niin koetan onneani ja kysyn, että monenko karaatin kultaa on lapista huuhdottu kulta?
Vaikka tiedänkin että palsta kuhisee vesipäitä
18
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Lapin kultako? Kyllä se samaa kultaa on kaikkialla maapallolla.
Muuten suomen lapistakin on löytynyt kunnon kultamurikka.
Maapallon kullasta tiedetään, että se on syntynyt supernovaräjähdyksissä.
Kulta esiintyi aluksi sulana magmana, kuten muukin maapallon kiviaines. Netistä olen nämä lukenut.- Anonyymi
Et siis tiennyt.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Et siis tiennyt.
Kulta on samaa kultaa löytyi se mistä tahansa päin planeettaa.
- Anonyymi
Löytyykö palstalta sitä vankkaa dataa?
- Anonyymi
No sehän riippuu täysin kaivettavan kullan puhtaudesta. Ei se kuitenkaan 24 karaatin kultaa ole juuri koskaan, kuin vasta jalostusprosessien jälkeen. Puhtaus vaihtelee aina.
- Anonyymi
Kullan epäpuhtaudet eivät ole kultaa.:) Karaattimäärä kertoo esineen kultapitoisuuden. Esineet ovat harvoin 24 k kultaa, sillä puhdas kulta on pehmeä materiaali. Esim. 22K keltakultaseoksessa on kultaa 91,67 %, hopeaa 5 %, kuparia 2 % ja sinkkiä 1,33 %.
Vastaavasti 18K metalliseoksessa on kultaa 75,0 % ja 14K esineessä 58, 5%. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kullan epäpuhtaudet eivät ole kultaa.:) Karaattimäärä kertoo esineen kultapitoisuuden. Esineet ovat harvoin 24 k kultaa, sillä puhdas kulta on pehmeä materiaali. Esim. 22K keltakultaseoksessa on kultaa 91,67 %, hopeaa 5 %, kuparia 2 % ja sinkkiä 1,33 %.
Vastaavasti 18K metalliseoksessa on kultaa 75,0 % ja 14K esineessä 58, 5%.Sitähän minä juuri sanoin, se joka ei ole kultaa on epäpuhtautta joka vaikuttaa karaattilukuun. Oli se sitten kuparia, terästä, kiveä tai mitä vain joka ei ole kultaa. Esimerkiksi kultamarkat olivat 1:9 suhteessa kuparia ja kultaa. Ei siis PUHDASTA kultaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sitähän minä juuri sanoin, se joka ei ole kultaa on epäpuhtautta joka vaikuttaa karaattilukuun. Oli se sitten kuparia, terästä, kiveä tai mitä vain joka ei ole kultaa. Esimerkiksi kultamarkat olivat 1:9 suhteessa kuparia ja kultaa. Ei siis PUHDASTA kultaa.
Kyllä se kulta epäpuhtauksien seassakin on ihan puhdasta kultaa. Ei mitään muuta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vastaavasti 18K metalliseoksessa on kultaa 75,0 % ja 14K esineessä 58, 5%.Niin, puhdas kulta on liian pehmeää, jotta siitä voisi tehdä esim. koruja. Kulta on hyvin venyvää. Yhdestä unssista, 31,1 grammasta voidaan venyttää 80 km pitkä lanka.
Jos esineessä on kullan leima ja luku 375, niin sen kultapitoisuus on 9 karaattia, eli 37,5 % puhdasta kultaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin, puhdas kulta on liian pehmeää, jotta siitä voisi tehdä esim. koruja. Kulta on hyvin venyvää. Yhdestä unssista, 31,1 grammasta voidaan venyttää 80 km pitkä lanka.
Jos esineessä on kullan leima ja luku 375, niin sen kultapitoisuus on 9 karaattia, eli 37,5 % puhdasta kultaa.Ei s##tana, voida vanuttaa noin pitkää lankaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei s##tana, voida vanuttaa noin pitkää lankaa.
Ei varmastikaan voi käytännössä. Ehkä avaruudessa?
Pituuden ja painon suhde voi olla tuo ( 31,1g/80km), mutta ei noin pitkää lankaa varmaakaan käytännössä.
- Anonyymi
24
- Anonyymi
Noin vesipäiseen kysymykseen ei kannata vastata. Hiero vähän älynystyröitäsi.
- Anonyymi
Eipä kauan tarvinnut etsiä. Kukahan se vesipää on?
http://www.sami.fi/kulta/ - Anonyymi
Ei ole ainakaan puhdasta
https://onlygold.com/faqs/facts-and-statistics/ - Anonyymi
huuhdottu niinks jistain joen yhteydes olevast pikku vesiputouksen alla olevasta kouru syvennyksest, mistä..
malmista taas, ihan okta, vähintään 22sta, voi olla jopa 5x9stä.
monoatominen ehkä pikkasen seksikkäämpää. Sitä ja otsinihappikammio, niin johan mennöö kelkka satasta.
ei muutku testaileen - Anonyymi
Mitä sitä täällä jankutat kun 15 sekunnin haulla löytyy tieto että 23 karaattista.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k273623- 412459
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut362304Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s72067Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta431572- 381539
- 141342
- 1271302
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.2661285Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t451275