Mitä palveluja terveyskeskuksesta nykyään saa?

Anonyymi

Soitin terveyskeskukseen useamman vaivan takia, jotka eivät ole kiireellisiä. Minulle soitettiin seuraavana päivänä ja selostin vaivojani pitkän aikaa. Niitä kirjattiin pitkään ja lääkäriltä konsultoidaan, voiko tehdä lähetettä. Minulle luvattiin soittaa kun lääkärin mielipidettä on kysytty, koska en ole käyttänyt Maisaa.

23

643

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Helsingissä asun, se unohtui aloituksesta.

      • Anonyymi

        Jos asut Itä-Helsingissä, niin huonosti voi vaivojesi tutkimusten ja hoidon suhteen käydä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos asut Itä-Helsingissä, niin huonosti voi vaivojesi tutkimusten ja hoidon suhteen käydä.

        Veritulppa ollut kahdesti samassa jalassa ja viimeksi puolitoista vuotta sitten. Nyt taas oireita samassa paikassa, eli yläreidessä. Kävin asian johdota muutama viikko sitten TK-päivystyksessä- Otettiin verikoe, joka näytti 0.4 eli kohonnutta arvoa, mutta ei uutta tukosta, joka olisi vaatinut arvon 0,5. Nyt oireet pahentuneet, mutta edelleen mennään verikoe -linjalla. Käsittämätöntä, koska ilmeistä on, että koko tukos ei puolentoista vuoden lääkekuurin aikana olekaan parantunut ja paheneekin nyt.


    • Anonyymi

      Kerro sitten, kuinka kävi.
      Viereisessä kunnassa kun kertoo useamman vaivan, niin on vain luulosairas.

      • Anonyymi

        Olen aloituksen jälkeen käynyt lähetteen kautta labrassa; varpaankynsistä otettiin näytteet kynsisieniepäilyn takia, viljelytulokset kestänevät kuukausia. Reilun kuukauden päästä pääsen lääkärille nenässä olevan patin takia.

        Omakantaan kirjauduin, kun astmalääkeresepti oli vanhentunut. Reseptikin jo uusittu. Maisaan en ole vielä ennättänyt tutustua. Mutta aika hyvin olen apua saanut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen aloituksen jälkeen käynyt lähetteen kautta labrassa; varpaankynsistä otettiin näytteet kynsisieniepäilyn takia, viljelytulokset kestänevät kuukausia. Reilun kuukauden päästä pääsen lääkärille nenässä olevan patin takia.

        Omakantaan kirjauduin, kun astmalääkeresepti oli vanhentunut. Reseptikin jo uusittu. Maisaan en ole vielä ennättänyt tutustua. Mutta aika hyvin olen apua saanut.

        Kannattaa käydä Maisassa, eihän siihen "liittyminen" ole Omakantaa kummempi, mutta tietoa saa enemmän ja voi olla yhteydessä terveyskeskukseen tai sairaalaan (hoitajiin ja lääkäreihin).


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kannattaa käydä Maisassa, eihän siihen "liittyminen" ole Omakantaa kummempi, mutta tietoa saa enemmän ja voi olla yhteydessä terveyskeskukseen tai sairaalaan (hoitajiin ja lääkäreihin).

        Omakanta on hieno ajatus koota asiakkaan terveystiedot. Ongelma on siihen kirjoittajat.
        Yksi perushoitaja oli tehnyt diagnoosin tapauksestani. Samalla hän suositteli minulle mielialalääkitystä seuraavalla lääkärikäynnillä.
        Yksi lääketieteen opiskelija kirjoitti tehneensä lähetteen röntgeniin " potilaan rauhoittelemiseksi"...
        Eräs etälääkäri kirjoitti minua jo tutkitun paljon ja mitään leikattavaa ei löydy... en ole nähnyt tai puhunut tohtorin kanssa ikinä.
        Melkein huvittavaa luettavaa mutta jos esim. vakuutusyhtiö tai etuisuutta myöntävä viranomainen noita tutkii niin asia ei ole pelkästään hupaisa.

        Omakannan lukijaoikeutettuja onkin paljon. Melkoinen tietoturvan riski.

        FB tietojeni näkemistä voi rajoittaa mutta miten omakanta? Mitä tapahtuu jos estätä niiden lukemisen? Loppuuko hoito?


      • Anonyymi

        Sitä samaa kohtelua on myös keskemmällä maata.
        Alottajan on syytä olla tarkkana ja valmiina soittamaan hätänumeroon tilanteen vaatiessa ettei käy huonosti. Ei kannata hidastella arvauskeskusten puhelinjonoissa tosipaikan tullen. Toivottavasti tila ei pahene nukkuessa. Onpa huono tilanne ettei apua tule tarvittaessa.
        Infoile asian edistymisestä.


      • Anonyymi
        alik67 kirjoitti:

        Omakanta on hieno ajatus koota asiakkaan terveystiedot. Ongelma on siihen kirjoittajat.
        Yksi perushoitaja oli tehnyt diagnoosin tapauksestani. Samalla hän suositteli minulle mielialalääkitystä seuraavalla lääkärikäynnillä.
        Yksi lääketieteen opiskelija kirjoitti tehneensä lähetteen röntgeniin " potilaan rauhoittelemiseksi"...
        Eräs etälääkäri kirjoitti minua jo tutkitun paljon ja mitään leikattavaa ei löydy... en ole nähnyt tai puhunut tohtorin kanssa ikinä.
        Melkein huvittavaa luettavaa mutta jos esim. vakuutusyhtiö tai etuisuutta myöntävä viranomainen noita tutkii niin asia ei ole pelkästään hupaisa.

        Omakannan lukijaoikeutettuja onkin paljon. Melkoinen tietoturvan riski.

        FB tietojeni näkemistä voi rajoittaa mutta miten omakanta? Mitä tapahtuu jos estätä niiden lukemisen? Loppuuko hoito?

        Kyllähän hoitoon osallistunut lääkäri tai hoitaja näkee omakannan tiedot.


    • Anonyymi

      Olisi sun oma etu varata vain yksi asia per vastaanotto. Valitettavasti vastaanoton pituus ei pääsäntöisesti muutu asioiden määrän mukaan. Jos käydään useampi asia vastaanotolla samaan aikaan tulee kaikki hoidettua sinne päin. Terveysasemalta saa apua kaikkiin ei hammas-peräisiin vaivoihin. Jos yleislääkäri ei osaa ratkaista asiaa ja arvioi että erikoislääkärin arvio voisi johtaa johonkin hoitoon niin saat lähetteen.

      • Anonyymi

        Eipä niitä lähetteitäkään enää herkästi terveysasemalta laiteta.
        Ja jos joskus laitetaan, se voi olla niin huonosti tehty, että palautetaan.


      • Anonyymi

        Voi myös käydä niin ettei lääkäri katso aiheelliseksi tutkia enempää vaikka potilas usein samojen vaivojen takia vastaanotolla syövän takia jota ei tietenkään ajoissa havaita koska ei sanota eikä tehdä mitään.


      • Anonyymi

        " saa apua kaikkiin ei hammas-peräisiin vaivoihin...".

        Missä on sellainen arvauskeskus, josta apua saa ?
        Edestakaisin pompotellaan, lääkäri sanoi vaan " en nyt oikein tiedä, mikä on, kun tulehdusarvot ja valkosolut on kunnossa ".

        Ihan selkeästi myönnetään, ettei tiedetä, ja asia jää siihen.
        Tyhjän saa pyytämättäkin.


    • Anonyymi

      Terveyskeskus on mielestäni lähes vitsi. Muutaman kerran olen sinne yrittänyt, pääsemättä minkäänlaiseen hoitoon. Tämä on vain oma kokemukseni.

      Yksityiselle pääset vaikka samana päivänä ja itse voit päättää, milloin menet.

    • Anonyymi

      Ihan kaikilla ei ole varaa käydä yksityisellä.
      Sitten joutuu olemaan täysin kunnallisen armoilla, ja kituuttaa elämäänsä huonossa kunnossa, kun ei apuja saa.

      • Anonyymi

        Niin on. Vähävaraiset kuolevat nuorempina.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin on. Vähävaraiset kuolevat nuorempina.

        Ehkäpä hyvä niin, ei tarvitsisi köyhänä kituuttaa liian pitkään.
        Vanhuksena makaisi vain vuoteessa ja odottelisi tuleeko se kotihoitaja, saako syötävää ja lääkkeet, kukakohan paskavaipat vaihtaa, jne.

        Ehkäpä edessä ei niin lupaava tulevaisuus....


      • Anonyymi

        Kuolee ennenaikaisesti. 2 sukulaista lähtenyt hoidotta jättämisen seurauksena. Turhaan yrittivät aikansaa saada apua, toistuvasti vaivoihinsa.
        Vain toisessa tapauksessa oli ylilääkäri pahoitellut asiaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin on. Vähävaraiset kuolevat nuorempina.

        Se on tutkittu juttu että rikkaat selviytyvät syövistäkin huomattavasti paremmin kuin ikänsä työtä tehneet perusduunarit tai vähäosaiset.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehkäpä hyvä niin, ei tarvitsisi köyhänä kituuttaa liian pitkään.
        Vanhuksena makaisi vain vuoteessa ja odottelisi tuleeko se kotihoitaja, saako syötävää ja lääkkeet, kukakohan paskavaipat vaihtaa, jne.

        Ehkäpä edessä ei niin lupaava tulevaisuus....

        No, itse toivon että ei niin vanhat sukulaiset olisivat vielä saaneet jatkaa elämäänsä hoidon jälkeen jos olisivat sellaista saaneet ajoissa. Monia hyviä vuosia olisi ollut ennen mainitsemaasi painajaista jos ei muuta yllättävää olisi sattunut tapahtumaan ennen sitä.


    • Anonyymi

      Mikä edes on joku omakanta?

      • Anonyymi

        En minäkään käytä nettipalveluita. Sen tiedän että pankkitunnuksilla pitää sinne kirjautua ja ainakin näkisi kaikki lääkäreiden kirjaukset sieltä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En minäkään käytä nettipalveluita. Sen tiedän että pankkitunnuksilla pitää sinne kirjautua ja ainakin näkisi kaikki lääkäreiden kirjaukset sieltä.

        Jos pystyy tälle palstalle kirjoittelemaan, ei Omakannan käyttöön tarvita suurempaa nettitaitoja. Kirjaudutaan sisään kanta.fi palveluun pankkitunnuksilla ja sitten löytyy jo linkkejä eteenpäin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      123
      9766
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      50
      2857
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      172
      2647
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2059
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1816
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      15
      1647
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1547
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      15
      1505
    9. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      12
      1468
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1336
    Aihe