Uusi auto ei ole valmis käyttöönotettavaksi vaan vaatii viimeistelyä Suomessa.

Anonyymi

Pyöränkulmien säätö
- pyöränkulmat ovat tehtaan jäljiltä usein pielessä
- kotimaiset autolehdet säädättävät testattavan auton pyöränkulmat ennen testiä, jotta ajettavuudesta saadaan oikea kuva (tosin tästä syystä lehti voi kehua auton ajettavuutta, vaikka joillakin se on pielessä

Ruostesuojaus
- tätä harva tekee tai teettää, mutta siistipohjainen auto on aina helpompi myydä eteenpäin

Eturoiskeläppien asennus
- ihan ehdoton varuste, jos puuttuvat
- ajo suomalaisilla teillä ilman eturoiskeläppiä syö helmat puhki

Talvirenkaiden vanteiden hankinta
Kesärenkaiden hankinta
- joissakin aasialaisissa autoissa on vakiona alla ala-arvoiset kesälipsuttimet

Lohkolämmittimen hankinta
Sisälämmittimen hankinta
Lisäkaukovalon asennus
Akun vaihto talvikäyttöön tarkoitetuksi akuksi
- joissakin autoissa vakioakku on kapasiteetiltaan liian pieni ja kylmäominaisuuksiltaan surkea

Lasinpesunesteen lisäys
- tehtaan jäljiltä voi olla saippualitkua joka jäätyy pikkupakkasella

Puhelintelineen asennus

Mahdollisten vikojen ja puutteiden takuukorjaus
- aina on mahdollista, että uudessa autossa on valmistusvikoja

Osa asennuttaa auton hifi-tasoisen äänentoiston alan erikoisliikkeessä.
Ensimmäisen sähköautonsa ostanut tarvitsee latausaseman.

Että kyllä uuteen autoon uppoaa vielä rahaa ennen kuin siitä saa täyden hyödyn irti.

26

179

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Hauska aloitus ja paljon tietämättömyyttä ja typeryyttä yhdessä aloituksessa.
      Kyllä tehtaalta lähteneessä autossa on kaikki kulmat kohdillaan, robotit tekee tarkkaa työtä. Kertaakaan ei ole tarvinnut säädättää rengaskulmia, ainoastaan kerran 80-luvun puolella yhdessä Fordissa oli ratti aavistuksen vinossa.
      Ruostesuojausta ei tarvitse teettää kuin Toyotaan ja halvimpiin aasialaisiin, ellei pidä autoa vähintään 10 vuotta. Lämmittimet tietenkin kannattaa hankkia tarpeensa mukaan. Autoilu on kallista Suomessa, mutta voihan sitä köyhä ajella vanhoilla rieskoilla edullisemmin.

      • Anonyymi

        Jokaisessa uudessa autossa ovat on kulmat täysin pielessä. Kokemus kymmenenstä uudesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jokaisessa uudessa autossa ovat on kulmat täysin pielessä. Kokemus kymmenenstä uudesta.

        Jep, kolmessa edellisessä uutena ostetussa autossa olen pyytänyt tarkastamaan luovutushuollossa pyöränkulmat, ja luvannut maksaa työn jos säädettävää ei ole. Vielä kertaakaan ei ole tarvinnut maksaa kun aina joku arvo on ollut ohjearvojen ulkopuolella -> säätö mennyt takuutyöksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jokaisessa uudessa autossa ovat on kulmat täysin pielessä. Kokemus kymmenenstä uudesta.

        Sama mulla, taitaa olla jo yli kymmenestä uudesta autosta kokemusta, eikä yhdessäkään ole rengaskulmat ole pielessä.
        Toyotassa voi olla, johtunee vetelästä korista joka asettuu mihin asentoon sattuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sama mulla, taitaa olla jo yli kymmenestä uudesta autosta kokemusta, eikä yhdessäkään ole rengaskulmat ole pielessä.
        Toyotassa voi olla, johtunee vetelästä korista joka asettuu mihin asentoon sattuu.

        On sulla kuvitelmat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sama mulla, taitaa olla jo yli kymmenestä uudesta autosta kokemusta, eikä yhdessäkään ole rengaskulmat ole pielessä.
        Toyotassa voi olla, johtunee vetelästä korista joka asettuu mihin asentoon sattuu.

        Sinä olet autoliikkeen edustaja ja minä tulen aina säädättämään kulmat. Ja heti oston jälkeen. Turha kierrellä, ettei ensihuollossa ole sille takuuta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sama mulla, taitaa olla jo yli kymmenestä uudesta autosta kokemusta, eikä yhdessäkään ole rengaskulmat ole pielessä.
        Toyotassa voi olla, johtunee vetelästä korista joka asettuu mihin asentoon sattuu.

        Olet siis kuitenkin tarkastuttanut ne pyöränkulmat jokaisesta niistä yli kymmenestä autosta? Miksi, jos niissä ei kerta ole koskaan ollut mitään säädettävää?


      • Anonyymi

        skodassa tipahti sivupeili maahan vaikka vasta 3 vuotias eli käytännössä uusi auto

        koko ovipelti ruostui sisältäpäin näin nopeasti!

        eikö VW tehtaat käytä ovissa suoja-aineita ollenkaan?


    • Anonyymi

      Tuosta aloituksesta näkee heti ettei hönö ole koskaan ostanut uutta autoa, niin paljon vääriä väitteitä se sisältää.

      • Anonyymi

        Jokainen kohta on täyttä asiaa. Kymmenen uutta autoa ostanut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jokainen kohta on täyttä asiaa. Kymmenen uutta autoa ostanut.

        Älä jaksa. Teit typerän ja tietämättömän köyhän aloituksen, koska olet kateellinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä jaksa. Teit typerän ja tietämättömän köyhän aloituksen, koska olet kateellinen.

        Minä en tuota aloitusta tehnyt.


    • Anonyymi

      Suomen autokanta olisi kyllä huomattavasti paremmassa kunnossa jos kaikki ruostesuojattaisiin uutena. Ruoste usein syy miksi autoon ei viitsitä enää panostaa ja varmisti yleisimpiä syitä romuttaa auto. Esim Volvokin nykyän korkeintaan keskinkertainen ruostesuojaukseltaan ja aasialaisten tasoa (Vi Bilägare testannut).

      Pohjolan kylmyyteen littyvät kuten lohkolämmitin, sisäpistoke, talvirenkaat ja pesuneste kuuluu kyllä maahantuojalle, ei niinkään autonvalmistajalle. Mutta ihmetyttää että ne on laitettu lisävarusteiksi lisähinnasta vaikka pitäisi asennuttaa kaikkiin vakiona maahantuojan toimesta ja sisälyttää perushintaan.

      Kuka puhelintelinettä tarvi? Sehän maksaa muutaman euron jostain Biltemasta.

      Roiskeläpät pitäsi olla pakollisia joka nurkassa kaikissa autoissa. Ihan jo muiden autoilijoiden tuulilasien suojaksi ettei niin paljon saisi kiviä ja nastoja tuulilasiin. Tietenkin vähentää myös oman auton pohjan hiekkapuhallusta.

      • Anonyymi

        Paremmat autot ei ruostu ja kori ei ole se syy paalaukseen, paitsi Toyota jossa ei ole tehtaan suojausta lainkaan.


      • Anonyymi

        Ei niitä läppiä tarvita. Kivet pomppii laseihin ihan yhtälailla ja nastat ei tänä päivänä riitä rikkomaan lasia. Ei rapa ja kivet oman auton pohjaan lennä, korkeintaan lokasuojan reuna saa kiveä, mutta toisaalta se läppä aiheuttaa sen, että lokaruojan ja läpän väliin kertyy suolakuraa ja se hioo maalin puhki ja ruostuminen alkaa, tosi sitä ei heti huomaa ja kun huomaa, niin lokasuoja on jo heikossa kunnossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei niitä läppiä tarvita. Kivet pomppii laseihin ihan yhtälailla ja nastat ei tänä päivänä riitä rikkomaan lasia. Ei rapa ja kivet oman auton pohjaan lennä, korkeintaan lokasuojan reuna saa kiveä, mutta toisaalta se läppä aiheuttaa sen, että lokaruojan ja läpän väliin kertyy suolakuraa ja se hioo maalin puhki ja ruostuminen alkaa, tosi sitä ei heti huomaa ja kun huomaa, niin lokasuoja on jo heikossa kunnossa.

        Uuteen autoon on ehdottomasti asennettava ns. roiskelaput sekä eteen että taakse. 50 vuoden kokemus on opettanut.


    • Anonyymi

      "Älä ruostesuojaa autoasi, ettei autosi ruostuisi." Otsikko autoalan lehdestä, ruostesuojaustutkimuksen jäkeen.

      • Anonyymi

        ...ja juuri siksi Toyotasta menee ruostumattomuustakuu, jos se suojataan.


      • Anonyymi

        Autokauppiaiden höpinää jotta kauppa kävisi paremmin. Kyllä kaikki tietää miltä suojaamattoman auton alusta näyttää 5-10v jälkeen, ihan ruosteenalussa joka paikka.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Autokauppiaiden höpinää jotta kauppa kävisi paremmin. Kyllä kaikki tietää miltä suojaamattoman auton alusta näyttää 5-10v jälkeen, ihan ruosteenalussa joka paikka.

        Ainakin mitä oman 7-vuotiaan auton alustaa vilkaisin katsastuksen yhteydessä, niin kyllä ruostesuojaus olisi ollut täysin hukkaan heitettyä rahaa. Vain vesi/hiekkasuihkun linjalla olevissa tukivarsissa on aavistuksen pintaruostetta, joka ei niillä materiaalivahvuuksilla ole pitkään aikaan ongelma. Muutenkaan kun ei suojaus mitenkään nosta vaihtohyvitystä niin senkin suhteen ihan tarpeeton toimenpide. Ehkä sitten ymmärrän jos on tarkoitus ajaa samalla autolla 20-30 vuotta.


    • Anonyymi

      Lohkolämmittimiä ei ole ollut tällä vuosituhannella paitsi vanhemmissa autoissa. Nykyään ne on säteilylämmittimiä jotka lätkäistään moottorin kylkeen, lohkolämmitin lämmitti vesitilan vettä.

    • Anonyymi

      Eikö siellä tehtailla olekaan sitä erillistä suomi-autojen valmistuslinjaa?

      • Anonyymi

        Eipä Suomessa ole mitään maailman ainutlaatuisimpia olosuhteita, esim. lunta, tiesuolaa, loskaa ja ruostetta esiintyy kyllä Pohjois-Amerikassakin. Siellä vaan porukka on sen verran varakkaampaa että kykenee uusimaan autoja tarpeelliseen tahtiin entisten ruostuttua pilalle.
        Näin se pitäisi olla Suomessakin, valtion olisi pitänyt huolehtia että kansalaiset vaurastuvat ja pysyvät varakkaina, mutta näin ei ole tehty. Valtio on verottanut Suomalaiset keppikerjäläisiksi ja hukannut nekin rahat taivaantuuliin ja raskaasta verotuksesta huolimatta valtio myös velkaantuu raskaasti jatkuvasti... :/


    • Anonyymi

      Yleensä uusiin autoihin tarvitsee lisätä lohkolämmitin ja talvirenkaat vanteineen.
      Roiskeläpät kannattaa hankkia, jos niitä ei autossa ole. Tosin, nykyautojen helmat on usein muovilla suojattu.
      Ennen piti maksaa erikseen myös radiosta ja lattiamatoista. Enää ei tavitse.
      Pyöränkulmista ei ole kokemusta, eikä renkaat ole uusista kuluneet epätasaisesti.
      Pissapojan nestettä voinee lisätä ihan omasta kannusta matkan varrella.

    • Anonyymi

      Ei autoja ole tarvinnut erikseen ruostesuojata enään aikoihin. Auto kestää ilman lisäsuojaustakin n. 20-vuotta ja siinä ajassa se on usein jo teknisesti jotakuinkin loppuunajettu.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Putin lähti takki auki sotaan....

      Luuli, että kolmessa päivässä hoidetaan, nyt on mennyt 3,5 vuotta eikä voitosta tietoakaan. Kaiken lisäksi putin luuli,
      Maailman menoa
      112
      3677
    2. Näitä venäjä-faneja tuntuu edelleen vaan riittävän - kummallista

      ja lähinnä siis ihan suomalaisia. Mitä hienoa ja hyvää he näkevät maassa joka on diktatuuri, maassa jossa ei ole sananv
      Maailman menoa
      306
      2573
    3. Ulkoistin makuaistini Yleisradiolle

      Nyt voimme luottaa siihen, että Virallinen Totuus tekee maistelutyön puolestamme. Me persulandiassa arvostamme priimaa,
      Maailman menoa
      0
      2160
    4. Sanna on pakottaja, domina

      Pakotti sadistisessti työttömät hakemaan töitä, josta seurasi hirmuinen työttömyys. Näin on asia, jos uskomme Hesarin k
      Maailman menoa
      43
      1951
    5. Skodan hankintaan painostaminen toi potkut

      Kylläpä on kovat keinot käytössä, kun on yritetty pakottaa hankkimaan Skoda painostuskeinoilla. Kyllä valinnan pitää oll
      Skoda
      9
      1709
    6. Harmittaa ettei paluuta entiseen enää ole

      Paluuta entiseen ei ole koska pilasit kaiken.
      Ikävä
      100
      1172
    7. Niinistö neliraajajarrutteli Natoon liittymistä vielä sodan alettua

      Myöntää nyt itsekin, mikä jo aikaisemmin tiedettiin. Marin vei Suomen ja Ruotsin Natoon. "”Myönnän auliisti jarruttelle
      Maailman menoa
      99
      1155
    8. No onneks ei tartte sit olla

      Mustis ku se ootki sinä itte 😂😂 Oon pelännyt että ehkä teille kehkeytyy jotain enemmän ku niin paljon yhteistä mut....
      Ikävä
      5
      1000
    9. Lahden kolarisuma ja automaattinen hätäjarrutusjärjestelmä

      Olisiko uudehkojen autojen automaattinen hätäjarrutusjärjestelmä vähentänyt kolareiden määrää tuolla Lahden tiellä? Sumu
      Yleistä autoilusta
      79
      946
    10. Mitä sun päässä oikeen liikkui

      Silloin kun menit laittamaan sille viestiä? Jotenkin tosi outoa?
      Ikävä
      51
      922
    Aihe