Tyhmyys ja hölmöys

Tosiviisas tutkijatar

Voitteko - ystävällisesti - kertoa minulle määritelmät noiden kahden asian eroista/ yhtäläisyyksistä!!?

Miten ne menevät noin maailmanlaajuisessa mittakaavassa tai jossain muussa kaavassa tai mitassa!!?

Olen kiitollinen jostakin!?

17

362

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hartte-Vainaa

      Tyhmyys ja hölmöys ovat sukua keskenään. Karkeasti nämä asiat voi erottaa toisistaan näin: tyhmä toistaa aina virheensä mutta hölmö onnistuu tekemään uuden, vielä pahemman virheen. Hölmö ei siis osaa toistaa virhettään, tyhmä osaa...

      Viimeisimpien tutkimusten mukaan maailman ihmisistä 67% on tyhmiä, 32% hölmöjä ja 1% jotain muuta, esimerkiksi ääliöitä, älykääpiöitä, tolloja tai aivokuolleita. Koska itse en tunne olevani sen enempää tyhmä kuin hölmökään niin kuulunen tuohon viimeiseen kategoriaan...

      • Tosi viisas tutkijatar

        Onnea ja menestystä - selvästi kuulutte samaan eliittiin kanssani.

        En osaa toistaa mitään viisasta, en onnistu tekemään mitään uutta, joten selvästi kuulun 1% laatujoukkoon!

        Olenpa kiitollinen tästä tutkimustuloksestani!!


      • Anonyymi

        Tunne saattaa olla epätieteellistä tai virhemarginaalia.


    • Anonyymi

      Tyhmä on hölmöä tyhmempi. Hölmöydessä voi olla jopa jotain positiivista, tyhmyydestä ei

    • Anonyymi

      tyhmyys viittaa yleiseen älyn puutteeseen. Tyhmyys on yksilön vallitseva olotila. Hölmöys enempikin viittaa yksittäisiin juttuihin ja tekoihin ja valintoihin missä töpeksii tai toimii epärationaalisesti. Fiksu voi hölmöillä mutta fiksu ei ole välttämättä tyhmä

    • Anonyymi

      Tyhmyys on puuduttavaa

      Hölmöys on yksivakaista pinnallisuutta

    • Anonyymi

      Tyhmä ei hölmöile eikä hölmö ole tyhmä. Hölmö oppii mutta tyhmä ei.

    • Anonyymi

      Tahmaus tapahtuu jos hölkkäyksessä astuu purukumin päälle.

      T. lukihäröinen

    • Anonyymi

      Tyhmyys on tietämättömyyttä. Hölmöyttä on kahdenlaista jo täällä mainittua hölmöilyä eli tekee hölmöjä asioita ja sitten sellaista hömelyyttä eli on hieman yksinkertainen.

    • hölmöys on tyhmyyden pikku-sisko tai veli. typeryys kai kaksoset jotka on yhtä tyhmiä.

      • Anonyymi

        Olen yksönen, mahtaneeko tuhnaista heti, miten


      • Anonyymi

        Olenn transihminen, loikkailen hölmöyden ja tyhmyyden VÄLIIN!


    • Anonyymi

      Kerron nyt yhden asian joka on tämä;
      tyhmiä ja hölmöjä ihmisiä eikä tolloja ja älyllisesti kehitysvammaisia saa kiusata koska jos ihmisen aivokapasiteetti ei toimi niin on todella ilkeää ja tyhmää kiusata sellaista ihmistä.

      Itseni älytaso on kummallinen eli voin olla yksinkertaisen tollo, tyhmä mutta myös älykäs (esim osaan hahmottaa hyvin laajoja kokonaisuuksia esim politiikassa ja löytyy myös loogisuuttakin).

      Mua itseäni loukkaa ne kommentit jos naureskelee joku &moittii meitä jotka olemme tyhmiä. Se on erittäin loukkaavaa. Viimeksi sain kokea sellaista noin viikko sitten.

      • Anonyymi

        Politiikka on kyllä pölhöjen kulttuuria.


    • Anonyymi

      hölmöksi ja tyhmäksi tai tolvanaksi nimittely on useimmiten
      tunneilmaisu toisen ihmisen tekemiseen tai toiseen ihmiseen itseensä.
      Siis negatiivisessa mielessä. Usein itseänsäkin tulee nimetettyä hölmöksi.
      Ja syystä. Kaupan kassajonossa huomaa että rahapussi jäi kotiin, Tyhmä mikä tyhmä.

      Älykäs yliopiston professori töpeksii ja ajaa viinakännissä teslansa ojaan niin voi hyvinkin sanoa. "Miten voi ollakin tyhmä ja hölmö professori. Menikö opiskelut hukkaan "

      Tai A"la Carte ravintolan pomo huutaa naama punaisena "tyhmä tolvana idiot kokki" : Siitä huomatuksesta kokilla palaa käämit lopullisesti, Lyö lihanuijan tiskiin ja täräyttää pomolle suorat sanat, "Otan loparit, Paista ite lihapullasi . Mailman typerin ääliö pösilö pomo olet. Adios tämä kaveri lähtee nyt. Huitsin nevadaan"
      tv. Hölmö pieni minä

      • Anonyymi

        Tesla on tyhmyyden merkki.


    • Tyhmä on mielestäni negatiivinen, ilkeämielinen, virheitä toistava ihminen. Hölmö taas mahdollisesti ihan hyvä ihminen joka tekee virheitä ja ns "hölmöjä juttuja" muttei ole sillä lailla tyhmä että toistaisi niitä ja olisi paha.

      Ihmisistä varmasti 50pros on tyhmiä, välinpitämättömiä minä-ihmisiä. Sit 20 pros ihan hyviä ihmisiä. 10 pros fiksuja ja muita ajattelevia. 20 pros tyhmiä, rikollisia ja psykopaatteja.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      450
      2203
    2. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      224
      1971
    3. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      189
      1562
    4. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      109
      1531
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      52
      1303
    6. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      3
      1281
    7. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      147
      1257
    8. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      43
      1137
    9. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      64
      1055
    10. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      99
      1044
    Aihe