Puhuuko Jeesus sinulle taivaasta?

Anonyymi

Puhutko "kielillä" ja pidät siten yhteyttä henkimaailman kanssa?

Milloin ylöstempaus tapahtuu?

Ennen vai jälkeen vaivanajan?

Pidetäänkö häät pilven päällä vai uudessa Jerusalemissa?

Miten olet valmistautunut hääjuhlaan?

Onko lahjat ostettu valmiiksi?

Entä häävaatteet?

Odotan vastausta alkuperäisiltä helluntailaisilta, jotka tuntevat sen opinmuodon salaisuudet?

Olen kiinnostunut hellutailaisuudesta ja sen opeista.

37

126

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

>> Puhutko "kielillä" ja pidät siten yhteyttä henkimaailman kanssa? <<

Painu saatana muualle pilkkasi kanssa!

• Anonyymi

varoitan, älä ole kiinnostunut helluntailaisuudesta.

etsi KRISTINUSKOA > Kristinuskon kirkot, tutki Jumalan Sanaa Raamatusta / kristinuskon opetukista / kristinuskon historia.

lue kirja: Harhaanjohtajat , Raija Pelli , Terho Miettinen v. 2017

Miettinen on syntynyt, kasvanut helluntailaisuudessa, tuntee ja tutkinut helluntailaisuuden eksytyksen.

• Anonyymi

Mene muualle rienaamaan kristinuskoa ja raamattua, ateistipalstalla saat rienata koko mustan sydämesi halusta. Vaikka en oles hellari, olen läpeensä täynnä lapsellista luterilaista vuodatusta ja vajaaälyistä raamatun ymmärtämistä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mene muualle rienaamaan kristinuskoa ja raamattua, ateistipalstalla saat rienata koko mustan sydämesi halusta. Vaikka en oles hellari, olen läpeensä täynnä lapsellista luterilaista vuodatusta ja vajaaälyistä raamatun ymmärtämistä.

Helluntailaisuus ei ole kristinuskoa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Helluntailaisuus on kristinuskoa. Mutta tottakai kirkoliset vastustavat sitä, koska helluntailaiset paljastavat, ettei kirkollisuus ole kristinuskoa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sieltä on luvattu useitakin vapaita naisia, joista voi valita kumppanin?

nimim. peräkammarin poika

• Anonyymi

Miettinen on syntynyt..
        Mistä aukosta?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei ole,juutalaisuusta ja muuta amerikan roskaa.

• Anonyymi

>>Olen kiinnostunut hellutailaisuudesta ja sen opeista.<<

Helluntailaisuus ei ole pelastuksen tie. Se perustuu laittomuuteen, saarnaamiseen korvasyyhyyn, amerikkalaiseen menestysteologiaan, vieraaseen tuleen ja vääriin profetioihin. Suosittelen pikemminkin Raamatun opiskelemista ihan itse.

• Anonyymi

>> >>Olen kiinnostunut hellutailaisuudesta ja sen opeista.<<

Missähän kohtaa se "kiinnostus" tulee esiin?
        Hellareitten rienaamista sinä haluat.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eikös ne Romanit puhu niitä alkukieliä, mitä jo Mooses puhui erämaassa?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onhan siellä lahkoissa komeita naisia, jotka ei kysele liikoja.
        Tosi mies saa hyviä naisia, koska heidän opin mukaan mies on perheen pää ja naisen pitää vaieta ja palvella miestä.
        Ja eikös se Paavali määränny naisten pitämään huntua eli peittämään päänsä, ettei muut miehet nää kasvoja ja väljät maahan ulottuvat mustat hameet päälle, ettei muitten miesten mielenkiinto herää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onhan siellä lahkoissa komeita naisia, jotka ei kysele liikoja.
        Tosi mies saa hyviä naisia, koska heidän opin mukaan mies on perheen pää ja naisen pitää vaieta ja palvella miestä.
        Ja eikös se Paavali määränny naisten pitämään huntua eli peittämään päänsä, ettei muut miehet nää kasvoja ja väljät maahan ulottuvat mustat hameet päälle, ettei muitten miesten mielenkiinto herää.

Olet naurettava ja ei-uskovakin vielä näköjään. Mitä teet uskovien palstalla? haetko elämääsi Jeesusta?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olet naurettava ja ei-uskovakin vielä näköjään. Mitä teet uskovien palstalla? haetko elämääsi Jeesusta?

En ole kirjoittaja mutta miten sinä uskot?
        Lahkolaisuus on outo usko Kristukseen.
        Kukaan ei ole naurettava mutta kehoitus oikeaan on hyvä.
        Mikä on uskovien palsta,mitä kirjoitat?
        Jotkut ylentää itsensä sanalla uskovainen?

• Anonyymi

tutki ITSE Raamatusta / raamatun opetuskirjeitä kristinuskoa
      = kristilliset kirkot.

helluntailaisuus on tuotu 1900 -luvulla Amerikan slummikorttelista, ei siis ole alkuperäistä kristinuskoa, vaan myöhemmin tuotua /
      "vihollisen myöhemmin kylvämää lustetta"

Jeesus sanoo: "jokainen ETSIVÄ löytää, ja kolkuttavalle avataan"

• Anonyymi

Painu ateistipalstalle, olet täydellisessä hengellisessä sokeudessa. Ateistipalstalla sinut otetaan iloiten vastaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Painu ateistipalstalle, olet täydellisessä hengellisessä sokeudessa. Ateistipalstalla sinut otetaan iloiten vastaan.

Yksikään helluntailainen ei voi pelastua, jos he eivät tee parannusta laittomuudesta. Tässä on syy, miksi kielillä puhuminen ei pelasta ketään laittomuuden tekijää.

Room 2:18 Laista sinä opit tuntemaan hänen tahtonsa ja erottamaan sen, mikä on tärkeää.

Matt 7:21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

• Anonyymi

Kiitos jeesus kiitos kiitos eikös se ole hellarien hokema 🤣

• Anonyymi

Tottakai on! Hellarit kiittävät Jeesusta niin kuin raamattu opettaa, eivätkä eksyneitä piispoja!

• Anonyymi

Jeesushan oli Juutalainen. Eikös ne helluntailaiset valehtele, kun ne sanoo olevansa Jeesuksen seuraajia?
      Helluntailaisuushan on 100 v. sitten erään Amerikkalaisen gay-miehen perustama uskonsuunta.

Niin Jeesus taas sanoi heille: "Minä menen pois, ja te etsitte minua, ja te kuolette syntiinne. Mihin minä menen, sinne te ette voi tulla."

• Anonyymi

Hedelmäsi on läpimätä. Et ymmärrä kristinuskosta aakkosiakaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hedelmäsi on läpimätä. Et ymmärrä kristinuskosta aakkosiakaan.

Helluntailaiset tekevät mätää hedelmää, koska heidän hedelmänsä on laittomuus ja vieras tuli. Kukaan ei voi pelastua helluntailaisuudella, koska se ei ole edes kristinuskoa vaan amerikkalaista menestysteologian saarnaamista korvasyyhyyn.

Matt7:15 Kavahtakaa vääriä profeettoja, jotka tulevat teidän luoksenne lammastenvaatteissa, mutta sisältä ovat raatelevaisia susia.
        16 Heidän hedelmistään te tunnette heidät. Eihän orjantappuroista koota viinirypäleitä eikä ohdakkeista viikunoita?
        17 Näin jokainen hyvä puu tekee hyviä hedelmiä, mutta huono puu tekee pahoja hedelmiä.
        18 Ei saata hyvä puu kasvaa pahoja hedelmiä eikä huono puu kasvaa hyviä hedelmiä.
        19 Jokainen puu, joka ei tee hyvää hedelmää, hakataan pois ja heitetään tuleen.
        20 Niin te siis tunnette heidät heidän hedelmistään.
        21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

• Anonyymi

Herrako tiputtaa kiekon peliin?

• Anonyymi

Voi! Onkohan Jeesuksen tahto, että mä täällä spekuloidaan tällaisia. Tarpeellisia on vähän tai yksi ainoa--- Siinä riittääkin syvyyttä ..

• Anonyymi

Ei tuo ole totta mitä 1800-luvun jepet toistaa..
      Älä vain anna mielesi sekaantua,menetät kaiken.
      Ei tollasia ole oikeasti mitä kirjoitat.

• Anonyymi

>> Yksikään ---- ei voi pelastua, jos he eivät tee parannusta laittomuudesta. <<

Sinä itse rikot Jumalan lakia ja Jeesuksen käskyä 100%:sti.

Jaak. 4:12
      Yksi on lainsäätäjä ja tuomari

Room. 2:1
      et voi millään itseäsi puolustaa, olitpa kuka hyvänsä, joka tuomitset. Sillä mistä toista tuomitset, siihen sinä itsesi syypääksi tuomitset, koska sinä, joka tuomitset, teet samoja tekoja.

Jaak. 2:10
      Sillä joka pitää koko lain, mutta rikkoo yhtä kohtaa vastaan, se on syypää kaikissa kohdin.

• Anonyymi

Mitähän yrität sanoa lainaamillasi jakeilla?

Se on joka tapauksessa totta, ettei Jeesus pelasta laittomuuden tekijöitä, jos he eivät tee parannusta laittomuudesta uskossa Jeesukseen Kristukseen.

“Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia.” (Room 2:13)

“Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon. Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?' Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.” (Matt 7:21-23)

“Ja luonnostaan ympärileikkaamaton, joka täyttää lain, on tuomitseva sinut, joka lainkirjaiminesi ja ympärileikkauksinesi olet lainrikkoja.” (Room 2:27)

• Anonyymi

Fariseukset luottivat omaan uskoonsa ja vaellukseensa autuuden perustana.

Johannes ei kastanut heitä ollenkaan, koska he eivät tunnustaneet syntisyyttään ennen kastetta. Heille synnit jäivät.

Helluntailaiset eivät tunnusta syntisyyttään tähän maailmaan tullessaan eikä kasteelle mennessään.

Ylpeyden synti on yksi kuolemansynti.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Fariseukset luottivat omaan uskoonsa ja vaellukseensa autuuden perustana.

Johannes ei kastanut heitä ollenkaan, koska he eivät tunnustaneet syntisyyttään ennen kastetta. Heille synnit jäivät.

Helluntailaiset eivät tunnusta syntisyyttään tähän maailmaan tullessaan eikä kasteelle mennessään.

Ylpeyden synti on yksi kuolemansynti.

Miksi kasteelle mennessä pitäisi uudestaan syntejä tunnustaa...?

Uusi luomus on sijaan tullut silloin, kun ihminen pyysi syntinsä anteeksi uskoontullessaan ja Jeesus kastoi Pyhällä Hengellä.

Jo uskossa oleva ja synneistään armahdettu menee vesikasteelle.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miksi kasteelle mennessä pitäisi uudestaan syntejä tunnustaa...?

Uusi luomus on sijaan tullut silloin, kun ihminen pyysi syntinsä anteeksi uskoontullessaan ja Jeesus kastoi Pyhällä Hengellä.

Jo uskossa oleva ja synneistään armahdettu menee vesikasteelle.

Syntien anteeksisaaminen saadaan vasta uskovien upotuskasteessa vedessä. Uudestisyntyminen edellyyttä vesikastetta. Kielillä puhuminen ei ole mikään tae pelastuksesta.

“Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan.” (Joh 3:5)

“Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.” (Apt 2:38, FinPR)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Syntien anteeksisaaminen saadaan vasta uskovien upotuskasteessa vedessä. Uudestisyntyminen edellyyttä vesikastetta. Kielillä puhuminen ei ole mikään tae pelastuksesta.

“Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan.” (Joh 3:5)

“Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.” (Apt 2:38, FinPR)

Ei saada. Synnit saadaan anteeksi heti, kun ne pyytää anteeksi.
        Niin uskoontullessa kuin sen jälkeenkin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei pidä paikkansa.

Jos et ota uskovien upotuskastetta, et saa syntejäsi anteeksi.

"Ja hän sanoi heille: "Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille. Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen." (Mark 16:15,16)

“Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.... Ja nyt, mitä viivyttelet? Nouse, huuda avuksi hänen nimeänsä ja anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi.'” (Apt 2:38, 22:16)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Edes Ananias ei voinut antaa murhamiehen raskaista syntejä anteeksi.

Murhamiehen piti oikein huutaa Jumalaa pesemään synnit pois kasteessa.

Ap. t. 22:16

Älä vitkastele. Huuda avuksi hänen nimeään, nouse ja anna kastaa itsesi, anna pestä syntisi pois.'

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei pidä paikkansa.

Jos et ota uskovien upotuskastetta, et saa syntejäsi anteeksi.

"Ja hän sanoi heille: "Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille. Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen." (Mark 16:15,16)

“Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.... Ja nyt, mitä viivyttelet? Nouse, huuda avuksi hänen nimeänsä ja anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi.'” (Apt 2:38, 22:16)

Synnit saa anteeksi Jeesuksen ristintyön ansioista, kun katuu ja pyytää anteeksi ja tekee parannuksen. Eikä vedestä.

• Anonyymi

Lahkoissa pelkällä kädennostolla kuitataan vaikka murha selvitetyksi.

Raamatun mukaan Uuden liiton aikana Jeesus on läsnä kasteessa ja Herran pyhässä ehtoollisessa läsnä ihmisen syntiongelman vuoksi.

Vaikka synnin saisi anteeksi, niin sitä seuraa aina rangaistus.

Anteeksianto ei tarkoita sitä, että syntiä seuraa aina rangaistus.

Sellaisesta helluntailaiset eivät puhu mitään , kun lupailevat toisilleen synnit anteeksi.

2. Sam. 12:13

Niin Daavid sanoi Naatanille: "Minä olen tehnyt syntiä Herraa vastaan". Naatan sanoi Daavidille: "Niin on myös Herra antanut sinun syntisi anteeksi; sinä et kuole.

2. Sam. 12:15

Sitten Naatan meni kotiinsa. Ja Herra löi lasta, jonka Uurian vaimo oli Daavidille synnyttänyt, niin että se sairastui vaikeasti.

18 Seitsemäntenä päivänä lapsi kuoli

• Anonyymi

Raamatussa synti on Jumalan käsite, hengellinen käsite.

Jumalan oikeudenmukaisuuden vaatimus edellyttää, vaikka synnin saisi anteeksi, niin syntiä seuraa aina rangaistus.

4. Moos. 14:18

'Herra on pitkämielinen ja suuri armossa, hän antaa anteeksi pahat teot ja rikokset, mutta ei jätä niitä rankaisematta, vaan kostaa isien pahat teot lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen'.

Raamatussa on tapauksia, joissa synnin rangaistus voi koskea koko perhettä, koko sukua, koko kansaa. Kokonaisia kaupunkeja (Sodoma ja Gomorra)

Room. 5:12 (perisynti)

Yhden ainoan ihmisen teko toi maailmaan synnin ja synnin mukana kuoleman. Näin on kuolema saavuttanut kaikki ihmiset, koska kaikki ovat tehneet syntiä. [1. Moos. 2:17, 1. Moos. 3:6,19; Ps. 51:7]

• Anonyymi

Ei puhunut taivaasta, vaan taivasteli vain maan pinnalta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sofia miksi soitit torstaina Stefanil ja pyysit käymään kun muka olet ahdistunut.?

Oliko asia suunniteltu, kun pyysi käymään ja varmasti tiesi et miten Stefan asiaan suhtautuu.Oliko myös Seiskan toimittaja pyydetty tarkoituksella pai
      Kotimaiset julkkisjuorut
      136
      3789
    2. Stepuli itkee facessa

Haluaisin pyytää julkisesti karseaa käytöstäni anteeksi lähimmiltä, naapureilta ja etenkin Sofialta! Ei ole missään olosuhteissa hyväksyttävää käyttä
      Kotimaiset julkkisjuorut
      162
      3438
    3. Suomi teki typeryyttään Venäjästä nyt konkreettisesti vihollisen, jota se ei aiemmin ollut.

Venäjä ei ole uhannut Suomen turvallisuutta, eikä Venäjän ja Ukrainan välinen konflikti ole signaloinut minkäänlaista uhkaa Suomelle. Se "uhka" luotii
      Maailman menoa
      721
      1955
    4. Minä menetän sinut kokonaan

Siksi olen paniikissa, sekaisin ja surullinen. Taitaa olla jonkinasteinen stressitila päällä. Toivottavasti sinulla on kaikki hyvin.
      Ikävä
      76
      1554
    5. Sofia juoksi huvikseen puolimaratonin 10min nopeammin kuin Martina

Siinä se nyt sitten nähtiin... Hahhaaa... Sofia ei ole kulkenut missään "harjoitusleireillä" ja heitti kylmiltään 10 minsaa nopeamman ajan puolimarato
      Kotimaiset julkkisjuorut
      81
      1379
    6. Neljä viidestä on valmis luopumaan venäläisestä energiasta

hinnannoususta huolimatta. Suomalaiset vastustavat tiukasti putinismia. https://yle.fi/uutiset/3-12446857
      Maailman menoa
      105
      1114
    7. Surettaa sun vuoksesi

Minusta tuntuu, että olet jollain lailla luovuttanut elämän suhteen. Et ehkä tarkoituksellisesti, mutta pikkuhiljaa elämäsi on luiskahtanut käsistäsi.
      Tunteet
      99
      974
    8. Martina on niin nolo

Nyt vetää teatteria et on hyvä äiti ja on lasten kanssa lintsillä. Pitäähän lippispojalle näyttää, että touhuaa lasten kanssa kaikkea kivaa. Lippispoj
      Kotimaiset julkkisjuorut
      103
      959
    9. Juristi Jaana Kavonius valmistelee maanpetossyytteitä Niinistölle ja Marinille

Hän myös kannattaa kuolemanrangaistuksen palautusta maanpetoksesta
      Maailman menoa
      226
      927
    10. Oon päättänyt että palstailu loppuu kohta

Aion lähestyä sinua oikeasti ja ottaa selvää onko sulla tunteita. Loppuu nämä arpomiset, toivomiset ja kuvittelut.
      Ikävä
      98
      916
    Aihe