Huono muistinen

Anonyymi

Saavatko kaikki kielillä puhumisen lahjan?

Minä en ole sitä saanut mutta empä ole tainnut sitä koskaan pyytääkkään en ainakaan muista.

64

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jaa, mistä sitä tietää. Ihminen pystyy elämään täysin normaalia ja täysipainosta elämää, vaikka häntäluu on surkastunut.

      • Anonyymi

        Häntäluu ei liity aloitukseen. 😠


      • Anonyymi kirjoitti:

        Häntäluu ei liity aloitukseen. 😠

        Mitä tulee mieleen sanasta "vertauskuva" ?


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        Mitä tulee mieleen sanasta "vertauskuva" ?

        Sinun vertauskuvastasi tuli mieleen sana huono. 😁


    • Anonyymi

      Älä rukoile kielilläpuhumisen lahjaa vaan Pyhän Hengen kastetta. Sen seurauksena saat puhua uusin kielin.
      Jeesus tahtoo täyttää sinut Hengellään.

      • Anonyymi

        Väärin !

        Jokainen uudestisyntynyt on JO uudestisyntymisessä kastettu Pyhällä Hengellä !

        Mitään uusia "henki" kasteita ei enää tarvita !

        Tuo "henkikaste oppi" on ikävä harhaoppi herätysliikkeissä, joka sekoittaa ihan turhaan !

        Siis uudestisyntyneellä on KOKO Pyhä Henki, Jumala näet ei jaa Henkeään mitalla !

        Joh. 3:34 Sillä hän, jonka Jumala on lähettänyt, puhuu Jumalan sanoja; sillä ei Jumala anna Henkeä mitalla.

        Eli on aivan Raamatun vastaista väittää, että uudestisyntymisessä saataisiin vaikka vain 1/3 osa Henkeä ja loput 2/3 osaa, tai lisää jossain toisessa täyttämisessä !

        Uudestisyntynyt voi toki täyttyä Hengellä vaikka kuinka usein, jos haluaa !

        Mutta se ei siis tarkoita sitä, että uskova saa jotenkin lisää Henkeä (2/3 osaa) vaan sitä vain, että uskovassa asuva Pyhä Henki pääsee vapaammin ja paremmin vaikuttamaan uskovassa ja uskovan kautta !!!


      • Anonyymi

        Raamatussa ei ole kumpaakaan sanaa: "kielilläpuhumisen lahja" ja "Pyhän Hengen kaste".

        Raamatussa ei ketään kasteta ilman vettä millään Pyhällä Hengellä. Kristillinen kaste alkoi helluntiana kun 3000 ihmistä kastettiin vedellä ja Hengellä Jeesuksen opetuslapsiksi.

        Uuden liiton kaste on yksi, jossa on yhdessä ja samassa kasteessa, vesi, Henki ja Kristuksen veren osallisuus. Ef.4:5

        1. Joh. 5:8 "Ja kolme ovat, jotka todistavat maan päällä: Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme yhdessä ovat".

        Helluntailaisten harhaoppiset henkikasteet ovat villitsevien henkien kasteita, jotka sitoo lahkkolaiset valtaansa.
        Älä mene lahkoon villitsevien irtohenkien "kastettavaksi".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamatussa ei ole kumpaakaan sanaa: "kielilläpuhumisen lahja" ja "Pyhän Hengen kaste".

        Raamatussa ei ketään kasteta ilman vettä millään Pyhällä Hengellä. Kristillinen kaste alkoi helluntiana kun 3000 ihmistä kastettiin vedellä ja Hengellä Jeesuksen opetuslapsiksi.

        Uuden liiton kaste on yksi, jossa on yhdessä ja samassa kasteessa, vesi, Henki ja Kristuksen veren osallisuus. Ef.4:5

        1. Joh. 5:8 "Ja kolme ovat, jotka todistavat maan päällä: Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme yhdessä ovat".

        Helluntailaisten harhaoppiset henkikasteet ovat villitsevien henkien kasteita, jotka sitoo lahkkolaiset valtaansa.
        Älä mene lahkoon villitsevien irtohenkien "kastettavaksi".

        >> Raamatussa ei ole kumpaakaan sanaa: "kielilläpuhumisen lahja" ja "Pyhän Hengen kaste". <<

        Onpas kummatkin.

        1. Kor. 12:10 toinen saa lahjan tehdä voimallisia tekoja; toinen profetoimisen lahjan, toinen lahjan arvostella henkiä; toinen eri kielillä puhumisen lahjan, toinen taas lahjan selittää kieliä.

        Matt. 3:11
        Minä (Johannes) kastan teidät vedellä parannukseen, mutta se, joka minun jäljessäni tulee (Jeesus), on minua väkevämpi, jonka kenkiäkään minä en ole kelvollinen kantamaan; hän kastaa teidät Pyhällä Hengellä ja tulella.

        >> Raamatussa ei ketään kasteta ilman vettä millään Pyhällä Hengellä. <<

        Kastetaanpas.

        Ap. t. 19:6
        Ja kun Paavali pani kätensä heidän päälleen, tuli heidän päällensä Pyhä Henki, ja he puhuivat kielillä ja ennustivat.


    • Anonyymi

      Raamattu opettaa siitäkin kyllin selvästi. En pidä täällä asiasta raamattutuntia. Vanha sanonta pitää edelleen paikkansa : jolle helluntailaisuus sopii, hänet se tekee onnelliseksi. Just så. Just so.

    • Anonyymi

      Kaikille uudestisyntyneille, eli Jumalan lapsille se on tarjolla kyllä.

      Mutta harva kykenee sitä uskossa vastaan ottamaan, ikävä kyllä.

      Se vaatisi siis Uskoa, siis tähän tapaan:

      Hepr. 11:6 Mutta ilman uskoa on mahdoton olla otollinen; sillä sen, joka Jumalan tykö tulee, täytyy uskoa, että Jumala on ja että hän palkitsee ne, jotka häntä etsivät.

      Mutta Sana sanoo, että " Anova saa ja etsivä löytää ja kolkuttavalle avataan." !

      Matt. 7:8 Sillä jokainen anova saa, ja etsivä löytää, ja kolkuttavalle avataan.

      Eli jos sinä olet uudestisyntynyt ja haluat, niin ano !

      Muuten, tuon Raamatun kohdan "Anova saa" voi kääntää myös "Anova vastaanottaa".

      Eli silloin kun Jumalalta anoo jotain, on jo vastaanottavalla mielellä.

      Joten, jos olet uudestisyntynyt, niin anomaan vaan !

      • Anonyymi

        On minulla yhteys Jeesukseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On minulla yhteys Jeesukseen.

        Jos on, niin ano KESTÄVÄISENÄ sitä lahjaa Isältäsi Jeesuksen nimessä ja veressä !

        Siis ei vain niin, että puolihuolimattomasti ja heppoisesti ja epäröiden, vaan samaan tyyliin kuin pieni lapsi anoo jotakin haluamaansa vanhemmiltaan.

        Mutta jos et siihen kykene, niin pyydä lisää uskoa Herralta, jotta Hänen lisäämällään uskolla sitten voit omistaa sen lahjan, jota haluat ja uskovana tarvitset kyllä.


      • Anonyymi

        >> Kaikille uudestisyntyneille, eli Jumalan lapsille se on tarjolla kyllä. <<

        Ei raamatun mukaan. Kaikki eivät puhu kielillä.

        En itsekään ole sitä saanut. Mutta vastoin helluntailaisten väärää opetusta kielilläpuhumisesta, olen kyllä saanut muita lahjoja heti uskoontullessa, ilman anomista ja rukousta ja kätten päälle panemisia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos on, niin ano KESTÄVÄISENÄ sitä lahjaa Isältäsi Jeesuksen nimessä ja veressä !

        Siis ei vain niin, että puolihuolimattomasti ja heppoisesti ja epäröiden, vaan samaan tyyliin kuin pieni lapsi anoo jotakin haluamaansa vanhemmiltaan.

        Mutta jos et siihen kykene, niin pyydä lisää uskoa Herralta, jotta Hänen lisäämällään uskolla sitten voit omistaa sen lahjan, jota haluat ja uskovana tarvitset kyllä.

        Olet tyypillinen vouhottajahellari heti, kun tulee kielilläpuhumisesta juttua.

        Yksikään hellari ei lämpene esimerkiksi antamisen lahjalle, tai rohkaisemisen lahjalle, tai palvelemisen lahjalle.... ei millekään sellaiselle, mitä ei voi rehvakkaasti esitellä muille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >> Kaikille uudestisyntyneille, eli Jumalan lapsille se on tarjolla kyllä. <<

        Ei raamatun mukaan. Kaikki eivät puhu kielillä.

        En itsekään ole sitä saanut. Mutta vastoin helluntailaisten väärää opetusta kielilläpuhumisesta, olen kyllä saanut muita lahjoja heti uskoontullessa, ilman anomista ja rukousta ja kätten päälle panemisia.

        Missä niin sanotaan, etteikö sen voisi jokainen uudestisyntynt saada ?

        Näytä Raamatusta !

        Minä edellä jo olen kirjoittanut sen, että moni ei saa tai edes halua saada, tätä Jumalan lahjaa, siksi moni ei puhu, vaikka mahdollisuus kaikilla olisi kyllä !

        7 Anokaa, niin teille annetaan; etsikää, niin te löydätte; kolkuttakaa, niin teille avataan.
        8 Sillä jokainen anova saa, ja etsivä löytää, ja kolkuttavalle avataan.
        9 Vai kuka teistä on se ihminen, joka antaa pojallensa kiven, kun tämä pyytää häneltä leipää,
        10 taikka, kun hän pyytää kalaa, antaa hänelle käärmeen?
        11 Jos siis te, jotka olette pahoja, osaatte antaa lapsillenne hyviä lahjoja, kuinka paljoa ennemmin teidän Isänne, joka on taivaissa, antaa sitä, mikä hyvää on, niille, jotka sitä häneltä anovat!

        Mutta jos jo lähtöasenne on se, että kaikki anovat eivät saa, niin tuollaisella epäuskolla ei mitään saakkaan.

        Jaak. 1:6 Mutta anokoon uskossa, ollenkaan epäilemättä; sillä joka epäilee, on meren aallon kaltainen, jota tuuli ajaa ja heittelee.

        Mutta tuo Usko siis tulee sen kautta vain, että tuntee Jumalan tahdon Raamatusta ja tuntee Jumalaa itseään kyllin riittävästi, että voi niiden kautta voi uskolla omistaa lupauksia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet tyypillinen vouhottajahellari heti, kun tulee kielilläpuhumisesta juttua.

        Yksikään hellari ei lämpene esimerkiksi antamisen lahjalle, tai rohkaisemisen lahjalle, tai palvelemisen lahjalle.... ei millekään sellaiselle, mitä ei voi rehvakkaasti esitellä muille.

        Minä en ole mikään hellari !

        Joten heti meni pahasti pieleen !

        Raamatussa on lueteltu armolahjat, lue sieltä ne asiat, että mitkä ovat niitä lahjoja.

        Sitten on kokonaan toinen asia se, jos ja kun Pyhä Henki pääsee uskovassa vaikuttamaan tahtomista ja tekemistä, jotta Jumalan tahto tapahtuu uskovassa ja hänen kauttansa.

        Eli ne todelliset Jumalan tahdossa tapahtuvat antamiset ja rohkaisemiset ja palvelemiset tulevat sitä kautta, eikä niitä pidä sekoittaa armolahjoihin !

        Tämä siis on vain Raamatullinen jako, eikä mikään toisen korostaminen väärin toisen kustannuksella !

        Jumala siis toimii ja vaikuttaa uskovassa monella tapaa, eikä siinä ole mitään "arvojärjestyksiä", eikä eriarvostamista, ainakaan minulla !

        Joten siinäkin meni taas pieleen !

        Mutta ymmärrän kyllä sinun ahdistuksesi, sillä moni nostaa ihmisiä väärin jalustalle heidän armolahjojensa vuoksi, mutta minä en siis kuulu heihin.

        Olen nähnyt sen erittäin pahaksi, sillä siinä aletaan jo palvoa sitä lahjan saanutta, eikä lahjan Antajaa, eli Jumalaa !

        Siis armolahjat ovat nimityksensä mukaisia, ne on saatu vain ja ainoastaan silkasta Armosta, ei ansioista !

        Siten niistä ei ihmisen tule ottaa kunniaa itselleen, vaan kunnia ja kiitos tulee antaa sille, jolle se kuuluu, eli Jumalalle !!!

        Se on näet niin oikeasti, että:

        Joh. 3:27 Johannes vastasi ja sanoi: "Ei ihminen voi ottaa mitään, ellei hänelle anneta taivaasta.

        Lisäksi haluan sanoa senkin, että tässä ajassa on paljon väärääkin kielillä puhumista sekä profetoimista sun muuta väärää, muka hengellistä toimintaa, joka ei ole Jumalasta !

        Joten aina kannattaisi tutkia ensin se, että mistä lähteestä ne oikeasti ovat kotoisin !

        Jumala ei suutu siitä, vaikka kyselisimme aidoistakin Hengellisistä toiminnoista, siinä ei ole mitään väärää Jumalan näkökulmasta.

        Siis samoin kuin jos joku "enkeli" sun muu ilmestyy, siltä saa ja tulee kysyä, että kuka olet ja kenen asialla !

        Siis sielunvihollisen palvelijat tekeytyvät valkeuden palvelijoiksi !

        13 Sillä semmoiset ovat valheapostoleja, petollisia työntekijöitä, jotka tekeytyvät Kristuksen apostoleiksi.
        14 Eikä ihme; sillä itse saatana tekeytyy valkeuden enkeliksi.
        15 Ei ole siis paljon, jos hänen palvelijansakin tekeytyvät vanhurskauden palvelijoiksi, mutta heidän loppunsa on oleva heidän tekojensa mukainen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Missä niin sanotaan, etteikö sen voisi jokainen uudestisyntynt saada ?

        Näytä Raamatusta !

        Minä edellä jo olen kirjoittanut sen, että moni ei saa tai edes halua saada, tätä Jumalan lahjaa, siksi moni ei puhu, vaikka mahdollisuus kaikilla olisi kyllä !

        7 Anokaa, niin teille annetaan; etsikää, niin te löydätte; kolkuttakaa, niin teille avataan.
        8 Sillä jokainen anova saa, ja etsivä löytää, ja kolkuttavalle avataan.
        9 Vai kuka teistä on se ihminen, joka antaa pojallensa kiven, kun tämä pyytää häneltä leipää,
        10 taikka, kun hän pyytää kalaa, antaa hänelle käärmeen?
        11 Jos siis te, jotka olette pahoja, osaatte antaa lapsillenne hyviä lahjoja, kuinka paljoa ennemmin teidän Isänne, joka on taivaissa, antaa sitä, mikä hyvää on, niille, jotka sitä häneltä anovat!

        Mutta jos jo lähtöasenne on se, että kaikki anovat eivät saa, niin tuollaisella epäuskolla ei mitään saakkaan.

        Jaak. 1:6 Mutta anokoon uskossa, ollenkaan epäilemättä; sillä joka epäilee, on meren aallon kaltainen, jota tuuli ajaa ja heittelee.

        Mutta tuo Usko siis tulee sen kautta vain, että tuntee Jumalan tahdon Raamatusta ja tuntee Jumalaa itseään kyllin riittävästi, että voi niiden kautta voi uskolla omistaa lupauksia.

        Sanoit että "kaikille tarjolla". Ei ole. Jumala ei anna kielilläpuhumista kaikille ja raamattu sen kertoo.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä en ole mikään hellari !

        Joten heti meni pahasti pieleen !

        Raamatussa on lueteltu armolahjat, lue sieltä ne asiat, että mitkä ovat niitä lahjoja.

        Sitten on kokonaan toinen asia se, jos ja kun Pyhä Henki pääsee uskovassa vaikuttamaan tahtomista ja tekemistä, jotta Jumalan tahto tapahtuu uskovassa ja hänen kauttansa.

        Eli ne todelliset Jumalan tahdossa tapahtuvat antamiset ja rohkaisemiset ja palvelemiset tulevat sitä kautta, eikä niitä pidä sekoittaa armolahjoihin !

        Tämä siis on vain Raamatullinen jako, eikä mikään toisen korostaminen väärin toisen kustannuksella !

        Jumala siis toimii ja vaikuttaa uskovassa monella tapaa, eikä siinä ole mitään "arvojärjestyksiä", eikä eriarvostamista, ainakaan minulla !

        Joten siinäkin meni taas pieleen !

        Mutta ymmärrän kyllä sinun ahdistuksesi, sillä moni nostaa ihmisiä väärin jalustalle heidän armolahjojensa vuoksi, mutta minä en siis kuulu heihin.

        Olen nähnyt sen erittäin pahaksi, sillä siinä aletaan jo palvoa sitä lahjan saanutta, eikä lahjan Antajaa, eli Jumalaa !

        Siis armolahjat ovat nimityksensä mukaisia, ne on saatu vain ja ainoastaan silkasta Armosta, ei ansioista !

        Siten niistä ei ihmisen tule ottaa kunniaa itselleen, vaan kunnia ja kiitos tulee antaa sille, jolle se kuuluu, eli Jumalalle !!!

        Se on näet niin oikeasti, että:

        Joh. 3:27 Johannes vastasi ja sanoi: "Ei ihminen voi ottaa mitään, ellei hänelle anneta taivaasta.

        Lisäksi haluan sanoa senkin, että tässä ajassa on paljon väärääkin kielillä puhumista sekä profetoimista sun muuta väärää, muka hengellistä toimintaa, joka ei ole Jumalasta !

        Joten aina kannattaisi tutkia ensin se, että mistä lähteestä ne oikeasti ovat kotoisin !

        Jumala ei suutu siitä, vaikka kyselisimme aidoistakin Hengellisistä toiminnoista, siinä ei ole mitään väärää Jumalan näkökulmasta.

        Siis samoin kuin jos joku "enkeli" sun muu ilmestyy, siltä saa ja tulee kysyä, että kuka olet ja kenen asialla !

        Siis sielunvihollisen palvelijat tekeytyvät valkeuden palvelijoiksi !

        13 Sillä semmoiset ovat valheapostoleja, petollisia työntekijöitä, jotka tekeytyvät Kristuksen apostoleiksi.
        14 Eikä ihme; sillä itse saatana tekeytyy valkeuden enkeliksi.
        15 Ei ole siis paljon, jos hänen palvelijansakin tekeytyvät vanhurskauden palvelijoiksi, mutta heidän loppunsa on oleva heidän tekojensa mukainen.

        >> Minä en ole mikään hellari ! Joten heti meni pahasti pieleen ! <<

        Se sitten ainoana meni pieleen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sanoit että "kaikille tarjolla". Ei ole. Jumala ei anna kielilläpuhumista kaikille ja raamattu sen kertoo.

        Näytä nyt sitten se Raamatunkohta, äläkä jankkaa tyhjiä !!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näytä nyt sitten se Raamatunkohta, äläkä jankkaa tyhjiä !!!

        Tässä muutama raamatun kohta jossa kerrotaan kielillä puhumisesta.

        Apostolien teot 2:1-12

        Markus 16:17


        1 kirje kor luku 12 ja 14


        1 kirje kor 14:2


        1 kirje kor 12:4-10


        1 kirje kor 14:18-19

        1 kirje kor 26-27

        1 kirje kor 21-22


        1 kirje kor 12:28-30


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä muutama raamatun kohta jossa kerrotaan kielillä puhumisesta.

        Apostolien teot 2:1-12

        Markus 16:17


        1 kirje kor luku 12 ja 14


        1 kirje kor 14:2


        1 kirje kor 12:4-10


        1 kirje kor 14:18-19

        1 kirje kor 26-27

        1 kirje kor 21-22


        1 kirje kor 12:28-30

        Mutta missä muka sanotaan niin, ettei jokainen uudestisyntynyt Uskova voisi puhua kielillä ????????????????????????????

        Voisitteko nyt vastata tähän ihan yksinkertaiseen kysymykseen viimein ???


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta missä muka sanotaan niin, ettei jokainen uudestisyntynyt Uskova voisi puhua kielillä ????????????????????????????

        Voisitteko nyt vastata tähän ihan yksinkertaiseen kysymykseen viimein ???

        1 kirje kor 12:28-30

        Lueppas se ajatuksella.


    • Anonyymi

      Näytä minulle kielilläpuhumisen lahjan saanut ihminen, niin minä näytän sinulle yksisarvisen hevosen.

      • Anonyymi

        Leluosastolla niitä yksisarvisia on. Ja Herralla antaa kielilläpuhumisen lahjoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Leluosastolla niitä yksisarvisia on. Ja Herralla antaa kielilläpuhumisen lahjoja.

        Leluosaston voi todeta olevan olemassa. Kielilläpuhumisesta ei sitä vastoin ole olemassa ensimmäistäkään todistetta. Jos olisi, niin uutinen siitä leviäisi hetkessä ympäri planeettamme. Ja hei, tuhansia vuosia vanhat tarinat eivät ole mitään todisteita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Leluosaston voi todeta olevan olemassa. Kielilläpuhumisesta ei sitä vastoin ole olemassa ensimmäistäkään todistetta. Jos olisi, niin uutinen siitä leviäisi hetkessä ympäri planeettamme. Ja hei, tuhansia vuosia vanhat tarinat eivät ole mitään todisteita.

        >> Jos olisi, niin uutinen siitä leviäisi hetkessä ympäri planeettamme. Ja hei, tuhansia vuosia vanhat tarinat eivät ole mitään todisteita. <<

        Miksi ihmeessä jostain kielilläpuhumisesta tulisi joku globaali uutinen...?! Pöhkökö olet? Kieliä on maailman hamasta asti ollut erilaisia olemassa! Ja ihmiset opiskelevat muinaisiakin kieliä tänä päivänä. Ja eri uskonnoissakin esiintyy riivaajien vaikuttamaa kielillä puhumista.

        Todisteita Herran anatmasta kielilläpuhumisestakin kuulee aina, kun menee uskovien pariin. Jos et käy uskovien kokoukisssa, ole vaiti asiasta.


    • Kaikki ei puhu kielillä.

      • Anonyymi

        Tarkemmin sanottuna kukaan ei puhu kielillä siinä merkityksessä mitä esim hellarit tarkoittavat.

        Jotkut silti HALUAVAT uskoa moisen jännän jutun olevan totta. Todellisuus ei heidän haluaan häiritse.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarkemmin sanottuna kukaan ei puhu kielillä siinä merkityksessä mitä esim hellarit tarkoittavat.

        Jotkut silti HALUAVAT uskoa moisen jännän jutun olevan totta. Todellisuus ei heidän haluaan häiritse.

        Osa on seurakuntaa varten osa kielillä puhujaa itseään. Ei se mitään hölynpölyä ole äläpäs vääristele raamattua.
        Raamatussa on kerrottu kielillä puhumisesta.
        Saan sen jos Jumala on niin tarkoittanut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Osa on seurakuntaa varten osa kielillä puhujaa itseään. Ei se mitään hölynpölyä ole äläpäs vääristele raamattua.
        Raamatussa on kerrottu kielillä puhumisesta.
        Saan sen jos Jumala on niin tarkoittanut.

        Se on täyttä hölynpölyä ja siansaksaa kunnes toisin todistetaan. Näyttöä pitää olla, pelkäillä uskomuksilla ja toiveilla et pääse todistelussasi lähtöruutua pidemmälle. Raamattua älä tähän asiaan sotke.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on täyttä hölynpölyä ja siansaksaa kunnes toisin todistetaan. Näyttöä pitää olla, pelkäillä uskomuksilla ja toiveilla et pääse todistelussasi lähtöruutua pidemmälle. Raamattua älä tähän asiaan sotke.

        Raamatussa puhutaan kielillä puhumisesta mitä kohtaa että ymmärrä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on täyttä hölynpölyä ja siansaksaa kunnes toisin todistetaan. Näyttöä pitää olla, pelkäillä uskomuksilla ja toiveilla et pääse todistelussasi lähtöruutua pidemmälle. Raamattua älä tähän asiaan sotke.

        Kielillä puhuja rakentaa itseään profetoija seurakuntaa näin se meni luki ihan kuule raamatussa.
        T:ap


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamatussa puhutaan kielillä puhumisesta mitä kohtaa että ymmärrä?

        Katsopa asia uudestaan. Siansaksan puhumisesta Raamatussa ei mainita mitään. Raamatun mukaan puhe pitää muun muassa olla käännettävissä selkokieliseksi.

        Nämä hellarien jokeltelut on vain tunnelman nostattamisen vuoksi esitettyä teatteria. Kehtaavatkin mokomat pilkata Raamattuaan moisella pelleilyllä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Katsopa asia uudestaan. Siansaksan puhumisesta Raamatussa ei mainita mitään. Raamatun mukaan puhe pitää muun muassa olla käännettävissä selkokieliseksi.

        Nämä hellarien jokeltelut on vain tunnelman nostattamisen vuoksi esitettyä teatteria. Kehtaavatkin mokomat pilkata Raamattuaan moisella pelleilyllä.

        Se, että tässä ajassa on paljon vääräkin "kielillä puhumista", ei poista sitä tosiasiaa ja Totuutta, että Raamattu puhuu ja opettaa oikeastakin kielillä puhumisesta !

        Eli ei tule kieltää oikeaa, jos on väärääkin, ethän sinä ole lopettanut rahankaan käyttöa, vaikka paljon on väärennettyäkin rahaa liikkeellä kaiken aikaa, vai oletko ?

        Siis kiellätkö sinä oikean rahan myös, kun kerran on väärää ?

        No, yhden hyvän esimerkin väärästä kielillä puhumisesta, minä näin Patrick Tiaisen videolla, kun hän hoki tyhjää, eli " lupiini lupiini..." !

        Lopulta hän itse kai tajusi mokansa ja lopetti sen jankkaamisen äkisti.

        Pelkäsi kai paljastuvansa silloin, mutta monille hän ja se meni läpi, kuin väärä raha ! :(

        Surullista nähdä ihmisten sokeus !

        Mutta oikeaa kielillä puhumista siis on, olen itselläni tunnistanut jopa 4 eri kieltä.

        Lisäksi minä laulan kielillä, eikä siinä ole mitään ihmeellistä, jos puhutaan, niin miksi ei lauleta ?

        Mutta en minä julkisesti sitä tee, osin kerran eräs uskosta osaton halusi sitä kuulla, ja kun olin näytteen antanut, jäi hän kovasti epäileväksi, mutta sitten hän parin viikon jälkeen kertoi innoissaan minulle, että oli TV:stä kuullut juuri samaa kieltä, joka oli jostain lähi-idästä !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Katsopa asia uudestaan. Siansaksan puhumisesta Raamatussa ei mainita mitään. Raamatun mukaan puhe pitää muun muassa olla käännettävissä selkokieliseksi.

        Nämä hellarien jokeltelut on vain tunnelman nostattamisen vuoksi esitettyä teatteria. Kehtaavatkin mokomat pilkata Raamattuaan moisella pelleilyllä.

        >> Siansaksan puhumisesta Raamatussa ei mainita mitään. Raamatun mukaan puhe pitää muun muassa olla käännettävissä selkokieliseksi. <<

        Olen itsekin ajatellut noin, ettei ole olemassa mitään tuntematonta kieltä, kun puhutaan kielillä. Mutta olin väärässä.

        Kielten "selittämisen" lahja ei ole mitään tulkkausta tai käännöstä, niin kuin vaikka englannista suomeksi käännettäessä, kuten sanakin sanoo. Muuten olisi puhuttu raamatussakin tulkkauksesta tai kääntämisestä. Raamattu sanoo, että kielilläpuhumiseen annetaan "selitys". Se viittaa siihen, että kieli on silloin täysin tuntematonta. Näin ollen sille voidaan antaa vain selityksiä.

        Eihän mitään "tulkkausta" muutenkaan rukoilla Jumalalta "lahjaksi", vaan tavallista kielenkääntämistä ja tulkkausta opiskellaan ihan arkisesti tavallisissa kouluissa.

        Mutta kieleilläpuhumisen lahjan selittämisestä raamattu sanoo:
        " rukoilkoon se, joka kielillä puhuu, että hän taitaisi selittää."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >> Siansaksan puhumisesta Raamatussa ei mainita mitään. Raamatun mukaan puhe pitää muun muassa olla käännettävissä selkokieliseksi. <<

        Olen itsekin ajatellut noin, ettei ole olemassa mitään tuntematonta kieltä, kun puhutaan kielillä. Mutta olin väärässä.

        Kielten "selittämisen" lahja ei ole mitään tulkkausta tai käännöstä, niin kuin vaikka englannista suomeksi käännettäessä, kuten sanakin sanoo. Muuten olisi puhuttu raamatussakin tulkkauksesta tai kääntämisestä. Raamattu sanoo, että kielilläpuhumiseen annetaan "selitys". Se viittaa siihen, että kieli on silloin täysin tuntematonta. Näin ollen sille voidaan antaa vain selityksiä.

        Eihän mitään "tulkkausta" muutenkaan rukoilla Jumalalta "lahjaksi", vaan tavallista kielenkääntämistä ja tulkkausta opiskellaan ihan arkisesti tavallisissa kouluissa.

        Mutta kieleilläpuhumisen lahjan selittämisestä raamattu sanoo:
        " rukoilkoon se, joka kielillä puhuu, että hän taitaisi selittää."

        Pieleen menee !

        Ei Jumala laita puhumaan ihan höpöjä, vaan ihan oikeita kieliä vain !

        Tulkintasi on siis pahasti pielessä !

        Mikään esim. Patrick Tiaisen "lupiini lupiini lupiini" ei ole mitään aitoa ja oikeaa kielillä puhumista, vaan täyttä huijausta vain !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Katsopa asia uudestaan. Siansaksan puhumisesta Raamatussa ei mainita mitään. Raamatun mukaan puhe pitää muun muassa olla käännettävissä selkokieliseksi.

        Nämä hellarien jokeltelut on vain tunnelman nostattamisen vuoksi esitettyä teatteria. Kehtaavatkin mokomat pilkata Raamattuaan moisella pelleilyllä.

        En haluaisi mennä henkilökohtaisuuksiin, mutta koska Mauno Mattila pitää itseään esillä jonkinlaisena opettajana, saa hänen puhumisiaan arvostella. Kuunnelkaapa joitakin hänen puheitaan, joiden alussa tai lopussa hän 'puhuu kielillä'. Kirjoittakaa ylös nuo 'sanat'. Verratkaa muutamia hänen 'puheitaan'. Onko se aina samojen siansaksan sanojen toistelua, vai keksiikö hän uusia? Minulle hänestä tulee mieleen isäni, joka oli paikkakunnan hellareiden vanhimpia. Ilmeisesti sosiaalisen painostuksen takia hänkin joutui sopertelemaan jotain omatekemää solkkausta, jotta uskonveljet eivät olisi luulleet häntä uskosta osattomaksi. Vaikka olin silloin pieni lapsi, häpesin hänen puolestaan. Hänen uskonsa oli aito, mutta oli virhe olla hellareissa ja yrittää mennä ihmisten oppien mukaan. Nyt hän on jo taivaassa ja tietää paremmin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En haluaisi mennä henkilökohtaisuuksiin, mutta koska Mauno Mattila pitää itseään esillä jonkinlaisena opettajana, saa hänen puhumisiaan arvostella. Kuunnelkaapa joitakin hänen puheitaan, joiden alussa tai lopussa hän 'puhuu kielillä'. Kirjoittakaa ylös nuo 'sanat'. Verratkaa muutamia hänen 'puheitaan'. Onko se aina samojen siansaksan sanojen toistelua, vai keksiikö hän uusia? Minulle hänestä tulee mieleen isäni, joka oli paikkakunnan hellareiden vanhimpia. Ilmeisesti sosiaalisen painostuksen takia hänkin joutui sopertelemaan jotain omatekemää solkkausta, jotta uskonveljet eivät olisi luulleet häntä uskosta osattomaksi. Vaikka olin silloin pieni lapsi, häpesin hänen puolestaan. Hänen uskonsa oli aito, mutta oli virhe olla hellareissa ja yrittää mennä ihmisten oppien mukaan. Nyt hän on jo taivaassa ja tietää paremmin.

        Apostolit pystyivät pyhän hengen avulla puhumaan vieraskielisten kieliä, jota eivät olleet itse koskaan opetelleet. Muistelen kuulleeni, että jotain tuollaista on nykyaikanakin tapahtunut joillekin. Mutta itsetehdyt siansaksat eivät ole Raamatun mukaista vierailla kielillä puhumista.


    • Kun ihminen tulee sydämmestään uskoon niin silloin on uusi luomus eli on syntynyt uudesti ylhäältä eli on saanut Pyhyyden Hengen.
      Se on silloin Jumalan Hengessä vaeltamista.
      Kuten Jeesus antaa vertauskuvan ja Paavali myös kertoo raadollisesti ,että tuon tilan eli Pyhyyden voi myös eläessään menettää.
      Silloin tilanne on paha.Täytyy siis astella nöyrällä mielellä.
      Se ei tarkoita sitä ,etteikö kristitty saa rykäistäkkin välillä sillä kellä mikäkin tehtävä ja kaikilla ei ole samat tehtävät.
      Luulen siis luulen ,että Jumala katsoo myös ihmis persoonaakin minkä tehtävän kenellekkin antaa.

      • Anonyymi

        Juu, Jumala katsoo persoonaan ja antaa sitten usein täysin persoonalle epäominaisia tehtäviä, johon hän ei luonnostaan kykene, jotta havaittaisiin voiman tulevan Jumalasta, eikä ihmisestä itsestään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu, Jumala katsoo persoonaan ja antaa sitten usein täysin persoonalle epäominaisia tehtäviä, johon hän ei luonnostaan kykene, jotta havaittaisiin voiman tulevan Jumalasta, eikä ihmisestä itsestään.

        Joo totta voima tulee Jumalalta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu, Jumala katsoo persoonaan ja antaa sitten usein täysin persoonalle epäominaisia tehtäviä, johon hän ei luonnostaan kykene, jotta havaittaisiin voiman tulevan Jumalasta, eikä ihmisestä itsestään.

        "katsoo persoonaan"

        "Sillä Jumala ei katso henkilöön"
        Room: 2: 11


      • Anonyymi kirjoitti:

        "katsoo persoonaan"

        "Sillä Jumala ei katso henkilöön"
        Room: 2: 11

        Ja tarkoittaa hieman eria asiaa mitä minä tarkoitin..


      • Anonyymi
        MrHyvis kirjoitti:

        Ja tarkoittaa hieman eria asiaa mitä minä tarkoitin..

        se on kyllä huomattu, että helluntailaisuudessa raamatun SANA muuttuu sen mukaan,
        mitä "MINÄ tarkoitan" !


      • Anonyymi kirjoitti:

        se on kyllä huomattu, että helluntailaisuudessa raamatun SANA muuttuu sen mukaan,
        mitä "MINÄ tarkoitan" !

        Kyllä.. ja se asia mitä raamatun lauseessa tarkoitetaan on.
        Jumalalle kelpaa ihmissilmissä ns halvempiarvoinen palvelijaksi.
        Jumala ei katso siinä suhteessa henkilöön.
        Mitä minä tarkoitin on .että ihmisen persoona voi olla sellainen ,että tietty toimi Jumalassa on kuin luotu henkilölle miehelle tai naiselle.
        Saitko asian ??


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu, Jumala katsoo persoonaan ja antaa sitten usein täysin persoonalle epäominaisia tehtäviä, johon hän ei luonnostaan kykene, jotta havaittaisiin voiman tulevan Jumalasta, eikä ihmisestä itsestään.

        Väkevästi kirjoitettu Herraa ylistäen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "katsoo persoonaan"

        "Sillä Jumala ei katso henkilöön"
        Room: 2: 11

        Onko ihmisen persoona ehkä jostain muusta kuin Jumalan kätösistä alkujaan?

        Jumala ei katso henkilöön tuomitessaan synnistä, vaan kukin saa sen mukaan kuin on tehnyt. Älä väärentele ja poimi sanasta rusinoita.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Onko ihmisen persoona ehkä jostain muusta kuin Jumalan kätösistä alkujaan?

        Jumala ei katso henkilöön tuomitessaan synnistä, vaan kukin saa sen mukaan kuin on tehnyt. Älä väärentele ja poimi sanasta rusinoita.

        Sinä olet taas se joka tiedetään.
        Tuo raamatunkohta on tehty kertomaan ihmisille asia.
        Jumalalle sitä ei tarvitse selittää.
        Olet sinä kyllä säälittävä tapaus..huh huh..


      • Anonyymi
        MrHyvis kirjoitti:

        Sinä olet taas se joka tiedetään.
        Tuo raamatunkohta on tehty kertomaan ihmisille asia.
        Jumalalle sitä ei tarvitse selittää.
        Olet sinä kyllä säälittävä tapaus..huh huh..

        >> Olet sinä kyllä säälittävä tapaus..huh huh.. <<

        Sinulla on mittava luonnevika.


    • Anonyymi

      Maare maare maare tatati tatati tititi lipsum lipun lipun ankelo ankeelo ankeelo.

      Näin helppoa se on silloin kun sen osaa

      =)

      • Anonyymi

        Tuo oli siansaksaa kielillä puhuminen on ihan eri asia ihminen siinä puhuu jotain vierasta kieltä millä on tarkoitus.


    • Anonyymi

      Vai on kielilläpuhuminen muka joku lahja! Se on vain osoitus kielilläpuhumista harrastavan seonneen jo tosi pahasti.

      • Anonyymi

        Raamatussa puhutaan armolahjoista väitätkö Jumalaa valehtelijaksi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamatussa puhutaan armolahjoista väitätkö Jumalaa valehtelijaksi?

        Kyllä nämä ihan sukkana kuule väittävät nimenomaan raamatun sanaa vastaan. Luulevat puhuvansa hellareita vastaan, mutta totuus on, että he puhuvat Jumalan sanaa ja Pyhää Henkeä vastaan, joka armolahjoja jakaa tahtonsa mukaan.


    • Anonyymi

      "Mutta oikeaa kielillä puhumista siis on, olen itselläni tunnistanut jopa 4 eri kieltä."

      Huom: luulet tunnistavasi. Luulo ei vastaa tietoa, mutta mikään ei tietenkään estä sinua tai ketään muutakaan uskomasta mitä huvittaa. Ei kaikki ole faktojen kanssa niin kovin nuukaa.

      • Anonyymi

        Miksi sinä yrität mitätöidä tuota asiaa ?

        Siis kun sinulla itselläsi ei ole selvästikkään mitään omakohtaista tietoa / kokemusta koko asiasta ?

        Eikö pitäisi ensin selvittää asioita, ennen kuin alkaa arvostelemaan saati mitätöimään ja edes muodoatamaan omaa kantaansa.

        Toimintasi siis ei ole mitenkään järjellistä tai järkevää, sinä tietämättä asioista mitään väität omaa "mutuasi" varmaksi.

        Siis "mutu" on "musta tuntuu", mutta joka tunne ei siis perustu mihinkään tietoon !

        Touhusi on todella lapsellista !


    • Minun poika oli n 5-7v ikäinen muistaakseni ja hän alkoi puhumaan outoja sanoja ja nuo sanat jäivät pyörimään mieleeni ,kuten nytkin voin ne muistaa selvästi.
      Se oli muinais hebrea arameaa ja tarkoitti.
      Pyhä Henki laskeutuu.
      Itse pidän kielillä puhumista sellaisena ,että edes siitä voi päätellä ,että tuotetaan sanoja tai lauseita.
      Sellainen muu sarjatuliasetta muistuttava ääntely tuntuu oudolta.

      • Anonyymi

        Aivan pieten vauvojen puhumista kutsutaan jokelteluksi ja se on ihan normaalia. Normaalia ja tervettä ei sen sijaan ole aikuisten uskonlahkolaisten jokeltelu eli ns. kielilläpuhuminen.


      • Anonyymi

        Ole onnellinen että Jumala on salaisuuksiaan lapsellesi kertonut.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ole onnellinen että Jumala on salaisuuksiaan lapsellesi kertonut.

        Kyllä...ja ihmeellistä ,että tuosta hetkestä on aikaa paljon ja muistan hetken ku eilisen.. ja puheen vieläkin ja se vasta ihme oli kun sain selville tekstin.
        Ihmeellistä on Jumalan toiminta.


      • Anonyymi

        Toivottavasti et ole samanlainen suupaltti lapsesi edessä kuin täällä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aivan pieten vauvojen puhumista kutsutaan jokelteluksi ja se on ihan normaalia. Normaalia ja tervettä ei sen sijaan ole aikuisten uskonlahkolaisten jokeltelu eli ns. kielilläpuhuminen.

        Lapsi oppii matkimalla. Jos kotona kuuluu kielilläpuhumista, on selvää, että lapsi sitäkin matkii.

        Papukaijakin osaa matkia. Ei sillä silti ole kielilläpuhumisen armolahjaa. Jos siis lapsi puhuu kerran jotain kielilläpuhumiselta vaikuttavaa, tuskin se silloin sellaista oli, jos se oli ykis ja ainut kerta. Tosin on ihan mahdollista, että lapsikin lahjan voi saada.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lapsi oppii matkimalla. Jos kotona kuuluu kielilläpuhumista, on selvää, että lapsi sitäkin matkii.

        Papukaijakin osaa matkia. Ei sillä silti ole kielilläpuhumisen armolahjaa. Jos siis lapsi puhuu kerran jotain kielilläpuhumiselta vaikuttavaa, tuskin se silloin sellaista oli, jos se oli ykis ja ainut kerta. Tosin on ihan mahdollista, että lapsikin lahjan voi saada.

        Jeesus on näyttänyt taivaan joillekkin lapsille niin kyllä hän lahjojakin heille suo.


    • Anonyymi

      Opettelisin ensin edes kirjoittamaan:
      enpä
      pyytäkään
      kielilläpuhumisen
      ennen kuin höpiset korkeista ja tärkeistä asioista.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      161
      2746
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2006
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      22
      2001
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1806
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      68
      1557
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1313
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1212
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      10
      1201
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1171
    Aihe