Joka uskoo häneen, sitä ei tuomita; mutta joka ei usko, se on jo tuomittu...

..., koska hän ei ole uskonut Jumalan ainokaisen Pojan nimeen. ( Joh. 3:18)

-

>>Ja kun hän tulee, niin hän näyttää maailmalle todeksi synnin ja vanhurskauden ja tuomion: synnin, koska eivät usko minuun. ( Joh. 16: 8-9)

Synnin tuomion, koska eivät usko minuun. Mitä Herra tarkoittaa sillä, että hän puhuessaan maailman synnistä, jonka Pyhä Henki tuomitsee, mainitsee ainoastaan tämän »koska eivät usko minuun»? Jeesus tahtoo kai sanoa, että epäusko on ainoa synti, jonka tähden meidät tuomitaan. Kaikki synnit Jumalan käskyjä vastaan ovat sovitetut, mutta epäuskon kautta ihminen tuomitsee itsensä. "Synnin tuomion, koska eivät usko minuun!"

Katsokaa, miten Jeesus kohtelee syntisiä. Kun julkijumalattomat, publikaanit ja syntiset tulivat hänen luokseen, niin ei heidän syntinsä koskaan estänyt häntä heitä armahtamasta. Kaikki korjautui heti, kun he pakenivat hänen turviinsa. Missä oli silloin laki käskyineen ja tuomioineen? Missä oli pitkä, musta syntiluettelo?

Koko elämänsä ajan he olivat syntiä tehneet rikkoneet Jumalan käskyjä vastaan, ja kuitenkaan hän ei nuhdellut heitä synnin tähden. He saivat pelkkää armoa, ja lohdutusta, ystävällisyyttä ja rakkautta osakseen, aivan kuin eivät olisi ainoatakaan syntiä tehneet.

Tästä lainoppineet katkeroituivat ja sanoivat: "Hän on publikaanien ja syntisten ystävä." Ei hän sitä kieltänytkään, vaan kutsuu niitä kadonneiksi lampaikseen, hukkaan joutuneiksi rahoikseen ja tuhlaajapojikseen. Hän vertaa itseään armahtavaan isään, joka ojennetuin käsin juoksi tuhlaajapoikaa vastaan." Oi, rakas Vapahtaja, etkö tiedä hänen monista, rumista synneistään?" En, hänellä ei ole syntejä, ei ainoatakaan. "Sillä tämä minun vereni, liiton veri, joka monen edestä vuodatetaan syntien anteeksisaamiseksi."

Synti on pois otettu, rikos sovitettu ikuinen vanhurskaus on ilmestynyt. Jumala sovitti Kristuksessa maailman itsensä kanssa, eikä lukenut heille heidän syntiänsä. Mutta erään synnin tähden maailma tuomitaan, ja on tämä: koska eivät usko minuun.

Kristus tuomitsee ankarimmat laintäyttäjät. Onhan oikein, etteivät he ole vääryydentekijöitä, ryöväreitä, huorin tekijöitä. Hyvä on, että antavat almuja jne., ja siitä huolimatta he ovat tuomitut. Paavali todistaa myös useasta veljestä, että heillä oli kiivaus Jumalan puolesta, mutta eivät ymmärrä Jumalan vanhurskautta, eivät ole Jumalan vanhurskaudelle kuuliaiset, eivät etsineet sitä uskosta, vaan niin kuin lain töistä.

Miten ihmeellinen tuomio. Paremmat tuomitaan ja huonommat vanhurskautetaan. Hän, joka on tuhlannut perintönsä porttojen kanssa, saa juotetun vasikan. Se, joka aina on isäänsä palvellut, eikä milloinkaan laiminlyönyt hänen käskyjään, ei saa vohlaakaan. Tässä on suuri salaisuus kätkettynä.

Tulenkohan koskaan käsittämään mitä Kristuksen kuolemaan sisältyy! Kaikki synti on Kristuksen kuoleman kautta sovitettu. Lain kirous ei meitä enää seuraa. Ihmistä ei synnin tähden tuomita, mutta hänet tuomitaan epäuskon tähden. Epäusko siis tuomitaan. Tämän opetuksen saamme näistä sanoista: "Synnin tuomion, koska eivät usko minuun.">>
-
( Otelainaus: C.O.Rosenius )

15

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      "Maailman synti" viittaa paremminkin perisyntiin, koska kaikki maailman ihmiset tuli syntisiksi yhden ihmisen synnin takia.

      Room. 5:12

      Yhden ainoan ihmisen teko toi maailmaan synnin ja synnin mukana kuoleman. Näin on kuolema saavuttanut kaikki ihmiset, koska kaikki ovat tehneet syntiä. [1. Moos. 2:17, 1. Moos. 3:6,19; Ps. 51:7]

      Raamatun mukaan Paholainen on tämän maailman ruhtinas ja kaikki ihmiset syntyy tähän maailmaan tämän maailman ruhtinaan valtakuntaan.

      Ei kukaan synny suoraan Jumalan valtakuntaan, kuten helluntailaiset eksyttävät.

      • Anonyymi

        Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan."


    • 7 Sentähden, niinkuin Pyhä Henki sanoo: "Tänä päivänä, jos te kuulette hänen äänensä,
      8 älkää paaduttako sydämiänne, niinkuin teitte katkeroituksessa, kiusauksen päivänä erämaassa,
      9 jossa teidän isänne minua kiusasivat ja koettelivat, vaikka olivat nähneet minun tekojani neljäkymmentä vuotta;
      10 sentähden minä vihastuin tähän sukupolveen ja sanoin: 'Aina he eksyvät sydämessään'; mutta he eivät oppineet tuntemaan minun teitäni;
      11 ja niin minä vihassani vannoin: 'He eivät pääse minun lepooni.'"
      12 Katsokaa, veljet, ettei vain kenelläkään teistä ole paha, epäuskoinen sydän, niin että hän luopuu elävästä Jumalasta,
      13 vaan kehoittakaa toisianne joka päivä, niin kauan kuin sanotaan: "tänä päivänä", ettei teistä kukaan synnin pettämänä paatuisi;
      14 sillä me olemme tulleet osallisiksi Kristuksesta, kunhan vain pysymme luottamuksessa, joka meillä alussa oli, vahvoina loppuun asti.
      15 Kun sanotaan: "Tänä päivänä, jos te kuulette hänen äänensä, älkää paaduttako sydämiänne, niinkuin teitte katkeroituksessa",
      16 ketkä sitten, vaikka kuulivat, katkeroittivat hänet? Eivätkö kaikki, jotka olivat Mooseksen johdolla lähteneet Egyptistä?
      17 Mutta keihin hän oli vihastunut neljäkymmentä vuotta? Eikö niihin, jotka olivat syntiä tehneet, joiden ruumiit kaatuivat erämaahan?
      18 Ja keille hän vannoi, etteivät he pääse hänen lepoonsa? Eikö tottelemattomille?
      19 Ja niin me näemme, että he epäuskon tähden eivät voineet siihen päästä.
      ( Hebr. 3)

    • Anonyymi

      Raamatussa ei ole sanaa "kielilläpuhumisen lahja eikä henkikaste".

      Raamatussa ei ketään kasteta millään pelkällä henkikasteella.

      Kristillinen kaste vedestä ja Hengestä alkoi helluntaina, kun 3000 ihmistä kastettiin Jeesuksen käskyn mukaan syntien pesemiseksi ja Pyhän uskon Hengen lahjan saamiseksi vedellä ja Hengellä.

      1. Joh. 5:8

      Ja kolme ovat, jotka todistavat maan päällä: Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme yhdessä ovat.

    • Anonyymi

      Meillä on vain yksi Kristus, joka on yksi persoona ja yksi olevainen: ihminen kristus Jeesus. Hän on Paavalin mukaan välittäjä Jumalan ja ihmisten välillä. (1Tim 2:3-7) Mitään muuta Kristusta Paavali ei julistanut, eikä hän tuntenut muita Jeesuksia kuin tämän historiallisen ihmisen, joka naulittiin ristille ja kuoli, ja jonka Jumala silminnäkijöiden todistuksen mukaan oli herättänyt kuolleista.

      • Anonyymi

        jatkan vielä aloittajan valheesta ja satuluilusta::::

        >>mutta joka ei usko, se on jo tuomittu... S-Seutulainen
        12.05.2022 19:49 ..., koska hän ei ole uskonut Jumalan ainokaisen Pojan nimeen. ( Joh. 3:18)>>
        On harhaoppia pitää Isää , Sana/Poika/Jeesus/ Raamatun Sana /Kristusken Kirkon johtaja ja Pyhä Henki -oppia totena.

        Se, että Jeesusta sanotaan uuden liiton kirjoituksissa ”Jumalan pojaksi”, ei tee hänestä jumalaa tai enkeliä – ikivanhaa henkiolentoa, joka olisi syntynyt ihmiseksi tai ottanut ihmisen muodon tullessaan alas taivaasta äitinsä kohtuun. Samuelin kirjassa kutsutaan Jumalan pojaksi Salomoa, joka oli varmasti pelkkä ihminen, eikä mitään muuta. (2Sam 7:8-16; 1Aik 17:13; 22:8-10) Tämä riippumatta siitä, oliko hän todellinen historian henkilö vai ei. Hänet kuvataan pelkkänä ihmisenä, jonka isä Jumala on, ja jonka poika hän itse on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        jatkan vielä aloittajan valheesta ja satuluilusta::::

        >>mutta joka ei usko, se on jo tuomittu... S-Seutulainen
        12.05.2022 19:49 ..., koska hän ei ole uskonut Jumalan ainokaisen Pojan nimeen. ( Joh. 3:18)>>
        On harhaoppia pitää Isää , Sana/Poika/Jeesus/ Raamatun Sana /Kristusken Kirkon johtaja ja Pyhä Henki -oppia totena.

        Se, että Jeesusta sanotaan uuden liiton kirjoituksissa ”Jumalan pojaksi”, ei tee hänestä jumalaa tai enkeliä – ikivanhaa henkiolentoa, joka olisi syntynyt ihmiseksi tai ottanut ihmisen muodon tullessaan alas taivaasta äitinsä kohtuun. Samuelin kirjassa kutsutaan Jumalan pojaksi Salomoa, joka oli varmasti pelkkä ihminen, eikä mitään muuta. (2Sam 7:8-16; 1Aik 17:13; 22:8-10) Tämä riippumatta siitä, oliko hän todellinen historian henkilö vai ei. Hänet kuvataan pelkkänä ihmisenä, jonka isä Jumala on, ja jonka poika hän itse on.

        jatkan vielä tuota aloittajaa vastaan..humpuukimestari S-Seutulasita vastaan ja hänen julkituomiaan harhaoppeja vastaan seuraavasti:

        Raamatussa sanotaan Jumalan pojiksi ja lapsiksi kaikkia valittuja ja pyhiä uuden liiton aikakaudella sekä tätä ennen profetian sanassa (Israel oli Herran esikoispoika). (2Kor 6:18; Jes 43:6; Jer 31:9; Hoos 1:10) Jumala kutsuu ihmisiä lapsikseen ja ”lampaiksi” Hesekielin kirjassa. (Hes 34:31) Jokainen Jumalan lapsi on siten Jumalan poika ja tytär, vaikka olisi pelkkä ihminen eikä mitään muuta. Kun sovellat tätä Salomoon ja Jeesukseen, niin ymmärrät alkuperäisten kirjoittajien tarkoittaneen heidän olevan pelkkiä ihmisiä, ei mitään muuta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        jatkan vielä tuota aloittajaa vastaan..humpuukimestari S-Seutulasita vastaan ja hänen julkituomiaan harhaoppeja vastaan seuraavasti:

        Raamatussa sanotaan Jumalan pojiksi ja lapsiksi kaikkia valittuja ja pyhiä uuden liiton aikakaudella sekä tätä ennen profetian sanassa (Israel oli Herran esikoispoika). (2Kor 6:18; Jes 43:6; Jer 31:9; Hoos 1:10) Jumala kutsuu ihmisiä lapsikseen ja ”lampaiksi” Hesekielin kirjassa. (Hes 34:31) Jokainen Jumalan lapsi on siten Jumalan poika ja tytär, vaikka olisi pelkkä ihminen eikä mitään muuta. Kun sovellat tätä Salomoon ja Jeesukseen, niin ymmärrät alkuperäisten kirjoittajien tarkoittaneen heidän olevan pelkkiä ihmisiä, ei mitään muuta.

        25 Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen ylösnousemus ja elämä; joka uskoo minuun, se elää, vaikka olisi kuollut.
        26 Eikä yksikään, joka elää ja uskoo minuun, ikinä kuole. Uskotko sen?"
        27 Hän sanoi hänelle: "Uskon, Herra; minä uskon, että sinä olet Kristus, Jumalan Poika, se, joka oli tuleva maailmaan."
        ( Joh. 11)


      • Anonyymi

        Jeesus olikin oikea huijareiden huijari.


      • Anonyymi
        S-Seutulainen kirjoitti:

        25 Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen ylösnousemus ja elämä; joka uskoo minuun, se elää, vaikka olisi kuollut.
        26 Eikä yksikään, joka elää ja uskoo minuun, ikinä kuole. Uskotko sen?"
        27 Hän sanoi hänelle: "Uskon, Herra; minä uskon, että sinä olet Kristus, Jumalan Poika, se, joka oli tuleva maailmaan."
        ( Joh. 11)

        taas on julkituotu valhetta
        >>27 Hän sanoi hänelle: "Uskon, Herra; minä uskon, että sinä olet Kristus, Jumalan Poika, se, joka oli tuleva maailmaan."
        ( Joh. 11: 25-27)>>

        Varokaa humpuukimestari S-Seutulaista, kaikki hänen kommenttinsa ovat valhetta.

        S-Seutulaisessa on valheen henki.


      • Anonyymi
        S-Seutulainen kirjoitti:

        25 Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen ylösnousemus ja elämä; joka uskoo minuun, se elää, vaikka olisi kuollut.
        26 Eikä yksikään, joka elää ja uskoo minuun, ikinä kuole. Uskotko sen?"
        27 Hän sanoi hänelle: "Uskon, Herra; minä uskon, että sinä olet Kristus, Jumalan Poika, se, joka oli tuleva maailmaan."
        ( Joh. 11)

        " Hän sanoi hänelle: "Uskon, Herra; minä uskon, että sinä olet Kristus, Jumalan Poika, se, joka oli tuleva maailmaan."

        Jeesukselle siis riitti, että Martta uskoi hänen olevan voideltu Jumalan poika. Mitään puhetta siitä, onko Jeesus Jumala vai ei, ei tarvinnut uskoa.


    • Anonyymi

      Onneksi aloitus ei sentään väitä, että Jeesusta pitäisi pitää Jumalana.

      • Anonyymi

        Jeesus on Jumala Kaikkivaltias, Herra Sebaot. Johannes näki Jeesuksen, suuren ylimmäisen papin: Ja kun minä hänet näin, kaaduin minä kuin kuolleena hänen jalkojensa juureen. Ja hän pani oikean kätensä minun päälleni sanoen: "Älä pelkää! Minä olen ensimmäinen ja viimeinen,
        ja minä elän; ja minä olin kuollut, ja katso, minä elän aina ja iankaikkisesti, ja minulla on kuoleman ja tuonelan avaimet.
        Jesaja kirjoitti: Näin sanoo Herra, Israelin kuningas, ja sen lunastaja, Herra Sebaot: Minä olen ensimmäinen, ja minä olen viimeinen, ja paitsi minua ei ole yhtäkään Jumalaa.


    • Anonyymi

      Kuolemallaan Jeesus sai lisää valtaa ja jakoi sitä valtaa opetuslapsilleen kastekäskyssä ja lupasi olla kastekäksyä tottelevien kanssa joka päivä maailman loppuun asti.

      Kastevaltaansa (Minä Kastan) Jeesus pystyi jakamaan vasta kuolemansa jälkeen 11 opetuslapselle. Paavali ei ollut heidän joukossaan.

      Matt.28
      18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
      19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
      20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."

    • Anonyymi

      Usko siis vapauttaa vallitsevasta tuomiosta?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1701
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1361
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1327
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1315
    5. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      10
      1313
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1284
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1264
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1230
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1190
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1173
    Aihe