Uusi auto ei ole valmis käyttöönotettavaksi vaan vaatii viimeistelyä Suomessa.

Anonyymi

Pyöränkulmien säätö
- pyöränkulmat ovat tehtaan jäljiltä usein pielessä
- kotimaiset autolehdet säädättävät testattavan auton pyöränkulmat ennen testiä, jotta ajettavuudesta saadaan oikea kuva (tosin tästä syystä lehti voi kehua auton ajettavuutta, vaikka joillakin se on pielessä

Ruostesuojaus
- tätä harva tekee tai teettää, mutta siistipohjainen auto on aina helpompi myydä eteenpäin

Eturoiskeläppien asennus
- ihan ehdoton varuste, jos puuttuvat
- ajo suomalaisilla teillä ilman eturoiskeläppiä syö helmat puhki

Talvirenkaiden vanteiden hankinta
Kesärenkaiden hankinta
- joissakin aasialaisissa autoissa on vakiona alla ala-arvoiset kesälipsuttimet

Lohkolämmittimen hankinta
Sisälämmittimen hankinta
Lisäkaukovalon asennus
Akun vaihto talvikäyttöön tarkoitetuksi akuksi
- joissakin autoissa vakioakku on kapasiteetiltaan liian pieni ja kylmäominaisuuksiltaan surkea

Lasinpesunesteen lisäys
- tehtaan jäljiltä voi olla saippualitkua joka jäätyy pikkupakkasella

Puhelintelineen asennus

Mahdollisten vikojen ja puutteiden takuukorjaus
- aina on mahdollista, että uudessa autossa on valmistusvikoja

Osa asennuttaa auton hifi-tasoisen äänentoiston alan erikoisliikkeessä.
Ensimmäisen sähköautonsa ostanut tarvitsee latausaseman.

Että kyllä uuteen autoon uppoaa vielä rahaa ennen kuin siitä saa täyden hyödyn irti.

26

173

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Hauska aloitus ja paljon tietämättömyyttä ja typeryyttä yhdessä aloituksessa.
      Kyllä tehtaalta lähteneessä autossa on kaikki kulmat kohdillaan, robotit tekee tarkkaa työtä. Kertaakaan ei ole tarvinnut säädättää rengaskulmia, ainoastaan kerran 80-luvun puolella yhdessä Fordissa oli ratti aavistuksen vinossa.
      Ruostesuojausta ei tarvitse teettää kuin Toyotaan ja halvimpiin aasialaisiin, ellei pidä autoa vähintään 10 vuotta. Lämmittimet tietenkin kannattaa hankkia tarpeensa mukaan. Autoilu on kallista Suomessa, mutta voihan sitä köyhä ajella vanhoilla rieskoilla edullisemmin.

      • Anonyymi

        Jokaisessa uudessa autossa ovat on kulmat täysin pielessä. Kokemus kymmenenstä uudesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jokaisessa uudessa autossa ovat on kulmat täysin pielessä. Kokemus kymmenenstä uudesta.

        Jep, kolmessa edellisessä uutena ostetussa autossa olen pyytänyt tarkastamaan luovutushuollossa pyöränkulmat, ja luvannut maksaa työn jos säädettävää ei ole. Vielä kertaakaan ei ole tarvinnut maksaa kun aina joku arvo on ollut ohjearvojen ulkopuolella -> säätö mennyt takuutyöksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jokaisessa uudessa autossa ovat on kulmat täysin pielessä. Kokemus kymmenenstä uudesta.

        Sama mulla, taitaa olla jo yli kymmenestä uudesta autosta kokemusta, eikä yhdessäkään ole rengaskulmat ole pielessä.
        Toyotassa voi olla, johtunee vetelästä korista joka asettuu mihin asentoon sattuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sama mulla, taitaa olla jo yli kymmenestä uudesta autosta kokemusta, eikä yhdessäkään ole rengaskulmat ole pielessä.
        Toyotassa voi olla, johtunee vetelästä korista joka asettuu mihin asentoon sattuu.

        On sulla kuvitelmat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sama mulla, taitaa olla jo yli kymmenestä uudesta autosta kokemusta, eikä yhdessäkään ole rengaskulmat ole pielessä.
        Toyotassa voi olla, johtunee vetelästä korista joka asettuu mihin asentoon sattuu.

        Sinä olet autoliikkeen edustaja ja minä tulen aina säädättämään kulmat. Ja heti oston jälkeen. Turha kierrellä, ettei ensihuollossa ole sille takuuta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sama mulla, taitaa olla jo yli kymmenestä uudesta autosta kokemusta, eikä yhdessäkään ole rengaskulmat ole pielessä.
        Toyotassa voi olla, johtunee vetelästä korista joka asettuu mihin asentoon sattuu.

        Olet siis kuitenkin tarkastuttanut ne pyöränkulmat jokaisesta niistä yli kymmenestä autosta? Miksi, jos niissä ei kerta ole koskaan ollut mitään säädettävää?


      • Anonyymi

        skodassa tipahti sivupeili maahan vaikka vasta 3 vuotias eli käytännössä uusi auto

        koko ovipelti ruostui sisältäpäin näin nopeasti!

        eikö VW tehtaat käytä ovissa suoja-aineita ollenkaan?


    • Anonyymi

      Tuosta aloituksesta näkee heti ettei hönö ole koskaan ostanut uutta autoa, niin paljon vääriä väitteitä se sisältää.

      • Anonyymi

        Jokainen kohta on täyttä asiaa. Kymmenen uutta autoa ostanut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jokainen kohta on täyttä asiaa. Kymmenen uutta autoa ostanut.

        Älä jaksa. Teit typerän ja tietämättömän köyhän aloituksen, koska olet kateellinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä jaksa. Teit typerän ja tietämättömän köyhän aloituksen, koska olet kateellinen.

        Minä en tuota aloitusta tehnyt.


    • Anonyymi

      Suomen autokanta olisi kyllä huomattavasti paremmassa kunnossa jos kaikki ruostesuojattaisiin uutena. Ruoste usein syy miksi autoon ei viitsitä enää panostaa ja varmisti yleisimpiä syitä romuttaa auto. Esim Volvokin nykyän korkeintaan keskinkertainen ruostesuojaukseltaan ja aasialaisten tasoa (Vi Bilägare testannut).

      Pohjolan kylmyyteen littyvät kuten lohkolämmitin, sisäpistoke, talvirenkaat ja pesuneste kuuluu kyllä maahantuojalle, ei niinkään autonvalmistajalle. Mutta ihmetyttää että ne on laitettu lisävarusteiksi lisähinnasta vaikka pitäisi asennuttaa kaikkiin vakiona maahantuojan toimesta ja sisälyttää perushintaan.

      Kuka puhelintelinettä tarvi? Sehän maksaa muutaman euron jostain Biltemasta.

      Roiskeläpät pitäsi olla pakollisia joka nurkassa kaikissa autoissa. Ihan jo muiden autoilijoiden tuulilasien suojaksi ettei niin paljon saisi kiviä ja nastoja tuulilasiin. Tietenkin vähentää myös oman auton pohjan hiekkapuhallusta.

      • Anonyymi

        Paremmat autot ei ruostu ja kori ei ole se syy paalaukseen, paitsi Toyota jossa ei ole tehtaan suojausta lainkaan.


      • Anonyymi

        Ei niitä läppiä tarvita. Kivet pomppii laseihin ihan yhtälailla ja nastat ei tänä päivänä riitä rikkomaan lasia. Ei rapa ja kivet oman auton pohjaan lennä, korkeintaan lokasuojan reuna saa kiveä, mutta toisaalta se läppä aiheuttaa sen, että lokaruojan ja läpän väliin kertyy suolakuraa ja se hioo maalin puhki ja ruostuminen alkaa, tosi sitä ei heti huomaa ja kun huomaa, niin lokasuoja on jo heikossa kunnossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei niitä läppiä tarvita. Kivet pomppii laseihin ihan yhtälailla ja nastat ei tänä päivänä riitä rikkomaan lasia. Ei rapa ja kivet oman auton pohjaan lennä, korkeintaan lokasuojan reuna saa kiveä, mutta toisaalta se läppä aiheuttaa sen, että lokaruojan ja läpän väliin kertyy suolakuraa ja se hioo maalin puhki ja ruostuminen alkaa, tosi sitä ei heti huomaa ja kun huomaa, niin lokasuoja on jo heikossa kunnossa.

        Uuteen autoon on ehdottomasti asennettava ns. roiskelaput sekä eteen että taakse. 50 vuoden kokemus on opettanut.


    • Anonyymi

      "Älä ruostesuojaa autoasi, ettei autosi ruostuisi." Otsikko autoalan lehdestä, ruostesuojaustutkimuksen jäkeen.

      • Anonyymi

        ...ja juuri siksi Toyotasta menee ruostumattomuustakuu, jos se suojataan.


      • Anonyymi

        Autokauppiaiden höpinää jotta kauppa kävisi paremmin. Kyllä kaikki tietää miltä suojaamattoman auton alusta näyttää 5-10v jälkeen, ihan ruosteenalussa joka paikka.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Autokauppiaiden höpinää jotta kauppa kävisi paremmin. Kyllä kaikki tietää miltä suojaamattoman auton alusta näyttää 5-10v jälkeen, ihan ruosteenalussa joka paikka.

        Ainakin mitä oman 7-vuotiaan auton alustaa vilkaisin katsastuksen yhteydessä, niin kyllä ruostesuojaus olisi ollut täysin hukkaan heitettyä rahaa. Vain vesi/hiekkasuihkun linjalla olevissa tukivarsissa on aavistuksen pintaruostetta, joka ei niillä materiaalivahvuuksilla ole pitkään aikaan ongelma. Muutenkaan kun ei suojaus mitenkään nosta vaihtohyvitystä niin senkin suhteen ihan tarpeeton toimenpide. Ehkä sitten ymmärrän jos on tarkoitus ajaa samalla autolla 20-30 vuotta.


    • Anonyymi

      Lohkolämmittimiä ei ole ollut tällä vuosituhannella paitsi vanhemmissa autoissa. Nykyään ne on säteilylämmittimiä jotka lätkäistään moottorin kylkeen, lohkolämmitin lämmitti vesitilan vettä.

    • Anonyymi

      Eikö siellä tehtailla olekaan sitä erillistä suomi-autojen valmistuslinjaa?

      • Anonyymi

        Eipä Suomessa ole mitään maailman ainutlaatuisimpia olosuhteita, esim. lunta, tiesuolaa, loskaa ja ruostetta esiintyy kyllä Pohjois-Amerikassakin. Siellä vaan porukka on sen verran varakkaampaa että kykenee uusimaan autoja tarpeelliseen tahtiin entisten ruostuttua pilalle.
        Näin se pitäisi olla Suomessakin, valtion olisi pitänyt huolehtia että kansalaiset vaurastuvat ja pysyvät varakkaina, mutta näin ei ole tehty. Valtio on verottanut Suomalaiset keppikerjäläisiksi ja hukannut nekin rahat taivaantuuliin ja raskaasta verotuksesta huolimatta valtio myös velkaantuu raskaasti jatkuvasti... :/


    • Anonyymi

      Yleensä uusiin autoihin tarvitsee lisätä lohkolämmitin ja talvirenkaat vanteineen.
      Roiskeläpät kannattaa hankkia, jos niitä ei autossa ole. Tosin, nykyautojen helmat on usein muovilla suojattu.
      Ennen piti maksaa erikseen myös radiosta ja lattiamatoista. Enää ei tavitse.
      Pyöränkulmista ei ole kokemusta, eikä renkaat ole uusista kuluneet epätasaisesti.
      Pissapojan nestettä voinee lisätä ihan omasta kannusta matkan varrella.

    • Anonyymi

      Ei autoja ole tarvinnut erikseen ruostesuojata enään aikoihin. Auto kestää ilman lisäsuojaustakin n. 20-vuotta ja siinä ajassa se on usein jo teknisesti jotakuinkin loppuunajettu.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Sanna niin nättinä Amsterdamin Business Foorumilla

      Upeasti edustaa taas Suomea ulkomailla meidän kansainvälinen superstaramme. Miksei persuilla ole ketään siedettävän näk
      Maailman menoa
      155
      9819
    2. Työeläkkeiden maksaminen on lopetettava

      Suomen talous on palkansaajien vuosikausia heikentyneen ostovoiman vuoksi niin kuralla, että palkkasumman jakamisessa ta
      Maailman menoa
      126
      7922
    3. Sofia Virran pahoinpitelyä puolustetaan netissä

      HS soitti Virran pahoinpitelyä puolustaneille https://www.hs.fi/politiikka/art-2000011516353.html
      Maailman menoa
      260
      7472
    4. Stubb jo paljon tunnetumpi kuin kaikki persut yhteensä

      Nyt on aika ottaa mittaa tunnettavuudesta, herrat ja narrit! Joku tuolla toisessa ketjussa väitti, että "persujen rivimi
      Maailman menoa
      2
      6671
    5. Purra tekee hyvää työtä, me suomalaiset haluamme että hän jatkaa myös

      seuraavan hallituksen valtiovarainministerinä. Kovina aikoina pitää olla kova.
      Maailman menoa
      121
      6152
    6. Koska Minja Koskela ja Sofia Virta kääntyy islamiin?

      Sekä vihreät että vasurit selvästi pitävät islamista ja muslimeista, varsinkin naiset, joten voidaan olettaaa että nuo k
      Maailman menoa
      86
      5951
    7. Persu Keskisarja on politiikan Uuno Turhapuro

      Asiantuntija luonnehtii Keskisarjaa Trumpin ajan Turhapuroksi, joka ärsyttää kokoomusta. – Keskisarjan känni-imago j
      Maailman menoa
      53
      5752
    8. Stubb jo paljon tunnetumpi ja arvostetumpi maailmalla, kuin Marin koskaan

      Stubb tekee sitä työtä mitä pitää, hän ei koreile vaatteilla eikä ole baareissa räkäposkella kuten Marin. Marininhan pit
      Maailman menoa
      93
      4826
    9. Oikeistohallitusten aikaan saannokset.

      Holkerin touhujen seurauksena lama. Aho jatkoi tuhoa osaamattomuudellaan. Katainen ja alkoi talouden alamäki. Sipilä ja
      Maailman menoa
      6
      2592
    10. Pelle Miljoona, 70, saa harvinaista taiteilijaeläkettä - Tämän suuruinen eläke on kuussa!

      Pelle Miljoona on kyllä symppis! Peace! Suomen punk-konkari Pelle Miljoona on yksi syksyn Vain elämää -kauden artisteist
      Vain elämää
      53
      1398
    Aihe