https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/c6c6babe-e6f3-4dd5-a9d2-bf903ff48b0e
nyt lähtee kannatuksesta autoilojoiden äänet Ohisalo
Maria Ohisalo puhuu täyttä pa.kaa dieselautoista!
17
931
Vastaukset
- Anonyymi
paskanaama ei ymmärrä kansalisten varoista mitään
- Anonyymi
Lähdetään yhdessä kävelemään saunalle päin.
- Anonyymi
Niin, dieselautollahan ei ole mitään vaihtoarvoa.
- Anonyymi
mrrr
- Anonyymi
Niin puhuu. Mutta ei vain diselautoista. Vihreiden mielestä sähkö on ainoa vaihtoehto.
Kannattaisi selvittää, mitä ongelmia koituisi, jos kaikki siirtyisivät sähköautoihin lyhyessä ajassa. Akkuteknologia ja sen raaka-ainetarjonta ei ole sillä tasolla, että nyt kannattaisi valmistaa vain sähköautoja. Akkujen hinnat nousisivat jyrkästi, koska kysyntä ylittäisi tarjonnan. On kaikkien etu, että sirtyminen vaihtoehtoisiin käyttövoimiin on hallittua ja tehdään pidemmällä aikavälillä. Yhteen totuuteen tuijottaminen fossiilienergiasta luopumiseksi aiheuttaa muita ongelmia. Niiden välttämiseksi tarvitaan aikaa. Markkinat hoitavat asian ajan kanssa.
Siihen saakka Euro6-normin diesel-autolla, joka on jo valmistettu ja käytettävissä, voi ja kannattaa ajaa, jos vain kukkaro sen kestää. Eivät sähköautotkaan ole ilmaisia. Uusien sähköautojen ja niiden akkujen valmistamisessa on omat päästönsä. Vain vesi- tuuli- ja aurinkovoimalla tuotettu sähkö on päästötöntä. Ydinvoimalla tuotettu sähkö on päästötöntä ilmakehän kannalta. Kallioperäään sen päästöt vaikuttavat vuosituhansia. - Anonyymi
Sitten vain seuraamaan keskusteluja "Sähköautot Nyt!" facebook ryhmässä ja sinne myös esittämään kysymyksiä. Vaatii hieman vaivaa mutta saat vastauksia.
"– Jos kaikki Suomen liikenteessä olevat henkilöautot muutettaisiin kerralla sähköautoiksi, sähköenergian kulutus kasvaisi noin 10 prosenttia. Näin ollen 250 000 sähköautoa – noin nyt vaikka aluksi – kasvattaisi sähköenergian kulutusta vain yhden prosentin verran, toppuuttelee asiantuntija Esa Niemelä Energiateollisuus ry:stä."
https://www.is.fi/autot/art-2000005601500.html
Akkutekniikka kehittyy myös jatkuvasti ja harvinaisempia metalleja tarvitaan vähemmän hilliten hinnannousuja.
"Tesla yllätti sähköautoteollisuuden viime vuonna kertoessaan, että sen Shanghaissa valmistettava karvalakkimalli Model 3 tulee liikkumaan litium-rautafostaatti (LFP) –akkujen voimalla. LFP-akkujen nopea kehitys on tehnyt niistä varteenotettavan haastajan nykyisille nikkeliin ja kobolttiin pohjautuville akuille. Tesla on kasvattamassa LFP-kapasiteettiaan ja LFP-akut ovat mukana myös Volkswagenin akkustrategiassa."
https://www.kriittisetmateriaalit.fi/litium-rautafosfaatti-lfp-akkujen-kysynnan-vahva-kasvu-hillitsee-koboltin-ja-nikkelin-hinnannousua/
Mutta jos olet sähköautovastainen jo valmiiksi ja et halua ottaa uutta tietoa vastaan, niin pysyt tietämättömänä vankkana dieselin kannattajana. Mutta valtio tarvitsee myös nyt kipeästi verotuloja, joten kiitos kaikille diesel autoilla ajaville. :)- Anonyymi
facebook on pahin ihmisten manipulointi alusta Piste Gupta Moktar
- Anonyymi
Minä kuljen omia polkujani ja ajan sellaisella autolla kun itse haluan - en sellaisella, jolla muut haluaisivat minun ajavan. Eikä minua kiinnosta, millä muut ajavat vai kulkevatko julkisilla. Se on jokaisen oma asia. Olen vain valheita vastaan. En kenenkään muiden valintoja.
Olen sähköalan ammattilainen, tunnen sähkölaitteiden edut enkä ole sanonut, että sähkön saatavuus tai siirtokapasiteetti olisi ongelma sähköutoiluun siirryttäessä. Niiden komponentteja tuottavien tehtaiden ja raaka-aineiden riittävyys on ongelma. Ihmiset jo nyt odottelevat autojaan kuukausia. Miten kävisi, jos kaikki tilasivat sähköauton tällä viikolla.
Tästä oli kysymys. Tarvitaan porrastusta ja vaihtoehtoja. Sähköautoiluun siirtyminen yhdessä yössä on mahdottomuus. Sähköauton hyvistä puolista huolimatta maltti on nyt valttia. Tämä koskee myös ministereitä.
- Anonyymi
Ohisalo on ammatiltaan p.skanpuhuja. Luonnonlahjakkuus.
- Anonyymi
Tuliskohan tuo pitämään puhetta meidän pottumaan kulmalle? Ottas vaikka hoo Pekan kaveriks.
- Anonyymi
Mitä paskaa muka? Sanoi (hieman erikoisin termein), että sähköautot nostavat Suomen omavaraisuusastetta.
Eikös tuo ole totta?
Suomen suvereniteetin kannalta on VAARALLISTA olla riippuvainen naapurin fossiilipolttoaineista.
Hieman lähempänä, että itse äänestäisin Ohisaloa. Tosin ääneni tulee lähtemään Kokoomuksen edustajalle. - Anonyymi
boikotti vihreälle liitolle
äänestä PS- Anonyymi
Boikotoin vihervassareita JA PS:ää.
- Anonyymi
Sähköä syntyy itsestään.
- Anonyymi
Sähköä on ilmassa. Suomi on yksi ilman suurimpia omistajia. Suomi osti mm Saksasta miljardeilla ilmaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sähköä on ilmassa. Suomi on yksi ilman suurimpia omistajia. Suomi osti mm Saksasta miljardeilla ilmaa.
Se oli Posti-Pekka, joka osti sitä ilmaa Tele-Finlandille, entiselle Posti-ja lennätinlaitokselle, muttei kuitenkaan keksinyt sille käyttöä. Telen loppuhan se sitten oli, kun ruotsalaiset Sonerasta, sittemmin Teliasta ostivat sen pois kuleksimasta.
- Anonyymi
Autoliikkeet eivät osta diesel autoja!
Eli ovat siis lähes arvottomia!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1581381Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491195Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä241139Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2111070- 1261051
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223984Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk307947- 42919
- 72895
- 73869