luut pois talosta, ja jos hän kysyy joltakin, joka on talon perimmäisessä sopessa: "Onko sinun tykönäsi vielä ketään?" niin tämä vastaa: "Ei ole", ja toinen sanoo: "Hiljaa!" -sillä Herran nimeä ei saa mainita.
        11 Sillä katso, Herra antaa käskyn, ja hän lyö suuren talon kappaleiksi ja pienen talon pirstaleiksi.
        12 Juoksevatko hevoset kallionseinää, kynnetäänkö sitä härjillä? Sillä te muutatte oikeuden myrkyksi ja vanhurskauden hedelmän koiruohoksi,
        13 te, jotka iloitsette Loodabarista ja jotka sanotte: "Emmekö omalla voimallamme valloittaneet Karnaimia?"


    • Anonyymi

      helluntalaisen mukaan rikkaat eivät pääse taivaiseen mutta rikkaaksi luullulta
      saa kommari hellarit varastaa näin ikaalisissa opetetaan

      • Mutta kun se on sanottu hyvin suoraan ja selvästi , Pyhässä Raamatussa.
        Luk. 18
        18 Ja eräs hallitusmies kysyi häneltä sanoen: "Hyvä opettaja, mitä minun pitää tekemän, että minä iankaikkisen elämän perisin?"
        19 Jeesus sanoi hänelle: "Miksi sanot minua hyväksi? Ei kukaan ole hyvä, paitsi Jumala yksin.
        20 Käskyt sinä tiedät: 'Älä tee huorin', 'Älä tapa', 'Älä varasta', 'Älä sano väärää todistusta', 'Kunnioita isääsi ja äitiäsi'."
        21 Mutta hän sanoi: "Tätä kaikkea minä olen noudattanut nuoruudestani asti".
        22 Kun Jeesus sen kuuli, sanoi hän hänelle: "Yksi sinulta vielä puuttuu: myy kaikki, mitä sinulla on, ja jakele köyhille, niin sinulla on oleva aarre taivaissa; ja tule ja seuraa minua".
        23 Mutta tämän kuullessaan hän tuli kovin murheelliseksi, sillä hän oli sangen rikas.
        24 Kun Jeesus näki hänen olevan murheissaan, sanoi hän: "Kuinka vaikea onkaan niiden, joilla on tavaraa, päästä Jumalan valtakuntaan!
        25 Helpompi on kamelin käydä neulansilmän läpi kuin rikkaan päästä Jumalan valtakuntaan."
        26 Niin ne, jotka sen kuulivat, sanoivat: "Kuka sitten voi pelastua?"
        27 Mutta hän sanoi: "Mikä ihmisille on mahdotonta, se on Jumalalle mahdollista".


    • Anonyymi

      Yksi Savikselta puuttuu ja sen mukana kaikki, nimittäin tämän jakeen ymmärtäminen: "Minussa - so. minun lihassani - ei asu MITÄÄN hyvää."

      • Mutta kun minun Hengessäni asuu vain Hyvä ja lihani on kuollut Pyhä Raamatun muka jos on Uudestisyntynyt !!


    • Anonyymi

      2. Kor. 5:19
      Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja hän uskoi meille sovituksen sanan.

      Tässä näkyy selvästi, että Jumala teki omalta puoleltaan omat ratkaisunsa mutta hän odottaa meiltä ihmisiltä vielä meidän ratkaisuamme.

      • Anonyymi

        Missä kohtaa? Jumala A) SOVITTI B) MAAILMAN C) ITSENSÄ KANSSA.
        Sen, mitä Jumala tekee, Hän tekee täydellisesti. Sinä väität, että näin ei ole.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Missä kohtaa? Jumala A) SOVITTI B) MAAILMAN C) ITSENSÄ KANSSA.
        Sen, mitä Jumala tekee, Hän tekee täydellisesti. Sinä väität, että näin ei ole.

        2. Kor. 5:19

        Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja hän uskoi meille sovituksen sanan.


      • Anonyymi
        Savis kirjoitti:

        2. Kor. 5:19

        Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja hän uskoi meille sovituksen sanan.

        Mikä vastaus tuo on yhtään mihinkään? Jumala sovitti maailman ITSENSÄ KANSSA. Sovitus on niin ollen täydellinen. Jumala on suvereeni Kaikkivaltias, ja kaikki, mitä Hän tekee, on täydellistä. Sinä häpäiset tuolla sianpaskaopillasi Jeesuksen Kristuksen aikaansaaman TÄYDELLISEN sovituksen ristillä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mikä vastaus tuo on yhtään mihinkään? Jumala sovitti maailman ITSENSÄ KANSSA. Sovitus on niin ollen täydellinen. Jumala on suvereeni Kaikkivaltias, ja kaikki, mitä Hän tekee, on täydellistä. Sinä häpäiset tuolla sianpaskaopillasi Jeesuksen Kristuksen aikaansaaman TÄYDELLISEN sovituksen ristillä.

        Noin on KIRJOITETTU. Rakas .

        ET saa sitä tyhjäksi vaikka miten yrität.....


    • Anonyymi

      Minä olen synnitön ja nuhteeton. En tee syntiä ja olen hyvä Jumalan uusi ihminen.

    • Anonyymi

      >"miksi et ole synnitön ja nuhteeto"<

      siksi, koska olen , "armahdettu syntinen"

    • Anonyymi

      On uskomattoman helppoa synnitön ja nuhteeton.

    • Anonyymi

      3: 36–38
      Raimondbaaria ironsaitilta

    • Anonyymi

      https://fi.wikipedia.org/wiki/Hlystit

      Hengelliset tavoitteet ja radenije-rituaali

      Hlystien radenije-rituaali

      Hlystien hengellisenä päämääränä oli Kristuksen uudelleensyntyminen sielussa vanhan syntisen minän kuolettamisen kautta.

      Liike oli askeesimyönteinen, mutta harrasti hurmoksellisia öisiä kokouksia. Liikkeen teologiassa tavallisesta ihmisestä saattoi tulla Kristus tai Jumalansynnyttäjä, kunhan lihanhimo oli ensin kuoletettu Pyhän Hengen asettuessa ruumiiseen.

      Tämä tapahtui ekstaattisen tanssimisen ja seksuaaliorgioitten kautta niin sanotussa radenije-rituaalissa. Rituaaliin osallistujat lauloivat "itseäni ruoskin, Jeesusta etsin" ja tanssivat villisti ympyrää.

      Rukouksenpitäjä ("profeetta") ruoski osanottajia molemmille olkapäille. Tanssi päättyi ekstaattiseen lattialle taintumiseen, jonka aikana harrastettiin sukupuolista kanssakäymistä.

      Tämä nähtiin Pyhän Hengen vaikutuksena sekä synnin katoamisen merkkinä. Kollektiivisen synninteon nähtiin ikään kuin poistavan synnin rituaalisesti.

      ---------------

      https://fi.wikipedia.org/wiki/Hyppääjien_liike

      Hyppääjien liike syntyi 1800-luvulla Länsi-Inkerin Ropsussa. Hyppääjille oli tyypillistä voimakas hurmoksellisuus, joka ilmeni hyppäämisenä ja hurjana tanssimisena.

      Liikkeeseen lienee vaikuttanut Venäjällä ortodoksien keskuudessa syntynyt hlystien eli ruoskijoiden lahko. Hyppääjien liikkeessä ilmeni sekä askeettisia että seksuaalisia piirteitä.

      Se kannatti vapaata seksuaalisuutta ja hylkäsi muodollisen avioliiton. Hyppääjät vastustivat virkavaltaa ja papistoa. Hyppääminen, konttaaminen, sekava ääntely ja huutaminen nähtiin Pyhän Hengen läsnäolon merkkeinä. Heidän seuroissaan pidettiin puheita ja laulettiin osin itse sepitettyjä lauluja.

      Liike piti keskinäisenä tervehdyksenään pyhää suudelmaa (laina ortodokseilta hlystien välityksellä). Jäsenet kieltäytyivät alkoholista, kahvista ja tupakasta.
      Naiset saattoivat korostaa asketismia ajamalla tukkansa pois.

      Hyppääjien kokoukset päättyivät yleensä pimeässä huoneessa transsitilassa harrastettuun ryhmäseksiin. Insestiäkin esiintyi, koska kuka tahansa saattoi pimeässä huoneessa tulla seksikumppaniksi.

      Suomeen hyppääjien liike tuli Inkeristä vuonna 1836. Liikkeen taantuminen alkoi 1850-luvulla.

    • Anonyymi

      En ole tehnyt koskaan syntiä. Olen ollut ateisti syntymästäni asti. Se selittää hyvyyteni ja viisauteni, jopa keskivertoa suuremman älykkyyden, sillä onhan ÄO:ni suuri...

      • Anonyymi

        Siinäpä tuli suuri suusynti - eli valhe. Nytpä tosiaan tulit tehneeksi syntiä, eli väärä jumala ja haluat, että kumartaisimme, sekä palvoisimme sinua.
        Mutta, kiitos ei! En ala palvoa tuollaista valheen jumaluutta.


      • Anonyymi

        Kaikki on Raamatun mukaan syntiä tehneet ja siten Jumalan kirkkautta vailla, eikä kukaan voisi pelastua yksin omien tekojensa turvin vaan ainoastaan yksin Jeesuksen Kristuksen, viattoman uhrikaritsan uhriveren turvin, jonka hän vuodatti myös sinun syntiesi, menneiden ja tulevien tähden, siis jos vain vastaanotat pelastuksen lahjan, sillä sitä ei kenelläkään väkisin tyrkytetä.

        Ja eikö tuo viestisi juuri kuvannut, että siinä harrastit ylpeyden syntiä, kun kuvittelit itsesi niin monia muita paremmaksi ja niin monien muiden yläpuolella olevaksi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki on Raamatun mukaan syntiä tehneet ja siten Jumalan kirkkautta vailla, eikä kukaan voisi pelastua yksin omien tekojensa turvin vaan ainoastaan yksin Jeesuksen Kristuksen, viattoman uhrikaritsan uhriveren turvin, jonka hän vuodatti myös sinun syntiesi, menneiden ja tulevien tähden, siis jos vain vastaanotat pelastuksen lahjan, sillä sitä ei kenelläkään väkisin tyrkytetä.

        Ja eikö tuo viestisi juuri kuvannut, että siinä harrastit ylpeyden syntiä, kun kuvittelit itsesi niin monia muita paremmaksi ja niin monien muiden yläpuolella olevaksi?

        Siis rukouksessa omin sanoin tunnistamalla olevasi syntinen, katumalla sitä ja pyytämällä Jeesusta elämääsi herranasi ja vapahtajanasi, sillä hän ei halua, että yksikään joka häneen uskoo hukkuisi vaan, että hänellä olisi iankaikkinen elämä.


    • Anonyymi

      Vaikeetahan se on olla synnitön, kun vanhana jää leskeksi ja pappeudessa pitää naida neitsyt. Tässä iässä ei oikein neitseitä - leskiä löydä, eikä nuoret huoli, tai pidäkään huolia. Varmaan tulee synniksi, avioitua uudelleen..

      Kun pappina menee naimisiin, nainen pitää olla neitsyt. Siinäpä ehto.

      pappi naidakseen neitsyen, kuten [3.Moos. 21:13] sanoo: "Ja hän ottaa naimisiin naisen, joka on neitsyt." kankerokäännös hebreasta

      • Tule ulos vanhasta liitosta , joka sitoo sinua pelkämään . Vapauteen miedät on kutsuttu olemaan synnittömiä..

        Tieitkö että on Uutta liittoa olemassa joka Jeesus Perusti Ristillä ??


    • Anonyymi

      Usko on välttämätön uskovaisille. Ei mikä vain usko, vaan se, jonka Jeesus Pyhässä Sanassaan meille opettaa.
      Paavali kertoo miten hän joutui näkemään oman syntisyytensä lain herätettyä hänet näkemään totuuden. Paavalikin joutui kuolemaan lihalleen ennen vapautumista.

      Vielä vapaana ollessaankin Paavali halusi kertoa siitä, miten hän oli suurin syntisistä silloin, kun vainosi Jeesuksen kansaa. Hän kertoi entisestä elämästään antaakseen syntisille tiedon, että suurin syntinenkin saa tulla Jeesuksen Pyhän Veren pesuun ja sen kautta vapauteen.

      Jumalan kymmenen käskyä on tien viitta parannuksentiellä, jossa jokainen Jeesuksen valitsema kulkee.

      t. Lähettiläs

      • Aivan näin rakas Lähettiläis.

        Ja lisäisin , että Jeesuksen oma Usko joka Hän lahjoittaa meille jotka sen ottaa vastaan , on hyvin vältämätön.


    • Anonyymi

      Kun ihminen (uskova) ryhtyy synnittömäksi, niin tuloksena ei ole kuin korkeintaan lievää sisäänpäin piereskelyä. Jos ei mitään pahempaa.

    • Anonyymi

      Kaikkihan meistä on synnittömiä ;)
      Vai onko kukaan meistä todella synnitön ja nuhteeton, koska mihin muuten olisimme tarvinneet ylipappiamme Jeesusta uhraamaan itsensä syntiemme sovitukseksi Golgatan keskimmäisellä ristillä ja eikö siinä isossa kirjassakin sanota, ettei olisi yhtään synnitöntä?

      • Se joka on synnitön rakas . On myös rakastettu valtavassa ilossa ja huokuu Kristuksen kaltaisuus .
        Aivan enkelinen kaltainen Rauhassa ja anteeksiannossa ja on ja omistaa kaikki Hengenhedelmät..


    Ketjusta on poistettu 14 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      14
      1402
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1275
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1182
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1062
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1016
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1005
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      1003
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      989
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      981
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe