Voitteko - ystävällisesti - kertoa minulle määritelmät noiden kahden asian eroista/ yhtäläisyyksistä!!?
Miten ne menevät noin maailmanlaajuisessa mittakaavassa tai jossain muussa kaavassa tai mitassa!!?
Olen kiitollinen jostakin!?
Tyhmyys ja hölmöys
17
451
Vastaukset
- Hartte-Vainaa
Tyhmyys ja hölmöys ovat sukua keskenään. Karkeasti nämä asiat voi erottaa toisistaan näin: tyhmä toistaa aina virheensä mutta hölmö onnistuu tekemään uuden, vielä pahemman virheen. Hölmö ei siis osaa toistaa virhettään, tyhmä osaa...
Viimeisimpien tutkimusten mukaan maailman ihmisistä 67% on tyhmiä, 32% hölmöjä ja 1% jotain muuta, esimerkiksi ääliöitä, älykääpiöitä, tolloja tai aivokuolleita. Koska itse en tunne olevani sen enempää tyhmä kuin hölmökään niin kuulunen tuohon viimeiseen kategoriaan...- Tosi viisas tutkijatar
Onnea ja menestystä - selvästi kuulutte samaan eliittiin kanssani.
En osaa toistaa mitään viisasta, en onnistu tekemään mitään uutta, joten selvästi kuulun 1% laatujoukkoon!
Olenpa kiitollinen tästä tutkimustuloksestani!! - Anonyymi
Tunne saattaa olla epätieteellistä tai virhemarginaalia.
- Anonyymi
Tyhmä on hölmöä tyhmempi. Hölmöydessä voi olla jopa jotain positiivista, tyhmyydestä ei
- Anonyymi
tyhmyys viittaa yleiseen älyn puutteeseen. Tyhmyys on yksilön vallitseva olotila. Hölmöys enempikin viittaa yksittäisiin juttuihin ja tekoihin ja valintoihin missä töpeksii tai toimii epärationaalisesti. Fiksu voi hölmöillä mutta fiksu ei ole välttämättä tyhmä
- Anonyymi
Tyhmyys on puuduttavaa
Hölmöys on yksivakaista pinnallisuutta - Anonyymi
Tyhmä ei hölmöile eikä hölmö ole tyhmä. Hölmö oppii mutta tyhmä ei.
- Anonyymi
Tahmaus tapahtuu jos hölkkäyksessä astuu purukumin päälle.
T. lukihäröinen - Anonyymi
Tyhmyys on tietämättömyyttä. Hölmöyttä on kahdenlaista jo täällä mainittua hölmöilyä eli tekee hölmöjä asioita ja sitten sellaista hömelyyttä eli on hieman yksinkertainen.
hölmöys on tyhmyyden pikku-sisko tai veli. typeryys kai kaksoset jotka on yhtä tyhmiä.
- Anonyymi
Olen yksönen, mahtaneeko tuhnaista heti, miten
- Anonyymi
Olenn transihminen, loikkailen hölmöyden ja tyhmyyden VÄLIIN!
- Anonyymi
Kerron nyt yhden asian joka on tämä;
tyhmiä ja hölmöjä ihmisiä eikä tolloja ja älyllisesti kehitysvammaisia saa kiusata koska jos ihmisen aivokapasiteetti ei toimi niin on todella ilkeää ja tyhmää kiusata sellaista ihmistä.
Itseni älytaso on kummallinen eli voin olla yksinkertaisen tollo, tyhmä mutta myös älykäs (esim osaan hahmottaa hyvin laajoja kokonaisuuksia esim politiikassa ja löytyy myös loogisuuttakin).
Mua itseäni loukkaa ne kommentit jos naureskelee joku &moittii meitä jotka olemme tyhmiä. Se on erittäin loukkaavaa. Viimeksi sain kokea sellaista noin viikko sitten.- Anonyymi
Politiikka on kyllä pölhöjen kulttuuria.
- Anonyymi
hölmöksi ja tyhmäksi tai tolvanaksi nimittely on useimmiten
tunneilmaisu toisen ihmisen tekemiseen tai toiseen ihmiseen itseensä.
Siis negatiivisessa mielessä. Usein itseänsäkin tulee nimetettyä hölmöksi.
Ja syystä. Kaupan kassajonossa huomaa että rahapussi jäi kotiin, Tyhmä mikä tyhmä.
Älykäs yliopiston professori töpeksii ja ajaa viinakännissä teslansa ojaan niin voi hyvinkin sanoa. "Miten voi ollakin tyhmä ja hölmö professori. Menikö opiskelut hukkaan "
Tai A"la Carte ravintolan pomo huutaa naama punaisena "tyhmä tolvana idiot kokki" : Siitä huomatuksesta kokilla palaa käämit lopullisesti, Lyö lihanuijan tiskiin ja täräyttää pomolle suorat sanat, "Otan loparit, Paista ite lihapullasi . Mailman typerin ääliö pösilö pomo olet. Adios tämä kaveri lähtee nyt. Huitsin nevadaan"
tv. Hölmö pieni minä- Anonyymi
Tesla on tyhmyyden merkki.
Tyhmä on mielestäni negatiivinen, ilkeämielinen, virheitä toistava ihminen. Hölmö taas mahdollisesti ihan hyvä ihminen joka tekee virheitä ja ns "hölmöjä juttuja" muttei ole sillä lailla tyhmä että toistaisi niitä ja olisi paha.
Ihmisistä varmasti 50pros on tyhmiä, välinpitämättömiä minä-ihmisiä. Sit 20 pros ihan hyviä ihmisiä. 10 pros fiksuja ja muita ajattelevia. 20 pros tyhmiä, rikollisia ja psykopaatteja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde192490- 1482224
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292152Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.522109Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti201684Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3871593Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961516- 2791394
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131379- 1301356