Kaikki sähköautot ovat ylihintaisia, heikkolaatuisia ja käyttökelvottomia romuja

Anonyymi

Ehkä tilanne muuttuu tulevaisuudessa, mutta tällä hetkellä sähköautoa ei kannata ostaa. Sähköautoa voi ehkä harkita 10 vuoden päästä.

57

577

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      TESLA=Tyhmän Ensimmäinen Surkea Laite Autoksi.


      💪💪💪💪💪💪

    • Anonyymi

      Nämä sähköautot on kuin ensimmäiset kannettavat puhelimet. Kalliita ja parin vuoden jälkeen kun tekniikka kehitty niitä ei huoli kukaan edes ilmaiseksi.

      • Anonyymi

        Nykysähköautot kulkevat käytettynäkin halvalla sähköllä. Siksi niiden kysyntä on kovaa. Ei haittaa vaikka markkinoilla olisi uudempaakin kalustoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nykysähköautot kulkevat käytettynäkin halvalla sähköllä. Siksi niiden kysyntä on kovaa. Ei haittaa vaikka markkinoilla olisi uudempaakin kalustoa.

        Tämän hetken kohtuuhintaiset käytetyt sähköautot ovat aivan surkeita romuja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nykysähköautot kulkevat käytettynäkin halvalla sähköllä. Siksi niiden kysyntä on kovaa. Ei haittaa vaikka markkinoilla olisi uudempaakin kalustoa.

        Käytetyissä hinnanmuodostukseen vaikuttaa arvioitavat korjauskustannukset. Sähköautojen vikojen korjaaminen ei ole ihan halpaa ja korjaajia on harvassa. Vrt bensa-auton korjaaminen, joka onnistuu jokaisella paikakkunnalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Käytetyissä hinnanmuodostukseen vaikuttaa arvioitavat korjauskustannukset. Sähköautojen vikojen korjaaminen ei ole ihan halpaa ja korjaajia on harvassa. Vrt bensa-auton korjaaminen, joka onnistuu jokaisella paikakkunnalla.

        Ei esim. polttomoottoriauton sähkövikojen korjaus kyllä ihan joka paikkakunnalla onnistu. Osa huoltotöistäkin saattaa jäädä tekemättä, pienellä kotipaikkakunnalla paikallinen pikkukorjaamo (mutta kuitenkin isoon korjaamoketjuun kuuluva) ei halunnut tehdä erään hyvin yleisen automalli jakohihnan vaihtoa kun "ei ole kokemusta siitä kun ei ole aiemmin vaihdettu"


    • Anonyymi

      Uuden polttiksen ostaminen on tyhmintä mitä voi tehdä. Niiden arvo romahtaa kun kukaan ei huoli niitä käytettyinä.

      • Anonyymi

        Niitä huolitaan käytettynä ainakin parikymmentä vuotta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niitä huolitaan käytettynä ainakin parikymmentä vuotta.

        Dieselinkin kysyntä on pudonnut, eihän niitä nykyisin osta, kuin oikeasti paljon ajavat. Käytetyistä ei makseta juuri mitään. Bensa-autoilla tulee olemaan sama kohtalo bensan hinnan noustessa tarpeeksi. Ladattavat tulevat olemaan seuraava yleisin autotyyppi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Dieselinkin kysyntä on pudonnut, eihän niitä nykyisin osta, kuin oikeasti paljon ajavat. Käytetyistä ei makseta juuri mitään. Bensa-autoilla tulee olemaan sama kohtalo bensan hinnan noustessa tarpeeksi. Ladattavat tulevat olemaan seuraava yleisin autotyyppi.

        On myös mahdollista, että bensan hinta taas laskee. Jos bensaa ostetaan vähemmän niin sen hinta tulee laskemaan, ei nousemaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On myös mahdollista, että bensan hinta taas laskee. Jos bensaa ostetaan vähemmän niin sen hinta tulee laskemaan, ei nousemaan.

        Jos bensaa ostetaan vähemmän maailmanlaajuisesti, aluksi hinta laskee, kunnes nousee edellistä korkeammalle tasolle. Öljyn poraaminen on nykyisin kallista touhua, ja pienemmät erät jakavat samat kiinteät kulut -> hinta nousee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos bensaa ostetaan vähemmän maailmanlaajuisesti, aluksi hinta laskee, kunnes nousee edellistä korkeammalle tasolle. Öljyn poraaminen on nykyisin kallista touhua, ja pienemmät erät jakavat samat kiinteät kulut -> hinta nousee.

        Talous ei toimi tuolla logiikalla. Ja öljyä on edelleen vaikka kuinka paljon ja monista paikoista öljyä pystyy poraamaan halvalla. Hinta ei tule nousemaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Talous ei toimi tuolla logiikalla. Ja öljyä on edelleen vaikka kuinka paljon ja monista paikoista öljyä pystyy poraamaan halvalla. Hinta ei tule nousemaan.

        "monista paikoista öljyä pystyy poraamaan halvalla"

        Näitä paikkoja on nykyisin hyvin vähän jäljellä. Enemmän käytetään EOR-teknologioita sun muuta, jotta viimeiset pisarat saadaan pumpattua. Tai syvänmeren porausta, jolla on huikeat kulut. Ei kannata, jos öljyn hinta on alhaalla!

        Jopa Saudien kuuluisa Ghawar-kenttä vaatii nykyisin EOR:ia pumppaukseen. Huolestuttavaa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "monista paikoista öljyä pystyy poraamaan halvalla"

        Näitä paikkoja on nykyisin hyvin vähän jäljellä. Enemmän käytetään EOR-teknologioita sun muuta, jotta viimeiset pisarat saadaan pumpattua. Tai syvänmeren porausta, jolla on huikeat kulut. Ei kannata, jos öljyn hinta on alhaalla!

        Jopa Saudien kuuluisa Ghawar-kenttä vaatii nykyisin EOR:ia pumppaukseen. Huolestuttavaa!

        Tosin öljyn hinta voi puolittua nykyisestä ja yritykset tekisivät silti paljon voittoa näilläkin menetelmillä. Aiemmin öljyn hinta olisi voinut romahtaa nykyisestä 70% ja silti olisi tehty voittoa. Eli vaikka menetelmät ovat kalliimpia niin silti öljyn hinta voi laskea paljon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tosin öljyn hinta voi puolittua nykyisestä ja yritykset tekisivät silti paljon voittoa näilläkin menetelmillä. Aiemmin öljyn hinta olisi voinut romahtaa nykyisestä 70% ja silti olisi tehty voittoa. Eli vaikka menetelmät ovat kalliimpia niin silti öljyn hinta voi laskea paljon.

        Lisään... Ja öljyähän riittää kevyesti ainakin 50 vuodeksi, mutta on mahdollista, että sitä on yli 100 vuodeksikin. Tuo 50 vuotta tarkoittaa vain nykyisiä lähteitä, jokainen löydetty lähde siirtää öljyn loppumista eteenpäin. Jo 70-luvulla luultiin öljyn olevan loppu pian, mutta sitä ei tapahtunut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lisään... Ja öljyähän riittää kevyesti ainakin 50 vuodeksi, mutta on mahdollista, että sitä on yli 100 vuodeksikin. Tuo 50 vuotta tarkoittaa vain nykyisiä lähteitä, jokainen löydetty lähde siirtää öljyn loppumista eteenpäin. Jo 70-luvulla luultiin öljyn olevan loppu pian, mutta sitä ei tapahtunut.

        Öljyä riittää vaikka kuinka pitkäksi aikaa. Jos siis ei ole väliä miten kallis lopputuote on.

        70-luvun jälkeen ei ole löydetty mitään merkittäviä lähteitä. Pientä näpertelyä vain. Ghawar löydettiin 1948, eikä sen jälkeen ole löydetty enää mitään vastaavaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Öljyä riittää vaikka kuinka pitkäksi aikaa. Jos siis ei ole väliä miten kallis lopputuote on.

        70-luvun jälkeen ei ole löydetty mitään merkittäviä lähteitä. Pientä näpertelyä vain. Ghawar löydettiin 1948, eikä sen jälkeen ole löydetty enää mitään vastaavaa.

        Ei sillä ole väliä onko kyseessä yksi iso lähde vai 10 pienempää, oleellista on kokonaismäärä. Öljyvarat eivät ole edes merkittävästi vähentynyt viime vuosikymmeninä, vaikka öljyä pumpataan koko ajan.

        Ainakin Norjassa öljyvarat ovat todellisuudessa viime kymmeninä kasvaneet, koska uusia lähteitä on löytynyt, vaikka koko ajan pumpattu öljyä. Vielä 20 vuotta sitten uskottiin, että Norjan öljy olisi loppumassa pian, mutta todellisuudessa öljy ei ole lähimainkaan loppumassa vaan sitä riittää vielä useiksi kymmeniksi vuosiksi ja tämäkin on pessimistinen arvio.

        Todellisuudessa öljyä riittää yli 100 vuodeksi vaikka kulutus ei yhtään laskisi. Ehkä jopa 200 vuodeksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Öljyä riittää vaikka kuinka pitkäksi aikaa. Jos siis ei ole väliä miten kallis lopputuote on.

        70-luvun jälkeen ei ole löydetty mitään merkittäviä lähteitä. Pientä näpertelyä vain. Ghawar löydettiin 1948, eikä sen jälkeen ole löydetty enää mitään vastaavaa.

        Maailmassa tullaan käyttämään paljon öljyä 50 vuoden päästäkin eikä öljy silloinkaan ole lähelläkään loppumista. Eikä edes kallista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei sillä ole väliä onko kyseessä yksi iso lähde vai 10 pienempää, oleellista on kokonaismäärä. Öljyvarat eivät ole edes merkittävästi vähentynyt viime vuosikymmeninä, vaikka öljyä pumpataan koko ajan.

        Ainakin Norjassa öljyvarat ovat todellisuudessa viime kymmeninä kasvaneet, koska uusia lähteitä on löytynyt, vaikka koko ajan pumpattu öljyä. Vielä 20 vuotta sitten uskottiin, että Norjan öljy olisi loppumassa pian, mutta todellisuudessa öljy ei ole lähimainkaan loppumassa vaan sitä riittää vielä useiksi kymmeniksi vuosiksi ja tämäkin on pessimistinen arvio.

        Todellisuudessa öljyä riittää yli 100 vuodeksi vaikka kulutus ei yhtään laskisi. Ehkä jopa 200 vuodeksi.

        "Öljyvarat eivät ole edes merkittävästi vähentynyt viime vuosikymmeninä, vaikka öljyä pumpataan koko ajan."

        OPEC-maiden tuotantokiintiöt perustuvat raportoituihin öljyvaroihin. Auditointia ei ole.

        Eihän OPEC-mailla ole motivaatiota liioitella reservejä, eihän?

        Eli uskokoon ken haluaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei sillä ole väliä onko kyseessä yksi iso lähde vai 10 pienempää, oleellista on kokonaismäärä. Öljyvarat eivät ole edes merkittävästi vähentynyt viime vuosikymmeninä, vaikka öljyä pumpataan koko ajan.

        Ainakin Norjassa öljyvarat ovat todellisuudessa viime kymmeninä kasvaneet, koska uusia lähteitä on löytynyt, vaikka koko ajan pumpattu öljyä. Vielä 20 vuotta sitten uskottiin, että Norjan öljy olisi loppumassa pian, mutta todellisuudessa öljy ei ole lähimainkaan loppumassa vaan sitä riittää vielä useiksi kymmeniksi vuosiksi ja tämäkin on pessimistinen arvio.

        Todellisuudessa öljyä riittää yli 100 vuodeksi vaikka kulutus ei yhtään laskisi. Ehkä jopa 200 vuodeksi.

        "Ei sillä ole väliä onko kyseessä yksi iso lähde vai 10 pienempää, oleellista on kokonaismäärä."

        Kokonaismäärä uusille löydöille on muutamia prosentteja 60-luvun tasosta. Ei taida auttaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Ei sillä ole väliä onko kyseessä yksi iso lähde vai 10 pienempää, oleellista on kokonaismäärä."

        Kokonaismäärä uusille löydöille on muutamia prosentteja 60-luvun tasosta. Ei taida auttaa.

        Kummallista kun 70-luvulla kuviteltiin, että öljy olisi ollut loppu jo 2000-luvun alussa. Todellisuudessa öljy ei tule loppumaan 50 vuoteen nykykulutuksella ja tuskin edes 100 vuoteen. Turha jauhaa paskaa jostain öljyn loppumista jota ei ole näköpiirissä.

        Öljyn hinta tulee pian taas laskemaan ja sitten nauretaan hysteerisille idiooteille, jotka kuvittelevat öljyn loppuvan pian.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Öljyvarat eivät ole edes merkittävästi vähentynyt viime vuosikymmeninä, vaikka öljyä pumpataan koko ajan."

        OPEC-maiden tuotantokiintiöt perustuvat raportoituihin öljyvaroihin. Auditointia ei ole.

        Eihän OPEC-mailla ole motivaatiota liioitella reservejä, eihän?

        Eli uskokoon ken haluaa.

        Ja lisäksi Norjan öljyvarat on kasvanut viime aikoina. Vai liioitteleeko Norjakin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja lisäksi Norjan öljyvarat on kasvanut viime aikoina. Vai liioitteleeko Norjakin?

        Öljyvaroilla on jokin taso, joilla niistä tulee taloudellisia. 200 taalan barrelihinnalla olisi siis reservejä paljon enemmänkin. En tiedä yksityiskohtia Norjan reserveistä, mutta veikkaisin, että lähinnä reserviksi laskettavien esiintymien suurinta sallittua kulurajaa on vain nostettu.

        Öljyä myös riittää vaikka kuinka pitkäksi aikaa, mutta sen hinta ei juuri halpene _pitkällä aikavälillä_, vaikka kysyntä putoaa.

        Nyt iso osa reservien kasvamista on vain kikkailua paperilla. Lasketaan marginaaliset, kallista EOR:ia vaativat kentät myös esiintymiksi.

        Tai lasketaan vaikkapa Venezuelan lähes mahdoton hyödyntää öljyhiekka reserviksi. Onhan siellä pirusti öljyä, mutta mites sen siitä hiekasta erottelet taloudellisesti? Et käytännössä mitenkään, osittain siksi Venezuelan talous romahti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Talous ei toimi tuolla logiikalla. Ja öljyä on edelleen vaikka kuinka paljon ja monista paikoista öljyä pystyy poraamaan halvalla. Hinta ei tule nousemaan.

        "Talous ei toimi tuolla logiikalla. Ja öljyä on edelleen vaikka kuinka paljon ja monista paikoista öljyä pystyy poraamaan halvalla. Hinta ei tule nousemaan."

        Tuotannossa kannattaa muistaa, että isoja eriä voi tuottaa huomattavasti tehokkaammin kuin pieniä eriä. Eli huomattavasti halvemmalla.

        Tuotannon pienentyessä kulut tuotettua yksikköä kohti kasvavat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Öljyvaroilla on jokin taso, joilla niistä tulee taloudellisia. 200 taalan barrelihinnalla olisi siis reservejä paljon enemmänkin. En tiedä yksityiskohtia Norjan reserveistä, mutta veikkaisin, että lähinnä reserviksi laskettavien esiintymien suurinta sallittua kulurajaa on vain nostettu.

        Öljyä myös riittää vaikka kuinka pitkäksi aikaa, mutta sen hinta ei juuri halpene _pitkällä aikavälillä_, vaikka kysyntä putoaa.

        Nyt iso osa reservien kasvamista on vain kikkailua paperilla. Lasketaan marginaaliset, kallista EOR:ia vaativat kentät myös esiintymiksi.

        Tai lasketaan vaikkapa Venezuelan lähes mahdoton hyödyntää öljyhiekka reserviksi. Onhan siellä pirusti öljyä, mutta mites sen siitä hiekasta erottelet taloudellisesti? Et käytännössä mitenkään, osittain siksi Venezuelan talous romahti.

        Todellisuudessa öljyntuotanto on kevyesti kannattavaa 50 dollarihinnallakin. Jopa EOR:llä 50 dollaria tekee tuotannon kannattavaksi. Parinkymmenen vuoden tähtäimellä öljyn hinta ei tule nousemaan merkittävästi. Nykyisestä hinta tulee tietysti laskemaan paljon, koska nykyinen on poikkeushinta. Ensi vuonna öljyn barrelihinta on alle 60 dallaria.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Todellisuudessa öljyntuotanto on kevyesti kannattavaa 50 dollarihinnallakin. Jopa EOR:llä 50 dollaria tekee tuotannon kannattavaksi. Parinkymmenen vuoden tähtäimellä öljyn hinta ei tule nousemaan merkittävästi. Nykyisestä hinta tulee tietysti laskemaan paljon, koska nykyinen on poikkeushinta. Ensi vuonna öljyn barrelihinta on alle 60 dallaria.

        "Jopa EOR:llä 50 dollaria tekee tuotannon kannattavaksi."

        Riippuu vähän missä. Jossain Saudi-Arabiassa pitää laskea kuluihin mukaan myös kansan elätys. Kipurajan mediaani lienee nyt jossain 40-60 taalan kohdilla.

        On kaivoja, jotka ovat plussan puolella vasta esim. 80 taalan kieppeillä, mutta silti pumppaavat halvemmillakin hinnoilla taatakseen kassavirran. Koska kun kassavirta katkeaa, konkurssi tulee varsin pian.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Jopa EOR:llä 50 dollaria tekee tuotannon kannattavaksi."

        Riippuu vähän missä. Jossain Saudi-Arabiassa pitää laskea kuluihin mukaan myös kansan elätys. Kipurajan mediaani lienee nyt jossain 40-60 taalan kohdilla.

        On kaivoja, jotka ovat plussan puolella vasta esim. 80 taalan kieppeillä, mutta silti pumppaavat halvemmillakin hinnoilla taatakseen kassavirran. Koska kun kassavirta katkeaa, konkurssi tulee varsin pian.

        Höpö höpö… Vain vähän aikaa sitten oli monen vuoden jakso kun öljy oli koko ajan alle 80 dollaria. Nuo yhtiöt olisivat olleet konkurssissa jo vuosia sitten, jos tuotanto olisi tappiollista.

        Ja kassavirta on merkityksetön asia, oleellista on voiton määrä. Jos voittoa ei tule jostain lähteestä niin sen tuotanto lopetetaan kokonaan tai väliaikaisesti. Kassavirta ei konkurssilta pelasta vaan päinvastoin aiheuttaa konkurssin, jos toiminta on tappiollista.


    • Anonyymi

      Kateutta lapset kateutta.
      Jos aina vaan odottaa parempaa, niin ei saa koskaan mitään, mutta taitaa varattomuus olla se perimmäinen syy kiukutteluun?

      • Anonyymi

        Mitä yhteistä on sähköautolla ja ripulilla.
        No, molemmissa saa jännittää pääseekö kotiin asti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä yhteistä on sähköautolla ja ripulilla.
        No, molemmissa saa jännittää pääseekö kotiin asti.

        Ennemmin otan ripulin kuin sähköauton.


      • Anonyymi

        En odota ikuisesti, vain 10 vuotta.


      • Anonyymi

        Tuskin sinun autoasi kukaan ihminen maailmassa kadehtii. Hyvä, jos kukaan edes tietää että omistat auton.

        Maailmassa on paljon asioita joihin kannattaa panostaa rahallisesti, mutta auto ei niihin kuulu.


    • Anonyymi

      Voisin toki ottaa sähköauton, mutta nämä kriteerit pitää täyttyä:

      - Hinta alle 30000 euroa uutena
      - Vetomassa min. 1400 kg
      - Omamassa max. 2100 kg
      - Range vähintään 600 km, mielellään 800
      - Perinteinen vakionopeudensäädin
      - Tavallisen auton ulkonäkö

      Löytyykö? No ei löydy. Eli odotellaan.

    • Anonyymi

      Vain idiootti ajaa enää bensalla. Fiksu ajaa sähköllä ja säästää vuodessa tuhansia kuten minä. Jos et hankkinut kunnon työtä voit syyttäää itseäsi. Minä hankin ja jostain syystä
      Minulle 70 tontun sähköauton hankinta ei ollut kallista😝 eikä tarvitse kaupassakaan miettiä vaikka hinnat tuplaantuisi. Elämä on ihanaa.

      Vihreä en ole eikä päästöt kiinosta..teho kiinostaa ja ennenkaikkea raha. Rahaa nyt vaan jää sähköautolla enemmän käteen. Vielä kun tiputtivat -290e tuota vapaata autoetua niin mahtava tilanne ostaa sähköauto. Vaikka toki sen omaan firmaan ostinkin. Kulut tippuvat polttiksen osalta sen 500e kuussa. Voihan sen bensaankin laittaa jos on aivan idiootti.

    • Anonyymi

      Sähköauto on kyllä kurja. Ja se hihhuliuskonto pistää naurattamaan..

      • Anonyymi

        Hihhuliuskonto? Ehkä tällaisia ihmisiä on, mutta äänekkäitä ei-faktapohjaisia polttomoottorihihhuleita riittää. Toistelevat vain sokeasti hyödyllisinä hölmöinä Venäjän, Exxonin, Shellin, Toyotan ja muiden PR-osastojen levittämää propagandaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hihhuliuskonto? Ehkä tällaisia ihmisiä on, mutta äänekkäitä ei-faktapohjaisia polttomoottorihihhuleita riittää. Toistelevat vain sokeasti hyödyllisinä hölmöinä Venäjän, Exxonin, Shellin, Toyotan ja muiden PR-osastojen levittämää propagandaa.

        Ei taida olla hurmoshenkisempää uskontokuntaa kuin sähköautouskovaiset. Mielensäpahoittajia kaikki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei taida olla hurmoshenkisempää uskontokuntaa kuin sähköautouskovaiset. Mielensäpahoittajia kaikki.

        Jos nyt tähänkin ketjuun kirjoitellun suolaamisen määrää katsoo niin ihmekös tuo jos joku mielensä pahoittaa.

        Käyttövoimavääntöä mielenkiintoisempaa olisikin miettiä, miksi ihmisillä on nykyään niin paha olo että sitä pitää purkaa netissä öykkäröimällä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos nyt tähänkin ketjuun kirjoitellun suolaamisen määrää katsoo niin ihmekös tuo jos joku mielensä pahoittaa.

        Käyttövoimavääntöä mielenkiintoisempaa olisikin miettiä, miksi ihmisillä on nykyään niin paha olo että sitä pitää purkaa netissä öykkäröimällä.

        En tiedä, miksi sähköautoilijat öykkäröivät ja öyhöttävät.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En tiedä, miksi sähköautoilijat öykkäröivät ja öyhöttävät.

        Hiekkalaatikolla kuullun tasoista argumentointia.


    • Anonyymi

      Eipä sähköautoista ole vielä mihinkään.

    • Anonyymi

      Sähköautoilijat eivät ole penaalin terävimpiä kyniä.

      • Anonyymi

        Rehellisesti sanoen pitää olla aika parantumaton retardi, jos hairahtuu sähköautoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rehellisesti sanoen pitää olla aika parantumaton retardi, jos hairahtuu sähköautoon.

        Teslalla on päässyt oikein hyvin. P100D ylivoimaa!


    • Anonyymi

      Hybridi on ihan hanurista, kun on tarjolla sähkö lavettia pilluralliin?💓💗💞

    • Anonyymi

      Huonoja ovat.

    • Anonyymi

      Perusteletko tuon heikkolaatuisia ja käyttökelvottomia kun niillä tehdastekoisilla on ajeltu jo kohta kymmeniä vuosia ja miljoonia kilometrejä. Ylihintaisia...kyllä...mutta niin on monet polttomoottoriautotkin.

      • Anonyymi

        Ei nykyaikaisilla sähköautoilla ole vielä kymmeniä vuosia ajettu. Hädin tuskin 10 vuotta ja siinäkin ajassa akut ja moottorit ovat poksahdelleet.


      • Anonyymi

        Vuotavat vettä sisään, tiivisteet repsottavat miten sattuu, osien sovitukset eivät istu, maalit eivät pysy, ovenkahvat rokkoutuvat jne. jne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vuotavat vettä sisään, tiivisteet repsottavat miten sattuu, osien sovitukset eivät istu, maalit eivät pysy, ovenkahvat rokkoutuvat jne. jne.

        Sinänsä yksikään noista ongelmista ei liity siihen, että kyseessä on sähköauto. Samat ongelmat voivat olla bensa-autossakin. Toki näitä on ollut Teslassa, mutta on kymmeniä muitakin sähköautovalmistajia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vuotavat vettä sisään, tiivisteet repsottavat miten sattuu, osien sovitukset eivät istu, maalit eivät pysy, ovenkahvat rokkoutuvat jne. jne.

        Samalla logiikalla voi leimata polttomoottoriautot heikkolaatuisiksi kun yli 100 vuotta polttomoottoriautoja valmistanut yritys ei saa ovien kittisaumoja tehtyä niin etteivät ne ruostu muutamassa vuodessa jne...

        Vikoja on kaikissa autoissa, mutta sähköautoissa aika vähän ne ovat liittyneet itse sähköiseen voimalinjaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinänsä yksikään noista ongelmista ei liity siihen, että kyseessä on sähköauto. Samat ongelmat voivat olla bensa-autossakin. Toki näitä on ollut Teslassa, mutta on kymmeniä muitakin sähköautovalmistajia.

        On paremmillakin autonvalmistajilla laatu pudonnut kun ollaan kireällä aikataululla alettu sähköautoja valmistamaan. Ei saman merkin esim. sisusta ole läheskään sitä tasoa kuin vastaavan kokoluokan polttomoottoriautossa. Nyt kaikki haluaa valmistaa niin halvalla kuin mahdollista, että saavat jalansijaa markkinoilta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On paremmillakin autonvalmistajilla laatu pudonnut kun ollaan kireällä aikataululla alettu sähköautoja valmistamaan. Ei saman merkin esim. sisusta ole läheskään sitä tasoa kuin vastaavan kokoluokan polttomoottoriautossa. Nyt kaikki haluaa valmistaa niin halvalla kuin mahdollista, että saavat jalansijaa markkinoilta.

        Silti ongelmat eivät suoranaisesti voimalinjaan, joten sähköautoihin ei tuollaisia ongelmia voi liittää. Jos laatuongelmat johtuvat siirtymästä niin ne katoavat kun siirtymässä ollaan pidemmällä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On paremmillakin autonvalmistajilla laatu pudonnut kun ollaan kireällä aikataululla alettu sähköautoja valmistamaan. Ei saman merkin esim. sisusta ole läheskään sitä tasoa kuin vastaavan kokoluokan polttomoottoriautossa. Nyt kaikki haluaa valmistaa niin halvalla kuin mahdollista, että saavat jalansijaa markkinoilta.

        Jos sisustuksen materiaalit on tietoisesti valittu edullisemmiksi (minkä kyllä huomaa jossain tapauksissa kun vertaa saman merkin vastaavaan polttomoottoriversioon) niin se ei kuitenkaan varsinaisesti tee autosta käyttökelvotonta tai heikkolaatuista.


    • Anonyymi

      Niin tuntuvat olevan kun kuuntelee sähkövatkainten omistajien kertomuksia. Milloin mikäkin paikka on rikki.

    • Anonyymi

      Jos akkujen kehitys on näin hidasta, ei sähköautolla tee mitään vielä kymmenen vuoden päästäkään.

      • Anonyymi

        Ei teekään.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1438
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1281
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      9
      1225
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1175
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      29
      1174
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1077
    7. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      13
      1063
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      34
      1062
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      7
      1053
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1042
    Aihe